• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Comisia Europeana

Angela74

New member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
1,207
Reaction score
0
Cautand una ,alta, legat de petitia 'Vreau si eu parintii mei', am gasit un instrument util care ,zic eu, chiar poate fi folosit de cetatenii obisnuiti ,in anumite cazuri, dupa nevoi.

http://www.europeana.ro/reclamatie/dreptul de a depune o plangere catre comisia europeana.htm


Dreptul de a depune o plangere catre Comisia Europeana

Uniunea Europeana este fondata în spiritul legii si urmareste aplicarea multora dintre politicile sale prin intermediul legislatiei, bazându-se pe respectarea statului de drept. Reusita realizarii numeroaselor sale obiectivele stabilite în tratate si în legislatie depinde de aplicarea eficace a legislatiei comunitare în statele membre. Legislatia nu îsi poate îndeplini în totalitate scopurile daca legile nu sunt puse în aplicare corect si daca implementarea acestora nu este controlata în mod corespunzator. Uniunea Europeana cuprinde 27 de administratii nationale si peste 70 de regiuni autonome. Peste 500 de milioane de europeni beneficiaza de posibilitatea de a-si apara drepturile în temeiul acestei legislatii. Trebuie sa fie îndeplinite asteptarile cetatenilor cu privire la beneficiile oferite de Uniunea Europeana. Din acest motiv, în vederea realizarii obiectivului de obtinere a unei mai bune legiferari, este necesar sa se acorde o prioritate deosebita procesului de aplicare a legislatiei, sa se identifice motivele pentru care au fost întâmpinate eventuale dificultati în punerea în aplicare si în controlul implementarii acesteia si sa se evalueze posibilitatile de îmbunatatire a abordarii actuale a gestionarii aspectelor legate de aplicarea si controlul implementarii legislatiei. Adaptarea la aceasta realitate în curs de schimbare si necesitatea de a raspunde asteptarilor cetatenilor, precum si cerintelor programului pentru o mai buna legiferare reprezinta o adevarata provocare.
Dreptul european acorda drepturi si impune obligatii nu doar statelor membre, ci si cetatenilor si întreprinderilor care sunt vizati direct de anumite norme. Face parte integranta din sistemul juridic al statelor membre care raspund, în primul rând, de aplicarea corecta a acestor reglementari. Prin urmare, sunteti îndreptatit sa va asteptati ca autoritatile nationale de pe tot teritoriul Uniunii Europene sa aplice corect drepturile care va revin în calitate de cetateni europeni.
Orice persoana poate înainta Comisiei o plângere formulata împotriva unui stat membru prin care sa denunte o masura (legislativa, normativa sau administrativa) sau o practica pe care o considera contrara unei dispozitii sau unui principiu apartinând dreptului Uniunii. Nu trebuie sa dovediti ca aveti interesul de a actiona sau ca sunteti direct vizat de cazul respectiv de încalcare a dreptului european pe care îl invocati. Pentru a fi luata în considerare, plângerea trebuie sa se refere la o încalcare a dreptului Uniunii Europene de catre un stat membru, deci nu poate sa aiba ca obiect un litigiu de natura privata.

informatii preluate de pe site-ul oficial al UE

Depunerea unei plangeri la Comisia Europeana

Plângerile trebuie transmise în scris, prin posta, fax sau e-mail.

Este foarte important ca dosarul sa fie complet si exact. Pentru aceasta, trebuie sa cuprinda în special faptele care îi sunt imputate statului membru în cauza, demersurile pe care le-ati întreprins, indiferent de nivelul la care ati ajuns si, daca este posibil, dispozitiile dreptului Uniunii care considerati ca au fost încalcate si informatii privind existenta unei eventuale finantari europene. Demersul efectuat în scris, care denunta masuri sau actiuni contrare dreptului Uniunii întreprinse în statele membre, este analizat în termen de o luna pentru a se stabili daca îndeplineste criteriile necesare pentru ca plângerea sa fie considerata valabila.

Întreaga corespondenta adresata Secretariatului General al Comisiei Europene, face obiectul unei prime confirmari de primire în termen de 15 zile lucratoare de la data primirii, conform normelor de buna conduita administrativa. În cazul în care are îndoieli privind natura unei corespondente, Secretariatul General al Comisiei Europene se consulta cu serviciul sau serviciile implicate în termen de 15 zile calendaristice de la data primirii.

Orice corespondenta care ar putea fi prelucrata ca plângere este înregistrata într-o baza de date gestionata de Secretariatul General al Comisiei Europene.

Corespondenta si/sau plângerea vor fi analizate, sub aspectul fondului, de directiile generale si de serviciile Comisiei Europene.

În cazul unui numar mare de plângeri pe aceeasi tema, acestea vor primi un numar unic la înregistrarea de catre Comisia Europeana.

Formularul unei plangeri adresate Comisiei Europene

Orice persoana poate înainta Comisiei o plângere formulata împotriva unui stat membru prin care sa denunte o masura (legislativa, normativa sau administrativa) sau o practica pe care o considera contrara unei dispozitii sau unui principiu apartinând dreptului Uniunii.

Poate fi folosit urmatorul formular de plangere:

- formular de plangere - in limba romana / in limba engleza / in limba franceza

Plângerea poate fi înaintata Comisiei Europene prin scrisoare simpla sau prin e-mail, dar este în interesul reclamantului sa includa cât mai multe informatii pertinente. Totusi, plângerea nu trebuie sa contina informatii cu caracter personal care nu sunt necesare.

Formularul poate fi trimis prin posta la urmatoarea adresa:

Commission européenne
(à l'attention de Mme la Secrétaire générale)
B-1049 Bruxelles
BELGIQUE

De asemenea poate fi depus la oricare dintre birourile reprezentantelor Comisiei Europene în statele membre.

Pentru a fi luata în considerare, plângerea trebuie sa se refere la un caz de încalcare a dreptului Uniunii Europene de catre un stat membru.

Depunerea de plangeri multiple la Comisia Europeana

În cazul în care se primesc mai multe plângeri pentru acelasi caz, Comisia Europeana le poate înregistra sub un numar unic.

Comisia Europeana se va ocupa de publicarea confirmarii de primire si a altor evenuale comunicari cu reclamantul, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si pe site-ul www.europa.eu.

Confirmare de primire multipla - in engleza / in franceza

Decizii privind plângerile multiple - in engleza / in franceza

Vedeti voi restul, pe site este explicat pas cu pas cum se face.
PS: macar sa traim cu impresia ca se poate face ceva si incet ,incet, ne obisnuim cu ideea ca avem atat Obligatii cat si Drepturi.
 
Back
Top