• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

HINDUISMUL

Hawaii

New member
Joined
Nov 29, 2009
Messages
413
Reaction score
0
HINDUISM
******************************************************

Credinţa în Brahman, fiinţă absolută, impersonală, creatoare a Universului. Brahmanul este Sinele suprem. El nu poate fi definit decât enunţând ceea ce nu este (neti-neti). Brahman este mai bine descris ca realitate infinită, omniprezentă, omnipotentă, incorporală, transcedentă, conştiinţă infinită şi fericire infinită. Conform Veda, Brahman există dintotdeauna şi va exista în veci. El este în toate lucrurile dar transcende toate lucrurile, el este sursa divină a întregii Vieţi. Este absolutul divin: toţi zeii religiei hinduse nu sunt decât faţete şi încarnări ale lui Brahman.
Acest univers este în întregime penetrat de Mine, în forma Mea nemanifestată. Toate existenţele sunt în Mine, dar eu nu sunt în ele. În acelaşi timp, nimic din ceea ce este creat nu este în Mine. Iată puterea mea supranaturală! Eu susţin toate existenţele, Eu sunt prezent peste tot, întrucât sunt chiar sursa întregii creaţii. Aşa cum în spaţiul eterat se ţine vântul puternic, suflând peste tot, astfel să ştiţi că în mine se ţin toate existenţele

Apariţia hinduismului

Hinduismul, poate în masură mai mare decât ori ce altă religie, reprezintă o colecţie de mai multe credinţe religioase. Conceptele spirituale ale triburilor ariene nomade ce au invadat continentul indian s-au amestecat cu dogmele ce prevalau în Valea Indusului, formând o religie unică în sensul că, spre deosebire de altele nu are un intemeietor singular, bazându-se în schimb pe o confederaţie de zeităţi locale.

Hinduismul a apărut pe parcursul mileniului al doilea precreştin, probabil pe parcursul anului 1500 i.Hr., fiind fondat de casta brahmanilor, formată din preoţi. Potrivit credinţei hinduse, casta reprezintă un atribut înnăscut,fără de care un om nu-şi poate găsi locul în societate şi nu se poate căsători. Chiar şi în prezent brahmanii sunt singurii hinduşi care au dreptul de a citi din Vede, imnurile, versetele, incantaţiile şi tratatele ce datează din perioada invaziilor ariene şi care sunt fundamentul invăţăturilor hinduse. Upanişadele, lucrări elaborate pe baza Vedelor reprezentau un compediu de speculaţii metafizice şi filozofice puse in circulaţie în jurul anului 900 i.Hr.

Aceste texte conţin instrucţiuni asupra modului de viaţă al unui adept al hinduismului.Potrivit textelor Vedice, destinul unui hindus este determinat de toate acţiunile sale şi de consecinţele acestora de-a lungul fazelor succesinve ale existenţei. Destinul său este numit Karma. O viaţă corectă în prezent constituie garanţia unei existenţe mai bune mai târziu. O viaţă vicioasă în prezent va avea drept consecinţe reincarnarea intr-un animal inferior. Acest ciclu continuu al naşterii şi morţii este incheiat doar atunci când sufletul atinge o stare de perfecţiune, printr-o viaţă ideală.
Hinduismul este una dintre puţinele religii ce divinizează animalele,deşi adorarea animalelor are o importanţă mai mică decât proslăvirea divinităţii ce călăreşte animalul respectiv. Uciderea vacilor şi a păunilor este strict interzisă de către hinduşii credincioşi. Această religie a fost modificată în ultimul secol prin adoptarea unor elemente creştine. În prezent numărul adepţilor hinduismului este estimat la peste 450 de mil.

Religii hinduite

Religiile hinduite se manifestă în multe forme.

Concepţia de salvare a religiilor hinduite comportă două direcţii diferite:

credinţa într-o divinitate impersonală, în cadrul căreia salvarea este considerată ca o eliberare din iluzia lumii fizice (naturale), urmată de unirea cu realitatea ultimă, după care, aidoma unei picături de apă în ocean, individul se pierde în absolut şi astfel încetează să mai existe, şi
credinţa într-o divinitate personală, în care salvarea este privită ca o eliberare din lumea fizică, destinul sufletului fiind unirea cu un zeu, în ipostază personală.
 
INDIA
******************************************************

Subcontinentul indian are o populaţie numeroasă şi o istorie furtunoasă şi complicată. S-au născut aici religii mari, imperii au înflorit şi au decăzut dar cultura indiană şi-a păstrat întotdeauna caracterul specific. India antică ocupa teritoriul pe care îl numim subcontinentul indian, pe acest teritoriu azi existând patru state: Republica India, independentă din 1947, Pakistanul, Sri Lanka (sau Ceylon) şi Bangladeshul, devenit independent în 1971. În Valea Indusului, care azi aparţine Pakistanului, în jurul anului 2500 î. Chr. s-a format una din cele mai vechi civilizaţii ale lumii. Au avut oraşe mari, proiectate cu mare minuţiozitate, casele fiind clădite din cărămizi de lut ars, oraşele fiind dotate cu reţele de apă şi canlizare bine dezvoltate. Au conceput şi o scriere în imagini, care, din păcate nu s-a putut descifra nici până azi, şi din această cauză avem doar cunştinţe sumare despre civilizaţia din Valea Indusului. Prăbuşirea acestei civilizaţii în jurul anului 1700 î. Chr. s-a datorat probabil unei catastrofe naturale.
Valea Indusului se află în partea nord-vestică a subcontinentului, relativ destul de aproape de o altă civilizaţie veche, cea sumeriană, cu care, ipotetic, s-ar putea să fi avut relaţii comerciale şi de care a fost, poate, influenţată. De mai multe ori pe parcursul istoriei Indiei ideile noi au pătruns în partea de nord-vest a ţării,- şi tot acolo au sosit şi cuceritorii externi. Imensul teritoriu al subcontinentului este, pe celelalte părţi, înconjurat de mări, munţi înalţi şi păduri tropicale, şi de ceea alte civilizaţii, ca de exemplu marea civilizaţie chineză, nu au lăsat urme vizibile.
Viitorul Indiei a fost determinat în mod fundamental de invazia triburilor nomade ariene, sosite în mileniul II î. Chr., care înarmate cu arme de bronz şi care de luptă, au migrat pe parcursul secolelor în India în mai multe valuri prin trecătorile Afghanistanului de azi.După ce au ocupat nordul Indiei s-au stabilit aici, agricultura devenind activitatea lor principală.
Populaţia băştinaşă supusă - în marea lor majoritate dravizi având culoarea pielii mai închisă - în nord a devenit o populaţie de servitori ai arienilor victorioşi, dar în sud şi-a păstrat independenţa. Din cauza reliefului cuceritorii ajungeau aici mai greu, şi din această cauză istoria politică a acestei regiuni diferă de cea a teritoriilor din nord, cu toate că influenţa ideilor culturale şi religioase nu a putut fi oprită de izolarea geografică.




Sistemul castelor
******************************************************
Societatea ariană timpurie se diviza în patru clase sociale sau caste: prima castă alcătuită de preoţi(brahmani), a doua alcătuită de luptători(nobili), iar a treia din ţărani, comercianţi şi meşteşugari. Din a patra castă făceau parte slugile. Cei care nu faceau parte din nici o castă erau denumiţi "intangibili" sau "paria". Faţă de castele superioare privarea lor de drepturi era mai accentuată decât cea a slugilor. Cu timpul acest sistem a devenit mai complicat şi mai rigid, şi în afara cestor patru caste au apărut mai mult subcaste. Ca urmare a acestui sistem fiecare individ era legat prin moştenirea sa de un anumit rang şi o anumită ocupaţie, putea mânca numai anumite mâncăruri şi se putea căsători numai cu cineva din casta din care făcea parte. Acest sistem era justificat de teoria hindusă a Karmei, după care soarta fiecărui om în viaţă este răsplata sau pedeapsa meritată a faptelor bune sau rele săvârşite într-o viaţă anterioară. Sistemul castelor s-a păstrat până azi, cu toate că guvernele au încercat să elimine barierele sociale tradiţionale prin dărâmarea barierelor sociale vechi.

Casta Brahmanilor
******************************************************

Casta Brahmanilor (casta preoţilor care deţineau “puterea sacră”) legaţi de perpetuarea tradiţiilor religioase (sacrificiile rituale efectuate) şi intelectuale de transmitere şi comentare a învăţăturilor vedelor. Etimologic “brahman” înseamnă formula magică pronunţată de preot cu ocazia efectuării sacrificiului. În virtutea acestei situaţii brahman însemna, în acelaşi timp, preot şi principiu absolut de ordin divin. Funcţia brahmanului se identifică cu sacrul (un fel de zeu printre oameni), astăzi “maestru” (nu guru). Brahmabilor li se pretindea să cunoască temeinic conţinutul cărţilor sacre, să aibă o conduită morală impecabilă, fiind întreţinuţi de stat în calitatea lor de sacerdoţi în serviciul intereselor comunitare. Funcţia sacerdotală le asigura privilegii sociale (scutiri de taxe şi Impozite), nu puteau fi pedepsiţi prin tortură sau condamnare capitală. Singurele pedepse erau tunsul părului şi excluderea din castă. Iniţierea brahmanică se făcea la 16 ani prin tunsul ritual. Majoritatea aveau o viaţă simplă şi pioasă realizând acţiuni de binefacere, de educaţie în şcoli şi mănăstiri ceea ce îi făceau să se bucure de respect. În colectivităţile buddhiste, brahmanii erau lipsiţi de privilegii şi erau nevoiţi să practice profesiuni laice obişnuite.
 
Casta Kşatriya
**********************************************************************************************************
Casta Kşatriya (casta războinicilor), nobili care deţineau funcţii de conducere în instituţiile statului. În această castă se încadra şi regele care împreună cu nobilii din anturajul său trebuia să studieze Veda pentru a cunoaşte metodele de comandă în luptele de apărare a poporului. Alături de brahmani, casta războinicilor se bucura de multe privilegii sociale.
 
Casta Vaisya
******************************************************
Casta Vaisya (casta oamenilor liberi), proprietari, negustori şi cei ce aveau profesiuni şi ocupaţii cu caracter lucrativ, puteau să se îmbogăţească sau să ocupe unele funcţii publice.
 
Casta Sudra
*********************************************************************************************************
Casta Sudra (casta servitorilor) din care, la început, au făcut parte dravidienii autohtoni cuceriţi de arieni, apoi în această cartă intrau cei săraci sub aspect economic, meseriaşii şi mulţimea agricultorilor (iobagi pe pământurile nobililor). De regulă, nu aveau acces la temple, purtau veşminte uzate şi mâncau resturile de la masa stăpânilor. Permanent constrânşi să efectueze cele mai umile munci, dacă un sudra îndrăznea să recite un imn din Rig Veda i se tăia limba sau dacă îl asculta i se turna plumb topit în urechi.
În afara celor 4 caste se aflau cei pe care nu trebuie să-i atingi - paria, cărora le reveneau ocupaţii dispreţuite de indieni (măcelari, călăi, măturători, gropari). Ei erau obligaţi să locuiască în cartiere sau sate separate pentru a nu “spurca” pe cei din celelalte caste. Ultima categorie socială o formau, în India, sclavii, care aveau o situaţie mai bună comparativ cu alte societăţi ale lumii antice. De pildă, un prizonier de război avea starea de sclav numai pentru un singur an. Sclavii indieni erau pe domeniile regale sau în casele celor bogaţi.
 
I a putea gândi la hinduismului este împărţit societatea indiană în diferite clase sociale, sau caste, prin care o ocupaţie şi statutul urmau să fie stabilite de naştere.
Cele mai mici castă (daliţii), de exemplu, istoric, a fost retrogradat la locurile de muncă cele mai dezonorante şi degradant cu practic nici o şansă de a scăpa de soarta lor.
Sistemul de caste, de asemenea, afectate de căsătorie, după cum hinduşi au fost la căsătorie numai în cadrul lor de castă, şi să se căsătorească cu nici de mai sus, nici de mai jos caste lor.
 
Brahmanismul

Brahmanismul este o religie nascuta si raspandita in sud-estul Asiei.Are la baza Vedele,cele mai stravechi texte ale intelepciunii indiene carora li se atribuie o origine inspirata,supranaturala si o autoritate suprema de esenta divina.Cele 18 Purana(300-1200 d.Chr.) sunt o culegere straveche de texte spirituale,care constituie principala referire la trinitatea hindusa Brahma,Vishnu, Shiva la care ma voi referi in continuare.Aceasta triada suprema reduce miscarea cosmica la trei ipostaze : creatia,conservarea si distrugerea.

Cele 18 Purana(300-1200 d.Chr.) sunt o culegere straveche de texte spirituale,care constituie principala referire la trinitatea hindusa Brahma,Vishnu, Shiva la care ma voi referi in continuare.Aceasta triada suprema reduce miscarea cosmica la trei ipostaze: creatia,conservarea si distrugerea.

Religia indiana ,ajunsa in epoca vedica la 3399 de zeitati, e una henoteista.Diferitele zeitati adorate nu au o ierarhie bine definita,exista o fluctuatie de ranguri:triadele supreme s-au schimbat mereu de la o epoca la alta.Caracterul henoteist a determinat periodic venerarea suprema a altui zeu,importanta celorlalti zei atat de numerosi,micsorandu-se uneori pana la nivelul cultelor tribale.

Ideea indienilor despre formarea lumii sufera si ea mici modificari,dar in esenta ramane aceeasi.Sufletul universal,Absolutul,se numeste BRAHMAN numit si ‘Cel cu o suta de carari’.El a existat inaintea timpului,pe cand domnea intunericul si exista doar o mare infinita. La inceput a fost vointa lui Brahman de a crea si a creat oul primordial de aur,care plutea pe oceanul infinit.Dupa vointa au fost dorinta si placerea senzuala.Lumina cea adevarata din ou era eternul Brahma,creatorul.

Oul se sparge,cojile lui formand cerul si pamantul,iar Brahma este primul care iese din ou.Dupa el vin celelate divinitati ,din care se naste omenirea, apoi inteleptii brahmani fara cusur .Dupa ce a creat zeii Brahma le da cele trei lumi:cerul il capata soarele,pamantul focul si atmosfera vantul.
Odata cu Brahma,prima zeitate a trinitatii ,din care se nasc celelalte doua , incepe cursul timpului,pana atunci inert.

Durata unui univers este o zi din viata marelui Brahman(dupa calcul mitic 4.3 miliarde de ani terestri).Brahma e o manifestare a Absolutului imuabil si etern(Brahman) in aspectul sau de creator al universului.El este reprezentat in general avand patru fete si patru brate in care tine,printre diferite simboluri, vedele si un sirag de matanii.multiplele fete si brate simbolizeaza aptitudinea divina de a face mai multe lucruri deodata.

In hinduismul popular un brahman trebuie sa salute rasaritul soarelui,recitand o mantra(rugaciune in versuri),sa prezinte ofranda de dimineata si sa adore imaginile zeilor pastrate intr-o camera speciala .In India moderna ,brahmanismul(adorarea lui Brahma ) si-a diminuat aria de raspandire in favoarea vishnuismului sau shivaismului.

Cum creatia nu e niciodata definitiva ,zeul Shiva implineste o succesiune constanta de creatii,cat si de distrugeri,efectuate de ipostaza sa negativa Rudra.Shiva inseamna literal ‘cel Bun,cel Bland’.E o forta infinita, binefacatoare pentru ca indeparteaza ignoranta inlantuitoare.Functiile sale sunt creatia,mentinerea,disolutia a ceea ce este impur ,bunavointa si distrugerea a celor rai si ignoranti.

Conform unor filozofii are opt calitati,alteori opt forme ca pamantul,apa,aerul,focul,luna,soarele,cerul si fiintele omenesti.Simbolul sau este organul masculin creator,reprezinta virilitatea,aspectul solar si activ yang.Venerat mai mult in zona Himalayei ,e considerat uneori creatorul lui Brahma si Vishnu(in textul Mahabharata),capabil sa distruga zeii,stapan,ghid,inspirator si protector al yoghinilor.

In arta hindusa e reprezentat tronand pe taurul simbolic Nandi,venerat ca guru suprem,distrugatorul suferintei si al intregii materialitati,cel care daruieste intelepciune.Shiva mai este incarnarea renuntarii eliberatoare si a compasiunii transcendente,a virilitatii esentiale.

Cea de-a treia divinitate este Vishnu,mentionat in Rig Veda si supranumit ‘Cel care actioneaza’(Vish=a actiona).La fel precum alti zei Vishnu poarta ‘o mie de nume’,care reprezinta tot atatea aspecte ale sale,si repetarea lor zilnica de catre cei care-l adora reprezinta o dovada a credintei si fervorii lor.Adorarea lui releveaza un aspect vesel si datator de fericire.Veneratorii lui,cel mai des din valea Gangelui,se roaga zeului sa le faureasca un spatiu incapator ca sa ramana in pace,si sa lungeasca fara soroc zilele aducatorului de jertfa.

Vishnu este reprezentat ca un tanar foarte frumos cu patru brate .In prima mana tine o scoica ,in a doua arcul sau numit Shargna,in a treia o maciuca si in a patra o floare superba de lotus.Fluviul Gange se spune ca izvoraste din picioarele sale.El este ba asezat pe o frunza gigantica de lotus,ba lungit pe sarpele Shesha,sau chiar urcat calare pe pasarea sa vehicul Garuda.

Intr-o prima versiune a originii universului se mentioneaza ca Vishnu doarme initial pe cobra Shesha ,fixata in haosul precosmogonic,si simbolizand absenta timpului,care apare doar cu trezirea zeului.Vishnu si-a manifestat actiunea prin celebrii sai ‘Trei Pasi’ce i-au permis sa masoare fulgerator universul.Acesti pasi sunt considerati adesea rasaritul,apogeul si asfintitul soarelui.Zenitul,’pasul suprem al lui Vishnu’,desemneaza taramul subtil,secret al preafericitilor.

Acesti ‘Trei Pasi’ au originea in mitul ,in care se mentionează cucerirea de catre regele Bali a celor trei lumi ale universului(cerul,pămantul si subpămantul) de la zeul Indra.Vishnu,prieten al lui Indra,incarnat intr-un pitic îi cere cuceritorului cu umilinta trei pasi de spatiu.acceptandu-i-se cererea,se preface subit intr-un gigant cosmic si din doi pasi cuprinde(sau masoara) cerul si pamantul ,cel de-al treilea pas facandu-l,de mila,derizoriu,spre a-i lasa lui Bali regatul infernal.

Prin acesti trei pasi ai sai si-a proptit lacasul suprem si a intarit legile universului,iar aceasta lume a devenit doar pulbere pentru marele zeu.
Asemănător Greciei antice zeii hinduşi îşi luau nemurirea dintr-o plantă magică şi această plantă se scufundase în oceanul de lapte al universului. Ca să recupereze planta au lucrat împreuna şi zeii şi demonii (cei care trăgeau până atunci de Vishnu), au scufundat vârful Mandara în oceanul de lapte si l-au folosit pe Vasuki(şarpele gigant) ca sfoară.

S-au aşezat într-o parte zeii într-o parte demonii şi început să tragă de "sfoară"(de şarpe) şi să amestece cu muntele in ocean, asta timp de mii de ani. Pământul a început să se cutremure de la atâta amestecat şi să se crape, atunci Vishnu s-a transformat în Kurma, o fiinţă jumătate om (cu patru mâini) şi jumătate broască ţestoasă şi s-a aşezat sub muntele Mandara, ca să susţină lumea. Ceilalţi demoni si zei au continuat să amestece în ocean. Şi au tot amestecat ei până laptele s-a transformat în smântână şi planta buclucaşă a ieşit la suprafaţă. (brainstorming).

Astfel lumea sta pe spatele unor elefanţi care stau pe spatele unei broaşte ţestoase imense. Legătura lui Vishnu vu elefanţii ar fi ca nevasta lui Lakshmi avea alături când 2 când 4 elefanţi.In intregul Orient Nirvana este telul existential al oricarei practici spirituale,urmareste realizarea divina si desavarsirea fiintei umane.In hinduism se numeste starea de Samadhi,dar este in fond acelasi lucru.In sanscrita Nirvana inseamna anulare,fuziunea cu Absolutul,eliberarea spirituala.

Aceasta stare suprema beatifica de constiinta superioara celei de veghe,de vis sau de somn profund este mai mult decat o Anulare, cum o percep oamenii din Occident.Este o stare extatica de eliberare suprema,de iluminare divina completa,caracterizata prin depasirea EU-lui individual,a EGO-ului limitat,efemer,prin absenta deplina a caraceristicilor si ’topirea’ in Absolutul Divin.Aceasta se realizeaza prin meditatie,urmarea asteptata fiind fuziunea cu obiectul meditatiei(D-zeu sau Absolutul,daca acesta este obiectul meditatiei).

Meditatia se face in sensul de concentrare a mintii asupra unei realitati supreme,iar aceasta concentrare extraordinara se obtine printr-o diminuare progresiva a activitatii mintii.Cel care atinge starea de Nirvana dobandeste nemurirea spirituala si poate ramane cufundat in nepieritorul extaz pentru totdeauna.Omul este prins in ciclul existential datorita pacatelor sale fundamentale vazute ca boli ale sufletului,anume ura,dorinta tiranica ce ne domina si ignoranta.

Conditiile specifice ale renasterii in diferite lumi si ipostazele existentiale(om,animal,planta…) sunt determinate de faptele bune sau rele savarsite de individ intr-o viata.Nirvana elibereaza fiinta umana de suferinta,de ignoranta si prin urmare de nasterea fortata.Aceasta experienta beatifica a Absolutului,aceasta stare de fericire oceanica decurge din constiinta propriei identitati.
 
Liderul spiritual indian Sri Sathya Sai Baba, venerat de milioane de adepti, a murit
Nascut la 23 noiembrie 1926 intr-o familie modesta din Puttaparthi, Satyanarayana Raju s-a declarat la 14 ani reincarnarea lui Shirdi Sai Baba. Din acel moment, numarul credinciosilor sai a crescut rapid, fiind estimat astazi la sase milioane. El a devenit o figura respectata, dupa ce a infiintat spitale si institutii de invatamant recunoscute la nivel mondial, dar si pentru implicarea sa in proiecte umanitare importante, precum introducerea apei in districitele din Andhra Pradesh si in Chennai.

Imaginea sa a ramas insa controversata, dupa ce Sai Baba a pretins ca poate produce cenusa sfanta si inele de aur din aer.

Premierul Manmohan Singh a declarat ca moartea lui Sai Baba este "o pierdere ireparabila" pentru toti.

http://www.hotnews.ro/stiri-interna...piritual-indian-sri-sathya-sai-baba-murit.htm

« C'è una sola razza: la razza dell'umanità. "Există o singură rasă, rasa a omenirii.
C'è una sola religione: la religione dell'Amore. Există o singură religie: religia iubirii.
C'è un solo linguaggio: il linguaggio del cuore. Există o singură limbă: limba de inima.
C'è un solo Dio: Egli è onnipresente. » Există un singur Dumnezeu, El este omniprezent. "
( Sathya Sai Baba ) (Sathya Sai Baba)

Sathya Sai Baba spus de multe ori ei nu vor sa găsit o nouă religie sau o sectă sau un crez nou, sau doriţi să colecteze adepţi, în ciuda faptului că născut într-un hindus , mesajul său a fost conceput ca un universal şi a adresat credincioşilor fără discriminare toate religiile, în care a recomandat cult sinceră a lui Dumnezeu în forme şi mijloace specifice pentru fiecare religie: piatra de temelie a învăţăturii sale este, de fapt, " unitatea de religii şi discipline spirituale , concepute ca moduri diferite de a lui Dumnezeu o importanţă mult mai este dat de a canta devoţională ( bhajan ) şi rugăciune (cu repetiţie de mantra ), în slujirea altruistă dezinteresat ( Seva ), precum şi studiul de spiritualitate prin texte sacre şi dimensiunile spirituale de fiecare tradiţie sau o cultură.

De asemenea, el a susţinut că fiinţa umană, să fie considerate ca atare, ar trebui să trăiască prin valorile de bază cinci, numita uman valori, astfel, care sunt prezente - chiar dacă într-o latentă - în fiecare individ: adevărul, dragostea, pacea, dreptatea şi non-violenţă, a căror constantă şi progresivă redescoperirea şi puse în practică constituie esenţa însăşi a căutării spirituale.

Sai Baba lui Sathya popularitate în Occident sa datorat, în mare parte la activitatea de mass-media şi interesul lor nu atât de mult pentru mesajul său şi a operei sale, ca să supranaturale mai multe acţiuni, episoade şi evenimentele care l-au vizat mai mult sau mai puţin directe.

Mii de martori au raportat ca au vazut Sai Baba face minuni in fiecare zi de diferite tipuri, cum ar fi levitaţia, apariţii la o distanţă, aşa-numita materializarea de obiecte de diferite dimensiuni (inclusiv inele, coliere, sau cenuşă sacru Vibhuti ), deşi nu există dovezi ale acestor fenomene şi au fost, prin urmare, este în litigiu.
În timpul festivităţilor Mahashivarathri , după un discurs lung, el a folosit pentru a vărsa din gura unuia sau mai multor Lingam , sfere de aur (sau de altă natură) de formă ovală.

Deşi numărul extrem de mare de oameni au devenit conştienţi de Sai Baba datorită popularităţii acestor fenomene, a argumentat el nu să-i dea importanţă, recomandând adepţii să facă acelaşi lucru, şi le-a numit trucuri simple pentru a atrage atenţia la conţinutul real al lui mesaj (sau "Lila", jocuri de exemplu).

http://translate.google.it/translat...+Baba&hl=ro&rls=com.microsoft:en-US&prmd=ivns

ps:sper sa se inteleaga .
 
Zeul Shiva din Kashmir se topeste!

Stalagmita de gheata venerata de hindusi s-a topit din cauza caldurii. O imensa stalagmita de gheata, veche de peste 5.000 de ani, care era adapostita de o pestera din Muntii Himalaya, s-a topit complet din cauza incalzirii climei. Locuitorii din zona, in majoritate indieni hindusi, venerau acest ghetar si construisera un templu in jurul lui, considerandu-l una dintre incarnarile zeului Shiva. Ieri, liderii Consiliului conducator al Templului Amarnath au anuntat ca pelerinajele catre templu se suspenda, pentru ca „zeul Shiva a plecat din Kashmir". In regiunea Kashmir au loc deseori confruntari armate si atentate, provocate de militantii islamisti, care vor sa desprinda zona de sub jurisdictia Indiei si sa o alipeasca Pakistanului. Drumul pana la pestera nu este accesibil decat doua luni pe an, in iulie si in august, cand temperaturile de la altitudinea de 3.888 de metri permit ascensiunea turistilor. In ciuda acestor conditii dificile, peste 400.000 de pelerini veneau anual sa aduca ofrande zeului Shiva, reprezentat prin ghetarul in forma de falus, numit Shiva Linga. Pelerinii sunt suparati Hindusii care venerau acest loc povestesc ca, inca de anul trecut, o parte a ghetarului s-a topit, dar autoritatile au adus zapada artificiala si l-au „reconstruit". Atunci a fost un scandal religios imens, care a zguduit India, pentru ca niciun credincios nu-si dorea sa venereze un fals. Oficialii din regiune au negat, iar musulmanii au considerat topirea ghetarului drept un semn ca zona va deveni islamica, din moment ce zeul hindus si-a parasit salasul. Hindusii, dimpotriva, spun ca zeul a fost „indurerat" de luptele care au loc aproape saptamanal in aceasta regiune, unde cerul e brazdat zi de zi de elicoptere, iar prin vaile muntilor rasuna rafale de arme automate. Templul Amarnath, situat in apropierea localitatii Jammu, a fost un loc de pelerinaj timp de peste 5.000 de ani, mai ales in timpul perioadei sfinte Shravan. In pestera, pe langa ghetarul cel mare, numit Shiva Linga, se mai aflau doi ghetari mai mici, reprezentandu-i pe Ganesh si Parvati. Cei trei ghetari se mareau si se micsorau, in fiecare luna, in functie de fazele lunii. In luna iulie, in timpul festivalului, ghetarul lui Shiva se facea intotdeauna mai mare, pentru ca aerul cald si umed ce intra in pestera se transforma in gheata, care marea stalagmita. Cresterea simboliza bucuria zeului Shiva, multumit ca supusii sai il venereaza.
http://stiri.acasa.ro/extern/zeul-shiva-din-kashmir-se-topeste-49617.html
 
Etimologie

Cuvântul „hindu” este legat de fluviul Indus şi desemnează pe locuitorii spaţiului indian, înainte de sec. al XIX-lea neexistâand cuvâantul hinduism. Etimologic vorbind sensul cuvântului este de origine persană şi înseamnă „oamenii de dincolo de Indus”. Acest cuvânt a fost inventat prin mimetism de la termenii creştinism, iudaism, etc. Este religia care a primit numele (ca şi iudaismul) după numele poporului şi nu al fondatorului sau doctrinei.



http://ro.wikipedia.org/wiki/Hinduism
 
Back
Top