anuk
Moderator
- Joined
- Oct 28, 2009
- Messages
- 59,925
- Reaction score
- 0
Cainele iin viata copilului.
Am intalnit mai multe familii tinere, care asteptau sa le vina un copil, si una din grijile lor era “sa scape de cainele din casa”, care ar putea transmite copilului, spuneau ei, nenumarate boli.
Viitorii parinti au aflat despre acest “pericol” de la prieteni, citind unele articole din ziare si reviste sau din unele conferinte de educatie sanitara de la radio si TV.
Am intalnit o familie tanara, ce are acum o fetita de 5 ani, Dana, si un Boxer tigrat - Pongo - pe care, dorind sa-l instraineze, insa fara succes, acesta a fost dus cu masina din Bucuresti pana la Urziceni, unde l-au parasit.
Numai ca, a doua zi pe seara, el se gasea in fata usii apartamentului lor din Balta Alba, ostenit si cu pantecele supt, ca de ogar.
E de prisos sa spunem ca a ramas definitiv in casa si familia lor.
In acest articol ne propunem sa raspundem la mai multe intrebari: Este oportuna prezenta unui caine sanatos intr-o familie cu un copil sau cu mai multi copii?
Poate determina prezenta unui caine sanatos, intr-o familie cu copii, dezvoltarea psihomotorie mai rapida si mai corecta a acestora?
Pentru ca-l observa permanent, isi insusesc copiii, in acest mod, mai repede, mai bine, mai corect alfabetul si problemele vietii de copil?
Mai intai trebuie subliniat ca un caine sanatos nu poate transmite copilului nici o boala si apoi, in cele ce urmeaza, dorim sa subliniem ca un caine in viata unui copil este o prezenta benefica.
Fireste, ca prin contactul sau cu fiintele umane, cainele este capabil sa invete de la acestea multe si variate atitudini de comportament, cu conditia sa beneficieze de afectiunea stapanilor sai.
Intr-o familie cu unul sau mai multi copii, prezenta cainelui poate favoriza in foarte mare masura dezvoltarea psiho-afectiva si intelectuala a acestor copii.
Trebuie insa sa retinem ca acest ajutor pe care-l da cainele (se intelege, indirect, prin simpla observare a copilului) dezvoltarii psiho-afective a unui copil, se desfasoara in timp, intr-o evolutie continua, pe masura ce copilul creste.
Plecand de la aceste observatii, medicii pediatri si chinologii urmaresc influenta relatiilor psiho-afective dintre copil si prietenul sau cainele, in mai multe perioade, luandu-se in calcul varsta copilului: 18 - 24 luni; 3 - 4 ani si 5 - 6 ani.
Perioada 18 luni - 2 ani.
In acest timp, copilul descopera lumea ce-l inconjoara, inclusiv pe prietenul sau, cainele.
El incepe sa mearga mai bine, iar prin propriile simturi: pipait, vaz si auz, descopera mediul inconjurator.
Cainele, prezent in campul vizual al copilului, “ii raspunde” direct la intrebari si solicitari: a manca, a iesi, a se juca etc.
Copilul observa singur ca la fel ca si el, cainele are perioade de activitate - somn, enervare - liniste, foame - satietate etc.
Si, in acest fel, copilul devine constient de notiunea de timp, notiune ce mai tarziu este foarte importanta pentru structurarea propriei personalitati.
Ulterior, la varsta de un an si jumatate si doi ani, copilul cauta sa imite, adresandu-se “prietenului” preferat, cainele deoarece acesta este ascultator, rabdator si mai ales “tacut”. In acest mod poate transmite “pareri” neverbale sau reale.
Nu mai vorbim de copilul “singur”, fara surori si fratiori, care are mare nevoie de a comunica cu cineva.
Pentru determina cainele sa vina spre el, copilul trebuie sa utilizeze o gama intreaga de atitudini: sa stea pe vine, sa dea din manute, sa articuleze sunete, ceea ce va duce desigur la o dezvoltare psihomotorie corecta.
De asemenea, copilul observand modul in care parintii sai cer si obtin de la caine sa fie “curat”, se straduieste sa fie la fel de curat.
Perioada 3 - 4 ani .
In aceasta perioada copilul isi da seama de “limitele” puterii sale de stapan asupra cainelui.
Astfel, daca este sacait excesiv, cainele nu ezita sa-si manifeste nemultumirea prin marait.
Atunci copilul percepe la timp ce trebuie sa corecteze in atitudinea sa. In mod sigur, copiii care au la aceasta varsta un caine, nu sunt incapatanati si sacaitori, deci pot fi modelati si educati mai usor de pedagogi, bunici si parinti.
Perioada 5 - 6 ani.
Copilul in aceasta perioada este in plina confruntare cu ceilalti copii, oameni adulti si animale.
La aceasta varsta, tendinta copilului este de a nu se supune totdeauna vointei adultilor, cu alte cuvinte copilul face “primii pasi in afara copilariei”.
In aceasta perioada de varsta, copilul se distanteaza realmente de vechiul sau tovaras de joaca - cainele.
De la statutul de “prieten de joaca”, copilul va trece la cel de stapan, acceptat, de altfel, cu placere de caine.
Copilul invata astfel sa ingrijeasca si sa protejeze; de pe aceasta noua pozitie, de stapan, pe tovarasul sau de joaca.
Ne permitem sa subliniem, ca ceea ce invata copilul, educandu-si propriul caine, invata in ani stapanii de caini, indiferent de varsta, dar despre acest om adult - caine, in viitorul nostru articol.
Dr. Filea Ioan IVANA
http://www.fermierul.ro/modules.php?name=News&file=article&sid=344
Am intalnit mai multe familii tinere, care asteptau sa le vina un copil, si una din grijile lor era “sa scape de cainele din casa”, care ar putea transmite copilului, spuneau ei, nenumarate boli.
Viitorii parinti au aflat despre acest “pericol” de la prieteni, citind unele articole din ziare si reviste sau din unele conferinte de educatie sanitara de la radio si TV.
Am intalnit o familie tanara, ce are acum o fetita de 5 ani, Dana, si un Boxer tigrat - Pongo - pe care, dorind sa-l instraineze, insa fara succes, acesta a fost dus cu masina din Bucuresti pana la Urziceni, unde l-au parasit.
Numai ca, a doua zi pe seara, el se gasea in fata usii apartamentului lor din Balta Alba, ostenit si cu pantecele supt, ca de ogar.
E de prisos sa spunem ca a ramas definitiv in casa si familia lor.
In acest articol ne propunem sa raspundem la mai multe intrebari: Este oportuna prezenta unui caine sanatos intr-o familie cu un copil sau cu mai multi copii?
Poate determina prezenta unui caine sanatos, intr-o familie cu copii, dezvoltarea psihomotorie mai rapida si mai corecta a acestora?
Pentru ca-l observa permanent, isi insusesc copiii, in acest mod, mai repede, mai bine, mai corect alfabetul si problemele vietii de copil?
Mai intai trebuie subliniat ca un caine sanatos nu poate transmite copilului nici o boala si apoi, in cele ce urmeaza, dorim sa subliniem ca un caine in viata unui copil este o prezenta benefica.
Fireste, ca prin contactul sau cu fiintele umane, cainele este capabil sa invete de la acestea multe si variate atitudini de comportament, cu conditia sa beneficieze de afectiunea stapanilor sai.
Intr-o familie cu unul sau mai multi copii, prezenta cainelui poate favoriza in foarte mare masura dezvoltarea psiho-afectiva si intelectuala a acestor copii.
Trebuie insa sa retinem ca acest ajutor pe care-l da cainele (se intelege, indirect, prin simpla observare a copilului) dezvoltarii psiho-afective a unui copil, se desfasoara in timp, intr-o evolutie continua, pe masura ce copilul creste.
Plecand de la aceste observatii, medicii pediatri si chinologii urmaresc influenta relatiilor psiho-afective dintre copil si prietenul sau cainele, in mai multe perioade, luandu-se in calcul varsta copilului: 18 - 24 luni; 3 - 4 ani si 5 - 6 ani.
Perioada 18 luni - 2 ani.
In acest timp, copilul descopera lumea ce-l inconjoara, inclusiv pe prietenul sau, cainele.
El incepe sa mearga mai bine, iar prin propriile simturi: pipait, vaz si auz, descopera mediul inconjurator.
Cainele, prezent in campul vizual al copilului, “ii raspunde” direct la intrebari si solicitari: a manca, a iesi, a se juca etc.
Copilul observa singur ca la fel ca si el, cainele are perioade de activitate - somn, enervare - liniste, foame - satietate etc.
Si, in acest fel, copilul devine constient de notiunea de timp, notiune ce mai tarziu este foarte importanta pentru structurarea propriei personalitati.
Ulterior, la varsta de un an si jumatate si doi ani, copilul cauta sa imite, adresandu-se “prietenului” preferat, cainele deoarece acesta este ascultator, rabdator si mai ales “tacut”. In acest mod poate transmite “pareri” neverbale sau reale.
Nu mai vorbim de copilul “singur”, fara surori si fratiori, care are mare nevoie de a comunica cu cineva.
Pentru determina cainele sa vina spre el, copilul trebuie sa utilizeze o gama intreaga de atitudini: sa stea pe vine, sa dea din manute, sa articuleze sunete, ceea ce va duce desigur la o dezvoltare psihomotorie corecta.
De asemenea, copilul observand modul in care parintii sai cer si obtin de la caine sa fie “curat”, se straduieste sa fie la fel de curat.
Perioada 3 - 4 ani .
In aceasta perioada copilul isi da seama de “limitele” puterii sale de stapan asupra cainelui.
Astfel, daca este sacait excesiv, cainele nu ezita sa-si manifeste nemultumirea prin marait.
Atunci copilul percepe la timp ce trebuie sa corecteze in atitudinea sa. In mod sigur, copiii care au la aceasta varsta un caine, nu sunt incapatanati si sacaitori, deci pot fi modelati si educati mai usor de pedagogi, bunici si parinti.
Perioada 5 - 6 ani.
Copilul in aceasta perioada este in plina confruntare cu ceilalti copii, oameni adulti si animale.
La aceasta varsta, tendinta copilului este de a nu se supune totdeauna vointei adultilor, cu alte cuvinte copilul face “primii pasi in afara copilariei”.
In aceasta perioada de varsta, copilul se distanteaza realmente de vechiul sau tovaras de joaca - cainele.
De la statutul de “prieten de joaca”, copilul va trece la cel de stapan, acceptat, de altfel, cu placere de caine.
Copilul invata astfel sa ingrijeasca si sa protejeze; de pe aceasta noua pozitie, de stapan, pe tovarasul sau de joaca.
Ne permitem sa subliniem, ca ceea ce invata copilul, educandu-si propriul caine, invata in ani stapanii de caini, indiferent de varsta, dar despre acest om adult - caine, in viitorul nostru articol.
Dr. Filea Ioan IVANA
http://www.fermierul.ro/modules.php?name=News&file=article&sid=344