Haideti sa vedem ce este bine sa avem prin masina, in caz de ceva urat.
Sa incepem cu trusa de prim ajutor, triunghiul reflectorizant si vestele reflectorizante. Chiar daca pare un moft, pe langa faptul ca sunt obligatoriu prin lege, ele sunt si utile. Sa spun si de ce?
Sa mergem mai departe la roata de rezerva. Pare o chestie normala, dar am avut o masina care nu avea loc pentru roata de rezerva. In schimb sosise cu un kit de reparatie pentru pene. Este si acesta util, dar o data, pe o "autostrada" in Romania am luat o groapa si mi-am indoit janta. Nici mama kitului de pene nu se putea folosi pentru a pleca de acolo. Asa ca e mai buna roata de rezerva.
Trusa de chei. Bine, imi aduc aminte de vremea cand aveam Dacie. Si aveam in portbagaj chei cat o jumatate de service si piese sa schimb jumatate de masina. La masinile moderne nu mai este cazul de asa ceva. Nu pentru ca nu ar fi utile, ci sunt atat de complicate si au atat de multa electronica in ele incat trebuie sa fii mecanic profesionist ca sa stii ce sa faci. Dar un cric, manivela, o surubelnita, un patent nu pot fi decat utile.
Plase de lanturi, si nu numai iarna. Acestea pot fi folosite cu succes in locuri unde nu este aderenta cum ar fi namolul si iarba.
O bucata de scandura ce se va pune sub cric in locurile unde cricul se afunda in pamant sau gheata. La nevoie se pot folosi presurile sau vreo husa.
O lopata pliabila si ruda ei mai mare, lopata pentru zapada (mai ales iarna).
O lanterna.
Un topor mic. Mi s-a intamplat in concediu sa merg pe un drum dupa o vijelie si sa fie blocat de un pom cazut. Noroc cu toporasul, caci altfel as fi asteptat mult si bine acolo pana veneau cei de la drumuri sa deblocheze drumul. Sau m-as fi intors.
Un bidon de apa. Poate fi si o sticla cu apa minerala.
Si lista poate continua, cu ajutorul vostru.
Cat pe ce sa uit statia radio in CB.
De curand m-a scos dintr-o mare belea, intr-o zona fara semnal la telefon.
In plus, stii in permanenta unde sunt radare, echipaje de politie, blocaje, si alte probleme de pe drum.
Sa incepem cu trusa de prim ajutor, triunghiul reflectorizant si vestele reflectorizante. Chiar daca pare un moft, pe langa faptul ca sunt obligatoriu prin lege, ele sunt si utile. Sa spun si de ce?
Sa mergem mai departe la roata de rezerva. Pare o chestie normala, dar am avut o masina care nu avea loc pentru roata de rezerva. In schimb sosise cu un kit de reparatie pentru pene. Este si acesta util, dar o data, pe o "autostrada" in Romania am luat o groapa si mi-am indoit janta. Nici mama kitului de pene nu se putea folosi pentru a pleca de acolo. Asa ca e mai buna roata de rezerva.
Trusa de chei. Bine, imi aduc aminte de vremea cand aveam Dacie. Si aveam in portbagaj chei cat o jumatate de service si piese sa schimb jumatate de masina. La masinile moderne nu mai este cazul de asa ceva. Nu pentru ca nu ar fi utile, ci sunt atat de complicate si au atat de multa electronica in ele incat trebuie sa fii mecanic profesionist ca sa stii ce sa faci. Dar un cric, manivela, o surubelnita, un patent nu pot fi decat utile.
Plase de lanturi, si nu numai iarna. Acestea pot fi folosite cu succes in locuri unde nu este aderenta cum ar fi namolul si iarba.
O bucata de scandura ce se va pune sub cric in locurile unde cricul se afunda in pamant sau gheata. La nevoie se pot folosi presurile sau vreo husa.
O lopata pliabila si ruda ei mai mare, lopata pentru zapada (mai ales iarna).
O lanterna.
Un topor mic. Mi s-a intamplat in concediu sa merg pe un drum dupa o vijelie si sa fie blocat de un pom cazut. Noroc cu toporasul, caci altfel as fi asteptat mult si bine acolo pana veneau cei de la drumuri sa deblocheze drumul. Sau m-as fi intors.
Un bidon de apa. Poate fi si o sticla cu apa minerala.
Si lista poate continua, cu ajutorul vostru.
Cat pe ce sa uit statia radio in CB.
De curand m-a scos dintr-o mare belea, intr-o zona fara semnal la telefon.
In plus, stii in permanenta unde sunt radare, echipaje de politie, blocaje, si alte probleme de pe drum.