• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

FII IN TREND CU MODA

Fii la moda … si totusi cand a aparut moda?

Semnificatia practica a imbracamintii

Istoria hainelor dateaza din neolitic, atunci cand oamenii au inceput sa poarte pielea si blanurile animalelor, ca sa se protejeze de frigul iernii. In scopuri ceremoniale, ei foloseau diverse bijuterii si amulete speciale, combinate in special cu machiajul fetei si al mainilor. Fiecare element al tinutei lor isi avea functia sa, indeplinind un anumit rol. Imbracamintea transmitea, de asemenea, infomatii importante, despre cel care o purta, cum ar fi statutul sau social sau situatia sa economica. La dezvoltarea formelor de imbracaminte au contrubuit in principal schimbarile culturale, climatice, geografice, precum si contactul cu alte civilizatii. Odata cu intensificarea contactului cu lumea exterioara, omul si-a dezvoltat propria sa constiinta despre modul in care arata, despre infatisarea sa.
In aproape fiecare cultura a existat un canon specific de frumusete, marcand infatisarea ideala a femeii si a barbatului, deopotriva, pe care ei s-au straduit intotdeauna sa o atinga. Se presupune, ca urmarirea continua a perfectiunii, prin modelarea propriului aspectul fizic, cu scopul de a imita un ideal de frumusete, unilateral acceptat de noi si de cei din jurul nostru, a dus la nasterea fenomenului de moda.

Moda a reprezentat un factor social la fel de important precum valoare proprietatii si importanta familiei. Prin urmare, in functie de statutul pe care il aveau, libere, casatorite sau vaduve, femeile se imbracau diferit. Inca din antichitate, moda a regulat codul de imbracaminte la curtile regale, facand distinctia intre regi, supusi si sclavi.
In Grecia Antica, hainele oamenilor de rang inalt se deosebeau de cele ale oamenilor de rand, prin calitatea materialului, broderiile si culorile folosite. In timp ce oamenii de rang inalt foloseau lana, pentru cei saraci era rezervat parul de capra. In Grecia antica predominante erau trei tipuri de imbracaminte: tunica, mantia si hlamida. Ele constau dintr-o bucata de stofa stransa cu o centura in jurul corpului si unita peste umar printr-un nod sau o agrafa. Hainele femeilor se deosebeau de cele ale barbatilor prin calitatea materialelor, transparenta tesaturiloe si culorile mai vii, imbinate cu o ajustare mai cocheta pe corp. Femeile foloseau ca accesorii umbrele, posete, palarii sau panglici.
In Egipt, cel mai important era costumul faraonului, alcatuit din cele mai fine materiale si impodobit cu aur si margele. Supusii purtau o versiune mai simpla a tinutei regale, in functie de rang.
Hainele sofisticate ale Evului Mediu si dezvoltarea lor in epoca moderna
In Evul Mediu, a inceput treptat sa se dezvolte conceptul de moda, pe care noi il intelegem in ziua de azi. Femeile, dorind sa se faca remarcate prin imbracamintea purtata, copiau nerabdare elemente ale tinutei, una de la alta. Tinutele au fost puternic influentate de motivele, materialele si culorile venite din Imperiul Bizantin. Tesaturi cu modele florale imense, palarii fantezie sau articole de imbracaminte inspirate din tinuta regala, impletite cu fire de aur, impresiona prin maiestrie si bogatie europenii.
Influentele modei estice, a deranjat insa biserica crestina, hainele cu decolteuri exuberante, fiind puternic criticate de clerici, printre care si francezul Bernard de Clairvaux, care pleda adesea pentru abandonarea acestui stil bizar de moda, ce ameninta societatea cu coruptia morala. Acest lucru a dus la emiterea unor reglementari legale ale modei, ce de exemplu impuneau, in Franta secolului al XIII-lea, un numar limitat de rochii pe care femeile le puteau poseda si interziceau purtarea de bijuterii, din aur sau pietre pretioase, in locurile publice. Insa protestele si religia, nu au fost in stare sa schimbe dorinta umana pentru lux si nici sa impiedice oamenii, in a atrage atentia asupra lor, prin transmiterea unui stil personalizat si sofisticat in imbracaminte.
Odata cu aparitia umanismului, in Italia secolului al XIV, imbracamintea se diversifica, punandu-se in principal accentul pe partea decorativa, ce trebuia sa aiba in primul rand un croi original, construit din cele mai bune materiale.
In aceasta perioada incepe sa prinda contur croitoria, cu diverse ateliere specializate in imbracaminte, ce se diferentiau in funtie de calitatea si stilul produselor. Se naste astfel marca, in functie de stilul abordat si reputatia croitorului, mersul la croitor, devinind un factor important, din punct de vedere social.

Din epoca Renasterii, dezvoltarea modei s-a bucurat de o popularitate imbatabila, jucand un rol semnificativ in conturarea pietei si influientand pozitiv reanvigorarea comertului international cu materiale. Pe langa hainele cusute la comanda, croitorii, si-au diversificat munca, producand si vanzand elemente de imbracaminte gata facute.
Odata cu schimbarile sociale din secolul al XVII-lea, clasa de mijloc, in special cea din Tarile de Jos, se remarca prin dorinta acerba de a se imbraca la moda, similar cu curtea regala, dezvoltarea comertului liber si industrializarea, contrubuind la imbogatirea ei.

Revolutia modei

In secolul al XVIII-lea, rolul dominant in industria textila este jucat de Franta si Anglia, prin introducerea technicilor inovative si utilizarea motoarelor cu aburi in productia textila, ducand astfel la cresterea numarului de articole de imbracaminte de pe piata.
Cumpararea hainelor, gata de purtat, produse in fabrici, in detrimentul mersului la croitor, a inceput sa schimbe ireversibil functionarea comertului cu imbracaminte, din care cusutul la comanda a disparut treptat.
Jurnalele de moda, erau deja la ordinea zilei, remarcandu-se printre altele “Le Journal du Gout”, publicat intre anii 1768 si 1770, Harper’s Bazaar si spectaculoasa “Vogue”, ce se naste in secolul al XIX-lea, la New York.
Intrand in secolul XX, observam ca moda isi pune tot mai puternic amprenta asupra societatii, facandu-si loc in viata de zi cu zi a oamenilor, din toate sferele sociale. Moda care ne inconjoara in prezent, s-a dezvoltat de-a lungul secolelor, la inceput raspunzand nevoilor practice, mai apoi celor estetice, raspandindu-se initial exclusivist, la curtile regale si in mediile nobiliare, ca mai apoi sa se extinda asupra tuturor iubitorilor de frumos.
De la inceputurile sale, pana in prezent, imbracamintea si-a schimbat treptat scopurile, ajungand in ziua de azi sa urmareasca conceptul exclusiv de „a fi la moda”.
http://www.supermoda.ro/istoria-modei/istoria-imbracamintii
 
O scurta privire in trecut ne poate inspira astazi, bunul gust nu inseamna intotdeauna modernitate, de cele mai multe ori poate costa ochii din cap.

Surorile Fontana

Surorile Fontana au facut celebra moda italiana in lume.
Zoe(1911-1979)
Micol(1913)
Giovanna(1915-2004)
Se nasc in provincia de Parma la Traversetolo.De foarte tinere invata meseria in croitoria mamei lor Amabile.Cea mai mare ,dupa scurte perioade petrecute la Milano si Paris, in 1936 ajunge la Roma si incepe a muci in atelierul Zecca. Dupa putin timp vin si surorile ei.In timp ce Micol este ucenica in atelierul Battilocchi, Giovanna coase haine in casa.
( din filmul despre viata lor, a reesit inteligenta tatalui lor, care le incuraja sa-si indeplineasca visele, in ciuda tuturor vicisitudinilor)

In 1943 incep salucreze in propriu, deschid o croitorie si incep sa imbrace cele mai renumite nume ale aristocratiei romane.
Elisa Massai, o pioniera ale cronicilor dedicate modei aminteste: aveau intelepciunea artizanatului si intuitia celor care vin dupa o lunga perioada de ucenicie. Indrazneau , nu totul era gandit de ele, dar faceau moda italiana, embrional, dar au fost primele.
Marea ocazie apare in 1949 cand realizeaza rochia de mireasa a Lindei Christian, viitoare sotie a lui Tyrone Power , nunta celebrandu-se la Roma, un eveniment de prima pagina si avalanse de fotografii in reviste din intreaga lume.De atunci incepe intensa colaborare cu jet-set' ul international.
In 1951 participa cu succes la prima defilare de moda florentina, organizata de Giorgini, in fata unui public (buyer) international.
In 1957 se muta intr-un local mai spatios in strada San Sebastianello 6. Anul urmator sunt convocate la Casa Alba ca reprezentante ale Italiei la conferinta 'moda in lume'.
Creatiile de moda ale surorilor Fontana, dincolo de marea croitorie (inalta croitorie?), se disting pt liniile romantice, pt creatii inspirate din anii 800 ,impodobite de broderii si aplicatii de strass, perle si dantela. Premiera storica a fost Armena Carloni ,sora Mariei Carloni, o alta mare maestra a critoritului si care a lucrat la Ventura si la Irene Galitzine.



Urmeaza chestiile mai interesante, revin.

Intre anii '50, '60 atelierul lor este frecventat de Marella Agnelli(Fiat), Jackie Kennedy, Soraya e Liz Taylor, si multi altii.
In 1952 atelierul este folosit ca fundal pt un film (Luciano Emmer Le ragazze di Piazza di Spagna). Dupa putin timp creaza hainele Avei Gardner pt 'contesa descaltata' (tradus mot-à-mot)- 1954 si pt multe alte filme.
Tot pr Gardner realizeaza in 1956 unul dintre costumele cele mai faimoase ,'il pretino', reluat de costumistul Danilo Donati ,pt Anita Ekberg , intr-o scena din filmul 'Dolce vita' di Federico Fellini (1960).
In 1960, la cererea cumparatorilor americani , realizeaza o linie de prêt-à-porter, la care se adauga accesorii (peleterie, umbrele, foulard,bijuterii, accesorii pt bae si pt bucatarie, parfumul Micol ,lansat in 1991.
In 1972 , continuandu-si activitatea in lumea modei, surorilr Fontana se retrag de la manifestarile oficiale ale modei, avand ,totusi ,o serie de colaboratori: Balestra, de Barentzen, Giulio Coltellacci, Pistolese, Alain Raynaud.
In 1992 firma si marca Sorelle Fontana sunt vandute.
Micol continua sa se ocupe de moda prin fundatia sa ,, acordand burse de studiu tinerilor stilisti.



LIZ TAYLOR
'' A sosit intr-o zi Liz Taylor, cu sotul ei de atunci Michael Wilding. Si-a facut o intreaga garderoba. Eram innebunite cand a dorit o rochie de culoarea exacta a ochilor ei''

GRACE KELLY
'... doar intr-o noapte , ca in timpuri eroice, am pregatit o rochie pt Grace di Monaco, trebuia sa o imbrace la o cina oficiala in Quirinale, cu presedintele Saragat.

URSULA ANDRESS
''... o imbracam pe Urdula, care in momentul probei unei perechi de pantaloni a fost 'amenintata' cu decizie de Zoe: ori dumneavoastra va puneti chiloti, ori eu nu va pun pantaloni.Era o moda printre femei ,ca, sub pantaloni, sa nu poarte nimic.

LINDA CHRISTIAN
'' Tyron este un barbat frumos, nu-i asa Micol?
-La naiba, ce intrebare? Ai sa vesi ca va fi un 'domn sot'
Linda ramane uimita - un domn, ce?
-este un mod de a spune italian, va fi un sot exceptional.
Pe rochia de matase alba , cu dantela ,erau cusute ,la mana, sute de perle.

JACQUELINE KENNEDY
Neasteptat, ajunge la atelier John Kennedy ,un val de simpatie si energie. Se uita cu ochi critici printre haine, si, cu naturalete, de parca toata viata asta a facut spune: asta, asta si cealalta. Isi saruta sotia ,dupa care intreaba: esti de acord ,nu?

AUDREY HEPBURN
Tanara Audrey Hepburn este la Roma pt un film, iar in pauze isi gaseste timp pt a-si face rochia de mireasa si tot ce avea nevoie , albituri pt casa. Casatoria, insa, nu a fost celebrata niciodata, rochia fiind facuta cadou unei frumoase si tinele muncitoare, care l-a imbracat la propria nunta.

 
Cea mai noua inventie – Corsetul cu GPS

GPS-ul discret este plasat intr-un mic buzunar al corsetului semitransparent al carui cost variaza intre 800 de dolari (pentru un model cu GPS simplu) pana la peste 1.100 de dolari (pentru un GPS mai complet).

Creatoarea produsului, Lucia Iorio, designer si detinatoare a unei marci de lenjerie, spune ca produsul nu este destinat barbatilor macho sau celor gelosi care vor sa isi urmareasca partenera, ci femeii moderne si independente, conectata la lumea tehnologiei. De altfel, barbatii nici nu pot sa cumpere produsul, ci numai femeile.

Colecta se numeste "Gaseste-ma daca poti!", iar femeia care poarta corsetul poate sa deconecteze GPS-ul daca nu vrea sa fie localizata. "Nu este o centura de castitate moderna. Unii barbati cred ca vor putea supraveghea femeia, dar se inseala", a spus Iorio, adaugand ca, in schimb, produsul ii permite, de pilda, partenerului sa ii faca o intalnire surpriza iubitei lui.

Initiativa a dat nastere, insa, si la reactii negative. "Este o lenjerie care, sub pretinsului sarm al noii tehnologii, perpetueaza vechile tipologii de relatii dintre sexe", a spus insa Ana Liesi Thurler, sociolog la Universitatea din Brazilia.

"Chiar daca este o gluma, este una de prost gust", a declarat, la randul ei, Benedita da Silva, secretar pentru drepturile omului din Rio de Janeiro. "O data in plus folosim corpul femeii ca pe un obiect. Aceasta da impresia ca suntem tot timpul disponibile", a continuat aceasta.

Reprezentantul organizatiei feministe Sofi, Carla Furchi, este de parere ca astfel se intareste dominatia barbatului asupra femeii, sub un pretext romantic.

Lucia Iorio este, de 14 ani, proprietara a unui butic de lenjerie intima in Minas Gerais. Afacerea sa merge bine. Designerul recunoaste pana acum s-au vandut doar cateva bucati din recent lansatul produs. Dar "unele femei se intereseaza acum de aceste produse ca mijloc de protectie", a adaugat Iorio.

in 2007, un sutien care emana parfum si un altul mai luxos, ornat cu paiete de aur si cu pene de paun, au fost lansate cu succes.



http://www.haine-vintage.info/2009/03/istoria-corsetului/
 
Din sursa de mai sus avem o privire de ansamblu asupra evolutiei imbracamintii feminine, nu doar a corsetului. Daca ar fi sa aleg o perioada, dupa gustul meu, at fi evul mediu. Rochiile par a fie destul de elegante, fine, iar piesele moderne inspirate di acea perioada imi plac destul de mult.
Preferata mea:


 
Nu-i pe gustul meu,dar gusturile nu se dicuta :P
 
Cum sa faci o rochie de seara in 5 minute ,fara masina de cusut

e nevoie de : stofa, cam 1,5 m latime, 2 bucati
ata rezistenta de culoarea stofei, un ac
o catarama de pus la umar
foarfec


spor la treaba :D
 
Si barbatii tre sa fie la moda, nu?
Iata cateva idei:










Mai ales asta ,ultima, e chic ,nu?
 
O nouă referire la feminitate.


După ani întregi în care moda pentru femei s-a îndepărtat de delicatețe și forme pur feminine. După ce culorile pastelate s-au întunecat până la confundarea cu cele din garderoba bărbaților Marc Jacobs, designer Louis Vuitton și Karl Lagerfeld din partea Chanel au rezolvat totul cu o singură tușa de creion.

Gucci, Paul Smith, chiar și Chanel într-una din prezentările anterioare lăsaseră impresia că nu mai există loc pentru feminitate în modă. Designul de motociclist supărat sau pur și simplu croieli preluate ca atare din vestimentația masculină tranșau destul de simplu dispariția delicateții din „fashion“, cel puțin pentru un sezon sau două.

Săptămâna de modă de la Paris nu doar că a reparat în mare măsură asediul masculinității asupra modei pentru femei, dar a mutat discuția într-o direcție diametral opusă. Exemplul a două mari case care au defilat în cadrul festivității pariziene poate să fie un indiciu destul de important că moda pentru femei își schimbă traiectoria.

1lv.jpg



Superb video


Colecția Louis Vuitton desenată de către plurivalentul Marc Jacobs a fost prezentată din mișcarea unui carusel plasat într-un decor fantastic. Modelele au fost îmbrăcate în rochii de culori pastelate și decorate din plin cu broderii florale, o viziune complet diferită de ce am văzut lunile trecute în segmentul modei feminine. Anii 50 au dominat colecția din punct de vedere stilistic, păstrand cu castitate convinsă gulerele închise până în gât și rochiile coborâte mult dedesubtul genunchilor

21.jpg



Delicatețea a însoțit și viziunea lui Lagerfeld, designerul cu experiență din spatele Chanel. Cunoscut pentru show-urile sale spectaculoase Lagerfeld a imaginat un univers subacvatic comparabil ca senzație cu cel promovat de Louis Vuitton. Culorile perlate ale decorului au însoțit și vestimentația modelelor, poșetele de forma unor mici perle asortându-se perfect cu restul vestimentației. Cu toate că îmbrăcămintea nu a urmat îndeaproape liniile corpului feminin, cusăturile și materialele folosite au fost îmbinate în așa fel încât mișcarea lor să sugereze silueta fără a o dezvălui pe de-a-ntregul. Jachetele, cele folosite până acum pentru a sublinia ideea de masculinitate, sunt acum puse în forme fără nasturi, mult mai feminine.



Cu toate că moda este în mare parte o ecuație de marketing așa cum am mai scris aici, rezultatul nu e întotdeauna previzibil sau constant. Schimbările apar de la un sezon la altul și chiar dacă Chanel sau Louis Vuitton sunt oarecum singurii care au abordat atât de deschis curentul purificării modei feminine în cadrul Săptămânii de modă de la Paris, cu siguranță alții le vor urma exemplul.


http://life.hotnews.ro/
 
foarte frumos,intradevar!
ma asteptam la niste tinute extravagante,dar sunt incantata!
 
Mi-au placut rochiile de data asta ,frumoase,elegante , "cuminti "si in culori vesele.

!
 
Pana la chilotii "Tanga " si "corsetul care face taliuta ca de viespe a fost drum lung :D:

Istoria chiloţilor, a sutienului şi a corsetului


Cel mai vechi obiect de îmbrăcăminte datează, potrivit Bibliei, de pe vremea lui Adam şi a Evei şi a constat, pare‑se, într‑o acoperitoare a sexului din fibre vegetale. De atunci, oamenii au continuat să poarte chiloţii ca pe un obiect normal de îmbrăcăminte. De‑a lungul istoriei, aceştia au cunoscut diverse forme. Gladiatorii, de pildă, au fost printre primii purtători ai chiloţilor tanga.

Celebra piesă de lenjerie intimă purta pe atunci numele de subligaculum şi era constituită dintr‑o fâşie din lână albă care acoperea partea de jos a corpului şi era petrecută, în faţă şi în spate, pe sub centură. Atleţii şi actorii greci, ca şi romanii, de altfel, purtau chiloţi (perizoma) pentru a nu‑şi expune organele genitale, considerate, ca şi în vremurile adamice, ruşinoase. Totuşi, în timpul celei de‑a 15‑a olimpiade (720‑716 î.Hr.) apare conceptul de nuditate eroică. Sportivii se puteau întrece fără a avea şoldurile acoperite, ei renunţând astfel la perizoma. Schimbarea a fost atât de radicală încât a fost consemnată de istorici.

Toga nobililor romani ascundea acelaşi obiect de lenjerie. Femeile romane purtau sub robe un fel de chiloţi în formă triunghiulară, cu partea din spate ceva mai lată şi fixată de o centură. Obiectul de lenjerie era prins cu ace de siguranţă sau fibule.

Din punct de vedere istoric, forme primitive de perizoma erau folosite de multe populaţii antice. Către mijlocul secolului VI î.Hr., etruscii sunt reprezentaţi, de obicei, cu pantaloni scurţi sau chiloţi variind în lungime,de la foarte scurţi până la genunchi. Cămaşa falusului se numea schenti la egipteni şi era confecţionată din bumbac. A sclavilor era mai simplă, în timp ce ale judecătorilor, preoţilor şi faraonilor erau mai rafinate şi mai împodobite.

Cuvântul chiloţi (culottes) are origini franţuzeşti. Din Evul Mediu şi Renaştere până la începuturile secolului XIX, aristocraţii francezi purtau chiloţi, adică un fel de ciorapi‑pantalon strânşi pe picior, a căror lungime varia, de la genunchi până la glezne. În timpul Revoluţiei Franceze, revoluţionarii erau cunoscuţi ca „fără chiloţi“ (sans‑culottes), cunoscută fiind preferinţa lor pentru pantaloni.

În Ţările Române, pantalonii scurţi până la genunchi se numeau cioareci şi, deseori, erau împodobiţi cu găitane. Erau confecţionaţi din pănură albă şi groasă de dimie.


Marlene Dietrich şi ciorapii cu jartiere

Istoria ciorapilor (separaţi de pantaloni) începe în 1589, când William Lee a inventat prima maşină de tricotat ciorapi din lume. Aşa au apărut primii colţuni fabricaţi din lână, bumbac sau mătase. Până la mijlocul secolului XVI, atât bărbaţii, cât şi femeile îi purtau mai ales pentru a se proteja de frig.

Ciorapii, aşa cum îi ştim astăzi, au o istorie relativ recentă. În 1939, Julian Hill descoperă nylonul, un fir sintetic, rezistent şi foarte asemănător cu mătasea. Nylonul a fost o revelaţie şi primii ciorapi din acest material au apărut în magazinele din New York, în primăvara lui 1940.

Numai în prima zi au fost vândute 72 000 de perechi, ceea ce a făcut ca piaţa japoneză de mătase să se prăbuşească aproape instantaneu. În primul an s‑au vândut 64 de milioane de perechi de ciorapi, iar producătorii nu puteau ţine pasul cu cererea.

Al Doilea Război Mondial întrerupe producţia de ciorapi, firele din nylon fiind folosite cu predilecţie la confecţionarea paraşutelor şi a corturilor militare. Cea care a contribuit esenţial la popularizarea acestui obiect de îmbrăcăminte a fost Marlene Dietrich. Celebra actriţă de origine germană a dus pe micul ecran moda ciorapilor transparenţi, cu portjartier. Jartiera având, însă, o vechime apreciabilă.

De ea se leagă întemeierea unui ordin cavaleresc prestigios, când, în 1344 (sau patru ani mai târziu, spun unii) regele Eduard al III-lea al Angliei a cules de pe jos, la un bal, jartiera pierdută de Catherine Montacute, contesă de Salisbury şi, pentru a tăia comentariile răutăcioase, şi‑a prins‑o la picior spunând „Honni soit qui mal y pense“ (Blestemat fie cel ce gândeşte de rău!) şi a inventat, la faţa locului, Ordinul Jartierei. Curtenii lui Eduard aveau de ce mustăci. Jartiera era un obiect cu conotaţii speciale, mai ales în cazul perechilor de tineri căsătoriţi. Unul dintre obiceiurile acelor vremuri era ca în seara nunţii, cavalerii de onoare ai mirelui să fure jartierele miresei.

Revenind la povestea ciorapilor, trebuie să spunem că femeile încep să‑şi arate picioarele mai ales pentru că progresele tehnologice ale anilor 1950 permit fabricarea ciorapilor mult mai fini şi de culori diferite şi, lucru foarte important, reducând mult costurile. Anii 1960 înseamnă şi apusul ciorapilor cu portjartier şi apariţia colanţilor, a ciorapilor cu chilot. Odată cu apariţia fustei mini, la începutul anilor ’70 apare şi elastanul, o nouă fibră care sporeşte calitatea şi diversitatea ciorapilor.

Strămoşul sutienului

În Antichitate, nu exista lenjerie intimă, iar hainele erau purtate direct pe piele. Fâşii din piele susţineau talia şi sânii femeilor. Aristocratele romane adaugă rochiei o nouă piesă, o tunică intimă purtată ca o piesă de lenjerie. Pe atunci nici nu existau croitori. Femeile nu aveau nevoie decât de două bucăţi din pânză şi, cu ajutorul fibulelor, îşi puteau ajusta singure peplumul (sau chitonul) şi himationul care era un veşmânt exterior.

În secolul XVII, piesa de rezistenţă devine corsetul care avea şi rol de sutien. În 1900, imaginea promovată este aceea a unei femei cu talie de clepsidră. Aceasta nu se obţinea oricum ci prin strângerea vârtoasă a balenelor corsetului care comprima toracele, imobiliza ultimele coaste apăsând plexul. În aceste condiţii respiraţia devenea foarte dificilă, corsetul provocând dese leşinuri pentru care femeile purtau în geantă săruri cu miros înţepător.

1910, naşterea brasierei

„Vogue magazine“ a tipărit pentru prima oară cuvântul sutien (brassière), în 1907.
Sutienul a fost considerat un simbol al emancipării femeii şi celebrat ca atare. Sutienul a restrâns, a susţinut, a ridicat, a maximizat şi minimizat generaţii întregi de piepturi de femei, de la cele turtite, la modă în anii ’20 la cele bombate, purtate prin anii ’40‑’50.

Născut din necesitate, nu poţi încăleca o bicicletă sau să dansezi charleston în corset, funcţia sa a fost paradoxală: de a ascunde şi de a revela în acelaşi timp sânii. Prima femeie care a purtat un sutien a fost Mary Phelps Jacob, o tânără mondenă care, în 1910, şi‑a dat seama că un corset cu balene nu se potrivea cu o rochie diafană. Cu ajutorul cameristei sale, tânăra a legat două batiste din mătase de o panglică din bumbac roz şi a obţinut un obiect prin care sânii erau fixaţi sub rochie. Prietenele i‑au cerut să le confecţioneze obiecte similare, iar cineva i‑a dat chiar un dolar pentru mult râvnitul sutien. În 1914, Phelps patentează brasiera fără spate. Epoca sutienului începuse.

Naşterea cupei

Stephanie Middagh, curator al Muzeului Costumului din Winnipeg, Canada, spune că, o dată cu apariţia cupei sutienului, nu se mai vorbeşte despre pieptul femeii, ci despre sânii ei, ca entităţi separate. Moda anilor 1920 aplatiza sânii şi fesele, în timp ce în 1930 tendinţa este de a pune în valoare rotunjimile şi feminitatea. O dată cu apariţia cupei sutienului, se recunoaşte, de fapt, că sânii au diferite mărimi. Această descoperire devine punctul focal al unei industrii de multe miliarde de dolari anual.

Un singur sutien are 45 de grame şi conţine mai mult de 40 de componente. El este proiectat să susţină de la greutăţi de 300 de grame până la nouă kilograme. Consumatoarele cheltuie anual peste 16 miliarde de dolari americani pe sutiene. Fiecare femeie are cel puţin şase obiecte de acest fel în garderoba sa. Studiile spun că peste 80% dintre femei poartă o mărime greşită a sutienului. Designerii recomandă efectuarea testului cu creionul pentru a afla dacă sutienul este unul potrivit: se aşază un creion între sâni. Dacă acesta nu cade pe podea, atunci femeia în cauză trebuie să poarte sutien.

Sutienul, rolul secundar din filme

Judy Garland, care avea 16 ani în momentul filmării peliculei „Vrăjitorul din Oz“, în 1939, a purtat pe platou un corset care‑i aplatiza pieptul şi o făcea să semene cu mult mai tânăra Dorothy. În timpul filmării la „Psycho“, în 1960, maestrul Alfred Hitchcock a silit‑o pe actriţa sa preferată, Janet Leigh, să poarte un sutien alb, atunci când rolul ei era bun şi unul negru, atunci când devenea rea.

În 1995, într‑un episod din „Seinfeld“, tatăl personajului George şi‑a scos tricoul pentru a‑şi arăta pieptul. Kramer s‑a simţit inspirat şi a inventat un tip de sutien pentru bărbaţi, pe are l‑a numit mansieră.



http://www.historia.ro
 
Vreti sa fiti in trend? Anul aceste se poarta verdele smarald , această nuanţă fiind prezentă în tendinţele modei actuale din lume.


Chiar şi printr-un singur detaliu minuscul sau un accesoriu de culoare verde smarald vom fi în pas cu moda. Colecţiile primăvară-vară 2013 prezentate pe podiumurile unor case de modă celebre abundă în nuanţe de verde smarald.

rochii-verzi-Globurile-de-Aur-2011_01_ce5b30f9bc_thumb_630_380_zpsf689c11e.jpg


Această culoare pătrunzătoare are şi o nuanţă metalică, pe care designerii o numesc "noul negru".

Potrivit experţilor în materie de modă,culoarea are nuanţe diferite, în funcţie de material. Mătasea sau catifeaua au o nuanţă strălucitoare şi scot în evidenţă din plin verdele smarald. Pe lână, bumbac sau in, culoarea are un aspect mai mat, de aceea este recomandat ca toaletele confecţionate din aceste materiale să fie purtate în timpul zilei.


Experţii recomandă verdele smarald şi pentru fardul de ochi, în combinaţie cu culoarea piersicii, cu roz şi roşu rubiniu, fiind uşor de asortat cu rujuri de culoare roşie.


http://www.evz.ro
 
Rochie de 4,135 milioane de euro :D: pretul se justifica pt are : 50 de diamante negre care cantaresc 13 kilograme .

 
Rochiilor care trebuie luate in calcul in această toamna :P


Rochii over size – pentru o toamna colorata

Rochiile cu croială largă sunt printre preferatele designerilor din acest sezon. Fie că vorbim de volumetrii sau senzaţia de o măsură mai mare, toate ne duc cu gândul la rochia lipsită aparent de formă a anilor ‘80. Coloritul viu şi accesoriile alese cu grijă în această combinaţie pot crea un look de impact.


Rochiile midi

În această toamnă, lungimile rochiior trebuie să depăşească genunchiul fie că vorbim de rochia umbrelă sau de cea creion.


Rochiile din piele

Pielea este materialul exploatat din plin de ceva vreme, dar în acest sezon îl găsim într-o variantă aspiraţională sub forma unei rochii confecţionată cu totul din acest material sau ca inserţii, ca şi completare stilistică.


Imprimeurile winter floral

Avem de-a face cu binecunoscutul impreu floral, doar că în acest sezon toamnă-iarnă, designerii au ales variante mai închise şi combinaţii mai abstracte. Albastrul puternic poate fi combinat cu negru sau albastru marin, roşul cu maro şi gri închis etc.


.Rochii retro-future

Acele rochii cosmice, extravagante cu stele aplicate şi paiete în modelele anilor ‘80 care ne duc cu gândul la Madonna şi alte cântăreţe pop ale epocii.


Rochii în culori pudrate

Fie că sunt roz sau levănţică, ivory sau gri fair, ele dau un aspect de romantic retro aducând misterul vremurilor de odinioară. Dacă rochia e însoţită de o dantelă îşi amplifică fineţea şi rafinamentul.


Black and white

Această combinaţie este ying şi yangul modei, combinaţia care nu a dat greş niciodată. O regăsim şi în colecţiile de toamnă şi putem spune că va reveni iar şi iar în fiecare anotimp. Fie că avem de-a face cu dungi verticale, pepit sau modele grafice ele vor fi variantele combinaţiilor cromatice alb şi negru în 2013 – 2014.


Rochii baroc în stil rock

Rochii luxoase, imprimeuri bogate şi detalii strălucitoare, dantele amestecate cu broderii şi printuri de excepţie, asezonate cu croiuri impetuoase şi pline de stil.


Carourile

Materialul tartal e o tendinţă mai veche, foarte versatilă specifică mişcării grunge pe care au început-o mulţi designeri acum ceva vreme. Carourile le găsim în colecţiile mai multor designeri sub formă de rochii sau de piese folosite în combinaţii.


.Rochii fluide din mătase şi voaluri transparente

Chiar dacă este toamnă sau iarnă, satinul şi mătasea rămân pe catwalk, marea majoritate fiind inspirate din rochiile anilor ‘20, perioada jazzului şi a decadenţei.


Rochiile camuflaj sau cu tente militare

Rochiile deşi au croieli feminine sunt confecţionate din materiale care ne duc cu gândul la zona army sau safari.


.Rochii din dantelă

Rochiile de dantelă rămân în tendinţe regăsindu-se atât în zona de cocktail cât şi în zona rochiilor de seară, care ne aduc aminte de rochiile anilor ‘60.


GALERIE FOTO
 
Doamnelor, nu uitati ca sunteti femei si la maturitate si la varsta pwnsionarii :P deci.... priviti si luati aminte ca puteti si trebuie sa fiti cochete si ca SE POATE .
















 
De ce nu ne-am plimbam si nu am vedea ce purtau femeile de-a lungul vremii :P

Dacă despre încălţămintea cu care Neil Armstrong, primul om care a păşit pe Lună“, rostid celebra frază: "Un pas mic pentru om, un pas uriaş pentru omenire”, nu se ştie mare lucru, deoarece a fost abandonată în spaţiu din cauza fricii de contaminare, nu acelaşi lucru se poate spune despre alte modele de încălţăminte din istoria pantofului, unele chiar bizare şi extrem de inconfortabile.

De-a lugul timpului, pe lângă utilitatea practică a acestora, au existat destule modele bizare de pantofi, modele care s-au dovedit a fi mai degrabă obiecte de tortură, iar confortul l-ar fi putut oferi nici n-a fost luat în calcul. Pantofii aşa cum cunoaştem noi astăzi, adică destinaţi piciorului stând şi celui drept, au apărut abia în 1818, când s-a inventat pantoful drept. Prima pereche de acest fel a fost fabricată în Philadelphia.

Pe lângă pasiunea pe care o pot stârnii, vezi colecţiile de încălţăminte ale celebrităţilor, care nu se uită la bani când vine vorba despre pantofii care le plac, există chiar tradiţii de nuntă legate de pantofi. În China, unul dintre pantofii miresei, care este întodeauna roşu, este aruncat de pe acoperiş. Culoarea roşie simbolizează norocul mirilor în căsnicie. În Ungaria ginerele bea un “pahar” în cinstea miresei chiar din pantoful ei.

n perioada medievală, ceremonia pantofului presupunea ca tatăl miresei şă îi ofere pantoful fiicei viitorului ginere, ca semn de autoritate. La nuntă, mireasă se încălţa cu acel pantof, semn că acum era sub autoritatea ginerelui.

Dacă vă închipuiţi că pantofii purtaţi de femeia modernă au tocuri înalte, trebuie spus că această modă era foarte populară în secolul al XVI-lea. Atunci doamnele de la curte au început să poarte pantofii cu toc atât de înalt, încât era nevoie de servitori pentru a le ajută să se deplaseze.


Pantofi Lotus din China, din secolul al 10-lea - 2009
Tradiția chineză Han care presupune legarea picioarelor femeilor de a le face să pară la fel de mici ca un mugur de lotus a durat mai bine de o mie de ani.(Barbarie mai mare decat asta ,n-am vazut




Pantofi de tip poante de balet - 1980 - prezent

Acest pantof îmbină aspectul pantoful de balet traditional, dar are un toc foarte înalt. Au început ca un pantof fetiş, dar pentru că popularitatea acestora a crescut atât de mult au intrat în modă şi sunt foarte apreciaţi, în special în Japonia.




Pantofi de mireasă din lemn - Franța, la sfârșitul secolului al 19-lea
Saboții au fost făcuţi dintr-o singură bucată, din trunchiuri de nuc. Potrivit tradiţiei, cu cât vârful era mai lung, cu atât dragostea mirelui era mai mare. (Maleabili si comozi...de numa ,cat priveste marimea,nu comentez :D:




Padukas, India. Din 1700

Padukas de ceremonie sau sandale cu buton pentru degetul de la picior, este cel mai vechi model de încălțăminte din India. Modelul este unul care provoacă durere. Sandale padukas cu ținte sunt purtate de indieni hindu Sadhus sau Sfinți pentru că ar provoca stări euforice și de transă care se presupune că îmbunătățesc sensibilitatea sau experiență sexuală.( Uite o idee pt Mihai Albu ar da lovitura ()




Pantofi Heelless - 2007
Pantofi Heelless au creaţi de Antonio Berardi, în 2007 și au devenit celebri pentru că au fost purţaţi de Victoria Beckham, în 2008. În ciuda aspectul lor nenatural și extrem de inconfortabil, potrivit designerului, nu provocă nici o durere. Experţii au atras atenţia că dacă sunt purtaţi în mod regulat, aceşti pantofi ar putea produce deteriorarea permanentă a picioarelor, genunchilor și coloanei vertebrale.

 
Back
Top