• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Guvernul Ponta- bilant la (aproape) doua luni

Terminati-va cu prostiile. Nimenu nu va mai merge in puscarie, sa fim seriosi.
Faza cu patrularea procurorilor a fost asa, de pamplezir.
O sa vedeti ca se intoarce Base la Cotroceni, bufnita' lu' Ilici va primi recunoscatoare vesnicul shoricel de la "pensionarul" de la Cotroceni, si totul va fi ca si pana acum. Practic, nici un membru al clasei politice romanesti nu are curaj sa faca schimbari, deoarece isi pericliteaza propria pozitie.
 
Cine l-a urmarit aseara pe Gadea ,poate confirma daca este asa ,desi ,n-as cred ca ziarele denatureaza :D: De neinteles ca sa nu spun umilitor:D: "dialogul " Gadea -Ponta :

Gadea:
"Cum veţi coabita cu cineva care ameninţă cu puşcăria primarii, chestorii, generalii, ameninţă cu puşcăria pe oricine are o acţiune democratică cum ar fi aceea de suspendare, pentru că v-a ameninţat pe dvs, l-a ameninţat pe Crin Antonescu, cum veţi coabita cu cineva care jigneşte în permanenţă că e vorba de primul-ministru, că e vorba de jurnalişti, că e vorba de oameni care votează? În permanenţa găseşte ceva să spună. Cum veţi coabita cu cineva care a investit două milioane în vila în care stă domnia sa, încă un milion în vila Dante şi o pregătea să-şi facă...? Cum veţi coabita cu acest om? "


Ponta:
"Domnule Gâdea, faimoasa frază din The Guardian a fost tot un fel de manipulare internă, pentru că eu acolo am fost întrebat dacă ca prim-ministru pot să coabitez cu preşedintele. Şi am spus, şi aveţi citatul exact: sunt gata să coabitez cu un preşedinte - nu am spus cu domnul Băsescu, eu, recunosc, îmi doream cu domnul Antonescu şi în continuare îmi doresc cu domnul Antonescu ca preşedinte să lucrez - cu un preşedinte care îşi respectă atribuţiile constituţionale."


http://www.evz.ro/detalii/stiri/n-g...r-Ponta-premierul-Romniei-se-scuz-997728.html

Aici puteti citi intreg articolul
 
Ponta "si-o ia pe cocoasa "de la socialistii europeni :D: plateste destul de scump pt deciziile politice din ultimele luni.



USL le stă în gât socialiştilor europeni

Liderii PES au decis să mute Congresul de la Bucureşti la Bruxelles, pentru a nu fi criticaţi în ţările lor că sunt găzduiţi de Ponta


Premierul Victor Ponta a primit ieri o lovitură grea din partea Partidului Socialist European(PES), semn că, în plan extern, credibilitatea sa este la cote reduse.

Nemulţumiţi de modul în care USL, sub comanda sa, a agresat instituţiile statului de drept, socialiştii europeni au renunţat, potrivit unor surse Euractiv.ro, la organizarea Con gresului PES la Bucureşti, în perioada 28-29 septembrie.

Potrivit surselor citate, aceştia sunt îngrijoraţi de "legitimitatea democratică a premierului român, Victor Ponta". Pentru a nu-l pune pe Ponta într-o poziţie publică şi mai ingrată, liderul socialiştilor din Parlamentul European, Hannes Swoboda, a precizat ieri că premierul român a fost cel care a solicitat verbal schimbarea locaţiei.

"Decizia de a solicita amânarea sau mutarea la Bruxelles a Congresului Partidului Socialist European a fost luată de PSD. Solicitarea ne-a fost prezentată verbal în această dimineaţă de către preşedintele PSD, domnul Victor Ponta, într-o întâlnire avută cu mine şi preşedintele PES, Serghei Stanişev", a spus Swoboda, citat de Mediafax. El a adăugat că solicitarea verbală făcută de Ponta va fi urmată de o scrisoare pe această temă din partea conducerii PSD, urmând ca Stanişev să informeze prezidiul PES.

Schimbarea locaţiei- care va fi anunţată oficial astăzi sau luni- a fost decisă deoarece doar "câţiva lideri" socialişti afiliaţi la PES au confirmat că vor veni la Bucureşti.

Restul sunt reticenţi la ideea de a fi găzduiţi de Victor Ponta, decredibilizat de propriile decizii politice din ultimele două luni. Potrivit unor surse din PES, citate de Euractiv.ro, liderii de centrustânga din Europa nu vor să fie supuşi, în ţările lor, criticilor că au fost găzduiţi de un lider controversat precum Ponta. Pe de altă parte, aceştia sunt preocupaţi de faptul că poziţia acestuia ar putea fi slăbită înaintea alegerilor, în cazul în care se decide schimbarea locului de desfăşurare a Congresului.

"Va fi o lovitură dură pentru Ponta, care va împlini 40 de ani în 20 septembrie, dacă Congresul nu se va desfăşura la Bucureşti", a precizat o sursă din PSD pentru Euractiv. ro. Zilele acestea, liderii PES participă, în Africa de Sud, la Congresul Internaţionalei Socialiste, unde este prezent şi Victor Ponta.

Pe 5 iulie, Hannes Swoboda, un susţinător fervent al Guvernului Ponta, declara: "Trebuie să monitorizăm cu atenţie evoluţiile din România. Ca grup al socialiştilor, trebuie să avem o poziţie foarte clară. Există o singură întrebare pentru noi, şi anume dacă legile şi valorile UE sunt violate".

La Congresul PES, care are loc de două ori la fiecare cinci ani, va fi ales noul preşedinte al formaţiunii. Singurul candidat până în prezent este preşedintele interimar, Sergei Stanishev, fost premier şi lider al Partidului Socialist Bulgar. El a fost ales pe 24 noiembrie 2011 şi i-a succedat lui Poul Nyrup Rasmussen.

Pentru a salva aparenţele, socialiştii europeni au anunţat că Victor Ponta a cerut schimbarea locaţiei



http://www.evz.ro

Interesant cum o da la intors Ponta ,tot Base este vinovat de mutarea Congresului de la Bucureşti la Bruxelles :D:
 
() Pai toti analfabetii zic ca e de vina Base.... Ce vina are Base ca astia vor sa-i fure scaunul de presedinte ?! Si culmea toti cretinii inca mai pun botu'..... "Base e de vina" :| :|
 
Guvernul Ponta, 150 de zile nereușite


Majoritatea promisiunilor din primăvară au fost uitate sau amânate, iar cele mai multe rezultate bune sunt mai curând meritul economiei private

În programul de guvernare depus în mai la Parlament, Victor Ponta promitea, printre altele, că va crește substanțial gradul de absorbție a fondurilor europene până la finalul anului. La acea dată, România încasase efectiv 7,46% din fondurile structurale alocate de Bruxelles (deși fuseseră semnate contracte pentru 82% din cele aproape 20 de miliarde de euro disponibile). Cinci luni mai târziu, gradul de absorbție crescuse doar până la 9,70%, iar cel de contractare ajunsese la 86%.

Mai mult, Comisia Europeană a întrerupt, începând din iulie, orice plăți către România pentru a desfășura un audit privind managementul fondurilor UE. În funcție de rezultatele acestuia, finanțarea va fi continuată sau, dimpotrivă, suspendată. Având în vedere că bugetul pe 2012 a fost construit luând în calcul o rată de absorbție de minimum 20% la finalul anului, atât veniturile, cât și deficitul bugetar s-ar putea dovedi a fi departe de estimări.

Un prim efect al acestor necon­cordanțe este scăderea cu aproape șapte procente a investițiilor publice în perioada mai-august 2012, față de aceleași luni ale anului trecut. Printre victimele tăierii de fonduri se află proiecte de infrastructură importante, cum sunt centurile Capitalei ori Sucevei, autostrăzile A3 și A4 sau magistrala 5 a metroului bucureștean. Printre altele, cabinetul USL a utilizat banii astfel economisiți pentru creșterea cu 8% a salariilor bugetarilor începând din iunie.

Același program de guvernare promitea „îmbunătăţirea performanţelor întreprinderilor de stat, prin restructurare, cu scopul reducerii pierderilor acumulate de acestea, şi prin restrângerea arieratelor“. Cât de bine a reușit acest lucru se vede în cazul Hidroelectrica, gigantul energetic fiind declarat insolvent în iunie, pe motiv că în acest mod compania ar putea scăpa de contractele păguboase încheiate cu „băieții deștepți“. Mai mult, „Hidroelectrica va înregistra în acest an pierderi de 100 milioane euro, iar veniturile vor scădea cu aproximativ 200 de milioane de euro“, anunța recent Remus Borza, administratorul judiciar al companiei. Asta pentru că „producţia de electricitate în 2012 va fi, din cauza secetei, la un minim istoric - 12 TWh“.

TVR este un alt exemplu de restructurare cel puțin discutabilă. Cu datorii istorice de 160 de milioane de euro, televiziunea publică ar urma să renunțe la 872 din cei 3.400 de angajați, după ce a închis în vară două din cele cinci canale naționale (TVR Cultural și TVR Info). În urma protestelor salariaților, conducerea a decis să amâne procesul de restructurare până la o dată ce nu a fost comunicată încă (cel mai probabil, spun gurile rele, disponibilizările vor avea loc după alegerile din 9 decembrie, pntru a evita noi probleme de imagine pentru guvernanți).

Lista neîmplinirilor
RTEmagicC_06-07-grafic-1_05jpg.jpg


Nu i-a ieșit USL-ului, până în prezent, nici continuarea cu succes a procesului de privatizare. Celebrul de acum eșec de la Oltchim va face, cel mai probabil, ca Puterea să sufle și-n iaurt când va veni vorba de alte potențiale vânzări de active (privatizarea CFR Marfă, de pildă, tocmai a fost trasă pe linie moartă după ce nu a primit aviz favorabil în CSAT).

În plus, nu se aude nimic, deși au trecut cinci luni de la începerea mandatului și, teoretic, mai sunt doar două până la încheierea lui, de alte puncte importante ale programului economic și social al USL: „auditarea şi evaluarea tuturor contractelor de achiziţii de bunuri şi servicii şi de consultanţă din punctul de vedere al necesităţii și oportunităţii“, „îmbunătăţirea Legii insolvenţei şi a procedurilor de restructurare/lichidare“, ori „modificarea și operaționalizarea Legii parteneriatului public-privat“.

Au fost amânate și introducerea controlului fiscal unic (cel mult o dată la trei ani) pentru întreprinderile mici şi mijlocii, lansarea „programului de microindustrializare“ sau „regândirea sistemului de redevenţe şi a taxelor de exploatare a resurselor în acord cu prevederile comunitare“ (procesul va avea loc abia în 2013, a dezvăluit recent premierul).

RTEmagicC_06-07-grafic-2_05jpg.jpg


Nu au fost respectate, de asemenea, nici angajamentul de a depolitiza administrația publică (deși USL susținea că doar miniștrii și secretarii de stat vor fi numiți politic, în ultimele luni au fost schimbați din funcție pe criterii de apartenență la un partid sau altul mii de bugetari) sau cel de a manifesta „toleranţă zero faţă de corupţie şi clientelism“. Din contra, Guvernul și membrii săi au acționat fățiș pentru a influența deciziile în unele dosare de corupție.

Cât despre „repararea inechităților sociale“, trebuie spus că salariul mediu net a fost cu nouă lei mai mic în august decât în martie (în luna aprilie apar distorsiuni ca urmare a primelor de Paște), iar pensia medie a stagnat în aceeași perioadă. Între timp, din cauza inflației, românii au pierdut, în medie, 2,5% din puterea de cumpărare, la care se adaugă deprecierea cu 4%-5% a cursului de schimb al monedei naționale. Nu în ultimul rând, trebuie spus că numărul șomerilor era, la 31 august, cu 16.000 mai mare decât la 30 aprilie.

Câteva vești bune
RTEmagicC_06-07-grafic-3_03jpg.jpg


Nu trebuie, desigur, să tragem concluzia că toate acțiunile Executivului au eșuat. Promisiunea de creștere a veniturilor bugetare, de exemplu, s-a materializat, cel puțin până în prezent: în mai-august 2012, statul a încasat din taxe și impozite 63,3 miliarde de lei, cu cinci miliarde mai mult decât în aceeași perioadă a lui 2011.

De asemenea, există mai mulți indicatori economici care au ajuns (sau au rămas) pe plus în lunile în care la guvernare s-a aflat Uniunea Social Liberală. Din mai până în august, România a exportat mărfuri de 15 miliarde de euro, cu 0,9% mai mult decât în aceeași perioadă a lui 2011 (importurile crescând într-un ritm aproape identic, de la 18,5 miliarde de euro în mai-august 2011 la 18,7 miliarde anul acesta).

Cifra de afaceri din industrie s-a majorat, la rândul ei, cu 4,3% comparativ cu mai-august 2011, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 5% în aceeași perioadă, timp în care volumul lucrărilor de construcții s-a majorat cu 3%. Totodată, a crescut, cu 1,3%, și numărul locuințelor noi pentru care s-au eliberat autorizații de construire în mai-august 2012 (față de perioada similară a anului precedent). Doar că, deloc singular, aceste rezultate pozitive par a fi mai degrabă urmarea lipsei de implicare a statului în economie decât a măsurilor benefice luate de guvernanți.


http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/172850.html
 
Guvernul USL: bilanţ catastrofal la şapte luni

Autor: Marius Pandele

Promisiunile USL din vremea când era în opoziţie au fost acoperite doar în foarte mică măsură. Dintre cele îndeplinite, majoritatea au legătură cu ajutoarele sociale, pensiile şi salariile bugetarilor. Dar şi ele au fost "mâncate" de inflaţie
Victor Ponta

Cu doar câteva zile înainte de alegerile parlamentare, Victor Ponta cere votul românilor pentru a continua pe o perioadă de patru ani ceea ce a început în luna mai. Este, prin urmare, un moment bun pentru a privi ce lasă în urmă actualul premier şi a ne da seama dacă patru ani în plus ar fi unii de miere sau, dimpotrivă, de fiere.

Dacă ne luăm după partenerii săi din USL, a oprit furturile din banul public, a îndeplinit obiectivul consolidării fiscale, a mărit pensii şi salarii, a făcut un buffer de urgenţă şi a luat măsuri de încurajare economică.

Dacă ne luăm după adversarii săi, a făcut exact opusul. Într-un bilanţ ad-hoc realizat la şapte luni de guvernare Ponta, Adriean Videanu, coordonatorul campaniei electorale a ARD, a declarat chiar că situaţia economică ar fi fost mai bună dacă România nu avea deloc Guvern în ultimele şapte luni. „Evoluţia macroeconomică după şapte luni de guvernare Ponta este una absolut dezastruoasă pentru România.


Victor Ponta şi USL distrug pas cu pas economia românească. Fiecărui român, în medie, lunar, Victor Ponta i-a furat peste 100 lei din portofel. Revenirea salariilor bugetarilor, pentru a acoperi toate aceste creşteri, ar fi trebuit să fie minim 9,6% faţă de 7,4%”, a spus Videanu.

Dincolo de declaraţii de campanie însă, rămân indicatorii economici seci, dar expresivi. Cei mai mulţi dintre ei nu par să fie în favoarea premierului.

Victor Ponta a fost dezavantajat de un context european instabil şi de o recoltă agricolă slabă, dar şi-a făcut şi singur viaţa grea fiind preocupat mai mult de lupta politică decât de guvernare. După cum spunea el însuşi, 75% din durata şedinţelor de Guvern era dedicată strategiei anti- Băsescu.



3,6% este scăderea puterii de cumpărare a românilor între mai şi septembrie 2012, chiar dacă salariile bugetarilor au crescut între timp

Scandalurile politice au dus în derivă cursul valutar şi mai ales preţurile

CREŞTERE PIB

În luna martie, prognoza de creştere economică a Guvernului pentru 2012 era de 1,7%, iar a FMI de 1,5-2%. Între timp, din cauza înrăutăţirii performanţelor economiei, prognoza Guvernului a ajuns la 1%, iar cea a FMI la 0,9%, în timp ce băncile se aşteaptă la o stagnare sau la creşteri sub 0,5%. După primele nouă luni din 2012, creşterea economică era de doar 0,2%, singurul trimestru pe plus fiind aprilie-iunie.

INFLAŢIE

Creşterea preţurilor din octombrie 2011 până în octombrie 2012 a fost de 4,96%, de la începutul anului preţurile urcând cu 4,28%. În luna aprilie, inflaţia era de doar 1,8% faţă de aceeaşi lună din 2011, rezultatul unor eforturi îndelungate de calmare a preţurilor.

Cele mai mari scumpiri în primele zece luni ale anului au fost la citrice (27%), cartofi (21%), fasole (20%), ulei (10%), unt (7,78%), mălai (7,67%) şi combustibili (6,78%).


CURS VALUTAR

Într-o economie dependentă de importuri şi de intrările de capital străin, un curs valutar slab a tras după el mulţi alţi indicatori, printre care inflaţia şi nivelul de trai. În cele şapte luni de guvernare USL, un euro a urcat cu 2,7%, de la 4,4 lei până la 4,52 lei.

Singurii din regiune care au „reuşit” o performanţă mai proastă sunt vecinii din Republica Moldova, a căror monedă s-a depreciat cu aproape 5% faţă de euro în acelaşi interval. Forintul şi zlotul polonez au crescut, coroana cehă şi hryvnia ucraineană au rămas pe loc, iar dinarul sârbesc a scăzut cu 1,3%.

Banii românilor s-au topit în ultimele luni

PUTERE DE CUMPĂRARE

Nivelul de trai mai bun al cetăţenilor este scopul final al oricărui Guvern. Din aprilie până în septembrie, salariul mediu net în România a scăzut de la 1.553 lei pe lună la doar 1.538 lei pe lună, în acelaşi interval preţurile crescând în medie cu 2,74%. În termeni reali, scăderea salariului, şi deci a puterii de cumpărare, este de 3,6%. Dacă luăm în calcul creşterea cu 8% a salariilor bugetarilor, rezultă că impactul asupra ne-bugetarilor este considerabil mai mare, deşi aceştia sunt cei care susţin statul.


Absorbţia fondurilor europene a fost bomboana de pe colivă

DEFICIT BUGETAR

Deficitul a fost „perla coroanei” pentru Victor Ponta, singurul lucru important cu care s-a putut lăuda pe bună dreptate. Nu neapărat pentru că ar fi îmbunătăţit lucrurile, însă cel puţin le-a păstrat în parametrii prestabiliţi. După primele zece luni, deficitul era de 1,19% din PIB, departe de limita de 2,2% stabilită. După primul trimestru, acesta era de 0,56% din PIB. Deficitul e însă şi cel cu care se poate jongla cel mai bine, iar ţinerea lui pe loc s-a datorat inclusiv întârzierii plăţilor către cei cărora statul le e dator.

DATORIE PUBLICĂ

Datoria guvernamentală totală a scăzut între începutul lunii mai şi sfârşitul lunii septembrie cu 0,44%, mai exact cu aproape un miliard de lei. Exprimată ca procent din PIB, datoria guvernamentală a scăzut de la 34,7% până la 34,5%. Un motiv este ţinerea sub control a deficitului bugetar, însă altul este accesul limitat la pieţele financiare în perioada scandalului economic din vară, atunci când Ministerul de Finanţe a anulat mai multe emisiuni de împrumuturi din cauza dobânzilor prea mari.

DOBÂNZI

Costurile împrumuturilor au crescut pentru toată lumea în ultimele şapte luni. Dobânda interbancară ROBOR la trei luni a crescut de pe data de 7 mai, când a venit la putere actualul Guvern, cu aproape două puncte procentuale, de la 4,51% pe an până la 6,30%. Efectul s-a resimţit în întreaga economie, fie că vorbim de persoane fizice sau de firme care au credite în derulare. Statul, la rândul său, se împrumuta în aprilie la dobânzi de circa 5%, iar acum o face la 6,34%.

FONDURI EUROPENE

Absorbţia fondurilor europene este capitolul la care Guvernul a rămas, din păcate, repetent. Dacă la începutul mandatului avea ambiţii mari în acest sens, premierul a capitulat repede, dând vina pe predecesori pentru dezastrul la care s-a ajuns. Gradul de absorbţie era la 31 octombrie de 9,72%, în creştere uşoară faţă de 7,46% la 30 aprilie.

Un motiv important a fost blocarea plăţilor la jumătatea anului pe mai multe programe operaţionale. Din păcate, după şase luni nu s-a schimbat nimic, iar acum suntem în pericol să pierdem cea mai mare parte a banilor alocaţi de UE pentru perioada 2007-2013.

Privatizări simulate, manageri privaţi cu carnet de partid şi autostrăzi anulate

PRIVATIZĂRI

Guvernul Ponta a respectat doctrina socialistă, făcând orice pentru a păstra sub controlul statului cât mai multe companii. La Oltchim a pus la cale un simulacru de privatizare, predestinată eşecului, Hidroelectrica a plasat-o în insolvenţă, iar restul privatizărilor au fost amânate pe termen nedeterminat.


MANAGERI PRIVAŢI

Măsura asumată în faţa FMI a fost aplicată pe modelul balcanic consacrat deja. Portul Constanţa va fi condus de şeful organizaţiei locale a PSD, iar Canalul Dunăre-Marea Neagră de un fost consilier local PSD, afacerist cu statul de mai multă vreme. În conducerea Tarom şi-au făcut loc un fost ministru şi un consilier judeţean de la PNL, iar directorul general selectat iniţial a demisionat înainte de a-şi prelua mandatul.

INVESTIŢII

Au fost inaugurate trei porţiuni de autostradă, începute de mai mulţi ani. Pe de altă parte, a fost reziliat contractul pentru o parte a autostrăzii Nădlac-Arad, bugetul CNADNR a fost sacrificat pe altarul ajutoarelor sociale, iar magistrala 5 de metrou a rămas cu bugetul la jumătate.

EXPORTURI

Sunt printre puţinele lucruri care au mers cât de cât bine în guvernarea Victor Ponta. Exporturile exprimate în lei au crescut în perioada mai-septembrie 2012 cu 5,06%, însă au scăzut cu 1,4% în euro, faţă de perioada similară din 2011. Unul din motivele creşterii în lei este tocmai deprecierea leului, care le-a oferit exportatorilor un avantaj pe plan internaţional.


http://www.evz.ro/
 
Back
Top