• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Manipularea

Ia uite, putem fi ''manipulati'' de propria noastra minte, si nu e din vina noastra. (asta ca marinimoasa cum sunt :D doream o justificare a comportamentului unora)

Unii oameni chiar confundă realitatea cu imaginația. Iata de ce!

Potrivit cercetătorilor Universității Cambridge, o variație structurală a unei circumvoluțiuni frontale a creierului uman, prezentă în ambele emisfere cerebrale, poate explica de ce unele persoane nu reușesc să distingă complet evenimentele petrecute aievea de cele pe care și le-au imaginat, sau le-au fost povestite. Este vorba, inclusiv, despre situațiile când un individ repetă o idee deja formulată, fiind convins că aceasta îi aparține.

Circumvoluțiunea cu pricina se formează printre ultimele înaintea nașterii, motiv pentru care variază mult în dimensiuni de la un individ la altul în rândul populației sănătoase. Testele RMN au demonstrat că absența regiunii în cauză determină o memorie deficitară a indivizilor, comparativ cu situațiile în care ea este proeminentă, fie și numai pe o laterală a creierului. Interesant este că toți subiecții testați erau convinși că posedă o memorie foarte bună, indiferent de caz.

În urma mai multor studii, s-a constatat că diferențele de memorie ale unor voluntari adulți sănătoși, cu istorice educaționale tipice și fără dificultăți cognitive, sunt remarcabile, mai ales în măsura în care ele se datorează unei simple variații structurale a unei circumvoluțiuni cerebrale.

Descoperirea ar putea face lumină asupra schizofreniei, despre care se știe că se manifestă adesea sub forma halucinațiilor. Dificultatea de a distinge între realitate și informația imaginată poate fi o explicație în acest sens. Din cercetări multiple, s-a observat că variabilitatea structurală studiată poate influența în mod direct capacitatea funcțională a regiunilor cerebrale dimprejurul circumvoluțiunii, precum și abilitățile cognitive pe care acestea le întrețin.

http://www.stiintasitehnica.com/uni...-imagina-ia-cu-realitatea-iata-de-ce_758.html
 
Sper ca e bine ca postez aici:D :D :D

Antena 1 şi "bugetara Mirela" pe care de fapt nu o chema Mirela şi care nu era bugetară


Ceea ce se vroia un simplu reportaj al Antenei 1 s-a transformat într-un model care demonstrează cum poate o televiziune să modifice realitatea. Materialul, semnalat de Kamikaze a fost răspândit la scară largă pe reţelele de socializare şi în presă şi a generat numeroase comentarii.

În reportajul filmat de Antena 1 într-o piaţă din Bucureşti, o bugetară pe nume Mirela se plânge că nu are bani pentru a cumpăra un kilogram de roşii, fiind nevoită să le cumpere la bucată. Datorită scumpirilor şi a salariilor mici ale angajaţilor din sectorul public. Însă, câteva secunde mai târziu, acelaşi personaj apare în spatele unei tarabe ca vânzătoare.

mirela_bugetara_8319b5229f.jpg


mirela_vanzatoare.jpg


După difuzarea materialului, site-ul inpanamea.ro, motajul "Pagina de media", a realizat un scurt interviu cu "bugetara Mirela" pe care au găsit-o la aceeaşi tarabă la care fusese filmat iniţial interviul şi care a mărturisit că o cheamă de fapt Mirabela şi că reporterul a rugat-o să cumpere două roşii. Cât despre faptul că a fost prezentată drept bugetară, Mirabela spune că nici nu a văzut reportajul cu pricina şi că probabil reporterii au făcut acest lucru "pentru interesul lor".

Video-ul il gasiti aici



http://www.evz.ro/
 
Experimentul Milgram


Unul dintre cele mai cunoscute dar si contestate, experimente psihologice - atât din punct de vedere etic cât si tehnic -, este asa numitul experiment Milgram. Întrebarea la care dorea sa gaseasca un raspuns socio-psihologul Stanley Milgram în anii 60 se referea la disponibilitatea unor oameni perfect normali de a se înclina în fata unei autoritati si de a urma ordine evident „inumane“. Motivul care a stat la baza acestor experimente a fost cel de-al Doilea Razboi Mondial. De ce au existat pe timpul regimului hitlerist atâtia oameni care s-au pus de buna-voie în serviciul masinariei criminale a nazistilor? A existat oare o eroare principiala de caracter în cazul acestor oameni sau exista anumite situatii în care oricine ar putea ajunge sa tortureze si sa ucida alti oameni?
Conducatorul experimentului le-a explicat voluntarilor ca doreste sa vada ce efecte are pedeapsa asupra procesului de învatare. Participantii au fost împartiti, prin tragere la sorti, în elevi si profesori. Procedura a fost însa manipulata, pentru ca, în realitate, doar un voluntar trebuia sa ia parte la experiment. Acesta era “profesorul”. Cealalta persoana, “elevul”, era un student al Universitatii, fapt despre care voluntarul nu avea habar. Rolul de conducator al experimentului era jucat de un profesor de biologie de liceu, în vârsta de 31 de ani, iar “victima”,de un contabil de 47 de ani, instruit pentru a face fata rolului; acesta din urma era un american de provenienta irlandeza, cei mai multi observatori gasindu-l foarte placut si prietenos.
Conducatorul a început sa enunte cerintele experimentului. “Elevul” trebuia sa învete pe dinafara o lista de asocieri, partenerul sau, “profesorul”, urmând a-l verifica. Participantilor la experiment li s-a aratat un “generator de socuri electrice” dotat cu un panou de instrumente. Pe acest panou se aflau treizeci de butoane. Butoanele erau inscriptionate cu cifre de la 15 la 450 de volti. În plus, din patru în patru butoane aparea si o alta inscriptie, detaliind intensitatea socului: “soc usor”, “soc mediu”, “soc puternic”, “soc foarte puternic”, precum si “Pericol: soc extrem”, ultimile doua butoane fiind suplimentar dotate cu inscriptia “XXX”.
Sarcina “profesorului” era acum, ca de fiecare data când “elevul” dadea un raspuns gresit, sa se foloseasca de butonul ce declansa socuri electrice, de fiecare data un soc mai puternic. Dupa clarificarea situatiei, “profesorul”, împreuna cu “conducatorul experimentului” si “elevul” intra într-o încapere separata unde era montat un scaun electric. “Elevul” ia loc pe scaun si este legat de acesta. Îi sunt prinsi electrozii pe corp si este legat la generator. În acest punct al experimentului, “elevul” spune ca are probleme cu inima. “Conducatorul” îl linisteste spunându-i ca socurile pot fi foarte dureroase, dar ca nu duc la leziuni permanente ale tesuturilor.
Dupa cum am mai spus, “elevul” stie ca nu are de ce sa-si faca griji. El este asistentul conducatorului experimentului, iar alegerea “profesorului” si a “elevului” a fost manipulata din start. Fireste ca “elevul” nu este conectat în nici un fel la generatorul de curent, acesta fiind de altfel un element de recuzita. “Profesorul” - adevarata persoana supusa experimentului - nu stie nimic despre toate acestea. El este asadar convins cu tarie de faptul ca victima din camera alaturata va fi într-adevar “pedepsita” cu socuri electrice. El aude reactiile “elevului” de fiecare data când îl “pedepseste”, ca si când i-ar pricinui suferinte reale. Voluntarul nu are de unde sa stie ca aceste reactii sunt înregistrate pe banda si ca raspunsurile date de “elev” sunt de fapt raspunsuri-standard.
“Elevul” raspunde la început corect, cu doar câteva greseli. Fiecare greseala este penalizata de “profesor”, conform ordinelor, cu o apasare de buton, fiecare noua greseala fiind amendata cu o intensitate electrica mai mare. Ajuns la cel de-al cincilea buton (75 V), “elevul” începe sa se vaite. La 150 de volti, victima cere întreruperea experimentului, iar la 180 tipa de parca nu ar mai putea suporta nimic. În momentul în care experimentul se apropie de punctul în care “profesorul” ar trebui sa apese pe butonul “Pericol: Soc extrem”, îl aude pe “elev” batând cu pumnii în peretele despartitor. Victima îl implora pe “profesor” sa îl elibereze. “Conducatorul experimentului” îi explica voluntarului ca aceasta reactie este de fapt un raspuns gresit, rugându-l pe “profesor” sa apese pe butonul respectiv.
Milgram a numit acest fenomen “acord de supunere în fata unei autoritati”. Câtiva participanti nu au crezut ca victima era supusa cu adevarat unor socuri electrice, altii nu si-au asumat raspunderea, în timp ce unii dintre ei au cerut, într-un moment avansat al experimentului certificarea faptului ca nu pot fi trasi la raspundere pentru faptele lor. Alti voluntari au transferat raspunderea chiar asupra victimei, pe motivul ca aceasta s-ar fi oferit de buna voie sa participe la experiment.



Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/for...-pentru-fapta-comitentului.html#ixzz1rcGUiwTn
 
Era interesant ca nenea ala sa dea si rezultatele experimentului.

"Rezultatele experimentului şi scurte interpretări

Rezultatele experimentului au fost în dezacord total cu presupunerile pasihiatrilor. Nu mai puţin 65% dintre participanţi (24 dintre cei 40 de subiecţi) au acţionat toate cele 30 de manete ale maşinii de şocuri electrice, ceea ce, într-o situaţie reală, echivalează cu moartea elevilor. 13 participanţi au renunţat după ce au administrat şocuri cu intensitate de cel puţin 300V. Doar un singur participant a renunţat înainte să apese maneta de 300V...

Participant copleşit de rolul în experiment

Cum poate fi explicat un asemenea rezultat, care pentru oricine ar trebui să fie unul tulburător, o descoperire pe cât de extraordinară, pe atât de funestă despre natura umană? Milgram a propus două explicaţii:

- prima explicaţie se bazează pe teoria conformismului, ce are ca punct de plecare cercetările lui Solomon Asch, care afirmă indirect că un subiect care nu are expertiză în a lua decizii, în special în condiţii de criză, va lăsa actul decizional în sarcina grupului şi ierarhiei acestuia;
- a doua explicaţie se bazează pe teoria stării de agent, care spune că esenţa stării de obedienţă constă în faptul că o persoană ajunge repede să se privească pe sine ca pe un instrument ce execută ordinele unei alte persoane şi care, prin urmare, nu se mai percepe ca fiind persoana responsabilă pentru acţiunile sale.

Interesant de menţionat este că nici unul dintre participanţii care au refuzat să meargă până la capăt cu administrarea şocurilor nu au insistat ca experimentul să se termine şi nici nu au îndrăznit să meargă în camera elevului-victimă pentru a-i verifica starea sănătăţii înainte de a cere aprobarea experimentatorului.

ATENŢIE! Majoritatea, citind aceste rânduri, are tendinţa de a crede că ceilalţi sunt susceptibili de a cădea pradă influenţelor situaţionale, puterii autorităţii. Dar această credinţă este nerezonabilă, căci din punct de vedere statistic lucrurile sunt dovedite a fi altfel.

Obedienţa în societate

Majoritatea tipurilor de organizaţii sociale cultivă obedienţa şi promovează indivizii ascultători, care având această calitate vor ajunge la un moment dat să conducă la rândul lor organizaţii umane. Din păcate, de multe ori, în special în instituţiile în care performanţa are criterii incerte de evaluare, obedienţa reprezintă unul dintre criteriile fundamentale de promovare. Astfel de instituţii sunt: poliţia, justiţia ori sistemul sanitar. Deşi în toate aceste zone ale societăţii sunt reguli aparent clare privind promovarea, natura activităţii acestor instituţii permite promovarea pe bază de obedienţă. Aspectul înfiorător constă în aceea că obedienţa - pe de-o parte - este o trăsătură foarte preţuită pentru superiori, dând măsura puterii lor şi confirmându-le acestora puterea ce şi-o arogă, dar în acelaşi timp obedienţa este unul dintre viruşii ce infectează sistemul şi-l face ineficient, greoi, inadaptat, iar uneori deciziile care influenţează alte părţi ale societăţii sunt greşite. De pildă, poliţia, conform unor ordine proaste, se poate întoarce împotriva populaţiei.

În experiment prezentat aici "povestea" lui Milgram a fost aceea că ştiinţa vrea să-i ajute pe oameni să-şi îmbunătăţească memoria. Ce scop înălţător! Cum să nu participi la progresul omenirii? În lumea reală "povestea" se numeşte ideologie. Ideologia are multe definiţii savante; noi ne mulţumim să o numim simplu o poveste spusă cu unicul scop de a manipula comportamentul cetăţenilor. De multe ori este folosită formula "ameninţări la adresa securităţii naţionale", expresie ce acoperă orice scop ascuns al conducerii statului. Dar câţi dintre noi nu rezonăm cu mesajul celor care fac apel la securitatea naţională? Câţi dintre noi nu renunţăm la propria libertate pentru a prezerva această securitate naţională pe care nici măcar nu o înţelegem? "

http://www.scientia.ro/

Trecand peste aspectele pur stiintifice, si peste faptul ca multi se duc cu gandul ca e vorba despre supunerea oarba fata de autoritatile de orice fel, eu cred ca e vorba despre comportamentul agresiv al oamenilor. E vorba despre cruzime in sine. Si despre faptul ca oamenilor le face placere sa fie asa. Pana si cei mai fanatici conducatori, dictatori , printi, imparati, tari, nu au omorat mii si zeci de mii de oameni singuri, ci cu ajutorul acolitilor. Veti spune ca multi au facut-o sub impulsul fricii. Insa, acest experiment arata clar ca mai este vorba si de placere. Placerea de a executa ordine sau , de ce nu, placerea de a fi crud!
 
Nu este consolant deloc faptul ca 65 de oameni din 100 sunt capabili sa execute un ordin orbeste, fara sa-l treaca prinntr-o analiza personala, fara sa se simta vinovati, chiar cu placere.
 
Minciuna care duce la manipulare :D:




Gafa unui reporter Realitatea TV ar putea detrona toate greșelile live făcute vreodată de corespondenții români. Ajutat de un coleg, bărbatul a înscenat o furtună de nisip pe plajă, totul de dragul audienței. Camera a surprins și ce nu trebuia să se vadă!
Furtună falsă

“Chiar și în acest moment, vântul suflă cu putere. E aproape imposibil să stai aici, pe malul mării, din cauza faptului că vântul suflă cu peste 60 de kilometri pe oră”, a început directul.

După gravitatea din vocea reporterului, ai fi zis că bieții turiști aflați la malul mării au parte de coșmarul vieții lor. În realitate însă, cei 60 de km pe oră reprezentau viteza cu care colegul său împrăștia nisip în direcția camerei. Cel care filma s-a întors prea repede, tocmai la timp ca să filmeze, în colțul din dreapta sus, sursa tuturor nenorocirilor: un ins mic și energic ca un iepuraș Duracel, care crea falsa vijelie, azvârlind nisipul cu piciorul.


http://www.evz.ro
 
Sa nu spuneti ca nu "traim asa" intr-o manipulare continua :D: f bine punctat .


CELE 10 STRATEGII DE MANIPULARE A MASELOR

A cunoaste tehnicile de manipulare, este indispensabil pentru a ne elibera de robie!!!


Cunoscutul politolog, filozof si lingvist nord-american Noam Chomsky (profesor emeritla MIT) a stabilit lista celor ’’Zece strategii de Manipulare” prin mediile de informare în masa. Evreu si de sensibilitate anarhista, semnase o petitie pentru a apara libertatea de exprimare a lui Robert Faurisson.Pentru Chomsky, ’’libertatea de exprimare este mai importanta decât orice versiune a faptelor sustinuta de ordinea stabilita, oricare ar fi raportul pe care aceasta îl întretine cu adevarul faptelor în sine.”Chomsky evoca diferitele tehnici de manipulare si, în primul rând,
strategia diversiunii


1 . Strategia diversiunii
Strategia diversiunii consista în deturnarea atentiei publicului de la problemeleimportante si de la schimbarile hotarâte de elitele politice si economice, printr-un potopcontinuu de distractii si de informatii neînsemnate. Chomsky analizeaza diferitele tehnicide spalare a creierului, pe care o îndura poporul nostru.
’’A distrage în permanenta atentia publicului, departe de adevaratele problemesociale, captivata de subiecte fara importanta adevarata. A tine mereu publiculocupat, ocupat, ocupat, fara nici un timp pentru gândire” scrie Chomsky.


2. A cauza probleme si apoi, a oferi solutii
.Aceasta metoda se mai numeste si ’’ problema – reactie – solutie”. La început, se creeaza problema, sau „situatia”, prevazuta pentru a suscita o anume reactie a publicului, pentru ca tocmai acesta sa ceara masurile mai dinainte stabilite pentru a fi acceptate. De exemplu: dezvoltarea intentionata a violentei urbane sau organizarea de atentate sângeroase, pretinse antisemite, pentru ca publicul sa ceara legi represive, îndetrimentrul libertatii.


3. Strategia „în degradeu”.
Pentru ca publicul sa accepte o masura inacceptabila, este de ajuns sa fie aplicata în mod progresiv, în ’’degradeu”, pe o durata de zece ani. În acest fel, au fost impuse conditii sociale si economice absolut noi au fost impuse din 1980 pâna în 1990. Somaj masiv, imigratie – invazie, precaritate, flexibilitate, delocalizari, salarii care nu mai asigura un venit decent, iata schimbarile care ar fi provocat o revolutie daca ar fi fostaplicate în mod brutal.

4. Strategia actiunii cu date diferite.
O alta maniera de a obliga publicul sa accepte o hotarâre nepopulara este de a oprezenta ca “dureroasa, dar necesara’’, obtinând acordul publicului în prezent, pentru aplicarea în viitor. Este mult mai usoara acceptarea unui sacrificiu viitor decât al unuia apropiat. În primul rând, pentru ca efortul nu trebuie facut imediat, apoi, pentru ca publicul are mereu tendinta de a nadajdui ’’totul va merge mai bine mâine” si ca sacrificiul cerut va putea fi evitat. În fine, aceasta maniera lasa publicului timp pentru a se obisnui cu ideea schimbarii, pe care o va accepta cu resemnare la momentul venit.
Exemplu recent: trecerea la Euro si pierderea suveranitatii monetare sieconomice, acceptate de tarile europene între 1992 – 1995 si aplicate în 2002.


5. A se adresa publicului ca unor copii mici.
Cea mai mare parte a publicitatilor destinate marelui public folosesc discursuri,argumente, personaje si un ton absolut copilaresti, aproape debile, ca si cum spectatorul ar fi un copil mic sau un handicapat mental. De ce oare ? ’’de 12 ani.”Daca ne adresam unei persoane ca si cum ar avea 12 ani, atunci aceasta, prin sugestibilitatesi cu o oarecare probabilitate, va avea un raspuns sau o reactie tot atât de lipsita desimt critic ca al unui copil de 12 ani” analizeaza Chomsky.


6. A face apel mai mult la partea emotionala decât la gândire.
Este o tehnica clasica pentru a opri analiza rationala si, deci, simtul critic al oamenilor.Ïn plus, folosirea emotionalului deschide accesul la subconstient, pentru implantareaunor anumite idei, dorinte, spaime, pulsiuni sau comportamente.


7 .Mentinerea poporului în nestiinta si prostie.
A face în asa fel ca poporul sa nu înteleaga tehnologiile si metodele folosite pentru controlarea si robirea lui.



8 .A încuraja publicul sa se complaca în mediocritate
.A încuraja publicul sa creada ca e ”bine” sa fii prost, vulgar si incult. A-l îndopa cu seriale americane si emisiuni de tele-realitate,
seriale americane si emisiuni de tele-realitate,niste dobitocenii monstruoase.
(vezi"divertismentul de la Antena ! :D:



9 . A înlocui revolta cu învinovatirea.
A face omul sa creada ca numai el singur este vinovat de propria’i nenorocire
, dincauza unei inteligente insuficiente, sau a capacitatilor si eforturilor necorespunzatoare.Astfel, în loc sa se ridice împotriva sistemului, individul se sub-estimeaza si se învinovateste, ceea ce creaza o stare depresiva, având ca efect abtinerea de la actiune.Si, fara actiune, nu exista revolutie !


10. A cunoaste oamenii mai bine decât se cunosc ei însisi.
Ïn ultimii 50 de ani, progresele fulgeratoare ale stiintei au sapat o prapastie crescânda între cunostintele publicului si acelea detinute si folosite de elitele conducatoare.Multumita biologiei, neurobiologiei si psihologiei aplicate, ”sistemul” a ajuns lacunoasterea avansata a fapturii omenesti, fizic si psihic.
Sistemul cunoaste individulmediu mai bine decât el însusi
. Aceasta înseamna ca, în majoritea cazurilor, sistemuldetine un control mai mare si o putere mai importanta asupra oamenilor decât ei însisi.


http://www.scribd.com/doc/64603240/Cele-10-Strategii-de-Manipulare-a-Maselor
 
Zilele astea (trebuie sa recunos, desi ma incearca un sentiment de rusinica), am urmarit si Antena 3. Manipularea a atins cote inimaginabile ... se vedea clar ca ii apucase disperarea maxima. Si-a bagat Felix toti latracii ls inaintare si le-a dat ordine clare sa fie rai. Minciuna ordinara si apelativele de ultima speta erau atat de firesti, mitocania si tupeul extraordinar faceau legea. Si ce e foarte trist, cei care se uita la Antene chiar cred ce se spune acolo si, mai grav, devin la fel de rai. Mai am totusi o satisfactie. Ca au muncit degeaba slugile lui Felixc... Si ca nu suntem chiar un neam de idioti. Dar, trebuie sa recunosc, cu tristete, ca, daca nu erau ungurii...
 
Apropo de Antena 3 si de Mihai Gadea,de care imi cam placea pe vremuri,rusine sa-mi fie,un articol care mi-a placut . De ce l-am adus aici la topicul despre manipulare? Cititi ,si-o sa intelegeti :P


 
Preluata de pe facebook, parca...

Avram Noam Chomsky (n. 1924) este un reputat lingvist american, profesor emerit la Massachusetts Institute of Technology (MIT).
În afara mediilor academice, Chomsky este mult mai cunoscut în lumea întreagă pentru activitatea sa politică, îndeosebi în ceea ce priveşte critica vitriolantă la adresa politicii externe a Statelor Unite, dar şi a guvernelor altor mari puteri. Drept care este considerat şi o personalitate marcantă a stângii politice din Statele Unite.
Noam Chomsky a identificat şi a explicat, într-o formulare pe înţelesul tuturor, regulile de bază ale manipulării pe care se bazează puterea politică în criza de legimitate şi pe care el le numeşte strategii ale diversiunii. Ele au fost sintetizate în ceea ce poate fi numit “Decalogul Chomsky”.
Decalogul Chomsky
1. Poporul trebuie să aibă mereu mintea ocupată cu altceva decât cu problemele lui adevărate
Pentru aceasta: Să distragi permanent atenţia de la problemele sociale reale, îndreptând-o către subiecte minore, dar cu mare impact emoţional.
2. Poporul trebuie să perceapă conducătorii drept salvatori ai naţiunii
Pentru aceasta: Inventează false ameninţări, ori creează probleme grave, care îngrijorează real şi angajează opinia publică, iar apoi oferă soluţiile.
Un exemplu: Favorizează insecuritatea cetăţenilor, apoi guvernarea providenţială salvează naţiunea în temeiul legilor represive cerute de popor, cu preţul limitării propriilor libertăţi democratice.
3. Poporul trebuie permanent pregătit pentru mai rău
Pentru aceasta: Mecanismele propagandei “albe” (oficială, integral asumată de guvern), “gri” (parţial asumată) şi “negre” (niciodată asumată) trebuie să promoveze imaginea unui guvern în permamenţă preocupat pentru ameliorarea condiţiilor tot mai sumbre ale viitorului. Politicile antipopulare dure se vor aplica gradual, pentru a se preveni ori atenua protestele sociale. În acest fel, cel mai mare rău devine suportabil dacă e administrat în porţii anuale, conform unui program anunţat.
4. Poporul trebuie să creadă că şi ceea ce guvernele îi pregătesc spre a trai mai rău este tot pentru binele său
Pentru aceasta: Să obţii acordul de moment al poporului pentru măsuri economice dure din viitor. Omul se obişnuieşte cu ideea şi înghite tot, dacă e prevenit şi amânat.
5. Poporul trebuie să aibă o gândire care să nu-i permită sesizarea legăturii dintre cauze şi efecte
Pentru aceasta: Să te adresezi oamenilor ca şi cum ar avea cu toţii o gândire infantilă. În felul acesta, îndrepţi mulţimile spre un tip de gândire superficială, naivă şi cu predispoziţie la intoxicări informaţionale.
6. Poporul trebuie dezobişnuit să problematizeze realitatea şi să acţioneze sub impulsul emoţiilor
Pentru aceasta: Să faci tot timpul apel la sentimente şi la reacţii glandulare, nu la raţiune. Să încurajezi reacţiile emoţionale, pentru că sunt cel mai uşor de manipulat.
7. Poporul trebuie obişnuit cu satisfacţii ieftine, care să-i ocupe timpul şi să-l demotiveze în atingerea unor idealuri superioare
Pentru aceasta: Un sistem de învăţământ corupt şi nefuncţional este instrumentul ideal de a tine cetăţenii în ignoranţă şi a manipula opiniile colective după bunul-plac.
8. Poporul nu trebuie să aiba acces la mijloace de informare completă, exactă, corectă şi obiectivă
Pentru aceasta: Să încurajezi financiar acele mijloace de comunicare în masă care îndobitocesc publicul şi îl ţin legat de emisiuni şi seriale vulgare, ce trag inteligenţa în jos.
9. Poporului trebuie să-i fie indus spiritul turmei
Pentru aceasta: Să stimulezi sentimentul individual de culpă, de fatalitate, de neputinţă. Persoanele care nu mai au impulsul de a se revolta, devin o turmă şi sunt uşor de controlat.
10. Poporul nu trebuie să creadă în existenţa strategiilor şi mijloacelor oficiale de manipulare
Pentru aceasta: Să apelezi la toate cuceririle ştiinţelor pentru a cunoaşte punctele slabe din psihologia individului și a mulțimilor În același timp, să discreditezi aceste cunoștințe prin mass-media, astfel ca poporul să nu creadă în mijloacele şi strategiile statale de manipulare.
 
Ce se știe sigur:

Manifestanții au asediat ieri Parlamentul bulgar, după 6 saptamani de demonstrații pașnice (dar fara rezultat) contra mafiei care le jefuiește tara.
In cursul serii, au reușit sa rupă cordoanele politiei si sa ia ostatici circa 100 de parlamentari, care fuseseră blocați in clădire.
Politia a reușit sa-I elibereze pe parlamentari, abia in jurul orei 3 dimineața!
Manifestanții nu sunt șomeri, nu sunt pensionari si nu cer bani guvernului. Ci sunt tineri din clasa medie, angajați din sectorul privat, mici întreprinzători.
Comisia Europeana s-a declarat pentru protestatari si contra guvernului bulgar (deși guvernul e membru al CE).

http://capitalismpepaine.ro/2013/07/25/respect-bulgaria-rusine-romania/

S-a spus ceva la posturile de stiri din Romania?
 
Gogu said:
Ce se știe sigur:

Manifestanții au asediat ieri Parlamentul bulgar, după 6 saptamani de demonstrații pașnice (dar fara rezultat) contra mafiei care le jefuiește tara.
In cursul serii, au reușit sa rupă cordoanele politiei si sa ia ostatici circa 100 de parlamentari, care fuseseră blocați in clădire.
Politia a reușit sa-I elibereze pe parlamentari, abia in jurul orei 3 dimineața!
Manifestanții nu sunt șomeri, nu sunt pensionari si nu cer bani guvernului. Ci sunt tineri din clasa medie, angajați din sectorul privat, mici întreprinzători.
Comisia Europeana s-a declarat pentru protestatari si contra guvernului bulgar (deși guvernul e membru al CE).

http://capitalismpepaine.ro/2013/07/25/respect-bulgaria-rusine-romania/

S-a spus ceva la posturile de stiri din Romania?


Ceva, ceva s-a dat, articol de ieri http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/184630.html
 
Si dezinformarea este o metoda de manipluare,n'asa ? " Esenta dezinformarii este sa prezinte albul drept negru si negrul drept alb "

In evenimentul zilei un articol despre dezinformarea care continua si astazi in ceea ce-l priveste pe Pacepa.
 
Decalogul Chomsky

1. Poporul trebuie să aibă mereu mintea ocupată cu altceva decât cu problemele lui adevărate

Pentru aceasta: Să distragi permanent atenţia de la problemele sociale reale, îndreptând-o către subiecte minore, dar cu mare impact emoţional.

2. Poporul trebuie să perceapă conducătorii drept salvatori ai naţiunii

Pentru aceasta: Inventează false ameninţări, ori creează probleme grave, care îngrijorează real şi angajează opinia publică, iar apoi oferă soluţiile.

Un exemplu: Favorizează insecuritatea cetăţenilor, apoi guvernarea providenţială salvează naţiunea în temeiul legilor represive cerute de popor, cu preţul limitării propriilor libertăţi democratice.

3. Poporul trebuie permanent pregătit pentru mai rău

Pentru aceasta: Mecanismele propagandei “albe” (oficială, integral asumată de guvern), “gri” (parţial asumată) şi “negre” (niciodată asumată) trebuie să promoveze imaginea unui guvern în permamenţă preocupat pentru ameliorarea condiţiilor tot mai sumbre ale viitorului. Politicile antipopulare dure se vor aplica gradual, pentru a se preveni ori atenua protestele sociale. În acest fel, cel mai mare rău devine suportabil dacă e administrat în porţii anuale, conform unui program anunţat.

4. Poporul trebuie să creadă că şi ceea ce guvernele îi pregătesc spre a trai mai rău este tot pentru binele său

Pentru aceasta: Să obţii acordul de moment al poporului pentru măsuri economice dure din viitor. Omul se obişnuieşte cu ideea şi înghite tot, dacă e prevenit şi amânat.

5. Poporul trebuie să aibă o gândire care să nu-i permită sesizarea legăturii dintre cauze şi efecte

Pentru aceasta: Să te adresezi oamenilor ca şi cum ar avea cu toţii o gândire infantilă. În felul acesta, îndrepţi mulţimile spre un tip de gândire superficială, naivă şi cu predispoziţie la intoxicări informaţionale.

6. Poporul trebuie dezobişnuit să problematizeze realitatea şi să acţioneze sub impulsul emoţiilor

Pentru aceasta: Să faci tot timpul apel la sentimente şi la reacţii glandulare, nu la raţiune. Să încurajezi reacţiile emoţionale, pentru că sunt cel mai uşor de manipulat.

7. Poporul trebuie obişnuit cu satisfacţii ieftine, care să-i ocupe timpul şi să-l demotiveze în atingerea unor idealuri superioare

Pentru aceasta: Un sistem de învăţământ corupt şi nefuncţional este instrumentul ideal de a tine cetăţenii în ignoranţă şi a manipula opiniile colective după bunul-plac.

8. Poporul nu trebuie să aiba acces la mijloace de informare completă, exactă, corectă şi obiectivă

Pentru aceasta: Să încurajezi financiar acele mijloace de comunicare în masă care îndobitocesc publicul şi îl ţin legat de emisiuni şi seriale vulgare, ce trag inteligenţa în jos.

9. Poporului trebuie să-i fie indus spiritul turmei

Pentru aceasta: Să stimulezi sentimentul individual de culpă, de fatalitate, de neputinţă. Persoanele care nu mai au impulsul de a se revolta, devin o turmă şi sunt uşor de controlat.

10. Poporul nu trebuie să creadă în existenţa strategiilor şi mijloacelor oficiale de manipulare

Pentru aceasta: Să apelezi la toate cuceririle ştiinţelor pentru a cunoaşte punctele slabe din psihologia individului şi a mulţimilor. În acelaşi timp, să discreditezi aceste cunoştinţe prin mass-media, astfel ca poporul să nu creadă în mijloacele şi strategiile statale de manipulare.

http://www.criterii.ro/index.php/en...ste-decalogul-chomsky-daca-nu-cititi-neaparat
 
Haideti sa trecem in revista ceva. Acum vreo 2 saptamani erau mari proteste cu Rosia Montana. Cateva televiziuni le-au luat la misto, cateva le-au ignorat si una a fost pe fata in favoarea protestelor.
Subiectul este delicat si oamenii iau atitudine.
Intre timp au aparut "in presa" 2 noi subiecte. Noul cod rutier cu amenzi de x mii de ori mai mari si noul cod al insolventei.
Televiziunile si ziarele ce nu erau "pro" manifestatiilor Rosia Montana au sarit pe subiectul "noul cod rutier" iar televiziunea ce era "pro" a sarit pe noul cod al insolventei, cod ce are un capitol ce o afecteaza direct (fiind in insolventa, conform noului cod al insolventei exista riscul de a fi inchisa). Din "fericire" pentru guvern, a mai aparut si subiectul "cutremurele de la Galati".
Guvernul a "produs" 2 subiecte noi, fiind in situatie win-win, oricare dintre cele 3 subiecte (Rosia Montana, codul rutier, codul insolventei) fiind trecut sub tacere, el castiga.
Televiziunea ce era pro Rosia Montana trebuie acum sa discute posibilitatea ca ea sa fie inchisa (este mai aproape camasa decat haina).
Intre timp, protestele pentru Rosia Montana continua, nefiind bagate in seama.
Poate fi considerata asta manipulare? Eu zic ca da.
 
Evident ca e manipulare si daca stai sa te gandesti :P mai ca-ti vine sa banuiesti guvernul ca a provocat cutremurele la Galati ()
 
Back
Top