• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

MISTERE NEELUCIDATE .

Apariţie spectaculoasă în China: Un oraş fantomă, filmat pe malul râului Xin’an!

Locuitorii din Huanshan City au rămas de-a dreptul şocaţi după ce au fost martorii unui miraj spectaculos al unui oraş fantomă, care a apărut pe malul raului Xin’an, unde de obicei nu se afla nimic.

Imaginile au fost surprinse la începutul acestei luni după o perioadă cu foarte multe ploi şi în condiţii de umiditate crescută, pe malul râului Xin’an, lângă oraşul Huanshan, situat în estul Chinei, scrie Daily Mail.

Clădiri înalte, munţi şi copaci au apărut de nicăieri, din ceaţa groasă care s-a ridicat la apus din râu, în condiţiile în care acolo nu exista nicio constructie. Martorii apariţiei fantomatice cred că este vorba despre un oraş dintr-o lume paralelă.

Experţii care au analizat fotografiile şi filmele făcute de localnici au confirmat faptul că niciuna dintre clădiri nu este deja prezentă în peisajul citadin obişnuit al zonei. Cei mai multi cred că apariţia este doar un miraj – o formă de iluzie care apare în mod frecvent în condiţii de umiditate excesivă.

"Este extraordinar. Parcă ar fi o scenă dintr-un film, într-o lume de basm", a declarat o localnică. (V.M.)


http://www.jurnalul.ro/stiri/extern...oma-filmat-pe-malul-raului-xin-an-582786.html
 
Foarte tare. Daca nu e vorba despre un miraj, chiar ar putea fi un oras dintr-o lume paralela?
 
Ori Blue Beam, ori Photoshop.
Oricare ar fi, sa traiasca!
 
10 teorii care explica misterul din Triunghiul Bermudelor

10-teorii-care-explica-misterul-din-Triunghiul-Bermudelor.jpg

Triunghiul Bermudelor ramane una dintre cele mai misterioase regiuni de pe Pamant. Aici au avut loc disparitii uimitoare a numeroase nave sau avioane, insa cauzele pot fi extrem de variate: furtuni, uragane, existenta extraterestrilor sau a unor campuri magnetice puternice.

Triunghiul Bermudelor este o zona geografica, ce are varfurile la Miami, insulele Bermude si San Juan in Porto Rico. In aceasta regiune, de-a lungul timpului, multe avioane si nave au disparut misterios, ceea ce ii face pe multi sa creada ca in acest triunghi se produc fenomene neobisnuite, potrivit The Unexplained Mysteries.

Va prezentam mai jos zece teorii, care incearca sa explice misterul din Triunghiul Bermudelor.

1. Furtunile violente

Aceasta este una dintre cele mai practice teorii, care explica misterul din Triunghiul Bermudelor. Oceanul Atlantic este renumit pentru furtunile, uraganele si vremea sa extrem de violenta.

Furtunile si uraganele pot cauza valuri de peste 20 de metri. Adaugand si puternicul curent al Golfului, atunci aveti imaginea a ceea ce se poate intampla aici. Un pericol chiar mai mare se ascunde in profunzimea oceanului, regiunea fiind una dintre cele mai adanci din Atlantic.

2. O baza militara americana

Asa cum exista Area 51, baza americana Air Force, unde se desfasoara teste militare secrete, la fel este baza Marinei americane din Insulele Andros din Bahamas. Unii cred ca aceasta este mai mult decat o simpla unitate de testare a armelor si ca aici este locul unde guvernul american a construit echipamente, care sa comunice cu extraterestri.

3. Activitatea extraterestra

Aceasta teorie pune disparitia navelor si avioanelor pe seama activitatii extraterestre din regiune. Se afirma ca totul se intampla datorita extraterestrilor sau fiintelor de pe alte planete. Se spune, de asemenea, ca exista aeronave extraterestre, care calatoresc in zona adesea si uneori extraterestrii se deplaseaza intre planeta noastra si lumea lor.

4. Erori umane

Considerata motivul numarul unu pentru disparitiile din Triunghiul Bermudelor, aceasta teorie afirma ca totul s-a petrecut in zona din cauza erorilor umane. Regiunea din jurul Triunghiului Bermudelor este formata dintr-un sir de insule, asemanatoare intre ele.

Din acest motiv, este dificil sa gasesti drumul. In plus, vremea neprielnica si furtunile sunt factori de risc. Intr-un astfel de scenariu, navele sau avioanele, odata ce s-au pierdut, este foarte dificil sa mai gaseasca ruta inapoi.

5. Calatoria in timp

Aceasta teorie este una dintre cele mai populare, in ciuda faptului ca nu exista dovezi in acest sens. Ea sustine ca disparitiile sunt cauzate de calatoria in timp. Cu alte cuvinte, ori de cate ori se intampla o disparitie in Triunghiul Bermudelor, nava sau aeronava fara urma se intoarce in timp sau la un moment dat calatoreste in viitor.

Exista oameni care au raportat ca au vazut un nor urias ca un tunel in regiune si ei cred ca acesta reprezinta un vortex al calatoriei in timp.

6. Atlantida

Aceasta teorie este sustinuta de unii oameni, care cred ca orasul pierdut Atlantida se afla undeva in apropierea insulelor Bahamas. Legenda spune ca acest oras a fost alimentat de energia produsa de niste cristale puternice. Efectul ramasitelor acestor cristale ar provoca devierea semnalelor radio ale aeronavelor.

7. Gazul metan

Conform acestei conceptii, bulele de gaz metan ridicandu-se la suprafata produc scaderea densitatii apei. Din acest motiv, navele nu ar mai putea sa ramana pe linia de plutire si s-ar scufunda fara urma.

Epavele vaselor s-ar putea duce pe fundul oceanului, dar ar putea fi purtate de curentii puternici din Golf. Daca acest lucru este adevarat, totusi in zona nu exista nicio sursa de gaz metan.

8. Efectul prabusirii unei comete

Prima teorie care s-a discutat referitoare la Triunghiul Bermudelor a fost despre prabusirea unei comete pe Pamant, cu cateva mii de ani in urma, undeva in apropiere.

Cei care cred in aceasta ipoteza considera ca undeva in adancul oceanului se gasesc ramasitele cometei si campurile electromagnetice ale acesteia sunt cauzele disparitiilor din Triunghiul Bermudelor.

Nu exista urme despre prabusirea unei comete in zona si, in absenta unor dovezi, aceasta teorie ramane doar o presupunere.

9. Un camp magnetic puternic

Teoria spune ca principala cauza, care sta in spatele disparitiilor misterioase din Triunghiul Bermudelor, ar fi campul magnetic al Pamantului, in special in aceasta regiune.

S-a observat in mod frecvent ca acele busolelor deviaza in apropierea Triunghiului Bermudelor si echipamentele de navigatie nu mai functioneaza corect.

10. Atacul piratilor

Desi aceasta ipoteza nu trebuie complet exclusa, ea nu poate sa explice motivul disparitiei aeronavelor. Motivul pentru care in zona dispar atat de multe nave ar fi atacurile piratilor, care sunt deosebit de activi in aceasta regiune a Atlanticului.

http://www.ziare.com/magazin/studii...ca-misterul-din-triunghiul-bermudelor-1127377
 
Misterioasa piramida a extraterestrilor ?



Nimeni nu pare sa stie originile si scopul piramidei din varful Muntelui Baigong din China. Legendele sustin ca totul a fost construit de catre fiinte venite din alte lumi iar locul a fost folosit ca baza de decolare a unor nave extraterestre. Cercetatorii chinezi sunt hotarati, insa, sa dezlege misterul, iar o echipa de 9 oameni de stiinta se va indrepta ca structura artificiala, inalta de pana la 90 de metri, botezata „Relicva ET”.

Pentru a adanci si mai mult misterul, in zona au fost identificate numeroase pietre sculptate in forme ciudate si dispozitive de metal al caror scop nu a fost inca elucidat.

"Teoria care sustine ca piramida si grotele de pe muntele Baigong sunt opera extraterestrilor poate fi inteleasa la un anumit nivel. Pregatirea noastra profesionala ne obliga totusi sa dovedim daca o astfel de afirmatie este veridica sau nu", declara Yang Ji, cercetator in cadrul Academiei Chineze de Stiinte.


Situl se afla la o mare altitudine, iar poizitionarea sa il face un ideal pentru un observator astronomic. Doua dintre cele trei pesteri descoperite aici s-a prabusit, singura care a ramas in picioare fiind si cea mai mare dintre ele. Inauntrul pesterii a fost identificata o conducta metalica, cu un diamentru de circa 40 de centimetri, care pare sa se indrepte catre interiorul pesterii.

O alta conducta, similara, se afla in roca muntelui si nu este vizibila decat la un capat, nimeni nestiind pana la ce adancime patrunde aceasta in sol. Zeci de fragmente de astfel de conducte au fost descoperite in jurul pesterilor iar ceea ce este si mai ciudat, este ca numeroase fragmente metalice au fost descoperite atat pe plaja lacului Toson din apropiere precum si in adancul acestuia. Tot ceea ce s-a putut afla pana in acest moment este faptul ca tehnologia care a fost folosita la crearea conductelor este una extrem de avansata, necunoscuta oamenilor care se presupune ca le-au realizat.

http://www.descopera.ro
 
Misterele Titanicului

Chiar din primele zile, dispariţia Titanicului a fost împânzită de mituri şi legende. Pe lângă cele tradiţionale, la noi au ajuns şi versiuni fantastice.

În 1897, cu 15 ani înainte de dispariţia Titanicului, a ieşit de sub tipar carte necunoscutului jurnalist pe atunci, Morgan Robertson. Romanul său prezicea moartea unui uriaş transoceanic cu numele „Titan”.

Imaginaţia bogată a jurnalistului s-a dovedit a fi o prorocire de coşmar, care se potrivea cu faptele reale, începând cu numele şi echipamentele vasului şi terminând cu locul, timpul şi cauza catastrofei.

După tragedie, Robertson era considerat „diavol”, geniu negru, prevestitorul nenorocirii. Romanul său a fost blestemat, iar autorului i-a fost refuzat dreptul la publicarea cărţilor. Dar în ziua în care măreţul Titanic îşi începea călătoria, nimeni nici măcar să se gândească la vreun roman-prorocire. Toţi cei care urmau să călătorească pentru prima oară cu vasul-minune se considerau aleşi iar rudele şi fotografii îi priveau cu invidie de pe mal.

Doar un singur marinar de pe Titanic, printr-o ironie a sorţii, avea cu el un exemplar al romanului lui Morgan Robertson. Pe măsura ce înainta în lectură, pe marinar îl cuprindea panica. Le-a povestit colegilor, dar aceştia deja erau cu un zâmbet larg pe buze. Era într-atât de speriat, încât atunci când vasul se afla în portul oraşului Southhempton, el a abandonat, şi prin asta şi-a salvat viaţa.

De asemenea, în ultima clipă, au refuzat să călătorească încă 55 de oameni. În această listă intra miliardarul John Morgan, deţinătorul ambarcaţiunii, subit declarat bolnav. A refuzat călălătoria şi un mare negustor Wood, a cărui soţie a primit o avertizare anonimă „dacă nu vreţi să vă pierdeţi soţul, atunci faceţi tot posibilul ca să-l răzgândiţi de la călătorie”. Restul care au refuzat au motivat asta prin diferite presimţiri ciudate dar puternice.

Pe 15 aprilie 1972 (la 60 de ani după tragedie) radistul linkorului american „Theodor Roosvelt” primeşte un semnal SOS. Prin zgomotul din căşti răzbătea o voce îngheţată care chema ajutor pentru Titanicul ce se scufunda.
Radistul Llyd Dethmer a crezut că a înnebunit. Însă, pentru orice eventualitate, a transmis mesajul la ţărm. Cine ştie? Poate într-adevăr, cineva are probleme. Răspunsul a fost foarte scurt şi calm : „la semnalul SOS nu răspundeţi, continuaţi cursul stabilit”. Abia în port căpitanului şi întregului echipaj le-a fsot arătat că demult scufundatul Titanic nu avea cum să trimită vreun semnal SOS. Ori radistului i s-a părut, ori cineva a făcut o glumă bună. Însă Dhetmer a găsit straniu faptul că explicaţiile au fost oferite de serviciile speciale şi nu de conducerea maritimă. Aşa că a început cercetările. De la început, din pură curiozitate. Dar s-a adâncit atât de mult încât a ajuns la spitalul cu probleme neuropsihologice. Dar înainte de asta a reuşit să „dezgroape” multe lucruri interesante.

Dhetmer a căutat în arhive rapoartele colegilor săi radişti despre acelaşi lucru care l-a observat şi Lloyd. Anii în care au fost detectate semnale SOS erau 1924, 1930, 1936, 1942. A făcut un tabel şia observat, că fantomele radioefirului apăreau o dată la şase ani.

În 1978 Lloyd aştepta intenţionat semnalul. Şi a asigurat pe toată lumea că l-a primit. Ce s-a întâmplat în 1984 şi 1990 nu se ştie. Nu există informaţii nicăieri. Însă, în 1996, ziarul canadian „Sun” anunţă despre un alt semnal SOS primit de vasul canadian „Quebec”.

Unii învăţaţi presupun că „în câmpul întinderii timpului s-a format un semnal-fantomă”, şi că pe el, cică, îl primesc vasele de atâta timp. Şi dacă toate aceste nu sunt minciuni şi falsuri, ar trebuie să ne pregătim pentru SOS-ul din 2008.

O altă categorie de savanţi sunt hotărâţi că SOS-ul a „tăiat” timpul în două. Adică, semnalul putea fi recepţionat şi în 1906, şi în 1900. Dar, din păcate, pe atunci, un radio era ceva nu chiar atât de ieftin şi uzual. Popov l-a inventat în 1895.

Însă, cei mai înflăcăraţi cercetători susţin că şi atunci semnalele era primite, doar că nu de radioaparatură ci de oameni. Mai specificat, de creierele lor. Anume aşa s-ar explica profeţia lui Morgan Robertson şi pesimţirile celor 55 ce-au refuzat călătoria.

Pare un episod de poveste, dar cum altfel de explicat semnalul primit de vasul „Carpatia” şi „Olimpic” la ora 23 : 17? Adică, asta ar însemna cu 23 minute mai devreme decât ciocnirea cu mortalul aisberg, care a avut loc la 23 : 40… to be continued...


http://top-secret.ablog.ro


Interesant imi pare un comentariu la postare :


Am cartea ,,Enigme de pe Terra,, si scrie : ,,In ziua de 24 septembrie, 1990, un vas de pescuit norvegian, condus de capitanul Carl-Yorgen Huss, pescuia linistit in nordul Atlanticului, la 340 de km sud-vest de Islanda. La un moment dat, membrii echipajului au zarit o fata, tremurand pe un aisberg. Au luat-o pe vas si dupa ce s-a incalzit, fata le-a spus ca se numeste Winnie Cowts, ca are 29 de ani, si cas-a salvat printr-o minune de la naufragiul Titanicului, aratandu-se insa foarte ingrijorata pentru soarta celorlalti calatori... Odata adusa la tarm, tanara a fost supusa unui sever control psihiatric, insa acesta a aratat ca ea este perfect sanatoasa mental! Verificarile efectuate au confirmat faptul ca pe lista pasagerilor de pe Titanic se afla si o anume Winnie Cowts din Southempton. Iar hainele cu care era imbracata fata se incadrau perfect in stilul vestimentar al inceputului de secol. Culmea este insa faptul ca tanara nu arata la 108 ani, ci de 29! Singura justificare logica aceea ca, pentru nefericita femeie, timpul s-a oprit in tragica zi de 15 aprilie 1912, zi pe care a traito emotional atat de puternic, de parca nici n-ar fi existat cei 79 de ani scursi de atunci... Practic, ea a stat intr-o transa permanenta, intr-un fel de conservare a timpului, iar cazul ei a fost catalogat de catre specialisti ca un supranatural si nemaiintalnit.,, E foarte interesant! Imprumutati cartea de la biblioteca.
 
Moaştele umblătoare ale Sfântului Spiridon.


Aproape greu de crezut: moaştele unui sfânt mort acum 1.700 de ani merg, în picioare, pe stradă, la marile sărbători, pe o insulă din nord-vestul Greciei!

Sfântul Spiridon, protagonistul acestei le­gen­de, nu numai că e scos din biserică şi purtat, într-o procesiune religioasă, pe străzile capitalei In­sulei Corfu, dar, uneori, neştiut de nimeni, pleacă singur, noaptea, să-i ajute pe oameni, la necazuri şi, mai ales, la boală. Mărturie stau încălţările sale, pe care preoţii le schimbă, din când în când, pentru că... se tocesc de-atâta umblet!

Reîncălţarea Sfântului are loc de ziua lui, 12 de­cembrie, când corfioţii îşi aduc aminte că i-a scă­pat de foamete aducându-le vapoare cu grâu, în Duminica Floriilor şi în prima duminică din noiembrie, când au loc vindecări, şi în Sâmbăta Paştilor. Mi­nunile lui se abat şi pe la noi. Lăsând la o parte fap­tul că multe spitale din România îi poartă nu­mele, în câteva biserici icoana sa făcătoare de mi­n­­uni se uzează nefiresc în partea inferioară, exact acolo unde sunt tălpile celui despre care se spu­ne că, noaptea, vizitează bolnavii şi nevoiaşii. Fap­tul acesta produce multă emoţie, iar parohii unor aşezăminte au hotărât să ceară bisericii din Corfu să le dea de pomană încălţările rupte ale Sfân­tului. Mergeţi la Bise­rica Sfântul Spiridon Vechi din Bucureşti şi vă veţi convinge.

În Rusia, Sfântul Spiridon era, înainte de revo­lu­ţia bolşevică, venerat la fel de mult ca Sfântul Nicolae şi a trecut drept patronul familiei Tolstoi. Iar luna trecută, parte din moaştele sale au fost duse la Nisa şi la Cannes, unde trăieşte o nu­me­roa­să comunitate slavă.

Sfântul taumaturg a murit la aproape 80 de ani, în secolul al IV-lea, lăsând în urmă sumedenie de legende. Între ele este şi cea a şarpelui de aur. Un om sărac, nevoit să dea în gaj cămătarului un obiect de preţ, l-a rugat pe Sfânt să-l ajute. Acesta i-a dat un şarpe din aur. Fericit, omul şi-a platit datoria şi, când să-i înapoieze Sfântului obiectul, l-a întrebat: „Chiar trebuie să fac asta?”. Atunci, Sfântul Spiridon a aşezat şarpele de aur pe pământ şi l-a transformat în reptilă, pentru ca omul să nu mai păcătuiască, regretând că-l va înapoia...

Savanţii au încercat, de-a lungul timpului, să explice fenomenul conservării moaştelor Sfântului Spiridon, dar au trebuit, în final, să admită existenţa unui miracol. Un miracol acceptat, tacit, şi de lumea laică, pentru care Sfântul este, deopotrivă, cel care alungă tristeţea, rezolvă pro­blemele de locuinţă, financiare şi juridice grave... Şi-n cazul acesta, cine n-ar crede, cât de puţin?



http://www.jurnalul.ro
 
Desi se pare ca acest 'mister' a fost elucidat, mai sunt totusi semne de intrebare. Plus ca astfel de dealuri ,unde masina urca fara motorul aprins, ca la vale , ar mai fi in Romania.

Fenomenul Magura nu exista

Sute de bacauani cred ca la misteriosul loc din comuna Magura masinile urca dealul cu motorul oprit. Impreuna cu doi specialisti, "Monitorul" demonstreaza ca totul se datoreaza unei iluzii optice.

De citiva ani buni, bacauanii stiu ca in comuna Magura exista un loc misterios, unde se petrece un bizar fenomen natural: masinile lasate in panta cu motorul oprit urca dealul in loc sa-l coboare, asa cum o cere legea gravitatiei. Cu putin dupa iesirea din comuna, intre doua curbe strinse, e o portiune de 70 de metri de sosea relativ liniara si a carei panta pare coboritoare celor care merg in sensul Bacau - Onesti. In mod similar, cei care vin dinspre Onesti au senzatia ca merg "la deal". Cel care opreste si elibereaza frina pe aceasta portiune vede cum, dupa citeva secunde, masina porneste usor spre Bacau, ca si cum ar urca panta.

Sute de soferi au testat fenomenul si pot depune marturie ca la Magura e vorba de o anomalie demna de Dosarele X. Mai mult, televiziunile locale si cele centrale au preluat informatia si, gratie buletinelor de stiri in care au difuzat-o, au consacrat-o pe plan national si i-au conferit valoare de adevar.

Monitorul de Bacau a intentionat sa se aplece cu mai multa atentie asupra acestui fenomen, pentru a-i gasi eventualele cauze, drept pentru care a apelat la sprijinul unui specialist. Petru Olariu este doctor in geografie si este seful Statiei hidrologice de la filiala Bacau a Regiei "Apele Romane". Inainte de a se lansa in speculatii privind posibilele cauze ale unui asemenea ciudat fenomen, domnul Pierre - dupa cum ii spun toti cei care il cunosc - a propus efectuarea unor masuratori topometrice, pentru a stabili exact panta portiunii respective.

Insotiti de Petru Olariu si de tehnicianul Vasile Munteanu, am descins la fata locului si, inainte de a purcede la masuratori, am mai verificat o data "fenomenul Magura": masina da, intr-adevar, impresia ca "urca" dealul cu motorul oprit.

La mijlocul portiunii de sosea in discutie, Petru Olariu a amplasat un aparat topometric de nivelment. Vasile Munteanu s-a asezat cu o mira mai intii la capatul dinspre Onesti al portiunii de sosea, iar apoi la cel dinspre Bacau. Dupa ce a vizualizat prin nivela mira asezata in ambele locuri si a facut citeva calcule sumare, Petru Olariu a dat verdictul. Un verdict care pune definitiv punct legendei in care au crezut atitia oameni: "Panta este urcatoare pe directia Bacau - Onesti, avind o inclinare de 1,7 la suta". Asta inseamna ca masinile respecta fara abatere legile gravitatiei si nu e vorba nici de anomalii magnetice, nici de mina divina.

Singurul element care poate explica intrucitva nasterea "Fenomenului Magura" este geografia locului. Dealurile din jurul soselei, prin configuratia lor, dau ochiului senzatia ca panta este inversa decit cea constatata cu mijloace stiintifice. (Liviu AVRAM)

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/bacau/fenomenul-magura-nu-exista~nia23

 
Misterul autorilor manuscriselor de la Marea Moartă a fost rezolvat



Membrii sectei eseienilor sunt autorii manuscriselor de la Marea Moartă, după ce au analizat veşmintele găsite în peşterile din ţinutul Qumran.

marea_moarta_38686500.jpg


Manuscrisele de la Marea Moartă au fost scrise, cel puţin parţial, de membri ai sectei esenienilor, spun arheologii israelieni după ce au găsit în jur de 200 de veşminte în peşterile din ţinutul israelian Qumran, unde au fost descoperite, între anii 1947 şi 1956, manuscrisele de la Marea Moartă.

Asta deoarece veşmintele erau făcute din pânză, nu din lână, materialul folosit cu precădere în Israelul din antichitate. În plus, le lipseşte orice formă de ornamen şi sunt albe, în vreme ce veşmintele din lână aveau de obicei culori aprinse, scrie LiveScience.com. Asta i-a făcut pe arheologi să conchidă că o parte din manuscrisele de la Marea Moartă au fost scrise de membri ai sectei esenienilor.

Manuscrisele de la Marea Moartă cuprind aproximativ 900 de texte, scrise între secolul trei î.e.n şi anul 70 e.n.



realitatea.net
 
Istoria misteriosului monument de la Stonehenge, descifrată graţie unei noi descoperiri! Asa suna titlu, totusi ......este posibil sa fie o alta varianta pluzibila pe langa cele vehiculata pana acum :
-cum ca Stonehengeeste cel mai mare cimitir din Marea Britanie
-sau ar fi fost sala de spectacol
-ori un obor

Noi descoperiri făcute la Stonehenge de către o echipă de cercetători din Birmingham, Bradford şi Viena dezvăluie lucruri neştiute până acum despre acest misterios loc.

Oamenii de ştiinţă au făcut noi descoperiri la vestitul monument istoric Stonehenge, relevând faptul că situl era considerat sacru cu 500 de ani înainte de ridicarea primei pietre a acestuia. Mai mult, cercetătorii aduc dovezi noi legate de credinţa religioasă solară din perioada preistorică şi venerarea soarelui. Astfel, ei au putut să deducă modul de desfăşurarea a unora dintre procesiuni şi ritualuri anuale care aveau loc la nord de Stonehenge.

Dovezile arheologice au fost descoperite în timpul cercetărilor de la Cursus, un sit preistoric important, situat în apropierea Stonehenge. Aici, oamenii de ştiinţă de la Birmingham şi Viena au folosit tehnici cu raze X pentru a cartografia zona. În urma acestui proces, ei au descoperit două gropi, una în extremitatea estică şi una în cea vestică.

Cu ajutorul unui software specializat, specialiştii au analizat relaţia dintre gropile de la Cursus şi Stonehenge. În acest mod ei au aflat că, văzute de la Hell Stone (piatra de la intrarea în Stonehenge), gropile erau aliniate cu răsăritul şi apusul din cea mai lungă zi a anului, cea a solstiţiului de vară.

Însă, în ziua solstiţiului de vară nu au loc doar două momente cheie, ci trei. Prânzul este momentul când soarele atinge punctul cel mai înalt din ciclu. Luând în considerare această informaţie, specialiştii au descoperit că în etapa intermediară (punctul atins la prânz), soarele se alinia direct cu centrul Stonehenge-ului.

Însă, descoperirea nu sugerează doar importanţa covârşitoare pe care soarele o avea în vieţile oamenilor preistorici, ci şi că Stonehenge era considerat drept loc sacru cu mult înainte de ridicarea pietrelor de aici.

Monumentele de la Cursus au fost create cu 500 de ani înaintea celor de la Stonehenge. De aceea specialiştii consideră că este posibil ca Stonehenge să fi fost un loc sacru după care să fi fost calculate şi create monumentele de la Cursus.

Acest lucru este susţinut de exactitatea cu care au fost create monumentele de la Cursus în funcţie de alinierea soarelui cu Stonehenge. Mai mult, Heel Stone trebuie să fi avut o semnificaţie specială dinainte ca gropile de Cursus să fi fost create.

Specialiştii au anunţat că analizarea acestei zone va mai dura cel puţin doi ani, timp în care nu este exclus ca noi descoperiri să aibă loc.


Sursa: The Independent


http://www.descopera.ro
 
Atlantida.


Supoziţia care uimeşte omenirea de mii de ani


 
Care credeti ca este cel mai mare mister care framanta omenirea? Neelucidat, evident. Facem un top?
 
Un nou mister Artefactul este considerat un obiect de arta abstracta :D:

gravura.jpg



Cel mai vechi obiect din lume care poartă urme de scrijelituri făcute deliberat a fost descoperit într-o peşteră din Africa de Sud. Fragmentul de ocru are vechimea de 100.000 ani şi prezintă 23 de crestături, dar rostul lor este o enigmă pentru oamenii de ştiinţă.

Ocrul este o argilă de culoare galben-roşiatică, foarte bogată în oxizi de fier. Este unul dintre primii pigmenţi naturali folosit de oameni în cadrul proceselor artistice, unii cercetători referindu-se la el ca la "creionul oamenilor de peşteră".

Inciziile de pe fragmentul găsit într-o peşteră din apropierea râului Klasies formează un complex geometric de linii, realizate cu ajutorul unui fragment ascuţit de piatră.

Faptul că a fost descoperită în asociere cu fosile de Homo sapiens indică faptul că bucata de ocru a fost prelucrată de membri ai acestei specii.

Specialiştii de la Universitatea Witwatersrand au studiat interesantul obiect prin metode non-invazive precum fluorescenţa în raze X şi analize microscopice, care le-au permis să cerceteze fiecare detaliu al fragmentului mineral, ce pare a fi desprins dintr-un obiect de dimensiuni mai mari, acoperit cu un desen mai extins.

Modele cu linii paralele sau încrucişate erau gravate deseori de oamenii primitivi pe diferite obiecte - pietre, lemne, coji de ouă de struţ - aşa cum arată diferite artefacte descoperite în alte situri paleontologice, inclusiv în Africa de sud.

Ceea ce nu se ştie este dacă semnele făcute pe bucata de ocru (şi pe alte alte artefacte similare) au un înţeles simbolic. Utilizarea simbolurilor marchează o etapă extrem de importantă în evoluţia omului; fără ele, limbajul, matematica, arta n-ar fi putut apărea în formele pe care le cunoaştem azi.

Deocamdată, rostul acestui artefact rămâne un mister pentru specialişti.

http://www.descopera.ro/
 
Insula Paştelui – Misteriosul „buric al Pământului”


În mijlocul Pacificului de Sud, la 4.025 de kilometri distanţă de coasta de vest a Americii de Sud şi la 4.185 de kilometri de Tahiti, se află cea mai izolată fâşie de pământ locuită de oameni: un triunghi misterios, format din 163 kilometri pătraţi de rocă vulcanică, cunoscut sub numele de Insula Paştelui.

Numele i-a fost dat de Jakob Roggeveen, amiralul olandez care a zărit-o în duminica de Paşte a anului 1722, însă insula a purtat cel puţin alte două nume. Localnicii îi spuneau Rapa Nui – marea Rapa – în comparaţie cu insula Rapa, ce se întindea pe o suprafaţă mai mică. Legenda spune că atunci când primii oameni au ajuns pe insulă, regele acestora i-a dat numele Te-Pito-o-te-Henua, adică „buricul Pământului”.

rapa-nui-harta.jpg


Descoperirea insulei şi a statuilor moai

Expediţia olandeză din 1722 a petrecut doar o zi pe Rapa Nui, însă navigatorii din Ţările de Jos au întocmit o descriere detaliată a insulei şi a localnicilor paşnici şi prietenoşi. Relatările lui Roggeveen menţionau o insulă aproape lipsită de copaci, pe care trăiau aproximativ 3.000 de persoane ce vorbeau o limbă necunoscută.

Cea mai interesantă descoperire a exploratorilor olandezi a devenit celebră în întreaga lume: statuile gigantice, din piatră, situate de-a lungul insulei. Sutele de statui ce se găseau în aproximativ 50 de situri de-a lungul insulei i-au şocat pe exploratorii olandezi, care credeau că descoperiseră o populaţie primitivă şi nu înţelegeau cum ar fi putut aceasta să realizeze misterioasele statui. Locuitorii insulei nu cunoşteau tehnologia roţii, nu aveau instrumente din metal şi nici animale cu care să lucreze pământul.

000-mvd1205306.jpg


Imposibilitatea de a înţelege cum o populaţie aparent primitivă a reuşit să realizeze nişte sculpturi gigantice a făcut ca misterul Insulei Paştelului să ajungă celebru în lumea întreagă. Relatările olandezilor aveau să facă înconjurul lumii, iar legenda a crescut de-a lungul anilor. Aveau să treacă 50 de ani până la sosirea altor străini pe ţărmul micuţei insule triunghiulare. Astăzi, la aproape trei secole de la descoperirea Insulei Paştelui de către exploratorii occidentali, oamenii de ştiinţă au reuşit să ofere răspunsuri la câteva dintre enigmele rămase în urma acestei civilizaţii îndepărtate.

De unde au venit locuitorii Insulei Paştelui?

În anii ‘50, faimosul explorator Thor Heyerdahl a lansat o ipoteză conform căreia locuitorii Insulei Paştelui proveneau din America de Sud, cel mai apropiat continent. Pentru a-şi susţine teoria, Heyerdahl a lansat o expediţie spre Polinezia la bordul lui Kon-Tiki, o plută primitivă din lemn de balsa, numele său fiind o altă denumire sub care era cunoscut zeul-soare din cultura Inca, Viracocha.

Expediţia Kon-Tiki a pornit pe 28 aprilie 1947 din portul peruan Callao, ajungând în 101 zile în atolul Raroia din arhipelagul Tuamotu, aflat la 6.980 de kilometri distanţă. Expediţia a demonstrat că aceste plute primitive erau suficient de bune pentru a permite oamenilor să ajungă pe Insula Paştelui pornind din America de Sud.

Ipoteza lui Thor Heyerdahl contrazicea însă teoria susţinută de numeroşi alţi oameni de ştiinţă, care considerau mai probabil ca Insula Paştelui să fi fost populată de oameni veniţi dinspre vest, din Polinezia. Deşi majoritatea datelor arheologice şi lingvistice îl contraziceau pe Heyerdahl, ipoteza sa a continuat să fie luată în considerare. Timp de decenii a fost imposibilă descoperirea unor dovezi care să încline balanţa în favoarea unei teorii, însă recent acest lucru a fost posibil datorită analizelor genetice moderne.

polinezia-cultura.jpg


Analizând ADN-ul extras din scheletele descoperite pe Insula Paştelui, oamenii de ştiinţă au descoperit un marker genetic unic, ce există doar în ADN-ul oamenilor din Polinezia. Această descoperire a reprezentat dovada fermă că cei ce au colonizat Rapa Nui au fost descendenţii marinarilor polinezieni, Insula Paştelui fiind cel mai estic teritoriu cucerit de aceşti extraordinari navigatori.

Datarea cu carbon a indicat că polinezenii au colonizat Insula Paştelui în jurul anului 1200 e.n. Cu timpul, civilizaţia de aici s-a dezvoltat cu ajutorul pescuitului şi al agriculturii, în perioada sa de vârf insula găzduind 12.000 de persoane, de trei ori mai multe decât astăzi.

Cum au fost realizate şi transportate misterioasele statui?

Mai bine de 95% din blocurile de piatră din care au fost sculptate statuile de pe Insula Paştelui provin din cariera Rano Raraku. În acest crater vulcanic au fost realizate toate statuile moai, aici găsindu-se şi astăzi peste 300 dintre ele.

Dovezile arheologice indică faptul că statuile au fost realizate de-a lungul a sute de ani, iar faptul că stilul s-a menţinut de-a lungul acestei perioade îndelungate sugerează că arta cioplitului s-a transmis în cadrul unei bresle de sculptori.

Totuşi, anumite trăsături ale statuilor s-au modificat în timp: datarea elementelor de mediu în care au fost descoperite statuile (fiind imposibilă datarea lor directă) sugerează că acestea au devenit, în timp, mai mari. Oamenii de ştiinţă cred că sculptarea unor statui tot mai mari a fost rezultatul concurenţei între diferitele clanuri de pe insulă. De asemenea, anumite statui au în vârf un „pukao” – un moţ de culoare roşie – din piatră vulcanică. Cercetătorii cred că acest moţ reprezintă un element estetic adăugat spre finalul civilizaţiei de pe Insula Paştelui.

Oamenii de ştiinţă estimează că sculptarea unei statui, folosind doar dalte de piatră, ar fi durat câţiva ani. Realizarea sculpturilor moai nu este, însă, aspectul cel mai misterios al acestor monumente unicat, ci transportarea lor. Sute de statui realizate în cariera Rano Raraku au fost amplasate de-a lungul Rapa Nui, peste văi şi dealuri şi la distanţe de 15 kilometri. Câteva dintre statuile realizate aici cântăreau şi 80 de tone, adică de două ori mai mult decât cele mai mari pietre descoperite la Stonehenge.

Din cele 887 de statui cioplite pe Insula Paştelui, 540 au fost transportate din carieră, o realizare incredibilă pentru o civilizaţie primitivă, dotată doar cu instrumente din piatră. Legenda locului spune că statuile au „mers” din carieră până la platformele situate de-a lungul insulei, iar cercetătorii au interpretat acest mit drept un indiciu al faptului că statuile au fost transportate în picioare. De altfel, de-a lungul insulei se găsesc zeci de moai abandonate şi sparte în bucăţi, iar cercetătorii afirmă că statuile nu s-ar fi spart astfel dacă erau transportate în poziţie orizontală.

moai-excavat.jpg


Principala ipoteză referitoare la modul în care au fost transportate statuile sugerează folosirea a sute de trunchiuri de copac. Alţii cercetători cred că este posibil ca acestea să fi fost transportate pe roci sferice. Niciuna dintre teoriile enunţate de oamenii de ştiinţă nu poate fi susţinută de dovezi istorice clare, astfel că misterul modului în care au fost transportate statuile de-a lungul insulei rămâne nedescifrat de ştiinţa modernă.

Totuşi, o ipoteză lansată anul trecut de doi cercetători în urma unor studii efectuate la faţa locului pare să fi lămurit misterul. Un experiment realizat pe insulă de către Terry Hunt şi Carl Lipo a arătat că statuile pot fi mutate în picioare de către 15-20 de persoane. În studiul realizat de cei doi cercetători s-a demonstrat că statuile pot fi transportate la fel ca un frigider: prin clătinarea lor repetată, dintr-o parte în alta, pe drumurile construite de localnici. Această ipoteză pare să explice legenda „statuilor care merg”, arătând cum ar fi putut lua naştere acest mit referitor la deplasarea misterioaselor statui.

Ce reprezentau statuile moai?

De-a lungul timpului, cercetătorii au lansat diferite ipoteze referitoare la scopul misterioaselor statui de pe Rapa Nui. Unii au susţinut că statuile ar fi reprezentările artistice ale unor zei, alţii au lansat teorii fantastice, conform cărora acestea au fost inspirate de extratereştri. Indiciile ce aveau să permită dezlegarea acestui mister au provenit din limba vorbită pe Rapa Nui.

Pe lângă „moai”, localnicii obişnuiau să se refere la statuile de pe insulă prin sintagma „arena ora ata atepuna”, însemnând „faţa vie a strămoşilor noştri”. Studiind fragmentele de coral descoperite pe insulă, cercetătorii şi-au dat seama că acestea se potrivesc perfect în scobiturile concave situate în dreptul orbitelor statuilor. Astfel, oamenii de ştiinţă şi-au dat seama că statuile fuseseră dotate cu ochi din coral, ceea ce le făcea să pară aproape vii, justificând denumirea de „faţa vie a strămoşilor noştri”

Cercetătorii au concluzionat că statuile fac parte din tradiţia polineziană de adorare a strămoşilor, fiecare dintre ele fiind reprezentarea unui şef de trib din trecut. Statuile erau amplasate pe platforme înalte, intitulate „ahu”, situându-se astfel între zei şi oameni, şi erau îndreptate cu faţa spre interiorul insulei, ca să poată cuprinde totul cu privirea lor protectoare.

Se crede că puterea socială şi economică a unui şef de clan se măsura în numărul de statui moai aflate deasupra mormintelor familiei, astfel că exista o veritabilă concurenţă între şefi. De aceea, pe insulă se găsesc statui de dimensiuni între 3 şi 8 metri înălţime, în funcţie de importanţa şefului de clan care le-a construit.

000-par306283.jpg


De ce au dispărut locuitorii Insulei Paştelui?

Cercetătorii au crezut foarte mult timp că locuitorii Insulei Paştelui au fost victimele unui dezastru ecologic provocat chiar de ei. Astfel, ipoteza oamenilor de ştiinţă, popularizată de Jared Diamond în cartea „Collapse”, susţinea că locuitorii de pe Rapa Nui au defrişat în mod voluntar pădurile de pe insulă pentru a obţine teren agricol şi pentru a folosi trunchiurile de copac la transportarea statuilor gigantice, iar această decizie sinucigaşă a dus la degradarea solului insulei, la foamete şi la război civil.

Numeroşi scriitori au făcut o paralelă între Insula Paştelui şi civilizaţia modernă, afirmând că acest exemplu al unei societăţi care se distruge singură prin supraexploatarea resurselor oferă un avertisment puternic referitor la viitorul societăţii contemporane.

Ipoteza autodistrugerii a fost infirmată de un studiu recent, efectuat la faţa locului de-a lungul unui deceniu de Terry Hunt şi Carl Lipo, doi specialişti în arheologie şi antropologie. Cercetarea a arătat că pădurea a dispărut de pe Insula Paştelui mult mai repede decât se credea până acum, în doar câteva decenii, nu de-a lungul secolelor. De asemenea, pe insulă s-au găsit puţine dovezi care să sugereze că agricultura era folosită pe scară largă, ceea ce infirmă ipoteza conform căreia copacii au fost tăiaţi pentru a mări suprafaţa agricolă.

Copacii nu ar fi putut fi folosiţi nici pentru transportarea giganticelor statui moai, dintr-un motiv foarte simplu: palmierii care creşteau aici aveau lemnul moale şi fibros, iar dacă trunchiurile lor ar fi fost folosite pe post de cilindri de transport, acestea ar fi fost zdrobite sub greutatea imensă a statuilor

000-mvd113622.jpg


Cei doi cercetători au descoperit adevăratul motiv pentru care pădurea de palmieri a dispărut de pe Insula Paştelui: şobolanul polinezian (Rattus exulans), care a sosit pe insulă odată cu primii navigatori.

În condiţii de laborator, populaţiile de şobolani polinezieni se dublează în 47 de zile. Pe o insulă lipsită de prădători, sosirea acestor rozătoare a reprezentat o veritabilă catastrofă ecologică. Două din alimentele preferate ale şobolanului polinezian sunt lăstarii şi seminţele copacilor. Cercetătorii estimează că populaţia de şobolani de pe Rapa Nui a ajuns în scurt timp să numere milioane de exemplare, fapt care a avut un efect devastator asupra pădurilor de palmieri.

În secolele al XVIII-lea şi al XIX-lea locuitorii de pe Rapa Nui au suferit consecinţele negative ale descoperirii lor de către occidentali. Populaţia de pe Insula Paştelui nu era pregătită să se apere, astfel că o bună parte din ea a căzut pradă expediţiilor în căutare de sclavi. Localnicii erau capturaţi şi transportaţi în Peru, unde erau puşi la muncă în minele de guano.

Atraşi de noile instrumente şi veşminte aduse de exploratorii europeni, localnicii au abandonat valorile străvechi, iar statuile moai au fost neglijate. Cu timpul, insula a devenit un punct de atracţie pentru aventurieri, iar unii căpitani evitau să acosteze aici din cauza reputaţiei de „centru al sifilisului” pe care o căpătase insula.

Relatările din anii 1870-1880 arată că populaţia de pe insulă, afectată atât de bolile aduse de exploratori, cât şi de comerţul cu sclavi, scăzuse la un nivel minim: 110 oameni.

La 1888, Chile a anexat insula şi a dat-o spre folosinţă fermierilor. În jurul anului 1900 puţinii locuitori rămaşi pe insulă trăiau închişi în structuri similare unor închisori, iar vegetaţia a fost distrusă de miile de oi aduse de colonizatori.

Astfel, locuitorii din Insula Paştelui nu au fost victimele unei „sinucideri” în masă, ci au avut aceeaşi soartă lipsită de noroc ca alte populaţii băştinaşe la contactul cu lumea „civilizată”.

Rapa Nui astăzi

Astăzi, Rapa Nui aparţine de Chile, unde este cunoscută sub numele Isla de Pascua. Aici locuiesc 3.000 de persoane, Hanga Roa fiind singurul oraş de pe insulă. Lângă Hanga Roa se află unicul aeroport de pe insulă, ce leagă cel mai izolată aşezare locuită de pe Terra de restul lumii.

În 1967, aeroportul de pe Rapa Nui a început să fie folosit ca punct de realimentare pentru avioanele ce călătoreau între Santiago de Chile şi Tahiti. Această decizie a marcat momentul în care insula a devenit deschisă lumii largi şi a adus nenumărate beneficii locuitorilor de Rapa Nui.

În prezent, tot mai mulţi turişti sosesc pentru a admira acest loc unic de pe Terra. Rapa Nui este astăzi un parc natural naţional, fiind inclus în Patrimoniul Mondial al UNESCO.

Printre atracţiile de astăzi ale insulei se numără misterioasele statui moai, numeroasele peşteri şi apele cristaline căutate de pasionaţii de scuba diving. Locuitorii de astăzi ai Insulei Paştelui sunt mândri de istoria şi cultura lor, organizând în fiecare an, în luna februarie, festivalul Tapati Rapa Nui. În cadrul acestuia localnicii îşi arată talentele de artizani, gătind, sculptând şi pictându-se pe corp în stil tradiţional polinezian.

festival-insula-pastelui.jpg


Insula Paştelui a fost unul dintre ultimele locuri de pe Terra colonizate de oameni, reprezentând astfel punctul culminant al călătoriei pe care oamenii au început-o atunci când au părăsit Africa. Istoria acestei insule izolate din Oceanul Pacific oferă multe lecţii despre omenire, iar o mai bună înţelegere a acestui loc misterios ne-ar putea ajuta să construim un viitor mai bun .


http://www.descopera.ro

 
Vazand harta asta



e imposibil sa nu faci legatura cu Insula Pastelui.

Este vb de

Continentul Mu sau Lemuria

Lemuria si Mu sunt sunt numele date unui continent ce se crede ca a existat undeva in sudul Pacificului sau in Oceanul Indian. Continentul antic a fost aparent casa unei civilizatii avansate, poate chiar rasa mama a omenirii, care s-a scufundat in ocean cu mii de ani in urma, ca rezultat a unui cataclism geologic. Miile de insule stancoase imprastiate in Oceanul Pacific, inclusiv Insula Pastelui, Tahiti, Hawaii si Samoa, se crede ca sunt ramasitele a ceea ce a fost o data marele continent.

Teoria continentului pierdut a fost ridicata de catre multi cercetatori, cel mai des in secolul XIX, pentru a explica distributia neobosnuita a animalelor si plantelor in jurul Oceanului Indian si Pacific. La sfarsitul secolului XIX, Doamna Blavatsky a emis teoria ca Lemuria este un continent pierdut, o patrie spirituala si a influentat o serie de ocultisti si mistici, incluzand profetul Edgar Cayce, cunoscut vindecator american. Popularizarea Lemuriei/Mu ca un loc pur fizic a inceput in secolul XX cu ofiterul armatei britanice, James Churchward si inca are multi adepti in ziua de azi.
Continentul Mu

Ideea unui continent pierdut, cunoscut sub numele de “Mu” in Oceanul Pacific este destul de recenta si nu este mentionata in mitologii antice, asa cum unii scriitori au sugerat. Numele de “Mu” a fost dat de catre arheologul amator Augustus le Plongein (1826 -1908), cel care a fost primul care a fotografiat ruinele sitului arheologic de la Chichen Itza, din peninsula Yucatan, din Mexic. Credibilitatea lui Plongeon a fost grav compromisa atunci cand a incercat sa faca o traducere a unei cunoscute carti mayase, cunoscuta sub numele de “Troana Codex” ( sau “Codexul Madrid”).

In cartea sa, “Mistere sacre printre mayasi si quiches” (1886) si “Regina Moo si Sfinxul egiptean” (1896), Plongeon a interpretat o parte a textului din Troana Codex ca dezvaluind ca mayasii din peninsula Yucatan erau stramosii egiptenilor si a multor altor civilizatii. El mai credea ca un continent vechi, numit Mu, a fost distrus de catre o eruptie vulcanica, iar supravietuitorii cataclismului au fondat civilizatia Maya. Plongeon echivaleaza Mu cu Atlantida si afirma ca “Regina Moo” era originara din Atlantida, ca a calatorit pana in Egipt unde a devenit faimoasa sub numele de Isis si a fondat civilizatia egipteana. Interpretarea cartii mayase de catre Plageon este considerata de catre expertii in arheologia si istoria mayasa ca fiind complet gresita, mai ales ca ceea ce el interpreteaza a fi hieroglife s-au dovedit a fi desene ornamentale.
Lemuria

Lemuria, numele alternativ al continentului pierdut, isi are originea in secolul al XIX-lea. Ernst Heinrich Haeckel (1834 – 1919), un naturalist german si suporter al lui Darwin, a emis teoria ca podul de pamant din Oceanul Indian, ce separa Insula Madagascar de India, ar putea explica distributia larga a lemurilor, mamifere mici, primitive, ce locuiesc in copacii din Africa, Madagascar, India si Arhipeleagul Indian de Est. Ceea ce este mai ciudat, este faptul ca Haeckel a sugerat ca lemurii suntu stramosii rasei umane si ca acest pod de pamant este probabil “leaganul rasei umane”.

Alti oameni de stiinta cunoscuti, precum evolutionistul T.H. Huxley si naturalistul Alfred Russel Wallace, nu au nici un dubiu despre existenta imensului continent din Oceanul Pacific cu milioane de ani in urma, ce a fost distrus in urma unui cutremur. Valurile create de acest cutremur ar fi scufundat continentul sub ape, la fel cum se crede ca s-a intamplat si cu Atlantida.

Inainte de descoperirea drifturilor continentale, era normal pentru oamenii de stiinta sa explice distributia florei si faunei pe baza maselor de pamant scufundate. In 1864, zoologul englez, Philip Lutley Sclater (1829 – 1913) a denumit continentul ipotetic, Lemuria, in articolul sau, “Mamiferele din Madagascar”. In ziua de azi, zoologii si geologii explica distributia lemurilor si a altor plante din Oceanul Pacific si Indian, ca rezultat al ciocnirii placilor tectonice si a drifturilor continentale. Teoria placilor tectonice, afirma ca miscarea placilor de pe crusta Pamantului, din zona mantalei mai putin rigida, a cauzat drifturi continentale, activitati vulcanice si seismice si formarea muntilor. Conceptul de drift continental a fost prezentat prima oara de catre omul de stiinta german, Alfred Wegener, in 1912, dar teoria nu a fost acceptata de comunitate decat dupa 50 de ani. Potrivit teoriei placilor tectonice, posibilitatea existentei unui continent scufundat in Oceanul Pacific este inexistenta.

http://piatza.net/continentul-mu-sau-lemuria/
 
Misterul catastrofei Tunguska, în sfârşit descifrat?


Pe 30 iunie 1908, la ora 7:17, o explozie gigantică, de o forţă similară celor create de bombele cu hidrogen, a avut loc în pădurile din Siberia. Acum, la mai bine de un secol distanţă de la acest eveniment misterios, oamenii de ştiinţă au descoperit primele dovezi care explică sursa acestei deflagraţii misterioase.

O echipă de cercetători italieni susţin că au descoperit bucăţi din meteoritul care a provocat explozia. Oamenii de ştiinţă au descoperit aceste fragmente prin scanarea magnetică şi seismică a lacului Cheko. Specialiştii susţin că acest lac găzduieşte craterul de impact al meteoritului care a provocat explozia ce a dus la distrugerea a peste 1.000 de kilometri pătraţi de pădure şi care a fost detectată de la sute de kilometri distanţă.

Explozia Tunguska a avut loc lângă râul Podkamennaya Tunguska, în Siberia, fiind atât de puternică încât s-a văzut chiar şi în Marea Britanie.

harta-tunguska-fr.jpg

(zona colorată cu portocaliu reprezintă zona distrusă de explozie, iar zona colorată cu albastru denotă locurile în care zgomotul generat de explozie a fost auzit)

„«Evenimentul Tunguska» este legat, cel mai probabil, de impactul unui corp cosmic cu Terra, acesta explodând la 5-10 kilometri deasupra solului şi eliberând în atmosferă 10-15 megatone de energie”, au explicat cercetătorii.

Până acum nu s-a reuşit descoperirea vreunui fragment din corpul cosmic ce a lovit Pământul, oamenii de ştiinţă dezbătând încă dacă acesta era un asteroid sau o cometă.

Acum, cercetătorii de la Universitatea din Bologna afirmă că au descoperit fragmente de meteorit în lacul Cheko, aflat la 8 km nord-vest de locul în care se presupune că a avut loc explozia.

„Datele magnetice şi scanările seismice indică o anomalie în dreptul centrului lacului, la 10 metri sub fundul lacului; această anomalie este compatibilă cu prezenţa unui obiect din piatră, susţinând ipoteza care sugerează că lacul Cheko a fost creat în urma impactului”, scriu cercetătorii în lucrarea publicată în jurnalul Geochemistry, Geophysics, Geosystems.

În zilele următoare exploziei, Marea Britanie a continuat să fie luminată în timpul nopţii. Într-o scrisoare către un ziar datând din 1908, un cititor scria că „m-am trezit din somn la 1:15 dimineaţa, iar lumina de afară era atât de puternică încât am putut să citesc o carte fără probleme”. Alte relatări de la acea dată afirmă că britanicii au organizat meciuri de cricket şi de golf la miezul nopţii. Cercetătorii cred că misterioasa lumină de la miezul nopţii a fost provocată de praful ridicat în aer de explozie, praf ce reflecta lumina soarelui.

Sursa: Daily Mail
 
Motivul pentru care a fost construit misteriosul monument de la Stonehenge a fost descifrat


Oamenii de ştiinţă din cadrul Stonehenge Riverside Project au descoperit motivul ce a stat la baza construirii monumentului de la Stonehenge: acesta a constituit un act de unificare a oamenilor care trăiau în Epoca de Piatră pe teritoriul ocupat astăzi de Marea Britanie.

Cercetătorii din cadrul Stonehenge Riverside Project (SRP) cred că celebrul cerc a fost construit după o lungă perioadă de conflict între estul şi vestul Britaniei. De asemenea, cercetătorii SRP consideră că pietrele folosite la construcţie, ce provin din sudul Angliei şi din vestul Ţării Galilor, reprezintă comunităţi diferite.

Profesorul Mike Parker Pearson afirmă că pentru ridicarea monumentului de la Stonehenge a fost nevoie „ca toată lumea să tragă laolaltă, într-un act de unificare”.

Specialiştii din cadrul SRP depun eforturi de cercetare arheologică la Stonehenge de mai bine de 10 ani. În 2008, specialiştii au descoperit că celebrul cerc a fost ridicat cu aproape 500 de ani mai devreme decât se credea.

Acum, echipe compuse din specialişti de la universităţi din Manchester, Sheffield, Southampton, Bournemouth şi Londra au concluzionat că în perioada când monumentul a fost ridicat au apărut primele indicii ale unei culturi ce cuprindea întreaga insulă.

„Acelaşi stil al caselor, al ceramicii şi al altor materiale putea fi observat din Orkney până în coasta de sud, această uniformizare fiind foarte diferită de regionalismul precedentelor secole”, a explicat profesorul Parker Pearson.

„Stonehenge a reprezentat un efort masiv, ce a necesitat munca a mii de oameni pentru a transporta pietrele pe distanţe mari, din vestul Ţării Galilor, şi pentru a le modela şi ridica. Însuşi efortul construcţiei monumentului a reprezentat un act de unificare”, a adăugat profesorul.

De asemenea, cercetătorii afirmă că Stonehenge ar fi fost construit într-un loc ce avea deja o semnificaţie specială pentru britanicii preistorici.

Echipa SRP a descoperit că monumentul este situat într-o zonă unde se formează o axă între răsăritul soarelui în timpul solstiţiului de vară şi răsăritul soarelui în timpul solstiţiului de iarnă.

„Când am identificat că soarele urmează în acest loc o cale specială, am realizat că oamenii preistorici au ales un sit ce avea deja o însemnătate importantă pentru a construi Stonehenge. Acest lucru explică de ce la Stonehenge există 8 monumente care se aliniază la solstiţiu, un număr neegalat de niciun alt sit istoric. Poate că priveau acest loc ca fiind centrul lumii”, a declarat profesorul Parker Pearson.

„Populaţia de pe insulă a trecut printr-un proces de unificare, însă oamenii de aici nu au arătat vreun interes în a interacţiona cu oamenii aflaţi dincolo de Canalul Mânecii. Stonehenge pare să fi fost ultima suflare a acestei culturi din Epoca de Piatră, cultură ce era izolată de europa şi de noile tehnologii aflate acolo, precum uneltele de metal sau roata”, a concluzionat profesorul.

Sursa: BBC News


http://www.descopera.ro
 
Back
Top