Sebastien Loeb a devenit pentru a opta oară campion mondial
Chiar dacă Sebastien Loeb şi Daniel Elena nu au terminat ultima etapă din WRC, după o coliziune cu o maşină care venea pe sensul lor din direcţia opusă pe un sector de legătura, cei doi au sărbătorit cel de-al 8-lea titlu mondial din carieră!
Sébastien Ogier şi Julien Ingrassia au terminat Raliul Marii Britanii pe locul 11.
Raliul Marii Britanii a început joi cu trei probe speciale foarte interesante. Sébastien Loeb şi Daniel Elena au avut un început bun şi, la finalul zilei, se aflau pe prima poziţie cu un avans de şapte zecimi faţă de echipajul Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, rivalii lor în lupta pentru titlul în Campionatul Mondial de Raliuri FIA. Sébastien Ogier şi Julien Ingrassia au ieşit în decor şi au fost nevoiţi să abandoneze. Cel de-al doilea echipaj al echipei Citroën Total va reveni însă în cursă cu ajutorul sistemului super rally.
Ziua a doua din Raliul Marii Britanii a fost fix pe 11 noiembrie 2011, o zi aşteptată cu interes de întreaga lume şi o zi cu noroc pentru Sébastien Loeb şi Daniel Elena. Fix la ora 11:11, echipajul cu modelul Citroën DS3 WRC cu numărul 1 a revenit pe prima poziţie după ce rivalii în lupta pentru titlul mondial au aruncat prosopul. Acum, cu cel de-al 8-lea titlu mondial asigurat, Loeb şi Elena vroiau să ajungă la sosire şi să termine sezonul cu încă o victorie.
Sébastien Loeb şi Daniel Elena au început ziua a treia cu un avans de o secundă faţă de Latvala, dar la final au retrogradat pe locul secund la şase secunde în spatele liderului. Sébastien Ogier şi Julien Ingrassia, reveniţi în cursă în sistemul super rally, continuau să adune experienţa pe probele speciale din Ţara Galilor.
În ziua a patra, ultima din Raliul Marii Britanii, au fost programate şase probe speciale cu o lungime de 84 kilometri. Din păcate, Loeb nu a avut nicio şansă să continue duelul cu Latvala pentru prima poziţie după accidentul petrecut pe sectorul de legatură dintre specialele 18 şi 19. "Este păcat pentru că mi-ar fi plăcut să mă lupt până la final cu Jari-Matti. Ce s-a întâmplat a fost un incident oarecum normal: ne aflam pe un drum îngust şi ne-am întâlnit cu o altă maşină pe sensul nostru într-un vârf de pantă unde nu aveam vizbilitate. Şoferul spaniol a avut un reflex greşit şi aşa s-a petrecut coliziunea", explică Sébastien Loeb. "Radiatorul s-a spart şi am ieşit din cursă. Aceasta este încă o dovadă că raliul nu se termină decât atunci când ai ajuns în parcul închis!"
După ce maşina a fost recuperată, echipa tehnică a făcut totul pentru ca aceasta să arate cât mai prezentabil pentru podiumul de la castelul din Cardiff. "Nu vom lăsa acest incident să ne strice petrecerea", a spus Frédéric Banzet, directorul general Citroën. "Sébastien, Daniel şi echipa Citroën Racing au avut un sezon fantastic. 10 victorii din 13 curse, titlurile mondiale la constructori şi piloţi. Toate acestea înseamnă noi recorduri, iar toată echipa şi-a atins obiectivele stabilite pentru acest sezon. Din Suedia până în Marea Britanie, Campionatul Mondial de Raliuri ne-a permis să ne demonstrăm caracterul "Créative Technologie" pe patru continente. Toate aceste succese fac parte acum din ADN-ul marcii Citroën!"
Rezultate Raliul Marii Britanii (etapa a 13-a din 13)*
1 JM. Latvala / M. Antilla - Ford Fiesta RS WRC 3h27'03.5s
2 M. Ostberg / J. Andersson - Ford Fiesta RS WRC +3'42.9s
3 H. Solberg / I. Minor - Ford Fiesta RS WRC +7'05.0s
4 K. Meeke / P. Nagle - Mini JCW +7'12.2s
5 M. Wilson / S. Martin - Ford Fiesta RS WRC +8'57.2s
6 O. Tänak / K. Sikk - Ford Fiesta RS WRC +9'27.0s
7 E. Novikov / D. Giraudet - Ford Fiesta RS WRC +9'47.7s
8 D. Kuipers / F. Miclotte - Ford Fiesta RS WRC +10'12.7s
9 K. Block / A. Gelsomino - Ford Fiesta RS WRC +16'01.2s
10 A. Araujo / M. Ramalho - Mini JCW +17'01.6s
Clasament general - PILOTI dupa Raliul Marii Britanii (etapa a 13-a din 13)*
1. Sebastien Loeb 222 p, 2. Mikko Hirvonen 214p, 3. Sebastien Ogier 196 p, 4. Jari-Matti Latvala 172 p, 5. Petter Solberg 110 p, 6. Mads Ostberg 88 p, 7. Matthew Wilson 63 p, 8. Dani Sordo 59 p , 9. Henning Solberg 59 p 10. Kimi Raikkonen 34 p ...25. Van Merksteijn jr. 2 p,
Clasament general - CONSTRUCTORI dupa Raliul Marii Britanii (etapa a 13-a din 13)*
1. Citroen Total World Rally Team 403 p, 2. Ford Abu Dhabi 376 p, 3. M-Sport Stobart Ford 178 p, 4. Petter Solberg WRT 116 p, 5. FERM Power Tools 54 p, 6. Team Abu Dhabi 54 p, 7. Munchi's Ford WRT 38 p , 8. Monster WRT 27 p, 9. Van Merksteijn Motorsport 16 p, 10. Brazil World Rally Team 7p.
*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.
sursa:
http://www.prosport.ro/alte-sportur...it-pentru-a-opta-oara-campion-mondial-8971466