• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Motorsport

Constructorul Suzuki se retrage din MotoGP

Constructorul japonez Suzuki a anunţat, sâmbătă, că se retrage din Campionatul Mondial de MotoGP, din motive economice, dar este posibil să revină în competiţie în 2014.

suzuki.jpg


"Această retragere vine în principal ca urmare a recesiunii din ţările dezvoltate, a deprecierii istorice a yenului japonez şi a dezastrelor naturale", se arată într-un comunicat al Suzuki.

Suzuki a câştigat ultima dată o cursă în MotoGP în 2007, când australianul Chris Vermeulen s-a impus la Marele Premiu al Franţei.

http://www.mediafax.ro/sport/constructorul-suzuki-se-retrage-din-motogp-8990060/
 
Buemi si Schumacher, campionii depasirilor

Elvetianul Sebastien Buemi si veteranul german Michael Schumacher conduc intr-un clasament al celor mai multe depasiri efectuate in cele 18 curse desfasurate pana acum in sezonul 2011 al Formulei 1.

f1.jpg


Potrivit statisticilor realizate de echipa Mercedes, Buemi a reusit nu mai putin de 112 depasiri, in timp ce Schumacher are cu una mai putin decat echipierul formatiei Toro Rosso.

In topul cinci ii mai regasim pe Kamui Kobayashi (95), Jamile Alguersuari (90) si Sergio Perez (89).

Debutanul mexican de la Sauber si cu Buemi sunt lideri intr-o ierarhie a depasirilor care ignora primul tur al curselor, ambii piloti avand cate 82 de atacuri reusite.

Circuitul de la Istanbul este traseul cu cele mai multe depasiri, 85 la numar, urmat de Montreal (79) si China (67). La polul opus se situeaza circuitele de la Noida (18), Melbourne (17) si Monte-Carlo (16).

Potrivit altor statistici a rezultat ca 45% dintre depasirile realizate in 2011 au fost reusite cu ajutorul DRS (Drag Reduction System), nefiind luate in calcul monoposturile echipelor Lotus, HRT si Virgin, cele mai lente din Formula 1.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/f1/81234/buemi-si-schumacher-campionii-depasirilor.htm
 
Robert Kubica ratează începutul sezonului în Formula 1

Pilotul polonez al echipei Lotus Renault, Robert Kubica, grav accidentat într-un raliu în februarie 2011, va rata începutul sezonului 2012 din Formula 1, a anunţat, miercuri, echipa sa într-un comunicat.

robert-kubica.jpg


Kubica, în vârstă de 26 de ani, a ratat deja tot sezonul 2011. Deşi a făcut progrese excelente datorită unui program intensiv de antrenamente şi poate merge fără probleme, îşi poate mişca mâna şi cotul, el are nevoie de mai mult timp pentru a-şi reveni complet.

"Deşi am muncit foarte, foarte mult în ultimele săptămâni, am ajuns la concluzia că nu sunt pregătit în totalitate pentru sezonul 2012. A fost o decizie dificilă, dar este cea mai bună" , a spus Kubica.

Echipa Lotus Renault a anunţat că sunt negocieri pentru prelungirea contractului lui Kubica pentru sezonul 2013.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/robert-kubica-rateaza-inceputul-sezonului-in-formula-1-9000525/
 
Raliul Sibiului a fost inclus în calendarul pe 2012 al IRC

raliul-sibiului-site.jpg


Raliul Sibiului va face parte, începând cu sezonul 2012, din calendarul Intercontinental Rally Challenge (IRC), alături de etape clasice precum Raliul San Remo sau Turul Corsicii, se arată într-un comunicat al organizatorilor.

Competiţia de la Sibiu, care se va desfăşura atât pe macadam cât şi pe asfalt, va avea loc în perioada 20-22 iulie şi va fi a opta etapă din cele 13 programate în 2012.

Sezonul 2012 din IRC va începe în luna februarie, cu Sata Rallye Acores, şi se va termina la începutul lunii noiembrie, cu Raliul Ciprului.

Cele 13 raliuri sunt programate în Portugalia, Insulele Canare, Irlanda de Nord, Corsica, Ungaria, Belgia, San Marino, România, Cehia, Ucraina, Bulgaria, Italia şi Cipru.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...t-inclus-in-calendarul-pe-2012-al-irc-9004526
 
Vettel, pentru a 15 oară în pole position în acest sezon, un record

Pilotul german Sebastian Vettel (Red Bull) va porni de pe prima poziţie a grilei de start în Marele Premiu al Braziliei, a 19-a şi ultima etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, reuşind pentru a 15-a oară în acest sezon să se afle în pole position, un record.

vettel-f1-afp.jpg


Vettel a depăşit, sâmbătă, pe circuitul Interlagos, recordul de 14 pole position-uri pe care îl deţinea împreună cu britanicul Nigel Mansell (1992).

De pe poziţia a doua a grilei va pleca, duminică, colegul lui Vettel de la echipa Red Bull, australianul Mark Webber.

Cei doi piloţi McLaren Jenson Button şi Lewis Hamilton au terminat calificările pe locul trei, respectiv patru. Spaniolul Fernando Alonso (Ferrari) şi germanul Nico Rosberg (Mercedes) vor ocupa poziţiile cinci şi şase ale grilei.

De pe linia a patra vor porni brazilianul Felipe Massa (Ferrari, locul 7 în calificări) şi germanul Adrian Sutil (Force India, 8).

Grila de start a Marelui Premiu al Braziliei:

1. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull-Renault) 1:11.918

2. Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault) 1:12.099

3. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:12.283

4. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:12.480

5. Fernando Alonso (Spania/Ferrari) 1:12.591

6. Nico Rosberg (Germania/Mercedes) 1:13.050

7. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) 1:13.068

8. Adrian Sutil (Germania/Force India-Mercedes) 1:13.298

9. Bruno Senna (Brazilia/Lotus-Renault) 1:13.761

10. Michael Schumacher (Germania/Mercedes) fără timp în a treia parte a calificărilor

11. Paul di Resta (Scoţia/Force India-Mercedes) 1:13.584

12. Rubens Barrichello (Brazilia/Williams-Cosworth) 1:13.801

13. Jaime Alguersuari (Spania/Toro Rosso-Ferrari) 1:13.804

14. Sébastien Buemi (Elveţia/Toro Rosso-Ferrari) 1:13.919

15. Vitaly Petrov (Rusia/Lotus-Renault) 1:14.053

16. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber-Ferrari) 1:14.129

17. Sergio Perez (Mexic/Sauber-Ferrari) 1:14.182

18. Pastor Maldonado (Venezuela/Williams-Cosworth) 1:14.625

19. Heikki Kovalainen (Finlanda/Team Lotus) 1:15.068

20. Jarno Trulli (Italia/Team Lotus) 1:15.358

21. Vitantonio Liuzzi (Italia/Hispania-Cosworth) 1:16.631

22. Daniel Ricciardo (Australia/Hispania-Cosworth) 1:16.890

23. Jérôme d'Ambrosio (Belgia/Virgin-Cosworth) 1:17.019

24. Timo Glock (Germania/Virgin-Cosworth) 1:17.060.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/vettel...le-position-in-acest-sezon-un-record-9009174/
 
Mark Webber a câştigat Marele Premiu al Braziliei

webber.jpg


Pilotul australian al echipei Red Bull, Mark Webber, a câştigat, duminică, Marele Premiu al Braziliei de la Interlagos, ultima etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, fiind urmat de coechipierul său, germanul Sebastian Vettel, şi de britanicul Jenson Button (tot McLaren-Mercedes).

Pe locurile 4-10 s-au situat în ordine Fernando Alonso (Ferrari), Felipe Massa (Ferrari), Adrian Sutil (Force India), Nico Rosberg (Mercedes GP), Paul Di Resta (Force India), Kamui Kobayashi (Sauber-Ferrari) şi Vitali Petrov (Lotus-Renault).

În urma acestor rezultate, Button a devenit vicecampion mondial, iar Webber a terminat pe locul trei în clasamentul general.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...a-castigat-marele-premiu-al-braziliei-9010785
 
Red Bull Strong

mark-webber1.jpg


Final en-fanfare pentru echipa Red Bull Renault, ieri, la Sao Paulo, cei doi piloţi ai săi luând caimacul ultimei etape a sezonului. Australianul Mark Webber a trecut primul linia de finiş, urmat de campionul mondial, germanul Sebastian Vettel, şi de britanicul Jenson Button (McLaren Mercedes).

Dacă Vettel şi al său team ţineau deja aurul sezonului la degetul mic (piloţi, respectiv general), argintul şi bronzul anului 2011 s-a decis pe circuitul de la Interlagos. Graţie poziţiei ocupate în Ţara Cafelei, Button a terminat la general pe treapta secundă, Webber în imediata apropiere, iar Fernando Alonso a căzut pe patru. Ibericul a fost marele perdant al cursei din Brazilia, după ce, cu nouă tururi înainte de final, a fost depăşit de Button şi a încheiat pe patru, un loc echivalent cu ieşirea din Top 3 la general.

caseta-f1.jpg


sursa: http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/red-bull-strong-9011008
 
Kimi Raikkonen revine în Formula 1

kimiraikkonen.jpg


Pilotul finlandez Kimi Räikkönen, campion mondial în 2007, revine în Formula 1 începând cu sezonul viitor, după ce a semnat un contract pe doi ani cu echipa Lotus, informează cotidianul L'Equipe.

Finlandezul, retras din Formula 1 în 2009, a evoluat în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) fără a obţine vreo victorie.

"Sunt extrem de încântat că revin în Formula 1 după o pauză de doi ani şi sunt recunoscător echipei Lotus Renault GP că mi-a oferit această posibilitate. Perioada mea în WRC a fost utilă în cariera de pilot, dar trebuie să recunosc că dorinţa de a reveni în Formula 1 a redevenit mai puternică recent", a spus Raikkonen într-un comunicat.

După revenirea lui Raikkonen în Formula 1, la începutul sezonului 2012 vor fi aliniaţi şase campioni mondiali: Michael Schumacher, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button şi Räikkönen, premieră în "Marele Circ".

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/kimi-raikkonen-revine-in-formula-1-9015182
 
Fostul pilot de Formula 1 Peter Gethin a murit la 71 de ani

peter-gethin.jpg


Fostul pilot englez de Formula 1 Peter Gethin a murit, luni, la vârsta de 71 de ani, a anunţat Clubul piloţilor britanici de curse (BRDC), citat de AFP.

Gethin rămâne în istorie ca învingătorul celui mai strâns Grand Prix din istorie, în 1971, la Monza, unde l-a devansat pe suedezul Ronny Peterson cu o sutime de secundă.

La Monza a fost singura victorie obţinută de Gethin în 30 de Grand Prix-uri disputate între 1971 şi 1974 pentru echipele McLaren, BRM şi Hill.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...a-1-peter-gethin-a-murit-la-71-de-ani-9034284
 
Kimi Raikkonen a suferit un accident la schi în Austria

Finlandezul Kimi Raikkonen, fost campion mondial la Formula 1, a fost rănit uşor într-un accident de schi în Austria, a anunţat, sâmbătă, echipa Lotus-Renault.

kimi-raikkonen-afp.jpg


"Am vorbit cu Kimi. Nu sunt motive de îngrijorare. Are probleme la o mână, dar luni vom afla mai multe", a anunţat Lotus-Renault pe contul de Twitter.

Campion mondial în 2007, Raikkonen a făcut o pauză de doi ani pentru a concura la raliuri, iar în 2012 revine în Formula 1.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/kimi-raikkonen-a-suferit-un-accident-la-schi-in-austria-9049793
 
Transfer de senzaţie în WRC! Nasser Al Attiyah intră în echipa Citroen Racing

attpa158.jpg


Nasser Al Attiyah este al treilea pilot al echipei Citroën Racing. Începând cu Raliul Suediei, pilotul din Qatar va concura în Campionatul Mondial de Raliuri cu un Citroën DS3 WRC identic cu modelul pe care-l vor avea la dispozitţe Sebastien Loeb şi Mikko Hirvonen.

În afara celor două modele DS3 WRC ale echipei Citroën Total, pilotate în 2012 de echipajele Sébastien Loeb / Daniel Elena si Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, la start se va află încă un model DS3 WRC care va fi pilotat de echipajul Nasser Al-Attiyah / Giovanni Bernacchini.

Nasser Al-Attiyah, câştigător al Raliului Dakar 2011, este un pilot cu experienţă în Campionatul Mondial de Raliuri. Cu 46 de prezenţe la start din 2004 şi un titlu mondial în P-WRC câştigat în 2006, pilotul din Qatar îşi continuă cariera în mondial împreună cu echipa Citroën Racing. Nasser Al-Attiyah, câştigător al celui de-al şaptelea titlu în Campionatul de Raliuri din Orientul Mijlociu, va debuta abia în Raliul Suediei pentru că, la începutul anului viitor, el va lua startul mai întâi în Raliul Dakar. În plus, acesta îşi va reprezenta ţara la Jocurile Olimpice de la Londra în competiţia de tir cu puşcă de talere.

"Suntem încântaţi să anunţăm sosirea lui Nasser Al-Attiyah la Citroën Racing. Este un pilot complet, care are o experienţă considerabilă dovedită de palmaresul impresionant. Suntem fericiţi că ne-a ales pe noi pentru debutul său cu un model WRC şi îi vom oferi toată susţinerea în sezonul viitor", a declarat Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing.

"Sunt fericit că îmi îndeplinesc atât un vis cât şi un obiectiv sportiv. Am lucrat foarte mult la acest proiect în ultimele luni şi doresc să-i mulţumesc lui Raouf Menhem pentru implicarea sa. Aştept cu nerăbdare să cunosc mai bine echipa şi să testez modelul DS3 WRC. Este încă prea devreme ca să îmi fixez obiective însă doresc să câştig mai multă experienţă lucrând atât cu echipa tehnică cât mai ales cu doi piloţi talentaţi precum Sébastien Loeb şi Mikko Hirvonen. Cred că pot obţine rezultate bune în raliuri mai dificile precum este Raliul Greciei de exemplu. Cred că este un lucru pozitiv ca în campionatul mondial sunt acum şi speciale mai lungi, experienţa adunată în Dakar fiind extrem de utilă în aceste condiţii", a spus şi Nasser Al-Attiyah.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...ttiyah-intra-in-echipa-citroen-racing-9074908
 
Roata unui monopost Ferrari condus de Schumacher, oferită cadou unui primar sârb

O roată a monopostului Ferrari condus de Michael Schumacher în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Chinei din 2006 şi-a încheiat cursa în biroul primarului oraşului sârb Jagodina, sub forma unui cadou.

schumacher-ferrari.jpg


Roata a fost oferită primarului Dragan Markovici de către o companie italiană, care produce huse auto, cu ocazia semnării unui contract comercial cu autorităţile locale din Jagodina (140 de kilometri sud de Belgrad).

"Este cel mai preţios cadou pe care l-am primit, mai ales că vine din partea unei companii care a investit la Jagodina. Este vorba de o roată care a fost folosită la Marele Premiu de Formula 1 al Chinei. O voi păstra în biroul meu, pentru a-mi servi drept sursă de inspiraţie în munca mea", a declarat Markovici.

Michael Schumacher a câştigat în 2006 cursa chineză, devansându-i pe Fernando Alonso şi pe Giancarlo Fisichella (ambii de la Renault). Pilotul german, septuplu campion mondial, s-a retras în acel an, în care a încheiat Campionatul Mondial de Formula 1 pe locul doi, după Alonso. Schumacher a revenit în Marele Circ în 2010.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/roata-...acher-oferita-cadou-unui-primar-sarb-9109457/
 
Dakarul face prima victima in 2012

Debut tragic in Raliul Dakar din acest an, dupa ce pilotul argentinian Jorge Martinez Boero si-a pierdut viata in urma unei cazaturi in chiar prima etapa a competitiei.

boero.jpg


In varsta de 38 de ani, Boero a cazut de pe motocicleta pe care o pilota si a suferit un trumatism toracic.

Potrivit unui comunicat oficial emis de organizatorii raliului, pilotul argentinian cu numarul de concurs 175 a cazut la kilometrul 55 al specialei dintre Mar del Plata si Santa Rosa la ora locala 10:19.

In urma cazaturii acesta a suferit mai multe traumatisme, iar cauza oficiala a decesului este aceea de stop cardiac.

Pilotul a primit asistenta medicala specializata timp de cinci minute, dar medicii care au intervenit nu au reusit sa-l mentina in viata.

Boero participa doar pentru a doua oara in Raliul Dakar, dupa ce in 2011 a concurat pana in etapa a 6-a.

Intr-un mesaj postat pe contul sau de Twitter cu doar zece ore inaintea tragicului accident, Boero scria, printre multumirile adresata celor care il urmareau, urmatoarele: "Ce nu te omoara, te intareste!".

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/raliu/82405/dakarul-face-prima-victima-in-2012.htm
 
Hamilton se apuca de muzica

Inspirat de iubita lui Nicole Scherzinger, fostul campion mondial de Formula 1 Lewis Hamilton vrea sa-si valorifice talentele in materie de muzica.

lewis.jpg


Starul echipei McLaren-Mercedes a inchiriat un studio de inregistrari in vestul Londrei, unde doreste sa-si scoata la lumina propriile creatii muzicale incadrate in genul R&B.

"Nu multa lume stie ca Lewis face muzica in timpul liber. Este cu adevarat pasionat de genul R&B si are deja cateva piese in lucru. Chiar si asa este putin probabil ca piesele sale sa fie lansate public", a declarat o sursa apropiata pilotului pentru presa engleza.

Pentru a fi sigur ca nu este spionat de nimeni, Hamilton a inchiriat intreg complexul in care se afla studioul londonez de inregistrari.

Hamilton nu este primul pilot de Formula 1 pasionat de muzica. Canadianul Jacques Villeneuve si-a incercat la randul sau talentul pe scena pop, inspirat in anii 90 de relatia pe care o avea cu australianca Danny Minogue. Campionul mondial din 1997 a lansat chiar si un album intitulat "Private Paradise".

Cel mai recent exemplu in materie este oferit de spaniolul Jaime Alguersuari, care intre doua curse de Formula 1 isi etala talentele de DJ in cluburile din Barcelona si nu numai. Dupa ce a fost pus pe liber de Toro Rosso, Alguersuari va avea mai mult timp pentru a-si pune in valoare mixurile.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/f1/82412/hamilton-se-apuca-de-muzica.htm
 
Raliul Dakar, raliul morţii! S-au înregistrat 58 de decese în cele 34 de ediţii! Jorge Boero, victima lui 2012

trafic-epa.jpg


Raliul Dakar nu se dezice de tradiiţii nici în 2012. Văzut ca o adevărată aventură şi un mod de viaţă pentru piloţi, prestigioasa competiţie se evidenţiază şi prin cazurile tragice. Nu face excepţie nici ediţia din acest an, care este în doliu încă după prima etapă: argentinianul Jorge Boero (38 de ani) a murit pe 1 ianuarie!

Etapa inaugurală dintre Mar del Plata şi Santa Rosa de la Pampa (Argentina) a venit ca un cutremur în rândul participanţilor. Întreaga caravană a fost şocată după ce motociclistul argentinian Jorge Boero a căzut la kilometrul 55 al probei speciale, în apropiere de localitatea Nochoecea, într-o zonă de dune. O căzătură care avea să-i fie fatală, chiar dacă echipa medicală a sosit în câteva minute. "După accident, Jorge Boero a suferit un atac de cord. A fost tratat după cinci minute de echipa de salvare, dar a fost imposibil să fie păstrat în viaţă, decedând după ce a fost transferat la spital", au fost informaţiile oferite de organizatori.

Jorge Boero pilota o motocicletă RR 450 Beta, fiind prezent pentru a doua oară în Raliul Dakar. Anul trecut, argentinianul nu a încheiat cursa, fiind nevoit să abandoneze încă din prima jumătate a competiţiei. În momentul accidentului, el îşi conducea motocicleta cu o viteză de 90 km/h. Argentinianul a suferit leziuni grave la nivelul toracelui şi murit în drum spre spital, după un stop cardiac.

Orice eroare se plăteşte cu viaţa

De-a lungul timpului, Raliul Dakar s-a remarcat prin multitudinea cazurilor de deces pe care le-a adus în prim plan. Mutat de patru ani din Africa în America de Sud din motive de securitate, competiţia a continuat să "producă" accidente pe bandă rulantă. Ediţia din 2012 este a patra consecutivă în care s-a înregistrat cel puţin un accident cu persoană decedată, Jorge Martinez Boero fiind al doilea pilot care a murit în această perioadă. În cele 34 de ediţii s-au adunat deja 58 de morţi, dintre care 20 au fost piloţi. Victimă a Raliului Dakar i-a căzut inclusiv fondatorul competiţiei, Thierry Sabine! "Cu toate că întrecerea este dedicată exclusiv piloţilor experimentaţi, Raliul Dakar prezintă şi riscuri foarte mari. Orice eroare te poate costa şi viaţa!", spun oficialii cursei.

L-am văzut (n.r. - pe Jorge Boero) de la aproximativ 100 de metri distanţă. Rula foarte rapid şi deodată am observat că motocicleta se dezechili-brează. Nu înţeleg ce s-a întâmplat, drumul era plat, cu puţin nisip şi pietre
Martor ocular la accident

Jorge Boero a lăsat în urmă o fetiţă de doi ani. Tatăl lui Jorge, fost campion naţional la moto, a decedat la rândul lui în 2004!

Gyenes, pe locul 32 după două etape

România este prezentă în Raliul Dakar cu doi reprezentanţi, Emanuel Gyenes şi Marcel Butuza, ambii pe motociclete KTM 450 RR. După ce s-a clasat pe locul 38 în etapa de debut, Mani a urcat ieri şi mai sus, în etapa secundă (Santa Rosa / San Rafael), la finalul căreia a terminat pe locul 33, la peste 26 de minute de câştigătorul Marc Coma. La general, Gynnes se află după două zile pe locul 32. Al doilea pilot al echipei Vectra Racing Team, Marcel Butuza, a terminat ieri pe locul 84 şi se află pe 85 la general.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...e-editii-jorge-boero-victima-lui-2012-9120525
 
Emanuel Gyenes a terminat pe locul 33 în etapa a cincea la Dakar 2012

dakar.jpg


Pilotul român Emanuel Gyenes (KTM) a ocupat locul 33 în etapa a cincea la categoria moto din cadrul Dakar 2012, disputată, joi, între localităţile argentiniene Chilecito şi Fiambala, lungă de 423 km, cu o specială cronometrată de 186 km, informează site-ul oficial al competiţiei.

Gyenes a sosit cu o întârziere de 42 de minute şi 23 de secunde faţă de câştigătorul etapei, francezul Cyril Despres.

Cel de-al doilea român prezent la Dakar 2012, Marcel Butuza, s-a clasat pe locul 44 în etapa a cincea, având o întârziere de o oră, două minute şi 43 de secunde.

În clasamentul general, Emanuel Gyenes ocupă poziţia a 22-a, cu o întârziere de două ore, 11 minute şi 53 de secunde faţă de liderul Cyril Despres, în timp ce Butuza se află pe locul 49, la cinci ore, 22 de minute şi 59 de secunde.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...ul-33-in-etapa-a-cincea-la-dakar-2012-9129192
 
Etapa a şasea a Raliului Dakar a fost anulată din cauza ninsorii

highres-00000403041405.jpg


Etapa a şasea a Raliului Dakar, de vineri, dintre Fiambala în Argentina şi Copiapo în Chile a fost anulată din cauza închiderii frontierei între cele două ţări, ca urmare a ninsorilor puternice din trecătoarea San Francisco (4.748 m), în Anzii Cordilieri, informează AFP.

Raliul urmează să-şi reia cursul normal sâmbătă, cu o etapă de 573 km, cu plecarea de la Copiapo, având o specială de 419 km.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...kar-a-fost-anulata-din-cauza-ninsorii-9130705
 
Emanuel Gyenes, locul 25 în etapa a şaptea la Dakar 2012

dakar.jpg


Pilotul român Emanuel Gyenes (KTM) a ocupat locul 25 în etapa a şaptea la categoria moto din cadrul Dakar 2012, disputată, joi, în Chile, la Copiapo, pe distanţa de 573 kilometri, informează site-ul oficial al competiţiei.

Gyenes a sosit cu o întârziere de 35 de minute şi 22 de secunde faţă de câştigătorul etapei, spaniolul Marc Coma.
Cel de-al doilea român prezent la Dakar 2012, Marcel Butuza, s-a clasat pe locul 52 în etapa a şaptea, având o întârziere de o oră, trei minute şi 43 de secunde.

În clasamentul general, Emanuel Gyenes ocupă poziţia a 21-a, cu o întârziere de două ore, 45 de minute şi 12 secunde faţă de liderul Cyril Despres, în timp ce Butuza se află pe locul 46, la şase ore, 24 de minute şi 39 de secunde.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...ul-25-in-etapa-a-saptea-la-dakar-2012-9132774
 
Marcel Butuza, lider la Maraton după prima jumătate a Dakar 2012

butuza-site.jpg


După primele şapte etape, din cele 14, etape programate în Dakar 2012, cei doi reprezentanţi ai României ocupă în clasamentul general locurile 21 - Mani Gyenes şi 49 - Marcel Butuza. Pilotul din Braşov este însă liderul clasei Maraton, cea mai dificilă din raliu pentru că de-a lungul celor aproximativ 9.000 de km nu este permisă schimbarea motorului. "Este totul în regulă până acum şi mă bucur că am ajuns cu bine la Copiapo. Greul însă acum urmează pentru că mai avem de parcurs peste 2000 de km în Atacama, iar probele din Peru reprezintă o noutate absolută", a declarat Marcel Butuza.

De la căldură toridă la îngheţ
În cadrul echipei Vectra, primele speciale ale ediţiei Dakar 2012 au fost de acomodare cu noile motociclete KTM 450 RR, însă nu au fost deloc uşoare din pricina prafului care scădea considerabil vizibilitatea şi a temperaturilor de 40 grade Celsius. Anzii au fost traversaţi pe 6 ianuarie, când din pricina ninsorilor punctul vamal din Paso de San Francisco (4.700m altitudine) a fost deschis doar pentru caravana Dakar-ului. Astfel, organizatorii au decis ca speciala de pe 6 ianuarie să fie anulată pentru că zăpada a încetinit considerabil traversarea munţilor şi concurenţii nu mai aveau cum să ajungă la timp în punctul de start al probei speciale - acesta se situa pe teritoriul statului Chile. Aflaţi pe motociclete riderii au trecut într-o zi de la 15 grade Celsius în Fiambala (Argentina) la sub 0 grade Celsius în Pasul San Francisco pentru a ajunge în Copiapo (Chile) la peste 30 de grade Celsius.

Praful, principalul adversar în Dakar
Pe 7 ianuarie s-a concurat în prima din cele şase probe speciale din Atacama, cel mai arid deşert din lume. Pentru riderii Vectra Racing aceasta a fost o zi bună chiar dacă praful a fost iarăşi un factor decisiv în strategia adoptată pentru cei 419 km. Startul la categoria moto se dă în funcţie de timpii obţinuţi în speciala precedentă fiind intercalate şi quduri. Pe porţiunile înguste cu mult praf este extrem de riscant să depăşeşti quaduri şi în speciala Copiapo - Copiapo atât Mani, cât şi Marcel au trebuit să stea zeci de kilometri în spatele câtorva quaduri. "Ziua de ieri a fost uşoară, însă peste 140 de km, la început, am fost forţat să stau în spatele unor quaduri. Până să îmi pot face cursa a trebuit să depăşesc trei quaduri. Este foarte dificil din pricina prafului pe care îl ridică şi care îţi obstrucţionează vizibilitatea. M-am rătăcit în a cincea probă specială cea de la Fiambala şi cele 5 minute de abatere de la traseu m-au costat poziţii în clasamentul specialei şi am fost forţat să plec în bucla de la Copiapo în spatele quadurilor. Acum ne relaxăm puţin în ziua de odihnă şi ne pregătim pentru abordarea celorlalte şapte probe speciale rămase până la finiş. Cred că cel mai greu ne va fi în Peru pentru că nu am mai concurat până acum în acea zonă", a declarat Mani Gyenes.

Astăzi este zi de pauză în Raliul Dakar, iar mâine este programată etapa a opta, între Copiapo şi Antofagasta. Proba specială de mâine măsoară 477 km şi este cea mai lungă din această ediţie a raliului, iar suprafaţa de rulare va fi una cu foarte multă piatră.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...aton-dupa-prima-jumatate-a-dakar-2012-9134070
 
Emanuel Gyenes, locul 27 în etapa a opta la Dakar 2012

dakar.jpg


Pilotul român Emanuel Gyenes (KTM) a ocupat locul 27 în etapa a opta la categoria moto din cadrul Dakar 2012, disputată, luni, între localităţile chiliene Copiapo şi Antofagasta, pe distanţa de 722 de kilometri.

Gyenes a sosit cu o întârziere de 41 de minute şi 6 secunde faţă de câştigătorul etapei, spaniolul Marc Coma.

Cel de-al doilea român prezent la Dakar 2012, Marcel Butuza, s-a clasat pe locul 59 în etapa a opta, având o întârziere de o oră, 22 de minute şi 21 de secunde.

În clasamentul general, Emanuel Gyenes ocupă poziţia 19, cu o întârziere de trei ore, 18 minute şi 30 de secunde faţă de liderul Marc Coma, în timp ce Butuza se află pe locul 52, la şapte ore, 39 de minute şi 12 secunde.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...ocul-27-in-etapa-a-opta-la-dakar-2012-9136229
 
Back
Top