• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Motorsport

RENUNŢĂ "Il Dottore"? "Titlul mondial e un obiectiv nerealist! Mă gândesc la retragere"

rossi.jpg


Sezonul ratat pe care Valentino Rossi l-a îndurat în primul an de contract cu Ducati l-a făcut să se gândească tot mai serios la retragerea din sportul care l-a făcut unul dintre cei mai iubiţi oameni de pe planetă. "Doctorul" şi-a mărturisit supărarea legată de distanţa mare dintre Ducati şi Honda, distanţa care l-a făcut să nu aibă nicio şansă sezonul trecut în faţa lui Casey Stoner.

"Câştigarea titlului mondial este extrem de dificilă pentru că în 2011 distanţa faţă de concurenţă a fost prea mare. Ţinta noastră este să rezolvăm problemele pe care le-am avut anul trecut şi să încercăm remontarea distanţei ce ne separă de Yamaha şi Honda. Nu vreau să pară că mă predau, până la urmă suntem doar la 1,5 secunde în spate, însă va fi foarte, foarte greu să recuperăm în 2012", a spus Valentino Rossi cu ocazia unui eveniment comun Ducati - Ferrari, Wrooom 2012.

Septuplul campion mondial de la clasa regină din motociclism va intra în ultimul său an de contract cu team-ul italian, motiv pentru care şi-ar dori o prelungire. Ultima. "Aş vrea un nou contract pe doi ani cu Ducati, poate ultimul. Vreau să pot câştiga ceva aici, să ridic echipa şi apoi să mă opresc", este vestea cu care a şocat italianul de 32 de ani.

De departe cel mai apreciat motociclist în activitate, Valentino Rossi a reuşit o serie de recorduri în motociclismul de viteză. "Il Dottore" are nouă titluri mondiale la activ, unul la clasa 125 cmc, unul la clasa 250 cmc şi restul la clasa mare. Perioada de glorie şi-a consumat-o, în bună măsură, între 2001 şi 2005, atunci când a reuşit să confişte titlul mondial, atât pentru Honda cât şi pentru Yamaha. Cu toate acestea, trecerea la Ducati l-a trimis într-un con de umbră pe italian, sezonul trecut Rossi fiind lăsat în spate de duelul pentru titlul mondial dintre Casey Stoner şi Jorge Lorenzo. Mai mult, Rossi nu a reuşit nicio victorie în întreg sezonul, clasându-se pe un dezamăgitor loc şapte la final.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...tiv-nerealist-ma-gandesc-la-retragere-9138927
 
Emanuel Gyenes, locul 22 în etapa a zecea la Dakar 2012

mani-gyenes-ps-2-dakar-2011.jpg


Pilotul român Emanuel Gyenes (KTM) a ocupat locul 22 în etapa a zecea la categoria moto din cadrul Dakar 2012, disputată, miercuri, între localităţile chiliene Iquique şi Arica, pe distanţa de 377 de kilometri, informează site-ul oficial al competiţiei.

Gyenes a sosit cu o întârziere de 38 de minute şi 38 secunde faţă de câştigătorul etapei, spaniolul Joan Barreda Bort.
Cel de-al doilea român prezent la Dakar 2012, Marcel Butuza, s-a clasat pe locul 38 în etapa a noua, având o întârziere de o oră, şapte de minute şi şase secunde.

În clasamentul general, Emanuel Gyenes ocupă poziţia 19, cu o întârziere de patru ore, 26 minute şi 10 secunde faţă de liderul Cyril Despres, în timp ce Butuza se află pe locul 46, la zece ore, 13 de minute şi 18 secunde.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...cul-22-in-etapa-a-zecea-la-dakar-2012-9141864
 
Emanuel Gyenes, locul 24 în etapa a 11-a la Dakar 2012

mani-gyenes-ps-2-dakar-2011.jpg


Pilotul român Emanuel Gyenes (KTM) a ocupat locul 24 în etapa a 11-a la categoria moto din cadrul Dakar 2012, disputată, joi, între localităţile Arica din Chile şi Arequipa din Peru, pe distanţa de 705 kilometri (534 de kilometri de specială cronometrată).

Gyenes a sosit cu o întârziere de 28 de minute şi 24 de secunde faţă de câştigătorul etapei, francezul Cyril Despres.
Cel de-al doilea român prezent la Dakar 2012, Marcel Butuza, s-a clasat pe locul 43 în etapa a 11-a, având o întârziere de o oră, 11 minute şi 15 secunde.
În clasamentul general, Emanuel Gyenes ocupă poziţia 17, cu o întârziere de patru ore, 54 minute şi 34 de secunde faţă de liderul Cyril Despres, în timp ce Butuza se află pe locul 41, la 11 ore, 24 de minute şi 33 de secunde.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...ocul-24-in-etapa-a-11-a-la-dakar-2012-9144423
 
Emanuel Gyenes, locul 23 în etapa a 12-a la Dakar 2012

dakar.jpg


Pilotul român Emanuel Gyenes (KTM) a ocupat locul 23 în etapa a 12-a la categoria moto din cadrul Dakar 2012, disputată, vineri, între localităţile peruane Arequipa şi Nazca, pe distanţa de 504 kilometri (197 de kilometri de specială cronometrată), informează site-ul oficial al competiţiei.

Gyenes a sosit cu o întârziere de 88 de minute şi şapte secunde faţă de câştigătorul etapei, spaniolul Marc Coma.

Cel de-al doilea român prezent la Dakar 2012, Marcel Butuza, s-a clasat pe locul 45 în etapa a 12-a, având o întârziere de 44 de minute şi 36 de secunde.

În clasamentul general, Emanuel Gyenes ocupă poziţia 17, cu o întârziere de cinci ore, 10 minute şi 19 secunde faţă de liderul Marc Coma, în timp ce Butuza se află pe locul 42, la 12 ore, şase minute şi 47 de secunde.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...ocul-23-in-etapa-a-12-a-la-dakar-2012-9146231
 
Emanuel Gyenes, locul 17 în clasamentul general de la Dakar 2012

Pilotul român Emanuel Gyenes (KTM) a încheiat pe locul 17 în clasamentul general al clasai moto de la Dakar 2012, în timp ce Marcel Butuza s-a clasat pe poziţia 43, informează site-ul oficial al competiţiei.

dakar-raliu.jpg


Gyenes a avut o întârziere de cinci ore, 30 de minute şi 26 de secunde faţă de câştigătorul întrecerii, francezul Cyril Despres, în timp ce Butuza a venit cu o întârziere de 13 ore, 28 de minute şi 51 de secunde.

În ultima etapă a cursei, disputată între localităţile Pisco şi Lima din Peru, Gyenes a sosit pe locul 22, la şapte minute şi 24 de secunde faţă de câştigătorul etapei, norvegianul Pal Anders Ullevalseter, iar Butuza a venit pe poziţia 66, la 14 minute şi 59 de secunde.

La clasa moto s-a impus francezul Cyril Despres, care l-a învins pe spaniolul Marc Coma, câştigătorul de anul trecut. La clasa auto victoria i-a revenit francezului Stephane Peterhansel, care l-a devansat pe spaniolul Joan Nani Roma.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/emanue...clasamentul-general-de-la-dakar-2012-9148596/
 
Românii se întorc din Dakar

mani-gyenes-atacama.jpg


Emanuel Gyenes şi Marcel Butuza, cei doi români care au bifat cea mai bună participare din istoria motorsportului autohton la Raliul Dakar în acest an, revin azi în ţară. La competiţia care s-a terminat în urmă cu trei zile, Gyenes a încheiat pe locul 17 la general la clasa moto, în timp ce Marcel Butuza s-a clasat pe locul 44.

Pilotul braşovean a încheiat raliul pe locul 2 la clasa maraton, aducând al treilea podium al echipei Vectra Racing la această categorie.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/romanii-se-intorc-din-dakar-9153354
 
Echipajul Tempestini/Pulpea, locul 31 în etapa a doua a Raliului Monte Carlo

pulpea.jpg


Echipajul Napoca Rally Academy format din Marco Tempestini şi Dorin Pulpea s-a clasat pe locul 31 în etapa a doua a Raliului Monte Carlo, câştigată de francezul Sebastien Loeb, informează site-ul oficial al competiţiei.

Tempestini şi copilotul său Pulpea au încheiat această etapă cu şase probe speciale, cu o lungime totală de 131,7 kilometri, la 15 minute şi 54 de secunde în urma echipajului câştigător, Sebastien Loeb-Daniel Elena (Franţa/Monaco, 1.15:26).

În clasamentul general, condus tot de Loeb, Tempestini se află pe poziţia 31.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...n-etapa-a-doua-a-raliului-monte-carlo-9161149
 
Sebastien Loeb a câştigat Raliul Monte Carlo

Pilotul francez Sebastien Loeb, pe un Citroen DS3, a câştigat, duminică, pentru a şasea oară în carieră Raliul Monte Carlo, devansându-i pe spaniolul David Sordo (Mini) şi pe norvegianul Petter Solberg (Ford Fiesta RS).

sebastien-loeb-afp.jpg


Loeb a fost cronometrat cu timpul de patru ore, 32 de minute, 39 de secunde şi nouă sutimi, Sordo sosind cu o întârziere de două minute, 45 de secunde şi cinci sutimi, iar Solberg cu una de trei minute, 14 secunde şi două sutimi.

În clasamentul general conduce Loeb, cu 28 de puncte, urmat de Sordo, cu 18 puncte, şi Solber, cu 15 puncte.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/sebastien-loeb-a-castigat-raliul-monte-carlo-9166995/
 
Kimi Raikkonen a condus din nou un monopost de Formula 1, pe circuitul de la Valencia

Pilotul Kimi Raikkonen a revenit pe pistă într-un monopost de Formula 1, luni, pe circuitul Ricardo Tormo (Valencia), după doi ani de absenţă din Marele Circ, el făcând mai multe tururi la volanul unui Renault R30 din 2010, a anunţat noua echipă a finlandezului, Lotus F1 Team, informează AFP.

kimi-raikkonen-afp.jpg


"A fost plăcut să mă aflu din nou într-un monopost", a declarat Raikkonen, campion mondial de F1 în 2007, când făcea parte din echipa Ferrari. "Să conduc, să pun frână, să iau viraje, toate acestea nu îmi iau mult timp, dar va dura mai mult să mă familiarizez cu maşina, echipa şi pneurile", a menţionat finlandezul.

Monopostul R30 condus de Kimi Raikkonen a fost echipat cu pneuri Pirelli din 2011, producătorul italian înlocuind anul trecut furnizorul japonez Bridgestone. Sesiunea de pregătire s-a desfăşurat cu porţile închise.

Kimi Raikkonen revine în Formula 1 în acest sezon, după ce a semnat un contract pe doi ani cu echipa Lotus. În ultimele două sezoane, el a participat la aproximativ 20 de raliuri fără să obţină vreo victorie. Anterior, el a concurat în Formula 1 pentru echipele Sauber (2001), McLaren (2002-2006) şi Ferrari (2007-2009).

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/kimi-r...ormula-1-pe-circuitul-de-la-valencia-9169638/
 
Cum va arata noul monopost Ferrari F2012

Presa italiana a publicat mai multe schite cu monopostul Ferrari care va fi folosit de Scuderia de la Maranello in sezonul 2012 al Formulei 1.

ferrari.jpg


Desi pana la lansarea oficiala programata pe 3 februarie la Maranello mai este ceva timp, publicatiile Gazetta dello Sport si Autosprint au dat publicitatii detalii ample despre monopostul rosu.

Unele parti ale noului model, in special zona rezervata radiatoarelor, seamana izbitor cu cele ale monopostului McLaren.

In general noul desen este unul extrem, asa cum a solicitat inca din 2011 directorul Stefano Domenicali.

Esapamentul masinii este plasat mai sus decat la precedentul model, iar pozitia pilotului mai joasa decat eram obisnuiti pana acum.

De asemenea cei de la Ferrari au optat pentru un nou sistem DRS (aripa mobila) mult mai eficace decat precedentul si adoptarea unor suspensii asemanatoare cu cele folosite in ultimii trei ani de Red Bull.

Lansarea oficiala a noului monopost Ferrari va avea loc pe 3 februarie.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/f1/83090/cum-va-arata-noul-monopost-ferrari-f2012.htm
 
Alain Prost a câştigat trofeul Andros la volanul Daciei Lodgy

dacia-lodgy-glace.jpg


Pilotul echipei Dacia Lodgy, Alain Prost, a câştigat ediţia 2012 a Trofeului Andros, după ce s-a impus în etapa a şaptea şi ultima, sâmbătă seară, în staţiunea de schi SuperBesse, informează AFP.

Cu 823 de puncte, cvadruplul campion mondial din Formula 1 şi-a adjudecat al treilea succes la Trofeul Andros, după cele din 2007 şi 2008, pe Toyota.

În ultima etapă, francezul s-a impus în faţa compatrioţilor săi Jean-Philippe Dayraut (Mini) şi Evens Stievenart (Dacia Lodgy).

La general, Stievenart a încheiat pe locul cinci.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...rofeul-andros-la-volanul-daciei-lodgy-9187036
 
Jacques Villeneuve spune că Trofeul Andros a fost o competiţie trucată

Fostul campion mondial de Formula 1, canadianul Jacques Villeneuve, participant la ultima ediţie a Trofeului Andros, a declarat despre această competiţie că a fost una aranjată pentru a îl favoriza pe francezul Alain Prost, câştigător la volanul unei maşini Dacia Lodgy.

jacques-villeneuve-afp.jpg


Potrivit www.rtl.fr , la ultima etapă desfăşurată la SuperBesse, Villeneuve l-a atacat pe interior în primul viraj pe Prost, plecat din pole-position, iar francezul, surprins, a pierdut controlul maşinii sale şi a lovit marginea de zăpadă a circuitului, avariindu-şi automobilul. Cursa a fost oprită cu steag roşu, iar comisarii au considerat manevra canadianului ilegală şi l-au retrogradat pe ultima poziţie a grilei. S-a dat un nou start, iar Prost a reapărut pe grilă după ce şi-a reparat Dacia, ceea ce regulamentul nu permite.

Acest lucru a provocat mânia spectatorilor, care au aruncat cu bulgări de zăpadă în maşina lui Prost, dar şi nemulţumirea lui Villeneuve, care a considerat că manevra sa a fost regulamentară.

"Am realizat că nu participam la Trofeul Andros, ci la Trofeul Alain Prost. Este păcat atunci când prieteniile îşi pun amprenta asupra unei competiţii. Pun sub semnul întrebării prezenţa mea la această competiţie. Ăsta nu e sport. Acest trofeu a fost trucat" , a spus Villeneuve la Radio Monte Carlo, potrivit sursei citate.

Nici Benjamin Riviere, ocupantul locului doi în clasamentul general, nu a fost mulţumit de decizia comisarilor de a-i permite lui Prost să concureze din nou: "Eu cred că a fost clar pentru toată lumea că învingătorul Trofeului Andros sunt eu".

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/jacque...l-andros-a-fost-o-competitie-trucata-9190217/
 
Lorenzo in top la Sepang. Rossi a recuperat peste iarna

Circuitul malaezian de la Sepang a gazduit, marti, prima din cele trei zile de teste oficiale la clasa MotoGP a Motomondialului de viteza. Cel mai bun timp al sesiunii i-a apartinut campionului mondial din 2010 Jorge Lorenzo.

jorge-lorenzo-teste.jpg


Pilotul spaniol al echipei de uzina Yamaha a oprit cronometrul la 2:02.234 fiind mai lent cu doar doua zecimi de secunda fata de timpul prin care Dani Pedrosa obtinea pole position-ul in ultimul Grand Prix de la Sepang.

De aceasta data echipierul de la Honda a fost al doilea la 346 de miimi in spatele lui Lorenzo, in timp ce surpriza placuta a zilei a furnizat-o Cal Crutchlow, care a semnat al treilea timp.

Americanul Ben Spies s-a insinuat in pozitia a patra la prima sa experienta cu motoarele de 1000cc in MotoGP. Pe locul a incheiat ziua Valentino Rossi, multiplul campion mondial de la Ducati.

‘Doctorul’ a parcurs 43 de tururi si a fost mai lent cu doar 735 de miimi in raport cu Lorenzo, dupa ce la ultimele teste din 2011 gaduite de circuitul Ricardo Tormo din Valencia modelul Desmosedici pierdea aproape o secunda si jumatate.

Casey Stoner, campionul mondial in exercitiu, a inceput ziua cu probleme la spate si in cele din urma s-a retras dupa ce a acoperit doar patru tururi.

Pe traseul de la Sepang au rulat si trei modele CRT, insa americanul Colin Edwards a pierdut la ghidonul unei motociclete BMW-Suter nu mai putin de sase secunde si jumatatae fata de timpul etalon.

Rezultatele testelor de marti:

1. Jorge Lorenzo Yamaha 2m01.657s 30
2. Dani Pedrosa Honda 2m02.003s + 0.346s 48
3. Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 2m02.221s + 0.564s 32
4. Ben Spies Yamaha 2m02.234s + 0.577s 28
5. Valentino Rossi Ducati 2m02.392s + 0.735s 43
6. Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 2m02.751s + 1.094s 20
7. Hector Barbera Pramac Ducati 2m02.773s + 1.116s 41
8. Katsuyuki Nakasuga Yamaha 2m02.829s + 1.172s 32
9. Alvaro Bautista Gresini Honda 2m02.869s + 1.212s 45
10. Nicky Hayden Ducati 2m03.151s + 1.494s 33
11. Stefan Bradl LCR Honda 2m03.668s + 2.011s 44
12. Karel Abraham Cardion Ducati 2m03.781s + 2.124s 45
13. Franco Battaini Ducati 2m04.986s + 3.329s 35
14. Kousuke Akiyoshi Honda 2m07.163s + 5.506s 4
15. Colin Edwards Forward Suter-BMW 2m08.240s + 6.583s 21
16. Jordi Torres Avintia FTR-Kawasaki 2m10.671s + 9.014s 42
17. Ivan Silva Avintia FTR-Kawasaki 2m11.267s + 9.610s 12

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/mot...p-la-sepang-rossi-a-recuperat-peste-iarna.htm
 
Stoner urca Honda in frunte la Sepang

Dupa o prima zi in care a acuzat dureri la spate si nu a efectuat decat patru tururi, campionul mondial Casey Stoner a revenit in forta si a stabilit, marti, cel mai bun timp in testele de la Sepang.

stoner.jpg


Numarul unu de la Honda a coborat stacheta pana la 2:00.895 pe turul de circuit la ghidonul modelul RCV213V de 1000cc.

Ben Spies si Jorge Lorenzo, cei doi echipieri de la Yamaha de uzina, s-au plasat in imediata apropiere a australianului, fiind mai lenti cu mai putin de doua zecimi in conditiile si-au concentrat atentia mai mult pe partea electronica a modelului YZR-M1.

Concentrat pe testarea sasiului, spaniolului Dani Pedrosa a incheiat ziua de marti cu al patrulea timp, la 613 miimi in spatele coechipierului sau de la Honda.

Topul sase a fost completat de Cal Crutchlow (Yamaha Tech 3) si Hector Barbera (Pramac Ducati), doi piloti de client care au reusit sa se plaseze in fata multiplului campion mondial Valentino Rossi (Ducati).

Dupa ce in prima zi a fost la sapte zecimi in urma lui Lorenzo, de aceasta data Rossi a fost depasit cu aproape o secunda de Stoner. Italianul si-a petrecut mare parte din timp testand diferite componente ale modelului Desmosedici GP12.

In topul zece s-au mai regasit Alvaro Bautista (Gresini Honda), Andrea Dovizioso (Yamaha Tech 3) si Nicky Hayden (Ducati), ultimii doi nefiind inca refacuti complet dupa accidentari suferite in perioada de iarna.

Americanul Colin Edwards si-a ameliorat cu 1.7 secunde performanta la ghidonul modelului Suter-BMW pus la dispozitie de echipa Forward Racing.

Rezultatele zilei a doua de teste la Sepang:

1. Casey Stoner Honda 2m00.895s 29
2. Ben Spies Yamaha 2m01.052s + 0.157s 37
3. Jorge Lorenzo Yamaha 2m01.068s + 0.173s 40
4. Dani Pedrosa Honda 2m01.508s + 0.613s 35
5. Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 2m01.565s + 0.670s 42
6. Hector Barbera Pramac Ducati 2m01.788s + 0.893s 50
7. Valentino Rossi Ducati 2m01.886s + 0.991s 44
8. Alvaro Bautista Gresini Honda 2m01.933s + 1.038s 46
9. Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 2m02.160s + 1.265s 42
10. Nicky Hayden Ducati 2m02.354s + 1.459s 41
11. Stefan Bradl LCR Honda 2m02.414s + 1.519s 41
12. Karel Abraham Cardion Ducati 2m02.598s + 1.703s 66
13. Katsuyuki Nakasuga Yamaha 2m02.941s + 2.046s 40
14. Franco Battaini Ducati 2m04.311s + 3.416s 38
15. Colin Edwards Forward Suter-BMW 2m05.603s + 4.708s 37
16. Ivan Silva Avintia FTR-Kawasaki 2m10.297s + 9.402s 16
17. Jordi Torres Avintia FTR-Kawasaki 2m11.893s + 10.998s 2
18. Robertino Pietri Avintia FTR-Kawasaki 2m12.546s + 11.651s 5

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/motociclism/83288/stoner-urca-honda-in-frunte-la-sepang.htm
 
Stoner a doborat recordul lui Rossi la Sepang

Australianul Casey Stoner a incheiat in top ierarhia timpilor in testele de la Sepang pentru a doua zi la rand. Ca bonus campionul mondial a corectat recordul pe turul de circuit care ii apartinea din 2009 lui Valentino Rossi.

stoner.jpg


Echipierul de la Honda a fost singurul pilot care in cele trei zile de teste a coborat sub bariera de doua minute pe tur.

Timpului lui Stoner de joi a fost 1:59.607, mai bun cu jumatate de secunda fata de cel al spaniolului Jorge Lorenzo (Yamaha).

Topul patru a fost completat de Dani Pedrosa (Honda) si Ben Spies (Yamaha).

“A fost un test bun in general. Am acoperit doar doua din cele trei zile, din nefericire, dar vremea a fost buna si am putut face tot ce ne-am propus. Inca nu ma simt foarte bine cu spatele, dar per total a fost un test pozitiv. Acum ma voi intoarce in Elvetia pentru a ma reintalni cu Adriana si a astepta nasterea copilului nostru”, a declarat Stoner.

In ceea ce-l priveste pe multiplul campion mondial Valentino Rossi, acesta a avansat doua pozitii fata de ziua precedenta si a incheiat sesiunea la 1.2 secunde in spatele lui Stoner.

“Suntem bucurosi pentru felul in care au decurs aceste teste. Cu 2:00.8 pe tur am scos un timp decent. Cele doua Honda si Yamaha sunt inca in fata noastra, dar consider ca aici la Sepang am inceput sa crestem. Motocicleta de acum imi permite sa pilotez mai mult asa cum imi place mie”, a declarat O’Sullivan.

Pilotii vor reveni la Sepang in 28 februarie pentru o a doua serie de teste.

Pana atunci vedeti mai jos cum au aratat timpii de joi:
1. Casey Stoner Repsol Honda Team 1m59.607s
2. Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2m00.198s + 0.591
3. Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2m00.256s + 0.649
4. Ben Spies Yamaha Factory Racing 2m00.495s + 0.888
5. Valentino Rossi Ducati Team 2m00.824s + 1.217
6. Hector Barbera Pramac Racing Team 2m00.929s + 1.322
7. Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2m01.108s + 1.501
8. Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2m01.257s + 1.650
9. Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2m01.384s + 1.777
10. Nicky Hayden Ducati Team 2m01.729s + 2.122
11. Stefan Bradl LCR Honda 2m01.894s + 2.287
12. Karel Abraham Cardion AB Motoracing 2m02.218s + 2.611
13. Katsuyuki Nakasuga Yamaha Factory 2m02.334s + 2.727
14. Franco Battaini Ducati Team 2m03.033s + 3.426
15. Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2m04.722s + 5.115
16. Ivan Silva Avintia Racing 2m08.225s + 8.618
17. Robertino Pietri Avintia Racing 2m09.640s + 10.033
18. Jordi Torres Avintia Racing 2m10.184s + 10.577

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/mot...er-a-doborat-recordul-lui-rossi-la-sepang.htm
 
Ferrari a lansat noul bolid pentru 2012! Testele oficiale, amânate din cauza ninsorilor

ferrari.jpg


Ferrari a lansat primele imagini cu bolidul pe care îl vor pilota în 2012 spaniolul Fernando Alonso şi brazilianul Felipe Massa.

Lansarea oficială a noii maşini a "scuderiei" a fost amânată din cauza căderilor de zăpadă din zona circuitului de la Maranello, astfel că primele teste se vor desfăşura îndată ce vremea se va îmbunătăţi.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...oficiale-amanate-din-cauza-ninsorilor-9202420
 
Primele teste ale anului in Formula 1. Raikkonen este dezlantuit

Timp de patru zile 11 din cele 12 echipe ale Marelui Circ vor testa pe traseul spaniol de la Jerez. Exceptie face echipa Marussia Racing (fosta Virgin), care va debuta cu noul monopost la Barcelona in ultima parte a lunii februarie. Vedeti mai jos care sunt pilotii care vor urca la volan, marti, in prima zi a testelor de la Jerez.

1328542157511480064.jpg


Ordinea dupa trei ore de teste arata astfel:

1. Räikkönen Lotus 1:19.670 44
2. Rosberg Mercedes GP 1:20.219 + 0.549 35
3. di Resta Force India 1:21.526 1.856 37
4. Ricciardo Toro Rosso 1:22.036 2.366 25
5. Kobayashi Sauber 1:22.112 2.442 14
6. Button McLaren 1:22.366 2.696 9
7. Massa Ferrari 1:23.391 3.721 29
8. Maldonado Williams 1:23.467 3.797 8
9. Kovalainen Caterham 1:24.298 4.628 8
10. de la Rosa HRT 1:25.535 5.865 17

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/mot...-(galerie-foto)-raikkonen-este-dezlantuit.htm
 
Schumacher, impresionant in a doua zi de teste

Pentru a doua zi consecutiv monoposturile de Formula 1 au testat pe circuitul spaniol de la Jerez. Kimi Raikkonen a stabilit, marti, cel mai bun timp la revenirea oficiala in Marele Circ, in timp ce Mark Webber, Jenson Button, Michael Schumacher si Felipe Massa doar au luat pulsul circuitului. Miercuri insa a venit randul septuplului campion mondial sa iasa la rampa cu o evolutie remarcabila. La volanul monopostului W02 din 2011, Schumacher a stabilit cel mai bun timp al sesiunii si a acoperit nu mai putin de 132 de tururi. Doar finlandezul Heikki Kovalainen a parcurs mai multe.

michael.jpg


18:00 Final de sesiune. Schumacher termina cu cel mai bun timp al zilei dupa 132 de tururi parcurse. Vedeti mai jos cum arata ierarhia:

1 Schumacher Mercedes 1m18.561s 132
2 Webber Red Bull 1m19.184s +0.623 97
3 Ricciardo Toro Rosso 1m19.587s +1.026 100
4 Bianchi Force India 1m20.221s +1.660 46
5 Raikkonen Lotus 1m20.239s +1.678 117
6 Di Resta Force India 1m20.272s +1.711 68
7 Massa Ferrari 1m20.454s +1.893 94
8 Button McLaren 1m20.688s +2.127 84
9 Perez Sauber 1m20.711s +2.150 66
10 Maldonado Williams 1m21.197s +2.636 96
11 Kovalainen Caterham 1m21.518s +2.957 138
12 De la Rosa HRT 1m22.128s +3.567 64
17:52 Massa drege busuiocul cu un 1:20.454 care il plaseaza pe brazilianul de la Ferrari in pozitia a 7-a.

16:57 Cu o ora inaintea finalului zilei secunde Schumacher parcurge turul cu numarul 100. Impresionant pentru germanul de 43 de ani.

16:43 Kovalainen a depasit borna de 100 tururi parcurse, iar Schumacher se apropie si el vertiginos de aceasta bariera. Nicio schimbare la varful ierarhiei.

15:49 Dupa ziua perfecta de marti, Raikkonen a avut miercuri o incursiune in afara pistei amintind de cele doua sezoane petrecute in WRC.

14:45 Schumacher este singurul pilot ramas pe circuit. Restul competitorilor s-au retras la pauza de masa. Veteranul german are 70 de tururi parcurse, cele mai multe dintre cei 12 piloti de la Jerez.

13:14 Un nou timp etalon stabilit de Schumacher. Germanul acopera turul de la Jerez in 1:18.561 si il lasa la sase zecimi in spate pe Webber.

13:00 Schumacher urca pe prima pozitie cu un timp fabulos. Septuplul campion mondial a batut performanta etalon a lui Webber cu jumatate de secunda, dupa ce a oprit cronometrul la 1:18.622. Sa nu scoatem din vedere faptul ca Schumacher concureaza la testele de la Jerez cu masina din 2011. Mercedes isi va lansa noul monopost inaintea testelor de la Barcelona, programate sa inceapa in 21 februarie.

12:52 Ricciardo este al doilea pilot care coboara in aceasta zi sub un minut si 20 de secunde pe tur. Tanarul australian ajunge la 1:19.605 si ii sufla in ceafa lui Webber. Doar patru zecimi avans pentru echipierul de la Red Bull. Intre timp Raikkonen a revenit in actiune si a urcat pe locul sase cu 1:20.961.

12:39 Maldonado reactioneaza la provocarea lui Kovalainen si ii raspunde finlandezului cu 1:21.197, timp care il plaseaza pe venezuelean pe a sasea pozitie.

12:37 Nou timp de referinta pentru Webber, care ajunge la 1:19.184. Ce se va intampla oare joi si vineri cand la volanul modelului RB8 va urca campionul mondial Sebastian Vettel?

12:34 Kovalainen corecteaza propriul timp stabilit dimineata si trece de Maldonado si Perez in clasament. Finlandezul ajunge astfel la 1:21.518, timp care il plaseaza la doar o zecime de Massa.

12:14 Webber corecteaza inca o data propriul timp de referinta si bate performanta lui Raikkonen din ziua anterioara. Australianul de la Red Bull a ajuns la 1:19.459, ceea ce il face mai rapid cu opt zecimi decat principalul urmaritor Ricciardo (Toro Rosso).

11:43 Schumacher forteaza si ajunge pe cinci coborand sub un minut si 20 de secunde pe tur - 1:20.960. Septuplul campion mondial este la doua zecimi de Button, al treilea clasat si la 1.2 secunde fata de liderul Webber.

11:39 Francezul Bianchi urca pe locul patru in fata lui Massa. Timpul obtinut de pilotul de teste al celor de la Force India - 1:21.312. Bianchi este protejat al echipei Ferrari si este vazut printre posibilii inlocuitori ai lui Massa din 2013.

11:23 Webber este dezlantuit si coboara sub bariera de un minut si 20 de secunde pe tur - 1:19.682. Echipierul de la Red Bull se afla la doar 12 miimi de timpul lui Raikkonen stabilit marti.

11:10 Dupa o prima zi in care a semnat cel mai bun timp, Raikkonen intampina primele probleme de la revenirea in Formula 1. Finlandezul a reintrat in boxa echipei Lotus dupa doar trei tururi, fiind nemultumit de directia monopostului sau E20.

11:04 Button urca pe doi la doar 86 de miimi in urma lui Webber. Timpul britanicului de la McLaren - 1:20.727.

10:58 Webber raspunde cu un 1:20.641 care il propulseaza pe prima pozitie.

10:57 Massa isi face simtita prezenta pe circuit si semneaza al doilea timp provizoriu - 1:21.124. Echipierul de la Ferrari l-a devansat pe Webber, dar se afla la patru zecimi de liderul Ricciardo.

10:47 Un nou STEAG ROSU pe circuit. De aceasta data problema ar fi cauzata de uleiul scurs de la un monopost pe traseu. ​

10:45 Ricciardo doboara timpul lui Webber la volanul monopostului Toro Rosso. 1:21.124 pentru tanarul australian.

10:36 STEAG ROSU dupa ce o componenta a unui monopost a ramas in virajul doi.

10:35 Webber urca la conducere cu 1:21.518.

10:30 Maldonado opreste cronometrul la 1:28.127 dupa primul sau tur rapid.

10:21 Doi finlandezi stabilesc primii timpi cronometrati ai zilei. Kovalainen a fost inregistrat in 1:22.732, timp ce Raikkonen s-a oprit la 1:26.393.

10:05 Dimineata friguroasa la Jerez, cu o maxima de 3 grade Celsius in aer si doar 5 grade Celsius la nivelul pistei.

10:00 Se aprind luminile verzi pentru inca o zi plina de teste la Jerez. Raikkonen, Ricciardo si Bianchi sunt primii piloti care ies pe circuit.

9:56 Singurele noutati ale sedintei de astazi sunt Sergio Perez, care i-a luat locul lui Kamui Kobayashi la volanul monopostului Sauber si Jules Bianchi, care va testa pentru Force India.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/f1/83470/schumacher-impresionant-in-a-doua-zi-de-teste.htm
 
Rosberg mentine vechiul Mercedes in top

Testele de la Jerez au continuat, joi, cu a treia zi de incercari. Echipele participante au facut schimbari importante, astfel ca la volanul monoposturilor au urcat campionii mondiali Sebastian Vettel, Lewis Hamilton si Fernando Alonso. Cel mai bun timp in prima zi i-a apartinut lui Kimi Raikkonen, revenit in Formula 1 la Lotus, pentru ca in ziua secunda veteranul Michael Schumacher sa fie cel mai rapid dintre piloti cu modelul Mercedes din sezonul trecut. Nico Rosberg a fost cel mai rapid cu 1:17.613, fiind urmat de Romain Grosjean (Lotus) si Sebastian Vettel (Red Bull). Scuderia Ferrari a avut parte de o noua zi dificila, Fernando Alonso intampinand probleme hidraulice. Vineri este programata ultima zi de teste la Jerez.

mof0qyj%20tw1.jpg


17:50 Ziua a 3-a se incheie sub steag rosu, dupa ce Grosjean a oprit monopostul Lotus intre virajele 3 si 4.

17:00 Am intrat in ultima ora de teste. Nico Rosberg se afla in continuare la conducere, urmat de Romain Grosjean si Sebastian Vettel.

16:38 Steag rosu provocat de Giedo van der Garde, pilotul de rezerva al celor de la Caterham. Olandezul a ramas blocat pe circuit in virajul Peluqui.

Ordinea provizorie arata astfel:

1 Rosberg Mercedes 1m17.613s 118
2 Grosjean Lotus 1m18.419s +0.806 117
3 Vettel Red Bull 1m19.297s +1.684 96
4 Hamilton McLaren 1m19.464s +1.851 80
5 Vergne Toro Rosso 1m19.734s +2.121 79
6 Perez Sauber 1m19.770s +2.157 46
7 Alonso Ferrari 1m20.412s +2.799 67
8 Senna Williams 1m21.293s +3.680 125
9 Van der Garde Caterham 1m23.324s +5.711 74
15:12 Vettel apasa din nou pe acceleratie si urca pe trei cu 1:19.297, acesta fiind cel mai bun timp al sau de pana acum.

13:49 Avem un nou lider in persoana lui Rosberg, care a coborat la 1:17.613. Alonso si-a ameliorat performanta si a ajuns la 1:20.412, fiind mai lent cu doar trei zecimi in raport cu Vettel.

13:25 Alonso revine pe circuit dupa aproape doua ore.

13:16 Hamilton corecteaza cel mai bun timp al sau si coboara la 1:19.464 mentinandu-se in pozitia a doua.

13:15 Rosberg isi imbunatateste timpul personal si urca pe cinci in fata lui Vettel - 1:19.981.

13:08 Cu exceptia lui Vettel si a lui Van der Garde toti ceilalti piloti au intrat in garaje. Se apropie ora pranzului.

12:50 In acest moment Hamilton, Vergne si Perez sunt despartiti de doar 53 de miimi.

12:48 Hamilton se alatura actiunii si reuseste un timp foarte bun care il urca pe doi - 1:19.727. Britanicul este mai rapid cu patru zecimi decat Vettel si mai lent cu 1.3 secunde in raport cu Grosjean.

12:47 Vergne este al treilea pilot care coboara in aceasta zi sub un 1:20 pe turul de circuitul. Debutantul francez de la Toro Rosso a oprit cronometrul la 1:19.989, timp care ii asigura pentru moment pozitia a treia.

12:32 Un nou timp de referinta in dreptul lui Grosjean, care ajunge la 1:18.419. Intre timp Rosberg a urcat pe patru intre Vettel si Hamilton. Imbucurator pentru perspectiva sezonului care va incepe in luna martie este ca cei trei sunt despartiti de doar trei zecimi.

12:00 Grosjean isi consolideaza pozitia de lider cu 1:18.806.

11:50 Echipa Ferrari a semnalat o problema hidraulica la monopostul Ferrari pilota de Fernando Alonso. Aceta va face o insemnata pauza inainte de a reveni pe circuit.

11:44 Grosjean este fara indoiala cel mai rapid pilot al momentului. Hamilton incepe si el sa urce in ierarhie si ajunge pe patru in fata lui Alonso, cu 1:20.303.

11:38 Avem un nou lider in persoana francezului Romain Grosjean (Lotus). Acesta a batut cu opt zecimi timpul lui Perez - 1:18.901.

11:26 Perez, Vettel, Grosjean si Alonso au parcurs fiecare cate 14 tururi pana acum. Surprinzator de slab pana acum este Alonso, mai lent cu aproape trei secunde fata de Perez.

11:22 Vettel revine pe circuit si o face bine. Campionul mondial revine in pozitia a doua cu timpul 1:20.154. Perez conduce cu un avans de 374 de miimi.

11:15 Schimbare la varful ierarhiei. Grosjean a urcat in pozitia secunda cu 1:22.334 devansandu-l astfel pe Vettel. In continuare este foarte frig la Jerez (2 grade in aer si 7 la nivelul circuitului).

10:55 Primul steag rosu este provocat de Jules Bianchi, tanarul pilot de teste al celor de la Force India. Bianchi a pierdut controlul monopostului si a intrat in zidul de pneuri amenajat in virajul Sito Pons. Acesta este primul accident in cele trei zile de teste.

10:41 Actiune din plin la Jerez si mexicanul Sergio Perez urca pe prima pozitie a clasamentului intermediar impunand ca timp de referinta 1:19.780. Vettel este al doilea, urmat de Grosjean la mare distanta.

10:37 Alonso isi trece si el in drept un tur cronometrat, dar timpul spaniolului este mai mult decat modest - 1:32.546. Vettel a coborat intre timp la 1:22.451.

10:32 Vettel este primul pilot care acopera un tur cronometrat. Campionul mondial de la Red Bull a fost inregistrat in 1:24.441.

10:15 Din cauza frigului niciun pilot nu se incumeta sa iasa pe traseu pentru un prim tur cronometrat. Doar sase masini din unsprezece au acoperit cel putin un tur inainte de a reveni la boxe.

10:09 Temperatura la Jerez este extrem de scazuta. La aceasta ora se inregistreaza doar 0.1 grade C in aer si 1.1 grade la nivelul pistei.

10:07 Tot astazi vor mai testa Bruno Senna (Williams), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), Nico Rosberg (Mercedes), Nico Hulkenberg si Jules Bianchi (Force India), Romain Grosjean (Lotus), Sergio Perez (Sauber) si nu in ultimul rand Fernando Alonso (Ferrari). Din scena a disparut echipa HRT, care s-a rezumat la doar doua zile de teste.

10:03 Lewis Hamilton este primul iesit pentru un tur de instalare.

10:01 Campionul mondial Sebastian Vettel va urca in premiera la volanul noului monopost RB8. De asemenea pentru Caterham va testa pilotul de rezerva Giedo van der Garde.

10:00 Se aprind luminile verzi pentru inca o sesiune de teste pe circuitul de la Jerez.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/f1/83511/rosberg-mentine-vechiul-mercedes-in-top.htm
 
Alonso a readus Ferrari in top

Spaniolul Fernando Alonso a semnat cel mai bun timp, vineri, in ultima zi a testelor Formulei 1 de la Jerez. Echipierul de la Ferrari a fost singurul pilot care a coborat sub bariera de un minut si 19 secunde pe turul de circuit.

fernando.jpg


18:00 Final de sesiune si de teste la Jerez. A patra si ultima zi l-a adus in top pe Fernando Alonso de la Ferrari. Vedeti mai jos ierarhia completa:

1 Alonso Ferrari 1m18.877s 39
2 Vergne Toro Rosso 1m19.597s +0.720 80
3 Vettel Red Bull 1m19.606s +0.729 50
4 Hamilton McLaren 1m19.640s +0.763 86
5 Grosjean Lotus 1m19.729s +0.852 95
6 Kobayashi Sauber 1m19.834s +0.957 76
7 Hulkenberg Force India 1m19.977s +1.100 90
8 Senna Williams 1m20.132s +1.255 125
9 Trulli Caterham 1m22.198s +3.321 117
17:12 Steag rosu. Sesiunea este din nou oprita din cauza lui Bruno Senna.

17:06 Vettel revine pe locul trei cu 1:19.606. Campionul mondial este mai lent cu sapte zecimi in raport cu liderul Alonso.

15:55 Sesiunea este reluata.

15:42 Kovayashi provoaca intreruperea sesiunii.

15:29 Vettel scoate un 1:20.072 fara sa forteze si urca pe locul 7 in ierarhie. Campionul mondial are doar noua tururi acoperite in aceasta ultima zi de la Jerez.

15:00 Pilotii s-au retras la pauza de masa. Actiunea se va relua dupa ora 16.

11:25 Hamilton isi imbunatateste substantial timpul - 1:21.774. Deocamdata niciun semn ca Vettel ar iesi prea curand pe circuit.

10:48 Dupa trei zile de zbateri si cautari Ferrari se remarca cu un timp demn de luat in seama. Alonso a urcat pe prima pozitie cu 1:19.289 fiind echipat cu pneuri de compozitie soft.

10:46 Veteranul Trulli ajunge pe pe locul trei cu 1:25.014.

10:32 Schimbari importante la varf. Kobayashi a ajuns la 1:20.696, in timp ce pe doi s-a instalat Alonso cu 1:21.126. Senna este al treilea, urmat de Grosjean si Hamilton. Cele mai multe tururi au fost parcurse de Kobayashi - 10 la numar.

10:27 Kobayashi este primul pilot care obtine un timp decent - 1:22.030. Il urmeaza la mare distanta Romain Grosjean, unul dintre cei mai constanti si rapizi piloti ai zilei anterioare.

10:22 Scuderia Ferrari anunta ca Alonso se va concentra asupra culegerii de informatii despre sistemul aerodinamic al monopostului sau.

10:21 Toti pilotii sunt avertizati sa nu forteze in sectorul doi al circuitului din cauza portiunilor de gheata care s-au creat peste noapte.

10:18 Hamilton si Kobayashi au primele tururi cronometrate. Britanicul de la McLaren a fost inregistrat cu 1:43.051 in conditiile in care la Jerez sunt 0 grade Celsius la aceasta ora.

10:12 Dupa ce Jules Bianchi a iesit, joi, in decor la prima sa sedinta cronometrata din 2012, Nico Hulkenberg i-a luat locul francezului la volanul monopostului Force India.

10:10 Veteranul Jarno Trulli a preluat monopostul Caterham si iese primul pe circuit. Este urmat de Grosjean, Kobayashi, Vergne si Vettel.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/f1/83543/alonso-a-readus-ferrari-in-top.htm
 
Back
Top