• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Motorsport

Alonso promite mai multa actiune la Barcelona

Fernando Alonso a spalat onoarea Scuderiei Ferrari in ultima zi a testelor de la Jerez, cand fostul dublu campion mondial a stabilit timpul etalon.

fernando.jpg


Primele trei zile au fost neconcludente pentru Ferrari, Felipe Massa si apoi Alonso nereusind sa scoata timpi competitivi.

Abia in ziua finala Alonso a iesit la rampa cu un timp decent si a incheiat sesiunea in fruntea ierarhiei, aratand astfel ca modelul F2012 are potential.

“Cred ca mai avem inca drum lung pana in Australia la prima cursa a sezonului. Progresul pentru noi a fost mare in acest patru zile. Poate nu in performanta de timpi sau asa ceva, dar suntem multumiti de informatiile acumulate si de intelegerea masinii. Vom ajunge la Barcelona mult mai bine pregatiti decat am fost la Jerez”, a spus Alonso.

Pilotul spaniol a mai opinat ca Ferrari este totusi departe de sperantele care s-au pus in acest nou model si spera ca la Barcelona sa poata acoperi cel putin 100 de tururi pe zi.

Alonso a parcurs doar 39 de tururi in sedinta finala de la Jerez.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/f1/83579/alonso-promite-mai-multa-actiune-la-barcelona.htm


Imagini spectaculoase din prima zi a Raliului Suediei

Batalia nordicilor pentru suprematie in Raliul Suediei este in plina desfasurare, in timp ce campionul mondial Sebastian Loeb a pierdut doua minute dupa ce a derapat si a ramas blocat in zapada. Jari-Matti Latvala (Ford) a incheiat ziua intai a raliului cu un avans de 16 secunde in fata conationalului sau Mikko Hirvonen (Ford). Pe trei se afla norvegianul Petter Solberg (Ford), in timp ce Loeb ocupa locul sapte cu o intarziere de peste doua minute. Vedeti mai jos rezumatul primei zile.

wrc.jpg




sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/mot...taculoase-din-prima-zi-a-raliului-suediei.htm
 
Jari-Matti Latvala a câştigat Raliul Suediei

Finlandezul Jari-Matti Latvala (Ford) a câştigat cea de-a 60-a ediţie a Raliului Suediei, a doua etapă a Campionatului Mondial de Raliuri (WRC), duminică, în regiunea Hagfors.

raliu-sebastian-sascau.jpg


Latvala a obţinut al şaselea succes din carieră şi al doilea în Suedia.

El a fost urmat de compatriotul său Mikko Hirvonen (Citroën), în timp ce norvegianul Mads Ostberg (Ford) a fost al treilea.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/jari-matti-latvala-a-castigat-raliul-suediei-9228695/
 
Două premii BAFTA pentru documentarul despre cariera lui Ayrton Senna

Filmul "Senna" despre cariera triplului campion mondial brazilian Ayrton Senna, decedat la 1 mai 1994, pe circuitul de la Imola, a primit, duminică, două premii la gala Academiei de Film şi Televiziune Britanice (BAFTA), pentru cel mai bun documentar şi pentru cel mai bun montaj.

ayrton-senna.jpg


Documentarul prezintă imagini şi mărturii despre cariera unuia dintre cei mai buni piloţi din istoria Formulei 1, a cărui viaţă a fost întreruptă la 34 de ani de un grav accident suferit în timpul Marelui Premiu al statului San Marino.

"Acest film a fost făcut de noi toţi cu dragoste şi toţi am primit înapoi dragoste. Am făcut acest film pentru că l-am iubit pe Ayrton, iar voi aţi arătat aceeaşi dragoste. Trebuie să-i mulţumim lui Ayrton Senna pentru că din păcate a avut o atât de scurtă viaţă, dar o viaţă în care faptele sale au depăşit ficţiunea", a declarat producătorul Eric Fellner, potrivit espnf1.com.

Scenaristul Manish Pandey a dorit să mulţumească familiei pilotului că acceptat realizarea acestui film. "Dorim să mulţumim familiei Senna pentru că ne-a încredinţat moştenirea lui. Când fiul tău moare în circumstanţe ca acestea şi vin nişte tipi şi spun «ascultă, noi vrem să spunem povestea lui, noi credem că suntem sensibili, noi credem că vom spune povestea în cel mai corect mod posibil», îţi trebuie mult curaj să-i sprijini pe aceşti oameni şi vreau să le mulţumesc că au făcut-o", a afirmat Pandey.

Gazda galei, Stephen Fry, consideră că "Senna" este unul dintre cele mai bune documentare: "Chiar dacă nu ştii nimic despre Formula 1 şi nu eşti interesat de sporturile cu motor vei ajunge la concluzia că «Senna» este unul dintre cele mai bune documentare pe care le-ai văzut".

Ayrton Senna, triplu campion mondial de Formula 1 (1988, 1990 şi 1991), învingător în 41 de curse, a murit la 1 mai 1994, după ce monopostul său s-a zdrobit de zidul de protecţie în curba "Tamburello" a circuitului de la Imola, în cel de-al şaptelea tur al Marelui Premiu al statului San Marino. Brazilianul a decedat la câteva ore după ce a fost transportat la spital, ca urmare a rănilor grave suferite în urma impactului.

În 2009, într-un sondaj al publicaţiei Autosport, Ayrton Senna a fost desemnat cel mai mare pilot al Formulei 1 din toate timpurile, urmat de septuplul campion mondial german Michael Schumacher.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/doua-p...arul-despre-cariera-lui-ayrton-senna-9232395/
 
Valentino Rossi împlineşte 33 de ani

vale.jpg


Multiplul campion mondial la motociclism, italianul Valentino Rossi, împlineşte astăzi 33 de ani şi a scris pe Twitter că atunci când avea 20 de ani "se uita la cei de 33 de ani ca şi cum ar fi extratereştri", informează Gazzetta dello Sport.

"Când aveam 20 de ani, mă uitam la cei de 33 ca şi cum ar fi extratereştri", a scris Rossi.

Aniversarea lui Valentino Rossi vine la două zile după Sfântul Valentin: "Tata mă sună mereu de Sfântul Valentin să mă felicite şi de fiecare dată îi reamintesc că ziua mea este în 16", a spus Rossi.

Pilotul italian evoluează pentru Ducati din 2011 şi mai are un an de contract. Sezonul trecut a fost primul din cariera italianului în care acesta nu a câştigat vreo cursă. El a ocupat locul şapte în clasamentul Campionatului Mondial de MotoGP. Ultimul său titlu din carieră datează din 2009.

Rossi a fost campion mondial la MotoGP de cinci ori consecutiv între 2001 şi 2005, apoi a mai cucerit titlul suprem în 2008 şi 2009, concurând pentru echipele Honda (2000-2003) şi Yamaha (2004-2010). În palmaresul său mai figurează două titluri mondiale la clasele 125 cmc şi 250 cmc.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...-cei-trecuti-de-30-ca-s-extraterestri-9241204
 
Petrov in locul lui Trulli la Caterham

Rusul Vitaly Petrov continua aventura in Formula 1 dupa ce si-a gasit un angajament de ultima ora la echipa Caterham-Renault.

519018108.jpg


Fostul pilot de la Renault F1 il va inlocui pe veteranul italian Jarno Trulli, care a decis sa se retraga din activitate cu titlu imediat, desi mai avea contract cu formatia lui Tony Fernandes si in acest sezon.

"Este o zi emotionanta pentru mine. Trebuie sa-i multumesc lui Tony pentru sansa oferita de a fi alaturi de o echipa care a aparut in Formula 1 in acelasi an cu mine si care ofera perspective frumoase in viitor", a declarat Petrov.

Debutant in Formula 1 in 2010 la Renault unde a beneficiat de sprijinul mai multor companii din tara natala, Petrov a obtinut in 2011 primul sau podium din cariera in Marele Premiu al Australiei.

Primul si pana acum singurul rus din Formula 1 a ramas fara volan la finalul sezonului 2011, cand Renault a iesit din competitie ca si echipa, lasand locul celor de la Lotus, care au mizat pe o linie complet noua de piloti.

Pana la aparitia variantei Caterham, Petrov s-a mai aflat in discutii cu cei de la Pirelli pentru a deveni pilot oficial de teste al constructorului italian de pneuri.

In varsta de 37 de ani, Trulli concureaza in Marele Circ din 1997 si a adunat de-a lungul carierei nu mai putin de 252 de starturi, o victorie la Monte-Carlo in 2004, 11 clasari pe podium si patru plecari din pole position.

De cealalta parte, Petrov are o experienta de doar 38 de curse, un podium si un loc zece in ierarhia generala la finalul sezonului precedent.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/f1/83790/petrov-in-locul-lui-trulli-la-caterham.htm
 
Un pilot de 17 ani a murit înainte de prima etapă a Campionatului Mondial de superbike

Pilotul australian Oscar McIntyre, în vârstă de 17 ani, a decedat pe circuitul de la Phillip Island, sâmbătă, în timpul unei curse de superstock la clasa 600 cc, ce a precedat prima etapă a Campionatului Mondial de superbike, informează presa internaţională.

oscar-mcintyre.jpg


McIntyre a murit în urma unei coliziuni între câţiva participanţi la cursă.

"McIntyre, 17 ani, a primit îngrijiri medicale imediat după incident, dar rănile s-au dovedit a fi fatale. Coliziunea, în care au mai fost implicaţi doi piloţi, a avut loc în turul doi din cele 12 ale cursei, între virajele doi şi trei. Ceilalţi doi piloţi implicaţi sunt Luke Burgess şi Michael Lockhart. Burgess a fost lăsat să plece din centrul medical al circuitului, iar Lockhart rămâne sub observaţie, însă el nu are răni care să îi pună în pericol viaţa" , se arată într-un comunicat al organizatorilor.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/un-pil...-a-campionatului-mondial-de-superbike-9344010
 
România ar putea avea un circuit de Formula 1! UNDE va fi amplasat

f1.jpg


Compania germană Tilke, specializată în design de circuite auto de teste şi competiţii, vrea să dezvolte un circuit de Formula 1 în România, în Bucureşti sau pe litoral.

"Am avut o întâlnire şi cu un reprezentant al unei companii foarte cunoscute care proiectează toate circuitele de Formula 1 din lume. Deocamdată sunt discuţii de tatonare şi îi aştept la Bucureşti pe directorii acestei companii. Ei îşi propun să facă un circuit de Formula 1 în România. În ce măsură va fi relevant şi important pentru noi să avem acest circuit rămâne de văzut", a declarat joi ministrul Dezvoltării Regionale, Cristian Petrescu, aflat la Târgul de Turism de la Berlin.

El nu a precizat numele companiei. Anterior în cursul zilei de joi ministrul a avut programată o întâlnire cu reprezentanţii Tilke, cunoscută ca cea mai mare companie de design şi proiectare a circuitelor auto.

Petrescu a adăugat că proiectul ar putea fi dezvoltat în parteneriat public-privat, pentru că MDRT şi bugetul statului nu îşi permit o investiţie de acest gen. La un astfel de parteneriat, statul ar urma să contribuie cu terenul şi infrastructura.

Tilke a început anul trecut un proiect la Tărlungeni, judeţul Braşov, pentru un circuit automobilistic omologat FIA. Investiţia ar urma să fie finalizată în 2014 şi va permite organizarea tuturor competiţiilor auto, mai puţin Formula 1.

România participă în perioada 7-11 martie la ITB Berlin, cel mai mare târg de turism din lume atât ca suprafaţă, cât şi ca număr de vizitatori. La standul României sunt prezenţi 45 de expozanţi.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...cuit-de-formula-1-unde-va-fi-amplasat-9380657
 
Fanii mexicani au aruncat cu bolovani in bolizii de WRC

O proba speciala a fost anulata, vineri, in Raliul Mexicului, a treia etapa contand pentru Campionatul Mondial de specialitate, dupa ce spectatorii mexicani au aruncat cu bolovani in masinile preparate cu sute de mii de euro.

425315_10150608039942057_34740377056_9489244_162914075_n.jpg


La plangerea pilotilor speciala a 9-a a fost anulata de organizatori. Cel mai sifonat a iesit belgianul Thierry Neuville, al carui Citroen DS3 a primit o piatra in plin parbriz in timpul primei treceri peste speciala cu pricina.

In cele din urma dupa primele 12 probe lider s-a detasat Sebastien Loeb de la Citroen, care a luat un avans de 11.2 secunde in fata noului sau coechipier Mikko Hirvonen.

Pe trei s-a clasat surprinzator norvegianul Mads Ostberg, echipierul de la Adapta Ford avand o intarziere de 1:11.9 minute fata de Loeb.

Topul cinci este completat de pilotii echipei de uzina Ford, Jari-Matti Latvala si Petter Solberg.

Clasamentul dupa 12 speciale arata astfel:
1. Sebastien Loeb Citroen 1h24m46.4s
2. Mikko Hirvonen Citroen + 11.2s
3. Mads Ostberg Adapta Ford + 1m11.9s
4. Jari-Matti Latvala Ford + 1m27.9s
5. Petter Solberg Ford + 1m35.4s
6. Ott Tanak M-Sport Ford + 1m36.7s
7. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 2m02.0s
8. Chris Atkinson Monster Ford + 2m33.7s
9. Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen + 2m48.6s
10. Armindo Araujo Portugal Mini + 3m30.2s

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/mot...-au-aruncat-cu-bolovani-in-bolizii-de-wrc.htm
 
"Marele circ" revine în SUA după 5 ani! Vezi când se va putea alerga pe noul circuit din Texas

f1.jpg


Formula 1 programează în noul sezon 20 de etape, majoritatea aceleaşi ca anul trecut, excepţiile fiind revenirea Marelui Circ în SUA, pe un circuit nou, la Austin în Texas, şi dispariţia din calendar a Grand Prix-ului Turciei, cea mai accesibilă cursă pentru fanii din România.

În 2005, cursa de la Indianapolis se disputa cu numai şase piloţi participanţi, din cauza boicotului mai multor echipe, care au refuzat să-şi trimită driver-ii pe pistă din motive de securitate. Scandalul de atunci a stat la baza încetării contractului dintre societatea lui Bernie Ecclestone şi deţinătorii celebrului circuit american, doi ani mai târziu.

În 2012, Formula 1 ar trebui să revină în "State" pe o nouă infrastructură, prima construită în această ţară special pentru cursele din Marele Circ. La momentul actual, "The Circuit of the Americas" este încă departe de a fi gata, dar organizatorii susţin că nu vor fi probleme şi în 16 noiembrie spectatorii vor putea urmări din tribune antrenamentele primului Mare Premiu găzduit de SUA în ultimii cinci ani.

Dar data limită pentru ca noul circuit să fie gata este 18 august, cu 90 de zile înainte de cursa americană, când inspectorii FIA trebuie să dea undă verde disputării Marelui Premiu. În ultimii doi ani, Formula 1 a "călătorit" în două noi destinaţii, în Coreea de Sud în 2010 şi în India în 2011, şi de fiecare dată au existat probleme cu finalizarea la timp a lucrărilor. De data aceasta, FIA a anunţat că nu va face concesii cu privire la respectarea calendarului, astfel că există posiblitatea ca penultima etapă a Campionatului Mondial să fie anulată dacă nu va fi totul în regulă.

"Avem 500 de muncitori pe şantier. Suntem în grafic cu respectarea programului de lucrări înaintea inspecţiei FIA. Clădirea care va găzdui boxele echipelor are baza finalizată, începem în curând să ridicăm tribunele, clădirea medicală se înalţă deja, în câteva săptămâni acoperim centrul de presă, iar pista se află la stadiul realizării stratului de sub asfalt. Se vede un progres considerabil pe şantier. Circuitul nostru are o topografie specială, nu este ca unul stradal sau unul plat, aşa că ne confruntăm cu unele probleme. Dar echipele noastre sunt bine angajate şi fac o treabă foarte bună", a declarat Steve Sexton, preşedintele COTA, firma care are respnsabilitatea investiţiei de la Austin.

Circuitul texan, lung de 5,5 kilometri, cu 20 de viraje şi o diferenţă de nivel de 41 de metri, este, bineînţeles, opera arhitectului german Herman Tilke, artizanul tuturor pistelor nou-apărute în Formula 1 în ultimii ani. Configuraţia acesteia este inspirată din circuitele europene, ca Silverstone sau Hockenheim, Tilke optând şi pentru o replică a celebrului viraj 8 de la Istanbul. Piloţii vor concura în sens invers acelor de ceasornic, o situaţie mai rar întâlnită în F1. Organizatorii mizează pe o capacitate de 120.000 de spectatori şi, pe lângă publicul american, îl au drept ţintă pe cel din Mexic, ţara natală a pilotului echipei Sauber, Sergio Perez.

În 2012, Marele Premiu al Bahrainului va avea loc la 22 aprilie, fiind a patra etapă, după ce anul trecut a fost anulat. În 2011, cursa de la Sakhir ar fi trebuit să deschidă sezonul, dar tulburările politice şi sociale din această ţară au dus la anularea ei. Deşi au avut de înfruntat un val de proteste internaţionale faţă de organizarea cursei în acest stat, confruntat în continuare cu probleme sociale şi de respectare a drepturilor omului, FIA şi Ecclestone insistă ca Marele Premiu de la Sakhir, o sursă importantă de venituri pentru Formula 1, să figureze în calendar, primind asigurări de la autorităţile locale că securitatea participanţilor va fi totală.

O mare pierdere pentru acest an este Marele Premiu al Turciei, cea mai accesibilă cursă pentru fanii Formulei 1 din România şi din Balcani, atât ca distanţă, cât şi din punct de vedere al costurilor, unele dintre cele mai mici din Marele Circ. Într-o ierarhie a celor mai ieftine bilete pentru cursele de Formula 1, MP Turciei ocupa poziţia secundă, după Malaysia.
Guvernul turc nu a mai fost de acord cu suma cerută de administratorului drepturilor comerciale ale F1, dublată de la 13 la 26 de milioane de dolari, iar negocierile dintre părţi nu au ajuns la niciun rezultat, astfel că unul dintre cele mai apreciate circuite realizate de Tilke rămâne în afara competiţiei.

În ultimii ani, cursa găzduită de Istanbul Park a înregistrat încasări reduse, estimându-se că Grand Prix-ul turc, organizat prima dată în 2005, ar fi fost în pericol chiar şi în cazul în care Ecclestone n-ar fi cerut bani mai mulţi pentru a păstra cursa în calendarul F1.

Sezonul 2012 va debuta la 18 martie, cu Marele Premiu al Australiei, şi se va încheia în 25 noiembrie, în Brazilia, o situaţie ce nu diferă de cea înregistrată în 2011. Dacă nu vor interveni modificări de ultimă oră, cele 20 de etape programate vor reprezenta un record în istoria de 63 de ani a Marelui Circ.

Calendarul Campionatului Mondial de Formula 1 este următorul:
18 martie: Marele Premiu al Australiei (Melbourne);
25 martie: Marele Premiu al Malaysiei (Sepang);
15 aprilie: Marele Premiu al Chinei (Shanghai);
22 aprilie: Marele Premiu al Bahrainului (Sakhir);
13 mai: Marele Premiu al Spaniei (Barcelona);
27 mai: Marele Premiu al Principatului Monaco;
10 iunie: Marele Premiu al Canadei (Montreal);
24 iunie: Marele Premiu al Europei (Valencia/Spania)
8 iulie: Marele Premiu al Marii Britanii (Silverstone);
22 iulie: Marele Premiu al Germaniei (Hockenheim)
29 iulie: Marele Premiu al Ungariei (Budapesta);
2 septembrie: Marele Premiu al Belgiei (Spa-Francorchamps);
9 septembrie: Marele Premiu al Italiei (Monza);
23 septembrie: Marele Premiu al statului Singapore;
7 octombrie: Marele Premiu al Japoniei (Suzuka)
14 octombrie: Marele Premiu al Coreei de Sud (Yeongam)
28 octombrie: Marele Premiu al Indiei (New Dehli)
4 noiembrie: Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi;
18 noiembrie: Marele Premiu al SUA (Austin);
25 noiembrie: Marele Premiu al Braziliei (Sao Paulo).

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...utea-alerga-pe-noul-circuit-din-texas-9399359
 
Hamilton, primul pe grila de start a MP al Australiei, Vettel al şaselea

Pilotul britanic Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) va pleca de pe prima poziţie a grilei de start a Marelui Premiu de Formula 1 al Australiei, prima etapă a sezonului 2012, în timp ce campionul mondial en titre Sebastian Vettel (Red Bull) va ocupa locul al şaselea.

lewis-hamilton-monopost-afp.jpg


Hamilton va fi urmat de coechipierul său Jenson Button, pe locul trei va fi plasat monopostul Lotus-Renault condus de Romain Grosjean, iar pe patru cel al lui Michael Schumacher (Mercedes). După ce anul trecut au dominat şedinţele de calificări obţinând 18 pole-position-uri din 19 posibile, piloţii echipei Red Bull au avut clasări modeste, Mark Webber fiind al cincilea, iar Vettel (15 pole-position-uri în 2011) - abia al şaselea.

Şi mai dezamăgitoare au fost evoluţiile piloţilor Ferrari în calificările ce au avut loc sâmbătă, pe circuitul Albert Park din Melbourne. Nici Felipe Massa şi nici Fernando Alonso nu au acces în ultima sesiune, Q3. Alonso a ieşit în decor în Q2, iar şedinţa de calificări a fost întreruptă mai multe minute. Totuşi, pilotul spaniol apucase să facă un tur cronometrat care îi asigură locul 12 pe grilă. Massa a fost foarte aproape să rateze accesul în Q2 şi va pleca de pe poziţia a 16-a a grilei.

Piloţii Hispania Racing, Pedro de la Rosa şi Narain Karthikeyan, au înregistrat timpi mai slabi decât 107 la sută din cel mai bun timp din Q3, astfel că aproape sigur nu vor lua parte la cursa programată duminică, de la ora 08.00. Ei ar avea nevoie de o derogare din partea comisarilor FIA, însă se pare că nu o vor primi din cauza slabei lor prestaţii.

Timpii înregistraţi în calificările MP Australiei sunt următorii:

1. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:24.922;

2. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:25.074;

3. Romain Grosjean (Franţa/Lotus-Renault) 1:25.302;

4. Michael Schumacher (Germania/Mecedes) 1:25.336;

5. Mark Webber (Australia/Red Bull) 1:25.651;

6. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull) 1:25.668;

7. Nico Rosberg (Germania/Mercedes) 1:25.686;

8. Pastor Maldonado (Venezuela/Williams) 1:25.908

9. Nico Hulkenberg (Germania/Force India) 1:26.451

10. Daniel Ricciardo (Australia/Toro Rosso) fără timp în Q3

11. Jean-Eric Vergne (Franţa/Toro Rosso) 1:26.429;

12. Fernando Alonso (Spania/Ferrari) 1:26.494;

13. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber) 1:26.590;

14. Bruno Senna (Brazilia/Williams) 1:26.663;

15. Paul Di Resta (Marea Britanie/Force Induia) 1:27.086;

16. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) 1:27.497

17.Sergio Perez (Mexic/Sauber) fără timp în Q2

18. Kimi Raikkonen (Finlanda/Lotus-Renault) 1:27.758;

19. Heikki Kovalainen (Finlanda/Caterham) 1:28.769;

20.Vitali Petrov (Rusia/Caterham) 1:29.018;

21. Timo Glock (Germania/Marussia) 1:30.293;

22. Charles Pic (Franţa/Marussia) 1:31.670;

23. Pedro de la Rosa (Spania/HRT) 1:33.495;

24. Narain Karthikeyan (India/HRT) 1:33.643.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/hamilt...-a-mp-al-australiei-vettel-al-saselea-9408994
 
Jenson Button câştigă primul mare premiu al sezonului!: Vettel şi Hamilton completeză podiumul în Australia

button.jpg


Pilotul britanic Jenson Button (McLaren-Mercedes) a câştigat, duminică, Marele Premiu al Australiei, prima etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, el fiind urmat de campionul mondial en titre, germanul Sebastian Vettel (Red Bull), şi de al doilea pilot de la McLaren-Mercedes, Lewis Hamilton.

Pe locul patru s-a situat australianul Mark Webber (Red Bull), iar pe locul cinci spaniolul Fernando Alonso (Ferrari).

Locurile 6-10 au fost ocupate în ordine de japonezul Kamui Kobayashi (Sauber), finlandezul Kimi Raikkonen (Lotus-Renault), mexicanul Sergio Perez (Sauber), australianul Daniel Ricciardo (Toro Rosso) şi britanicul Paul di Resta (Force India).

Piloţii Mercedes GP, Michael Schumacher şi Nico Rosberg, au abandonat, la fel ca al doilea pilot Ferrari, Felipe Massa.

În urma rezultatelor înregistarte pe circuitul Albert Park din Melbourne, clasamentele generale sunt următoarele:

Piloţi
1. Jenson Button 25 de puncte;
2. Sebastian Vettel 18 puncte
3. Lewis Hamilton 15 puncte;
4. Mark Webber 12 puncte;
5. Fernando Alonso 10 puncte;
6. Kamui Kobayashi 8 puncte;
7. Kimi Raikkonen 6 puncte;
8. Sergio Perez 4 puncte;
9. Daniel Ricciardo 2 puncte;
10. Paul di Resta 1 punct.

Constructori:
1. McLaren-Mercedes 40 de puncte;
2. Red Bull 30 de puncte;
3. Sauber 12 puncte;
4. Ferrari 10 puncte;
5. Lotus-Renault 6 puncte;
6. Toro Rosso 2 puncte;
7. Force India 1 puncte.

A doua etapă a CM de Formula 1 va avea loc la sfârşitul săptămânii viitoare, în Malaysia.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...lton-completeza-podiumul-in-australia-9408954
 
Actorul Patrick Dempsey va participa la ediţia din 2013 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans

Actorul american Patrick Dempsey, interpretul personajului Derek Shepherd în serialul TV "Anatomia lui Grey", va participa la Cursa de 24 de ore de la Le Mans, în 2013, unde va concura pentru echipa sa, Dempsey Racing, informează AFP.

patrick-dempsey-afp.jpg


Actorul a făcut acest anunţ la Sebring (Statele Unite), cu puţin timp înainte de începerea campionatului mondial de anduranţă din 2012.

Dempsey, care şi-a înfiinţat această echipă de curse în anul 2003, a participat la Cursa de 24 de ore de la Le Mans şi în 2009, terminând pe locul al nouălea la categoria GT2, la volanul unui model Ferrari F430.

"Obiectivul nostru este acela de a disputa cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2013. Este o probă magică", a declarat starul american la Sebring, în Florida, unde a avut loc, sâmbătă, prima etapă din campionatul mondial de anduranţă din 2012 (WEC).

Echipa Dempsey Racing va angaja două maşini în American Le Mans Series - un model Oreca FLM09, la categoria LM PC (Prototype Challenge), şi un model Lola B12-80 Coupé, la categoria LM P2.

Cursa de 24 de ore de la Le Mans va împlini în 2013 90 de ani de existenţă.

Patrick Galen Dempsey, născut pe 13 ianuarie 1966, este un actor american cunoscut pentru rolul chirurgului neurolog Derek Shepherd din serialul de televiziune "Anatomia lui Grey". Actorul s-a remarcat şi în câteva lungmetraje, precum "Casa, dulce casa/ Sweet Home Alabama", "Clubul împăraţilor/ The Emperor's Club", "Jurnalul străzii/ Freedom Writers", "Magie în New York/ Enchanted", "Mireasa e iubita mea!/ Made of Honor" şi "Ziua îndrăgostiţilor/ Valentine's Day".

sursa: http://www.mediafax.ro/life-inedit/...-a-cursei-de-24-de-ore-de-la-le-mans-9418669/
 
Massa va avea la dispozitie un nou sasiu

Pilotul brazilian Felipe Massa va concura in Marele Premiu al Malaeziei cu un nou sasiu pus la dispozitie de Scuderia Ferrari.

4786344940_d6204899ef.jpg


Vicecampionul mondial din 2008 a avut parte de un inceput compromis de sezon, ratarea din calificarile Grand Prix-ului Australiei fiind dublata de o evolutie dezamagitoare in cursa.

Massa nu a reusit sa ajunga la finalul celor 58 de tururi programate si a abandonat dupa un incident cu Bruno Senna.

Desi ii acorda in continuare sustinerea totala pilotului sud-american, oficialii de la Ferrari au decis sa-i schimbe acestuia sasiul pentru cursa de la Sepang pentru a verifica daca in Australia a fost o problema de proiectare.

“Masura a fost luata pentru a elimina orice suspiciune cu privire la performanta scazuta a monopostului prezent pe circuitul din Australia”, se arata intr-un comunicat al echipei Ferrari.

Marele Premiu al Malaeziei se va desfasura la sfarsitul acestei saptamani pe circuitul de la Sepang.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/f1/84823/massa-va-avea-la-dispozitie-un-nou-sasiu.htm
 
Raikkonen va fi penalizat cu cinci locuri pe grila cursei din Malaezia

Sperantele finlandezului Kimi Raikkonen la o clasare cat mai buna pe grila cursei de duminica de la Sepang au fost naruite de o penalizare primita ca urmare a schimbarii cutiei de viteze.

6843750815_306e3101d1.jpg


Oficialii echipei Lotus au anuntat pe Twitter la scurt timp dupa incheierea sesiunii secunde de antrenamente libere ca monopostului pilotat de Raikkonen are o problema la cutia de viteze, care va fi schimbata inaintea calificarilor.

In aceste conditii pilotul finlandez se vede penalizat cu cinci locuri pe grila de start, astfel ca o eventuala pozitionare in pole position nu i-ar aduce decat un loc cinci la startul cursei de duminica.

Al 16-lea in calificarile cursei precedente din Australia, Raikkonen se vede din nou privat de o pozitionare fruntasa.

Calificarile de la Sepang vor fi in direct pe Onlinesport.ro, sambata de la ora 10.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/mot...cinci-locuri-pe-grila-cursei-din-malaezia.htm
 
Lewis Hamilton pleacă din pole-position în Marele Premiu al Malaysiei! Michael Schumacher, al treilea pe grila de start

formula-1.jpg


Pilotul Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) va ocupa prima poziţie a grilei de start a Marelui Premiu al Malaysiei, a doua etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, după ce a fost cel mai rapid în calificările care au avut loc, sâmbătă, pe circuitul de la Sepang.

Hamilton, aflat la al doilea pole-position consecutiv, va fi urmat de colegul său Jenson Button şi de pilotul echipei Mercedes Michael Schumacher. Piloţii Red Bull, Mark Webber şi Sebastian Vettel, vor ocupa în această ordine locurile patru şi cinci, înaintea lui Romain Grosjean (Lotus-Renault) şi Nico Rosberg (Mercedes), care se vor afla pe poziţiile 6, respectiv 7.

Fernando Alonso (Ferrari) va fi al optulea la start, Segio Perez (Sauber) al nouălea, iar Kimi Raikkonen (Lotus-Renault) al zecelea.

Raikkonen a ocupat locul 5 în calificări, dar a fost retrogradat cinci poziţii, deoarece cutia de viteze a monopostului său a fost schimbată. În aceeaşi situaţie se află şi Heikki Kovalainen (Caterham), care a fost al 19 în calificări, dar va pleca de pe ultimul loc al grilei.

Grila de start a MP al Malaysiei, cursă ce va avea loc duminică, de la ora 11.00, este următoarea:

1. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:36.219;
2. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:36.368;
3. Michael Schumacher (Germania/Mecedes) 1:36.391;
4. Mark Webber (Australia/Red Bull) 1:36.461;
5. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull) 1:36.634;
6. Romain Grosjean (Franţa/Lotus-Renault) 1:36.658;
7. Nico Rosberg (Germania/Mercedes) 1:36.664;
8. Fernando Alonso (Spania/Ferrari) 1:37.566;
9. Sergio Perez (Mexic/Sauber) 1:37.698;
10. Kimi Raikkonen (Finlanda/Lotus-Renault) 1:36.461;
11. Pastor Maldonado (Venezuela/Williams) 1:37.589;
12. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) 1:37.731;
13. Bruno Senna (Brazilia/Williams) 1:37.841;
14. Paul Di Resta (Marea Britanie/Force Induia) 1:37.877;
15. Daniel Ricciardo (Australia/Toro Rosso) 1:37.883;
16. Nico Hulkenberg (Germania/Force India) 1:37.890;
17. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber) 1:38.069;
18. Jean-Eric Vergne (Franţa/Toro Rosso) 1:39.077
19. Vitali Petrov (Rusia/Caterham) 1:39.567;
20. Timo Glock (Germania/Marussia) 1:40.903;
21. Charles Pic (Franţa/Marussia) 1:41.250;
22. Pedro de la Rosa (Spania/HRT) 1:42.914;
23. Narain Karthikeyan (India/HRT) 1:43.655.
24. Heikki Kovalainen (Finlanda/Caterham) 1:39.306.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...humacher-al-treilea-pe-grila-de-start-9433524
 
Formula 1: Fernando Alonso a câştigat Marele Premiu al Malaeziei

sepang.jpg


UPDATE: Pilotul spaniol al echipei Ferrari, Fernando Alonso, a câştigat, duminică, Marele Premiu al Malaysiei, a doua etapă a Campionatului Mondial de Formula1, fiind urmat de mexicanul Sergio Perez de la Sauber şi de britanicul Lewis Hamilton de la McLaren-Mercedes.

Pe locul patru s-a situat Mark Webber de la Red Bull, pe cinci Kimi Raikkonen de la Lotus-Renault, iar pe şase a fost Bruno Senna (Williams). Au mai punctat Paul Di Resta (Force India) - locul 7, Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) - locul 8, Nico Hulkenberg (Force India) - locul 9 şi Michael Schumacher (Mercedes) - locul 10.

Campionul mondial Sebastian Vettel (Red Bull) a încheiat cursa pe locul 11, după ce a avut o pană în tururile finale, iar primul învingător din acet sezon, Jenson Button (McLaren-Mercedes), a fost al 14-lea.

Marele Premiu de Formula 1 al Malaysiei a fost întrerupt aproximativ 45 de minute din cauza ploii torenţiale care a căzut pe circuitul de la Sepang.

După două etape, clasamentul piloţilor (primele zece locuri) este următorul:

1. Fernando Alonso (Spania/Ferrari) 35 de puncte;
2. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 30;
3. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 25;
4. Mark Webber (Australia/Red Bull) 24;
5. Sergio Perez (Mexic/Sauber) 22;
6. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull) 18;
7. Kimi Raikkonen (Finlanda/Lotus-Renault) 16;
8. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber) 8;
9. Bruno Senna (Brazilia/Williams) 8;
10. Paul di Resta (Marea Britanie/Force India) 7.
Clasamentul constructorilor este următorul:
1. McLaren-Mercedes 55 de puncte;
2. Red Bull 42;
3. Ferrari 35;
4. Sauber 30;
5. Lotus Renault 16;
6. Force India 9;
7. Williams 8;
8. Toro Rosso 6;
9. Mercedes GP 1;
10-12. Hispania, Caterham, Marussia 0.

Următoarea etapă, MP al Chinei, va avea loc în 15 aprilie, la Shanghai.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...a-castigat-marele-premiu-al-malaeziei-9435784
 
Jenson Button spune că se va "autoflagela" după eroarea comisă la Sepang

Pilotul Jenson Button spune că se va "autoflagela" pentru faptul că a comis o eroare în Marele Premiu al Malaysiei, care l-a "scos" în afara punctelor, într-un moment în care putea spera la câştigarea cursei de la Sepang, astfel că va pleca în Hawaii pentru a concura într-o competiţie de triatlon.

jenson-button-afp.jpg


"Plec în Hawaii acum, am o nouă cursă duminică, triatlonul Lavaman. O să mă rănesc eu însumi, pentru că merit suferinţă după Malaysia. O să mă asigur că îmi fac ceva rău după o zi aşa proastă", a spus Button, potrivit The Telegraph.

La MP al Malaysiei de duminică, Button, aflat pe locul doi în acel moment, a tamponat HRT-ul lui Narain Karthikeyan şi şi-a avariat monopostul. Incidentul l-a "împins" pe Button în afara Top 10, el terminând pe locul 14. După cursă, britanicul de la McLaren-Mercedes a recunoscut cu fair-play că vina îi aparţine. Button câştigase în urmă cu o săptămână prima etapă a sezonului 2012, Grand Prix-ul Australiei, astfel că o clasare în primele locuri la Sepang l-ar fi păstrat pe prima poziţie a ierarhiei piloţilor.

Button, campion mondial de Formula 1 în 2009, este pasionat de triatlon, sport pe care îl practică în paralel cu automobilismul, el concurând în competiţii de acest gen ori de câte ori are ocazia.

Următoarea etapă a sezonului Marelui Circ va vea loc în 15 aprilie, la Shanghai.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/jenson...lagela-dupa-eroarea-comisa-la-sepang-9443262/
 
Pamela Anderson a devenit patroana unei echipe de raliuri

Starleta canadiană Pamela Anderson a înfiinţat echipa de raliuri Downforce 1, cu care intenţionează să participe în 2013 în cursele din circuitul american Nascar.

pamela-anderson-2-afp.jpg


Pamela Anderson, pasionată şi de cursele de Formula 1, a spus că abia aşteaptă să îi cunoască pe noii ei prieteni din circuitul automobilistic, informează contactmusic.com.

"Aceşti domni au realizat imposibilul şi au alcătuit o echipă în doar patru luni. Abia aştept să îmi văd maşinile pe pistele de curse. Este greu să crezi până nu vezi. Dacă vreţi să ne vedeţi, vom purta alb şi albastru - culorile mele preferate", a declarat starleta canadiană într-un comunicat postat pe site-ul oficial al echipei sale.

Pamela Anderson nu este prima vedetă de la Hollywood care a decis să îşi cumpere o echipă de curse auto. În 2010, starleta americană Paris Hilton a devenit cofondatoare a echipei SuperMartxe Vip MotoGP .

Pamela Anderson, în vârstă de 44 de ani, este actriţă şi fotomodel, fiind cunoscută în special pentru rolurile din serialele de televiziune "Meşterul casei", "Baywatch" şi "V.I.P.". Ea a fost desemnată Playmate-ul lunii februarie 1990 de editorii revistei Playboy.

sursa: http://www.mediafax.ro/life-inedit/...enit-patroana-unei-echipe-de-raliuri-9465754/
 
Clasa Moto 3 debuteaza la Losail

Dupa 63 de ani neintrerupti de prezenta in Campionatul Mondial de motociclism viteza, categoria 125cc a disparut din peisajul competitional lasand locul unei noi categorii intitulata Moto3. Cu aceasta ocazia Federatia Internationala de Motociclism (FIM) a inlocuit motoarele in doi timpi din vechea generatie cu propulsoare in patru timpi de 250cc.

19869.jpg


Nu mai putin de opt constructori si un total de 33 de participanti se vor alinia la startul sezonului 2012, unul care se anunta extrem de pasionant si echilibrat prin prezenta unor nume deja consacrate la defuncta clasa 125cc.

Fara doar si poate, printre favoritii la primul titlu mondial din istoria Moto 3 se numara Maverick Viñales (Blusens Avintia), Sandro Cortese (Red Bull KTM Ajo) si Hector Faubel (Bankia Aspar), piloti cu vechi state la categoria mezina si cu victorii in palmares.

Alaturi de acestia in lupta pentru partea superioara a clasamentului vor mai intra cu siguranta Danny Kent (Red Bull KTM Ajo), pilot care a impresionat in testele de iarna, dar si Alberto Moncayo (Bankia Aspar), Luis Salom (RW Racing GP) sau Jonas Folger (Iodaracing Project), toti piloti cu o bogata experienta.

La polul opus se situeaza cei 11 debutanti care vor gusta in premiera din gustul competitiei Motomondialului de viteza. Printre acestia se remarca Arthur Sissis (Red Bull KTM Ajo), vicecampionul seriei pregatitoare Red Bull MotoGP, dar si francezul Alan Techer (Technomag-CIP-TSR) sau sud-africanul Brad Binder (RW Racing GP).

Alti debutanti care pot impresiona in primul lor sezon la Moto 3 sunt italienii Niccolo Antonelli (San Carlo Gresini Moto3) si Romano Fenati (Team Italia FMI), dar si japonezul Kenta Fujii (Technomag-CIP-TSR).

In ceea ce priveste specificatiile tehnice, propulsoarele clasei Moto 3 au o capacitate maxima de 250cc in patru timpi si ajung pana la 14.000 de rotatii pe minut.

Pretul fiecarui motor folosit nu trebuie sa depaseasca 12.000 de euro. Modelele clasei Moto 3 beneficiaza de o transimisie automata in sase trepte.

Fiecare pilot are la dispozitie nu mai mult de opt motoare pe sezon, iar greutatea totala a pilotului si a sasiului nu trebuie sa depaseasca 148 de kilograme.

Modelele clasei Moto 3 vor fi vazute la lucru incepand de joi pe circuitul Losail din Qatar, unde la finalul saptamanii se va desfasura Marele Premiu al Qatarului, prima runda a sezonului 2012.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/motociclism/85318/clasa-moto-3-debuteaza-la-losail.htm
 
Prezentarea noului sezon de MotoGP. Trecerea la motoarele de 1000cc si provocarea CRT

Circuitul Losail din Qatar va gazdui la finalul acestei saptamani debutul sezonului 2012 in Campionatul Mondial de motociclism viteza, sezon care marcheaza trecerea clasei regina MotoGP la motoarele de 1000cc si aplicarea noului regulament care permite inscrierea in competitie a prototipurilor CRT.

moto.jpg


Cele cinci sezoane in care clasa MotoGP a fost propulsata de motoare cu o capacitate de 800cc a inceput si s-a incheiat cu acelasi Casey Stoner in fruntea ierarhiei.

Demn urmas al legendarului Mick Doohan la clasa suprema, Stoner a cucerit titlul din 2007 alaturi de Ducati, pentru ca in 2011 sa traga cortina asupra erei motoarelor de 800cc cu un nou titlu alaturi de cei de la Honda.

De altfel pilotul de la Antipozi este principalul reper in noul sezon. Impresionant in testele de iarna, fie ca acestea s-au desfasurat la Losail sau Jerez, Stoner a reusit de fiecare data sa-si impuna modelul Honda RCV 213v in fruntea ierarhiei.

Alaturi de Stoner Honda va miza pentru inca un sezon pe spaniolul Dani Pedrosa, pilot care va incepe al saptelea sau sezon la MotoGP. Ajuns la 27 de ani fostul campion al claselor 125cc si 250cc nu a izbutit sa se impuna in elita, avand la activ doar doua titluri neoficiale de vicecampion mondial in 2007 si 2010.

Si in acest an 2012 principalul concurent pentru Honda va fi Yamaha, echipa de uzina care mizeaza pe spaniolul Jorge Lorenzo si americanul Ben Spies.

Dupa titlul cucerit in 2010 la ghidonul modelul M1, Lorenzo s-a aflat sezonul precedent in umbra lui Stoner. Cu doar trei victorii in dreptul, doua pole-uri si un total de 10 prezente pe podium, Lorenzo a incheiat anul in pozitia secunda la general.

Pentru Valentino Rossi sezonul 2011 a fost cel mai greu din cariera in Motomondialul de viteza exceptand anul 1996 cand debuta la clasa 125cc si termina pe locul 9 la general.

In premiera fara victorie intr-un campionat, Rossi a obtinut o singura clasare pe podium. Se intampla la Le Mans unde datorita conjuncturii favorabile 'Doctorul' a prins locul al treilea. In final Rossi a incheiat sezonul pe sapte departe de asteptarile unui pilot cu noua titluri mondiale in palmares.

Ducati a tras din greu in perioada de iarna pentru a recupera diferenta care o separa de Honda si Yamaha. Primele teste de la Sepang au adus o urma de speranta pentru tifosii lui Rossi si ai constructorului din Bologna, insa a doua oprire in Malaezia a fost un fiasco pentru echipa italiana.

Impins din nou la o secunda si jumatate in spatele concurentei, Rossi a fost nevoit sa o ia de la capat si intr-un timp de doar doua luni sa pregateasca modelul Desmosedici GP12 pentru testele finale de la Jerez.

Clasat la sub o secunda in raport cu Stoner campionul italian avea din nou motive de speranta, dar chiar si asa Rossi ramane mai degraba rezervat in privinta sanselor la obtinerea unui nou titlu mondial.

Italianul va face in continuare echipa cu Nicky Hayden, campionul mondial din 2006, care dupa ce a suferit un accident si a fost nevoit sa suporte o interventie chirurgicala chiar inaintea testelor de la Sepang, a aratat o forma buna in ultimele incercari de la Jerez.

Campionul clasei Moto2, germanul Stefan Bradl, va debuta in 2012 la MotoGP alaturi de echipa LCR Honda, in timp ce Yamaha Tech 3, a doua echipa a constructorului japonez Yamaha, va miza pe Andrea Dovizioso, pilot venit de la Honda de uzina, si britanicul Cal Crutchlow.

Sapaniolul Alvaro Bautista va pilota singurul model San Carlo Honda Gresini, in timp ce Karel Abraham si Hector Barbera se vor afla la ghidonul a doua modele Ducati de client.

Restul grilei de pana la 21 de motociclete va cuprinde modelele CRT (Claiming Rules Teams), acestea fiind prototipuri puse la dispozitia echipelor independente cu bugete reduse.

In testele de iarna CRT-urile nu au reusit sa se apropie la mai putin de trei secunde fata de topul ierarhiei, aparitia acestor modele in peisaj fiind asemanatoarea cu intrarea in Formula 1 a echipelor Lotus, Virgin si Hispania. Cel putin in termeni de performanta asemanarea este izbitoare.

Spre deosebire de modelele de MotoGP, prototipurile CRT vor putea utiliza intr-un sezon 12 motoare in loc de sase cate sunt permise pentru motocicletele de uzina, iar rezervoarele vor utiliza pana la 24 de litri de combustibil fata de 21 cat prevede regulamentul.

Suter, Art, Ioda, BQR-FTR si FTR sunt cei cinci constructori care au aplicat pentru sezonul 2012 sub regulamentul CRT, iar printre pilotii participanti se numara veteranul Colin Edwards, Randy de Puniet, Danilo Petrucci, Ivan Silva, Aleix Espargaro, Mattia Pasini, Yonny Hernandez, Michelle Pirro sau James Ellison.

Prin aparitia CRT-urilor clasa MotoGP s-a populat de la 17 motociclete la un total de 21.

Sezonul 2012 va avea un total de 18 etape, dupa runda de la Losail urmand Jerez (29 aprilie), Estoril (6 mai), Le Mans (20 mai), Barcelona (3 iunie), Silverstone (17 iunie), Assen (30 iunie), Sachsenring (8 iulie), Mugello (15 iulie), Laguna Seca (29 iulie), Indianapolis (19 august), Brno (29 august), Misano (16 septembrie), Motorland Aragon (30 septembrie), Motegi (14 octombrie), Sepang (21 octombrie), Phillip Island (28 octombrie), Valencia (11 noiembrie).

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/mot...-la-motoarele-de-1000cc-si-provocarea-crt.htm
 
Back
Top