• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Motorsport

Două persoane au murit la un raliu din campionatul Belgiei

Un pilot amator şi colegul său au decedat, sâmbătă dimineaţă, în urma unui accident suferit la raliul din Bocholt, contând pentru campionatul Belgiei, a anunţat agenţia Belga.

raliu-belgia.jpg


"Maşina Mitsubishi Lancer condusă de Roel Vrolix şi în care copilot era Stef Winters a derapat înainte de finalul cursei, intrând într-un copac şi luând foc. Copilotul a fost scos inconştient din maşină şi a decedat în drum spre spital. Pilotul a murit după ce a ofst urcat într-un elicopter medical", a declarat directorul adjunct al cursei.

Finalul cursei din Belgia a fost anulat ca urmare a acestui accident.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/doua-persoane-au-murit-la-un-raliu-din-campionatul-belgiei-9649300/
 
Louis Rossi a câştigat Marele Premiu al Franţei la Moto3

louis-rossi.jpg


Pilotul francez Louis Rossi (Honda) a câştigat, duminică, pe circuitul de la Le Mans, Marele Premiu al Franţei la Moto3, a patra etapă a Campionatului Mondial de motociclism viteză, informează AFP.

Rossi, în vârstă de 22 de ani, a reuşit pe ploaie prima sa victorie din carieră, devansându-i pe spaniolii Alberto Moncayo (KTM) şi Alex Rins (Honda).

În clasamentul general conduce germanul Sandro Cortese, cu 67 de puncte, urmat de spaniolii Maverick Vinales, cu 55 de puncte, şi Luis Salom, cu 49 de puncte.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...gat-marele-premiu-al-frantei-la-moto3-9652304
 
Mark Webber a câştigat Marele Premiu al Principatului Monaco

Pilotul australian al echipei Red Bull, Mark Webber, a câştigat, duminică, Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, fiind urmat de germanul Nico Rosberg (Mercedes) şi de spaniolul Fernando Alonso (Ferrari).

mark-webber-afp.jpg


Pe locul patru s-a clasat germanul Sebastian Vettel (Red Bull), pe cinci a terminat britanicul Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), iar pe şase a trecut linia de sosire brazilianul Felipe Massa (Ferrari).

Locurile 7-10 au fost ocupate în ordine de britanicul Paul Di Resta (Force India), germanul Nico Hulkenberg (Force India), finlandezul Kimi Raikkonen (Lotus-Renault) şi brazilianul Bruno Senna (Williams).

Columbianul Pastor Maldonado (Williams), învingătorul etapei precedete, francezul Romanin Grosjean (Lotus-Renault), germanul Michael Schumacher (Mercedes) şi britanicul Jenson Button (McLern-Mercedes) au abandonat.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/mark-webber-a-castigat-marele-premiu-al-principatului-monaco-9675412/
 
Spaniolul Lorenzo a câştigat Marele Premiu al Catalunyei la MotoGP

lorenzo.jpg


Pilotul spaniol Jorge Lorenzo (Yamaha) a câştigat, duminică, pe circuitul de la Montmelo, Marele Premiu al Catalunyei la MotoGP, a cincea etapă a Campionatului Mondial de motociclism viteză, informează AFP.

Lorenzo, care a câştigat titlul mondial în 2010, a reuşit a 41-a sa victorie din carieră, devansându-l pe compatriotul său Dani Pedrosa (Honda) şi pe italianul Andrea Dovizioso (Yamaha).

În clasamentul general conduce Jorge Lorenzo, cu 115 puncte, urmat de australianul Casey Stoner (Honda), cu 95 de puncte, şi Dani Pedrosa, cu 85 de puncte.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...marele-premiu-al-catalunyei-la-motogp-9702311
 
Pilotul Robert Kubica a fost operat din nou, şansele să revină în Formula 1 cresc

Polonezul Robert Kubica a fost operat din nou, de data aceasta pentru a-i fi introduse două proteze în scopul de a i se reface mobilitatea cotului drept, intervenţia chirugicală fiind, potrivit medicilor, un succes, astfel că au crescut şansele ca pilotul să revină în F1.

robert-kubica-afp.jpg


Mai mult publicaţii au sugerat recent că polonezul în vârstă de 27 de ani, rănit grav în februarie 2011 într-un accident suferit la un raliu, aproape sigur nu va mai pilota în Formula 1, informează motorsport.com.

Însă agenţia italiană ANSA a scris, marţi, că Robert Kubica a lucrat într-un simulator de F1 şi, pe baza acestor teste, el a fost supus unei intervenţii chirurgicale într-un spital din Verona. Operaţia efectuată de medicul Ruggero Testoni s-a încheiat cu succes, pilotul putând manevra complet volanul.

"Acum, el poate învârti complet volanul. Înainte, el nu era în stare să-şi rotească palma în jos şi era nevoit să ia o mână de pe volan ca să vireze la stânga. Operaţia a fost precedeată de o serie de teste pe simulatorul unui monopost de Formula 1", a declarat Testoni.

Kubica, care locuieşte în regiunea italiană Toscana, trebuie să revină des la spitalul din Verona pentru fizioterapie.

Înainte de această intervenţie, Kubica fusese supus la cinci intervenţii chirurgicale, după accidentul produs la un raliu în Italia, în 5 februarie 2011, când a suferit mai multe fracturi la mâna şi piciorul drepte. Accidentul i-a pus în pericol cariera de pilot, medicii estimând iniţial că polonezul va spune adio Formulei 1. El a suferit prima operaţie la mână în ziua accidentului, intervenţie în urma căreia membrul, aproape amputat în accident, a fost revascularizat şi fracturile au fost reduse. În data de 10 februarie 2011, el a fost operat timp de nouă ore la picior, umăr şi partea posterioară a humerusului. La 21 februarie 2011, Kubica a fost supus unei a treia intervenţii chirurgicale, care a durat opt ore şi a vizat tot partea posterioară a humerusului drept, iar la 12 martie 2011 a fost operat timp de trei ore la cot. El a petrecut aproape două luni şi jumătate în spital după accident, fiind externat la sfârşitul lunii aprilie 2011.

Kubica nu a fost părăsit de ghinion nici anul acesta. În ianuarie, el a căzut pe gheaţă în localitatea italiană Pietrasanta şi a suferit o fractură la piciorul drept, acelaşi care a fost afectat şi la accidentul suferit în februarie 2011. Accidentul nu a fost confirmat de anturajul pilotului, însă presa italiană a citat surse din mediul medical în care a fost tratat polonezul.

Din martie curent, Kubica a început din nou să se urce la volan. Mai întâi a pilotat un kart, stabilind un timp record pe circuitul pe care a evoluat, apoi a testat o maşină Skoda Fabia. În aprilie, el a condus din nou o maşină de raliuri într-o competiţie care a avut loc în Italia.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/pilotu...nsele-sa-revina-in-formula-1-cresc-9713917/ia.
 
Hamilton, cel mai rapid in primele antrenamente din Canada

Britanicul Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp in prima sesiune de antrenamente libere care s-a desfasurat, vineri, pe circuitul Gilles Villeneuve din Montreal.

1339171801-wide-lewis.jpg


Echipierul de la McLaren-Mercedes a fost cronometrat in 1:15.564, timp care a fost mai bun cu doar 118 miimi de secunda fata de cel stabilit de Sebastian Vettel.

Pe trei s-a clasat germanul Nicor Rosberg de la Mercedes, iar al patrulea a fost Fernando Alonso de la Ferrari.

Pilotii Lotus au impus ritmul in prima parte a sesiunii, dupa care Hamilton si Rosberg au monopolizat atentia cu propriul duel de la distanta.

Hamilton a ramas pe prima pozitie pana cu 20 de minute inaintea finalului sesiunii, cand Rosberg a oprit cronometrul la 1:15.782. Cateva secunde mai tarziu Hamilton a raspuns cu 1:15.564 si astfel sesiunea i-a revenit britanicului.

De retinut ca primii 11 piloti au fost clasati in mai putin de o secunda, ceea ce anunta un duel de zile mari in calificari si mai ales in cursa.

Rezultate:
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m15.564 30
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m15.682s + 0.118 29
3. Nico Rosberg Mercedes 1m15.782s + 0.218 30
4. Fernando Alonso Ferrari 1m15.842s + 0.278 34
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m15.897s + 0.333 28
6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m15.986s + 0.422 29
7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m16.000s + 0.436 31
8. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m16.249s + 0.685 32
9. Michael Schumacher Mercedes 1m16.264s + 0.700 28
10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m16.347s + 0.783 12
11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m16.460s + 0.896 32
12. Felipe Massa Ferrari 1m16.619s + 1.055 17
13. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m16.859s + 1.295 25
14. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m16.890s + 1.326 36
15. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m17.014s + 1.450 41
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m17.352s + 1.788 28
17. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m17.580s + 2.016 31
18. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m17.935s + 2.371 23
19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m18.177s + 2.613 16
20. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m18.182s + 2.618 26
21. Bruno Senna Williams-Renault 1m18.762s + 3.198 36
22. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m19.354s + 3.790 23
23. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m20.004s + 4.440 21
24. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m20.067s + 4.503 23

sursa: http://www.onlinesport.ro/motorspor...in-primele-antrenamente-din-canada-nid-87389/
 
Sebastian Vettel va pleca din pole-position în Canada

tifetz-vettel-epa1.jpg


Sebastian Vettel, de la echipa Red Bull, va pleca din pole-position în marele premiu al Canadei ce va avea loc la Montreal. Pe locul 2 s-a clasat Lewis Hamilton de la McLaren, urmat de Fernando Alonso de la Ferrari.

Următoarele poziţii sunt ocupate de Mark Webber de la Red Bull, Niko Rosberg (Mercedes), Felipe Massa (Ferrari), Grosjean (Lotus), Paul di Resta (Force India), Michael Schumacher (Mercedes) şi Jenson Buutton (McLaren).

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...-va-pleca-din-pole-position-in-canada-9727441
 
Hamilton, noul lider al clasamentului piloţilor

Victoria obţinută, duminică, în Marele Premiu al Canadei, îi aduce pilotului britanic Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) nu numai primul său triumf în 2012, ci şi poziţia de lider în clasamentul piloţilor.

lewis-hamilton-10.jpg


Hamilton a acumulat 88 de puncte, două mai multe decât Fernando Alonso (Ferrari), precedentul lider, şi trei în plus faţă de campionul mondial Sebastian Vettel (Red Bull). Însă în ierarhia constructorilor, Red Bull continuă să conducă detaşat, cu 164 de puncte, în timp ce Mclaren-Mercedes are 133 de puncte, iar Lotus-Renault 108 puncte.

Duminică a fost ziua lui Hamilton, 27 de ani, care făcut o cursă perfectă pe Circuitul Gilles Villeneuve. Britanicul a reuşit să se impună în premieră în 2012 într-un Mare Premiu, după evoluţii contradictorii avute în primele şapte etape. La Montreal, Hamilton a trebuit să se mulţumească cu locul doi pe grila de start, pentru că a fost tot timpul în urma lui Sebastian Vettel (Red Bull) în calificările care au avut loc sâmbătă. În spatele pilotului de la McLaren s-au aflat înaintea stingerii luminilor roşii spaniolul Fernando Alonso (Ferrari), australianul Mark Webber (Red Bull) şi germanul Nico Rosberg (Mercedes).

Plecarea în cursă a fost una liniştită, Vettel s-a instalat la conducere, fructificând pole-position-ul avut, apoi Hamilton, Alonso şi Webber l-au urmat îndeaproape. Germanul nu a putut să mărească la mai mult de 2 secunde avansul faţă de Hamilton până la primul schimb. Începând din turul 15/70, Vettel a început să simtă presiunea acestuia, aşa că a decis să intre la boxe în turul 17. Rivalul său a făcut-o în turul următor şi, la revenirea de la boxe, Hamilton s-a regăsit înaintea lui Vettel, dar ambii au fost întrecuţi de Alonso, care a mai zăbovit pe pistă până în turul 20.

Bucuria spaniolului nu a durat decât un tur pentru că, beneficiind de avantajul DRS, Hamilton l-a depăşit şi a preluat conducerea cursei. Grand Prix-ul canadian se îndrepta către un podium Hamilton, Alonso, Vettel, dar ultimi doi au încercat o "cacealma". În turul 51/70, Hamilton a schimbat a doua oară pneurile şi a căzut pe locul trei. Alonso şi Vettel, care păreau că merg pe aceeaşi strategie cu două intrări la boxe, au decis să nu mai schimbe cauciucurile până la final. Pilotul echipei McLaren-Mercedes a început o cursă de recuperare extraordinară şi în turul 62 l-a depăşit pe Vettel, apoi după alte două tururi l-a întrecut şi pe Alonso. Campionul mondial en titre a înţeles repede că manevra sa nu a mers şi că riscă şi mai mult dacă nu "încalţă" pneuri noi, astfel că imediat a trecut pe la boxe. Însă spaniolul s-a încăpăţânat să rămână pe pistă, iar alegerea sa l-a ruinat. El a fost depăşit de Romain Grosjean (Lotus-Renault), de Sergio Perez (Sauber) şi în penultimul tur de Vettel, terminând cu mari emoţii abia pe locul 5.

În acest fel, Lewis Hamilton a dejucat strategia la "cacealma" a rivalilor şi şi-a trecut în palmares a 18-a cursă din careira sa şi a treia la Montreal. La rândul lor, Grosjean şi Perez au "mulţumit" pentru cadoul primit şi s-au urcat bucuroşi pe podium, iar Vettel şi Alonso au rămas în afara Top 3. Performaţa pilotului mexican - locul 3 - este una de excepţie ţinând cont că a fost al 15-lea la start.

Nico Rosberg, Mark Webber, Kimi Raikkonen (Lotus-Renault), Kamui Kobayashi (Sauber) şi al doilea pilot Ferrari, Felipe Massa au încheiat pe locurile 6-10, în această ordine.

Michael Schumacher (Mercedes) şi Jenson Button (McLaren-Mercedes) au dezamăgit din nou. Pe pilotul german ghinionul nu-l slăbeşte deloc. Septuplul campion mondial a fost nevoit să abandoneze pentru a cincea oară în acest sezon, de data aceasta din cauza blocării aripii mobile în poziţia "activat". Plecat al zecelea în cursă, Jenson Button s-a zbătut în "liga" codaşilor şi s-a clasat abia pe locul 17, la un tur în spatele colegului său care a câştigat cursa.

Echilibrul se păstrează în acest sezon al Formulei 1, Lewis Hamilton fiind al şaptelea pilot diferit care câştigă în tot atâtea etape.

Următoarea etapă, Marele Premiu al Europei, este programată la 24 iunie, pe circuitul de la Valencia.

sursa: http://www.mediafax.ro/sport/hamilton-noul-lider-al-clasamentului-pilotilor-9731675/
 
Câteva ore până la Prologul Red Bull Romaniacs 2012

romaniacs-2012-0008.jpg


Peste 200 de rideri din 34 de ţări au ajuns deja la Sibiu pentru cea de-a noua ediţie a Red Bull Romaniacs, cel mai dificil raliu hard enduro din lume. Astăzi (miercuri) la ora 18.00 este programat Prologul show-ului din centrul oraşului care stabileşte ordinea de start pentru prima zi în pădure. Fanii sportului care nu vor putea ajunge la Prolog pot vedea live (ora 18.30) evoluţia riderilor de la Pro, Expert Single, Expert Team, Hobby Single şi Hobby Team pe www.redbullromaniacs.com, www.redbull.tv şi www. sport.ro.

60 de tone de piatră, 300 de buşteni, 50 de tone de nisip, un container, maşini, blocuri de beton, toate s-au transformat în obstacole pe traseul Prologului Red Bull Romaniacs 2012. 10 oameni, toţi membri ai clubului Crazy Bike Sibiu, au făcut în mai puţin de 24 de ore ca B-dul Coposu din centru Sibiului să se transforme într-un adevărat traseu de enduro extrem.

Marţi, o parte dintre riderii de la clasa Pro au fost prezentaţi mediei şi trei dintre ei au parcurs traseul pe motocicletă. Ca în fiecare an piloţii au rămas surprinşi de creativitatea lui Andy Fazekas designerul traseului şi omul care de opt ani concepe show-ul care a adus enduro-ul extrem în oraş.

Încă o ediţie de Romaniacs pentru Mani Gyenes
Graham Jarvis a câştigat Prologul în 2011 şi porneşte favorit şi anul acesta. Chris Birch, Andreas Lettenbichler şi britanicul de doar 21 de ani, Jonny Walker, sunt şi ei candidaţi la prima poziţie a podiumului, toţi având în spate experienţa acumulată în anii de trial. Mani Gyenes, Ioan Tara, Ervin Kovacks şi Paul Frăţilă sunt românii care vor înfrunta anul acesta traseul celei mai grele clase de la Red Bull Romaniacs (Pro).

La clasa Expert Team două echipe din România se vor afla în lupta pentru podium. Cristi Babeş şi Radu Călin sunt ocupanţii locului trei din 2011, în timp ce Dani Oţil şi Krisztian Nagy au dovedit anul trecut că pot termina pe podium. Chiar dacă s-au clasat pe trei la Hobby Team şi anul acesta debutează la Expert Team evoluţia din ultima perioadă îi poziţionează în lupta pentru podium.
4 zile în munţi

Ziua Prologului la Red Bull Romaniacs debutează la 09.00 a.m. cu antrenamentele. La ora 12.00 traseul va fi invadat de riderii care se vor lupta pentru a se califica la Prologul programat la ora 18.00. De la fiecare dintre cele cinci clase se vor califica primii 16 piloţi. După Prolog urmează patru zile în pădure, concurenţii urmând să parcurgă în medie între 100 şi 190 km/zi în munţii Cindrel, Lotrioara şi Făgăraş.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...a-la-prologul-red-bull-romaniacs-2012-9743515
 
Back
Top