• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Politica europeana

Anuk , ai dreptate, dar ce ne facem cu studentii aia cu harfe care nici n-au iesit de pe bancile facultatii si vor salarii mari... Si io sunt pentru recrutarea studentilor,pe care prefer sa-i instruiesc, pentru ca apoi sa le dau posibilitatea sa promoveze. Dar usureanu, si fara mari pretentii de inceput.
 
Fost oficial BCE: Grecia a trişat pentru a intra în zona euro.


Grecia a fost capabilă să intre în zona euro numai prin înşelăciune, iar liderii din regiune au fost "prea politicoşi" pentru a aplica sancţiunile adecvate, prin care ar fi putut fi evitată criza datoriilor, a declarat Otmar Issing, fost economist şef al Băncii Centrale Europene (BCE).

"Când am lucrat pentru BCE, am suferit de fiecare dată când statele nu au îndeplinit criteriile. Grecia a trişat pentru a intra în zona euro şi este dificil să ştim cum să ne purtăm cu trişorii", a declarat Issing (75 de ani) într-un interviu.

Issing, care a venit în BCE cu un an înainte de crearea euro, în 1999, şi a lucrat în instituţie până în 2006, a avertizat joi că Grecia nu va putea, probabil, să îşi onoreze obligaţiile financiare.

Capacitatea ţării de a-şi rambursa datoriile este îndoielnică, chiar dacă guvernul a aprobat un plan de accelerare a privatizărilor şi noi măsuri de reducere a cheltuielilor, pentru a primi o nouă tranşă din planul de susţinere financiară de 110 miliarde de euro din partea UE şi FMI, aprobat anul trecut.

Issing atribuie "problemele critice" din zona euro absenţei unor sancţiuni adecvate.

El a arătat că ar fi trebuit să aibă loc o monitorizare şi o evaluare mai bună, precum şi mai multe sancţiuni, întrucât "criza nu era inevitabilă".

Costul asigurării datoriilor Greciei pentru default (incapacitate de plată) a atins un nou nivel record în această săptămână, iar randamentul obligaţiunilor pe termen de zece ani a urcat la cel mai ridicat nivel de la crearea euro, de peste 16%, fiind dublu faţă de nivelul obţinut în momentul aprobării ajutorului de 110 miliarde de dolari.

Preşedintele Eurogroup, Jean-Claude Juncker, a avertizat, joi, că FMI ar putea să nu aprobe Greciei a cincea tranşă de împrumut, întrucât statul elen nu are garanţii de refinanţare pe următoarele 12 luni.

http://www.mediafax.ro
 
Europa, aproape de o noua criza din cauza Greciei?

Membrii zonei euro si Banca Centrala Europeana (BCE) par sa fi cazut de acord cu privire la posibila reesalonare a datoriei grecesti, insa investitorii si agentiile de rating se indoiesc ca aceasta ar putea fi o rezolvare a problemelor, considerand ca acest lucru ar prabusi economia elena intr-o noua criza financiara.

Avertismenctul emis de Moody's cu privire la consecintele unei astfel de masuri, care considera ca Atena nu este capabila sa-si onoreze datoria, sunt de natura sa creeze confuzie pana si in randul celor mai optimisti analisti. De altfel, in aceasta primavara, Moody's a redus cu trei trepte ratingul Greciei, in urma anuntului inregistrandu-se o scadere a obligatiunilor grecesti, precum si a monedei euro.

Ratingul a scazut de la Ba1 la B1, acelasi acordat de Moody's unor tari ca Belarus sau Bolivia, motivul constituindu-l "preocuparile cu privire la colectarea impozitelor" si "riscurile de implementare" a reducerilor bugetare, conditii ale ajutorului international de 110 miliarde de euro acordat Greciei anul trecut.

"De la anuntarea planului de salvare a Greciei, in mai 2010, riscul de neplata a continuat sa creasca ca urmare a cresterii economice mai mici decat era de asteptat, dar si din cauza nerealizarii obiectivelor de consolidare a datoriilor, manifestatiilor impotriva masurilor de austeritate, scaderii increderii in piete si din cauza mesajelor echivoce de mai mult sprijin pentru Grecia", a explicat agentia decizia.

In ciuda tuturor avertismentelor, la intalnirea de saptamana trecuta de la Bruxelles, membrii zonei euro au pus problema unei reesalonari a datoriei sau unei reduceri a dobanzilor platite la imprumuturi. Si asta deoarece, in cazul in care Grecia ar trebui sa se imprumute de pe piete, in aceste zile, ar face-o la dobanzi destul de mari, de 17% la imprumuturi pe 10 ani si peste 22% la cele pe timp de doi ani.

In schimb, avantajul unei reesalonari a datoriei este acela ca se castiga timp pentru a i se permite Atenei sa efectueze un program ambitios, prin care ar putea reduce datoria care se ridica la mai mult de 150% din PIB. Un alt avantaj ar fi, de asemenea, acela ca bancile grecesti si europene, care detin o mare parte a datoriei acestei tari, ar putea sa se recapitalizeze, scrie La Presse Affaires.

Avantajul nu ar fi numai de partea Greciei, caci si alte tari vulnerabile, cum ar fi Irlanda, Portugalia sau Spania, ar putea beneficia de orice intarziere in stabilirea planului lor pentru a evita soarta Greciei. Reactia pietelor financiare va fi totusi imprevizibila si incontrolabila, sunt de parere adversarii acestei decizii.

Desi nu s-a stabilit nimic despre o eventuala reesalonare, Grecia beneficiaza oricum de sprijin. Ministrii de Finante din zona euro (Eurogroup) au aprobat, la inceputul lunii mai, un ajutor financiar in valoare de 110 miliarde de euro pentru Grecia, de 2,5 ori mai mare decat se discuta, in speranta ca astfel se va stopa intrarea in incapacitate de plata a tarii.

Suma a fost data punandu-se insa conditii stricte pentru Atena, principala reglementare fiind aceea de a reduce in mod semnificativ deficitul. Guvernul nu a stabilit insa o data-tinta.

Reesalonare vs. austeritate

In schimb, prim-ministrul George Papandreou a anuntat noi masuri de austeritate, care constau in reduceri bugetare egale cu 2,8% din produsul intern brut (PIB) al Greciei. Aceasta masura ar reduce deficitul la echivalentul a 7,5% din PIB in acest an, desi plafonul de reglementare din zona euro este de 3%. Masurile prevad, de asemenea, vanzari ale participatiilor detinute de stat in serviciile publice.

In replica la aceste masuri, populatia a anuntat ample masuri de prostest, la inceputul lunii mai. Insa nemultumirile nu vin doar din partea populatiei, caci, recent, guvernatorul Bancii Frantei, Christian Noyer, care este si membru al consiliului de administratie al BCE, a declarat ca "reesalonarea ridica intrebari foarte serioase si probabil ca acest lucru echivaleaza cu esec". In opinia sa, in afara de privatizari majore, Grecia trebuie sa reduca propriile costuri de productie.

La randul lor, alte voci din BCE sugereaza ca o reesalonare ar putea duce la situatia in care BCE sa refuze obligatiunile grecesti ca garantie. Si asta in situatia in care bancile grecesti sunt inca in imposibilitatea de a finanta pietele si trebuie sa bata la usa BCE pentru a obtine credite.

Numai in martie, ele s-au imprumutat, pentru o perioada maxima de trei luni, cu 87,9 miliarde de euro, de la BCE, prin vanzarea de obligatiuni guvernamentale pe termen nelimitat.

Bancile germane, belgiene, franceze si olandeze detin, de asemenea, pachete mari de obligatiuni grecesti, dar acestea reusesc sa finanteze pietele. Insa orice reesalonare sau, mai rau, depreciere a valorii nominale a titlurilor grecesti, ar afecta capacitatea lor de finantare, iar Europa ar cadea in recesiune.

Dar Grecia nu este singura tara cu probleme. In urma cu numai cateva zile, agentia de evaluare financiara Standard & Poor's (S&P) a modificat perspectiva ratingului Italiei la negativa, de la stabila, acuzand perspectivele economice slabe si riscurile tot mai mari ca guvernul sa nu reuseasca sa reduca datoriile uriase ale tarii.

La randul sau, Economia Regatului Unit a stagnat timp de sase luni, in timp ce reducerea deficitului este mai lenta decat se astepta, din cauza lipsei de venituri fiscale suficiente si a dificultatilor in atingerea reducerilor anuntate.

Toate acestea demonstreaza ca austeritatea nu este o garantie a succesului pentru a face fata unei crize si ca riscurile ca o noua criza sa se apropie nu sunt deloc mici.

sursa
 
Ehe, Grecia plateste risipa bugetara pe care o face de ani buni, in conditiile in care economia lor nu a excelat , evaziunea fiscala a fost si e in floare si, chestia cea mai importanta, grecul e puturos prin definitie. In plus, trecerea la euro i-a dat peste cap. Fara masuri de austeritate severe nu prea vad o imbunatatire a situatiei, dar ce te faci, ca grecul e rau... Sa privim ce se intampla la ei sa sa invatam si noi din greselile lor...
 
Grecia, in "tunelul mortii". Risca sa nu mai ia bani de la FMI. Ce impact are asupra noastra.


Situatia din Grecia se inrautateste pe zi ce trece, iar o poveste cu un final fericit pare de domeniul SF. Elenii au mai primit o lovitura: FMI s-ar putea sa nu le mai dea urmatoarea transa de bani, aceasta decizie avand o influenta asupra zonei euro.



The Wall Street Journal: Grecia risca sa nu primeasca urmatoarea transa de imprumut de la FMI si exista sanse reduse ca statele europene sa acopere lipsa acestor fonduri, a declarat Jean-Claude Juncker, seful Eurogroup, care reuneste ministrii de Finante din zona euro.

Grecia, "calul troian" care aduce blestemul asupra monedei euro

Pentru a doua oara in cateva zile, moneda euro a atins un nou minim record fata de francul elvetian, de 1,2235 franci pe unitate, in urma afirmatiei lui Juncker. Remarcile lui Juncker coincid cu accentuarea presiunilor asupra Greciei pentru accelerarea reformelor si vanzarilor de active, in schimbul ajutorului financiar din partea tarilor din zona euro si a Fondului Monetar International.

"FMI poate acorda fonduri doar daca exista garantii de refinantare pentru 12 luni", a afirmat Juncker intr-o conferinta la Luxemburg. El a adaugat ca nu crede ca Uniunea Europeana, Banca Centrala Europeana si FMI vor conchide ca aceasta conditie a fost indeplinita. "Nu cred ca troica va ajunge la aceasta concluzie", a spus el.

In cazul in care FMI nu va contribui la transa de imprumut, vor fi presiuni asupra statelor europene sa faca acest lucru, a aratat Juncker. "Daca transa de la FMI nu va fi operationala pe 29 iunie, asteptarile vor fi ca europenii sa sa intervina si sa acopere partea de finantare care revine Fondului", a spus seful Eurogroup.

El a avertizat insa ca acest lucru ar putea sa nu functioneze, intrucat anumite parlamente, precum cele din Germania, Finlanda si Olanda, nu sunt pregatite sa faca acest lucru. Reprezentanti ai UE, BCE si FMI analizeaza finantele Greciei inainte de a decide furnizarea unei noi transe de 12 miliarde de euro din programul de sprijin de 110 miliarde de euro.

Cum va fi influentata Romania de situatia din Grecia

Potrivit Ziarului Financiar oficialii BNR sustin ca bancile elene prezente in Romania sunt cat se poate de sanatoase. "Vorbesc in Grecia cel putin saptamanal. Contactul cu ei este permanent. Rambursari anticipate de surse atrase din Grecia pana acum nu s-au raportat, decat cele la scadenta", a declarat recent Nicolae Cinteza, directorul Directiei de Supraveghere din cadrul BNR.

"Solvabilitatea lor este mai mare decat media pe sistem, calitatea activelor este la media pe sistem, lichiditatea este buna", a adaugat oficialul bancii centrale.

In ceea ce priveste efectele situatiei din Grecia asupra Romaniei, analistul Ilie Serbanescu, citat de Gandul, sustine ca "pana sa ne afecteze pe noi o eventuala intrare in incapacitate de plata a statului elen mai intai va cutremura zona euro". Ulterior, este posibil, sustine el, ca sistemul bancar local sa resimta, intr-o oarecare masura, acest soc in sensul in care bancile-mama din Grecia "vor renunta la operatiunile din Romania".


http://stirileprotv.ro
 
Condiții șocante pentru un nou ajutor: Grecia ar trebui să renunțe la suveranitate .


Vești noi din Grecia: Pentru ca țara să beneficieze de un nou împrumut, Grecia trebuie să renunțe la anumite aspecte ce țin de suveranitatea națională.

Mai precis, conform unei informații publicate de Financial Times, autorități din afara țării vor prelua controlul asupra unor funcții care în mod normal aparțineau autorităților interne. Printre acestea, colectarea impozitelor și privatizările.

Nimic însă nu este sigur. Deocamdată este doar o propunere, iar autoritățile de la Atena în mod sigur se vor opune.


Comisia Europeană a avertizat vineri Grecia că 'timpul presează' şi trebuie adoptat noul plan de austeritate după eşecul responsabililor politici de a se pune de acord cu măsurile pentru a ieşi din criza datoriei şi a garanta continuarea sprijinului UE şi FMI.

Comisia 'regretă eşecul liderilor partidelor greceşti de a ajunge la un consens cu privire la ajustarea economică pentru a depăşi actuala criză a datoriei' publice, a declarat comisarul european pentru afaceri economice şi monetare, Olli Rehn, citat de AFP.

'Ne bazăm pe continuarea eforturilor pentru un acord al tuturor partidelor de a sprijini programul UE şi FMI. Un acord trebuie găsit rapid. Timpul presează', a adăugat el într-un comunicat, în timp ce primul ministru grec a eşuat vineri să obţină sprijinul opoziţiei, de dreapta şi de stânga, asupra noilor măsuri de austeritate.



http://www.capital.ro
 
Deci sa nu mai latre opozantii de-acilea , de pe plaiurile noastre mioritice,ca pana la urma tot la mana conditiilor impuse fe FMI si UE stam. Asa se intampla si la noi, daca nu exista un consens cat de cat. Din fericire nu e prea tarziu, cum presupunea Magda, pentru ca la noi masurile dure s-au luat. In plus, noi am inceput o reformare a sistemului. Acum sper ca cei care vor veni , vor avea intelepciunea sa invete din ce se intampla la greci. Cum spuneam in niste posturi trecute, daca te urinezi contra curentului....te cam uzi. Grecii au facut-o rau de tot.
 
O fi bine sa trecem pe euro,o fi rau ,nu ma pricep .....sa vedem ce spun specialistii .


Adoptarea euro în 2015 este o misiune aproape imposibilă.


Intrarea României în clubul statelor euro naște multe discuții, dar se uită că efectele adoptării asupra populației vor fi mai mult negative decât pozitive, conform situației din prezent.

Trecerea la euro nu înseamnă doar pierderea independenței în politica monetară, lucru foarte important, de altfel, ci înseamnă și o schimbare majoră a vieții românilor. Se spune că ne va fi ușor deoarece ne raportăm prețurile mai mult în euro decât în lei. Însă în aceste discuții se uită că România nu este formată doar din orășeni, ci și din oameni din zone rurale, unde viața este mult diferită, iar moneda euro este aproape o necunoscută.

Pe lângă convergența nominală necesară intrării în zona euro, România ar trebui să reușească și o convergență reală. Adică trebuie reduse decalajele de dezvoltare economică, respectiv nivelul de trai, valoarea PIB pe locuitor și productivitatea. Deși nu există criterii formale pentru convergența reală, dacă România nu va fi pregătită i se va refuza intrarea în zona euro indiferent dacă nominal îndeplinim condițiile.

Agricultură fărâmițată și ineficientă

La dezbaterea „Adoptarea euro în 2015: beneficii și vulnerabilități“, organizată de Centrul Român de Politici Europene, s-a încercat găsirea soluțiilor de realizare a convergenței reale. „Suntem admirabil de nepregătiți“, spune Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR, care încearcă să ne convingă că este bună stabilirea țintei de adoptare a euro în 2015 chiar dacă acum suntem departe de nivelul UE și al zonei euro.

„Avem, în prezent, trei Românii mult diferite: cea a orașelor mari, cea a orașelor mici și a târgurilor și cea rurală. Problemele cele mai mari în adoptarea euro vor veni din cea rurală“, mai arată Vasilescu. Structura terenurilor agricole din țara noastră arată că aproape 40 de procente din total constituie ferme cu o suprafață mai mică de cinci hectare - gradul cel mai mare de fărâmițare din Europa. Pe locul secund se află Grecia, cu un procentaj de sub 20%, în timp ce în statele dezvoltate, precum Franța, acest tip de agricultură nici nu există. De aici pornesc și problemele legate de productivitatea agriculturii din România, o lipsă de eficiență care continuă să ne tragă în jos nivelul de trai și PIB-ul.

Liberalizarea prețurilor administrate

„Nivelul general al prețurilor din România este la mai puțin de jumătate față de media UE“, spune și Ionuț Dumitru, președintele Consiliului Fiscal. Chiar și așa, nivelul PIB pe locuitor (raportat la puterea de cumpărare) reprezintă doar 46% din media UE. Adoptarea euro în aceste condiții va fi aproape imposibil de suportat pentru populație, în condițiile în care prețurile vor continua să crească pentru a se apropia de cele din piața comună.

Chiar și profetul crizei, Nouriel Roubini, prezent la Forumul Financiar 2011, a recomandat autorităților să nu se grăbească cu adoptarea monedei europene, ci să amâne cu unu-doi ani termenul de aderare, perioadă în care să pregătim mai bine terenul și să învățăm din problemele Greciei.


http://www.capital.ro
 
De ce sa fie asa rau? In mod cert creste numarul investitiilor . apoi, ca stat ne-am consolida datoria publica si ne-am obliga sa o platim la valoarea ei reala. Adica nu mai putem apela la parghia devalorizarii monedei nationale, pentru a obtine anumite avantaje pe termen scurt sau mediu.
Cursul de schimb la care se fixeaza conversia intre moneda nationala si euro poate produce daune serioase statului. De exemplu, Germaniei si Italiei, care si-au supraevaluat putin monedele in momentul preluarii euro, le-au trebuit ani de zile ca sa corecteze greseala. Grecia nu si-a revenit nici acum... Si sa nu uitam ca BNR cheltuie bani pentru a tine leul stabil iar avantajul cursului de schimb flexibil e doar unul teoretic. Adica am putea la un moment dat sa lasam leul sa pice,noi platind lipsa de competitivitate a firmelor, daca o vom face... Avem deja o economie euroizata :P si daca leul o ia razna fata de euro, populatia, firmele vor fi afectate. Doar costul impredictibilitatii ar fi mult mai mare decat avantajele teoretice ale unui curs flexibil. Ganditi-va numai la cat de multi romani au credite în euro , marea parte a facturilor e direct in euroi (telefoane, internet, cablu, o parte din utilitati). De fapt, spunea cineva foarte bine ca am renuntat de facto la leu si gandim mai mult in euro. Da ce te faci cand BNR s-ar putea sa nu mai poata tine cursul. La ce inflatie avem nu putem spera la o moneda stabila pe termen lung, iar ce se petrece acum pe piata cu leutu nostru , adicatelea ai un leul stabil in conditii de inflatie si deficite mari e o anormalitate care, probabil , coasta scump. Deci , asadar si prin urmare,cursul de schimb flexibil constituie un avantaj teoretic de care ar trebui să ne temem si un risc practic care ne va lovi in viitor, daca nu trecem la euro. Ca nu suntem pregatiti si probaqbil nu vom fi , asta-i alta discutiune . :P
 
" Voi aveti o boala, noi avem solutia. Revolutia" Bun solutie, n-am ce zice.... Io cred ca grecii au o boala: fuga de munca!!! Sa vedem cat o s-o mai zguduie asa. Ca tot la solutiile de austeritate se ajunge.

Grecia se răscoală împotriva austerităţii: Peste 50.000 de manifestanţi, pe străzile din Atena

Conform poliţiei, mai mult de 50.000 de persoane s-au adunat duminică seară în piaţa Syntagma, în faţa Parlamentului, scandând "Hoţii, hoţii".

La Salonic, 3.000 de persoane au participat la un protest similar, răspunzând unui apel european difuzat în principal prin intermediul reţelelor sociale.

Mitingul de la Atena a fost cel mai important organizat de la începerea manifestaţiilor convocate de "Indignaţii" greci.

Mulţimea a purtat drapele elene, dar şi spaniole, portugheze, tunisiene şi argentinene. "Voi aveţi o boală, noi avem soluţia. Revoluţia" , scria pe unul dintre bannerele purtate de demonstranţi.

Uniunea Europeană, Banca Centrală Europeană şi Fondul Monetar Internaţional au acceptat vineri o suplimentare a ajutorului pentru Grecia, în schimbul unor noi constrângeri financiare şi a unei accelerări a privatizărilor. Cele trei instituţii au deblocat deja, în mai 2010, un împrumut de 110 miliarde de euro pentru Grecia, aflată la acel moment într-o situaţie critică.
 
Hehe, a descoperit si UE acum flagelul suprem: coruptia!!!

Comisia Europeană: Corupţia afectează toate statele membre UE


Comisia Europeană susţine că indiferent de natura şi de amploarea corupţiei, aceasta afectează toate statele membre, precum şi Uniunea Europeană în ansamblu, prin scăderea investiţiilor, prin impactul negativ asupra funcţionării echitabile a pieţei interne şi prin reducerea finanţelor publice.

Comisia Europeană a adoptat o Decizie prin care, în premieră, instituie un mecanism de evaluare a măsurilor anticorupţie în toate statele UE, iar un Raport anticorupţie, care va fi emis de CE, începând din 2013, va pune în evidenţă nereuşitele şi punctele vulnerabile în cele 27 de ţări membre.

Site-ul ec.europa.eu notează că acest flagel poate îmbrăca diferite forme, de exemplu corupţia în mediul politic, acte de corupţie comise de grupări ale criminalităţii organizate sau împreună cu astfel de grupări, acte de corupţie între persoane private sau acte de corupţie cunoscute sub denumirea de "mica corupţie", însă aceste abuzuri de putere prin care se urmăreşte obţinerea unor foloase în beneficiul propriu sunt inacceptabile şi pot avea efecte grave.

În centrul iniţiativelor lansate se află instituirea unui nou mecanism de evaluare a eforturilor anticorupţie depuse în cadrul UE. spune sursa citată.

Potrivit CE, Raportul anticorupţie al UE va identifica tendinţele şi punctele slabe care necesită o soluţie şi, în acelaşi timp, va stimula schimbul de experienţă inter pares şi schimbul de cele mai bune practici.

Raportul va fi emis de Comisie la fiecare doi ani, începând din 2013, şi se va întemeia pe informaţiile primite din diferite surse, inclusiv prin intermediul mecanismelor actuale de monitorizare (de către Consiliul Europei, OCDE şi Organizaţia Naţiunilor Unite), de la experţi independenţi, părţi interesate şi societatea civilă.

În paralel, UE ar trebui să negocieze participarea sa în cadrul Grupului de State împotriva Corupţiei din cadrul Consiliului Europei (GRECO), pentru crearea de sinergii între cele două mecanisme.

Pentru abordarea cu mai multă eficienţă a problemelor corupţiei, statele membre ar trebui să îmbunătăţească modul de implementare a instrumentelor juridice de combatere a corupţiei existente la nivel european şi internaţional, mai spune sursa citată.

De asemenea, în toate politicile sale relevante, atât interne, cât şi externe, UE ar trebui să pună un accent mai mare pe aspectele corupţiei. Prin urmare, Comisia va continua iniţiativa prin propunerea, spre sfârşitul anului, a unor norme modernizate ale UE privind confiscarea activelor obţinute din criminalitate, a unei strategii de ameliorare a investigaţiilor în domeniul infracţionalităţii financiare în statele membre în anul 2012, precum şi a unui plan de acţiune pentru ameliorarea datelor statistice privind criminalitatea.

Comisia, împreună cu agenţiile UE, cum ar fi Europol, Eurojust, CEPOL şi OLAF, va intensifica acţiunile de cooperare judiciară şi poliţienească şi va îmbunătăţi formarea funcţionarilor care au răspunderea aplicării legii.

Comisia va acţiona pentru modernizarea normelor UE privind achiziţiile publice, a standardelor contabile şi a normelor de audit pentru întreprinderile din UE.

De asemenea, în 2011, Comisia va adopta o strategie pentru combaterea fraudei care afectează interesele financiare ale UE.

În paralel, Comisia va pune un accent mai puternic pe aspectele luptei anticorupţie în cadrul procesului de extindere a UE şi, împreună cu Înaltul Reprezentant, în cadrul politicii noastre de vecinătate. În politicile CE de cooperare şi dezvoltare se va recurge mai mult la condiţionalitate.

http://www.mediafax.ro/externe/comisia-europeana-coruptia-afecteaza-toate-statele-membre-ue-8321653/
 
Aderarea României şi Bulgariei la Schengen a fost aprobată de Parlamentul European.

Raportul europarlamentarului Carlos Coelho privind aderarea României şi Bulgariei la spaţiul Schengen a fost adoptat, miercuri, de plenul Parlamentului European, cu 487 voturi "pentru", 77 de voturi "împotrivă" şi 29 abţineri.

Verificarea îndeplinirii tuturor cerinţelor Schengen de către noii membri (control de teren, frontiere maritime şi aeriene, eliberarea vizelor, cooperarea poliţienească, conectarea şi utilizarea Sistemului de Informaţii Schengen şi de protecţie a datelor) este o precondiţie pentru ca, în urma consultării PE, Consiliul de Miniştri să decidă eliminarea controalelor la frontierele interne cu statele membre.

"Schengen reprezintă una dintre cele mai mari realizări ale UE, pe care nu avem voie să o distrugem cu decizii pripite. Sistemul Schengen oferă cele mai înalte standarde pentru managementul frontierelor. România şi Bulgaria îndeplinesc aceste criterii - în consecinţă, nu trebuie să amânăm integrarea lor. Solicit Consiliului să urmeze recomandările votului exprimat azi de o mare majoritate a Parlamentului European", a declarat preşedintele PE, Jerzy Buzek, conform unui comunicat.

Dezbaterea raportului întocmit de europarlamentarul PPE, Carlos Coelho, a avut loc marţi seară în plenul PE, reunit la Strasbourg, iar votul pozitiv a fost anticipat de preşedintele de şedinţă, vicepreşedintele PE Stavros Lambrinidis, care la finalul discuţiilor a adresat anticipat "calde felicitări" României şi Bulgariei pentru reunşită. În cursul discuţiei au fost însă exprimate şi opinii contrare.

Raportul eurodeputatului portughez, votat la 2 mai în Comisia de specialitate - LIBE - a PE, este favorabil integrării celor două state. Ultimul cuvânt în privinţa aderării îl vor avea cele 25 de state membre ale Spaţiului Schengen, care trebuie să aprobe în unanimitate.

Raportul va fi dezbătut joi în Consiliul JAI.

Consiliul UE probabil va relua în septembrie discuţiile privind aderarea României la Schengen

Reprezentantul preşedinţiei ungare a UE, Eniko Gyori, a declarat marţi în Parlamentul European că a fost trimis Consiliului pentru Justiţie şi Afaceri Interne proiectul de concluzii privind procesul de evaluare a României şi Bulgariei.

Potrivit lui Gyori, România şi Bulgaria au finalizat cu succes pregătirile tehnice pentru aderarea la Schengen şi au făcut paşi semnificativi pentru aducerea politicilor şi practicilor la standardele Schengen.

Gyori a precizat că, în cursul reuniunii de joi, Consiliul pentru Afaceri Interne va adopta concluziile în procesul de evaluare a îndeplinirii de către cele două ţări a progreselor tehnice pentru aderarea la Schengen.

Eniko Gyori a subliniat că preşedinţia ungară a UE este convinsă că admiterea României şi Bulgariei în Spaţiul Schengen va fi benefică pentru întreaga Europă.

Majoritatea celor peste 40 de eurodeputaţi care au luat cuvântul, marţi seară, în dezbaterea care s-a desfăşurat în plenul PE, s-au pronunţat în favoarea aderării celor două state la Spaţiul Schengen. Europarlamentarii au susţinut că ambele state au depus eforturi majore pentru îndeplinirea criteriilor de aderare, subliniind în acelaşi timp că cele două ţări sunt pregătite tehnic pentru integrare.

Totodată europarlamentarii care au luat cuvântul au subliniat că este importantă evitarea aplicării dublelor standarde şi că regulile de aderare nu ar trebui schimbate pe parcurs, ci ar trebui menţinute criteriile stabilite deja.

Printre europarlamentarii care au luat cuvântul în favoarea aderării României şi Bulgariei la Spaţiul Schengen s-au numărat: Augustin Diaz de Mera Garcia Consuegra (PPE), Timothy Kirkhope (European Reformists and Conservatives), Cornelia Ernst, Andrey Kovatchev (PPE), Monika Flasikova Benova (S&D), Stanomir Ilchev (ALDE), Pawel Robert Kowal (ECR), Tanja Fajon, Kinga Gal (PPE), Anna Hedh (S&D), Salvatore Iacolino (PPE), Iliana Malinova Iotova (S&D), Veronique Mathieu (PPE), Hubert Pirker(PPE), Antigoni Papadopoulou, Ivaylo Kalfin (S&D). De asemenea, mai mulţi eurodeputaţi români au susţinut integrarea celor două state în Schengen. Este vorba despre Ion Enciu, Marian Jean Marinescu, Petru Luhan, Sogor Csaba, Rovana Plumb, Viorica Dăncilă, Cristian Buşoi, Ioan Mircea Paşcu şi Traian Radu Ungureanu.

Dintre cei care au luat cuvântul în favoarea aderării celor două state, eurodeputatul Hubert Priker, membru al popularilor europeni, a spus, asemenea celorlalţi colegi de grup, că cele două ţări au îndeplinit criteriile pentru aderarea la Schengen, dar a subliniat că ridică semne de întrebare anunţata reducere a veniturilor poliţiştilor din România.

"Mă nelinişteşte însă o informaţie pe care nu o pot verifica, pe care am primit-o astăzi. Se pare că, în România, veniturile Poliţiei vor fi reduse cu o treime. Şi ştim că o condiţie sine qua non pentru a evita corupţia şi pentru a se garanta o muncă corectă este reprezentată de salariile bune pentru poliţişti. Sper că informaţia privind reducerea salariilor poliţiştilor este falsă şi că poliţiştii, care trebuie să garanteze securitatea întregii Uniuni Europene, vor continua să fie plătiţi în mod adecvat", a spus el.

Au fost şi eurodeputaţi care s-au pronunţat categoric împotriva aderării celor două state la Spaţiul Schengen. Este vorba despre eurodeputaţi ai grupului Europe of Freedom and Democracy (EFD), dar şi neafiliaţi. Astfel, italianul Mario Borghezio, membru al EFD, a vorbit despre riscurile "infiltrării prin România şi Bulgaria a unor persoane nedorite care ar putea pune sub ameninţare securitatea statelor membre".

"Sugerez suspendarea procesului de aderare a României şi Bulgariei în Spaţiul Schengen pe baza principiului precauţiei", a mai spus el, reclamând existenţa unor enorme presiuni de la frontierele externe din direcţia acestor două ţări. Borghezio s-a referit la România şi Bulgaria cu expresia "găurile din şvaiţerul care este UE în legătură cu clandestinii".

La rândul său, Daniel Van Der Stoep, europarlamentar olandez neafiliat, a spus: "Trebuie să privim lucrurile în faţă: România şi Bulgaria nu trebuie să adere la Spaţiul Schengen nici altădată".

"România şi Bulgaria sunt state corupte care nu respectă criteriile Schengen", a mai spus el, adăugând că, a accepta aderarea celor două este "un lucru nerealist, cu adevărat infantil pentru că cele două au arătat că nu sunt demne să facă parte din spaţuiul Schengen". El a menţionat şi rapoartele Transparency International, spunând că România şi Bulgaria se confruntă cu cazuri majore de corupţie.

De asemenea, Gerard Batten, europarlamentar britanic din grupul EFD, s-a plâns de numărul mare de romi români. "Iată că Zona Schengen se desfiinţează în nucleul său dur dar sunt planuri să fie incluse România şi Bulgaria, unde sunt sute de mii de ţigani care toţi doresc să emigreze şi, după ce vor putea călători liber în zona Schengen, mulţi dintre ei inevitabil vor ajunge în Marea Britanie ca să profite de sistemul nostru generos de ajutoare sociale, ca mulţi înaintea lor", a spus el.

"Poate că mulţi întreprinzători britanici ar dori să se întâlnească cu romii, când debarcă la Callais, şi să le dea hărţi ca să găsească drumul spre domiciliul premierului şi miniştrilor. Doar când romii îşi vor parca căruţele la Downing Street 10, poate că atunci se vor schimba opiniile cu privire la beneficiile aderării acestor două state la Schengen", a comentat el.

Printre europarlamentarii care s-au exprimat radical împotriva aderării celor două state s-a numărat şi Mara Bizzotto (EFD), care a spus că "Europa vrea să facă o mare favoare criminalităţii organizate". "Cine va vota mâine (în favoarea raportului pozitiv privind aderarea României şi Bulgariei, n.red.) va deschide o autostradă până în inima Europei pentru crima organizată", a spus ea.

Comisia pentru Libertăţi Civile a Parlamentului European a stabilit, la 2 mai, că România şi Bulgaria îndeplinesc condiţiile necesare aderării la Schengen. Pe baza rapoartelor de evaluare, membrii Comisiei PE au stabilit că România şi Bulgaria îndeplinesc condiţiile necesare pentru aderarea la Schengen, recomandând ca Parlamentul European să fie informat în continuare în legătură cu măsurile suplimentare care trebuie luate în sectorul frontierei dintre Bulgaria, Turcia şi Grecia. Membrii Comisiei au considerat că, deşi există unele probleme care vor trebui reevaluate şi care vor fi în centrul atenţiei în continuare, acestea nu reprezintă obstacole în calea admiterii României şi Bulgariei în Spaţiul Schengen.

Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne (JAI) va adopta, în sesiunea organizată joi şi vineri, la Luxemburg, concluziile privind stadiul evaluării României şi Bulgariei în cadrul procesului de aderare la Spaţiul Schengen.

Reuniunile se vor desfăşura sub conducerea preşedinţiei ungare a Consiliului, respectiv ministrul de Interne Sandor Pinter şi ministrul Justiţiei Tibor Navracsics.

http://www.mediafax.ro
 
Ieri era ca si sigura intrarea in spatiu si azi vedem ca nu e deloc asa. Acum nu zic ca am merita, insa , daca indeplinim criteriile, ce ma-sa mai vor? Nu cumva si-au securizat granitele, si-au vazut treaba aranjata si acum ne trimit la plimbare?


Bulgaria si Romania vor ramane in afara spatiului Schengen pentru o perioada nedeterminata, in pofida indeplinirii criteriilor tehnice pentru aderare la Schengen, releva proiectul concluziilor ce vor fi adoptate joi, la Luxemburg, de ministrii de interne din Uniunea Europeana, in cadrul Consiliului Justitie si Afaceri Interne (JAI), informeaza agentia Novinite citata de Agerpres.

In reuniunea de la Luxemburg, ministrii de interne europeni vor lua nota de faptul ca in Bulgaria si Romania controalele frontaliere se ridica la nivelul standardelor Schengen, dar ei nu vor stabili o data pentru intrarea celor doua state in Schengen, a declarat un diplomat european, citat de agentia germana de presa DPA.

Aceste informatii apar la numai cateva ore dupa ce Parlamentul European, ce are un rol consultativ in procesul decizional de extindere a spatiului Schengen, a dat unda verde intrarii celor doua tari in Schengen.

Parlamentul European a cerut guvernelor statelor membre sa nu tina Bulgaria si Romania ''ostatice ale discursului populist'', dupa cum a declarat raportorul PE in acest dosar, portughezul Carlos Coelho.

Proiectul concluziilor Consiliului JAI mai arata ca ministrii de interne europeni "vor reveni asupra dosarului cat mai devreme posibil si cel mai tarziu in luna septembrie 2011, in vederea luarii unei decizii'', a spus acelasi diplomat, care a citat din documentul amintit.

"Nu este chiar un cec in alb'', a spus el, adaugand ca mai multe tari - Germania, Franta, Olanda, Suedia, Finlanda si Belgia - doresc sa astepte intai raportul Comisiei Europene privind combaterea coruptiei si reforma justitiei in Bulgaria si Romania, ce va fi publicat in luna iulie.

"Daca raportul CE confirma evolutiile pozitive, statele membre vor fi mai favorabile fata de inceperea unui proces care sa duca la ridicarea granitelor interne'', a mentionat acelasi diplomat.

DPA citeaza si o alta sursa UE potrivit careia chiar daca in septembrie se va da aprobarea politica, intrarea Bulgariei si a Romaniei in spatiul Schengen nu se va finaliza inainte de ''primavara lui 2012''.

Bulgaria si Romania nu au reusit sa adere la spatiul Schengen pana in martie 2011, asa cum prevedea calendarul initial, din cauza unor probleme de control frontalier intampinate de Bulgaria.

Mai importanta insa este opozitia politica din partea unor state membre, precum Franta, Germania si Olanda, ale caror guverne au cerut ca aderarea Bulgariei si a Romaniei la Schengen sa fie conditionata de progresele inregistrate in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV), instituit la aderarea celor doua tari la UE pentru a ajuta la solutionarea unor probleme precum coruptia, reforma judiciara si criminalitatea organizata, care tehnic nu au nicio legatura cu criteriile Schengen.

Din spatiul Schengen fac parte 22 de tari din UE plus Norvegia, Islanda si Elvetia. In afara de Bulgaria si Romania, celelalte tari membre UE dar care nu sunt in Schengen sunt Marea Britanie, Irlanda si Cipru.

http://www.hotnews.ro
 
Ce mai tine ispertu asta al crizei cu dolaru'. Vad ca tot insista cu disparitia euroilui . Sa faca mai bine neste profetii despre americani , ca si-asa sunt in kakat rau de tot.


Roubini: Zona euro ar putea dispărea în cinci ani. VEZI argumentele profetului crizei

"Ar putea zona euro să se destrame? Acest lucru este posibil într-un orizont de timp de cinci ani", este titlul unei analize realizate de profetul crizei, Nouriel Roubini, preşedintele Roubini Global Economics. El spune că uniunea economică și monetară nu a îndeplinit niciodată în totalitate condițiile unei regiuni monetare optime.
Nouriel Roubini, profetul crizei

Totodată, Roubini explică, într-un articol publicat în Financial Times, că abordarea dezordonată a crizei zonei euro a dus la eșecul rezolvării problemelor fundamentale ecomice și de competitivitate din cadrul uniunii.

Dacă situația continuă în același mod, euro va fi implicat în reducerea dezordonată a datoriilor şi, în cele din urmă, se va apropia de spargerea uniunii monetare, dacă unii dintre membrii săi mai slabi intră în colaps, a spus economistul.


"Uniunea economică şi monetară niciodată nu a îndeplinit în totalitate condiţiile pentru o zonă monetară optimă. În schimb, liderii acesteia speră că lipsa de politici monetare, fiscale si ale ratei de schimb ar putea duce la accelerarea reformelor structurale", spune Roubini în articolul din FT.

În fapt, spune el, realitatea a fost cu totul alta, culminând cu divergenţe între politicile fiscale ale statelor, lipsă de disciplină în state precum Grecia şi Portugalia, întârzierea reformelor structurale şi creşterea salariilor peste productivitate, având drept consecinţă reducerea competitivităţii la periferia zonei euro.

Potrivit profetului crizei, toate uniunile monetare de succes au fost asociate cu o uniune fiscală şi politică, elemente care nu se regăsesc în cazul statelor din zona euro.

Trei scenarii improbabile. Ce urmează?

În acest context, Nouriel Roubini vede mai multe opţiuni. Prima este că euro ar putea să se deprecieze drastic faţă de dolarul american, pentru a restabili competitivitatea în statele de la periferia zonei euro. Însă o scădere accentuată a monedei euro este puţin probabilă, având în vedere forţa comercială a Germaniei şi politicile Băncii Centrale Europene.

Nici soluţia germană cu reforme care să stimuleze creşterea productivităţii, în paralel cu ţinerea în frâu a salariilor nu va funcţiona, consideră Roubini.

Deflaţia este a treia opţiune, dar acest lucru este asociat cu recesiunea severă. Argentina a încercat acest traseu, dar a renunţat, după trei ani de criză profundă. Iar această soluţie ar avea ca efect creşterea sarcinii reale a datoriilor publice şi private.

Având în vedere că aceste trei opţiuni sunt puţin probabile, nu există o altă modalitate de a restabili competitivitatea şi creşterea economică la periferia zonei euro decât renunţarea la moneda unică.

"Lăsaţi euro, mergeţi înapoi la monedele naţionale pentru a atinge o depreciere masivă nominală şi reală", este sfatul profesorului Roubini.

El spune, totodată, că, deocamdată, ideea renunţării la zona euro este de neconceput chiar şi pentru ţări ca Grecia şi Portugalia. Dacă aceste state ar ieşi din zona euro, restul statelor care rămân în uniune ar suferi pierderi comerciale mari.

Însă scenarii care par imposibile astăzi s-ar putea să fie realiste peste cinci ani, în special în condiţiile în care economiile de la periferia zonei euro stagnează, precizează Roubini.

Economistul este de părere că restructurarea datoriilor va avea loc mai devreme sau mai târziu. Iar opţiunea de a ieşi din zona euro va fi cea mai potrivită, deoarece beneficiile de a rămâne acolo ar fi mai mici decât avantajele renunţării la euro.

Prezent la Bucureşti, la Forumul Financiar organizat de Forum Invest şi susţinut de Evenimentul zilei şi Capital, Nouriel Roubini a sfătuit autorităţile române să nu se grăbească să adopte moneda europeană în 2015 şi să nu repete greşelile Greciei.

http://www.evz.ro
 
Consecinte o avea, da de unde le vad astia atat de semnificative? Si cine e Nomura asta? Mie nu-mi spune nimic.

Nomura Bank: Criza din Grecia va avea consecinte semnificative in Romania si Bulgaria


Criza din Grecia va afecta cu siguranta Romania si Bulgaria, iar consecintele au inceput deja sa se faca simtite, primul efect fiind reducerea creditarii de catre subsidiarele bancilor elene, potrivit unui raport al bancii japoneze Nomura analizat si redat partial pe un blog Financial Times (FT), citat de Mediafax.

In primul rand, banca japoneza subliniaza cum clauzele Initiativei de la Viena, acordul incheiat in 2009 care obliga bancile-mama ale institutiilor de credit din Romania sa-si sustina subsidiarele si sa nu retraga capital, s-au inversat in cazul grupurilor financiare elene.

"In prezent, subsidiarele romanesti finanteaza deja de ceva timp bancile-mama din Grecia", potrivit analizei Nomura. Tendinta este favorizata de lichiditatea relativ buna din Romania si se manifesta in mai mica masura si in Bulgaria.

Din luna aprilie a anului trecut, costurile de finantare ale bancilor elene pe piata autohtona au fost mai mari decat in Romania, continua analistii bancii japoneze.

Volumul mare de imprumuturi acordate de subsidiarele romanesti bancilor-mama din Grecia a fost unul dintre motivele pozitiei relativ solide a leului din ultima perioada, reducand in acelasi timp din lichiditatea de pe piata romaneasca, se spune in raport.

"Mai exact, BNR a folosit aceste iesiri ca metoda de consolidare a monedei printr-un control relaxat al politicii valutare", noteaza Nomura.

Astfel, fluxul de capital indicat de Initiativa de la Viena curge in directia opusa, in timp ce, la nivel oficial, se presupune ca bancile elene sunt inca angajate sa-si mentina expunerea pe Europa de Est.

O noua Initiativa de la Viena, despre care se vorbeste deja in Europa, ar obliga bancile elene sa-si mentina angajamentele fata de subsidiarele din Europa emergenta chiar si in cazul unei crize severe pe piata autohtona. O asemenea decizie ar fi greu de impus, plasand noi poveri pe un sistem bancar elen deja "foarte stresat".

Nomura face mai multe scenarii posibile in ceea ce priveste consecintele crizei din Grecia pentru Romania si Bulgaria, care cel mai probabil se vor confunda.

Cel mai putin negativ scenariu ar fi reducerea severa a creditarii acordate de subsidiarele din Romania si Bulgaria ale bancilor elene, ca urmare a cerintelor tot mai mari de finantare din partea bancilor-mama. Acest scenariu "este anti-crestere" pentru cele doua tari si a inceput deja sa se dezvolte, sustine banca japoneza.

In continuare, bancile elene ar putea fi nevoite sa se consolideze, probabil intr-o combinatie de tipul "banca buna/banca rea", pentru a grupa activele neperformante intr-un holding special. O astfel de consolidare ar cauza vanzari de active in Bulgaria si Romania.

"Cu un interes cel mai probabil limitat din afara granitelor, ar fi nevoie de banii guvernului sau ai investitorilor locali, ceea ce ar reprezenta iesire neta de capital. Daca o vanzare nu ar fi posibila, cea mai probabila urmare ar fi retragerea", apreciaza analistii.

Astfel se ajunge la urmatorul scenariu, calificat drept "o urmare foarte proasta", in care bancile elene ar fi nevoite sa retraga capital de la subsidiare pentru a-si consolida situatia financiara.

"Iesirea de capital cauzeaza probleme pentru balanta de plati, necesitand utilizarea rezervelor sau, in cazul Romaniei, accesarea fondurilor din acordul stand-by de precautie".

Bancile elene ar putea opta pentru o alta solutie, respectiv retragerea sprijinului pentru subsidiare si intrarea acestora in default (incapacitate de plata), caz in care BERD si guvernele din Romania si Bulgaria ar fi nevoite sa intervina si sa nationalizeze companiile sau sa le consolideze in Romania pentru a absorbi operatiunile.

Cel mai pesimist scenariu anticipat de Nomura este intrarea in default a bancilor elene, care ar retrage sprijinul si capitalul de la subsidiarele locale si ar declansa o lichidare de urgenta a activelor din Europa de Est. Chiar si in cazul nationalizarii bancilor elene pentru evitarea falimentului, guvernul de la Atena nu va fi interesat sa sprijine subsidiarele din Romania si Bulgaria.

Subsidiarele institutiilor de credit elene Alpha Bank si EFG Eurobank Ergasias (Bancpost) se afla printre cele mai mari zece banci din Romania. In piata mai activeaza trei institutii de credit mai mici, respectiv Banca Romaneasca (National Bank of Greece), Piraeus, ATEbank si Emporiki (detinuta de Credit Agricole).¬

http://economie.hotnews.ro/
 
Ungaria vrea mediere la Bruxelles în scandalul regionalizării României

Declaraţia a fost făcută de către preşedintele Comisiei pentru Afaceri Europene din Parlamentul Ungariei.

"Gata cu problemele interne şi politicile interne, fie ele ale României sau ale Ungariei. Suntem membri ai Uniunii Europene şi totul merge la Bruxelles", a declarat Richard Horcsik pentru Antena 3. Ministrul român de Externe, Teodor Baconschi, a declarat că în aceasta situaţie este bine să ne păstrăm calmul, precizând că "avem un dialog între Bucureşti şi Budapesta".La rândul său, Attila Korodi a declarat la Antena 3 ca "parlamentul înseamnă oameni politici şi pot să fie diverse puncte de vedere în dezbaterea din România, să vedem diferite opinii, cu toate acestea există tratate internaţionale care trebuie respectate".

http://www.ziare.com
 
Dumnezeu stie ca interese sunt ,cert este ca Grecia se pare ca-i slavata :D:


Zona Euro rasufla usurata. Liderii UE au anuntat ca vor salva Grecia de la faliment

Atena a cerut un nou ajutor de 100 de miliarde de euro si are sanse sa le primeasca, daca aplica planul de austeritate cerut pana la sfarsitul acestei luni.


Vestea s-a simtit imediat la bursele din toata lumea, care au deschis sedintele in urcare, si in evolutia pozitiva a monedei unice europene pe pietele financiare.

Noul pachet de ajutor, negociat intens in ultimele saptamani, ar putea ajunge la 120 de miliarde de euro. Asta in conditiile in care premierul elen s-a angajat la masuri de austeritate de 78 miliarde.

"Cred ca ne-am inscris pe un traseu stabil, unul foarte dificil pentru Grecia, care cere multe sacrificii", a declarat George Papandreu, premierul Greciei.

Germania, cel mai mare creditor al Greciei, pare impacata cu situatia, cu conditia ca toate partidele elene sa sustina noul acord dintre Atena si Bruxelles.

"Am convenit ca va fi un nou program pentru Grecia, care trebuie aprobat de Parlamentul Greciei saptamana viitoare. Vorbim de sustinere voluntara din sectorul bancar privat, pe langa ajutoarele bancilor centrale", a spus Angela Merkel, cancelarul federal al Germaniei.

"Consolidarea fiscala este indispensabila, reformele stricte la fel, ca si programul de privatizare", a declarat si Jose Manuel Barosso, presedintele Comisiei Europene.

Punctul slab al acordului, care ii ingrijoareaza pe economisti, este ca europenii continua sa vorbeasca pe mai multe voci, iar tarile din afara Zonei Euro refuza sa participe la pachetul de ajutor financiar.

"In cazul Marii Britanii am cerut asigurari ca Londra nu va fi inclusa intr-un nou pachet de ajutor financiar pentru Grecia si am primit asigurari ca nu se va intampla asta", a spus David Cameron, premierul Marii Britanii.

Regatul Unit nu este singurul care vrea ca la ajutorul dat Greciei sa contribuie doar tarile din Zona Euro. Zilele trecute, si Cehia cerea acelasi lucru.

Vineri, si presedintele Traian Basescu a asigurat, de la Bruxelles, ca "niciun cent din fondurile structurale destinate Romaniei sau altor state nu va fi dirijat catre Grecia".

Pe de alta parte, autoritatile romane sustin ca cele sapte banci grecesti care detin 27% din piata noastra bancara nu au retras capital din Romania. Asta inseamna ca piata ramane stabila, ceea ce va influenta pozitiv si cursul de schimb.

Vineri, leul si-a mentinut tendinta de apreciere in raport cu moneda unica europeana, cursul mediu fiind de 4 lei si 21 de bani, pentru 1 euro.


http://stirileprotv.ro
 
Interes e pentru ca a trecut la euroi, ca de nu....Si cu siguranta nu-i vor lasa asa. De-aia si fac grecii figurile astea. Insa sa vedem pana cand....
 
O senatoare din Franta se considera saraca...
CONFIDENŢIAL ATLANTICO; Cu venituri superioare a 10 000 de euro pe lună, senatorea „Europe-Ecologie Les Verts”, Alima Boumediene-Thiery vrea sa convinga serviciile de Stat ca situatia sa financiara este precara, si conturneaza criteriile sociale de admitere intr-un internat public astfel ca fiul sau sa poata fi acceptat...
Daca pentru François Hollande, ne putem considera bogati cu 4000 € / luna, pentru senatoarea „Europa-Ecologie”, Alima Boumediene-Thiery, 10 000 de euro pe luna nu sunt de ajuns!
Aceasta doamna a scris pe data de 26 mai 2011 Ministrului Invatamantului Luc Chatel, cerandu-i sa intervina in favoarea fiului ei, ca urmare a refuzului de a fi acceptat intr-un internat public, cererea fiind analizata dpvd al „ criteriului social”
"Aviz negativ de la asistenta sociala” regrata Alima Boumediene-Thiery, in scrisoarea sa in care incerca sa explice ca un senator in situatia ei are nevoie de ajutor de la stat pentru a face fata situatiei. " Platesc in fiecare luna 1200 de euro partidului politic din care fac parte, platesc un credit ipotecar de 1500 euro (...) In fine, in cele din urma trebuie sa traiesc cu aproape 2000 de euro."
In realitate salariul net al unui senator se ridica la 5400 euro pe luna si doamna senator uita sa aminteasca ca mai primeste inca 6240 de euro pe perioada mandatului de senatoare, bani de la Senat neimpozabili.
De amintit ca salariul mediu in Franta este cu putin peste 2000 de euro net in functie dupa INSEE (National Institute of Statistics and Economic Studies). In ce priveste salariul mediu acesta este de 1500 euro, ( 50% de francezi castiga mai putin, 50 % mai mult)

http://www.atlantico.fr/decryptage/...fils-criteres-sociaux-reclamation-148366.html
 
Back
Top