• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Diverse discutii despre biserica si popi

Reactia bisericii a fost si mai socanta decat reactia preotului. O balmajeala din care am inteles doar ca "s-a procedat corect, deoarece s-a actionat rapid (sic!) si s-au indeplinit toate conditiile pt ca liturghia sa continue". De cacao explicatia "mai marilor" (in portofele si averi, evident).

Acu', nici cu enoriasii nu mi-e rusine. Cum or fi acceptat ei sa mai stea sa aculte liturghia, cu mortul ala intins pe jos? Probabil acum se intelege mai bine fenomenul puparii moastelor. Atat putem. Trist, dar adevarat. Totul, sub privirea ingaduitoare a bisericii. O instituitie din ce in ce mai decazuta, din care a disparut orice urma de omenie. Ca si spitalele. Adik intri viu acolo si "iesi" mort.

Mai se epsista o explicatie a reactiei preotului. A vrut omu' sa-si verifice harul, adik a vrut sa vada daca "puterile" lui inzecite de faptul ca era in biserica, pot sa-l scoale din morti pe sarmanul om. Ghinion! "Magia" n-a functionat. Deci popa n-are har. Deci ?!?.... trageti voi concluziile, ca pe mine ma lua un nerv mare ....
Nu pot intelege cum poate functiona in sec 21 mecanismul asta primitiv, de manipulare a maselor de catre biserica. Mi-a greu sa accept ca suntem un popor atat de inapoiat, incat sa credem in demoni, insanatosiri si invieri miraculoase, poposiri in rai si alte aberatii. Sigur, fiecare e liber sa creada ce vrea, dar io nu mi-am pierdut speranta ca o vom apuca si pe calea aia mai de mijloc, in care sa reusim sa imbinam pe "a crede" cu "a cerceta". Nu e nimic rusinos in "a cerceta". Dimpotriva ... Rusinos e ce se intampla cu popii astia si cu puhoiul de creduli, pompos numiti "credinciosi". Acu' si cainele e "credincios" daca ii dai papa. Dar noi mai avem si nitzel discernamant .... totusi. Sau nu?
 
Biserica - cifră de afaceri de sute de milioane de euro


Din lumânări și calendare, din pelerinaje și cherestea, dar și din donații și sponsorizări publice și private, în vistieria cultelor din România intră, anual, o sumă cu opt zerouri

În 2010, Patriarhia Română a raportat la ANAF venituri de peste 68 milioane lei. În același an, Mitropolia Moldovei și Bucovinei a avut încasări de 48,5 milioane lei, Arhiepiscopia Tomisului - 43 milioane lei, Arhiepiscopia Bucureștilor - 34 milioane lei, iar Eparhia Reformată din Ardeal - 29 milioane lei. În total, eparhiile principalelor culte (fie ele mitropolii, episcopii, dioceze, uniuni de biserici etc.) au avut, anul trecut, venituri de circa 450 de milioane de lei (aproape 110 milioane de euro).

La acestea se adaugă încasările entităților mai mici (protopopiate, parohii, mănăstiri etc.), precum și ale companiilor deținute de biserici. Acestea totalizează și ele, cu siguranță, zeci, dacă nu sute de milioane de euro anual. O cifră reală nu știu nici autoritățile, având în vedere că multe entități religioase nu-și depun bilanțurile.

Arhiepiscopia Ortodoxă de Cluj, de pildă, nu a raportat datele financiare pentru 2010. În 2009, însă, a avut venituri de 6,5 milioane de lei și un profit de 0,85 milioane. „Banii provin din minima activitate comercială pe care o desfășurăm“, explică diaconul Bogdan Ivanov, purtătorul de cuvânt al instituției. El spune că excedentul după plata tuturor cheltuielilor de funcționare este dedicat fie operei caritabile, fie procesului de construcție și renovare a lăcașurilor de cult. „În plus, funcționarea postului de radio «Renașterea», de exemplu, costă circa trei-patru sute de mii de lei pe an“, a mai afirmat Ivanov.

Potrivit părintelui Constantin Stoica, purtător de cuvânt al Patriarhiei Române, problema profitului realizat de entitățile religioase este una falsă. ”Totul pornește de la faptul că Ministerul Finanțelor folosește aceeași formă de raportare pentru toată lumea. În cazul nostru, așa-zisul profit nu se distribuie sub formă de dividende, ci se folosește în anul următor pentru activitățile curente ale bisericii. Așa că banii care apar drept profit sunt, de fapt, investiți, cu precădere în acte de caritate ori în construcția ori renovarea de biserici”, spune preotul.

„Ochiul dracului“

Pe lângă sumele trecute în acte, este aproape unanim acceptat că în lumea bisericii se învârt și destui bani negri. Potrivit statisticilor Ministerului Culturii, există în România 18.425 de lăcașuri de cult (71% din acestea, respectiv circa 13.100, sunt biserici ortodoxe). Dacă luăm în calcul încasări nedeclarate medii de 500 de lei pe lună pentru fiecare, rezultă venituri ascunse de peste 100 de milioane de lei anual.

Iar estimarea de mai sus este binevoitoare, fiind foarte posibil ca suma reală să fie, de fapt, mult mai mare. „Am avut de-a face cu biserici și preoți din toate zonele, cu diverse ocazii - nuntă, botez, înmormântare, sfeștanii. Doar de câteva ori am primit chitanță și, în marea majoritate a cazurilor, pe aceasta erau trecute sume mai mici decât cele achitate“, povestește un om de afaceri din centrul României. Un preot dintr-o parohie din Dâmbovița recunoaște că așa stau lucrurile, dar încearcă să se justifice: „Dacă declar toți banii pe care îi primesc, cresc pretențiile protopopului și ale arhiepiscopiei. Vor spune că am enoriași înstăriți și vor crește cotele la lumânări, ziare și cărți“. Pentru că o bună parte din venituri sunt obținute pe seama credincioșilor, care, mai mult sau mai puțin voluntar, cumpără lumânări, calendare, icoane, cărți etc. În zonele unde nu există bani sau interes pentru astfel de produse, pentru a atinge cota stabilită, preoții ajung să plătească din propriul lor buzunar.

„În parohiile mari lucrurile se vând fără probleme. Dar în satele sărace și depopulate, unde veniturile preoților sunt oricum mici, dacă nu reușești să le bagi oamenilor pe gât candele și abonamente la «Lumina» (publicația oficială a Patriarhiei - n.r.), trebuie să le achiți tu“, povestește Andrei T., fost student la teologie în Alba Iulia, azi angajat al unei fundații creștine.

Drumul spre autofinanțare

Dar bisericile nu câștigă doar din taxe, donații ori vânzarea produselor de cult. La Iași, de pildă, Centrul de Conferințe „Providența“ al Mitropoliei este închiriat pentru diverse evenimente, iar mănăstirea din Techirghiol și-a deschis hotel și bază de tratament. Parohia Romano-Catolică Sfântul Mihail din Cluj deține un hotel de patru stele, un restaurant şi o autoservire, în timp ce alte entități religioase dețin acțiuni în firme din industria lemnului (prin care exploatează, în general, pădurile ce le-au fost retrocedate), în benzinării sau în companii de leasing. Pe lângă acestea, sunt deja celebre afacerile bisericii din domeniul pelerinajelor sau al pompelor funebre. Multe din clădirile retrocedate sunt acum închiriate, iar terenurile agricole aduc și ele bani buni.

Nu în ultimul rând, cultele obțin sume deloc neglijabile de la stat. În 2011, de exemplu, fondurile alocate de la buget s-a ridicat la 317 milioane lei, din care 246 milioane lei pentru salariile personalului clerical. Proiectul de buget pe 2012 păstrează la fel contribuția statului la lefurile preoților, dar reduce restul finanțărilor acordate, astfel încât suma totală va scădea la circa 261 milioane lei.

„La aceste fonduri se adaugă finan­țările acordate pe plan local. Apoi, nu trebuie să uităm că există circa 10.000 de profesori de religie, din care mulți sunt preoți, plătiți din bugetul Educației, precum și preoți plătiți din bugetele MAI, MApN sau din cel al Sănătății“, spune Toma Pătrașcu, vicepreședintele Asociației Secular-Umaniste din România (ASUR). În opinia sa, cultele ar trebui să se autofinanțeze. „Dacă au cu adevărat credincioși și prestează un serviciu util, ar trebui să obțină și venituri. Noi am solicitat adoptarea modelului german, unde statul doar colectează, în schimbul unui comision, taxele pentru biserică. Dar acolo autoritățile nu forțează pe nimeni să plătească pentru culte“, explică Pătrașcu.

350
de milioane de lei au fost veniturile raportate pentru 2010 de Patriarhie și de episcopiile, arhiepiscopiile ori mitropoliile din cadrul BOR

80
milioane de lei a fost profitul brut total înregistrat în 2010 de principalele eparhii din România (ortodoxe, catolice, protestante și neo-protestante)

18.425 de lăcașuri de cult există în România, peste 70% dintre ele fiind ortodoxe. Conform recensământului din 2002, 86,8% din români sunt ortodocși, 4,5% catolici, 3,7% reformați, 1,5% penticostali și 0,9% greco-catolici

PERFORMANȚĂ
Mitropolia Moldovei și Bucovinei a avut, în ultimii ani, încasări care ar face invidioase multe firme autohtone.

RTEmagicC_Tabelbisericajpg.jpg


http://www.capital.ro
 
Bun articolul Anuk. Chiar voiam sa-l pun si eu caci mi s-a parut destul de documentat. Cititi si comentariile cititorilor, ca si ele sunt la obiect. Incepe lumea sa se destepte.
 
Asa este Nita, ma tenta sa postez si comentariile, nu de alta dar vroiam sa se vada ca nu doar noi"carcotim".
 
Nu stiu ce se intampla, dar s-au inmultit articolele care scot la lumina ceea ce noi (premonitii.ro) spunem demult: lacomia popilor a ajuns la un nivel maxim si tare mi-e, ca vom asista in viitorul apropiat la niste schimbari (pentru inceput de mentalitate) in randul "credinciosilor". E bine si asa, ca de la aceste schimbari vor veni ca un tavalug si celelalte. Doamnele-ajuta!!

Cititi articolul de mai jos si cititi si comentariile cititorilor. Rea lume dom'le!! Sa lovesti tu asa fetzele bisericesti!! Incornoratul e printre noi!! (nu-i asa popicilor? cine sa stie mai bine decat voi?)


Episcopul din Varna a anunţat că va demisiona după ce s-a afişat într-o limuzină de 35.000 de euro, stârnind astfel mânia opiniei publice din Bulgaria. În condiţiile în care maşinile de lux sunt în contradicţie cu valorile fundamentale ale creştinismului, precum smerenia şi abnegaţia, REALITATEA.NET vă întreabă dacă vi se pare normal ca Patriarhul Daniel să se deplaseze în limuzine cu preţuri de peste 50.000 de euro.


Episcopul de Varna s-a trezit implicat într-un scandal-monstru, după ce s-a prezentat săptămâna aceasta la biserică într-o limuzină hibrid Lincoln MKZ, al cărei preţ porneşte de la 35.000 de dolari. Gestul său a stârnit mânia opiniei publice şi a jurnaliştilor din Bulgaria, ceea ce l-a făcut să-şi anunţe demisia, miercuri, în cadrul unei emisiuni de radio. Biserica bulgară neagă însă că şi-ar fi dat demisia.

Patriarhul Daniel îi dă E-Clasă Episcopului de Varna

Şeful Bisericii Ortodoxe Române, Patriarhul Daniel, nu este nici el străin de plăcerile lumeşti oferite de confortul maşinilor de lux. În 2010, la întâlnirea de 40 de ani cu colegii de liceu, organizată la Lugoj, Patriarhul Daniel şi-a făcut apariţia într-o limuzină A8, de culoare albă şi cu motor de 4,2 litri şi 326 de cai putere. Maşina i-a fost oferită Patriarhiei Române în 2007 de către Porsche România, distribuitorul mărcii Audi pe teritoriul ţării noastre. În prezent, Preafericitul Părinte Daniel se deplasează într-o limuzină Mercedes Clasa E de culoare neagră, cu geamuri fumurii. Ambele maşini costă mai mult decât modelul cu care s-a afişat Episcopul de Varna şi intră în contradicţie cu valorile fundamentale ale creştinismului: cumpătarea, smerenia, abnegaţia.

De la măgar la cai putere

Fără-ndoială, creştinismul a evoluat mult în ultimele două milenii: de la măgarul cu care şi-a făcut intrarea Isus în Ierusalim s-a trecut la sutele de cai putere ale limuzinelor prelaţilor autohtoni. Potrivit unei statistici din 2010, în România există 18.300 de biserici şi numai 4.700 de şcoli generale şi 425 de spitale. Nu e suficient pentru Biserica Ortodoxă Română, care are ambiţii faraonice: ridicarea Catedralei Mântuirii Neamului, care va fi înaltă cât un bloc de 30 de etaje şi va costa aproximativ 400 de milioane de euro.

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/dezbatere...el-cu-masini-de-lux_893642.html#ixzz1fyYnlFjl
 
Poate ma insel, dar aceasta stire nu a aparut in presa romaneasca. Frige prea tare. E drept si in Italia a aparut mai dosita asa, nu pe ziare importante.

http://www.ilpuntodivistaonline.it/...rce=facebook.com&utm_content=fbshare-js-large

Este vb de biserica ortodoxa din Grecia dispusa sa doneze parte din imensul patrimoniu imobiliar ,pt a ajuta natiunea aflata la ananghie.
Si au facut-o cu discretie , in mod concret, dupa un colocviu intre ministrul de finante Evangelos Venizelos si arhiepiscopul Ieronymos II, a fost facuta publica hotararea, fara mare tam tam si pumni batuti in piept. Bravo lor!
 
Sanchi ajutor pentru natiune...
Motivul real a fost o "cumparare" a guvernului, guvern care dorea sa impoziteze si biserica.
Insa aceasta a preferat sa renunte la cateva imobile dar s anu fie impozitata...
Oare ar fi luat grecii impozit si pe banii facuti cu "pelerinajul la moastele sfinte" pe care grecii il organizeaza asiduu prin tarile ortodoxe?
 
Muzeul Aurului a fost vandut in rate, la pret de garsoniera

Dupa ce statul a investit in reabilitarea acestuia cinci milioane de lei,
Dupa ce statul roman a investit in reconsolidarea Muzeului Aurului din loca­litatea hunedoreana Brad peste 50 de miliarde de lei vechi, cladirea a fost vanduta Centrului Ortodox Filocalia (COFB) cu doar 100.000 de lei. Mai mult, exponatele din aur nativ, adapostite aici de peste 2000 de ani, sunt noua tinta a COFB. Tranzactia a fost incheiata prin incalcarea Legii 422/18.07.2001, prin care Primaria Brad avea drept de preemptiune, si se afla in prezent pe masa procurorilor si a instantelor de judecata.

http://www.fin.ro/articol_39336/muzeul-aurului-a-fost-vandut-in-rate-la-pret-de-garsoniera.html

Muzeul Aurului Romanesc

La Muzeul Aurului din Brad s-a adunat cea mai mare colectie de piese din aur nativ din Europa, cu forme spectaculoase precum: steagul dacilor, soparlele din aur, harta Romaniei in aur si un cristal pentagonal, unic in lume. Aici au fost adapostite din 1896 aproximativ 500 de kilograme,
cat cantaresc cele 1.305 exponate din aur nativ, piese extrase din minele de aur de-a lungul vremii de minerii angajati la filialele Minvest. Pe langa acestea exista si un esantion de diamante si o colectie de peste o mie de flori de mina. Exponatele au fost atractia unor expozitii internationale, precum cea de la Paris - 1937 sau München - 2003.
 
Exact asta e perceptia celor mai multi dintre noi, ca popii de azi sunt mai mult niste colectori de taxe, decat niste sfintit parinti . Insa, trebuie sa recunoastem ca mai exista, din fericire si preoti de bune credinta, oameni care nu-ti baga cu japca mana in buzunar. Din pacate sunt specie pe cale de diparitie.


Boboteaza in anul apocalipsei

Pe seara a sunat la interfon. Nu asteptam pe nimeni, asa ca ne-am privit suspiciosi. Copiii au chiuit ca ar putea veni musafiri incarcati de cadouri, insa vocea mieroasa din interfon i-a linistit: "sunt eu, parintele! Am venit cu botezul". Pe noi ne-a innebnit! Intr-o secunda ne-am pregatit de lupta.

In primul rand, am stins luminile, am ascuns copiii in ultima camera si mai aveam putin si otraveam si apa din filtru. Pe intuneric, ne-am grupat langa vizor si asteptam sa vedem ce fata are un popa din anul apocalipsei. A sunat de cateva ori, apoi din ce in ce mai enervat si in final i s-a lipit degetul de buton. Cu mana cealalta a apasat pe clanta sa intre in casa. Mai aveam putin si puneam mana pe cutit sa iesim la parinte. A mai scuturat clanta de cateva ori si a coborat bombanind.

Am respirat usurati ca dupa un act terorist si am pandit momentul oportun sa aprindem lumina. La botezul de acum doi ani am scapat in casa o babaciune laudaroasa si bandita, care m-a fortat sa cumpar 4 carti scrise in calitatea lui de doctor. Avea o geanta rapanoasa plina de ultimele best seller-uri la care lucrase. A vazut o carte in biblioteca noastra cu Parintele Arsenie Boca si a clatinat din deget scarbit: "un curvar. Cand a venit la Bucuresti odata, era insotit de o femeie". Am zis ca nu aud bine. Parinele Arsenie mai are putin si va fi canonizat, iar la mormantul lui de la Prislop merge in pelerinaj o tara intreaga. Imi venea sa-i dau in cap cu Apocalipsa pe care tocmai o cumparasem din geanta lui slinoasa.

Sigur ca botezul nu s-a incheiat pana nu a servit parintele o visinata si un fursec. Am regretat ca nu era Sofia mai mica s-o botezam pe loc, in apartament. Colega mea imi povestea ca la botezul de anul acesta a deschis usa din imprudenta si s-a trezit cu popa tasnind ca o racheta pana in cealata parte a casei. Incep sa cred ca fac cursuri si antrenamente cu doua luni inainte, unde invata tot felul de tehnici si penetrari. Nu m-as mira sa-i gasesc ghem, striviti de usa de la bloc, pe care n-au mai apucat s-o tina in urma ultimului locatar.

Acum 7 ani (suna apocaliptic), am trait un adevarat botez in casa din care ne-am mutat. Parintele Vasile de la Biserica Enei ne-a batut la usa pentru prima oara, apoi in inimi - de unde nu a mai plecat niciodata. Nu mai vazusem pana la el un parinte care sa dea, nu sa ia. Ne-a adus in dar (unor straini!) o iconita cu Sfantul Nicolae, hramul bisericii unde slujea. Am vrut sa bag o fisa, cum suntem obisnuiti sa tratam clerul, insa parintele Vasile m-a oprit: "am venit cu botezul Domnului, nu la cersit. Daca doriti sa faceti mai mult pentru biserica, stiti unde o gasiti". Inainte sa bata parintele Vasile la usa, am tras la propriu de besnita de popa de la biserica Cretulescu, sa ne boteze si noua casa. Ne-a spus un pret la telefon, de la noi a venit pauza, iar de la el intrebarea: " e bine?" Era bine si asa, doar ca parintele uitase de noi cand am revenit cu un telefon. Umbla deja slobod prin alt Bucuresti.

La parintele Vasile ne-am botezat copiii si ne-am cununat finii, chiar daca ne-am mutat din cartier. Din intalnirile cu el am invatat ca omul sfinteste locul si parintele busuiocul!

http://smartwoman.hotnews.ro/Boboteaza-in-anul-apocalipsei
 
Se zice " Ferice de cei saraci cu duhul" sau "Crede si nu cerceta" si uite ca am ajuns la concluzia ca e adevarat sa stii cat mai putin din domeniul bisericesc sa zicem sau a"fetelor bisericesti"si stiu eu la ce ma refer. Cand auzi "detalii "din gura unui preot sau viitor preot......sau cand ii vezi "viciile si pornirile lumesti",cand isi da arama pe fatza......te ia cu lehamite si dai in greatza .
 
Slujbele românilor din Irlanda se desfăşoară pe ritmuri de manele

Pastorul român al cultului penticostal dintr-un orăşel din Irlanda îşi ţine predicile pe manele, un credincios filmând slujba şi postând clipul pe internet.

Cântecul este despre Iisus, anunţă RTV, iar cei care iau parte la slujbă nu par a avea vreo problemă cu melodia.
vedeti filmulet :D

http://www.adevarul.ro/life/viata/w...fasoara_pe_ritmuri_de_manele_0_626337697.html
 
"Documentul nu a fost gasit" ,poate gasesti o solutie sa-l putem vedea.
 
Romanul e inventiv domn'le. Ce si-a zis taica parinte sa faca, sa stranga enoriasii la slujba? Sa le dea ce le place. Si iote slujba pe ritm de manele. Insa Leru nu se supara, important e sa vina lumea la slujba.
 
Preotii nu sunt inregimentati politic dar isi stiu bine intereseul si fac pact cu "diavolul" de la putere :D:


Am pescuit preoţi electorali cu năvodul. Trocuri politice în altarul bisericii, numele Domnului fie lăudat!



CU DOMNUL ÎNAINTE SPRE VOTURI! Am filmat cu camera ascunsă trei preoţi luaţi la întâmplare din judeţul Ia şi. Toţi trei au acceptat trocul: bani contra voturi, adică donaţii pentru biserică în schimbul sprijinirii unui candidat în timpul slujbelor. Preoţii sunt atât de învăţaţi să li se ceară acest lucru încât pentru ei a devenit un mod de supravieţuire: pe seama politicienilor ei reuşesc să-şi zidească bisericile.


Preoţii din mediul rural se prind în hora electorală. În schimbul donaţiilor pentru bisericile la care slujesc, aceştia sunt dispuşi să dea o mână de ajutor în campania pentru alegerile din toamnă. Reporterii EVZ, în colaborare cu cei de la ziarul 7EST, au făcut un experiment cu camera ascunsă.

Am mers la trei preoţi, din comunele ieşene Trifeşti, Bivolari şi Probota, şi ne-am prezentat ca membri de partid, la organizaţiile judeţene. I-am asigurat de sprijinul nostru pentru diferite lucrări la biserici, cerându-le în schimb susţinere în rândul enoriaşilor. Dialogurile sunt spumoase, iar discuţiile cu aceştia arată că astfel de practici sunt uzuale în preajma alegerilor.

O sută de mii pentru pictură

Părintele Iulian Moisii slujeşte la biserica din localitatea Zaboloteni, comuna Trifeşti. Are vilă mare, frumoasă, în capătul satului. Jovial, deşi nu ne cunoştea, părintele ne-a primit în casă. I-am explicat, pe scurt, misiunea noastră: că suntem de la PSD Iaşi şi că facem un tur al comunelor pentru a pregăti campania electorală pentru alegerile din toamnă. Să vedem ce nevoi au preoţii, dar şi cum ar putea susţine ei partidul în campanie.

A râs complice şi ne-a explicat care ar fi necesarul. "Avem biserica în construcţie. Am pictat doar 100 metri pătraţi şi mai avem de pictat încă 400 de metri pătraţi, avem turlă centrală pe mijloc şi aceea ia mult. La 250 de lei metrul, ar trebui măcar o sută de mii acum acum", explică părintele Moisii.

“Putem să venim în faţa poporului"

Părintele nu ar refuza o donaţie din partea unui candidat PSD. Dar cum ar putea fi transformat acest ajutor în voturi pentru politicianul donator?

Părintele ne luminează: "Putem să venim în faţa poporului să spunem cine şi cum ne-a ajutat. Asta tot timpul am făcut-o, indiferent că a fost PDL, PSD, PNL".
Ca să fie cât mai convingător, Iulian Moisii ne face un scurt istoric al lucrărilor de ridicare a bisericii din Zaboloteni.

Până în 2006 când a preluat el parohia, era zidită la nivel de centură. În 2007, a primit un sprijin de 1,5 miliarde lei vechi de la Guvern. “Ni i-a virat în cont, eu m-am mai rugat de unul, de altul. A fost greu că a fost cu factură. Dacă era să-i fi avut neoficial, poate făceam mai mult din ei. Dar am plătit TVA şi toate chestiile astea", susţine părintele. Adică, la negru ar fi făcut mai multe lucrări din aceiaşi bani.



Proptea politică

Însă preotul admite că banii au fost alocaţi beneficiind de un sprijin politic important, de la Dan Cârlan, fostul şef al PDL Iaşi. “El a venit personal aici, a văzut lucrarea", explică părintele. “Adică, mai sunt şi care-i împart", completează el.

Apoi, de la secretariatul de stat pentru Culte i-au mai venit două tranşe: una de 100 şi alta de 150 milioane de lei vechi. “De ăştia pe care i-am primit de la secretariatul de stat, mă mai întrebau alţi colegi: Că de obicei se dă. Eu n-am dat nimic", susţine preotul.

“Oamenii iau de la toţi"

Părintele ştie exact şi care e masa electorală din satul pe care-l păstoreşte, vreo 400 de votanţi. Fiind mereu în contact cu oamenii, preotul ştie şi care e starea lor de spirit.

“În general lumea nu mai iubeşte niciun politician, asta e impresia oamenilor, au fost prea dezamăgiţi", afirmă Moisii. Despre pomenile electorale, cu găleţi şi alimente, nu crede că ar fi o strategie prea eficientă pentru noi. “Cred că oamenii iau de la toţi. Omul dacă îi dai un leu azi zice că e prieten cu tine, mâine îi dă altul", îşi spune el teoria despre votantul de la sat.

“Ce se vede, palpabilul"

Preotul susţine că va redeschide şantierul imediat după Paşti. “Orice ajutor, orice donaţie e binevenită. Puteţi veni şi la o slujbă, asta ajută foarte mult", ne sfătuie şte părintele. “Cel mai mare impact e când omul vede cu ochii lui ce s-a făcut. Eu vin în faţa bisericii, în faţa oamenilor şi spun: Eu asta zic: ce se vede, palpabilul, că aşa ei în general sunt dezamăgiţi de clasa politică", explică părintele.

Cu alte cuvinte, noi să dăm banii, să se realizeze lucrarea, iar preotul va avea grijă să ne laude si să convingă lumea să ne voteze. La sfâr şit, repetăm încă o dată înţelegerea verbală şi plecăm cu promisiunea de a reveni cu banii şi de a pune planul în aplicare.

“Întotdeauna am susţinut PSD-ul". Dar vrea o centrală pentru campanie

La câţiva kilometri mai spre nord se află satul Tabăra din comuna Bivolari. Preot aici este Iulian Ancuţa. După ce a aflat de unde suntem, pe părinte l-a buşit râsul. A înţeles de îndată ce vrem. “Ştii că noi nu ne putem implica în chestia asta, nu?", parează părintele prima ofertă de colaborare cu PSD. Imediat, în câteva seunde, a venit însă şi cu completarea.

“Eu oricum mă înţeleg foarte bine cu primarul. Deci nu sunt probleme. Poţi să-l întrebi pe Liviu (Liviu Teodorescu, primar PSD Bivolari – n.r.). Excelent conlucrez cu el. Pentru campanie întotdeauna am susţinut PSD-ul", afirmă părintele.

Totuşi, pentru biserica la care slujeşte, părintele ar avea nevoie de o sursă de încălzire. “Eu am vorbit cu primarul şi mi-aş dori enorm o centrală, un cazan pentru biserică. Pe lemne. Biserica asta e cea mai mare din zonă", explică el care e dorinţa lui pentru a face trocul politic.



Bani dirijaţi politic

Despre implicarea politicului în biserică, părintele a adus în discuţie două cazuri concrete. Pe de o parte o investiţie realizată la o biserică dintr-o comună vecină unde primarul e PDL şi pe de altă parte un dosar de finanţare ce i-a fost respins lui, din cauza culorii politice nepotrivite. “Adevărul este că anii trecuţi, Trifeştiul, care e PDL, a băgat 1 miliard în biserică", spune Ancuţa, cu o nedisimulată invidie.

În cazul său, lucrurile au stat tocmai pe dos. “L-am rugat pe senatorul Constantinescu (PSD – n.r.) de la Paşcani. Mi-a băgat un dosar blindat la Culte, la Bucureşti, acum doi ani. Dosarul a fost respins. Mi-a răspuns clar: culoarea politică e de vină", explică el.

Înainte de a ne lua rămas bun, preotul ne mai povesteşte de o şcoală părăsită dintr-un sat vecin pe care ar vrea să o transforme în biserică, dar că pentru asta ar trebui trase sfori la nivel înalt, chiar la ministerul Educaţiei. Întâlnirea se finalizează cu încă o asigurare din partea preotului: “Din punctul meu de vedere, aveţi tot sprijinul meu".


Bani pentru pictură

Pe preotul Ion Pralea din comuna ieşeană Probota l-am găsit în curtea casei parohiale. Ducea o cofă de vin fiert muncitorilor ce lucrau la pictura interioară a bisericii. Îmbrăcat în straie civile, preotul a acceptat dialogul. I-am explicat că suntem de la filiala judeţeană a PP-DD şi că am vrea să vedem cum l-am putea ajuta, contând la schimb pe sprijinul său în campania electorală din toamnă.

“Nevoi ar fi. De finalizat pictura. Ar mai trebui vreo 200 de milioane de lei. Am pictat de 550 milioane, cam 750 ar fi tot. E 60 de euro metrul pătrat", explică părintele care ar fi cea mai arzătoare problemă în parohia sa.

Despre implicare sa directă în campania electorală, preotul nu se pronunţă clar. “Dar cu preoteasa aţi vorbit?" Preoteasa, adică soţia sa, pare cheia şi lăcata în acest caz. “Doar ştiţi că n-am voie să fac politică, ăştia abia aşteaptă. Dar preoteasa e directoare la şcoală, aici. Candidează la funcţia de primar", spune părintele Pralea. Oferta noastră pare să fi venit la momentul oportun.

Preoteasa, directoare de şcoală, e membru PDL. “Deoacamdată ea e în PDL. Ea a fost înainte la PSD, a trebuit să treacă ca să rămână director", spune preotul.

“E cam naşpa"

Despre opţiunile politice viitoare ale preotesei-director de şcoală, părintele Pralea nu vrea să divulge mai nimic. Cert e că va candida la Primărie, dar “nu-i sigur că rămâne la PDL". În plus, subiectul e cât se poate de actual pentru că preoteasa trebuie să se hotărască cât mai repede.

“Şi ăştia tot cer lista de consilieri, echipa adică. E cam naşpa", afirmă preotul Pralea. Preotul o oferă ca monedă de schimb pe preoteasa-candidat : noi finanţăm biserica iar soţia vine cu capitalul ei politic şi ar putea candida pentru noi. Facem schimb de numere de telefon şi promitem să revenim cu o ofertă clară, articulată.

Astfel, în doar două ore am discutat cu trei preoţi din trei comune diferite. Niciunul nu a respins ideea colaborării. Am încheiat mai multe înţelegeri verbale: donaţii la biserici în schimbul sprijinirii partidului. Dar cea mai importantă confirmare este faptul că trocurile politice sunt o practică uzuală pentru preoţi şi că se implică în campaniile electorale de când există democraţia. Părintele Moisii, de la Zaboloteni, a sintetizat perfect: Nu este an în care un politician să nu-mi ceară sfatul.

“Regulile sunt extrem de clare în această privinţă. Preoţii nu au voie să se implice în campania electorală. În cazul donatorilor, la biserică, poate fi amintit numele şi prenumele acestora, sub nicio formă partidul. În cazul în care există totuşi astfel de cazuri, ele vor intra la judecata noastră şi, în funcţie de gravitate, există şi sancţiuni."
preot Constantin Sturzu, purtătorul de cuvânt al Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei

DISPUTE ÎNTRE PSD şi PNL

Preoţii din Vrancea au sprijinit un candidat în noaptea de Înviere

În aprilie 2011, liderii PSD şi PNL Vâlcea s-au acuzat reciproc că au furat startul în campania pentru desemnarea candidatului unic al USL la şefia Consiliului Judeţean. Liberalii i-au acuzat pe pesedişti că, ajutaţi de preoţii din judeţ, i-au făcut campanie candidatului Ion Câlea.

“Câţiva preoţi din mai multe parohii din Vâlcea au împărţit în noaptea de Înviere mii de felicitări cu mesajul politic al lui Ion Câlea. Din câte ştim, nu a început campania internă, iar acest aspect este extrem de grav", a declarat la acea vreme Victor Stănculescu, vicepreşedinte PNL Vâlcea, citat de Agerpres. În aceste condiţii, liberalii au solicitat mutarea preoţilor care în noaptea de Înviere au făcut campanie electorală.

EXEMPLE

Scandaluri cu preoţi electorali în toată ţara

“Doi preoţi ce slujesc în comuna Filipeni (Bacău), s-au transformat peste noapte în directori de campanie ai candidatului PSD la funcţia de primar al comunei, Mircea Berza. În numele lui Dumnezeu şi “pentru binele comunităţii", preoţii Gheorghe Chirica şi Victor Solomon, merg din poartă în poartă şi sfătuiesc oamenii să voteze culoarea roşie, respectiv pe candidatul social-democrat", Ziarul de Bacău, articol din 11 iunie 2008.

“Episcopia Slatina a fost sesizată în urmă cu câteva zile în legătură cu un alţi doi preoţi care s-au implicat în campania electorală pentru susţinerea unui partid, lucru interzis oamenilor în sutană de către Sfântul Sinod. Este vorba de preoţii Ilie Popescu şi Mircea Renghea, ambii din Vulpeni. Împotriva lor a depus la Episcopie plângere un jurist care arată că cei doi au grijă în această perioadă să adreseze oamenilor, în timpul slujbelor religioase regulate sau cu prilejul slujbelor de înmormântare, sintagme electorale prin care sunt ridicate în slăvi "măreţele“ realizări ale primarului comunei, penelistul Ştefan Tănăsescu", preciza Gazeta de Olt pe 23 mai 2008.

“Preotul Ioan Morar, paroh al Bisericii Şarât din Câmpia Turzii, s-ar fi implicat mai mult decât îi permite haina preoţească în campania electorală pentru alegerile prezidenţiale din acest an. El nu numai că l-a primit pe candidatul PSD, Mircea Geoană, în sfântul altar, dar le-a transmis enoriaşilor că "biserica a fost ridicată cu ajutorul PSD", nu cu "ajutorul lui Dumnezeu" cum spun majoritatea preoţilor", menţiona TurdaNews în noiembrie 2009.

“Preotul paroh din comuna băcăuană Letea Veche îşi oferă sprijinul pentru campania electorală. El a lipit pe uşile primăriei şi ale cârciumilor din localitate afişe prin care anunţă acest lucru. Indiferent de culoarea politică, candidatul care va primi ajutorul preotului trebuie, în schimb, să construiască o anexă a bisericii", anunţa realitatea.net în aprilie 2008.



http://www.evz.ro
 
Acum nuj izact daca e chiar prima si nici ce-au descoperit astia . Poate inteleg cunoscatorii, sa ne expliciteze si noua. Vorba cuiva , la comentarii, ridicarea asta la cer o fi izact istraterestrii. In cazul asta, tre sa urmarim mai atent ce "vrea" sa zica astia cu desciperirea asta.


Descoperire istorica: Prima dovada arheologica a crestinismului din timpul lui Iisus


Oamenii de stiinta au facut o descoperire memorabila intr-un mormant din Ierusalim, aceasta putand fi prima dovada arheologica a crestinismului din timpul lui Iisus. Descoperirea este legata de credinta invierii lui Iisus si este datata din secolul I d.Hr..

Examinarea arheologica facuta cu ajutorul unei camere-robot in interiorul unui mormant intact din secolul I d.Hr., aflat in Ierusalim, a relevat o serie de osuare din calcar sau "cutii de oase", informeaza Eurek Alert.

Pe aceste relicve s-au gasit gravate inscriptii rare in limba greaca si o imagine unica iconografica, pe care oamenii de stiinta le-au identificat ca fiind de origine crestina.

Inscriptia greaca de pe un osuar se refera la "ridicarea" cuiva la Dumnezeu, iar imaginea cioplita descoperita pe un alt osuar este un desen ce pare a fi un peste mare, avand in gura o figura umana.

Imaginea ar putea fi evocarea povestii biblice a lui Iona. In vechile Evanghelii, "semnul lui Iona", mentionat de Iisus, a fost interpretat ca un simbol al invierii sale. Imaginile lui Iona din arta crestina timpurie, precum cele gasite in catacombele romane, reprezinta figurile cele mai frecvente gasite pe morminte, ca un simbol al sperantei invierii crestine.

In schimb, povestea lui Iona nu este reprezentata in nicio imagine de arta iudaica din secolul I d.Hr. si imaginile iconografice de pe osuare sunt extrem de rare, avand in vedere interdictia din religia iudaica de a realiza reprezentari ale oamenilor sau ale animalelor.

Mormantul in cauza este datat din anul 70 d.Hr., atunci cand utilizarea osuarelor a incetat, odata cu distrugerea romana a orasului Ierusalim. Daca inscriptiile sunt crestine, asa cum sustin arheologii, atunci aceste gravuri reprezinta prima dovada arheologica crestina descoperita vreodata.

Gravurile au fost realizate de catre crestini la cateva decenii dupa moartea lui Iisus. Impreuna, inscriptia si imaginea lui Iona sunt o marturie a credintei crestine timpurii privind invierea.

Rezultatele au fost publicate de catre James D. Tabor, profesor si conducatorul catedrei de studii religioase la Universitatea North Carolina din Charlotte, Statele Unite.

"Aceasta inscriptie se refera la invierea din morti, fie a decedatului respectiv sau poate avand in vedere imaginea lui Iona gasita in apropiere, un simbol al credintei invierii lui Iisus", a spus Tabor.

http://www.ziare.com/magazin/arheol...a-crestinismului-din-timpul-lui-iisus-1153216
 
In materialul postat de tine se presupune ca gravurile intaresc ideea de inviere a lui Isus in timp ce in materialul pe care l-am gasit eu treaba sta izact invers.:D:Cine sa-i mai inteleaga ?!?

Descoperirea care schimba 2.000 de ani de Crestinism. "Iisus nu a INVIAT

Arheologii au descoperit la Ierusalim un mormant din secolul I d.Ch. Acesta adaposteste un osuar cu o inscriptie care sugereaza ca acolo este posibil sa fi fost ingropat Iisus.

Mormantul cuprinde mai multe osuare, pe care arheologii le-au cercetat cu ajutorul unui robotel care a patruns in mormant.

Pe capacul unui osuar scrie in limba greaca: “Divine Iehova, trezeste-te!” Alaturi sunt alte inscriptii si desene specifice primilor crestini.

Cavoul se afla foarte aproape de altul, descoperit in anul 1980, care a starnit atunci o mare controversa, pentru ca arheologii afirmau ca acolo au fost ingropata familia lui Iisus, dar aceasta varianta nu este unamim acceptata de istorici si teologi.

Noul mormant atribuit lui Iisus a fost gasit in anul 2010, dar abia acum autorii descoperirii, James Tabor si Simcha Jacobovici, au decis sa vorbeasca despre aceste subiect.

Acest cavou sustine si ipoteza lansata in 1980, potrivit careia Iisus si familia lui sunt ingropati in aceasta zona.

Ambele cavouri ar fi apartinut lui Iosif din Arimateea, care, dupa cum spun si Scripturile, l-a ingropat pe Mantuitor in mormantul sau. Daca intr-adevar asa s-au petrecut lucrurile, Iisus nu a inviat, cum cred crestinii, ci a ramas in cavou si a putrezit ca orice om, afirma arheologii.

Pe capacul osuarului, alaturi de inscriptia in limba greaca, este desenat un peste care tine ceva in gura, aluzie la povestea lui Iona, imagine folosita de primii crestini ca simbol al credintei lor in invierea lui Mesia.

Acest detaliu dovedeste ca in acel cavou au fost ingropati crestini, nu iudei, pentru ca religia acestora interzice desenarea oamenilor sau animalelor.

Acestea sunt cele mai vechi dovezi arheologice ale existentei crestinilor, datand din perioada anterioara anului 70 d.Ch., cand Ierusalimul a fost distrus de romani.

Alti arheologi contesta insa declaratiile celor doi, sustinand ca este imposibil sa se fi pastrat asemenea dovezi dintr-o perioada atat de veche.

Aceste informatii fac parte din cartea intituala “Descoperirea lui Iisus: o noua descoperire arheologica arata adevarul despre nasterea crestinimsului”.

Filmul documentar, bazat pe aceasta carte, va fi difuzat de Discovey Channel in primavara acestui an, anunta Daily Mail.

http://www.dailymail.co.uk/sciencet...-ancient-coffin-lead-resting-place-Jesus.html

http://ro.news.yahoo.com
 
Back
Top