• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Picturi,sculpturi..(.intr-un cuvant....ARTA )

Este cineva care nu a auzit de celebrul tablou Gioconda lui da Vinci ? Cu siguranta ca nu :P De regula am tot auzit de enigma surasului ,iata insa ca de data asta se vorbeste de faptul ca " nu-i un surâs obişnuit ci o grimasa de durere ,ba mai mult ca Giocnda ar fi suferit de hipercolesterolemie. Asta o spune Vito Franco, profesor de anatomie patologică la Universitatea din Palermo, el sustine ca " în jurul ochiului stâng al chipului pictat se află o pată galbuie, "o colecţie de acizi graşi strânşi sub piele". Semnele hipercolesterolemiei pot fi confirmate şi prin lipoame subcutanate la nivelul mâinilor, arată specialistul.




Asa-i ca nu va asteptati la asa ceva?

Priviti acum si alte tablouri celebre


Transfuzie de sânge de capră - Jules Adler




Rembrand -Circumcizia


Despre acestea si alte cateva tablouri a vorbit medicul Mircea Beuran la Conferinţa "Medicina şi pictura" in cadrul Conferintelor TNB din 10 Noiembrie .

Ca sa va incit iata un fragment " Ultimul capitol al conferinţei lui Beuran s-a intitulat "Artişti sub influenţa propriilor suferinţe". Un prim pictor prezentat a fost El Greco (1541-1614), cunoscut drept consumator de droguri halucinogene şi diagnosticat ca astigmat şi psihopat. Mulţi au văzut în el un vizionar dezechilibrat. În bisericile din întreaga Spanie se găsesc picturile lui care prezintă personaje alungite cu priviri extatice. Corecţia optică prin lentile cilindrice aduce la normalitate o bună parte din personajele sale, dar le devalorizează sub raport estetic şi ca semnificaţie.

Francisco Jose Goya y Lucientes (1746 - 1828) îşi pierde auzul la 28 de ani, ceea ce alături, de un pesimism cronic, îl aduce într-o stare de cădere psihică uluitoare. Lucrările din acea perioadă sunt dedicate coşmarurilor umane, decăderii morale şi fantasticului morbid. Pentru cei apropiaţi, Goya devenise un fel de nebun rătăcit într-o lume pe care nu o mai întelegea. Din ce în ce mai abătut şi tulburat, pictorul se izolează complet cumpărând reşedinţa numită "Casa Surdului" (din cauza fostului proprietar, nu a sa). Aici lucrează febril la un ciclu macabru intitulat "Lucrări întunecate".

Picturile erau murale (căci nu voia să le vadă nimeni din afară), iar ulterior au fost transpuse pe carton. Din acea perioada datează celebra "Saturn devorându-şi fii", una dintre cele mai impresionante lucrări ale "groazei şi canibalismului". Unii critici spun că suferea de encefalită şi că ilustra tot ceea ce îi apărea în coşmarurile sale.

Surse si materiale f interesante despre tabolourile analizate de medicul Beuran

http://www.descopera.ro/dnews/11667...uite-de-un-important-medic-roman-galerie-foto

http://www.mediafax.ro/cultura-medi...-vinci-schiteaza-o-grimasa-de-durere-11665864
 


Acest tablou semnat de Andy Warhol a fost vandut saptamana acesta cu suma de 105 milioane dolari . Tablou

"Silver Car Crash (Double Disaster)" are dimensiunile de 2,43 metri x 4 metri, si se
compune din două panouri. Panoul stâng conţine o serigrafie cu 15 fotografii ale unui accident de automobil, iar panoul drept este un vast dreptunghi argintiu.

http://www.thedailybeast.com/articl...othebys-is-the-daily-pic-by-blake-gopnik.html


Cu acest tablou ,Warhol a creat conștient de lucru de o asemenea amploare și ambiție pe care o are locul alături de picturi, cum ar fi Guernica lui Pablo Picasso și Theodore Gericault cu Pluta Meduzei ca una dintre capodoperele definitive ale picturii istorie .
 
Cele daua tablouri la care faceam referire in postarea anteroara .




Tabloul lui Picasso, Guernica, expus la Reina Sofia in Madrid In paranteza fiind spus , am avut bucuria de a-l vedea , este dedicat orașului basc Guernica, bombardat de aviația germană. Această operă marchează începutul angajării politice a artistului .



Pluta Meduzei - Théodore Géricault


În iulie 1816, fregata marinei regale "Meduza" se lovește de o stâncă în apropierea coastei de apus a Africii. Căpitanul neexperimentat, împreună cu ofițerii și funcționari superiori care se aflau pe navă iau în posesie cele șase bărci de salvare, abandonând naufragiații în ciuda codului de onoare al marinei. O sută patruzeci și nouă de persoane, majoritatea soldați, se îmbarcă pe o plută improvizată care plutește în derivă timp de treisprezece zile. Doar cincisprezece naufragiați supraviețuiesc și au putut fi salvați, după ce pe plută s-au petrecut scene de groază. Géricault, tocmai întors din Italia, este în căutarea unei teme contemporane captivante pentru un tablou de mari dimensiuni. Istoria "Meduzei" îl captivează, execută în atelierul său macheta plutei, se întâlnește și cu foști naufragiați, dorind să înțeleagă atmosfera care domnea pe plută. Ezită la alegerea unei scene concrete, în cele din urmă se hotărăște asupra momentului în care naufragiații observă în depărtare pânzele bricului "Argos" care le va aduce salvarea. Rezultatul a fost un tablou, care la expunerea la Salonul din 1819 va trezi multe controverse și comentarii, cu caracter mai mult politic, decât artistic. Pluta Meduzei este, mai presus de orice, o revoluție în pictură, iar în istorie intră valoarea artistică a tabloului și nu interpretările politice. Scena prezentată atât de realist a fost subordonată regulilor riguroase ale compoziției clasice. Ecoul romantic este determinat de gama de culori și de jocul de lumini și umbre.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Théodore_Géricault
 

Strigatul- Edvard Munch una dintre cele mai enigmatice si stranii lucrari din istoria artei. Silueta tremurata, pe fonduri dense si groase, te duc cu gandul la strigatul omului modern zdrobit de angoasele existentei cotidiene. Este considerata cea mai importanta opera a artistului. Munch descria intamplarea care l-a determinat sa picteze "Strigatul": "Mergeam pe strada cu doi prieteni. Soarele apunea si am simtit o urma de melancolie. Dintr-o data cerul s-a facut rosu sangeriu. Cand ma uitam mai atent la norii in flacari am auzit un tipat puternic, nesfarsit, trecand prin natura".

Graficianul sud-coreean Kim Dong-Kyu. parodiaza :D: amuzant,nu ?





Teribil de amuzanta este paradoia picturii ""Saturn devorându-şi fii" pictata de Goya

Parodiile raspund la intrebarea "Ar fi folosit Vincent van Gogh un iPad?



Surse :
http://www.picturicelebre.ro/product_info.php?products_id=74
http://www.evz.ro/detalii


Se mai parodiaza Picasso- Portretul Mariei Tereze Walter”
Caspar David Friedrich -Wanderer deasupra Mării de ceață
Edouard Manet - În grădina de iarnă
 
Contributia artei la definirea identitatii romanesti .



Theodor Aman, Unirea Principatelor



Nicolae Grigorescu - Unirea Principatelor



„România Revoluţionară” de C. D. Rosenthal
 
Recunosc ca nu ma dau in vant dupa pictura naiva,dar aceste lucrari imi plac,poate m-a influentat si situatia in care este pictorul sau curajul ,optimismul lui ,un ex de urmat.Ca sa intelegeti , în vârstă de 30 de ani, este o persoană cu handicap de gradul I care depinde de mama lui. de multe ori isi mișcă mainile cu ajutorul gurii sau picteaza tinand pensula intre dinti,. Asa-i ca n-ai zice asta cand te uiti la tablouri ? Toate ,absolut toate sunt vii,culori vesele ,nimic trist.

Ce credeti ca a declarat la vernisajul unei expoziti personale ?!? "Până nu am realizat eu ceva pentru mine nu am fost mulţumit. Pe aceasta cred că ar trebui să se bazeze şi cei din jur: să nu mai aştepte atât de mult şi să facă ceva pentru ei înşişi“

Pictorul se numeste Vasile Popovici,














 
A mai trecut un an........


Dali -Persistenta memoriei

...vine un altul,poate mai bun :P

La multi ani !!!



"ignorati"simbolistica lui Dali si intrepretati cum va placea ideea ceasului care se scurge.....
 
Unirea principatelor


N Grigorescu



T Aman



Aman Hora Uniri la Craiova


anuk said:
Unirea principatelor


N Grigorescu



T Aman



Aman Hora Uniri la Craiova




Gheorghe Tattarescu – Deşteptarea României
 
Iarna in pictura romaneasca



Ion Tuculescu -Iarna




George Spaiuc Iarna in centrul vechi Botosani



Andrei Branisteanu - Iarna la Rosia Montana



Constantin Isachie – Iarnă grea
 
Grădina Desfătărilor - Hieronymus Bosch





si panourile laterale

Pe acesta care reprezinta iadul puteti observa pe fundul unui personaj un portativ cu note muzicale ,note care au fost "transformate " in cantec de o studenta .




Varianta pentru pian a fragmentului muzical a fost publicată pe Internet, iar cineva a compus apoi versurile, apărând şi o variantă corală.

Le puteti gasi aici http://www.descopera.ro/dnews/12077...orie-ce-mesaj-secret-a-lasat-hieronymus-bosch


Tripticul „Grădina Desfătărilor” este expus la Muzeul Prado, Madrid, Spania.este de dimensiuni mari si o gramada de detalii interesante.Cred ca am stat cateva ore bune pt a "diseca" si intelege simbolistica fiecarui detaliu.Sincer,nu-mi amintesc sa fi dat importanta acestui detaliu cu notele muzicale.
si aici http://www.theguardian.com/artandde...-hieronymus-bosch-triptych-recorded?CMP=fb_gu
 
Femeia in pictura lui Nicolae Tonitza


Mama si copilul



Irina


Nud de femeie


Muncitoare


Micuta tataroaica



Dupa razboi (portret de femeie)
 
Femeia, ca subiect si inspiratie artistica in cadrul picturii romanesti , femeia in diferite ipostaze.


Ludovic Bassarab - Portret de tigancusa



Camil Ressu - Maternitate



Theodor Aman - Cantareata cu lauta



Ștefan Luchian - Florareasa



Nicolae Vermont – În fața șevaletului




Ștefan Dimitrescu – Femeie citind
 
Invierea lui Hristos in pictura



van dyk invierea




risurrezione-di-cristo-giovanni-bellini_




Duccio_di_Buoninsegna_Invierea



Giotto – ressurezione



rembrandt-resurrection-1638



Resurrection_Prado_1596-1600 el greco




rubens risurrezione di cristo




MARTURIILE ICOANEI INVIERII – de Arhimandrit Mihail Stanciu



http://www.razbointrucuvant.ro/2009/03/16/marturiile-icoanei-invierii-de-arhimandrit-mihail-stanciu/

http://libersaspun.3netmedia.ro/cultura/invierea-lui-hristos-in-pictura-universala/

http://www.crestinortodox.ro/paste/...ierii-intre-traditie-improvizatie-124393.html
 


Vincent van Gogh -Noapte

Acest tablou apartine perioadei in carepictorul se afla in azilul din Saint Remy si reprezinta o demonstratie impresionanata a modului unic de perceptie si interpretare a naturii de catre un artist care a stiut sa isi proiecteze sentimentele asupra lucrurilor din jurul sau. In aceasta perioada, Van Gogh isi pierduse credinta, dar scria ca mai simte "o groaznica nevoie de - oare pot spune cuvantul - religie. Si atunci mi se intampla sa ies noaptea sa pictez stele. "

Stelele, neobisnuit de mari si de stralucitoare, sunt inconjurate de o aureola si par ca se invart continuu pe firmament. Semiluna degaja o lumina atat de puternica incat poate fi comparata cu soarele.

Acelasi cer, aceleasi stele in tabloul " Terasa Cafenelei Noaptea”
 

Copilul care vroia sa se faca tatic - Donald Zolan.

Reflecţie: Copilul care vroia să se facă tătic - Dr. Ecaterina Hanganu

,...Stătea aşa, cuminte şi se aşeza întotdeauna într-un colţ al încăperii. Sau oricum, îşi trăgea scăuieşul cu trei picioare acolo, la perete. Scria, desena, răspundea când era întrebat, serios şi cuminte. Credeţi cumva că la joacă era altfel?! De ce să alerge, după cine sau pentru ce?! Mai bine se uita cum trec nourii pe cer sau cum razele soarelui cad, închipuind fel şi fel de figuri, printre frunzele copacului înalt până la cer. Ale copacului lângă care stătea. Sigur, când se simţea observat, intra de voie-de nevoie şi el în joc. Râdea cu noi, vorbea cu noi - şi ce glas argintiu mai avea, ca un clopoţel - apoi iarăşi se retrăgea acolo, în colţul lui şi desena sau citea - chiar şi în recreaţie. Sau se uita la cer…. Era un copil cuminte …De la un timp am început chiar şi noi să-l credem aşa cum spunea învăţătoarea: un om mare şi învăţat. Dar cum putea să fie "un om mare şi învăţat" - doar era colegul nostru şi eram cu toţii în clasa I?! Prea mult nu ne băteam noi capul - doar aşa, din când în când, ni se făcea un fel de ciudă pe el: auzi colo, ce tot găsea de citit, de scris sau de desenat şi de ce se tot uita la cer - parcă noi nici n-am fi existat deloc pe-acolo?! Am încercat să-i arătăm ce lucruri nemaipomenite ştim să facem: avioane din hârtie, pe care le arunci şi care se întorc la tine, baloane de săpun mari de tot şi care ţineau până dincolo de gardul şcolii şi aveau chiar curcubeul în ele, ba chiar puteam spune toate cuvintele lungi din lume de la sfârşit la început - dar el tăcea mai departe: se uita o clipă atent şi pe urmă, iar îşi vedea de treabă acolo, la locul lui. Ba o dată ne-am luat la întrecere cine ştie toate capitalele din lume - doar atunci a tresărit, n-a scos un cuvânt şi a ieşit afară. Ne-am zis că de data asta l-am dovedit: sigur că nu ştia aşa de multe ca noi! Când pauza s-a terminat, s-a întors în clasă trist, cu ochii roşii şi în ziua aceea nici n-a mai ridicat mâna să răspundă la lecţii. L-a scos la tablă învăţătoarea - credea că nu învăţase - dar a răspuns ca întotdeauna, perfect, fără şovăire - doar glasul lui, de clopoţel argintiu, suna acum stins, mâhnit, ca venind de tare departe…De atunci nu ne-am mai pus mintea cu el. Aşa l-o fi făcut pe el Doamne-Doamne: cuminte, serios şi învăţat.
...Sigur că da! La ce vă aşteptaţi?! După prima şedinţă cu părinţii, am primit fiecare ce-am meritat: o chelfăneală bună de la tata, observaţii lungi şi plicticoase de la mama - că doar la şedinţă nu fuseseră chemaţi pentru felicitări. Ne gândeam cu invidie la mama lui: ce fericită trebuie să fi fost! Nu venise la şedinţă - nu fusese chemată - păi nici n-avea de ce!
N-am văzut-o decât la serbarea de sfârşit de an. Mi se părea că e cea mai frumoasă mamă din lume - sigur, după mama mea! Dar şi ea, cu aceiaşi ochi mari şi trişti care, chiar şi surâzători, tot plini de lacrimi erau. Şi se aşezase acolo, în colţ, de parcă luase locul băiatului ei. M-am strecurat cum am putut să mă uit mai de aproape la ea. Plutea în jur un parfum fin, delicat - şi mi-am zis: ia te uită, mirosul are şi culoare! Şi încă violet! Ce minune! ...Venise şi învăţătoarea. Sigur, o felicita pentru băiat. Şi cum tocmai apăruse şi el, schimbă iute vorba şi-l întrebă într-o doară, ciufulindu-i părul în creştet: -
- Ia spune, ce vrei tu să te faci când ai să fii mare? -
- Eu?! Eu vreau să mă fac tătic!
A trecut mult timp până să înţeleg. Ăsta era tot secretul. Când tăticul lui aflase că o să fie tătic, plecase. Plecase de tot. Nu şi-a văzut niciodată fiul. N-a vrut. Când începuse să meargă, nu era om pe care să-l vadă şi să nu-l întrebe: "Tu eşti tăticu'?" În cele din urmă, mama i-a spus că tăticu' se află într-unul din oraşele acelea mari, cu nume imposibil de ţinut minte, acolo, peste mări şi ţări - şi că de asta nu poate veni acasă niciodată şi nici ei nu pot merge să-l vadă.
Şi l-a învăţat să-l roage pe Doamne-Doamne să-i ţină El loc de tata, că doar Doamne-Doamne e Tata tuturor.
Aşa am învăţat şi eu, să mă uit la Doamne-Doamne şi să-i şoptesc încetişor: "Ştii, Te iubesc şi mi-e tare dor de Tine!".
Iar când se face întuneric, să aprind candela. Nu ca să mă vadă El, ci să-l văd eu pe El. Mai bine. Şi mereu. “
 
Lorenzo Manuel Duran, un artist spaniol în vârstă de 36 de ani sculpteaza in frunza .






















El şi-a descoperit pasiunea pentru creaţii inedite în 2005. Inspiraţia pentru aceste microsculpturi i-a venit în momentul în care a observat o omidă mâncând o frunză. El foloseşte un cuţitaş cu lama ascuţită (utilizat în chirurgie) ca să realizeze designurile complexe. Tehnica este una complicată, migăloasă, implicând multă răbdare, deoarece materialul prim, frunza, poate fi cu uşurinţă deteriorat. Îşi alege frunzele din ce are la dispoziţie în zona în care locuieşte, iar rezultatul este cu adevărat incredibil.

http://www.ziarulring.ro/
 
Inundatiile cauzate de recentele averse m-au dus cu gandul la ARCA LUI NOE :P



Arca lui Noe pe o pictură din 1675 (artistul nu este cunoscut), aflată în prezent la Muzeul de Artă din Budapesta



Noahs Ark - Edward Hick




Arca – imagine din Evul Mediu
 
Back
Top