• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Picturi,sculpturi..(.intr-un cuvant....ARTA )

Blestemul "Baietelului in lacrimi" - tabloul care nu arde niciodata!

Tabloul pe care niciun pompier nu l-ar primi in casa lui a produs o adevarata isterie in Anglia la sfarsitul anilor 90. Despre "Baietelul in lacrimi" se spune ca nu doar rezista la incendii, dar le si provoaca!


331510-blestemul-baietelului-in-l.jpg


In 1985, casa unei familii din Yorkshire era inghitita de flacari, dar pompierii au descoperit in urma dezastrului un tablou neatins de foc. Sute alte persoane au raportat incidente similare, in urma carora "Baietelul in lacrimi" a supravietuit.

Legenda spune ca baiatul din poza era un orfan pe care pictorul Bruno Amadio l-a adoptat dupa ce parintii acestuia au murit intr-un incendiu. Studioul artistului a luat foc la scurt timp, iar baiatul a fugit. Zece ani mai tarziu a fost gasit mort in Barcelona, intr-o masina arsa complet.


O alta varianta ar fi aceea ca autorul tabloului, pictorul Bruno Amadio, era stapanit asa de nebuneste de pasiunea pentru pictura, incat a fost capabil sa-si sacrifice propriul copil. Mare specialist in portrete, subiectul lui predilect erau chipurile de copii plangand. Intr-unul din acestea si l-a ales ca model pe fiul sau, un baietel vesel si zburdalnic, ca orice copil de patru-cinci ani.

Tatal, un barbat dur, l-a asezat in fata sa si i-a poruncit sa planga. Dar cum baiatul nu putea nicicum sa-i faca pe voie, pictorul, smintit in pasiunea lui, l-a ars la mana cu un chibrit. Atunci copilasul a izbucnit in lacrimi si a strigat: “Tu sa arzi!”. Nu au trecut decat doua saptamani si cuvintele aruncate de baietel s-au materializat. Atelierul pictorului a luat foc si insusi artistul a pierit in flacari, alaturi de pretioasele sale picturi. Spre surprinderea tuturor, singurul tablou care a supravietuit incendiului a fost cel al fiului sau. La o scurta perioada de timp, a murit si baietelul, rapus de tuberculoza.


Neincrezator in povestea de pe internet, scriitorul si comicul englez, Steve Punt a vrut sa verifice rezistenta la foc a uneia dintre copii. A dus-o intr-un laborator de test unde in fata tabloului a fost pusa o flacara uriasa. Desi rama tabloului a prins foc, conturul baiatului a ramas neatins, focul stingandu-se pana sa-l atinga.



Exista totusi o explicatie pentru modul in care tablourile supravietuiesc in incendii. Firele de care sunt agatate ard primele, tabloul cade cu fata in jos si ramane mai putin expus la foc si fum.


In 1985, cotidianul britanic “The Sun” publica o serie de articole sub titlul “Blestemul arzator al baiatului in lacrimi”. In paginile ziarului erau relatate marturiile mai multor pompieri care declarau ca, in urma unor incendii devastatoare, un singur obiect ramanea neatins de flacari: un tablou semnat de Amadio (a realizat in total 60 de asemenea portrete) reprezentand un copil plangand. O stire de ultima ora, care informa ca dupa tabloul original se realizasera peste 50 de mii de copii, a creat panica in randul populatiei. La redactia ziarului soseau tot mai multe scrisori in care oamenii povesteau ca suferisera astfel de catastrofe, dupa ce atarnasera pe peretele casei portretul. Singurul mereu ocolit de foc era portretul original. Pentru a linisti populatia, pompierii au facut o declaratie publica, explicand fenomenul simplu. “Nu este vorba despre nici un blestem, despre nici o forta demonica. Intr-un incendiu, sfoara de care este atarnat un tablou arde prima, tabloul cade de pe perete cu fata in jos, ramanand astfel neatins de foc”.

Cei de la The Sun chiar au lansat o campanie prin care au adunat tablourile si le-au dat foc sub supravegherea unui pompier. 2.500 din cele 50.000 de copii au fost distruse in acest proces.


http://www.formula-as.ro





 
Licitatia saptamanii: Operele lui Luchian, Petrascu si Grigorescu, la vanzare.
Licitatia va avea loc joi, 13 septembrie, la Hotel Marshal Garden, de pe Calea Dorobanti.



Amurg pe malul apei", o opera realizata de Gheorghe Patrascu, este cea mai valoroasa piesa de la acest eveniment, urmata de doua lucrari apartinand lui Lucian Grigorescu si alte doua lucrari ale lui Stefan Luchian.

Alaturi de operele lor, vei avea ocazia sa admiri si sa licitezi pentru privelistile surprinse in ulei sau grafica de Adam Baltatu, Aurel Baesu, Kimon Loghi, Eugen Voinescu, Doru Bucur sau Elena Popea.

Vei vedea aici si opere cu natura statica, dar si diferite ipostaze ale figurii umane, te asigura organizatorii.

"Este o licitatie foarte echilibrata, cu multe lucrari frumoase si valoroase, ce merita a fi cumparate atat de colectionari cat si de investitori", a declarat Luminita Ghildus, reprezentant al casei de licitatii Goldart.

Cea mai scumpa este o pictura de Gheorghe Petrascu, "Amurg pe malul apei", estimata la 16.000 euro, lucrare ce provine din familia artistului, spune reprezentantul Goldart.

gheorghe-petrascu-amurg-pe-malul-apei.jpg


Urmeaza cele doua lucrari de Lucian Grigorescu, "Peisaj la Babadag" si "Barci la Balcic" ce provin din colectia pictorului George Stefanescu, estimate la 5.000, respectiv 2.500 euro.

lucian-grigorescu-peisaj-la-babadag.jpg


lucian-grigorescu-barci-la-balcic.jpg


Trebuie mentionate si doua desene realizate de Stefan Luchian, "Case la Brebu" si "Taranca in bucatarie", estimate la 8.000, respectiv 10.000 euro.

stefan-luchian-taranca-in-bucatarie.jpg



"In aceasta sesiune a licitatiei Goldart se mai gasesc trei uleiuri ale uneia dintre cele mai talentate pictorite din perioada interbelica, Elena Popea, trei uleiuri de Mircea Ciobanu si trei compozitii de Alexandru Tipoia, estimate la preturi cuprinse intre 1200 si 2000 euro", sustine Luminita Ghildus

elena-popea.jpg


mircea-ciobanu.jpg


alexandru-tipoia.jpg



http://www.business24.ro
 
In perioada 19 octombrie- 15 noiembrie Matei Serban prezinta la Galeria ArtXpert “New Works on Wood”, un grup de picturi noi, pe lemn (suportul preferat al artistului).
Galeria ArtXpert – Strada Putul lui Zamfir 45-47, Bucuresti. Program Luni-Vineri orele 14-20.

Matei Serban este un pictor remarcabil al generatiei ’90. Fost ucenic al unuia dintre cei mai apreciati gravori romani, Traian Alexandru Filip, Matei a avut un parcurs artistic bazat in exclusivitate pe calitatea artei sale si mai putin pe trik-uri de marketing sau comunicare. Artistul, care duce o viata retrasa, departe de emailuri, social media sau simeze aglomerate de grupuri de artisti, a convins, inca din facultate, ca are ceva profund de spus, folosindu-se in primul rand de calitatile artistice dobandite de la maestrul sau. Parcursul expositional, totusi, e unul solid. Expozitii la Carroll Turner Gallery in Santa Fe, Backstreet in Santa Monica, National Library la Oslo, Parlamentul European la Strasbourg si, pe taram Romanesc, la ArtXpert, il recomanda ca fiind un creator important. Matei Serban a absolvit Institutul de Arte din Bucuresti imediat dupa Revolutie si nu a mai avut parte sa guste din mierea expozitiilor si a comenzilor Uniunii Artistilor Plastici. A convins lumea intr-o piata de arta libera iar galeriile si artdealerii l-au imbratisat pentru calitatile sale reale.

Lumea lui Matei e misterioasa, simbolica dar oarecum personala. Lucrarile lui, desi asezate aparent, prevestesc tragedii care intarzie sa apara. Iata cum isi explica una din lucrari: ” Domnul si Pistolul -
Domnul-si-pistolul.jpg
In 1923, doi prieteni ai bunicului meu veneau la el sa ii ceara revolverul. Vroiau sa se dueleze pentru o femeie si nu aveau decat un pistol. Bunicul meu i-a refuzat, si atunci cei doi au gasit o alta metoda: intr-o camera singuri, cu doua lumanari care ardeau – celui caruia i se stingea lumanarea primul urma sa renunte la femeie. Drama s-a produs si bunicul meu a aflat mai tarziu ca femeia pentru care se duelasera plecase la Paris cu un pictor.”
La 44 de ani, Matei Serban a gasit calea, emotiile sunt legate doar de discursul artistic. Maturitatea estetica, stapanirea mestesugului inca de tinar, ii lasa mult timp de gandire, in asa fel incat, orice lucrare sa fie aproape un proverb.


Matei Serban are o viata ascetica, impacata cu divinitatea, creativa pana la obsesie, in atelierul sau din Bucuresti. Intr-un studio de 50 de metri patrati, care a apartinut graficianului Vasile Dobrian, Matei tese un univers paralel celui cu care oamenii de rand sunt obisnuiti. Valorile morale, codul razboinicului devotat si al invinsului demn, imaginea omului care e aproape de divinitate sunt macerate, sedimentate si apoi transpuse intr-o tehnica desavarsita, o osmoza intre modernitate, tehnici mixte si pictura clasica de mare rafinament.

DSC07264.jpg


DSC07262.jpg


DSC07260.jpg


ochi.jpg
 
Sculptura "Une Muse" ("O Muză") de Constantin Brâncuşi, estimată la un preţ cuprins între 10 şi 15 milioane de dolari, se află printre piesele centrale ale unei licitaţii de artă modernă şi impresionistă ce va fi organizată de casa Christie's, la New York, pe 7 noiembrie.

634161.jpg



Potrivit site-ului oficial al casei organizatoare, la această licitaţie vor fi scoase la vânzare şi alte capodopere aparţinând artei moderne şi impresioniste, create de Alberto Giacometti, Henry Moore, Jacques Lipschitz, Marc Chagall, Emil Nolde şi Lyonel Feininger, iar specialiştii se aşteaptă ca valoarea totală a operelor ce vor fi vândute să depăşească suma de 250 de milioane de dolari.

"Une Muse", lucrată în ghips, este una dintre primele sculpturi ale lui Constantin Brâncuşi care au fost expuse în Statele Unite ale Americii. Realizată în 1912, lucrarea, cu forme delicate ce reprezintă capul unei femei, a stârnit admiraţia publicului şi a colecţionarilor de artă atunci când a fost prezentată la ediţia inaugurală a expoziţiei "Armory Show", în 1913, la New York.


http://www.mediafax.ro


 
Desi a vandut un singur tablou in timpul vietii, Vincent van Gogh a fost un pictor ale carui lucrari au avut o influenta profunda asupra artei secolului al XIX-lea. Mai mult, succesul lor s-a prelungit pana in zilele noastre, devenind modele adesea intrebuintate in cultura contemporana.

Una dintre imaginile emblematice care isi leaga numele de cel al pictorului olandez este “Noapte instelata”.
VanGogh-noapte-instelata.jpg


Tabloul expus in prezent la Muzeul de Arta Moderna din New York a fost pictat in 1889, pe cand Vincent era internat la azilul din Saint-Remy din cauza bolilor emotionale de care suferea.

Spre deosebire de cele mai multe opere ale sale, tabloul "Noapte instelata" a fost pictat din memorie, nu in mijlocul naturii, cum prefera Vincent de cele mai multe ori. Asta explica poate, in parte, de ce impactul este unul mai puternic decat acela intalnit la alte lucrari din aceeasi perioada.

Liniile involburate si formele distorsionate creeaza o atmosfera intens emotionala. Desi caracteristicile sunt exagerate, acestea confera echilibru si dinamism compozitiei, transformand privitorul in participant la actiune. Din jos de dealurile care se succed la orizont rasare un mic oras. Multor oameni, culorile intunecate si reci, luminile scaparand de dincolo de ferestre, le amintesc de anii copilariei si de caldura casei parintesti. Punctul central al orasului il constituie turla svelta a bisericii care domina cladirile din jur.

Unii oameni au fost tentati sa realizeze comparatii stilistice intre “Noapte instelata” si o alta lucrare celebra a lui Vincent, “Lan de grau cu corbi”.
A_Vincent_Van_Gogh-1.jpg


Sa reflecte oare aceste abordari tensiunile interioare ale marelui artist post-impresionist? Sau este ceva mai mult care se poate citi in verticile stelelor de pe cer?

Acestea sunt elementele care transforma lucrarea “Noapte instelata” nu doar in cea mai faimoasa opera a lui Vincent van Gogh, ci si intr-una dintre cele mai controversate in privinta istoriei sale si simbolisticii.



Sursa
 
5606_9180_11.jpg



Ceramica de la Horezu este plina de simboluri universale si este o bucurie ca s-a decis inscrierea ceramicii romanesti de Horezu in lista Patrimoniului cultural imaterial potrivit site-ului UNESCO

DSC093472-300x225.jpg
Cocosul – "marca" acestei localitati. Cocosul este pasarea care vesteste rasaritul soarelui, inceputul unei noi zile, poate chiar o noua viata si un nou inceput. Asadar, Cocosul este un simbol al luminii si al biruintei acesteia asupra intunericului. Se spune ca in noaptea de Sf.Andrei, cantecul cocosului cheama ingerii sa vina sa alunge strigoii.

Sa nu uitam ca el este si seful curtii, domnind maiestuos peste ‘haremul’ sau de gaini. Devine astfel un simbol al puterii, al barbatiei si al curajului.
Simbolul Cocosului se regaseste in mai toate culturile. In mitologia greaca, Cocosul era asociat zeului soarelui – Apollo. Pentru vikingi reprezenta vitejia, iar in traditia Feng-Shui cocosul este considerat aducator de noroc. Este emblema Frantei (cocosul galic) si a fost folosit in timpul revolutiei franceze, ca simbol al suprematiei. Scotienii l-au vazut ca un intermediar al vindecarii, iar popoarele arabe considerau ca aceasta pasare are puterea de a chema ingerii pazitori.
Multe dintre aceste simboluri asociate cocosului se regasesc si in cultura noastra, iar o farfurie de ceramica ce poarta simbolul Cocosului de Horezu va aduce cu siguranta lumina in casa.

DSC09343-300x225.jpg

Pomul Vietii ,un alt simbol.

Femeia, nesocotind porunca Domnului si fiind intaratata de sarpe, il indeamna pe Adam sa muste din fructul oprit si asa sunt alungati amandoi din Rai, iar Dumnezeu “heruvimi a pus si sabia de para rotitoare sa pazeasca drumul catre pomul vietii” (Facerea 3,20). Si astfel ne-am pierdut noi accesul la acest pom roditor, insa se pare ca simbolul lui s-a perpetuat in toate culturile. Pomul simbolizeaza unirea Pamantului cu Cerul, fertilitatea, viata, vindecarea, inaltarea spirituala, regenerarea, stabilitatea. Si acest simbol este intalnit in toate culturile lumii : egiptenii considerau ca zeii Osiris si Isis au luat nastere dintr-un pom; chinezii il vad ca pe un simbol al nemuririi, iar maiasii, aztecii si olmecii vedeau in el un simbol al delimitarii spatiului pamantean de lumea subpamanteana si de cea cereasca.

DSC09346-300x225.jpg


Spirala vietii o gasim reprezentata pe multe farfurii din Horezu. Tot un simbol universal, pe mine ma fascineaza in mod deosebit. Pentru ca daca la celelalte pot face diverse asocieri, nu pot sa imi dau seama cum de stiau strabunii nostri ca ADN-ul este spiralat. Pentru mine, spirala vietii simbolizeaza insusi ADN-ul nostru, insa ea poate reprezenta si ciclul nastere-moarte-renastere, la infinit. Chakrele sunt spiralate; la fel si galaxiile din Univers. Evolutia este reprezentata printr-o spirala. De fapt, totul in natura este de forma spiralata si intr-adevar, viata insasi este o spirala.

DSC00050.jpg


Pestii – simbol al crestinitatii, al credintei. Insusi Mantuitorul Iisus Hristos a binecuvantat pestele si este reprezentat simbolic printr-un peste. Pestele simbolizeaza si fertilitatea si norocul. Sa nu uitam de mitul pestisorului de aur care iti indeplineste orice dorinta.


DSC09344-300x225.jpg


Soarele - forta vietii, lumina, nasterea, divinitatea. Soarele, la Horezu, are ochi, nas si gura. Iti zambeste din farfuria de ceramica. Soarele nu apune niciodata. El doar se muta in partea cealalta a Pamantului si incalzeste cu razele sale binevoitoare toata omenirea.

5606_9180_8.jpg

Ce-am putea spune despre asta ?

Sarpele cel care ii da acces omului la cunoastere, indemnand-o pe Eva sa il convinga pe Adam sa muste din fructul oprit al Pomului Cunoasterii Binelui si Raului. Se spune ca fiecare casa, pentru sanatatea locuitorilor sai si pentru bunastare, are un sarpe al ei. Cocosii despre care spuneam ca simbolizeaza biruinta asupra raului si intunericului.

Mai intalnim simbolistica vegetală, zoomorfa, antropomorfa și geometrica.
DSC00079.jpg


Surse:

http://www.schimbarea.info/2012/05/...-va-intra-in-patrimoniul-unesco-galerie-foto/

http://www.hranatate.ro/simboluri-universale-in-ceramica-de-horezu/


 
svetlana-ivanchenko-13_zps84df87f4.jpg



svetlana-ivanchenko-09_zps105b833d.jpg



svetlana-ivanchenko-07_zps35a939a0.jpg



svetlana-ivanchenko-01_zpsfa41b2d9.jpg



Va vine sa credeti ca aceste talouri au fost atent asamblate de mana și nu s-au folosit culori ?
Elementele de culoare pe care le vedeți pe aceste portrete provin dintr-o varietate de scoici și pietricele colorate natural, iar ocazionul se pot observa rădăcini de plante şi scoarță de copac.

Procesul laborios de creare a unui astfel de tablou necesită răbdare, artista, în vârstă de 50 de ani, cernând cu atenție nisipul și pietricele înainte de sortarea lor pe culori. Ea face acest lucru de 12 ani şi are foarte mult succes printre cunoscătorii de artă încât a avut şapte expoziţii în care şi-a prezentat creaţiile realizate din materiale naturale.

Svetlana Ivanchenko este numelel artistei.


 
Arta, prada de lux a razboaielor


Inca din antichitate, armatele invadatoare obisnuiau sa ia drept prada de razboi artefacte din ceea ce astazi numim patrimoniul national al tarii invadate. In realitate, era vorba despre furturi, despre pradaciuni facute cu uriasa lacomie si fara ca cineva sa se mai poata opune. Cu totala neutralitate, dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial presa din SUA sublinia ca pentru marile furturi de arta comise de nazisti, Hitler l-a avut drept exemplu pe Napoleon Bonaparte. Totodata, ziaristii nu uitau ca si aliatii, americanii si sovieticii, au comis furturi de obiecte de arta si cultura pe care, ulterior, le-au recunoscut.

Stalin, un iubitor de capodopere

Cazul URSS este unul special in acest context, pentru ca Stalin a avut doua atitudini total opuse fata de arta. Astfel, in anul 1928 el a dispus alcatuirea unei liste cu tablourile care insumate sa valoreze peste 2 milioane de ruble, la "export". Sub indrumarea "Comisariatului Poporului pentru Iluminare", mai multe muzee in frunte cu Ermitajul din Leningrad s-au "orientat" spre 250 de capodopere care valorau cel putin 5.000 de ruble fiecare. Apoi au inceput vanzarile secrete catre colectionari particulari. Scopul acestor instrainari criminale din patrimoniul URSS era obtinerea de fonduri pentru primul plan cincinal, care avea in vedere dezvoltarea industriei grele, pentru ajungerea din urma a Germaniei (care se lupta si ea sa se refaca dupa razboi).

Vanzarile de lucrari inestimabile de la Ermitaj au continuat pana in 1934. Omul-cheie al lui Stalin a fost Boris Lagran, comisar al poporului, insarcinat sa faca vanzarile din Ermitaj. Acest personaj odios (Stalin l-a schimbat dupa trei ani) sustinea teza conform careia poporul sovietic nu are nevoie de "arta degradanta a clasicilor picturii universale, care exprima atitudinea exploatatorilor"... Un astfel de individ a instrainat si capodopere pe care Stalin voia sa le opreasca. Cand a aflat ca marele cumparator de la Lagran fusese un bancher american care apoi a donat capodopere de peste 6,5 milioane dolari guvernului SUA, pentru infiintarea Galeriilor Nationale Americane, Stalin s-a infuriat. Arta de cel mai inalt nivel, stransa de Ecaterina cea Mare si tarul Nicolae I, a ajuns in mainile capitalistilor...

Dar al doilea plan cincinal putea demara (din 1932) si URSS a devenit treptat o mare producatoare de otel (in special) si de aici si marea industrie de razboi. Pentru a-si repara greselile, probabil, liderul de la Kremlin a purces dupa ocuparea Germaniei naziste la pradaciuni care urmau sa acopere, chipurile, golurile ramase la Ermitaj. In consecinta, in teritoriile ocupate de URSS, in special in viitoarea Germanie Democrata, s-au format "Brigazile trofeelor", care au furat si au dus in URSS incomensurabile cantitati de documente rare, bijuterii, picturi, sculpturi etc. Rubens, Caravaggio, van Dyck, Rembrandt, Raphael si alti mari maestri au facut drumul inapoi spre Leningrad - evident, nu aceleasi lucrari vandute intermediarilor americani.

Repatrierea, o problema delicata

Dupa semnarea tratatelor de pace, ar fi fost fireasca repatrierea lucrarilor patrimoniale furate ca prada de razboi. Dar iata ca dupa ce Boris Eltin a promis ca va repatria o mare parte din capodopere (1998), Duma de Stat a dat imediat o lege prin care se stipula ca valorile translocate in timpul razboiului (din Germania nazista) reprezinta "compensatii pentru crimele de razboi si pradaciunile din timpul invaziei URSS". Cu alte cuvinte, furturile din patrimoniul national si individual al unei tari, in timp de razboi, pot fi justificate oficial.

PAUL IOAN

http://www.revistamagazin.ro
 
sothebys-london-february-muse-picassos-femme-assise-prs-dune-fen_zps152dcd6e.jpg


Aceast tablou o reprezinta pe "muza" lui Picaso, Marie-Therese Walter si este una dintre cele mai apreciate picturi ale artistului. Realizat în 1932, el simbolizează o perioadă fructuoasă din cariera lui Picasso, de care colecţionarii de artă au fost întotdeauna interesaţi.


Tabloul este scos la licitatie si .......tineti-va bine :P suma de pornire este 25 şi 35 de miliioane de lire.(o nimica toata =))



 
Mare valva in media, in legatura cu tablourile furate de concetatenii nostri din Olanda :D: Iate-le in toata splendoarea lor si pe forumul nostru.

paulg_zpse02fceaf.jpg

Paul Gauguin: 'Femme devant une fenêtre ouverte, dite la Fiancée "(1888)




monet_zpsf4360352.jpg

"Charing Cross Bridge" de Claude Monet




claude-monet-waterloo-bridge-london-1901_zpsfbdf2d81.jpg

Claude Monet 'Waterloo Bridge, London "(1901)




JV4691b2_untitled_bmp_zps191f4e4b.jpg

"Autoportrait de Meyer de Haan"




picasso_zps687e5529.jpg

"Tête d'Arlequin" de Pablo Picasso




1677dfb14e6ab501123dc05931b3_zps9cc11138.jpg

"La Liseuse en Blanc et Jaune" de Henri Matisse





woman-with-eyes-closed-2002-by-lucian-freud_zps070bb807.jpg

"Woman with Eyes Closed" de Lucian Freud

 
delacroix_19757900_zpsa44296e0.jpg


"La Liberté guidant le peuple", celebrul tablou al lui Eugène Delacroix, a fost vandalizat de o vizitatoare a filialei muzeului Luvru din Lens, care a reuşit să scrie un mic text pe opera de artă, dar a fost imediat arestată, a anunţat instituţia, citată de AFP.

"La Liberté guidant le peuple" (1830), de Delacroix, este, alături de "Portrait de Balthazar Castiglione", de Raphaël, şi "La Madeleine à la veilleuse", de Georges de La Tour, una dintre capodoperele expuse timp de un an în noul muzeu din Lens, inaugurat pe 4 decembrie 2012 şi care a avut deja 205.000 de vizitatori.

De mari dimensiuni, pictura "La Liberté guidant le peuple"este inspirată de mişcările revoluţionare din Franţa, din 27, 28 şi 29 iulie 1830.





 
Tablouri a caror muza au fost tiganii,mi-ar fi placut sa aduc in prim plan tabloul "Eliberarea tiganilor (1848)pictat de Aman ,tinand cont ca astazi este o ziimportanta pt aceasta etnie, dar n-a fost sa fie,poate veniti voi cu imagini noi.



Tigancusa cu basma rosie
licitatia-armark-martisor-1-grigorescu-cap-de-afis-galerie-foto_zps7bf28383.jpg

Octav Bancila




Tigancusa
Apostol_Manciulescu_Tigancusa-330x446_zps195b55f7.jpg

Apostol Manciulescu



Țigăncuşă cu basma galbenă
8_62_zpsa16b43e6.jpg

Apostol Manciulescu


Portret de ţigăncuşă
34_1_16_zps25498fd7.jpg

Portret de ţigăncuşă








 
In cazul in care aveti "drum" la Paris :D: la sfarsitul lui Martie , puteti licita :P tablouri semnate de Nicolae Tonitza .


Zece tablouri semnate de pictorul român Nicolae Tonitza, din colecţia privată a Ştefaniei Manoliu, vor fi scoase la licitaţie pe 25 martie, la Paris, alături de alte lucrări ale unor artişti români, de casa de licitaţii Sadde Auctions.


Fosta colecţie a Ştefaniei Manoliu, născută în 1887 la Bacău şi decedată la Paris în 1972, va fi expusă în premieră la Paris. Printre piesele de artă importante, datând din perioada celor două războaie mondiale, se află zece tablouri semnate Nicolae Tonitza - unele dintre ele studii -, patru lucrări aparţinând Şcolii româneşti de pictură de început de secol XIX şi şapte tablouri semnate de pictorul român Francisc Şirato. Acesta a făcut parte din "Grupul celor patru", alături de Nicolae Tonitza, Ştefan Dimitrescu şi Oscar Han.

Lucrările de artă care vor fi scoase la licitaţie pe 25 martie, la Paris, au fost depozitate mai mulţi ani în mansarda reşedinţei unei familii din regiunea Bourbon, informează Mediafax.

Printre loturile care vor fi licitate pe 25 martie se află două nuduri de femei semnate de Tonitza - "Nu assis à l’étole" (estimat la 8.000-12.000 de euro) şi "Nu debout" (estimat la 8.000-12.000 de euro) -, care reflectă "imaginea măiestriei artistice" a autorului lor, potrivit experţilor în artă.

Alte tablouri semnate de Tonitza şi scoase la licitaţie pe 25 martie la Paris sunt: "Portrait de femme (Ecaterina?)", estimat la 8.000-12.000 de euro, şi "Portrait en profil d'une fillette", a cărui valoare estimată este de 15.000-20.000 de euro.

http://www.b1.ro/stiri/
 
Intre munca de birou si viata de familie, intre doua varste, intre zi si noapte, “intre vis si realitate” – asa s-ar putea descrie curajul Elenei Calapereanu, pictor debutant, de a-si da frau liber imaginatiei la o varsta la care cei mai multi dintre noi au si uitat, poate, de acest concept. Angajata a celui mai mare grup de media din Romania si avand un program zilnic de lucru de aproape zece ore, Elena Calapereanu si-a propus, la frumoasa varsta de 37 de ani, sa demonstreze prin tablourile sale ca ”niciodata nu este prea tarziu sa iti indeplinesti un vis”

Si visul a devenit realitate ,cel putin eu ,asa cred. Imi plac tablourile ei.

GONDOLIERUL
gondolierul_zps374e8e89.jpg




AUTOPORETRET
autoportret_zpsccef972f.jpg




EVA
eva_zpsa1e1b70e.jpg




DEPENDENTA
dependenta_180_zpsf3188df5.jpg



CHEIA
cheia_zpseeb4313d.jpg



Am probleme cu marimea pozelor :D:,le puteti vedea mai bine si insotite de comentarii ,aici : http://www.elena-calapereanu-art.ro/pictura-suprarealista-c-3.html?page=2&sort=2a
 
Se vede clar ca-i vorba de-o daramatura dar arata intr-un mare fel dupa ce a fost pictat,da,da,ati auzit bine,este vorba de Nikita Nomerz , artist din Rusia care in cadrul proiectului său "Zidurile vii", da o noua fata cladirilor abandonate .

cladiri_9_zpsad7bb153.jpg



cladiri_10_zps69a76911.jpg



cladiri_8_zpsd10ae0f6.jpg



cladiri_7_zps7ef360f9.jpg



cladiri_5_zps77799f62.jpg



cladiri_6_zps6662755f.jpg



cladiri_4_zps72ed3141.jpg



cladiri_2_zpsbe64cd64.jpg



ziduri_1_8e9d80434a_thumb_630_380_zpsd07a2347.jpg
 
Dedicat pana la moarte stilului academist al secolului XIX, pictorul francez Jean-Léon Gérôme mai are in cartea sa de vizita o caracterizare speciala: "orientalist". Acest termen ajunsese sa fie la moda in prima jumatate a veacului al XIX-lea, datorita unui neoclasic precum Ingres si a unui romantic precum Delacroix. Elementele fascinante ale Orientului apropiat si chiar ale nordului Africii i-au determinat pe artisti sa se inspire copios din viata arabilor. Iar unul dintre capitolele cele mai vizate a fost cel dedicat cadanelor din haremuri.

Jean-Léon Gérôme (1824-1904) a mers cu indiscretia pana acolo incat a devenit un soi de reporter din interiorul haremului si nu numai. Erotismul rafinat a fost un pretext excelent pentru compozitii de mare impact emotional, cu nuduri de splendide femei (ideale, asa cum cerea academismul, dar si neoclasicismul) in varii ipostaze. Evident, de la celebra "Baie turceasca" a lui Dominique Ingres, femeia la baie este o dominanta a acestei laturi a orientalismului, caci surprinderea ei la bazinul haremului este o imagine care se repeta la toti orientalistii. Dar Gérôme insista si asupra unor scene mai putin intalnite, si anume relatia dintre cadane si sclavele care se preocupa de curatenia trupeasca si de odihna super-luxoasa in dormitoarele haremului.

Artistul francez a descoperit relativ tarziu farmecul Orientului. El a avut un succes exceptional cu o panza cu tematica bizara: "Lupta cocosilor" (1846). A fost imediat remarcat la Salonul din Paris (unde a primit si un premiu) si din acel an Gérôme si-a dat seama ca academismul ii pune cel mai bine in valoare talentul de pictor dedicat, in buna parte, mitologiei. El adora liniile exacte si fine ale neoclasicismului, ca si culorile vii, temperamentale ale romantismului. Sinteza celor doua defineste academismul, despre care se spunea ca este cultivatorul ideal al alegoriilor in arta.


harem-baths_zps3cafb1f6.jpg


bethseba_zps00d8b0c0.jpg



bath_zpsd236c71e.jpg


baigneuses_zps334499f4.jpg


Aici mai multe tablouri
http://www.sandrobotticelli.org/painting-Jean Leon Gerome-The Hookah Lighter-88020.htm


Mie imi plac acestea
gerome_-_diogenes_zps16946efd.jpg

Diogenes, 1860


JeanLeonGerome16_zps255e24c9.jpg



egyptian-water-carrier_zps86660095.jpg
 
chagall-2_zps811deed0.jpg


Tabloul "Le nu au Bouquet" achiziţionat de un bogat cetatean american in 1988 şi expus pe yachtul sau, a "disparut" in anul 2002 .

Acest tablou pictat de Marc Chagall cu o valoare estimata de peste 1,2 milioane de euro a fost "recuperat"dupa 11 ani,partea proasta este ca se pare ca este implicat si un roman.
 
O fotografie poate fi arta ,nu ? Ce ziceti de aceste fotografii care mi-au placut mult :


Teritoriu virgin



Mure: Simbolul femeii la maturitate



Oua sparte




Orhidee




Cuib gol(superb




Samanta cultivata(sugestiv si nimic vulgar



Gradina cu flori I




Gradina cu flori II




Laptele matern


Fotografiile apartin Alexandrei Sophie care este un fotograf francez si care a avut ideea de a reprezenta într-un mod artistic şi natural etapele din viaţa unei femei.

Seria sa, intitulată Jardin Fleuris, redă într-un mod cu totul inedit fiecare dintre aceste perioade, părţile genitale ale femeii şi zonele adicente fiind acoperite în mod simbolic cu diferite obiecte delicate, cum ar fi manunchiuri de flori, pene, şi - poate cel mai sugestiv de toate - un pumn de fructe de padure, zemoase.

http://www.rtv.net/varstele-femeii-...e-la-fiinta-virgina-la-femeia-mama_75223.html


 
Back
Top