• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Automobile

zooks

New member
Joined
Mar 16, 2010
Messages
6,032
Reaction score
0
Stiri, lansari, totul despre automobile!


Opel Ampera, varianta europeană a Chevroletului Volt - FOTO

Opel a dat publicităţii informaţii oficiale despre noul hibrid Ampera, varianta europeană a Chevrolet Volt, potrivit Novidades Automotivas.

opelampera1_30245100.jpg


GM pregăteşte lansarea Voltului european în perioada următoare. Modelul Ampera a mai fost expus sub forma de concept. Voltul european are un motor "convenţional", de 1.4 litri, şi un motor electric.


Ampera va fi disponibil în toate ţările din Europa şi va fi vandut inclusiv de către cei de la Vauxhall în Marea Britanie. Pretul pentru un astfel de model va fi de 42.900 de euro. In Germania, unde acest tip de masini beneficiaza de scutiri de impozite, pretul va fi de 36.050 euro.

Potrivit celor de la Opel, exista deja 1000 de cereri pentru Ampera. Autonomia va fi de 40-80 de km cu un motor electric si pana la 500 de km cu motorul cu ardere. Detine patru moduri de conducere (normal, offroad, urban si sport). Ampera atinge 100 km/h in 9 secunde, si are o viteza maxima de 161 de km/h.

http://www.money.ro/opel-ampera--varianta-europeana-a-chevroletului-volt---foto_872146.html

Renault apără Duster-ul: SUV-ul românesc stă bine la siguranţa pasivă

Dacia Duster a obţinut 3 stele la crash-testul EURONCAP. Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranţa pietonilor şi 29% pentru asistenţă de siguranţă, SUV-ul românesc se situează sub limita de performanţă a modelelor de pe piaţa europeană din acelaşi segment. Renault laudă SUV-ul românesc spunând că Dusterul stă bine la siguranţa pasivă.

duster33_98014200.JPG


"Este dezămăgitor că Renault, compania mamă, nu acordă mai multă atenţie siguranţei la maşinile Dacia, aşa cum făcea cu automobilele Renault", au spus oficialii EuroNCAP.

În replică, oficialii Renault au spus obiectivele Dacia sunt de a construi maşini fiabile, iar Dusterul a beneficiat de tehnologia Renault privind siguranţa pasivă, capitol la care acesta se comportă foarte bine, scrie Autocar.co.uk.

Chiar dacă este singurul SUV compact care a a obţinut trei stele la crash-test-ul EuroNCAP, Dacia Duster este "aproape" la fel de sigură la testele de impact cu Mazda CX-7, cotată cu patru stele. Duster oferă o protecţie mai bună pentru pasagerii copii decât Mercedes GLK.

Punctajul Duster-ului a scăzut considerabil şi pentru că la capitolele safety assist( control electronic al stabilităţii şi sistem de avertizare sonoră pentru centura de siguranţă) şi protecţia pietonilor, SUV-ul românesc a obţinut calificative slabe.

Dacia Duster a obţinut 3 stele la crash-testul EURONCAP. Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranţa pietonilor şi 29% pentru asistenţă de siguranţă, SUV-ul românesc se situează sub limita de performanţă a modelelor de pe piaţa europeană din acelaşi segment.

http://www.money.ro/renault-apara-d...nesc-sta-bine-la-siguranta-pasiva_870721.html
 
Cum arată Fordul care va fi fabricat la Craiova. FOTO

Desi Ford nu a confirmat pana acum denumirea B-Max pentru automobilul pe care il va produce la Craiova, fotografiile spion transmise de o sursa anonima redactiei 0-100.ro confirma denumirea speculata pana acum in presa.

bmax_2_61537500.jpg


Mâine, 1 martie, şeful diviziei europene FORD, Stephen T. Odell va prezenta modelul fabricat la Craiova - B-Max - într- conferinţă de presă.

Ford B-Max a fost surprins in timp ce era pregatit pentru debutul mondial, la Salonul Auto de la Geneva.

Dupa cum se poate observa si in fotografii, B-Max preia fidel designul lui Ford Grand C-Max si pare o copie de dimensiuni mai mici a acestuia. Ford B-Max dispune de patru usi, cele din spate fiind culisabile spre inapoi, si poate gazdui pana la cinci pasageri. Citeşte mai mult despre Ford B-Max pe 0-100.ro.

B-Max va fi construit pe platforma modelului Fiesta. Motorizările disponibile vor fi de 1.0 litri/90 CP şi, posibil, de 1.6 litri/101 CP. De asemenea, diesel-urile 1.4 şi 1.6 TDCI vor completa oferta, informează Timpul. Primul automobil B-MAX fabricat în România ar putea ieşi de pe liniile de producţie până la sfârşitul anului. Directorul general al Ford Europa, Stephen Odell, vede în Uzina Ford de la Craiova una dintre cele mai eficiente investiţii ale grupului, în special pentru că deschide noi oportunităţi pentru piaţa europeană.

Pe lângă "revoluţionarul" B-Max, Ford vine la Geneva cu alte modele: conceptul Vertrek, înlocuitorul lui Kuga, Escape, Focus Electric, C-Max HEV, C-MAX Energie, Transit Connect Electric, Ranger Wildtrak pick-up, Mondeo ECOnetic, Metal Ka şi Fiesta RS World Rally Car.

http://www.money.ro/cum-arata-fordul-fabricat-la-craiova--foto_873931.html
 
Renault scoate Dusterul de 850 cai putere

E oficial! Renault a anunţat că va participa la cursa Pikes Peak International Hill Climb 2011 cu un model Dacia Duster de 850 cai putere, informează autoevolution.com

duster_andros_27904400.JPG


Renault Sport se va ocupa de proiect, iar bolidul va fi condus de pilotul Jean-Philippe Dayraut, câştigătorul Trofeului Andros.

"În parteneriat cu proiectul lui Jean-Philippe Dayraut, VIP Challenge, Renault Sport Technologies şi Tork Engineering lucrează la un model Dacia Duster de 850 cai putere care să îndeplinească cerinţele tehnice ale cursei de la Pikes Peak", se arată într-un comunicat al companiei Renault.

Cu câteva luni în urmă au circulat informaţii despre modelul Dacia Duster Pikes Peak care va avea un motor derivat din cel al lui Nissan GT-R V8 de 3,8 litri. Greutatea maşinii s-ar putea situa în jurul a 900 de kilograme.

Cursa Pikes Peak International Hill Climb are loc în Colorado, Statele Unite, pe o distanţă de 19,99 kilometri. Traseul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri. Maşinile se întrec pe macadam, dar şi pe asfalt, cursa având 156 de viraje. Competiţia se află în calendarul oficial FIA International Events, având 150 de participanţi din toată lumea.

http://www.money.ro/renault-scoate-dusterul-de-850-cai-putere_874876.html
 
Cum vor arăta maşinile Skoda. GALERIE FOTO

Skoda pregăteşte un look mult mai îndrăzneţ pentru noua Octavia. Prezentat la Salonul Auto de la Geneva, conceptul Vision D arată direcţia producătorului ceh în ceea ce priveşte designul maşinilor sale.

car_photo_427018_25_87484800.jpg


Hatchbackul Skoda prezentat la Geneva are o grilă a radiatorului de dimensiuni mari, faruri mai mici, iar spatele este înalt.
Jozef Kaban, cel care se ocupă de designul exterior la Skoda, spune că noul trend al producătorului ceh ţine de simplificarea formelor şi a suprafeţelor, dar şi de folosirea proporţiilor mari pentru a face mai atractivă o maşină. Ideea de a folosi spaţii de dimensiuni generoase a fost preluată şi la interior. Cu un ampatament mare, conceptul Skoda oferă mai mult spaţiu pentru pasageri şi bagaje.

Elementele de design, dar şi noul logo vor da trendul în designul tuturor modelelor Skoda începând cu anul 2012. Vezi galerie foto pentru interiorul şi exteriorul conceptului Skoda Vision D,

http://www.money.ro/cum-vor-arata-masinile-skoda--galerie-foto_875566.html
 
Renault: Noul Logan va fi mai german, ca un Volkswagen

Actualul Logan are un design prea utilitarist şi oamenii îl cumpără pentru că e ieftin, însă noul model va fi mai german, mai nordic şi mai calitativ, urmând să transmită un mesaj de maşina onestă aşa cum o face şi Volkswagen, a declarat seful de design Renault, Laurens van den Acker, citat de 0-100.ro.

dacia_25744500.jpg


“Vrem ca Renault sa fie mai latin, Dacia mai nordica, mai germanica. Renault senzual, Dacia robusta, Renault mai emotional, Dacia mai rationala. Astfel putem obtine o complementaritate placuta, cu doua marci care nu se canibalizeaza, ci atrag noi clienti. (…) Primul Logan a fost desenat foarte utilitarist. A fost o masina onesta, dar uneori onest poate insemna banal. Si Volkswagen e onest, dar e vorba de un alt tip de calitate”, a spus van den Acker intr-o discutie restransa cu presa, la Salonul Auto de la Geneva.

Noul Logan are deja designul finalizat, iar primele cercetari Renault arata ca oamenii nu mai privesc masina ca pe una low cost a mai spus oficialul Renault.

http://www.money.ro/renault--noul-logan-va-fi-mai-german--ca-un-volkswagen_879301.html

Lotus Romania - Cinci comenzi, la doar o săptamână de la lansarea showroom-ului

Reprezentantul Lotus în România, Forza Rossa, a primt cinci comenzi pentru modelele Exige şi Evora, la o săptămână de la lansarea primului showroom dedicat mărcii britanice în România, potrivit unui comunicat al importatorului.

lotuselise2_11449200.jpg


Forza Rossa este reprezentantul exclusiv al mărcii Lotus în România, Serbia, Muntenegru şi Republica Moldova, în ultimile trei ţări urmând să deschidă câte un showroom până la finele anului viitor.

La inaugurarea showroom-ului Lotus din apropierea Aeroportului Otopeni, la sfârşitul lunii februarie, Ion Bazac, acţionar şi preşedintele CA al importatorului, a declarat că estimează că va vinde cel puţin 24 de unităţi până la sfârşitul anului.

"Estimăm că anul acesta cadenţa de livrări Lotus va fi de cel puţin două unităţi pe lună. Avem la vânzare trei modele care suntem siguri că ne vor asigura acest ritm de vânzări", a spus Bazac.

În prezent, importatorul are în stoc trei modele - Elise, Exige şi Evora - au preţuri cuprinse între 40.000 şi 80.000 euro. De asemenea, constructorul britanic a prezentat în această săptămână, la Salonul Auto de la Geneva, trei noi versiuni - Evora Enduro GT, Elise Club Racer şi Evora by Mansory -, maşini care pot fi comandate şi în România.

Forza Rossa operează şi ca unic importator Ferrari pe piaţa românească, Bulgaria şi Republica Moldova.

http://www.money.ro/forza-rossa-a-p...-la-lansarea-showroom-ului-marcii_879361.html
 
TOP 10 al supercarurilor şi maşinilor exotice la Geneva 2011

Pasionaţii sutelor de cai putere nu au rămas dezamăgiţi la Salonul Auto Geneva 2011, unde au avut ocazia să vadă în premieră câteva modele exclusiviste foarte importante.

lamborghini_aventador_37751900.jpg


Iată un top al celor mai tari supercaruri şi maşinie exotice care au fost prezentate în premieă mondială la Geneva 2011, potrivit promotor.ro.

Locul 10: Maserati GranCabrio Sport. Versiune upgradată a frumosului cabriolet italian, GranCabrio Sport ajunge la 450 CP, beneficiind de mici detalii exclusiviste, precum şi de o nouă culoare pentru caroserie, Rosso Trionfale.

Locul 9: Gumpert Tornante. La bază este un model Gumpert Apollo, revizuit în profunzime de carosierul Touring Leggera.

Locul 8: Lexus LF-A Nurburgring Edition. Unul dintre cele 50 de exemplare dedicate recordului stabilit la Nurburgring a fost prezent şi la Geneva 2011.

Locul 7: Aston Martin Virage. Maşina se bazează, în cea mai mare parte, pe modelul DB9, însă primeşte upgrade-uri estetice şi tehnice menite a păstra atractivitatea GT-ului britanic.

Locul 6: Bentley Supersports Ice Speed Record. Ediţie specială, dedicată maşinii care a stabilit un nou record de viteză pe gheaţă.

Locul 5: Jaguar XKR-S. Cel mai puternic Jaguar XKR primeşte indicativul S, care înseamnă un mic surplus de putere, dar un mare plus la capitolul agresivitate estetică.

Locul 4: Koenigsegg Agera R. "Vânătorul" de Veyron vine într-o versiune upgradată la Geneva 2011, oferindu-le celor interesaţi 1.115 CP ecologici.

Locul 3: Ferrari FF. Cel mai controversat Ferrari în acest moment oferă tracţiune integrală dezvoltată inhouse şi o caroserie în stil shooting break.

Locul 2: Pagani Huayra. Un adevărat rival pentru Bugatti din punct de vedere al stilului, dar şi al performanţelor de vârf.

Locul 1: Lamborghini Aventador LP700-4. Cea mai aşteptată noutate din domeniul supersport la Geneva 2011, urmaşul lui Murcielago reuşeşte să ducă renumele Lamborghini mai departe şi în acest deceniu, anunţându-se un combatant de seamă în Olimpul supercarurilor.

http://www.realitatea.net/top-10-al-supercarurilor-si-masinilor-exotice-la-geneva-2011_810124.html


Renault: Scandalul de spionaj ar putea fi doar o manipulare

Renault a admis pentru prima dată că scandalul de spionaj de la începutul acestui an, care a deteriorat relaţia companiei cu guvernul francez şi ar fi putut crea tensiuni diplomatice între Franţa şi China, ar putea fi doar o manipulare, transmite Reuters.

renault_logo_61859100_42330700.jpg


Autorităţile franceze sunt jenate de situaţie şi spun că Renault se va confrunta cu toate consecinţele şi responsabilitatea pentru evenimente.

"Un anumit număr de elemente ne îndreaptă către îndoieli. Ori ne confrumtăm cu un caz de spionaj şi un înalt executiv pe probleme de securitate îşi protejează sursa în pofida situaţiei create. Ori Renault este o victimă a manipulării, nu ştim de ce natură, care ar putea fi inclusiv o fraudă. În acest caz, dacă toate îndoielile se risipesc, vom propune reangajarea celor trei directori (suspectaţi în ianuarie că au vândut secrete industriale şi concediaţi - n.r.) şi, în orice caz, Renault va avea mare grijă să remedieze orice injustiţie", a declarat directorul de operaţiuni al grupului, Patrick Pelata, într-un interviu pentru Le Figaro.

Renault a apelat în ianuarie la justiţia franceză în baza nuor suspiciuni că a fost ţinta spionajului industrial, care ar fi vizat programul de vehicule electrice derulat împreună cu Nissan. Compania exprima atunci temeri că detalii din proiectele vizate ar fi fost transmise unei puteri străine. Grupul a concediat atunci trei directori, suspectaţi că ar fi orchestrat spionajul în schimbul unor sume de bani de la presupusa putere străină.

Cei trei au negat toate acuzaţiile şi au acţionat Renault în justiţie.

Cazul a tensionat relaţiile dintre Renault şi guvernul francez, care deţine 15% din acţiunile companiei. Autorităţile au criticat Renault pentru că nu a informat imediat instituţiile de resort cu privire la cazul de spionaj, alegând să deruleze mai întâi o anchetă internă.

Situaţia ar fi putut de asemenea să degenereze într-o dispută diplomatică între Franţa şi China, după ce o sursă guvernamentală a declarat, înainte de iniţierea anchetei oficiale, că anchetatorii suspectau, în primele faze ale investigaţiei, o posibilă legătură cu China.

"Ceea ce contează astăzi este să ajungem repede la adevăr, iar dacă suspiciunile au fost nefondate să se facă dreptate, să fie restabilită încrederea, iar compensaţia plătită", a declarat vineri, la postul de radio RMC, ministrul francez al economiei, Christine Lagarde.

Ea a adăugat că "toate consecinţele" vor trebui suportate în privinţa responsabilităţii pentru situaţie.

"Nimeni nu ar trebui să tragă fără ţintă şi să acuze fără dovezi", a afirmat Lagarde.

Surse apropiate investigaţiei au declarat joi pentru AFP că anchetatorii nu au găsit dovezi care să probeze acuzaţiile aduse de Renault împotriva celor trei directori. Acuzarea se baza pe descoperirea unor conturi în străinătate care să demonstreze că cei trei au obţinut bani pentru a divulga informaţii confidenţiale.

Avocatul Renault, Jean Reinhart, a declarat joi că serviciile contraspionaj din Franţa caută în continaure conturile respective în Elveţia şi Liechtenstein şi a respins presupunerea că grupul auto ar fi fost manipulat.

http://www.money.ro/renault--scandalul-de-spionaj-ar-putea-fi-doar-o-manipulare_880531.html
 
Cea mai ieftină maşină din lume ar putea fi vândută în Europa din 2013. Vezi la ce preţ

Constructorul auto indian Tata Motors ar putea comercializa modelul Nano, cea mai ieftină maşină din lume, pe piaţa europeană începând din 2013, a declarat directorul general al grupului Carl-Peter Forster într-un interviu publicat sâmbătă în cotidianul german Frankfurter Rundschau, transmite Reuters.

tata_24110400.jpg


Întrebat în legătură cu posibilitatea comercializării modelului Nano în Europa, Carl-Peter Forster a spus : 'lucrăm la o versiune pentru Europa, care ar urma să fie gata de comercializare în doi-trei ani'. Preţul acestui model va fi semnificativ mai mare faţă de 2.000 de euro cât costă versiunea de bază comercializată în India.

'Preţul estimativ va fi de 5.000 de euro. Va fi vorba de o maşină cu patru locuri, pachet complet de siguranţă şi un motor diesel cu trei cilindri cu o capacitate de 68 de cai putere', a mai spus Carl-Peter Forster.

În luna februarie a acestui an, vânzările de automobile Nano s-au dublat până la 8.262 de unităţi. Constructorul auto Tata Motors, parte a conglomeratului indian Tata cu activităţi variind de la automobile la software, a afişat în trimestrul patru al anului trecut un profit net de 24,24 miliarde rupii (857 milioane dolari), comparativ cu un profit de 6,5 miliarde rupii în perioada similară a lui 2009.

http://www.money.ro/cea-mai-ieftina...tea-fi-vanduta-in-europa-din-2013_883261.html
 
Chevrolet Volt, mai ieftin cu 950 euro decat Opel Ampera

Chevrolet-Volt-sursa-Chevrolet-655x436.jpg


Chevrolet Volt, masina electrica cu generator pe benzina din care deriva Opel Ampera, are un pret de referinta pentru piata europeana mai mic cu 950 euro fata de modelul Opel, reiese dintr-un anunt al Chevrolet.


Potrivit constructorului auto american, livrarile pentru Volt vor incepe in luna noiembrie din acest an pentru clientii din cateva tari europene, urmand ca ulterior masina sa fie disponibila si in alte state de pe Continent.

Pretul lui Chevrolet Volt este de 41.950 euro in Germania, inclusiv TVA, cu 950 euro mai mic decat al Ampera. Constructorul spune ca Volt va avea preturi similare si in alte piete europene.

Chevrolet Volt este fabricat in uzina Hamtramck din Michigan, SUA, iar bateriile litiu-ion sunt produse in fabrica Brownstone Township tot din Michigan. Plecand de la aceeasi platforma tehnica a lui Chevrolet Volt, Opel a lansat modelul Ampera. Intre cele doua modele exista mici diferente de design si setari generale.

Masinile dispun de un sistem de propulsie electric ce dezvolta 150 Cai Putere (CP)/111 kW si un cuplu maxim de 370 Newton-metru. Daca au fost complet incarcate, timp de trei ore la o priza de 220-230 V, bateriile litiu-ion de 16 kWh pot asigura energia necesara pentru parcurgerea a 40 pana la 80 de kilometri.

Un motor pe benzina cu rol de generator asigura energie trenului de rulare electric pentru inca 450 de kilometri, astfel ca Volt si Ampera pot parcurge un total de pana la 500 de kilometri fara sa fie nevoie de realimentare cu energie electrica sau benzina.

Trenul de rulare are suspensii independente de tip McPherson pe fata si punte semi-independenta pe spate, frane cu discuri pentru toate cele patru roti si functie de recuperare a energiei la franare (ca un dinam de bicicleta).

Spre deosebire de masinile hibride avansate, precum Toyota Prius, Volt si Ampera pot parcurge distante mult mai mari doar electric, iar in comparatie cu masinile electrice care nu au un generator pe benzina, solutia General Motors elimina problema distantei limitate pe care o poate parcurge vehiculul.

http://www.0-100.ro/2011/03/07/chevrolet-volt-mai-ieftin-cu-950-euro-decat-opel-ampera/
 
Mercedes-Benz Viano Avantgarde Edition 125, serie speciala cu ocazia aniversarii a 125 de inovatie

Mercedes-Benz lanseaza Viano Avantgarde Edition 125, o versiune speciala a monovolumului Viano ce intra in oferta marcii germane cu ocazia aniversarii a 125 de ani de inovatie, respectiv de cand Carl Benz a depus patentul primul automobil.

Mercedes-Benz-Viano-Avantgarde-Edition-125-sursa-Mercedes-Benz-Romania-01-655x461.jpg


Masina va fi disponibila in Romania din mai sau iunie, cu doua tipuri de caroserie, lunga si scurta.

Mercedes-Benz Viano Avantgarde Edition 125 are setari ale suspensiei si transmisiei pentru un condus mai sportiv si beneficiaza de elemente optice speciale.

Mercedes-Benz-Viano-Avantgarde-Edition-125-sursa-Mercedes-Benz-Romania-03-655x463.jpg


Este vorba de jante din aliaj usor cu 16 spite, carcase cromate pentru oglinzile retrovizoare exterioare, contur cromat al barei frontale de protectie si contur cromat pentru hayon. Acest Viano aniversar va fi disponibil cu doua variante de vopsea metalizata, negru obsidian si argintiu stralucitor.
La interior, scaunele din fata pastreaza confortul specific insa au o tenta mai sportiva. Tapiteria poate fi din piele (tip Lugano) sau din microfibre (tip Twin DYNAMICA). Instrumentele de bord au iluminare alba, iar pedalele prezinta accente sportive, cu suprafata din otel inoxidabil si striatii din cauciuc.

In compartimentul pentru pasageri exista patru scaune individuale imbracate in piele, avand un design striat. Si aceste scaune au o captuseala speciala cu suport lateral marit. Insertiile din panourile laterale de contur sunt de asemenea din piele, in timp ce striatiile decorative au un aspect sportiv. Scaunele individuale montate pe sine pot fi repozitionate in intervale de 25 mm si includ centuri de siguranta cu prindere in trei puncte, tetiere si cotiere ajustabile.

Pentru Mercedes-Benz Viano Avantgarde Edition 125 sunt disponibile doua motorizari turbo diesel V6, una de 3 litri (165 kW/224 Cai Putere) si alta de 3,5 litri (190 kW/258 Cai Putere).

Primul motor dezvolta un cuplu maxim de 440 Newton-metru (Nm), are un consum mediu de 8,5-8,6 litri motorina/100 km si emite 224-226 grame dioxid de carbon pe kilometru.

In 2011 Mercedes-Benz aniverseaza 125 de ani de inovatie.

http://www.0-100.ro/2011/03/09/merc...iala-cu-ocazia-aniversarii-a-125-de-inovatie/
 
Revista presei, 10 mar: Profit record pentru Audi. Asiguratorii iau pierderile in brate

Compania slovena Provoco intentioneaza sa construiasca un supercar, denumit Shayton Equilibrium, cu care se concureze Bugatti Veyron, Pagani Zonda sau Koenigsegg, scrie capital.ro.

Revista-Presei.jpg


Situatia din piata asigurarilor auto se va inrautati anul acesta, iar pierderile inregistrate de companiile care subscriu polite pe acest segment vor fi mai mari decat in 2010 din cauza scaderii consistente a primelor in paralel cu majorarea despagubirilor platite, spun asiguratorii, citati de Ziarul Financiar.

Profitul net al constructorului german de automobile de lux Audi s-a dublat anul trecut, la 2,6 miliarde de euro, in contextul revenirii rapide a cererii, iar compania estimeaza majorarea veniturilor in acest an si in 2012, potrivit Wall Street Journal, informatie preluata de wall-street.ro.

Benzinarii scumpesc carburantii unul dupa altul, cu aceeasi suma. seful Finantelor spune ca nu au justificari si ca Fiscul trebuie sa continue ancheta, scrie MEDIAFAX.

Organizatia PETA din Statele Unite ale Americii le propune proprietarilor de Mazda6 afectate de recall-ul cauzat de paianjeni sa le doneze masinile pentru a salva arahnidele respective si a proteja alte specii de animale, relateaza Automarket.ro.

http://www.0-100.ro/2011/03/10/revi...ru-audi-asiguratorii-iau-pierderile-in-brate/
 
Dacia Duster s-a scumpit. Vezi noile preţuri

Producătorul auto de la Mioveni a crescut preţurile pentru SUV-ul Dacia Duster. Cel mai ieftin SUV costă mai mult de 11.000 de euro.

duster03.jpg


Cel mai ieftin Duster costă, începând de astăzi, 11.150 de euro cu TVA, modelul de 1,6 litri şi 16 valve pe benzină, tracţiune 4x2. Până la această dată, versiunea de bază costa 10.950 de euro.

Producătorul auto a crescut preţurile pentru toate versiunile, astfel că, cel mai scump Duster din ofertă (Laureate 1,5 dCi de 110 cai putere şi tracţiune integrală) costă acum 16.600 de euro, cu 100 de euro mai mult decât până acum.

Vezi aici noile preţuri ale Daciei Duster

http://www.money.ro/dacia-duster-s-a-scumpit--vezi-noile-preturi_889291.html
 
Nu mai e Nano. Vezi cum va arăta cea mai ieftină maşină din Europa GALERIE FOTO

Indienii de la Tata s-au răzgândit. Nu mai aduc modelul Nano în Europa. Varianta de serie a conceptului Pixel prezentat la Salonul Auto de la Geneva va fi comercializată pe bătrânul continent.

tata_2311111214506711600x1060_68175400.jpg


Tata Pixel are 4 locuri, două uşi, tracţiune pe spate, cutie de viteze în 5 trepte şi un motor diesel de 1,2 litri cu trei cilindri care dezvoltă 60 de cai putere. Propulsorul este montat su scaunele din spate. Maşina are 3 metri lungime, cu 25 de centimentri mai scurtă decât Nano, va cântări circa 750 kilograme, iar emisiile CO2 se vor situa sub 100g/km.

Indienii au anunţat că Pixel va înlocui modelul Nano Europa pentru comercializarea pe vechiul continent a maşinilor Tata, scrie Autocar. Portierele de tip fluture ale prototipului vor fi înlocuite cu unele convenţionale la varianta de serie. Tata a anunţat că va lansa şi o variantă în 4 uşi a modelului Pixel.
Directorul general al grupului Carl-Peter Forstera declarat recent: 'lucrăm la o versiune pentru Europa, care ar urma să fie gata de comercializare în doi-trei ani'. Preţul acestui model va fi semnificativ mai mare faţă de 2.000 de euro cât costă versiunea de bază comercializată în India. Preţul estimativ va fi de 5.000 de euro."

http://www.money.ro/nu-mai-e-nano--...na-masina-din-europa-galerie-foto_891691.html
 
Prima impresie: Lotus Elise

Lotus Elise este cel mai accesibil model Lotus si unul dintre cele mai performante masini sport din lume pe care o poti avea cu bani putini, vreo 45.000 euro. Din 24 februarie 2011, marca britanica Lotus este importata oficial si in Romania, iar 0-100.ro a facut deja primul test cu Lotus Elise.

IMG_2118-655x436.jpg


E sambata, 12 martie, prima zi din 2011 in care poti sta afara in camasa. E si prima zi in care cativa jurnalisti auto romani au ocazia sa conduca, pret de cativa kilometri, un Lotus Elise pe soselele din Romania.

Sigur ca cei familiarizati cu acest brand vor spune ca Lotus Elise este si cel mai vechi (lansat in 2002) automobil al gamei actuale Lotus, si cel mai rudimentar, insa, nu-i asa, astfel trebuie sa fie o masina sport veritabila.

Cu electronica putina, comenzi pentru semnalizare si stergator identice cu cele de pe Opel Astra generatie 1998, Lotus Elise e aici in Romania pentru a cuceri inimile impatimitilor de masini sport accesibile si cu adevarat rare.
Peisajul interior e minimal, sportiv, bine evidentiat de multa piele si aluminiu.

Am 1,74 metri inaltime si vreo 68 de kilograme. 0-100.ro nu e sit de matrimoniale, dar detaliile astea doua sunt importante pentru ca tu sa intelegeti relatia dintre mine si Lotus Elise, precum si o posibila idila dintre tine si masina asta.

Unde vreau sa ajung cu asta?

Accesul in masina nu e prea usor, mai ales daca e capotata. Nici sa iesi din ea nu e simplu. Stiam toate acestea inca din martie 2010, cand am condus Tesla Roadster, care este practic un Lotus Elise cu propulsie electrica si mult mai rapid. Deci masina asta nu e prentru comozi. Trebuie, in primul rand, sa fii dispus sa exersezi urcatul si coboratul. La primele incercari ai toate sansele sa ajungi in patru labe. Dupa ce treci de asta, trebuie sa sa te obisnuiesti sa conduci ca un barbat adevarat, sau ca o femeie adevarata.

Lotus Elise n-are servodirectie, oglinzi electrice, iar motorul de 1,6 litri de 136 Cai Putere (CP), pus fix la ceafa ta, e gata sa-ti de-a senzatii de neuitat. Propulsorul invarte rotile din spate si te poate scoate usor in decor daca nu tii bine mainile pe volan, mai ales atunci cand virezi. N-am putut sa experimentez asta prea bine pe DN1 si in linie dreapta, insa e clar ca masina e o mica bestie ce trebuie tinuta bine in frau.
Cuplul maxim de 160 Newton-metru (Nm) vine la 4.400 rotatii pe minut (rpm), iar puterea maxima de 136 CP e atinsa la, atentie!, 6.800 rpm. Deci e vorba despre o masina care se simte bine la turatii ridicate si care atinge 100 km/h in doar 6,5 secunde. Performantele deosebit de bune pentru acest motor se datoreaza in primul rand greutatii reduse (circa 900 de kilograme) si transmisiei manuale cu sase viteze care lucreaza fara repros si permite un raport optim intre demaraj, viteza maxima (204 km/h) si consum redus (cel mediu declarat este 6,3 litri benzina/100 km).

A fost o experienta scurta, de cativa kilometri, pe DN1, intre Otopeni si Baneasa. As minti sa va spun mai multe decat am experimentat de fapt…

Asa cum ii place omului care a adus Lotus in Romania sa spuna, Ion Bazac, Lotus este ce mai accesibila masina scumpa. Si chiar asa e. La mai putin de 50.000 euro, cu tot cu TVA, poti avea in buzunar cheile unui automobil cu adevarat deosebit!

click aici pentru galeria foto

http://www.0-100.ro/2011/03/15/prima-impresie-lotus-elise/
 
Fordul de la Craiova în detaliu.

Ford a publicat doua clipuri prin care prezinta in detaliu modelul Ford B-Max, cel care va incepe sa fie produs in Romania la sfarsitul acestui an.

ford_b_max_55x436_65341800.jpg


Conceput in Germania, Ford B-Max, care va fi produs exclusiv la Craiova, poate fi incadrat in categoria monovolumelor de mici dimensiuni, avand ca principal rival Opel Meriva. Ford a prezentat B-Max in premiera mondiala pe 28 februarie 2011, in cadrul unui eveniment-avanpremiera organizat inaintea Salonului Auto de la Geneva, scrie 0-100.ro.

Modelul Ford B-Max din imagini este un concept, dar infatiseaza o masina aproape gata de productie. Varianta care va fi produsa la Craiova va suferi totusi mici modificari. Primele masini, preserie, vor fi produse la sfarsitul acestui an, insa productia in masa va demara in 2012, potrivit oficialilor Ford.

http://www.money.ro/fordul-de-la-craiova-in-detaliu--video_897571.html
 
Prima impresie: Nissan Leaf

Nissan Leaf este primul automobil electric al Nissan si la nici trei luni de cand e disponibil pe Batranul Continent si-a si adjudecat titlul Masina Anului in Europa, o distinctie nemaipurtata pana acum de o masina atat de futurista. Am fost la Geneva sa-l testez si am ramas cu un gust dulce-amarui…

3227_1_5-654x436.jpg


Anul trecut, in martie, tot la Geneva, am testat Tesla Roadster (masina sport electrica), Renault Fluence Z.E. (sedan de familie electric), un prototip al lui Chevrolet Volt (masina electrica cu generator pe benzina, de dimensiunile unui Chevrolet Cruze) si automobilul pe hidrogen Opel Hydrogen4. Asadar, Nissan Leaf este a cincea masina ale carei roti sunt invartite de energie electrica pe care o testez in interval de un an.

Nissan Leaf costa 33.000 de euro in Europa, cu toate taxele incluse. Foarte important de retinut! Acest pret include si bateria (24 kWh, 192 celule), care are o garantie de cinci ani sau 100.000 km.

Fratele de alianta al Nissan, Renault, prefera sa vanda Fluence Z.E. cu 7.000 de euro mai ieftin, dar fara baterie, aceasta fiind inchiriata cu plata lunara.

In doar 30 de minute petrecute cu Nissan Leaf nu pot sa-mi dau seama de prea multe, insa cred ca e o experienta relevanta in ansamblu. Si am sa iti spun de ce.

In primul rand mi se pare surprinzatoare silentiozitatea si relaxarea pe care mi le ofera masina. E confortabila, bine antifonata si iti e foarte usor sa te adaptezi la ea daca ai mai condus pana acum o masina cu transmisie automata. Motorul de 109 Cai Putere (intre 2.730 si 9.800 rotatii pe minut) e vioi si iti lasa un sentiment placut. Cuplul instant de 280 Newton-metru (Nm) livrat intre 0 si 2.730 rotatii pe minut are o contributie deosebita in acest sens. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 11,9 secunde, o valoare rezonabila avand in vedere ca masina cantareste circa 1.550 kg.

Pentru ca e un automobil electric si deci nu vibreaza, iar acceleratia se face gradual si placut, senzatia de la volan e cu atat mai incantatoare.

M-am lamurit si cu autonomia. Micul joystick de comanda ce tine loc de schimbator de viteze poate fi comutat in pozitia Drive pentru un condus normal sau in pozitia Eco pentru economie de curent si, evident, performante mai reduse.

Cand m-am urcat in masina bateria era complet incarcata si indica o autonomie de 159 de kilometri in modul Drive si de 175 km in modul Eco. Dupa 7,9 kilometri parcursi testul meu s-a incheiat si… surpriza… s-au dus doua liniute din baterie si autonomia a ajuns la 98 de kilometri in modul Drive, respectiv la 108 kilometri in modul Eco.

Deci 8 kilometri = 61 km la Nissan Leaf. In stilul asta autonomia ar fi de pana in 30 de kilometri si mi-e greu sa cred ca e asa de mica. Am condus putin agresiv, am intrat pe autostrada si distanta parcursa a fost mica. Probabil ca autonomia reala e undeva pe la 100 de kilometri.

In concluzie, Nissan Leaf e o masina adevarata care mi se pare tare placuta la condus, dar autonomia reala de cam 100 de kilometri e mica pentru cifrele cu care suntem noi obisnuiti acum. Dar cine stie… poate ne vom invata sa reincarcam masina in fiecare seara, ca pe telefon!

http://www.0-100.ro/2011/03/19/prima-impresie-nissan-leaf/
 
Renault 5, legenda renaşte

Supermini-ul francez care a făcut istorie în anii '70 ar putea reveni. R5 se anunţă un competitor puternic pentru Citroen DS3, Mini şi Fiat 500

renault_concepts_163111137476481600x1060_03568800.jpg


Dezvoltarea lui R5 este încă într-un stadiu incipient, francezii având în plan multe modele noi şi lansarea unei game de modele electrice, scrie Autocar. O altă "dilemă" vine de la design. Renault 5 este considerat şi în prezent o adevărată reuşită în materie de design. Francezii ar putea evita un R5 prea retro, trendul în materie de design al celor de la Renault fiind unul avangardist. Totuşi, succesul lui Mini, Fiat 500, Volkswagen Beetle şi planurile nemţilor cu noul VW Microbus îi face pe francezi să se gândească mai bine la cum va arăta Renault 5


Primul "supermini" modern a fost un best-seller în Europa între 1972 şi 1985 când a fost înlocuit de varianta sportivă Supercinq.

http://www.money.ro/renault-5--renasterea-unei-legende_900901.html
 
Inca un pas spre era “touch” in automobile

Continental a dezvoltat o consola centrala cu ecran si butoane integrate care prefigureaza cum vor arata interioarele masinilor in urmatorii ani. Se anunta o schimbare similara celei intalnite pe piata telefoanelor mobile, unde controlul prin atingere (touchscreen, touchsensitive) devine tot mai raspandit, in detrimentul butoanelor.

Concept-de-consola-centrala-Continental-sursa-Continental-655x413.jpg


Potrivit producatorului de componente auto Continental, noua solutie conceputa de companie permite utilizarea spatiului intr-un mod mai liber, mai creativ, date fiind dimensiunile reduse si performantele noii console.

Sistemul prezentat de Continental include un afisaj de 8 inch, care poate fi comandat prin atingere, precum si butoane specifice, dar integrate intr-o singura structura cu design modern in care trecerea de la ecran la butoane se face neintrerupt. Pentru a elimina eventualele probleme legate de eliminarea butoanelor clasice, Continental a creat in suprafata consolei mici “umflaturi” pe care soferul sa le poata recunoaste ca butoane.

Utilizarea tehnologiei LED (LED-uri RGB si albe) permite obtinerea oricarei culori. Procesoarele de ultima generatie asigura o interfata prietenoasa si moderna.

Continental a inregistrat vanzari de 26 miliarde de euro in 2010. Grupul are 150.000 de angajati in 46 de tari.

Producatorul german de componente auto si anvelope Continental a investit peste 350 milioane euro in Romania, unde are opt unitati de productie si trei centre de cercetare-dezvoltare, in localitatile Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi, Slatina (un joint-venture) si Sacalaz (un centru de distributie est-european de anvelope).

http://www.0-100.ro/2011/03/23/inca-un-pas-spre-era-touch-in-automobile/
 
Apare BMW Seria 4

Familia BMW devine din ce în ce mai mare. Bavarezii pregătesc un crossover care va deveni noua Serie 4. Modelul va împrumuta elemente de design de la seria 6 GT care va apărea în primăvara lui 2012.

bmw_4_action_schulte_d_image_photo_leader_37163200.jpg


Seria 4, nume de cod F36, va apărea, cel mai probabil, în 2014 şi va avea o lungime de 4,65 metri, informează automobile magazine.
BMW Seria 4 va fi un coupe în 4 uşi (concurent direct cu A5 Sportback, Mercedes CLC şi Volkswagen Passat CC) şi va avea portiere fără rame. Va fi mai lungă cu 3 centimetri şi mai joasă cu 6 centimetri decât viitoarea generaţie de "treiar". Dacă tot vorbim de Seria 3, nemţii pregătesc şi un seria 3 GT, un frăţior mai mic al seriei 5 GT.

Jurnaliştii de la Autoexpress prezintă fotografii spion cu modelul ce ar putea fi BMW seria 3 GT

Seria 3 GT va dispune atât de tradiţionala tracţiune spate, dar şi de xDrive (4x4), iar în ceea ce priveşte motorizările, pătrarul va avea propulsoarele de 4 şi 6 cilindri, benzină şi motorină, dar şi de noul motor turbo în 4 cilindri de 2 litri, introdus recent pe X1.

http://www.money.ro/apare-bmw-seria-4_906466.html
 
Kia a prezentat un SUV compact 100% electric cu o autonomie de 200 km

​ Kia a prezentat la Seul un concept de SUV compact 100% electric care poate merge maxim 200 km dupa o incarcare si are posibilitatea sa atinga cel mult 150 km/h. Masina numita Naimo are 3,9 metri lungime, iar motorul electric dezvolta echivalentul a 109 CP. Naimo este al treilea concept electric pe care Kia il aduce in ultimul an, dar nu sunt semne ca va fi produs in serie.

Naimo este un SUV compact care - ca o idee de comparatie - este cam cu 40 cm mai scurt decat Duster. Masina dispune de un motor electric de 80 kw (109 CP), iar cu ajutorul bateriilor de 27 kWh autonomia ajunge la maxim 200 km/h.

Bateria poate fi incarcata in 25 de minute pana la nivelul de 80% la o statie speciala, iar o incarcare la o priza clasica dureaza cinci ore si jumatate.

Kia a ales cateva solutii tehnice interesante la conceptul care nu are stergatoare clasice de parbriz, ci un sistem care implica un jet de aer la presiune mare care poate curata parbrizul. Ca la alte concepte, si la Naimo oglinzile sunt inlocuite de mici ecrane si camere video.

Kia a vandut 262.000 de masini in Europa anul trecut, echivalentul unei cote de 1,9%.

View attachment 3

http://economie.hotnews.ro/stiri-au...at-suv-compact-100-electric-autonomie-200.htm
 

Attachments

  • kia.JPG
    kia.JPG
    1.7 KB · Views: 19
Dacia, primul eşec în Franţa

Înmatriculările de autoturisme Dacia pe piaţa franceză au scăzut cu 26,5% pe an în luna martie 2011, în condiţiile în care înmatriculările de automobile noi au crescut cu 6,1%, a anunţat vineri Comitetul constructorilor francezi de automobile (CCFA).

4cd346acf5d8c02d82f879491e5ac317_250.jpg


Vezi datele CCFA înmatriculari auto Franţa

În primul trimestru din 2011 un număr total de 26.517 automobile Dacia au fost înmatriculate în Franţa, în scădere cu 16,5% faţă de 31.414 unităţi înmatriculate în primul trimestru din 2010.

Un total de 257.631 de autoturisme noi au fost înmatriculate în Franţa în luna martie 2011, în creştere cu 6,1% comparativ cu 242.707 automobile noi înmatriculate în luna martie 2010.

În schimb, în cazul Dacia un număr de 12.212 automobile noi au fost înmatriculate în Franţa în luna martie 2011, în scădere cu 26,5% faţă de 16.624 de unităţi în aceiaşi lună a anului trecut.

Luna martie a fost cu atât mai importantă cu cât constructorii auto trebuiau să livreze până la finele lunii autovehiculele comandate înainte de sfârşitul lui 2010. În consecinţă, luna aprilie 2011 este ultima lună în care s-au făcut simţite efectele primei de casare, program care în Franţa a luat sfârşit la data de 31 decembrie 2010.

Pe parcursul lui 2010, un număr de 104.642 de automobile marca Dacia au fost înmatriculate în Franţa, în creştere cu 70,9 procente comparativ cu 61.217 unităţi în 2009.

Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.

http://www.money.ro/dacia--primul-esec-in-franta_914686.html
 
Back
Top