• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Automobile

Volkswagen, profit urias in primele trei luni

Volkswagen a anuntat astazi la nivel international o triplare a profitului in primele trei luni ale lui 2011, fata de perioada similara a anului trecut. Probabil ca masinile de afara se vand mai bine pentru ca sunt mai de calitate fata de cele care se strica pe capete in Romania.

vw-logo-jetta.jpg


Volkswagen a avut un profit de 1,7 miliarde de euro in ianuarie, februarie si martie 2011, iar cifra de afaceri a crescut cu 31%, la 37,5 miliarde de dolari. VW a vandut doua milioane de masini in primul trimestru, o cifra record, cu 14% mai mult decat in Q1 2010.

Grupul VW isi motiveaza succesul pe cresterea cu 20% a vanzarilor din China, dar si cu vanzarile Audi in crestere care au adus 1,1 miliarde de euro (347.000 de masini vandute), la acelasi volum financiar cu vanzarile marcii mai populare, Volkswagen.

VW are acum rezerve de lichiditati de 19 miliarde de euro, cu 1 miliard mai mult decat in 2010.

http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/auto/74565/volkswagen-profit-urias-in-primele-trei-luni.htm
 
Am testat Mercedes-Benz CLS 350 CDI Blue EFFICIENCY

Dacă te simţi singur, cumpără-ţi un CLS 350 CDI Blue EFFICIENCY. Îţi vei face foarte mulţi prieteni, şi mai ales, foarte multe prietene. Aceasta este momentan cea mai frumoasă limuzină pe care ţi-o poţi cumpăra în România.

mercedes-cls.jpg


Chiar dacă mă repet spunând asta trebuie să o fac pentru că am devenit obsedat de caroseria ei. Mercedes-Benz CLS este cea mai frumoasă limuzină din lume. Spun asta pentru că ideea de coupe cu patru uşi este nouă, jucătorii din segment sunt puţini iar oamenii vor compara CLS cu o alternativă de limuzină clasică şi nicidecum cu una a unui coupe mai practic. Adică cu portbagaj şi spaţiu în spate mai mare pentru pasageri plus două uşi posterioare. De fapt, Audi declară că al său A7 - primul test tot în paginile noului ProMotor, numărul 81 pe piaţa din 5 mai, este o alternativă la A8. Mercedes-Benz nu spune acelaşi lucru despre CLS din simplul motiv că S-Klasse nu poate fi comparat cu nimic altceva. Nici măcar cu ceva de la ei din gamă.

mercedes-benz-cls.jpg


Adevărul este că după ce te-ai urcat într-un CLS sau ai stat lângă unul, nu prea îţi mai vine să conduci un E-Klasse. Şi nici măcar un SL sau chiar un S actual. Pentru că cine ştie să configureze un Mercedes-Benz are toate şansele să-şi comande o maşină care va da pe spate tot oraşul. De fapt toate oraşele prin care treci cu maşina. Forma posteriorului este o reinterpretare a designului primului model şi nimeni nu va mai putea să deseneze un montant spate şi un portbagaj atât de frumos pentru că asta ar însemna să copieze pur şi simplu forma perfectă a CLS-ului. Şi asta nu se poate decât dacă eşti designer chinez la o marcă cu nume care sună a fructe...

mercedes-benz-cls-4.jpg


Exemplarul din acest test arată foarte bine şi datorită pachetului AMG şi a jantelor uriaşe. Dacă veţi vedea vreodată un CLS cu jantele standard de 17 inch vă garantez că veţi folosi cuvinte care numai a nume de fruct nu vor suna. Cele mai scumpe jante sunt cele pe care le vedeţi pe maşina din test - sunt AMG, au 19 inch diametru şi costă extra 3.162 euro cu TVA. Pentru un aspect desăvârşit al exteriorului vă recomand totuşi pachetul AMG - costă 3.658 euro şi vine în plus şi cu o setare sport pentru suspensie, volan sport multifuncţional în trei spiţe şi îmbrăcat în piele Nappa plus jante de 18 inch şi covoraşe interioare AMG. În plus, acest pachet scade preţul jantelor de 19 inch AMG la 1.054 euro. Toate culorile metalizate disponibile pe CLS au un preţ fix - 1.128 euro cu TVA. Farurile cu LED - un must al acestor timpuri - 1.848 euro.

mercedes-benz-cls-1.jpg


Acestea se potrivesc de minune cu un alt pachet, scump, dar care face toţi banii dacă vrei ca prietenii tăi cu S-Klasse să se urce în noul tău CLS şi să se minuneze. Costă 5.580 de euro şi pe lângă lumina ambientală îţi aduce un interior îmbrăcat complet în piele. Adică vei petrece minute bune în interior căutând porţiunile care NU sunt îmbrăcate în piele. Ca un sfat subiectiv, recomand combinaţia piele neagră cu aubergine - datorită pachetului Exclusive de care am vorbit mai sus costă doar 310 euro cu TVA.

mercedes-benz-cls-9.jpg


Altfel, mai sunt dotări pe care ar trebui să le luaţi în seamă pentru a desăvârşi un interior cu un design extrem de reuşit, desenat parcă în jurul fiecărui pasager în parte. Trapă - 1.438 euro, COMAND APS cu magazie de DVD-uri şi LINGUATRONIC - 3.546 euro, sistemul de sonorizare Harmann Kardon LOGIC 7 - 977 euro, sistemul automat de climatizare multi-zonă THERMOTRONIC - 918 euro, pachetul scaune multicontur - 645 euro sau scaunele climatizate faţă - 1.314 euro.

mercedes-benz-cls-10.jpg


Nu ar trebui să uitaţi de cutia EASY-PACK pentru portbagaj, perfectă pentru obiectele mici care pot zbura prin portbagaj - 205 euro. La fel, plafonul poate fi îmbrăcat în piele alcantara de diverse nuanţe, asta este o dotare care va schimba complet ambianţa în interior. Nu costă extra datorită pachetului Exclusive. Puteţi să uitaţi de opţionala - jaluzea electrică lunetă - este foarte scumpă, 477 euro şi nu prea are rost. La fel şi scaunele încălzite spate, dacă sunteţi doar doi. Economisiţi 465 euro.

http://www.promotor.ro/teste-auto/t...edes-benz-cls-350-cdi-blue-efficiency-8199305
 
Noul Audi A6 Avant. Primele imagini fără "camuflaj"

Jurnaliştii de la Autoexpress au publicat primele imagini cu noul Audi A6 Avant. Fotografii au surprins breakul A6 fără "camuflaj"

car_photo_437872_25_20234300.jpg


Noul break A6 are un look mai sportiv decât actuala generaţie, va fi mai uşor decât competitorii BMW Seria 5 Touring, Mercedes E Class break graţie şasiului MLB din aluminiu.

Motorizări

2.0 TDI 175 cai putere

3.0 TDI 201 şi 242 cai putere

3.0 TFSI 296 cai putere

4.0 litri V8 Turbo (varianta de motorizare de pe S6)

http://www.money.ro/noul-audi-a6-avant--primele-imagini-fara-camuflaj_944596.html
 
Maşină din Asia, concurent pentru Logan. GALERIE FOTO

Iran Khodro a lansat modelul Dena Sedan. Maşina va fi comercializată în Rusia, Turcia, Europa de Est, dar şi în Africa şi Asia. Automobilul iranian poate deveni un rival serios pentru noua generaţie de Logan

iran_khodro_sedan_rival_logan_004_68789100.jpg


Khodro Dena va intra în producţie la începutul anului 2012. IKCO are în plan să producă 35.000 de bucăţi în 2012, producţia urmând să crească la 80.000 în 2013 şi să ajungă la 100.000 maşini pe an din 2015.

Iranienii vor să exporte 15.000 de bucăţi pe an în Rusia, Turcia, Europa de Est, ţările arabe din Golful Persic, Africa şi Asia. IKCO vrea să lanseze încă 10 modele noi până în 2018.

Khodro Dena are o listă de opţiuni destul de bogată pentru un autoturism low-cost: climatizare automată, cruise control, reglaj faruri, scaune încălzite, oglinzi cu reglaj electric, etc.

Preţul de bază pentru Iran Khodro Dena Sedan este de 10.750 euro pe piaţa iraniană.

Motorizări

1.7 turbodiesel, 115 CP,

1.7 CNG, 105 cai putere, alimentat cu gaz natural

Turbo pe benzină de 150 cai putere

Logan este produs în Iran sub numele Renault Tondar 90 chiar în parteneriat cu Iran Khodro.

http://www.money.ro/iranienii-ataca-loganul--khodro-dena-sedan_950191.html
 
Scurt test drive cu Audi A7 3.0 TDI quattro

Cel mai mare model Audi care poartă denumirea ”Sportback” este Audi A7, un concurent mai altfel pentru deja celebrul coupe cu 4 uşi Mercedes-Benz CLS. Am vrut să vedem dacă lui A7 i se potriveşte statutul de vedetă, într-un scurt test cu versiunea 3.0 TDI quattro.

audi-a7-test-drive-0.jpg


Marele Audi A7 a fost prefigurat încă de acum 3 ani, la Salonul Auto Detroit 2009, de conceptul Audi Sportback , o maşină care, sincer, nu credeam că va ajunge în producţia de serie aproape neschimbată. A7 se doreşte, practic, un răspuns puţin mai altfel dat deja celebrului Mercedes-Benz CLS, care a declanşat moda coupe-urilor cu 4 uşi.

Cei de la Audi probabil şi-au muşcat buzele pentru că nu s-au gândit ei primii la această denumire de nişă - generaţia Audi A6 din 2001 a fost, de fapt, prima berlină care cocheta cu liniile de coupe. Aşa că răspunsul dat rivalilor de la Mercedes-Benz mizează pe o continuare a semi-nişei inaugurate de Audi A5 Sportback: coupe-ul hatchback cu 5 uşi.

audi-a7-test-drive-100.jpg


Din faţă, Audi A7 Sportback este, în primul rând, masiv, dar şi foarte familiar, forma farurilor şi a grilei de mari dimensiuni fiind o carte de vizită foarte cunoscută (ba chiar există riscul, din unele unghiuri, să ai impresia că botul prelung este al unui Audi R8).

Spatele mizează, din nou, pe masivitate, dar îţi inspiră şi o puternică eleganţă . Din imagini, stopurile cam pesimiste, însă, în realitate, maşina are o puternică personalitate, ba chiar un aer nobil. Cele două evacuări proeminente vin să completeze tabloul cu o notă de sportivitate deloc exagerată, în timp ce eleronul integrat în hayon va suscita mult interes în mişcare.

audi-a7-test-drive-102.jpg


Din lateral, Audi A7 Sportback mizează pe filosofia simplităţii şi a suprafeţei vitrate foarte restrânse . Nu este deloc greu să confunzi A7 cu A5 Sportback, la o privire fugară, dar modelul mai mare se detaşează datorită prestanţei. În plus, se remarcă jantele de 18 inch, cu un design high-tech, dar şi foarte artistic faţă de ansamblul general relativ clasic al maşinii.

Per total, Audi A7 este o prezenţă foarte agreabilă pentru amatorii de maşini luxoase, dar nu te va evidenţia prea mult în trafic, deoarece nu mizează pe opulenţă, ci pe un stil aristocratic şi modern. Şi foarte familiar, aparţinând în mod clar familiei Audi.

Interiorul, în schimb, este mult mai îndrăzneţ conceput

http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/scurt-test-drive-cu-audi-a7-3.0-tdi-quattro-8196096
 
TOP 10: maşinile-eşec din deceniul 2000-2010

Iată care sunt cele mai răsunătoare eşecuri din domeniul auto în deceniul trecut. Este vorba despre modele lansate în perioada 2000-2010 şi care nu au reuşit să convingă publicul de calităţile lor, în primul rând din cauza designului.

top-10-masini-nereusite-0.jpg


Ford Thunderbird (an lansare: 2002)

Marele cabriolet ciudat destinat pieţei nord-americane s-a dorit o reînviere a modelului cu acelaşi nume, care a făcut furori prin anii '50 la americani. Având un stil neo-retro relativ interesant, Ford Thunderbird era o adevărată "barcă" decapotabilă, care oferea doar două locuri (în ciuda unor dimensiuni exterioare foarte generoase), iar comportamentul era departe de a fi sportiv, motorul fiind foarte slab pentru masa maşinii.

top-10-locul-10-ford-thunderbird-3.jpg


Conceput ca un model iconic, oficialii Ford au dorit să comercializeze noul Thunderbird într-un număr de 25.000 de exemplare pe an, preţul de ponire fiind de 40.000 USD. În momentul lansării, comenzile au fost numeroase, iar maşina a câştigat chiar şi un premiu din partea revistei Motor Trend, în paralel fiind nominalizată chiar şi în competiţia North American Car of the Year.

Însă foarte repede cei de la Ford şi-au dat seama că publicul s-a schimbat foarte mult într-o jumătate de secol de la Thunderbird-ul original, iar preţul maşinii a fost considerat de către public mult prea mare pentru ceea ce oferea. În 2004, la doar 2 ani de la lansarea sa, Thunderbird a înregistrat vânzări sub jumătate din targetul iniţial, aşa încât în 2005 oficialii au decis să stopeze producţia acestei maşini neprofitabile.

Insuccesul lui Thunderbird iese şi mai mult în evidenţă dacă ne raportăm la vânzările primei generaţii, care s-a vândut în peste 4 milioane de exemplare de-a lungul a 50 de ani! În America, modernul Ford Thunderbird a devenit o curiozitate, de care cei mai mulţi dealeri încearcă din răsputeri să scape.

http://www.promotor.ro/masini-noi/d...nile-esec-din-deceniul-2000-2010-8233429/pag2
 
Randări: noul BMW Seria 3 aproape de realitate

Germanii de la Auto Bild vin cu cele mai noi informaţii despre noul BMW Seria 3, pe baza cărora ne oferă un preview foarte apropiat de realitate al noii generaţii Seria 3. V-ar plăcea să arate aşa?

noul-bmw-seria-3-randari.jpg


Anul 2012 va reprezenta sfârşitul... nu al lumii, ci al actualei generaţii BMW Seria 3. Iar Auto Bild de oferă câteva randări foarte interesante - VEZI AICI IMAGINILE.

Faţă de actualul BMW Seria 3, noua generaţie va miza pe un stil mai agresiv, dar şi sobru în acelaşi timp, urmând îndeaproape liniile de design de la berlina mai mare, BMW Seria 5. Totuşi, în ce priveşte soluţia aleasă pentru faruri şi grila frontală, sursa de inspiraţie este mai degrabă noul BMW Seria 6, ceea ce îi imprimă noii berline de clasă medie Seria 3 o imagine de marcă sportivă.

Spatele maşinii merge pe ideea stopurilor lui BMW Seria 5, dar, în cazul lui Seria 3, vorbim de un dinamism mult mai puternic - randările nemţilor ne arată o versiune sportivă, în partea inferioară a spoilerului fiind foarte bine evidenţiate cele două evacuări şi un mini-difuzor.

Ca proporţii, noul BMW Seria 3 arată ca un sedan destul de compact, iar muchiile proeminente de pe capotă şi de pe lateralele maşinii îi conferă un aer tensionat, maşina inspirând mult mai multă forţă decât actuala generaţie. Deocamdată, suntem doar la rangul de speculaţii, dar suntem siguri că germanii de la Auto Bild au realizat aceste schiţe pe baza unor informaţii foarte precise.

Prin urmare, se profilează o luptă foarte strânsă din 2012 între Audi A4, BMW Seria 3 şi Mercedes C-Class. Voi ce credeţi?

VA FI BMW SERIA 3 MAI REUŞIT CA AUDI A4 ŞI MERCEDES C-CLASS?

http://www.promotor.ro/masini-noi/n...ria-3-aproape-de-realitate-8236921#comenteaza
 
Test în România cu Porsche 911 Targa 4 - Targalicious

Trăim ultimele clipe ale generaţiei actuale de 911. Pozele spion cu noul model camuflat au invadat deja Internetul. Supoziţiile curg. Dorinţele la fel. Iată un ultim test cu un model emblematic al generaţiei actuale.

deschidere.jpg


Un Targa 4 este foarte scump - preţul său de pornire este de 110.500 de euro cu TVA. O maşină foarte bine echipată va sări pragul de 120.000 de euro imediat, o sumă care confirmă că un Targa 4 nu este doar o altă maşină sport de 345 CP. Două modele Targa sunt disponibile în România, 4 şi 4S şi ambele au standard tracţiune integrală şi o suprafaţă vitrată de 1.54 metri pătraţi deasupra capetelor pasagerilor. Partea centrală a plafonului culisează şi lasă aerul să intre în voie în habitaclu.

img-8536a.jpg


Doar un Porsche poate fi un Targa şi doar într-un Porsche ai parte de anumite senzaţii. Maşina asta este echilibrată perfect. Este de o precizie absolut remarcabilă şi care nu se poate compara decât cu un Ferrari. Maşina se simte extrem de uşoară şi răspunde perfect şi prompt la comenzi. Suspensiile sunt extrem de tari, la fel şi scaunele care oferă standard cea mai strânsă susţinere laterală pe care am experimentat-o vreodată. Viitorul 911 va fi prezentat la sfârşitul acestui an şi va prelua interiorul lui Panamera şi al lui Cayenne deci vom avea încă o maşină echipată cu cel mai tare interior de maşină sport din toate timpurile. Până atunci, interiorul actual este depăşit în materie de ergonomie şi design. Finisajele continuă să fie foarte bune şi pielea este prezentă din abundenţă. La fel ca forma exteriorului, unele lucruri nu se vor schimba niciodată. Poziţia de conducere este extremă. Adică extrem de joasă.

http://www.promotor.ro/teste-auto/t...a-cu-porsche-911-targa-4-targalicious-8251667
 
BMW seria 4 prinde contur

Familia BMW creşte. Seria 4 este ultimul model pe care bavarezii îl pregătesc

car_photo_438508_25_49066500.jpg


Jurnaliştii de la Autoexpress au făcut un exerciţiu de imaginaţie şi şi-au închipuit cum va arăta BMW seria 4

Seria 4 va împrumuta grila radiatorului şi farurile de la seria 5. Profilul, asemănător cu cel de la Seria 5 GT, va pune pasagerii din spate într-o poziţie mai înaltă dar fără a compromite confortul lor. De asemenea, clienţii vor putea alege dacă vor un Seria 4 cu 2 sau trei locuri în spate.

Noul model va fi disponibil şi cu tracţiunea integrală de tip xDrive. Motorizările ar putea include propulsoarele casei bavareze de 4 şi 6 cilindri, pe benzină şi motorină.

BMW dezvoltă şi o nouă generaţie de motoare în trei cilindri care vor echipa MINI şi viitoarele modele cu tracţiune pe faţă. Noile propulsoare în trei cilindri au o capacitate de 1,5 litri, turbo cu sistemul Valvetronic, cu o arhitectură 500 cmc pe fiecare cilindru. Noile motoare din familia BMW EfficientDynamics Engine reprezintă practic o variantă înjumătăţită a propulsoarelor de 3 litri în 6 cilindri. Încă nu se ştie dacă nemţii vor echipa modele din Seria 3 şi 4 cu aceste propulsoare.

BMW Seria 4 va intra în competiţie directă cu A5 Sportback, Mercedes CLC şi Volkswagen Passat CC şi ar putea ieşi pe piaţă în 2014.

http://www.money.ro/bmw-seria-4-prinde-contur_956611.html
 
Am condus în România noul Mercedes-Benz SLK250

Mercedes-Benz SLK a revenit pe plaiurile româneşti. Are acum forme inspirate de la vărul SLR şi este disponibil deocamdată doar cu motoare pe benzină. Test cu varianta SLK 250.

mg-8252-xxx.jpg


Un SLK este un fel de concentrat de Mercedes-Benz. Este mic, are două locuri, este un roadster cu hard-top. Combinaţia letală pentru orice pasionat de automobile. Acest tip de automobil face pe oricine să viseze cu ochii deschişi. Cine nu şi-a dorit măcar o dată să meargă cu un automobil sport decapotabil, cu părul fluturând în vânt şi cu un sentiment incredibil de libertate.

mg-8250.jpg


Avem în faţă a treia generaţie a roadsterului made in Stuttgart. Este mai serios şi mai impunător ca până acum dar dimensiunile exterioare au rămas cvasidentice. A crescut în lungime cu 31 mm şi este mai lat cu 33 mm. Înălţimea a crescut nesemnificativ cu 5 mm. Elementele de design exterioare aduc aminte de puternicul frate SLS. Botul are linie aproape identică cu cea a modelului supersport. Şi generaţia anterioară avea elemente de design care făceau trimitere la modelul SLR McLaren, dar parcă acum noul SLK arată mai bine ca niciodată păstrând în acelaşi timp aceeaşi siluetă incofundabilă.

Interiorul este acum mai spaţios faţă de cel al generaţiei anterioare. Există acum mai mult spaţiu pentru umeri şi parcă ceva mai multe spaţii de depozitare. În SLK poziţia de condus este foarte joasă ca în orice roadster veritabil. Însă, se dovedeşte a fi o poziţie destul de confortabilă. Mă aşteptam ca un drum de 400 km la bordul SLK-ului să aibă un efect mai dureros asupra spatelui meu. Dar nu, odată ce te-ai obişnuit cu poziţia joasă, SLK-ul are grijă de tine şi te transportă cu stil acolo unde ai nevoie.

http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/am-condus-in-romania-noul-mercedes-benz-slk250-8251730
 
Cel mai ieftin SUV din Europa. De când şi cât costă (FOTO)

Producătorul Hawtai Auto, cel mai nou partener al Saab, ar putea vinde atât în SUA cât şi în Europa un SUV de doar 7000 de euro în termen de trei ani, adică din 2014, scrie Automotive News.

huawtei_83046100.jpg


Potrivit zvonurilor, sunt şanse mari ca respectivul SUV să fie Hawtai B35 sau chiar o versiune îmbunătăţită a acestuia. “Am râs atunci când au venit japonezii, am râs cand au venit coreeni, însă nu vom mai râde când vor ajunge şi chinezii. Chinezii sunt ca un compactor”, a declarat directorul Saab, Victor Muller.

Muller a mai precizat că nu se aşteaptă ca noul SUV să aibă cinci stele de siguranţă, însă cert este faptul că va avea un preţ scăzut ce va atrage foarte mulţi clienţi. "În China, poţi să cumperi un SUV de 10.000 de dolari cu aer condiţionat şi geamuri electrice, tot ce a fost inventat vreodată pentru un automobil. Chiar vă interesează cinci stele de siguranţă?", a mai adăugat Muller.

Potrivit Automotive News, Hawtai este o companie destul de mică înfiinţată în anul 2000 ce se axează în special pe SUV-uri şi autobuze, primul sedan intrând în producţie abia anul trecut. Parteneriatul cu Hawtai include fonduri de 150 de milioane de euro pentru Saab. Fondurile respective sunt împărţite astfel: 120 de milioane de euro sunt investiţi pentru a cumpăra 29.9 % din acţiunile Spyker. Cele 30 de milioane de euro rămase reprezintă un împrumut pentru Spyker.

http://www.money.ro/cel-mai-ieftin-suv-din-europa--de-cand-si-cu-cat_959761.html
 
waw.este o veste f proasta pentru mine aceasta colaborare intre Saab si Hawtai Auto.Stiam ca semnase contract cu cei de la Spyker si deja au trantit pe piata un nou model saab phoenix concept.Sunt un fan inrait de saab si volvo .hmmmm,pacat.

Am avut saab 9000 an 1995 motor 2300,200 cai putere care cu greu m-am despartit de ea....piesele cad foarte greu.Acum detin un saab aero 2008 ,2300 cc ,260 cai luat nou si volvo xc 90 2400 motorina.
 
si cat platesti impozit ??? ca au crescut ca la balamuc :D
 
Am condus noul Audi A6 3.0 TDI quattro în România

După Mercedes E-Class şi BMW Seria 5, iată că am testat şi noul Audi A6, în versiunea de motorizare 3.0 TDI de 245 CP şi cu tracţiune integrală quattro. Iată şi impresiile în urma acestui test-drive, care nu are nişte concluzii foarte clare - vedeţi în continuare de ce.

audi-a6-test-0.jpg


Recunosc, am aşteptat curios apariţia noii generaţii Audi A6 , chiar dacă nu sunt un fan al acestei categorii de maşini: berlinele premium de clasă mare. Însă "noblesse oblige", iar Audi avea obligaţia unui răspuns clar dat noilor generaţii BMW Seria 5 şi Mercedes-Benz E-Class.

Primele imagini oficiale cu noul Audi A6 nu m-au dat pe spate. Situaţie care s-a repetat şi la contactul în realitate cu maşina. Faţă de precedenta generaţie , partea frontală este mult mai sofisticată, chiar puţin revoluţionară din punct de vedere al complexităţii liniilor, dar reuşeşte, fără absolut nici o problemă, să imprime maşinii o puternică imagine de marcă. E un Audi, fără dubii.

audi-a6-test-109.jpg


În rest, însă... Spatele nu reuşesc să îl înţeleg, din punct de vedere stilistic: parcă îmi aminteşte de Audi A8, dar fără acea impozanţă pe care o vrei de la o maşină scumpă. Asta în timp ce, din lateral, impresia este că mă uit, de fapt, la generaţia pe care A6 tocmai a înlocuit-o - profilul maşinii arată aproape identic, ceea ce este un lucru bun, deoarece s-a păstrat ideea de dinamism şi sobrietate.

Per ansamblu, noul Audi A6 pot spune că nu pare la fel de mare şi impunător ca generaţia precedentă, de parcă designerii s-au hotărât brusc să-i confere maşinii ceva mai multă fineţe. Excuse me, dar eu credeam că directorii unui astfel de sedan executive vor să inspire seriozitate, forţă şi putere. Cel puţin concurenţa germană oferă din plin această impresie pe Seria 5 şi E-Class.

audi-a6-test-110.jpg


Singurul lucru care, într-adevăr, m-a atras cu adevărat la noul Audi A6 a fost bagheta de tip LED, care urmăreşte conturul farului. "Privirea" high-tech reuşeşte să facă din A6 un adevărat prinţ al nopţii, iar, dacă maşina ar fi avut faruri cu LED-uri, cred că aş fi fost oprit pentru autografe. Sincer, din acest punct de vedere, Audi devansează soluţia "angel-eyes" a celor de la BMW.

În concluzie, din punct de vedere al designului exterior, Audi A6 este o berlină de clasă mare cuminte, care pare mai compactă decât cei 4,92 metri pe care îi are, de fapt. Beneficiază de o imagine de marcă puternică, iar LED-urile te subjugă, însă, ca efect total, nu rupe gura târgului. Probabil pentru a-i lăsa lui Audi A7 această plăcere.

Să vedem la interior cum stau lucrurile

http://www.promotor.ro/teste-auto/t...ul-audi-a6-3.0-tdi-quattro-in-romania-8265252
 
Primele poze cu Dacia Duster Pikes Peak

Dacia Duster revine în motorsport cu un proiect anunţat acum nu multă vreme. Pilotul francez Jean-Phillipe Dayraut va concura la celebra cursă de la Pikes Peak cu un Duster special.

dacia-duster-build-04-xxx.jpg


După desenul care a însoţit comunicatul oficial de la Dacia iată că acum au apărut şi primele poze cu Dacia Duster Pikes Peak. Publicate pe siteu-ul ofical al pilotului francez Jean-Phillipe Dayraut, bolidul cu siglă românească prinde formă în atelierele Sodemo împreună cu Renault Sport şi Tork Engineering.

dacia-duster-build-05.jpg


Chiar mai impresionant decât modelul Duster pentru Andros, noul bolid Dacia este dezvoltat în jurul unui şasiu tubular. Puterea este asigurată de un motor V6 de 3,8 litri biturbo de origine Nissan. Transmisia se face către toate cele patru roţi. Motorul este acelaşi cu cel de sub capota modelului GT-R. Pentru Dusterul de Pikes Peak acest motor va dezvolta 850 CP şi va fi amplasat în poziţie centrală spate. Toată maşina va cântări în jur de 900 kg.

dacia-duster-build-03.jpg


Pikes Peak este cea mai faimoasă cursă de viteză pe traseu montan din Statele Unite ale Americii. Traseul are 20 km şi 156 de viraje. Se porneşte de la o altitudine de 1.430 metri şi se ajunge până la 4.300 metri!

http://www.promotor.ro/sport/alte-sporturi/primele-poze-cu-dacia-duster-pikes-peak-8270912
 
Gafă de proporţii la Citroen! Pasagerul poate frâna. VIDEO

Citroen a rechemat 20.000 de maşini C3 Picasso comercializate în Marea Britanie după ce s-a aflat că sistemul de frânare se poate activa şi de pe locul pasagerului din stânga şoferului

aae8ee03862969c24c7dbad0349c6179_616.jpg


Modelele comercializate în Marea Britanie au volanul în partea dreaptă. Modelele Citroen C3 Picasso sunt fabricate în Franţa, iar cele comercializate în Albion sunt modificate. Se pare că la acest model sistemul de frânare se poate activa de pe locul pasagerului din stânga.

O investigaţie a jurnaliştilor BBC de la emisiunea Watchdog arată cum pasagerul de pe locul din stânga faţă poate frâna dacă apasă pe podeaua maşinii datorită unui cablu care a rămas sub podea.

Un telespectator BBC a reclamat ca a avut probleme la o viteză de peste 100 km/h când maşina sa a frânat brusc. Inginerii care au studiat maşinile în cauză spun că sistemul de frânare are multe componente în partea frontală stângă. Sistemul este acoperit cu materiale textile şi cauciuc şi de aceea poate fi acţionat dacă pasagerul din stânga şoferului apasă mai puternic pe podea. Defecţiunea se va remedia prin montarea unei plăci de metal în zona cu probleme. Reparaţiile vor fi suportate de constructorul francez.


http://www.money.ro/20-000-de-masin...pasagerul-din-dreapta-putea-frana_968836.html
 
OFICIAL: Noul Audi A6 Avant

Audi a prezentat versiunea break a modelului de clasă mare A6. Noul model are 4,93 metri lungime şi păstrează liniile clasice care au făcut din acest model un succes pe pieţele vest europene.

audi-a6.jpg


Audi a prezentat versiunea break a modelului A6 în cadrul unui eveniment gazduit de oraşul Berlin. Cuvântul de ordine al noului model este "lightweight". Adică uşor! Inginerii Audi au folosit mult aluminiu la caroseria noului model, astfel că greutatea a scăzut cu 70 kg faţă de modelul anterior. Modelul Audi A6 Avant 2.0 TDI are o greutate de 1.640 kg, ca exemplu.

Portbagajul are acum un volum de 565 litri ce poate fi mărit până la 1.680 litri prin rabatarea banchetei.

34-2012-audi-a6-avant.jpg


Lista de gadgeturi opţionale este lungă dar trebuie să remarcăm deschiderea automată a hayonului cu senzor împrumutată de la Volkswagen. Astfel, dacă ai mâinile ocupate, e suficient să pui un picior sub spoilerul spate şi hayonul se va deschide automat.

Lista de motorizări cuprinde două propulsoare pe benzină şi patru diesel. Gama de puteri este între 177 CP şi 313 CP. Cel mai eficient este motorul 2.0 TDI ce consumă doar 5 litri/100 km în ciclu mixt.

Transmisia este asigurată de o cutie manuală cu şase trepte sau cutia automată S tronic cu şapte trepte. Mai sunt disponibile şi cutia cu variaţie continuă multitronic şi cutia cu opt trepte tiptronic. Bineînţeles, transmisia integrală de tip quattro este disponibilă pe acest model.

Vânzările vor debuta în Germania în a doua parte a anului iar preţul de pornire este 40.850 euro.

http://www.tare.ro/promotor.ro/1717023-audi-a6-avant

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/oficial-noul-audi-a6-avant-8274531
 
BMW 328 Hommage - concept aniversar

Pentru a celebra 75 de ani de la lansarea celebrului model BMW 328, şeful departamentului de design Adrian van Hooydonk a adus la Villa d'Este conceptul BMW 328 Hommage, un exerciţiu de design născut din pasiunea pentru motorsport.

bmw-328-hommage-concept-0.jpg


BMW 328 a rămas în istoria automobilului drept un model de referinţă din perioada interbelică , fiind inclus în topul celor mai importante 25 de maşini ale secolului XX. De asemenea, succesul său este strâns legat de recordul obţinut în 1940 în cursa Mille Miglia.

bmw-328-hommage-concept-005.jpg


La 75 de ani de la naşterea acestei adevărate legende, mai ales pentru fanii BMW, departamentul de design al producătorului bavarez a pregătit pentru ediţia din acest an a Villa d'Este conceptul BMW 328 Hommage, o maşină descrisă de Adrian van Hooydonk drept o dedicaţie pentru creatorii 328-ului original.

Maşina este un roadster purist, cu două locuri şi fără portiere, după modelul recentului concept BMW Vision ConnectedDrive, de la Geneva 2011. Însă, din punct de vedere al aspectului, vorbim de o simplificare a liniilor, maşina primind o puternică tuşă retro graţie grilei BMW pe verticală şi a farurilor rotunde, specifice curselor de altă dată. Partea din spate este, în schimb, modernă, făcând legătura foarte strâns cu futurismului conceptului Vision ConnectedDrive.

bmw-328-hommage-concept-007.jpg


BMW 328 Hommage este o maşină foarte uşoară, cântărind doar 780 kg graţie utilizării intensive a plasticului ranforsat cu fibră de carbon CFRP, atât pentru panourile caroseriei, cât şi pentru cockpit. De remarcat detaliile retro, cum ar fi curelele din piele de pe aripi şi capotă, o trimitere directă către modelul original.

Interiorul conceptului BMW 328 Hommage adoptă aceeaşi idee a simplităţii sportive şi spartane , dar într-o manieră futuristă. Astfel, postul de conducere al şoferului este clar departajat de locul pasagerului, comenzile şi afişajele fiind reduse la minimum. Volanul sportiv are un design racing neo-retro, indicatoarele de bord sunt grupate în spatele volanului, iar pe "consolă" regăsim un foarte mic joystick pentru schimbarea treptelor.

bmw-328-hommage-concept-029.jpg


În dreptul pasagerului din dreapta sunt poziţionate două dispozitive iPhone personalizate, cu afişaje diverse, de la cronometru până la oră sau poziţionare GPS. Materialul din care este realizat bordul este acelaşi CFRP ca în cazul caroseriei, interiorul fiind garnisit şi cu piele, pentru scaunele sport şi detalii ale cockpitului şoferului.

Despre motorizarea conceptului BMW 328 Hommage nu se menţionează nimic, dar este de aşteptat ca sub capotă să fie montat motorul în şase cilindri, de 3,0 litri, cu o putere care, cel mai probabil, depăşeşte 350 CP. Per ansamblu, bavarezii reuşesc încă o dată să readucă în actualitate trecutul mărcii într-un mod savuros, apelând la pasiunea intrinsecă pentru automobil.

bmw-328-hommage-concept-002.jpg


http://www.promotor.ro/masini-noi/concepte-auto/bmw-328-hommage-concept-aniversar-8281237
 
Scurt test-drive cu BMW 650i Cabrio

Mega. Extra. Super. Pur şi simplu o uzină de forţă şi eleganţă, care exprimă omnipotenţă financiară. Pot spune că BMW 650i Cabrio este, cu adevărat, cabrioletul de lux al verii 2011.

bmw-650i-cabrio-test-0.jpg


Dacă precedenta generaţie BMW Seria 6 Cabrio mi s-a părut destul de greu de digerat ca aspect exterior, noul BMW Seria 6 Cabrio reuşeşte cu brio să rezolve toate criticile, dar, în acelaşi timp, să rafineze plusurile. Practic, noul "şesar" decapotabil arată ravisant şi poate fi considerat fără falsă modestie drept etalonul momentului pentru grand turismele decapotabile cu 4 locuri.

După ce am văzut primele fotografii, am avut pornirea de a critica puţin farurile, care îmi păreau cam prea banale. În realitate, însă, designul simplu, dar care inspiră forţă, al părţii frontale este perfect aşa cum este. Spatele, în schimb, e o adevărată reuşită, raportat la generaţia pe care o înlocuieşte - sincer, nu am reuşit să diger niciodată acel stil masiv.

bmw-650i-cabrio-test-101.jpg


Însă ceea ce contează cel mai mult în cazul noului Seria 6 Cabrio este silueta deopotrivă elegantă şi sportivă. Maşina are un profil perfect, fără discuţie. Iar, în mişcare, este frumoasă. Nu foarte agresivă, nu excesiv de luxoasă, nu super-rafinată, ci pur şi simplu frumoasă. Aş risca să spun că BMW 650i Cabrio este cel mai frumos cabriolet de lux cu 4 locuri al momentului.

Interiorul exprimă rafinament şi lux. Combinaţia de piele neagră şi bej, împreună cu toate ornamentele din aluminiu şi lemn, te transpun automat într-un univers de maşină luxoasă, dar şi modernă. Scaunele au o multitudine de reglaje electrice şi sunt foarte confortabile. Chiar şi scaunele din spate sunt suficient de încăpătoare, iar accesul nu este foarte greoi.

bmw-650i-cabrio-test-201.jpg


Displayul sistemului iDrive este cu adevărat mare şi lizibil, iar blocul de comenzi din dreapta schimbătorului este uşor de înţeles şi manipulat. Butoanele de pe consola de bord aduc un aer clasic interiorului, lucru valabil şi pentru ceasurile de bord (deşi între acestea regăsim un afişaj digital complex şi high-tech).

Per total, te simţi ca într-o maşină de 100.000 euro, iar, când decapotezi plafonul textil, sentimentul de vedetă pare atât de natural, de parcă ar fi o... dotare standard a maşinii. Până şi portbagajul pare curios de spaţios şi de util pentru o astfel de maşină. Şi încă un lucru: ca ergonomie, butoanele nu sunt puţine, dar sunt intuitiv grupate în bord şi pe tunelul central.

bmw-650i-cabrio-test-109.jpg


Avea nevoie BMW Seria 6 Cabrio de altceva la exterior şi interior? Nu cred, pare dedicat celor foarte pretenţioşi şi, de ce nu, care vor să epateze. În acelaşi timp, însă, reuşeşte să-şi ţină în frâu opulenţa, demonstrând o discreţie dezarmantă pentru cât costă.

http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/scurt-test-drive-cu-bmw-650i-cabrio-8281925
 
Nu-i rea, insa e cam scumpa. Si nu stiu daca nu-i sunt si umflate capacitatile.

Maşina viitorului, sigură şi pentru mediu, şi pentru pasageri

Modelul electric Nissan Leaf a primit calificativ maxim la cea mai recentă sesiune de teste Euro

Autoturismul 100% electric Nissan Leaf, deţinătorul titlurilor "Maşina anului în Europa" şi "Maşina anului în lume", a fost răsplătit cu cinci stele – din tot atâtea posibile – la cea mai recentă sesiune de teste de siguranţă Euro NCAP. Alături de Nissan Leaf, autoritatea independentă Euro NCAP, care evaluează gradul de protecţie oferit – atât pasagerilor, cât şi pietonilor – de maşinile comercializate în Europa, a mai testat alte cinci modele, notate, la rândul lor, cu calificativul maxim: Lexus CT 200h (primul compact premium hibrid), Ford Focus (noua ge neraţie), Peugeot 508, Volvo V60 (break-ul ataşat noii game S60) şi Citroën DS4.


Euro NCAP a precizat că testele de impact la care a fost supus modelul electric Nissan Leaf (frontal şi laterale) au reprodus condiţiile normale de funcţionare ale sistemului de propulsie alternativ (cu setul de acumulatori aferent), fără a revela situaţii cu potenţial periculos (ex: incendiu).

Primul autototurism electric evaluat de Euro NCAP a fost Mitsubishi I-Miev. În pofida dimensiunilor reduse (nici 3,5 metri lungime), modelul japonez a obţinut, totuşi, patru stele – mai mult decât SUV-ul Dacia Duster – notat cu trei stele la aceeaşi primă rundă de teste oranizată la începutul acestui an.

Multe premii, mulţi bani

Nissan Leaf, primul autoturism cu zero emisii poluante câştigător al distincţiilor "Maşina anului în Europa", respectiv, "Maşina anului în lume", este un model de dimensiuni compacte (4,45 metri lungime/ 1,77 metri lăţime/ 1,55 metri înălţime) echipat cu un motor electric care pune în mişcare roţile din faţă.

Unitatea propulsoare dezvoltă 80 kW (aproximativ 110 CP) şi un cuplu maxim de 280 Nm disponibil instant.

Leaf poate atinge o viteză maximă de 145 km/h. Neoficial, maşina ar fi capabilă să accelereze de la zero la 100 km/h în ceva mai mult de şapte secunde.

Desigur, niciuna dintre performanţele evidenţiate anterior nu trebuie testată dacă şoferul doreşte atingerea autonomiei maxime oficiale, estimată la 175 de kilometri.

Motorul electric este alimentat de o baterie litiu- ion laminată care poate fi încărcată complet, la o priză de domiciliu (dar cu un adaptor), în circa opt ore. Un dispozitiv special permite realimentarea până la 80% din capacitate, în numai jumătătate de oră.

Nissan Leaf este comercializat în patru ţări europene: Portugalia, Irlanda, Marea Britanie şi Olanda. Modelul japonez va intra pe alte pieţe după 2012.

Nissan Leaf costă 30.250 de euro în Portugalia (după o reducere de 5.000 de euro suportată de stat), 29.995 de euro în Irlanda (în aceleaşi condiţii) şi 32.840 de euro în Olanda.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/mas...i-pentru-mediu-si-pentru-pasageri-931507.html
 
Back
Top