zooks
New member
- Joined
- Mar 16, 2010
- Messages
- 6,032
- Reaction score
- 0
Dacia a început 2012 în forţă! Lodgy, primul monovolum din istoria mărcii româneşti
Dacia a început 2012 în forţă după ce ieri a publicat primele imagini oficiale cu noul model de familie, Lodgy, care va fi lansat anul acesta, la Salonul Auto de la Geneva, din luna martie. Preţul de pornire se pare că va fi de 10.000 de euro!
De la Duster, în 2010, Dacia nu a mai lansat niciun model nou pe piaţă. Anul 2012 va fi însă plin din acest punct de vedere, constructorul de la Mioveni urmând să scoată pe piaţă două noi modele: Lodgy (în martie, la Salonul Auto de la Geneva) şi noul Logan (în septembrie, la Salonul Auto de la Paris). Modelul Dacia Lodgy are o lungime de 4,5 metri, cu circa 30 de centimetri mai lung decât un Logan, şi este dotată cu cinci sau şapte locuri.
Prost conduce Lodgy în Trofeul Andros
Dacia Lodgy este primul monovolum din istoria mărcii româneşti. La fel ca şi la modelul precedent, Dacia Duster, Grupul Renault a aplicat şi pentru noul brand aceeaşi strategie, prezentând designul şi numele modelului printr-un concept care participă la cursele pe gheaţă din Trofeul Andros, una dintre cele mai cunoscute şi mai spectaculoase competiţii auto din Franţa. Dacia Lodgy este condusă la Trofeul Andros de fostul mare campion de F1, Alain Prost, care e pe primul loc la jumătatea sezonului.
Asamblat în Maroc, cu piese din România
Dacia Lodgy se va produce în exclusivitate la fabrica din Tanger, Maroc. Totuşi, 70% din piesele componente ale acestui nou model vor proveni din România. Liniile de producţie din Mioveni nu suportă fabricarea simultană a mai mult de şase modele diferite, iar Lodgy este deja maşina cu numărul şapte din gamă.
În 2012 se vor produce aproximativ 90.000 de unităţi din noul Lodgy, pentru ca ulterior să se ajungă la un volum de 170.000 de unităţi. Maşina este destinată în special Europei de Vest, acolo unde acest gen de maşină este extrem de apreciată.
Dotări Dacia Lodgy va avea acelaşi motor folosit pentru modelul Dacia Duster SUV. Versiunea diesel va avea un motor de 1,5 litri şi 90 sau 110 de cai putere. Versiunea pe benzină va avea un motor de 1,6 litri cu 110 cai putere
Concurenţii Daciei Lodgy
Renault Grand Scenic 15.700 £
Seat Altea XL 17.028 £
Mazda 5 19.190 £
Ford Grand C-Max 19.200 £
Citroen Grand C4 Picasso 19.279 £
Peugeot 5008 19.315 £
Chevrolet Orlando 20.130 £
Volkswagen Touran 20.223 £
Fiat Freemont 27.250 £
Opel Zafira Tourer *
ª Modelul va fi lansat abia în acest an şi preţul său nu este cunoscut. Modelul vechi, aflat încă pe piaţă, costă 16.790 euro.
Ce a lansat Dacia în Grupul Renault
2004 » Dacia Logan
Preţ de pornire: 6.500 de euro
Dacia Logan este primul model produs la Mioveni de Grupul Renault. Logan a fost lansat pe 2 iunie 2004, la Paris, şi a suferit mai multe modificări până în prezent. În 2005 a fost lansată versiunea diesel, în 2007 a apărut modelul GPL, iar în 2008 a fost lansată versiunea face-lift.
2006 » Logan MCV
Preţ de pornire: 9.600 de euro
Logan MCV este modelul ce dă greutate gamei Dacia la propriu: consumă 664 kilograme de tablă în procesul de fabricaţie, cea mai mare cantitate de tablă folosită pentru un model produs la Mioveni. Pe 24 iunie 2009 a fost lansată versiune de top a modelului MCV, Prestige.
2007 » Logan Van
Preţ de pornire: 8.600 de euro
Modelul Logan Van nu a avut succesul scontat. Dacia va scoate din producţie Logan Van în acest an, maşina urmând să fie înlocuită de un model pe care constructorul francez îl va produce la fabrica din Tanger, Maroc.
2007 » Logan Pick-Up
Preţ de pornire: 8.500 de euro
Dacia Logan Pick-Up este urmaşul celebrei Dacia 1307, model fabricat începând cu 1992. Pentru asamblarea caroseriei unui Logan Pick-Up sunt necesare 5.500 de puncte de sudură. Durata medie în care se dă un punct de sudură pe acest model este de 0.2 secunde.
2008 » Dacia Sandero
Preţ de pornire: 7.300 de euro
Dacia Sandero este primul model de la Mioveni dedicat în exclusivitate publicului tânăr. Sandero a intrat în producţie în România în 2008, la un an după prima industrializare a modelului, la uzina Renault din Brazilia. În 17 iunie 2009, Dacia a lansat Stepway, un model îmbunătăţit al lui Sandero.
2010 » Dacia Duster
Preţ de pornire: 11.150 de euro
Cel dintâi 4x4 a impresionat încă de la început. Duster s-a impus ca lider de categorie în chiar anul lansării sale, fiind recompensat cu Premiul "AutoBest 2011", cu titlul de "Maşina Anului 2011" în România şi în Croaţia şi cu premiul "Trofeul Argus" (Franţa), pentru vehicule de familie.
Dacia 1100, primul model produs la Mioveni
Construcţia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966. După semnarea unui contract de licenţă între Renault şi statul român în 1968, începe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenţă R8, urmat în 1969 de Dacia 1300, sub licenţă R12. Între anii 1970-1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Automobile Dacia continuă autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12 şi după anul 1978. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii români, Dacia Nova.
sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...onovolum-din-istoria-marcii-romanesti-9129347

Dacia a început 2012 în forţă după ce ieri a publicat primele imagini oficiale cu noul model de familie, Lodgy, care va fi lansat anul acesta, la Salonul Auto de la Geneva, din luna martie. Preţul de pornire se pare că va fi de 10.000 de euro!
De la Duster, în 2010, Dacia nu a mai lansat niciun model nou pe piaţă. Anul 2012 va fi însă plin din acest punct de vedere, constructorul de la Mioveni urmând să scoată pe piaţă două noi modele: Lodgy (în martie, la Salonul Auto de la Geneva) şi noul Logan (în septembrie, la Salonul Auto de la Paris). Modelul Dacia Lodgy are o lungime de 4,5 metri, cu circa 30 de centimetri mai lung decât un Logan, şi este dotată cu cinci sau şapte locuri.
Prost conduce Lodgy în Trofeul Andros
Dacia Lodgy este primul monovolum din istoria mărcii româneşti. La fel ca şi la modelul precedent, Dacia Duster, Grupul Renault a aplicat şi pentru noul brand aceeaşi strategie, prezentând designul şi numele modelului printr-un concept care participă la cursele pe gheaţă din Trofeul Andros, una dintre cele mai cunoscute şi mai spectaculoase competiţii auto din Franţa. Dacia Lodgy este condusă la Trofeul Andros de fostul mare campion de F1, Alain Prost, care e pe primul loc la jumătatea sezonului.
Asamblat în Maroc, cu piese din România
Dacia Lodgy se va produce în exclusivitate la fabrica din Tanger, Maroc. Totuşi, 70% din piesele componente ale acestui nou model vor proveni din România. Liniile de producţie din Mioveni nu suportă fabricarea simultană a mai mult de şase modele diferite, iar Lodgy este deja maşina cu numărul şapte din gamă.
În 2012 se vor produce aproximativ 90.000 de unităţi din noul Lodgy, pentru ca ulterior să se ajungă la un volum de 170.000 de unităţi. Maşina este destinată în special Europei de Vest, acolo unde acest gen de maşină este extrem de apreciată.
Dotări Dacia Lodgy va avea acelaşi motor folosit pentru modelul Dacia Duster SUV. Versiunea diesel va avea un motor de 1,5 litri şi 90 sau 110 de cai putere. Versiunea pe benzină va avea un motor de 1,6 litri cu 110 cai putere
Concurenţii Daciei Lodgy
Renault Grand Scenic 15.700 £
Seat Altea XL 17.028 £
Mazda 5 19.190 £
Ford Grand C-Max 19.200 £
Citroen Grand C4 Picasso 19.279 £
Peugeot 5008 19.315 £
Chevrolet Orlando 20.130 £
Volkswagen Touran 20.223 £
Fiat Freemont 27.250 £
Opel Zafira Tourer *
ª Modelul va fi lansat abia în acest an şi preţul său nu este cunoscut. Modelul vechi, aflat încă pe piaţă, costă 16.790 euro.
Ce a lansat Dacia în Grupul Renault
2004 » Dacia Logan
Preţ de pornire: 6.500 de euro
Dacia Logan este primul model produs la Mioveni de Grupul Renault. Logan a fost lansat pe 2 iunie 2004, la Paris, şi a suferit mai multe modificări până în prezent. În 2005 a fost lansată versiunea diesel, în 2007 a apărut modelul GPL, iar în 2008 a fost lansată versiunea face-lift.
2006 » Logan MCV
Preţ de pornire: 9.600 de euro
Logan MCV este modelul ce dă greutate gamei Dacia la propriu: consumă 664 kilograme de tablă în procesul de fabricaţie, cea mai mare cantitate de tablă folosită pentru un model produs la Mioveni. Pe 24 iunie 2009 a fost lansată versiune de top a modelului MCV, Prestige.
2007 » Logan Van
Preţ de pornire: 8.600 de euro
Modelul Logan Van nu a avut succesul scontat. Dacia va scoate din producţie Logan Van în acest an, maşina urmând să fie înlocuită de un model pe care constructorul francez îl va produce la fabrica din Tanger, Maroc.
2007 » Logan Pick-Up
Preţ de pornire: 8.500 de euro
Dacia Logan Pick-Up este urmaşul celebrei Dacia 1307, model fabricat începând cu 1992. Pentru asamblarea caroseriei unui Logan Pick-Up sunt necesare 5.500 de puncte de sudură. Durata medie în care se dă un punct de sudură pe acest model este de 0.2 secunde.
2008 » Dacia Sandero
Preţ de pornire: 7.300 de euro
Dacia Sandero este primul model de la Mioveni dedicat în exclusivitate publicului tânăr. Sandero a intrat în producţie în România în 2008, la un an după prima industrializare a modelului, la uzina Renault din Brazilia. În 17 iunie 2009, Dacia a lansat Stepway, un model îmbunătăţit al lui Sandero.
2010 » Dacia Duster
Preţ de pornire: 11.150 de euro
Cel dintâi 4x4 a impresionat încă de la început. Duster s-a impus ca lider de categorie în chiar anul lansării sale, fiind recompensat cu Premiul "AutoBest 2011", cu titlul de "Maşina Anului 2011" în România şi în Croaţia şi cu premiul "Trofeul Argus" (Franţa), pentru vehicule de familie.
Dacia 1100, primul model produs la Mioveni
Construcţia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966. După semnarea unui contract de licenţă între Renault şi statul român în 1968, începe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenţă R8, urmat în 1969 de Dacia 1300, sub licenţă R12. Între anii 1970-1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Automobile Dacia continuă autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12 şi după anul 1978. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii români, Dacia Nova.
sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...onovolum-din-istoria-marcii-romanesti-9129347