• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Automobile

Am testat noul Hyundai Veloster în România

Noul hot-hatch de la Hyundai, ce vine să înlocuiască modelul Coupe, a fost scos la un test drive pentru a vedea ce atuuri are acesta faţă de concurenţi şi dacă este într-adevăr atât de sportiv pe cât pare.

hyundai-veloster.jpg


Noul Hyundai Veloster este cu totul nou, nu seamănă deloc cu modelul pe care îl înlocuieşte, arată senzaţional şi este mult mai atractiv decât vechiul Hyundai Coupe.

hyundai-veloster-1.jpg


Păstrând în proporţie de 60% detaliile de design ale conceptului, noul model arată sportiv şi modern. Fiind un hot-hatch coupe cu 3 uşi, acest lucru îl face să pară mai special. Are două portiere pe partea dreaptă şi una pe partea şoferului.

Spre deosebire de MINI Clubman sau Mazda RX-8, unde cele două portiere se deschid invers, adică în stilul "suicide doors", aici portiera spate se deschide normal. Aşadar, dacă ne uităm din lateral, avem fie un coupe veritabil, fie un hatchback cu adevărat sportiv.

hyundai-veloster-30.jpg


Dacă v-aţi întrebat de unde îi vine numele de Veloster, acesta nu este decât o combinaţie dintre două cuvinte care îl şi caracterizează: "velocity", care înseamnă viteză, şi "roadster", care înseamnă distractiv la condus.

hyundai-veloster-8.jpg


Hyundai Veloster va intra în clubul hot-hatch-urilor compacte din Europa, unde va concura cu modele precum VW Scirocco, Renault Megane 3 Coupe, Volvo C30 şi viitorul Opel Astra GTC.

sursa: http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/am-testat-noul-hyundai-veloster-in-romania-8552966
 
Honda CR-Z Mugen RR - hot-hatch-ul hibrid pentru Japonia

După ce, la Goodwood Festival of Speed 2011, credeam că am văzut cel mai tare Honda CR-Z Mugen, iată că japonezii ne arată un model şi mai şi, căruia i-au adăugat logo-ul RR. Deocamdată, e doar pentru Japonia, dar s-ar putea să anunţe o sportivă foarte interesantă.

honda-cr-z-mugen-rr-concept-0.jpg


Japonezii au un cult pentru modificarea la extrem a maşinilor mici, iar cel mai puternic model Honda CR-Z tunat de până acum ne-a fost oferit de specialistul HKS, care a mărit puterea sistemului de propulsie hibridă până la 326 CP. Însă cine vrea un CR-Z performant, dar care să poată fi utilizat zi de zi, trebuie să se îndrepte către Mugen, tunerul de casă al celor de la Honda.

Recent, a apărut versiunea de top Honda CR-Z Mugen , care, prin adoptarea unui compresor mecanic motorului de 1,5 litri, a reuşit să crească puterea totală de la 122 CP la 200 CP, alături de modificări estetice şi tehnice, menite a-i conferi maşinii atât un look mai sportiv, cât şi un comportament mult mai bun.

honda-cr-z-mugen-rr-concept-002.jpg


Ei bine, nu e destul. În Japonia, cei de la Mugen au dat publicităţii imagini cu o nouă versiune: Honda CR-Z Mugen RR . Doar imagini, detalii tehnice nefiind încă disponibile. Totuşi, conform surselor din interiorul companiei, aceste propuneri Mugen se pare că prefigurează, cu destul de mare acurateţe, viitoarea versiune Honda CR-Z Type-R, care ar trebui să debuteze la Salonul Auto Tokyo 2011.

Faţă de un CR-Z Mugen normal, bolidul RR arată mult mai agresiv , spoilerul frontal beneficiind de fante laterale mult mai mari, precum şi de un splitter generos dimensionat. Spatele maşinii este dominat atât de un difuzor am putea spune exagerat, cu două evacuări centrale, cât şi de eleronul racing de pe hayon sau de fantele laterale de sub stopuri.

honda-cr-z-mugen-rr-concept-003.jpg


Pragurile sunt mai late şi includ mici fante de aerisire pentru roţile spate, în timp ce aripile sunt evazate (mai ales cele din faţă) pentru a face loc unui set de roţi mai mari şi mai late, cu jante negre de 19 inch. Interiorul este şi el puternic particularizat, cu scaune sport îmbrăcate în piele şi Alcantara sau inserţii cu look de fibră de carbon.

În privinţa modificărilor tehnice, nu există încă date oficiale, dar suntem siguri că Honda CR-Z Mugen RR depăşeşte pragul de 200 CP. Ceea ce anunţă o versiune Type-R extrem de tentantă pentru lumea maşinilor sport hubride, dar şi un potenţial rival pentru viitorul Civic Type-R.

honda-cr-z-mugen-rr-concept-007.jpg


sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/p...rr-hot-hatch-ul-hibrid-pentru-japonia-8562638
 
Ford Focus RS confirmat

Ultima generaţie Ford Focus RS a avut parte de multă atenţie, în special seria limitată RS 500 care a demonstrat că 350 CP sunt viabili pe puntea faţă.

open-focus-rs.jpg


Ford duce o luptă de la distanţă cu Renault pentru supremaţia în segmentul hot hatch-urilor compacte. Până acum Megane RS a reuşit să-şi eclipseze rivalul, chiar deţine recordul pe Nurburgring în segmentul său. Dacă noul Focus ST va sosi în curând, se pare că nici pentru versiunea mai radicală RS nu mai avem prea mult de aşteptat. Pentru noua generaţie Ford a renunţat atât pentru ST cât şi pentru RS la propulsorul cu cinci cilindri în linie turbo de 2, 5 litri. A decis să lupte cu aceleaşi arme, adică un propulsor de 2 litri, mai exact 2.0 EcoBoost. Preşedintele diviziei Ford Australia, cel care a confirmat versiunea RS, a anunţat că noul model ar putea avea între 350 şi 380 CP.

ford-focus-rs-9.jpg


sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ford-focus-rs-confirmat-8590485
 
Dacia pregateste Logan 2

Dacia Logan 2 ar putea intra pe piata in 2012 si ar putea fi prezentata oficial la editia de anul viitor a Salonului Auto de la Paris. Un site de masini francez a publicat prima randare a noului model, dar si cateva informatii tehnice noi.

dacia-logan2-2012.jpg


Dacia ar urma sa fie marita la un ampatament de 4,4 metri, ceea ce o va plasa intre clasele B si C. Pretul ar putea creste cu 200 de euro pentru fiecare model, sustin francezii de la caradisiac.com.

Noul Logan ar urma sa aiba doua versiuni de caroserie, un sedan si un hatch, precum este acum si Skoda Octavia.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/auto/78083/dacia-pregateste-logan-2.htm
 
Premiera Volkswagen Up! - iată urmaşul lui VW Lupo pentru Frankfurt 2011

În sfârşit, fanii VW sunt gratulaţi cu cel mai mic model din gama constructorului german: noul Volkswagen Up! vine cu idei originale şi un stil uşor diferit faţă de ceea ce se aşteptau clienţii VW. Iată imaginile şi informaţiile cu noul Volkswagen Up!, urmaşul lui VW Lupo.

volkswagen-up-frankfurt-2011-0.jpg


Despre Volkswagen Up! am auzit acum patru ani, când, la Salonul Auto Frankfurt 2007, a fost prezentat în premieră mondială conceptul viitoarei citadine Volkswagen. Acum, la Frankfurt 2011, a venit rândul modelului de serie VW Up! să fie prezentat în premieră oficială.

După cum se aşteptau mulţi, diferenţele între maşina de serie şi concept sunt minime, germanii preferând să păstreze stilul simplist pe care l-au prezentat iniţial. Prin urmare, VW Up! are o parte frontală fără surprize majore, cu faruri amintind de Golf 6 şi o siglă foarte mare, în timp ce spoilerul adoptă ideea inedită a grilei de aerisire ca un "cordon" în jurul barei centrale, unde sunt plasate numărul de înmatriculare şi proiectoarele de ceaţă.

Spatele este şi mai ciudat, dacă ne raportăm la ultimele modele VW, care pun accentul pe o imagine clasică şi fără experimente stilistice. În cazul lui VW Up!, hayonul merge pe ideea "totul din sticlă", cum se întâmplă, de exemplu, şi la fraţii C1 - 107 - Aygo, în timp ce stopurile sunt plasate pe verticală, având un desen high-tech.

Profilul lui Volkswagen Up! aduce puţin cu un monovolum, parbrizul fiind foarte înclinat, iar capota motorului înaltă. Geamul spate are muchia inferioară ascendentă, ceea ce îi conferă maşinii un uşor aer dinamic, dar, per total, VW Up! inspiră simplitate şi robusteţe, fiind destul de clar că e un Volkswagen.

Volkswagen Up! are un gabarit foarte restrâns, cu o lungime de 3,54 metri, o lăţime de 1,64 metri şi o înălţime de 1,48 metri, în timp ce ampatamentul se cifrează la 2,42 metri. Dimensional, VW Up! este o adevărată maşină de clasă mini, însă inginerii ne promit un spaţiu interior apropiat de cotele clasei mici.

Acest lucru ar fi posibil graţie studierii intensive a ergonomiei comenzilor şi a soluţiilor găsite pentru compartimentarea habitaclului. Designul interior urmează aceeaşi filosofie a simplităţii şi a unui stil familiar ca şi exteriorul, ambianţa interioară fiind îmbogăţită de coloritul plasticelor, similar cu al exteriorului.

Planşa de bord nu rezervă surprize, fiind concepută pe orizontală. Indicatoarele de bord sunt clasice, având un vitezometru de mari dimensiuni central, iar volanul are un look sportiv, cu o teşitură în partea de jos şi un butuc rotund voluminos.

Instalaţia de climatizare este concepută foarte compact, la fel şi cea multimedia, aşa încât nu mai putem vorbi de o consolă centrală, ceea ce asigură un spaţiu bun pentru genunchi în laterale, dar şi nişte spaţii de depozitare generoase la baza tunelului central.

Cei de la Volkswagen mizează pe sistemul PID (Portable Infotainment Device), prin care pot fi comandate foarte simplu sistemul de navigaţie, telefonul, instalaţia audio şi alte informaţii ale maşinii. Ecranul tactil din partea superioară a bordului a fost conceput împreună cu specialistul Navigon, putând fi folosit şi pentru alte aplicaţii (de exemplu, indicaţiile sistemului ParkPilot).

Deşi conceptul iniţial miza pe un layout cu motorul plasat în spate, iată că modelul de serie Volkswagen Up! apelează la soluţia clasică "totul în faţă": motoarele sunt găzduite sub capota faţă, iar tracţiunea se realizează pe roţile faţă.

Pe VW Up! debutează o nouă generaţie de motoare pe benzină în trei cilindri. Pentru început, este oferit un propulsor de 1,0 litri, în două versuni de putere: 59 CP şi 74 CP, ambele anunţând emisii CO2 mai mici de 100 g/km. Graţie tehnologiei BlueMotion şi a sistemului Start&Stop, cele două motoare au consumuri medii foarte mici: 4,19 litri/100 km versiunea de 59
CP, respectiv 4,27 litri/100 km versiunea de 74 CP.

Ulterior, Volkswagen Up! va fi echipat şi cu un motor alimentat cu gaz natural, care va avea o putere de 67 CP, iar consumul mediu se gaz se va cifra la 3,2 litri/100 km, cu emisii CO2 de numai 79 g/km. Din 2013, va exista şi un Volkswagen Up! cu motor strict electric.

Noul Volkswagen Up! mai plusează cu o noutate pentru segmentul mini: este prima maşină din această clasă care oferă opţional sistemul City Emergency Braking , care este activ la viteze mai mici de 30 km/h şi se bazează pe senzori cu laser pentru detectarea situaţiilor care pot duce la coliziuni, acţionând din timp sistemul de frânare.

Totodată, Volkswagen Up! vine cu ideea opţionalelor "cutii" (Up! boxes): diverse compartimente portabile de depozitare, cu funcţii variate, care se adaptează nevoilor utilizatorilor: "kid box", de exemplu, este gândit pentru părinţii cu copii mici, unde se pot depozita multe mărunţişuri. Mai sunt disponibile şi "city box" sau "travel box", fiecare cu destinaţii diverse.

Noul Volkswagen Up! va intra în vânzare din decembrie, urmând ca preţurile să fie comunicate cu ocazia salonului auto german.

sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/p...sul-lui-vw-lupo-pentru-frankfurt-2011-8641068
 
Ferrari 458 Spyder

Ferrari a dat publicităţii primele poze şi informaţii oficiale pentru noul Ferrari 458 Spyder, cu doar câteva săptămâni inainte de prezentarea în premieră mondială de la Salonul Auto de la Frankfurt 2011.

intro.jpg


Una din "minunile" industriei auto a fost "descompirată" în mod oficial. De ce minune inginerească? Pentru că este foarte dificil să construieşti o maşină cu motor central şi să o echipezi cu un hardtop. Acest aspect transformă noul Ferrari 458 Spyder în prima maşină din lume cu motor central şi hardtop.

Mecanismul de decapotare este similar cu cel de pe Superamerica, cu excepţia faptului că în cazul lui 458 Spyder, panoul acoperişului este pus la "adăpost" sub capotă. Un mecanism similar de pliere se mai regăseşte şi pe Renault Wing. Acoperişul este poziţionat deasupra motorului, dar fără a afecta aerodinamica maşinii. În plus, maşina beneficiază şi de o banchetă spate numai bună pentru depozitarea eventualelor bagaje.

Întreg mecanismul de pliere este din aluminiu, ceea ce aduce un avantaj de 25 de kilograme şi un timp de pliere de doar 14 secunde, în comparaţie cu un acoperiş soft top tradiţional.
Maşina este propulsată de un V8 aspirat natural de 4,5 litri, care dezvoltă o putere de 570 CP la o turaţie de 9.000 rpm şi un cuplu motor de 540 Nm la o turaţie de 6.000 rpm. Graţie performanţelor propulsorului, maşina este capabilă să atingă 100 de km/h în mai puţin de 3,4 secunde, iar viteza de top este de peste 320 km/h.

sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/oficial-ferrari-458-spyder-8648559
 
Proprietarul unui automobil Tesla electric intr-un tur prin Europa: E mai usor sa reincarci in Romania decat in Suedia



Proprietarul unui automobil sport electric Testa Roadster, care atinge 100 km/h in 3,9 secunde, a demarat un turneu european impreuna cu un prieten pentru a populariza ideea de masina electrica, din pasiune si fara niciun fel de sprijin din partea producatorului. Spaniolul Rafael de Mestre, 48 de ani, nu e strain de Romania pentru ca a ajuns aici pentru afaceri in consultanta IT, la cererea RDS, pentru un proiect cu Politia de Frontiera. Dupa mai multe mii de kilometri parcursi prin multe tari din Europa de Mestre spune ca, paradoxal, in Romania si Ungaria este mai usor sa reincarci o masina electrica decat in Suedia sau Danemarca, desi in primele doua state nu exista infrastructura speciala de incarcare.

“Mi-am vandut vechea masina. (…) Era un Porsche 911 Carrera S. Acum acesta este singurul meu automobil si il folosesc in activitatea zilnica. E chiar mai rapid decat vechiul meu Porsche”, spune spaniolul.

El are automobilul Tesla Roadster de cinci luni si a parcurs circa 17.000 de kilometri in acest interval. 0-100.ro a publicat un scurt test drive cu acest automobil in martie 2010.

Instrumente de Bord Tesla Roadster (sursa - 0-100.ro)
Instrumente de Bord Tesla Roadster (sursa - 0-100.ro)

“Nu am vrut sa mai ard combustibil fosil. Dintotdeauna am sperat ca va veni o zi ca asta si de foarte mult timp astept sa-mi cumpar o masina electrica. Mai intai am luat legatura cu Audi. Intentionau sa produca o masina electrica e-tron. Numele companiei mele este tron, asa ca ar fi fost combinatia perfecta. Mi-au zis ca va intra in productie poate in 2010, apoi in 2011 si acum vorbesc de 2013 si ca ar putea fi totusi un automobil hibrid, nu electric. Dupa ce mi-au spus hibrid le-am spus la revedere. Le-am povestit actionarilor de la compania mea si unul dintre ei mi-a trimis un link de la Tesla Motors pe e-mail, cu subiectul: Masina ta”, povesteste Rafael de Mestre.

Desi multe publicatii au scris ca “Tesla aduce cea mai performanta masina electrica in Romania” si alte variatii pe aceeasi tema, initiativa afaceristului spaniol nu are vreun sprijin financiar din partea producatorului. Rafael de Mestre spera doar ca Tesla va aprecia gestul sau de a populariza propulsia electrica si numele companiei printr-un discount mai mare la urmatoarea masina pe care vrea sa si-o cumpere, Tesla Model S.

“Daca mergi la un client ca BCR cu un Porsche, omul respectiv va zice: Hei!… are o masina mai buna decat mine si eu sunt seful! Daca vii cu Tesla cei mai multi zic Wow!… masina electrica! Vreau sa merg si eu cu ea! (…) Deci e o masina buna pentru marketing”, potrivit lui de Mestre.

Reincarcare Tesla Roadster la sediul Transelectrica din Bucuresti (sursa - 0-100.ro)
Reincarcare Tesla Roadster la sediul Transelectrica din Bucuresti (sursa - 0-100.ro)
Contrar asteptarilor multora, infrastructura electrica din Romania este mai pritenoasa cu automobilele electrice decat in alte tari, spune spaniolul: In mod normal te astepti la dificultati de incarcare in Ungaria, in Romania. Dar nu… am avut probleme in Suedia, Danemarca. Infrastructura electrica este standardizata, iar Romania cred ca are standardul european. Suedia si Danemarca au niste prize pe care trebuie sa le pornesti si, in plus, nu au impamantare, iar masina imi spune ca fara protectie nu initiaza incarcarea. E securitate americana: Nu bea, e fierbinte!

Rafael de Mestre spune ca retelele de hoteluri din Romania au fost mult mai dispuse sa-l ajute sa-si reincarce masina decat in alte parti, fiindu-le, desigur, si mai usor sa faca asta data fiind infrastructura compatibila.

Despre celelalte masini electrice de pe piata, cum ar fi Nissan Leaf sau Mitsubishi i-MiEV de Mestre spune ca sunt “prototipuri puse in vanzare pentru a obtine mai tarziu o masina electrica cu adevarat buna”.

Cu un plin de baterie spaniolul a reusit sa parcurga 400 de kilometri, mai mult decat spune Tesla, iar in urmatoarea perioada vrea sa initieze un raliu pentru masini propulsate electric.

“Aceasta are autonomie 400 de kilometri, dar eu vreau autonomie de 1.000 km, iar bateria sa se incarce in 5 minute. Deci o cursa de 3.000 km in care castiga cel care ajunge primul ar putea, poate, sa forteze constructorii auto sa lanseze masini electrice tot mai performante”, isi explica de Mestre ideea.

Cateva specificatii pe scurt ale modelului Tesla Roadster:

288 Cai Putere
Cuplu de 370 Newton-metri
Transmisie cu o singura treapta de viteza
Acceleratie 0-100 km/h in 3,9 secunde
Viteza maxima 200 km/h
Incarcare completa a bateriei in 3,5 ore
Caroserie din fibra de carbon lucrata manual
Frane cu discuri ventilate pentru fiecare roata

Dimensiuni

3,946 metri lungime
1,873 metri latime
1,127 metri inaltime
2,352 metri ampatament
1.238 kilograme greutate

http://0-100.hotnews.ro/2011/08/25/...usor-sa-reincarci-in-romania-decat-in-suedia/
 
Rotary Supercars SuperRaptor SC - mai tare ca Veyron Super Sport!

Compania germană superexclusivistă Rotary Supercars vrea să le ofere celor cu mulţi bani şi foarte multe pretenţii un bolid şi mai şi decât Bugatti Veyron Super Sport: SuperRaptor SC va avea motor rotativ, aproape 3.000 CP şi va depăşi 450 km/h. Să fie doar o utopie?

rotary-supercars-anti-bugatti-veyron.jpg


Supercarul Bugatti Veyron Super Sport este deţinătorul recordului de cea mai rapidă maşină de serie la ora actuală. Ceea ce ni se pare normal, dacă ne gândim la motorul său de 1.200 CP, care îi asigură o viteză maximă de 434 km/h.

Totuşi, s-ar putea ca din 2012 să avem un nou deţinător al acestui record: Rotary Supercars SuperRaptor SC se anunţă ca un pretendent foarte serios la titulatura de cea mai cea maşină a momentului. Şi asta deoarece va afişa nişte valori mult superioare lui Veyron Super Sports.

Astfel, SuperRaptor SC va beneficia de un motor rotativ cu 8 rotoare, a cărui putere maximă va fi de, atenţie, 2.840 CP . Adică de peste două ori mai mult decât are acum Veyron Super Sport. De asemenea, cuplul motor maxim va fi monstruos, de 3.494 Nm, din nou mai mult decât dublu faţă de cel de 1.500 Nm al lui Veyron Super Sport.

Evident, în materie de performanţe, SuperRaptor SC promite un demaraj 0-100 km/h în aproximativ o secundă, iar viteza maximă va depăşi lejer 450 km/h. Toate acestea sunt doar teorie, pentru moment, urmând să vedem dacă în realitate supercarul celor de la Rotary Supercars îşi va onora promisiunile.

Noul monstru mecanic va fi inaugurat oficial cu ocazia evenimentului exclusivist Top Marques Monaco 2012. Preţul încă nu îl ştim, dar constructorul a anunţat că SuperRaptor SC nu va depăşi cadenţa de 12 unităţi anual.

sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/n...tor-sc-mai-tare-ca-veyron-super-sport-8653820
 
Test cu noul Peugeot 308 facelift în România

Cea de a doua generaţie a lui Peugeot 308 a trecut printr-un facelift care nu numai că îl face să arate şi mai atrăgător dar aduce cu acesta şi câteva îmbunătăţiri la nivel tehnic.

peugeot-308.jpg


Primul Peugeot 308 a fost lansat la sfârşitul anului 2007 şi a înregistrat vânzări de peste 900.000 de unităţi, în aproape 100 de ţări.

Pentru 2011, francezii au reîmprospătat look-ul lui 308 prin anumite modificări stilistice, ceea ce îl face să se alinieze la noua imagine de marcă. În partea frontală, noul Peugeot 308 a primit o grilă nouă, blocuri optice cu o formă uşor modificată şi LED-uri cu rolul de lumini de zi. Acestea din urmă, sunt poziţionate în fantele proiectoarelor de ceaţă şi au forma unui bumerang, dând o notă de individualitate modelului francez.

În spate, diferenţa dintre modelul anterior şi cel cu facelift este aproape insesizabilă, modificările fiind aduse doar stopurilor, care au o nouă amenajare interioară. Ar mai fi şi bagheta cromată, împrumutată de la fratele mai mare, 508, dar, de care pot beneficia numai modelele în versiuni de echipare superioare.

sursa: http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/test-cu-noul-peugeot-308-facelift-in-romania-8686948
 
O chestie foarte tare, sa parchezi masina fara niciun efort :D

Masina care parcheaza singura, prin telefon (Video)

Furnizorul auto Valeo si-a prezentat la Salonul Auto International de la Frankfurt noua generatie a sistemului de asistenta la parcare Park4U, denumit Remote.

Park4 U permite astfel o parcare complet automata a unui vehicul, conducatorul auto fiind scutit de orice efort. Nu trebuie nici macar sa fie la volan, sistemul permitand si parcarea de la distanta, cu ajutorul smartphone-ului, scrie Le Parisien.

Sistemul automat de parcare a fost prezentat pe vehicule Volkswagen, modelele Touran si Sharan, urmand ca, pana la sfarsitul anului 2011, 38 de modele din 12 branduri diferite sa fie echipate cu acest sistem Park 4U, potrivit reprezentatilor Valeo.

Sistemul mai detecteaza si cel mai bun moment de iesire a vehiculului din parcare, operand in spatii stramte.

Noul sistem de parcare automata a vehiculelor permite o traiectorie de parcare flexibila, care poate fi adaptata in aproape orice situatie individuala.

http://www.ziare.com/auto/salon-auto/masina-care-parcheaza-singura-prin-telefon-video-1120580
 
O altfel de Dacia la Frankfurt! Fă cunoştinţă, în premieră, cu primul Duster destinat misiunilor de salvare

mg-7926.jpg


Deşi Dacia nu a avut noutăţi marcante la Salonul Auto Frankfurt 2011, standul producătorului autohton a reuşit să atragă atenţia prin câteva prezenţe interesante, bazate pe Dacia Duster.

Nu avea cum să lipsească de la salonul german bolidul Duster Pikes Peak , probabil cel mai important vector de imagine Dacia în acest moment. O maşină care, chiar şi pe loc , arată cu adevărat impresionant.

Apoi, a uimit versiunea preparată special pentru pompieri, care demonstrează că Duster nu este doar un SUV accesibil , ci are şi foarte multe posibilităţi de transformare, demonstrând un caracter util nebănuit. De altfel, gama de accesorii pe care le poate primi Duster este destul de generoasă, lucru demonstrat de alt model din standul Dacia.

La salonul german au mai fost prezentate şi două modele Sandero, respectiv Logan MCV, pe pieţele vestice acestea având schimbate liniile de echipare, care devin mai atractive prin prisma raportului preţ/dotări.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...duster-destinat-misiunilor-de-salvare-8756789
 
I'auzi ce vor sa scoata astia. Tare-s curioasa cum functoneste...

Nissan dezvoltă automobilul care citește gândurile șoferului și acționează în consecință


Se pare că traversăm o perioadă de adevărate revoluții în domeniul automobilistic, de la eficiență energetică și până la automatizarea funcțiilor. Acum, cercetătorii elvețieni dezvoltă o tehnologie de natură să conducă mașinile spre ultima frontieră a inteligenței, una care ne este străină chiar și nouă, oamenilor: abilitatea de a ne citi gândurile.

Oamenii de știință de la École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EFPL) au dezvoltat sisteme de scaune cu rotile controlate mental, iar acum vor să-și extrapoleze tehnologia la nivelul carosabilului, lucrând împreună cu fabricantul auto japonez Nissan la construirea unui sistem care să anticipeze mișcările șoferului în traficul rutier.

Cu ajutorul indicatoarelor biometrice și ambientale, mașinile cu o astfel de echipare se vor pregăti dinainte pentru manevrele intenționate de șofer, încetinid, spre exemplu, în vederea unui viraj, sau, eventual, schimbând banda în caz că anticipează o părăsire a autostrăzii.

„Ideea este să îmbinăm inteligența șoferului cu cea a mașinii într-un melanj care să elimine conflictele dintre cei doi”, este de părere Jose del R. Millan, profesor EPFL și coordonator al proiectului de cercetare.

Tehnologia va folosi senzori integrați în mașină și se va baza pe tipare de activitate cerebrală și de mișcare oculară, pentru a anticipa ceea ce urmează să se întâmple. Multe interfețe creier-mașinărie se bazează pe cartografierea undelor cerebrale, care necesită, însă, teste inițiale numeroase pentru a determina tiparele utilizatorului și pentru a elimina posibilitatea unor semnale amestecate.

Cei de la EPFL susțin că noul lor sistem întrebuințează și analiza statistică pentru a prevedea intențiile unui șofer. Prin aceasta, sistemul va funcționa mai rapid decât cele care depind strict de undele cerebrale, astfel încât mașina va ști că șoferul se gândește să vireze într-o direcție chiar înainte ca acesta să gândească activ acest lucru.

Și armata plănuiește integrarea unui sistem de anticipare pentru drone. Acela ar folosi datele turnurilor de control pentru traficul aerian și va crea modele după felul în care avioanele pilotate decolează și aterizează. Poate, într-o zi, un sistem asemănător de imitare a comportamentului de șofer va fi folosit și pentru deplasarea flotelor de mașini autonome.

http://www.stiintasitehnica.com/nis...-oferului-i-ac-ioneaza-in-consecin-a_715.html
 
Uite, o de-asta as vrea si io. Nu ti-ar mai trebui nica.



Cum arată şi cât costă cea mai scumpă rulotă din lume.

Cei care îşi doresc "o casă mobilă" au acum ocazia să şi-o achiziţioneze. Cea mai scumpa rulotă din lume, Marchi Mobile din seria "eleMMent palazzo", a fost scoasă la vânzare. Preţul stabilit de producătorii austrieci este de aproape 2 milioane de euro, informează Daily Mail.




Cabina şoferului


Citeşte şi GALERIE FOTO: Cum arată rulota de lux a starurilor de la Hollywood

Luxoasa rulotă, care depăşeşte orice imaginaţie la capitolul facilităţi, are dotări pe măsură: un living imens, un dormitor matrimonial, băi cu toaletă separată, o bucătărie funcţională, un bar, un sistem de încălzire electronic prin podea controlat prin iPhone, finisaj interior din piele şi alte accesorii scumpe.



Aşa arată prototipul rulotei de lux

În plus, vehiculul este supravegheat de camere video, are mobilier retractabil, wirelles şi un sistem de aer condiţionat. Podelele sunt construite din lemn, la fel ca şi mobilierul modular. Mai mult, rulota dispune şi de o "terasă" de 20 metri pătraţi pe acoperiş, care se activează prin apăsarea unui buton. În cabina conducătorului auto există de asemenea un pat supraetajat.



Dormitorul spaţios al lui Marchi Mobile

Capacităţile tehnice ale vehiculului sunt aceleaşi pentru "palazzo mobile home", "VIP" şi "promotion vehicule", toate cele trei versiuni de piaţă ale rulotei - un motor de 510 cai putere cu transmisie automată, la care se adaugă un sistem de evacuare "dual sport" şi un sistem de direcţie asistată electric (EPS).

Rulota pare mai degrabă o vilă de lux şi nu o rulotă banală şi înghesuită, mai ales că are o lungime de peste 12 metri şi o greutate de 20 de tone.

Livingul spaţios cu trapă şi vedere spre cer

Dacă clienţii îşi vor dori mai multă strălucire, producătorii susţin că sunt pregătiţi să decoreze imobilul pe roţi cu diamante.

Deschideti link-ul, sunt si pozele din interior. E superba http://www.gandul.info/magazin/gale...-costa-cea-mai-scumpa-rulota-din-lume-8882437
 
BMW Seria 4, în primele imagini spion

bmw-seria-4-in-primele-imagini-spion-112679.jpg

BMW va lansa în 2014 Seria 4 Coupe, nume de cod F32, iar compania bavareză lucrează deja la prototipul acestui model. Dovadă stau imaginile spion surprinse la teste de fotografii Autocar.co.uk.

Publicația amintită susține că BMW a decis să folosească denumirea Seria 4 pentru viitoarele versiuni coupe și cabriolet ale Seriei 3, pentru a le diferenția de noul sedan BMW Seria 3, lansat săptămâna trecută.
bmw-seria-4-in-primele-imagini-spion-112680.jpg

Propulsoarele Seriei 4 vor proveni, cel mai probabil, dintre cele disponibile la Seria 3 sedan. Printre acestea se va număra un nou propulsor turbo de 2.0 litri cu patru cilindri și 242 cai, destinat modelului 428i coupe. Adoptarea denumirii Seria 4 va avea repercusiuni și asupra M3-ului. Astfel, coupe-ul si cabriolet-ul M3 se vor numi M4.
bmw-seria-4-in-primele-imagini-spion-112682.jpg


http://www.antena3.ro/auto/bmw-seria-4-in-primele-imagini-spion-140980.html
 
Tare as vrea s-o vad si pe asta....

Francezii de la Renault fac mașina de 2.500 de euro!


Gérard Detourbet va fi, începând cu 1 ianuarie, responsabilul unei echipe Renault Nissan care va dezvolta o platformă pentru un vehicul de trei ori mai ieftin decât Dacia Logan, scriu în exclusivitate jurnaliștii de la La Tribune.

Fostul responsabil al gamei entry a grupului Renault, artizanul care s-a aflat în spatele întregii game Dacia, Gérard Detourbet, va conduce o echipă comună Renault-Nissan, care va lucra la un model al cărui preț va fi de 2.500 de euro, o premieră pentru industria auto europeană, unde Dacia Logan are un preț minim, în Franța, de 7.700 de euro.

Proiectul supervizat de Gérard Detourbet, ar trebui să ducă la crearea ulterioară a unei noi familii de vehicule cu prețuri mai mici decât cele ale modelelor Dacia. Evident, astfel de mașini nu se vor putea adresa decât clienților din statele emergente unde restricțiile privind siguranța pasagerilor sunt mai puțin drastice. De altfel, oficialul Renault a menționat într-o discuție purtată la expoziția auto de la Frankfurt din această toamnă că „a muncit din greu” la o mașină mai ieftină decât Dacia Logan, o „mașină populară” cu care să câștige piața din Brazilia. Pentru noul proiect, șablonul pare să fie Renault Twingo.


Modelul ar putea fi o lovitură nu doar pentru Logan, dar și pentru indienii de la Tata, care își propuseseră să vină în Europa cu modelul Nano, cea mai ieftină mașină din lume.

Conform informațiilor La Tribune, modelul de 2.500 de euro nu va fi realizat pe platforma Dacia, deja prea scumpă pentru ambițiile Renault.

http://www.capital.ro/detalii-artic...ncezii-fac-masina-de-2500-de-euro-156901.html
 
Reinventarea roţii: prima anvelopă fără aer prezentată de Bridgestone

Cei de la Bridgestone intră şi ei în cursa cauciucurilor ecologice, prezentând conceptul unei anvelope fără aer non-pneumatice, care promite să revoluţioneze piaţa pneurilor pentru maşini în viitorul apropiat.

bridgestone.jpg


Chiar dacă nu este pentru prima oară când un producător de anvelope prezintă un asemenea concept, de cauciuc fără aer, cei de la Bridgestone susţin că sunt primii care au dezvoltat o tehnologie care este viabilă pentru producţia de serie mare. Ceea ce înseamnă că până la sfârşitul deceniului ar trebui să vedem această idee transpusă pe maşinile de serie.

Noua anvelopă Bridgestone încearcă să elimine principalele dezavantaje ale cauciucurilor actuale. În primul rând, este ecologică, fiind reciclabilă în proporţie de 100%. Apoi, construcţia ei, cu "spiţe" concepute special şi aranjate într-un mod original, nu mai necesită umflarea cu aer a anvelopei, ceea ce elimină necesitatea presiunii constante de aer şi, mai ales, riscurile penelor şi exploziilor de cauciuc.

bridgestone-anvelopa-aer-non-pneumatica-1.jpg


sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/n...pa-fara-aer-prezentata-de-bridgestone-9044762
 
Noul Hyundai i40 este disponibil în România

i40-sedan1.jpg


Noul model Hyundai i40 este disponibil începând de azi în România. Conceput în întregime la centrul de cercetare şi dezvoltare Hyundai din Germania, noul i40 reprezintă un indicator al progresului realizat de marcă în ultimii ani şi are misiunea de a seta un nou nivel de calitate şi confort în gama Hyundai.

Hyundai i40 este disponibil în versiunile de caroserie sedan şi wagon şi beneficiază de cea mai vastă garanţie fără limită de kilometri disponibilă în industrie: cinci ani de garanţie integrală, transmisibilă. Acest serviciu a atras numeroşi clienţi către marca Hyundai în anul 2010, fiind totodată o dovadă a încrederii pe care producătorul o acordă fiabilităţii noilor sale modele. Serviciului de garanţie i se alatură şi 5 de ani asistenţă rutieră, precum şi 5 ani de verificări tehnice periodice gratuite.

Capacitatea de depozitare a noului i40 îl situează la nivelul competiţiei din acest segment prin volumul de 553 de litri, disponibil cu bancheta spate ridicată, şi până la 1.719 litri, cu bancheta spate rabatată.

Noul i40 va fi disponibil cu o gamă de trei motorizări Euro V: două pe benzină şi unul diesel - în două versiuni de putere. Aceste motoare acoperă o gamă de putere de la 115 CP la 177 CP, oferind cuplu pe o plajă largă de turaţii, ceea ce face din i40 un vehicul plăcut de condus, atât în oraş, cât şi în afara acestuia. Modelul este disponibil în ambele variante de transmisie - manuală şi automată.

Modelul i40 foloseşte cele mai noi tehnologii de siguranţă activă şi pasivă, menite să asigure protecţie maximă pentru pasageri. Caracteristicile de siguranţă activă, care sunt oferite în standard în majoritatea ţărilor, includ ESP (controlul electronic al stabilităţii), ABS (sistem de frânare care previne blocarea roţilor), Hill Start Assist Control (sistem de asistenţă la plecarea din pantă), VSM (sistem de management al stabilităţii vehiculului), Brake Assist System (sistem de asistenţă la frânare) şi Emergency Stop Signal (pornirea luminilor de avarie în cazul frânării de urgenţă).

Prin campania în curs de derulare cu ocazia lansării, preţurile pentru noul model Hyundai i40 în România pornesc de la 18.390 euro plus TVA (22.800 euro cu TVA inclus), pentru varianta de motorizare 1,7 litri diesel 136 CP, caroserie sedan şi echipare Highway.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...yundai-i40-este-disponibil-in-romania-9083122
 
Cei de la Top Gear au ales super maşina anului! Bolidul pe care nici n-ai timp să-l vezi

lamborghini.jpg


Cei de la Top Gear au votat super maşina anului. Este vorba de Lamborghini Aventador un bolid cu performanţe extraordinare şi visul oricărui iubitor de cai putere. Are un motor V12 care dezvolăt 700 de cai putere, atinge suta de kilometri pe oră în doar 2.9 secunde şi foloseşte un ambreiaj care permite schimbarea vitezelor mult mai rapid, făcând maşina un adevărat bolid de curse.

Pentru a opri o asemenea furie este nevoie de frâne pe măsură. Italienii au folosit discuri mari fabricate din ceramică, un material foarte rezistent la temperaturi extrem de ridicate. Preţul este unul pe măsură: aproximativ 255.000 de euro.

lamborghini3.jpg


sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...idul-pe-care-nici-n-ai-timp-sa-l-vezi-9105655
 
Back
Top