• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Automobile

BMW scoate X7. SUV-ul gigant cu 7 locuri

Bavarezii vor să construiască un SUV mai mare decât X5 şi X6. Cu numele de cod F17, SUV-ul gigant va avea 7 locuri.

bmw_x6_xdrive35i_2009_exterior_front_1280x960_07441200.jpg


Cu toate că tendinţele din industria auto nu recomandă construcţia de maşini de dimensiuni mari, BMW se pregăteşte pentru un crossover inedit. Cel mai mare SUV BMW se va numi X7 şi va avea 7 locuri. Cel mai probabil, nemţii vor apela la materiale uşoare pentru şasiu şi alte componente pentru a compensa gabaritul ridicat şi pentru a obţine un consum redus şi totodată un nivel al emisiilor de CO2 cât mai mic.

BMW X7 vine în întâmpinarea proiectelor celor de la Audi (Q9) şi Mercedes( viitoarea generaţie de GL, de dimensiuni mai mari). SUV-ul gigant este destinat comercializării pe pieţe ca Statele Unite, China şi Rusia. BMW fabrică în prezent 3 SUV-uri, X3, X5, şi X6.

BMW monovolum

La începutul anului 2011, au apărut zvonuri despre un proiect al bavarezilor privind construcţia unui monovolum. "Dubiţa" BMW va avea o lungime de circa 4,20 m, va avea tracţiune pe faţă (o altă premieră pentru constructorul bavarez), iar motorul va fi dispus transversal. Monovolumul ar putea intra în producţie în 2014.

http://www.money.ro/bmw-pregateste-x7--suv-ul-gigant-cu-7-locuri_975616.html
 
OFICIAL: Dacia Duster Pikes Peak

Dacia a decis să ia cu asalt cea mai celebră, cea mai dificilă şi cea mai cunoscută cursă de coastă din lume: Pikes Peak International Hill Climb, care se va desfăşura pe 26 iunie la Colorado în Statele Unite.

duster-pikes-peak-8-xxx.jpg


Dacia va participa la această cursă cu Dacia Duster "No Limit", un model unicat de 850 CP şi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros. Obiectivul e simplu şi ambiţios: lupta pentru victorie.

În creştere constantă în ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un nume important pe piaţa auto. Cu vehicule bine concepute, foarte spaţioase,
Dacia oferă un raport imbatabil preţ/prestaţii fără a face concesii în ceea ce priveşte fiabilitatea. Dacia este astăzi un adevărat succes.

Lansat în aprilie 2010, al şaselea vehicul al mărcii, maşina de teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat (până în prezent, la nivel mondial, s-au înmatriculat aproape 127.000 Dacia Duster). Este vehiculul cu care marca se lansează în competiţii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obţinut două titluri de vicecampion), la Raliul Aïcha des Gazelles (unde a obţinut locurile 2 şi 3 în 2011)… şi, în curând, la "Pikes Peak International Hill Climb".

duster-pikes-peak-13.jpg


Dacia Duster "No Limit" este adaptat de către echipele de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferă expertiză unică în ceea ce priveşte competiţiile auto pe toată durata proiectului şi care furnizează anumite piese.

Dacia Duster "No Limit" este conceput conform regulamentului tehnic din categoria "Unlimited" unde concurează vehiculul: fără limitări de putere sau de cilindree, fără constrângeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica maşinii.

Sub caroseria din fibră de sticlă, Dacia Duster "No Limit" ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:

- Un motor foarte puternic, de 850 CP:

Pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster "No Limit" este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).

- O cutie de viteze specifică:

Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim puterea motorului permiţând schimbări de viteză precise şi rapide.

- O aerodinamică foarte avansată:

Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster "No Limit" nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs. Prezintă particularităţi care au fost validate în tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.

Jean-Philippe Dayraut visa de multă vreme să participe la competiţia de la Pikes Peak cu un vehicul excepţional. El i-a convins pe cei de la Dacia şi pe echipele Renault Sport Technologies să se lanseze împreună în această aventură extraordinară.

Cursa de coastă de la Pikes Peak este o probă unde motricitatea este foarte importantă şi unde aderenţa variază în funcţie de porţiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt şi 50% din tronsoane neasfaltate. Doar piloţii profesionişti cu experienţă pe circuit şi pe gheaţă pot avea pretenţia să câştige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care deţine 6 titluri de Campion al Franţei în circuit (monopost şi Super Touring), as pe gheaţă, triplu câştigător şi deţinător al titlului Trofeul Andros, este un pilot stăpân pe situaţie.

"Pentru un pilot, să îmblânzească un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteză de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate întâmpla decât dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care să poată lua startul o maşină cu un astfel de motor." Jean-Philippe Dayraut

duster-pikes-peak-18.jpg


PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB :

Locaţie: Colorado, SUA
Cursa de 20 km
Altitudinea la plecare: 2 860 m
Altitudinea la sosire: 4 300 m
50% asfalt, 50% macadam
Recordul până acum în categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
Recordul a fost obţinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) în 2007

duster-pikes-peak-1.jpg


CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER "NO LIMIT"

ŞASIU
De tip tubular din oţel 25CD4S
Suspensii cu dublu triunghi
Amortizor OHLINS TT 40 MK2

MOTOR
Bază motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
6 cilindri în V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
Alezaj x Cursă = 95.5 x 88.4 mm
Putere maximă: 850 CP la 7000 rot./min
Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min

TRANSMISII
Cutia de viteze secvenţială SADEV cu 6 viteze
Puntea faţă SADEV
SISTEM DE FRÂNARE
Frâna faţă (diametru în mm - tip) 355 - oţel galvanizat
Frâna spate (diametru în mm - tip) 330 - oţel galvanizat

ROŢI
9''x18'' aliaj de aluminiu forjat
Pneuri Pirelli 24/65 -18
DIMENSIUNI / MASĂ
Lungime: 4 450 mm
Lăţime: 1 900 mm
Ecartament faţă/ spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masa: 950 kg
Rezervor de carburant : 80 l
PARTENERI & SPONSORI
Dacia
Eurodatacar
Motul
Pirelli
Renault Sport Technologies
Tork Engineering
BRM
Sodemo (care în acest an aniversează 35 de ani de existenţă şi colaborare cu Renault Sport Technologies)
Sadev
SN Diffusion
Ohlins

http://www.promotor.ro/sport/alte-sporturi/oficial-dacia-duster-pikes-peak-8286780
 
Taxa auto se va aplica şi maşinilor intrate în ţară înainte de 1 ianuarie 2007

Coaliţia de guvernământ a mandatat Guvernul să taxeze cu plata taxei auto şi maşinile înmatriculate în tară înainte de 1 ianuarie 2007, adică acele maşini care au fost auduse în tară înainte de intrarea în vigoare a taxei de primă înmatriculare.

intro.jpg


Contactat de MEDIAFAX, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a arătat că introducerea taxei auto şi pentru maşinile intrate în ţară înainte de intrarea în vigoare a acesteia a fost discutată şi agreată, luni dimineaţa, de liderii coaliţiei.

"S-a convenit în acelaşi timp să fie respectat principiul nediscriminării prin modificările care urmează să fie introduse de Guvern", a spus Borbely.
La finalul şedinţei de guvern, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat că "ordonanţa sau legea" de modificare a taxei auto va fi adoptată de Executiv în următoarea şedinţă şi că propunerea sa este aplicarea unei taxe auto care să fie percepută la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de înmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinsă între 20-30%.

Mai multe informaţii pe www.mediafax.ro

http://www.promotor.ro/masini-noi/n...te-in-tara-inainte-de-1-ianuarie-2007-8295911
 
Tuning pentru Dacia Duster: Eibach şi Giacuzzo Design

Se pare că Dacia Duster devine, încet, o mică vedetă. Chiar dacă vorbim de un SUV compact cu performanţe offroad surprinzător de bune, iată că Eibach şi Giacuzzo Design mizează pe latura sportivă a lui Duster. Cât de reuşită e creaţia lor?

dacia-duster-tuning-eibach-0.jpg


Poate că Dacia Duster nu va candida niciodată la titulatura de cea mai frumoasă maşină, însă asta nu înseamnă că tunerii nu pot contribui serios la creşterea atractivităţii lui Duster. Interesant, până acum nu am văzut nici o propunere serioasă care să evidenţieze caracterul offroad al maşinii, tunerii fiind interesaţi mai degrabă de latura sportivă.

dacia-duster-tuning-eibach-001.jpg


După ce Elia AG ne-a gratulat cu jante de 18" şi alte mici detalii, iată că specialistul german Eibach vine cu o propunere mai serioasă. Duster primeşte jante de 20" de origine Shark, încălţate cu pneuri Michelin Pilot Sport PS2 de 245/35 R 20, în timp ce garda la sol este coborâtă graţie unui set de arcuri Eibach Pro-Kit Performance.

Rezultatul este ceva de genul "pimp my Duster", maşina primind şi un mini-bull-bar frontal cromat, precum şi praguri cromate, toate de origine Antec. Pentru a evidenţia caracterul sportiv al maşinii, în spate Duster are dreptul la două ieşiri de evacuare cromate şi cu un diametru respectabil, care promit un câştig de câţiva cai-putere, dar şi un sound mai interesant.

dacia-duster-tuning-eibach-002.jpg


Cei de la Eibach nu dau informaţii şi în privinţa preţului unei astfel de modificări, considerată una de bază, dar promit că, astfel echipat, Duster devine un SUV mult mai manevrabil pe şosea. Un tuning pe care, cel mai probabil, îl vor aprecia la adevărata valoarea fanii noului Duster "No Limit" Pikes Peak...

http://www.promotor.ro/masini-noi/t...acia-duster-eibach-si-giacuzzo-design-8298344
 
Audi A1 Clubsport quattro - showcar la Worthersee Tour 2011

Surprize-surprize: cel mai puternic Audi A1 nu este Audi RS1, ci acest A1 Clubsport quattro, prezentat la întrunirea fanilor VAG de la Worthersee. O mică bombă pe roţi, de 500 CP, cu un look demenţial şi, din păcate, doar unicat.

audi-a1-clubsport-quattro-worthersee-2011-0.jpg


Fanii micului Audi A1 aşteaptă deja cu nerăbdare versiunea mini-hot-hatch RS1, însă, cu ocazia Worthersee Tour 2011, germanii le oferă acestora o surpriză foarte plăcută: showcar-ul Audi A1 Clubsport quattro.

audi-a1-clubsport-quattro-worthersee-2011-105.jpg


Un concept foarte agresiv, care promite să inspire mulţi tuneri de Audi A1 şi care sperăm că va împrumuta multe elemente viitorului vârf de gamă Audi RS1. Partea frontală este dominată de grila împletită, care nu este denaturată de plăcuţa de înmatriculare, iar sigla Audi este foarte bine evidenţiată.

De mari dimensiuni sunt şi grilele laterale din spoiler, în timp ce capota beneficiază şi ea de fante de aerisire, dar mai decente, nu aşa de impozante. Partea frontală este garnisită şi cu ornamente din fibră de carbon, iar farurile cu fond negru au şi o mică "geană" roşie, pentru a sublinia caracterul foarte nervos al maşinii.

audi-a1-clubsport-quattro-worthersee-2011-106.jpg


Spatele lui Audi A1 Clubsport quattro este dominat de un imens eleron pe hayon, care face un cuplu interesant cu difuzorul din spoiler. Partea centrală a spatelui este vopsită în negru, integrând într-o formă foarte sportivă stopurile roşii.

Ar putea să pară ciudată lipsa evacuărilor - însă acestea au fost mutate pe laterale, în spatele portierelor, având ieşiri ovale de mari dimensiuni. Tot în partea laterală, portierele şi aripile au fost lăţite, pemiţând astfel plasarea unor fante de aerisire pentru frâne chiar în spatele aripilor faţă.

audi-a1-clubsport-quattro-worthersee-2011-102.jpg


Jantele de 19 inch un un design unic "Turbine", fiind finisate în alb şi negru, cu partea centrală roşiatică. Pneurile cu talon foarte jos au dimensiunea de 255/35 ZR 19, iar în faţă sistemul de frânare este dotat cu discuri ceramice, ventilate şi având etriere cu şase pistonaşe.

Aspectul lui Audi A1 Clubsport quattro este definitivat prin combinaţia de alb Glacier White pentru caroserie, respectiv negru High Gloss pentru acoperiş, montanţi şi carcasele oglinzilor. Mai mult, plafonul este realizat din CFRP (polimer ranforsat cu fibră de carbon), pentru un centru de greutate mai coborât.

audi-a1-clubsport-quattro-worthersee-2011-301.jpg


La nivel tehnic, Audi A1 Clubsport quattro preia motorul în cinci cilindri, de 2,5 litri şi dotat cu sistem turbo, de pe Audi TT RS. Însă, dacă pe roadster vorbim de o putere maximă de 340 CP, în cazul showcar-ului A1 puterea a fost dusă până la o valoare de 503 CP, în timp ce cuplul motor maxim ajunge la 660 Nm, obţinuţi între 2.500 şi 5.300 rpm.

Evident performanţele sunt de excepţie, Audi A1 Clubsport quattro anunţând un demaraj 0-100 km/h în doar 3,7 secunde, respectiv 0-200 km/h în 10,9 secunde. Cuplul generos asigură o repriză 80-120 km/h în doar 2,4 secunde în treapta a 4-a, iar viteza maximă a fost limitată la 250 km/h, deşi maşina ar putea atinge fără probleme 300 km/h.

audi-a1-clubsport-quattro-worthersee-2011-110.jpg


Având o masă proprie de 1.390 kg, o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, transmisie integrală quattro şi o suspensie racing reglabilă, Audi A1 Clubsport quattro anunţă o manevrabilitate de excepţie pe circuit, mai ales că, în locul scaunelor spate, maşina beneficiază de o bară de rigidizare, unde pot fi depozitate şi căştile pilotului şi copilotului.

Interiorul showcarului este conceput într-un stil relativ spartan, fiind
dedicat celor care apreciază adrenalina din plin. Astfel, volanul are un design inedit, fiind îmbrăcat în Alcantara şi având inserţii din CFRP. Manetele din spatele volanului au fost înlocuite cu butoane, plasate ergonomic pe acesta.

audi-a1-clubsport-quattro-worthersee-2011-201.jpg


Consola centrală şi feţele uşilor sunt finisate atât în Alcantara, cât şi în CFRP, iar indicatoarele de bord sunt clasice şi departajate într-un mod inedit, turometrul având fundal roşiatic. Pentru a sublinia caracterul purist, maşinu este dotată cu sistem multimedia MMI, locul acestuia fiind luat de trei mici cadrane sport, pentru presiunea uleiului, presiunea turbo şi voltajul sistemului electric.

Scaunele racing, cu centuri cu prindere în patru puncte, au fost preluate direct de pe Audi R8 GT, având carcasa ranforsată cu CFRP, iar măciulia manetei schimbătorului de viteze este realizată din aluminiu, în timp ce pedalierul perforat este din inox. Per total, ambianţa sportivă este una foarte reuşită.

audi-a1-clubsport-quattro-worthersee-2011-204.jpg


Chiar dacă Audi A1 Clubsport quattro rămâne doar la stadiul de showcar unicat , dedicat întâlnirii Worthersee Tour 2011, maşina va putea fi "testată" în mediul virtual între 1 şi 4 iunie, în Need for Speed World, unde va putea fi "închiriată" gratis de pasionaţi.

http://www.promotor.ro/masini-noi/c...ar-la-worthersee-tour-2011-8299387#comenteaza
 
Skoda Fabia RS 2000 Design Concept la Worthersee Tour 2011

Cu ocazia întâlnirii fanilor Golf, la Worthersee Tour 2011, Skoda a venit cu un concept atractiv: Fabia RS 2000 Design Concept. O dedicaţie pentru cei care apreciază caracterul sportiv al maşinilor Skoda.

skoda-fabia-rs-2000-design-concept-worthersee-tour-2011-0.jpg


Deşi Worthersee Tour este asociat cu fanii lui Volkswagen Golf GTI, grupul VAG a reuşit să folosească acest eveniment pentru a strânge fani şi ai celorlalte mărci din grup: Audi, Seat şi, bineînţeles, Skoda.

Dacă Audi ne-a uimit prin mica bombă A1 Clubsport quattro, cei de la Skoda vin cu un concept de roadster racing, bazat pe bolidul de curse Skoda Fabia Super 2000.

skoda-fabia-rs-2000-design-concept-worthersee-tour-2011-004.jpg


Fabia RS 2000 nu mai are plafon, iar suprafaţa vitrată şi montanţii au o decupare descendentă spre spate, amintind de un model spyder. Totuşi, designerii nu s-au mai "obosit" să renunţe la perechea de portiere din spate, aşa încât avem parte de un spyder cu.. 4 uşi şi 4 locuri.

La fel ca modelul de curse din care provine, maşina are aripile puternic evazate şi jante albe racing. Capota este dotată cu două mici fante, ornamentele cromate au fost înlocuite cu unele negre, iar culoarea exterioară, verde crud, îi conferă maşinii un puternic aer exclusivist şi sportiv.

skoda-fabia-rs-2000-design-concept-worthersee-tour-2011-003.jpg


Alte detalii despre Skoda Fabia RS 2000 Design Concept nu sunt furnizate, în afara faptului că vorbim de un show-car static, realizat special pentru Worthersee Tour 2011 şi care nu va ajunge nici măcar în producţie de serie redusă.

Alături de acest concept, standul Skoda la Worthersee mai cuprinde maşina de raliuri Fabia Super 2000 (care a dominat sezonul trecut din IRC), versiunea de serie Skoda Fabia RS, precum şi ediţia specială Fabia Monte Carlo.

skoda-fabia-rs-2000-design-concept-worthersee-tour-2011-100.jpg


sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/c...esign-concept-la-worthersee-tour-2011-8308194
 
Volkswagen Golf R Cabriolet concept

Volkswagen a adus la Worthersee un concept extrem de interesant: un cabriolet bazat pe cel mai puternic Golf din gamă: modelul R!

db2011au00710-large-xxx.jpg


Volkswagen a venit la cea mai mare întâlnire a modelelor GTI din lume cu o întreagă flotă de modele noi. După premiera mondială a modelului Golf GTI Edition 35, Volkswagen a prezentat un concept special.

Este vorba de un model de 270 CP şi cu o viteză maximă de 250 km/h. Partea interesantă este că avem de a face cu un cabriolet. Volkswagen s-a jucat cu modelul Golf R şi l-a lăsat fără plafon. Rezultatul este un cabriolet extrem de puternic bazat pe modelul Golf R.

db2011au00771-large.jpg


Volkswagen a lansat de curând modelul Golf Cabriolet pentru a şasea generaţie a modelului. Inginerii şi designerii de la divizia R au gândit acest model extrem de sportiv: Golf R Cabriolet Concept. Ca şi modelul hatchback, cabriolet-ul are 270 CP dezvoltaţi de motorul de doi litri turbo şi sprintează până la 100 km/h în mai puţin de şase secunde. Viteza maximă este de 250 km/h ceea ce face acest concept cel mai rapid Golf cabrio din toate timpurile. Şi mai impresionantă este cifra cuplului: 350 Nm disponibili de la 2.500 rpm.

Ca şi omologul său hatchback, Golf R Cabriolet are o gardă la sol coborâtă cu 25 mm din cauza suspensiei sport. Sistemul de frânare are etrieri vopsiţi în albastru iar jantele "Talladega" au 19 inch şi sunt "încălţate" cu anvelope 235.

Şi interiorul păstrează aceeaşi temă sportivă. Scaunele sport tip "scoică" sunt îmbrăcate în piele neagră combinată cu piele Nappa gri. Partea din spate a scaunelor este finisată în stil Piano Black cu vopsea neagră lucioasă. În rest multe elemente de carbon şi aluminiu fac diferenţa.

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/volkswagen-golf-r-cabriolet-concept-8310562
 
Premiera BMW Seria 1 - toate informaţiile cu noul BMW Seria 1

Noua generaţie a lui BMW Seria 1 ni se dezvăluie înaintea Salonului Auto Frankfurt 2011. Vorbim de o evoluţie a celui mai mic BMW, dar de o revoluţie sub captă, unde toate motorizările sunt de acum turbo TwinPower. Iată toate detaliile şi imaginile cu noul BMW Seria 1.

bmw-seria-1-2011-0.jpg


Actuala generaţie BMW Seria 1 a fost un pas important pentru BMW, care astfel dorea să-şi crească vânzările şi cota de piaţă. Iar succesul nu a întârziat să apară, Seria 1 depăşind deja numărul de 1 milion de exemplare vândute în întrega lume, de la lansarea din 2004.

Iată că acum, în 2011, bavarezii lansează cea de-a doua generaţie BMW Seria 1 , care rămâne fidelă conceptului tracţiunii spate - fiind, de altfel, singurul model de clasă compactă cu transmiterea puterii pe roţile spate, ceea ce subliniază caracterul sportiv al maşinii.

DESIGN ŞI DIMENSIUNI
Noul BMW Seria 1 este schimbat la nivel de detalii, dar arată, totuşi, familiar şi tineresc. Faţă de precedenta generaţie, farurile nu mai sunt rotunjite, având o formă relativ triunghiulară, iar "angel eyes" nu mai constă din două perechi de inele rotunde, cele patru cercuri având teşituri sus şi jos. Cei doi "rinichi" ai grilei au rămas masivi, iar spoilerul are un aspect ceva mai sobru.

În spate, noul Seria 1 aduce o evoluţie a designului stopurilor, maşina arătând oarecum mai matură. Dacă despre faruri şi stopuri am putea spune că vor suscita controverse, partea laterală adoptă aceeaşi linie plăcută şi foarte dinamică, mizând pe o capotă lungă şi mult nerv, de remarcat fiind muchia mediană bine evidenţiată.

bmw-seria-1-2011-101.jpg


Ca dimensiuni, noua generaţie este mai lungă cu 8,5 cm faţă de actualul BMW Seria 1, având o lungime totală de 4,32 metri, în timp ce ampatamentul a fost şi el majorat cu 3 cm, ajungând la 2,69 metri, o valoare excelentă pentru segmentul său.

Prin urmare, spaţiul în spate este mai bun, pasagerii având 21 mm suplimentari pentru genunchi, în timp ce portbagajul câştigă 30 de litri, ajungând la 360 de litri (în configuraţia cu 5 locuri). Prin rabatarea fracţionată a banchetei, volumul util creşte până la 1.200 litri, iar, opţional, modularitatea interioară poate fi crescută prin sppătarul fracţionabil 40/20/40.

bmw-seria-1-2011-102.jpg


MOTOARE ŞI TEHNOLOGIE
Punctul maxim de interes este domeniul motorizărilor, noul BMW Seria 1 având o gamă de propulsoare în patru cilindri, pe benzină şi diesel, care beneficiază de tehnologia turbo TwinPower. În plus, este prima maşină de clasă compactă care poate fi echipată cu o cutie automată având 8 trepte.

bmw-seria-1-2011-134.jpg


Motorul turbo pe benzină de 1,6 litri este derivat în două versiuni:

BMW 116i: 136 CP/4.400 rpm, 220 Nm/1.350-4.300 rpm, 0-100 km/h în 8,5 secunde, viteză maximă de 210 km/h

BMW 118i: 170 CP/4.800 rpm, 250 Nm/1.500-4.500 rpm, 0-100 km/h în 7,4 secunde, viteză maximă de 225 km/h

Datorită injecţiei directe, a tehnologiei VALVETRONIC şi dublu-VANOS, dar şi adoptării sistemelor specifice BMW EfficientDynamics, cele două motoare pe benzină se laudă atât cu performanţe foarte bune, cât şi cu niveluri foarte scăzute de consum şi poluare.

Astfel, BMW 116i are un consum mediu între 5,5 şi 5,7 litri/100 km (emisiile CO2 sunt între 129 şi 132 g/km), iar BMW 118i are consumul mediu între 5,8 şi 5,9 litri/100 km (emisiile CO2 sunt între 134 şi 137 g/km). Cifrele de consum şi emisii CO2 variază în funcţie de pneurile utilizate.

VEZI DETALIILE TEHNICE ALE VERSIUNILOR BMW SERIA 1 PE BENZINĂ

bmw-seria-1-2011-234.jpg


În domeniul diesel, noul BMW Seria 1 se bazează pe serviciile common-rail-ului de 2,0 litri, derivat în trei versiuni:

BMW 116d: 116 CP/4.000 rpm, 260 Nm/1.750-2.500 rpm, 0-100 km/h în 10,3 secunde, viteză maximă de 200 km/h

BMW 118d: 143 CP/4.000 rpm, 320 Nm/1.750-2.500 rpm, 0-100 km/h în 8,9 secunde, viteză maximă de 212 km/h

BMW 120d: 170 CP/4.000 rpm, 380 Nm/1.750-2.500 rpm, 0-100 km/h în 7,2 secunde, viteză maximă de 228 km/h

Ca şi consum de carburant şi emisii CO2, cele trei versiuni diesel aduc progrese majore faţă de precedenta generaţie, graţie upgrade-urilor aduse motorizărilor: noua generaţie de injecţie directă common-rail, injectoare cu supape magnetice, sistem turbo optimizat termodinamic, frecări reduse între componentele motorului şi chiulasă realizată din aluminiu.

BMW 116d: consum mediu între 4,3 şi 4,5 litri/100 km, emisii CO2 de 114-117 g/km

BMW 118d: consum mediu între 4,4 şi 4,5 litri/100 km, emisii CO2 de 115-118 g/km

BMW 120d: consum mediu între 4,5 şi 4,6 litri/100 km, emisii CO2 de 119-122 g/km

VEZI DETALIILE TEHNICE ALE VERSIUNILOR BMW SERIA 1 DIESEL

bmw-seria-1-2011-135.jpg


Tehnologia EfficientDynamics presupune câteva inovaţii, cu un mare efect asupra eficienţei funcţionării maşinii şi a valorilor scăzute de consum.

Astfel, pe lângă sistemul de recuperare a energiei la frânare, servodirecţia electromecanică sau sistemul Automatic Start/Stop (standard pe toate motorizările), mai avem:
indicator pentru schimbarea treptei (la versiunile având cutie de viteze manuală)
control automat al supapei de aer
diferenţial spate de mare eficienţă
pompă de ulei şi pompă de combustisbil controlate electronic
compresor de aer condiţionat cu decuplare automată
pneuri cu rezistenţă redusă la rulare

Noul BMW Seria 1 a fost revizuit şi la capitolul suspensie şi sistem de frânare. Pe faţă, s-a adoptat o soluţie McPherson îmbunătăţită, iar în spate maşina beneficiază de o nouă arhitectură cu 5 braţe. Având ecartamentul mai lat cu 51 mm în faţă, respectiv 72 mm în spate, noul

Seria 1 promite o manevrabilitate superioară, graţie şi distribuţiei maselor faţă/spate în proporţie de 50:50.

Opţional, BMW Seria 1 poate primi funcţia Servotronic pentru direcţie, iar pe versiunile superioare este disponibilă chiar şi Variable Sport Steering, care reduce numărul de rotaţii necesare la virarea volanului şi asigură un feedback foarte bun al direcţiei.

INTERIOR ŞI ECHIPAMENTE
Interiorul noului BMW Seria 1 reprezintă, la fel ca exteriorul, o evoluţie a designului precedentei generaţii, punând mai mult accent pe sobrietate şi pe feelingul că eşti într-o clasă superioară. Cele două indicatoare de bord concentrice au dimensiuni apreciabile, iar consola centrală este mai masivă.

bmw-seria-1-2011-120.jpg


Faţă de precedenta generaţie, proiectanţii noului BMW Seria 1 s-au asigurat că nivelul calităţii materialelor şi asamblării va fi pe gustul celor mai pretenţioşi clienţi. Ca o premieră, Seria 1 oferă două linii de personalizare distincte a habitaclului: BMW Sport Line şi BMW Urban Line.

În cazul Sport Line, scaunele primesc o tapiţerie specială, volanul este îmbrăcat în piele având cusătură roşie vizibilă, iar ornamentele interioare sunt negre high-gloss. Indicatoarele de bord au un design special, iar iluminarea interioară poate varia de la orange la alb. La exterior, această linie de echipare poate fi recunoscută prin jantele de 16 inch Star Spoke sau prin cele de 17 inch, în două tonuri, în timp ce ornamentele cromate sunt înlocuite cu unele negre high-gloss.

bmw-seria-1-2011-226.jpg


Linia de echipare Urban Line se diferenţiază printr-o combinaţie de tapiţerie din stofă şi piele pentru scaune, precum şi o nuanţă acrylic glass a tapiţeriei interioare, cu accente de alb sau negru. Iluminarea interioară variază între orange şi albastru-royal, cu un efect special datorat spoturilor de pe montantul central. Exteriorul poate fi recunoscut prin jantele speciale de 16 sau 17 inch, precum şi prin detaliile cromate şi carcasele albe ale oglinzilor.

Pentru noul BMW Seria 1 este propus avansatul sistem BMW ConnectedDrive, care îmbină mai multe caracteristici legate de infotainment şi comunicarea la bordul maşinii - de exemplu, integrarea Apple Apps face utilizarea iPhone sau a altor smartphone-uri mult mai facilă şi intuitivă, BMW oferind şi conectivitate Internet nelimitată.

Sistemul iDrive optimizat are displayul poziţionat ergonomic pe consola centrală. În funcţie de echipamentele de pe lista de opţiuni, ecranul este propus în mai multe variante, între 6,5 şi 8,8 inch, având un afişaj de mare rezoluţie. Pe el pot fi afişate atât informaţiile sistemului de navigaţie sau imagini de la camera pentru mersul înapoi, cât şi mesaje de pe facebook sau twitter.

bmw-seria-1-2011-122.jpg


Noul BMW Seria 1 vine cu dotări inedite, unele în premieră pentru segmentul compact. Sistemul Adaptive Headlight, oferit împreună cu farurile Xenon, adaptează intensitatea luminii în funcţie de viteza maşinii şi raza de virare, în timp ce proiectoarele de ceaţă au integrate luminile pentru iluminarea laterală, la rotirea volanului.

Sistemul de control automat al parcării beneficiază atât de o cameră de filmat în spate, cât şi de o funcţie de detectare a spaţiului pentru parcarea laterală. Pe lângă sistemul cruise control, BMW Seria 1 mai poate fi dotat cu Lane Departure Warning, care, în combinaţie cu Collision Warning, asigură protecţia împotriva accidentelor cauzate de unghiul mort.

bmw-seria-1-2011-103.jpg


Prin Driving Experience Switch, buton plasat pe consola centrală, se pot modifica parametrii de funcţionare a diverselor sisteme ale maşinii, de la motor şi direcţie până la sistemul de control al stabilităţii DSC. Standard există trei programe (COMFORT, SPORT şi ECO PRO). Un al patrulea program, SPORT+, este oferit dacă maşina este echipată cu direcţia Variable Sport Steering sau cutia de viteze automată cu 8 trepte ori este în echiparea specială BMW Sport Line.

În modul ECO PRO, este ajustată funcţionarea motorului, a aerului condiţionat şi a sistemului electric, pentru obţinerea unui consum cât mai scăzut. De altfel, încă de la început va fi disponibilă o versiune ultra-economică: BMW 116d EfficientDynamics Edition, care promite un consum mediu de numai 3,8 litri/100 km şi emisii CO2 de 99 g/km.

Noul BMW Seria 1 urmează să fie inaugurat oficial cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011, în toamna acestui an, când vom afla şi gama de preţuri pentru BMW Seria 1.
Deocamdată, ştim că în România versiunea de bază BMW 116i va porni de la 20.700 euro fără TVA, prin urmare noul Seria 1 va fi un jucător foarte serios în domeniul premium al clasei compacte, unde va trebui să facă faţă noilor generaţii Audi A3 şi Mercedes Benz A-Class.

sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/p...oate-informatiile-cu-noul-bmw-seria-1-8302308
 
Premiera Noul Mercedes Benz ML - toate informaţiile cu a treia generaţie Mercedes ML

Primele imagini şi informaţii cu noul Mercedes Benz ML au apărut. Deocamdată, iată imaginile versiunii dedicate pieţei americane, urmând ca, la Salonul Auto Frankfurt 2011, a treia generaţie Mercedes Benz ML să fie lansată şi pe piaţa europeană.

mercedes-benz-ml-2011-0.jpg


Noua generaţie Mercedes Benz ML evoluează, din punct de vedere stilistic, spre o imagine mai sobră faţă de generaţia actuală, modificările estetice nefiind majore, ci subtile. Practic, noul ML arată mai impozant, dar reuşeşte să păstreze o eleganţă tipică Mercedes, precum şi un aer suficient de sportiv.

mercedes-benz-ml-2011-114.jpg


Dimensional, noul Mercedes Benz ML nu a crescut deloc mult : lungimea e mai mare cu 24 mm, fiind acum de 4.804 mm, lăţimea ajunge la 1.926 mm (cu 16 mm mai mult), iar înălţimea scade cu 19 mm, fiind de 1.796 mm. În schimb, ampatamentul noului ML rămâne la aceeaşi valoare: 2.915 mm.

Farurile nu mai sunt aşa masive, având şi o formă mai puţin rectangulară, designul lor amintind întrucâtva de monovolumul compact B-Class. Lucru valabil şi pentru stopuri, care acum sunt orizontale şi se întind destul de mult pe laterale.

mercedes-benz-ml-2011-106.jpg


În schimb, a fost păstrată profilarea celui de-al treilea geam lateral, care pare să fie în continuarea lunetei, datorită ascunderii montanţilor spate. Din lateral, se mai poate observa că linia mediană nu mai este aşa de ascendentă ca la ML-ul actual, atât linia geamurilor, cât şi muchia inferioară de pe portiere fiind acum orizontale.

În interior, se observă aceeaşi trecere la un stil mai sobru, principala modificare fiind forma gurilor de aerisire , care nu mai sunt circulare, ci rectangulare, cele de pe consola centrală încadrând un display mai mare şi mai lizibil.

mercedes-benz-ml-2011-204.jpg


În partea centrală regăsim un bloc de comenzi multimedia, similar cu cel de la berlina Mercedes Benz E-Class, în timp ce grupul de comenzi pentru aerul condiţionat păstrează aproape acelaşi layout şi aspect ca la precedenta generaţie ML. Per total, habitaclul are un aer familiar, însă nota de lux este mult mai pregnantă.

mercedes-benz-ml-2011-304.jpg


Pentru început, Mercedes Benz ML va fi oferit cu trei versiuni de motorizare, două diesel şi una pe benzină:

ML 250 CDI 4Matic: 2.143 cmc, 204 CP, 500 Nm, Euro 6, 0-100 km/h în 9,0 secunde, viteză maximă 210 km/h, consum mediu 6,0 - 6,5 litri/100 km, emisii CO2 158 g/km
ML 350 CDI 4Matic: 2.987 cmc V6, 258 CP, 620 Nm, Euro 6, 0-100 km/h în 7,4 secunde, viteză maximă 224 km/h, consum mediu 6,8 - 7,4 litri/100 km, emisii CO2 179 g/km
ML 350 4Matic: 3.498 cmc V6, 306 CP, 370 Nm, Euro 5, 0-100 km/h în 7,6 secunde, viteză maximă 240 km/h, consum mediu 8,5 - 8,8 litri/100 km, emisii CO2 199 g/km
Versiunea cea mai economică, ML 250 CDI, poate ajunge la o autonomie de circa 1.500 km, dacă se optează pentru rezervorul "long range", care are 93 de litri faţă de 70 de litri cel standard. Toate motorizările sunt oferite cu o cutie de viteze automată cu 7 trepte, iar sistemul start-stop este standard. În viitor va apărea şi versiunea ML 63 AMG, cu un motor V8 twin turbo de 5,5 litri şi 536 CP.

mercedes-benz-ml-2011-308.jpg


Noul Mercedes Benz ML este echipat cu un sistem offroad cu mai multe programe, după modelul sistemului Terrain Response de pe Range Rover , iar opţional poate fi comandat chiar şi un pachet special offroad, care presupune o cutie de transfer cu reductor, scuturi şi posibilitatea creşterii gărzii la sol până la 285 mm, graţie suspensiilor cu aer.

Mai multe detalii despre noua generaţie Mercedes Benz ML şi preţuri vom afla în preajma Salonului Auto Frankfurt 2011, unde noul ML va avea premiera europeană.

mercedes-benz-ml-2011-119.jpg


http://www.promotor.ro/masini-noi/p...iile-cu-a-treia-generatie-mercedes-ml-8321838
 
Audi A5 decorat cu 450.000 de cristale Swarovski

Un tuner rus a reuşit să creeze cel mai strălucitor şi scump Audi A5, prin decorarea acestuia cu 450.000 de cristale Swarovski.

audi-a5.jpg


Tunerului rus Shampar i-au trebuit 1.440 ore de muncă pentru a acoperi acest Audi A5 cu 450.000 de cristale Swarovski. Rezultatul însă, este unul impresionant, desenele strălucitoare de pe întreaga suprafaţă a caroseriei având rolul de a atrage privirile oricărui trecător.
Cei prezenţi la Salonul de Tuning din Moscova au avut ocazia de a admira această bijuterie pe 4 roţi, care are o valoare de 150.000 euro.

http://www.promotor.ro/masini-noi/t...orat-cu-450.000-de-cristale-swarovski-8327596
 
Test cu noul Volkswagen Tiguan facelift

Am spus mereu că cel mai bun Touareg pentru cei care îşi petrec majoritatea timpului pe şosele şi în aglomeraţie este... Tiguan. La fel cum Q3 va fi cel mai bun Q7 din toamnă când va fi disponibil în România. Sau cum X1 este cel mai bun X5 pe care poţi să ţi-l cumperi dacă vrei un SUV BMW.

vw-tiguan.jpg


Downsizing-ul nu a adus numai lucruri neplăcute pentru şoferi. Motoarele mici sunt mai economice, mai puternice şi poluează mai puţin. Chiar dacă superbele V8-uri aspirate dispar încet-încet şi trebuie să ne obişnuim cu cele mai mici motoare din istorie, epoca reducerii costurilor, a consumului şi a poluării a fost ideală pentru construirea de modele noi care să răspundă cerinţelor de bază dar într-un mod mai civilizat. Adică mai ieftin şi mai eficient. Astfel a apărut în 2007 Tiguan, un Golf 4x4 adevărat sau un Touareg mult mai bun pentru oraşe. Indiferent cum vreţi să îl numiţi, cel mai mic SUV Tiguan a dat startul unei epoci a SUV-urilor cu adevărat compacte şi eficiente din toate punctele de vedere.

vw-tiguan-15.jpg


Un Tiguan este manevrabil şi uşor de utilizat ca un Golf. Consumă cât unul şi merge la fel de tare dacă este nevoie. Şi totuşi poate să intre prin locuri prin care doar un Touareg s-ar încumeta să pătrundă. Reţeta sa a avut success la nivel mondial.

vw-tiguan-14.jpg


Până în prezent au fost comercializate aproximativ 700.000 de unităţi, iar comenzile au depăşit toate aşteptările încă de la început. Le-au depăşit atât de bine încât Volkswagen a trebuit să mărească producţia în intervalul 2009 - 2011.

vw-tiguan.jpg


Lansat în primăvară la Salonul Auto de la Geneva, noul Tiguan este un model cu facelift amplu care se bucură deja de un success enorm. După prezentarea de la Geneva, VW a primit peste 18.000 de comenzi pentru el. În România preţurile pentru noul Tiguan vor fi anunţate în cursul săptămânii viitoare iar comenzile vor începe şi ele foarte curând. Primele maşini vor fi livrate în lunile august-septembrie.

http://www.promotor.ro/teste-auto/test-in-premiera/test-cu-noul-volkswagen-tiguan-facelift-8331206
 
Randări: coupe-ul bazat pe Astra se va numi Opel Calibra?

Conform britanicilor de la Auto Express, în gama Opel Astra va apărea şi o versiune coupe clasică, în trei volume, care va prelua celebra denumire Opel Calibra. Iată cum va arăta noul Opel Calibra.

randari-opel-calibra.jpg


Jurnaliştii de la Auto Express au informaţii credibile conform cărora denumirea Opel Calibra va reveni pe firmament din 2013 - VEZI AICI RANDĂRILE.

Noul Opel Calibra va fi bazat pe platforma tehnică a lui Opel Astra şi va avea două caroserii: coupe şi cabrio. De altfel, nu de mult am avut ocazia să vedem primul teaser pentru cabrioletul Opel, maşină care se află deja în teste intensive pe şosea, mai multe publicaţii prezentând deja poze spion cu Opel-ul decapotabil.

Noul Opel Calibra va avea alt caracter faţă de Opel Astra GTC, care e un hatch foarte nervos. Calibra, în schimb, va miza pe eleganţă şi va oferi spaţiu pentru cinci pasageri, dar şi un portbagaj suficient de mare. Faţă de Opel Astra, Calibra va plusa cu nişte elemente de design specifice - de exemplu, "branhiile" de sub faruri.

Inginerii promit un comportament sportiv şi un echipament luxos pentru noul lor coupe, care, în versiune Vauxhall, pentru Marea Britanie, se estimează că va porni de la 22.000 de lire sterline (circa 25.100 euro). În condiţiile în care majoritatea producătorilor mizează pe găsirea unor nişe în domeniul compactelor, noul Opel Calibra va readuce în actualitate stilul convenţional al coupe-ului în trei volume.

http://www.promotor.ro/masini-noi/n...azat-pe-astra-se-va-numi-opel-calibra-8348164
 
Noul Mini Cooper Coupe - toate datele oficiale

Un nou membru al familiei Mini debutează pe scena auto, înaintea premierei mondiale de la Salonul Auto Frankfurt 2011: Mini Cooper Coupe. Iată toate imaginile şi detaliile oficiale.

mini-cooper-coupe-0.jpg


Noul Mini Coupe a fost deja prefigurat de conceptul cu acelaşi nume, de la Salonul Auto Frankfurt 2009, unde a fost acompaniat de versiunea Mini Roadster - care urmează să apară pe piaţă ceva mai târziu. Practic, noul Mini Cooper Coupe este pentru fanii Mini, care vor o maşină mai puţin practică, dar mult mai dedicată condusului.

mini-cooper-coupe-002.jpg


Ca aspect exterior, diferenţele faţă de conceptul de acum doi ani sunt minime. Partea frontală este specifică gamei Mini Cooper, însă alura nu mai este de maşină de oraş, ci de mică sportivă. Partea din spate plonjează destul de mult, iar suprafaţa vitrată este foarte redusă.

Acoperişul are o culoare diferită de a restului caroseriei, dar şi o formă care "muşcă" mult din partea laterală, contribuind la senzaţia de maşină extrem de compactă. Spatele păstrează multe din look-ul unui Mini obişnuit, dar, deasupra centurii mediane, lucrurile se schimbă radical.

mini-cooper-coupe-007.jpg


Teoretic, despre Mini Cooper Coupe am putea spune că e un fel de maşinuţă în trei volume, dar adevărul este că luneta e legată de capota porbagajului, astfel încât maşina beneficiază de un hayon, care asigură o deschidere generoasă a portbagajului. În plus, maşina beneficiază atât de un eleron în partea superioară a lunetei, precum şi de o mică aripă deportantă în capota portbagajului (aripă care iese automat la viteze de peste 80 km/h).

mini-cooper-coupe-045.jpg


Interiorul lui Mini Cooper Coupe este conceput pentru... egoişti: adică nu beneficiază decât de două locuri, ceea ce îl recomandă drept un mic coupe sportiv veritabil. Planşa de bord şi accesoriile sunt aceleaşi de la un Mini Cooper convenţional, dar echipamentul standard este mai bogat, cu accent pe dotările sport (de exemplu scaunele profilate sau pedalierul din aluminiu). Nu lipseşte noul sistem de comunicare Mini Connected Drive.

Foarte interesante scobiturile din plafon, pentru capetele celor doi pasageri, ceea ce creează o impresie unică în conducere , după cum afirmă oficialii. Interesantă şi atenţia acordată spaţiilor de depozitare, pe lângă portbagajul normal fiind conceput şi un mic spaţiu în spatele scaunelor, pentru lucrurile mai mici (cum ar fi o geantă de damă sau o servietă).

mini-cooper-coupe-054.jpg


Din punct de vedere mecanic, Mini Cooper Coupe va beneficia de trei versiuni de putere ale motorului de 1,6 litri:

Cooper: 1,6 litri, 121 CP/6.000 rpm, 160 Nm/4.250 rpm, 0-100 km/h în 8,3 secunde, viteză maximă 204 km/h, consum mediu 5,4 litri/100 km, emisii CO2: 127 g/km
Cooper S: 1,6 litri twin-turbo şi injecţie directă, 181 CP/5.500 rpm, 240 Nm/1.600-5.000 rpm (cu funcţia overboost: 260 Nm/1.700-4.500 rpm), 0-100 km/h în 6,5 secunde, viteză maximă 228 km/h, consum mediu 5,8 litri/100 km, emisii CO2: 136 g/km
John Cooper Works: 1,6 litri twin-turbo şi injecţie directă, 208 CP/6.000 rpm, 260 Nm/1.850-5.600 rpm (cu funcţia overboost: 280 Nm/1.700-4.500 rpm), 0-100 km/h în 6,1 secunde, viteză maximă 240 km/h, consum mediu 7,1 litri/100 km, emisii CO2: 165 g/km

mini-cooper-coupe-030.jpg


Elementele şasiului au primit setări care să privilegieze caracterul sportiv. În primul rând, caroseria lui Mini Cooper Coupe este foarte rigidă, iar apoi suspensia are arcuri şi amortizoare mai tari, pentru a-i conferi maşinii o cât mai bună stabilitate, dar şi un caracter de kart.

Direcţia este electrică (Electric Power Steering), iar sistemul electronic de control al tracţiunii DTC beneficiază de funcţia EDLC (Electronic Differential Lock Control), care e standard pe versiunea de top Mini John Cooper Works. Tracţiunea fiind pe roţile faţă, raportul de mase este mai bun pe puntea faţă, pentru a asigura tracţiune optimă roţilor motoare.

Noul Mini Cooper Coupe urmează să fie inaugurat oficial la Salonul Auto Frankfurt 2011, urmând ca preţurile pentru piaţa europeană să fie comunicate tot atunci.

mini-cooper-coupe-042.jpg


http://www.promotor.ro/masini-noi/prezentari/noul-mini-cooper-coupe-toate-datele-oficiale-8366088
 
Porsche Boxster condus în România

Porsche tocmai a vândut exemplarul cu numărul 300.000 din seria Boxster/Cayman după 15 ani de activitate. Sărbătorim cu un ultim test al roadsterului cu două locuri.

deschidere.jpg


Mulţi s-au întrebat asta. Dacă Boxster este cu adevărat un Porsche care să se ridice la nivelul unui 911. Istoria stă de partea modelelor mici cu motor central şi doar două locuri produse de Porsche astfel că succesul lui Boxster nu a fost un semn de întrebare atât de mare. Sunt foarte mulţi clienţi care au bani dar totuşi nu vor să cheltuiască 100.000 de euro sau mai mult pe unul. Şi astfel a devenit Boxster cel mai vândut Porsche de la lansarea din 1996 şi până la...apariţia lui Cayenne. Desigur, Cayenne nu este la fel de accesibil precum Boxster dar poate fi folosit în mai multe feluri decât acesta.

porsche-boxster-4.jpg


Maşina pe care o vedeţi aici este un Boxster cu facelift, lansat în 2009. În cariera sa de până acum, timp de 15 ani, Boxster a fost îmbunătăţit mereu, primind motorizări mai puternice, modificări stilistice sau de echipament şi chiar şi o versiune coupe, celebrul Cayman, versiunea coupe, în 2005. Însă faceliftul din 2009 a schimbat complet gama Boxster aducându-i acestuia motoare cu injecţie directă şi transmisia cu dublu-ambreiaj PDK, după părerea mea o opţională care nu trebuie să lipsească de pe configuraţia unui Boxster.

porsche-boxster-1.jpg


Este clar că Boxster este acum învechit din punctul de vedere al designului la fel cum este clar că cifra de 300.000 de unităţi se traduce prin faptul că acest model este un succes absolut în segmentul roadsterelor clasice, cu două locuri şi soft-top. Noul Boxster va fi lansat anul viitor, va fi mai luxos şi posibil ceva mai scump deoarece în 2014 va fi lansat adevăratul baby-Porsche, construit la comun alături de roadstere mici VW şi Audi.

porsche-boxster-10.jpg


Până atunci însă, cei care vor un roadster pe care sunt pregătiţi să cheluiască în jur de 60.000 de euro nu trebuie să ocolească Boxster. Pentru că această maşină, chiar şi în versiunea de bază cu motor boxer de 2.9 litri şi 255 CP este mai reuşită decât orice SLK, Z4 sau 370Z Roadster. Iată de ce.

http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/porsche-boxster-condus-in-romania-8383243
 
Premiera VW Golf 6 Cabriolet – condus pe Litoral 2011, România!

Noul Cabriolet al lui VW Golf este disponibil în România. L-am scos la un test pe Litoralul românesc. O ţară pur şi simplu surprinzătoare avea nevoie de o maşină la fel. Iată de ce noul Golf Cabriolet va deveni maşina visurilor copiilor noştri.

deschidere.jpg


Dacă istoria ar începe astăzi pentru modelele Cabriolet ale lui Volkswagen, urmaşii acestui Golf decapotabil pe care îl vedeţi aici ar avea mari probleme. Pentru că aceasta este una din cele mai reuşite maşini construite vreodată la Wolfsburg. Şi asta deoarece este un produs foarte bine echilibrat între "ce vor clienţii" şi "cum trebuie să arate şi să se simtă un VW adevărat".

lri-9478.jpg


În ultimii ani Volkswagen a crescut enorm. Maşinile sunt mult mai bine construite la interior, versiunile economice consumă extrem de puţin iar confortul este, mai mult ca niciodată, pe primul plan. Vedeţi noul Touareg, dar şi noul Passat. Toţi aşteaptă acum noul Golf dar până ce acesta va sosi, anul acesta înseamnă pentru VW reînvierea unei legende a mărcii, modelul Cabriolet. Era logic să ne aşteptăm ca acest nou cabrio să fie maşina despre care să nu se mai spună că este doar un alt VW plictisitor care îşi face treaba perfect dar este insipid şi lipsit de orice fel de comunicare spirituală cu şoferul. Nu spun că noile Passat şi Touareg au această problemă, dar nici nu pot spune că îmi vine să mă urc

lri-9381.jpg


Aceasta este o sclipire pe care doar VW o are şi pe care o simt toţi cei care privesc primul Beetle construit. Sau prima generaţie de Golf. Sunt maşini cu o identitate aparte care nu pot fi considerate plictisitoare nici dacă sunt negre cu interior negru. Sau gri, absolut tot interiorul gri. Tipic VW. Nu, maşinile astea două vorbesc cu tine. Îţi transmit stări şi ţi-e greu să le rezişti. Dacă totuşi mai ai ceva voinţă în tine şi nu recunoşti că vrei un Golf de primă generaţie în garaj, îţi prezint Golf Cabriolet, o maşină-escroc sentimental care va şterge pe jos cu mintea şi cu sentimentele tale. Pentru mine, chestia asta pătrată şi decapotabilă lansată în 1979 este una din cele mai frumoase maşini cu soft-top construite vreodată. Pentru că este clasică, compactă, libertină şi tinerească. Pentru că este simplă, are soft-top şi patru locuri. Pentru că emană scântei VW din toate colţurile.

lri-9399.jpg


Prima generaţie de Golf a fost deci oferită şi ca model Convertible pe toate pieţele unde era comercializat modelul. Mk2 nu a fost oferit şi ca decapotabilă deci Mk1 a fost comercializat până în 1993, cu singura menţiune că în anul 1985 maşina a fost rebotezată cu numele pe care îl poartă şi astăzi - Cabriolet. Din 1993 şi până în 2002, Cabrioletul Golf a fost oferit în două variante. Prima, comercializată între 1993 şi 1999 a fost bazată în totalitate pe Golf 3, sau Mk3 cum ar spune specialiştii în VW. Din 1999 până la încetarea producţiei din 2002 a fost comercializat acealşi Cabriolet Mk3 dar cu parte frontală şi volan preluate de la Golf 4. Aceiaşi specialişti în VW glumesc pe seama acestui model şi îi spun Mk3.5.După nouă ani de suferinţe alinate doar de un coupe-cabrio lansat în timpul curentului stilistic cu acelaşi nume - cabriolet cu hard-top a.k.a Eos, VW relansează Golf-ul Cabriolet.

lri-9454.jpg


El este acum disponibil la vânzare în România cu trei motorizări (un 1.2 TSI de 105 CP, un 1.4 TSI de 160 CP şi un diesel 1.6 TDI de 105 CP) dar anul viitor vor mai sosi 1.4 TSI 122 CP şi 2.0 TSI de 211 CP. Plus o versiune R. Adică Rea.

http://www.promotor.ro/teste-auto/t...riolet-condus-pe-litoral-2011-romania-8421785
 
Premiera Mercedes-Benz S 250 CDI, cel mai eco S din istorie

Pentru a înţelege motorul în patru cilindri montat sub capota lui S trebuie mai întâi să fi condus şi alte versiuni de motorizare montate pe limuzina Mercedes-Benz. Zis şi făcut, acum pot să vă explic de ce este atât de bun S 250 CDI.

intro.jpg


Nicio altă maşină produsă momentan de Mercedes-Benz nu are nevoie de atât de multe cunoştinţe despre gama din care face parte decât acest S 250 CDI. Dacă nu ai condus până acum un alt motor montat pe Clasa S, atunci maşina asta te va dezamăgi, foarte probabil încă din momentul în care citeşti indicativul de pe portbagaj. După 2,7 milioane de maşini vândute şi o istorie începută în 1954 de modelul Ponton, cea mai mare limuzină Mercedes-Benz a primit anul acesta o motorizare diesel în patru cilindri. Niciodată până acum S-ul nu a fost motorizat de propulsoare cu mai puţin de şase cilindri.

lri-7619.jpg


A cincea generaţie de S-Klasse, botezată intern W221 a fost lansată în 2006 iar cel mai bun an al său a fost 2008, când au fost comercializate un număr record de peste 90.000 de unităţi. 2009 a venit cu celebra criză economică şi o scădere cu aproape 50% a cifrelor de vânzări ale lui 2009. În 2010 cifrele au început să crească dar firav deoarece lumea deja aşteaptă noul model care se anunţă a fi, încă o dată, revoluţionar pentru clasa de lux. Ignoranţii ar putea să se grăbească şi să nu observe că până şi acest pas al montării unui motor în patru cilindri sub capota lui S este unul de hotar. Niciun alt constructor de maşini de clasă de lux nu are în ofertă motorizări cu mai puţin de şase cilindri.

lri-7283.jpg


S-Klasse a fost dintotdeauna o maşină revoluţionară pentru că, prin intermediul său Mercedes-Benz a lansat pe piaţă dotări care s-au dovedit a fi esenţiale pentru viitorul, siguranţa şi dinamica generaţiilor de maşini viitoare. Despre trecut am vorbit de atâtea ori, acum viitorul S este foarte aproape şi el promite să fie din nou revoluţionar. Va avea prima cutie automată cu nouă trepte din lume. Prima trapă panoramică al cărei geam va deveni clar la o simplă apăsare de buton. Şi s-ar putea să aibă primul sistem de navigaţie, audio şi entertainment care va asculta de gesturile şoferului nu de apăsările acestuia pe un buton sau pe touchscreen. Şi cu siguranţă această nouă cutie cu nouă trepte va fi cuplată propulsorului în patru cilindri diesel de sub indicativul 250 CDI.

1.jpg


Da, cifrele stau de partea cârcotaşilor. S 250 CDI este momentan cel mai lent Clasa S, de la 0 la 100 km/h. El reuşeşte această repriză în 8,2 secunde, fiind cu 1,3 secunde mai lent decât cel mai vândut model de S din România, diesel-ul V6 de 258 CP. La 74.896 euro cât costă un S 250 CDI în preţ de bază, el este mai ieftin cu aproximativ 8.000 de euro decât CDI-ul care te face mai rapid cu 1,3 secunde dar te costă mai mult la taxe, impozite şi consum de combustibil. Mai rapid cu 1,1 secunde este 350 BlueTEC, pe benzină, cu 306 CP, dar şi mai scump cu aproximativ 5.000 de euro.

lri-7712.jpg


Nu viteza, reprizele şi numărul de cilindri de sub capotă sunt ingredientele magice ale Clasei S. Iar de asta îţi vei da seama abia după ce conduci cât mai multe motorizări disponibile pe S. Lăsând la o parte bestialitatea din spatele AMG-urilor, rafinamentul absolut din 600, superbitatea versiunilor 500, corectitudinea modelelor 350 pe benzină ori diesel, sau nebunia eco din spatele lui 400 Hybrid, S-ul trebuie privit din punctul de vedere al numitorilor comuni care fac din toate aceste variante limuzina perfectă. Un S trebuie să fie silenţios, impresionant de confortabil, relaxant de condus şi sigur. Este 250 CDI o blasfemie a nemţilor? O greşeală de marketing? O maşină submotorizată? Nu. Este doar un alt S-Klasse. Explic de ce în pagina următoare.

http://www.promotor.ro/teste-auto/t...z-s-250-cdi-cel-mai-eco-s-din-istorie-8443369
 
BRABUS 800 E V12 Cabriolet – cel mai puternic şi rapid cabriolet cu patru locuri din lume!!!

Da, Brabus a ascuns sub capota acestui E-Klasse cabrio 800 CP. Suficient pentru a ajunge la 370 km/h.

open-brabus-800-e-v12-cabriolet.jpg


Am văzut pentru prima dată 800 CP de la Brabus pe sedan, apoi pe coupe şi acum iată că a venit rândul cabrioletului. Astfel Brabus se poate lăuda cu cel mai puternic şi rapid cabriolet cu patru locuri din lume. Bun că au specificat, altfel cei de la Bugatti probabil s-ar fi inflamat puţin. Aşadar pentru un cabrio capabil de 370 Km/h trebuie să vă uitaţi prin buzunare dacă aveţi 478.000 euro.

brabus-800-e-v12-cabriolet-22.jpg


Poate cea mai grea misiune pentru cei de la Brabus a fost găsirea de spaţiu pentru propulsorul V12 de 6,3 litri biturbo şi pentru cutia de viteze automată cu cinci rapoarte special ranforsată. Propulsorul dezvolată 800 CP la 5.500 rpm şi un cuplu motor de 1.420 Nm. Valoare cuplului motor este însă limitată electronic la 1.100 Nm.

brabus-800-e-v12-cabriolet-15.jpg


Aşa cum am spus mai sus viteza maximă este de 370 km/h. Totuşi este bine de ştiut că acest cabriolet accelerează până la 100 km/h în 3,7 secunde, ajunge la 200 km/h în 9,9 secunde. La 300 km/h ajunge în mai puţin de jumătate de minut, adică în 23,9 secunde. Modificările exterioare au în primul rând rol aerodinamic şi au fost "desenate" în tunelul aerodinamic. Aşadar toate apendicele apărute pe caroserie au un rol aerodinamic atent studiat şi sunt realizate din fibră de carbon.

brabus-800-e-v12-cabriolet-6.jpg


Brabus 800 E V12 Cabriolet rulează pe jante de 19 inch, pneuri faţă de 265/30 ZR 19 şi spate de 295/30 ZR 19. Brabus recomandă pneuri Continental, Pirelli sau YOKOHAMA. Suspensia a fost dezvoltată împreună cu Bilstein, oferă proprietarului zece trepte de reglare a fazei de comprimare şi detentă atât pentru puntea faţă cât şi pentru cea spate. Trebuie să vă mai spunem că sistemul de frânare include discuri de 380 mm pe faţă şi etriere cu 12 pistonaşe, iar pe spate discuri de 360 mm şi etriere cu 6 pistonaşe. Evident că modelul a fost prezentat la reprezentanţa Brabus din Dubai, locul unde cele mai multe exemplare ale seriei limitate BRABUS 800 E V12 Cabriolet îşi vor găsi proprietarii.

http://www.promotor.ro/masini-noi/t...id-cabriolet-cu-patru-locuri-din-lume-8465029
 
Ce SUV-uri au cumparat romanii in 2011


Duster-ul, dar si cresterea vanzarilor la modelele de import, au dus SUV-urile la o cota record de peste 15% pe piata totala a masinilor noi in primul semestru. Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35 si Mitsubishi ASX au fost cele mai cautate modele de import, insa vanzarile totale de SUV-uri straine au fost de circa 3.700 de unitati, in timp ce Duster si-a gasit 3.300 de clienti, arata datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania. Pe o piata unde vanzarile totale de masini noi au scazut cu peste 10%%, vanzarile de SUV-uri de import au urcat cu 25%, semn ca fascinatia romanilor fata de acest segment exista inca.

Dacia Duster, asa cum era de asteptat, avand pretul cel mai scazut in segment, a fost pe locul intai in topul SUV-urilor in primele sase luni, gasindu-si circa 3.300 de clienti. Anul trecut si-a gasit 1.500 de clienti in primul semestru, insa abia se lansase in primavara, astfel ca nu a avut sase luni intregi de vanzari. Totusi, merita spus ca Dacia a produs 89.000 de masini Duster in primul semestru si nici 5% din ele nu s-au vandut in tara.

In clasamentul SUV-urilor straine conduce Volkswagen Tiguan care si-a gasit 420 de clienti, cu 19% peste nivelul din prima parte a lui 2010. Pe locul secund este Hyundai ix35 care si-a gasit aproape 300 de clienti, iar pe trei este Mitsubishi ASX care nu era lansat in prima parte din 2010. Locul patru este ocupat de Ford Kuga, iar de la locul cinci pana la noua sunt doar SUV-uri nemtesti (Mercedes ML, Volkswagen Touareg, BMW cu X5 si X1 si Audi cu al sau Q5.

In primele sase luni s-au vandut peste 7.000 de SUV-uri pe o piata totala declarata de APIA de circa 43.000 masini noi. In prima parte a anului trecut s-au vandut circa 4.500 de SUV-uri pe o piata de peste 52.000 de masini, astfel ca ponderea segmentului a crescut puternic de la sub 10%, la peste 15%.

http://0-100.hotnews.ro/2011/07/21/ce-suv-uri-au-cumparat-romanii-in-2011/
 
Audi A6 Hybrid - în premieră la Frankfurt 2011

Noua versiune Audi A6 Hybrid va fi comercializată din 2012, iar premiera sa mondială se va consuma la Salonul Auto Frankfurt 2011. Iată primele detalii despre A6-le ecologic.

audi-a6-hybrid-0.jpg


Noua generaţie Audi A6 va primi şi o versiune cu propulsie hibridă, Audi A6 Hybrid, care va debuta la Salonul Auto Frankfurt 2011. Este vorba de acelaşi sistem de propulsie hibridă propus şi pe SUV-ul Q5 Hybrid şi care va echipa în viitorul apropiat chiar şi limuzina Audi A8.

audi-a6-hybrid-104.jpg


Motorul termic este un turbo pe benzină 2.0 TFSI, care dezvoltă 211 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm, iar motorul electric are o putere de 40 kW (54 CP) şi un cuplu maxim de 210 Nm. Sistemul hibrid îi furnizează lui Audi A6 Hybrid o putere totală de 245 CP, iar cuplul maxim atinge nu mai puţin de 480 Nm.

Prin urmare, şi performanţele noii versiuni sunt foarte bune: 0-100 km/h în 7,3 secunde şi o viteză maximă de 238 km/h. În acelaşi timp, consumul mediu se cifrează la doar 6,4 litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 146 g/km. În teorie, cei 73 de litri ai rezervorului de carburant îi asigură lui Audi A6 Hybrid o autonomie maximă de peste 1.100 km.

audi-a6-hybrid-101.jpg


Pachetul de baterii litiu-ion este situat sub podeaua portbagajului, care astfel este micşorat de la 500 de litri la 375 de litri, rămânând doar suficient pentru bagajele pasagerilor. Bateriile au o masă destul de redusă, de 36,7 kg, fiind în configuraţie cu 72 de celule şi promiţând o fiabilitate ridicată şi o rezistenţă crescută la variaţiile de temperatură.

În modul EV, selectabil de la un buton de pe consolă, Audi A6 Hybrid poate rula în regim strict electric pentru circa 3 kilometri, iar viteza maximă care poate fi atinsă fără ajutorul motorului termic este de 100 km/h. În modul "D" al cutiei de viteze automate cu 8 rapoarte sunt utilizate ambele motoare, iar în modul "S" motorul electric este utilizat în acceleraţiile puternice, ca o funcţie de boost.

audi-a6-hybrid-106.jpg


Preţurile noului Audi A6 Hybrid vor fi comunicate în preajma Salonului Auto Frankfurt 2011, o dată pentru lansarea acestei versiuni pe piaţa noastră nefiind încă anunţată.

http://www.promotor.ro/masini-noi/prezentari/audi-a6-hybrid-in-premiera-la-frankfurt-2011-8515340
 
BMW i8 – supercarul viitorului

BMW demonstrează că ecologia nu înseamnă abandonarea valorilor specifice mărcii bavareze. Lucru demonstrat de noul concept car i8 care este în linii mari identic cu versiunea de serie care urmează a fi lansată în viitorul apropiat.

bmw-i8-1.jpg


Practic cu i3 şi i8, BMW lansează un nou brand, unul care va pune accentul pe ecologie, dar fără a renunţa la valorile mărcii. Conceptul i8, de fapt un preview al versiunii de serie, are la bază BMW Vision EfficientDynamic. A conservat în proporţie de aproape 100% designul avangardist al concept car-ului. Este un plug-in hibrid, adică împrumută sistemul de propulsie de la i3, dar de această dată puterea este trimisă către puntea faţă. Iar pe puntea spate regăsim un propulsor cu trei cilindri, unul extrem de performant, care livrează 220 CP şi 300 Nm. Este vorba despre un agregat turbo de 1,5 litri care a fost dezvoltat de BMW, alături de propulsorul de 600 cmc în doi cilindri care va putea fi comanda opţional pentru mărirea autonomiei în cazul lui i3. Combinat, rezultă o putere de 348 CP şi un cuplu motor de 550 Nm.

bmw-i8-20.jpg


Din punct de vedere al performanţelor BMW i8 pare a fi primul hibrid cu adevărat sportiv şi asta pentru că 0-100 km/h durează 4,6 secunde în timp ce viteza maximă este de 250 km/h. O repriză de la 80 km/h la 120 km/h va dura aproximativ 4 secunde. Şi toate acestea pentru un consum mediu declarat de 2,7 litri. Sincer, nu am fi deranjaţi nici de un consum dublu la ce performanţe oferă i8, fără a mai lua în calcul designul. Bavarezii au reuşit să obţină o masă de doar 1.480 kg, ceea ce este bine pentru un plug-in hibrid.

bmw-i8-19.jpg


Cele două propulsoare vor funcţiona în tandem pentru o eficienţă maximă şi un consum cât mai redus. i8 va oferi şi posibilitatea rulării în mod electric, în acest caz autonomia fiind limitată la aproximativ 35 km. Durata de încărcare abateriilor este de doar 105 minute, ceea ce reprezintă un avantaj uriaş. Ai şansa de a putea încărca complet bateriile şi în cazul unei sesiuni de cumpărături la un supermarket, sau cât timp eşti la cinematograf, ori la o terară. Singura condiţie fiind să trăieşti într-o ţară care oferă această posibilitate prin infrastructură.

bmw-i8-40.jpg


Din punct de vedere al designului, i8 este o "victimă" a aerodinamicii. Dacă aerodinamica este atât de talentată la desenat caroserii parcă unii designerii care vorbesc de emoţie, tradiţie şi istorie în descrierea liniilor propuse de ei ar trebui categoric concediaţi. Conform declaraţiilor lui Adrian van Hooydonk, şeful departamentului de design BMW, în cazul versiunii de serie la i8 nu vom regăsi portierele cu zonele vitrate chiar atât de jos. Dar echipa de designeri intenţionează să ofere un habitaclu cât mai luminos. Lucru oarecum valabil ţi pentru i3, în cazul versiunii de serie care va fi lansată anul următor şi acoperişul din sticlă va fi înlocuit cu unul din fibră de carbon. i8 va oferi spaţiu la interior pentru patru persoane şi un portbagaj cu un volum de 150 litri. De asemenea cele două modele ale noului brand eco "i" vor reprezenta următorul pas ân viziunea BMW în ceea ce priveşte comunicare, conectivitatea şi interacţiunea şoferului şi pasagerilor cu maşina şi nu numai.

sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/prezentari/bmw-i8-supercarul-viitorului-8550308
 
Back
Top