Premiera BMW Seria 1 - toate informaţiile cu noul BMW Seria 1
Noua generaţie a lui BMW Seria 1 ni se dezvăluie înaintea Salonului Auto Frankfurt 2011. Vorbim de o evoluţie a celui mai mic BMW, dar de o revoluţie sub captă, unde toate motorizările sunt de acum turbo TwinPower. Iată toate detaliile şi imaginile cu noul BMW Seria 1.
Actuala generaţie
BMW Seria 1 a fost un pas important pentru BMW, care astfel dorea să-şi crească vânzările şi cota de piaţă. Iar succesul nu a întârziat să apară, Seria 1 depăşind deja numărul de 1 milion de exemplare vândute în întrega lume, de la lansarea din 2004.
Iată că acum, în 2011, bavarezii lansează cea de-a doua generaţie BMW Seria 1 , care rămâne fidelă conceptului tracţiunii spate - fiind, de altfel, singurul model de clasă compactă cu transmiterea puterii pe roţile spate, ceea ce subliniază caracterul sportiv al maşinii.
DESIGN ŞI DIMENSIUNI
Noul BMW Seria 1 este schimbat la nivel de detalii, dar arată, totuşi, familiar şi tineresc. Faţă de precedenta generaţie, farurile nu mai sunt rotunjite, având o formă relativ triunghiulară, iar "angel eyes" nu mai constă din două perechi de inele rotunde, cele patru cercuri având teşituri sus şi jos. Cei doi "rinichi" ai grilei au rămas masivi, iar spoilerul are un aspect ceva mai sobru.
În spate, noul Seria 1 aduce o evoluţie a designului stopurilor, maşina arătând oarecum mai matură. Dacă despre faruri şi stopuri am putea spune că vor suscita controverse, partea laterală adoptă aceeaşi linie plăcută şi foarte dinamică, mizând pe o capotă lungă şi mult nerv, de remarcat fiind muchia mediană bine evidenţiată.
Ca dimensiuni, noua generaţie este mai lungă cu 8,5 cm faţă de
actualul BMW Seria 1, având o lungime totală de 4,32 metri, în timp ce ampatamentul a fost şi el majorat cu 3 cm, ajungând la 2,69 metri, o valoare excelentă pentru segmentul său.
Prin urmare, spaţiul în spate este mai bun, pasagerii având 21 mm suplimentari pentru genunchi, în timp ce portbagajul câştigă 30 de litri, ajungând la 360 de litri (în configuraţia cu 5 locuri). Prin rabatarea fracţionată a banchetei, volumul util creşte până la 1.200 litri, iar, opţional, modularitatea interioară poate fi crescută prin sppătarul fracţionabil 40/20/40.
MOTOARE ŞI TEHNOLOGIE
Punctul maxim de interes este domeniul motorizărilor, noul BMW Seria 1 având o gamă de propulsoare în patru cilindri, pe benzină şi diesel, care beneficiază de tehnologia turbo TwinPower. În plus, este prima maşină de clasă compactă care poate fi echipată cu o cutie automată având 8 trepte.
Motorul turbo pe benzină de 1,6 litri este derivat în două versiuni:
BMW 116i: 136 CP/4.400 rpm, 220 Nm/1.350-4.300 rpm, 0-100 km/h în 8,5 secunde, viteză maximă de 210 km/h
BMW 118i: 170 CP/4.800 rpm, 250 Nm/1.500-4.500 rpm, 0-100 km/h în 7,4 secunde, viteză maximă de 225 km/h
Datorită injecţiei directe, a tehnologiei VALVETRONIC şi dublu-VANOS, dar şi adoptării sistemelor specifice BMW EfficientDynamics, cele două motoare pe benzină se laudă atât cu performanţe foarte bune, cât şi cu niveluri foarte scăzute de consum şi poluare.
Astfel, BMW 116i are un consum mediu între 5,5 şi 5,7 litri/100 km (emisiile CO2 sunt între 129 şi 132 g/km), iar BMW 118i are consumul mediu între 5,8 şi 5,9 litri/100 km (emisiile CO2 sunt între 134 şi 137 g/km). Cifrele de consum şi emisii CO2 variază în funcţie de pneurile utilizate.
VEZI DETALIILE TEHNICE ALE VERSIUNILOR BMW SERIA 1 PE BENZINĂ
În domeniul diesel, noul BMW Seria 1 se bazează pe serviciile common-rail-ului de 2,0 litri, derivat în trei versiuni:
BMW 116d: 116 CP/4.000 rpm, 260 Nm/1.750-2.500 rpm, 0-100 km/h în 10,3 secunde, viteză maximă de 200 km/h
BMW 118d: 143 CP/4.000 rpm, 320 Nm/1.750-2.500 rpm, 0-100 km/h în 8,9 secunde, viteză maximă de 212 km/h
BMW 120d: 170 CP/4.000 rpm, 380 Nm/1.750-2.500 rpm, 0-100 km/h în 7,2 secunde, viteză maximă de 228 km/h
Ca şi consum de carburant şi emisii CO2, cele trei versiuni diesel aduc progrese majore faţă de precedenta generaţie, graţie upgrade-urilor aduse motorizărilor: noua generaţie de injecţie directă common-rail, injectoare cu supape magnetice, sistem turbo optimizat termodinamic, frecări reduse între componentele motorului şi chiulasă realizată din aluminiu.
BMW 116d: consum mediu între 4,3 şi 4,5 litri/100 km, emisii CO2 de 114-117 g/km
BMW 118d: consum mediu între 4,4 şi 4,5 litri/100 km, emisii CO2 de 115-118 g/km
BMW 120d: consum mediu între 4,5 şi 4,6 litri/100 km, emisii CO2 de 119-122 g/km
VEZI DETALIILE TEHNICE ALE VERSIUNILOR BMW SERIA 1 DIESEL
Tehnologia EfficientDynamics presupune câteva inovaţii, cu un mare efect asupra eficienţei funcţionării maşinii şi a valorilor scăzute de consum.
Astfel, pe lângă sistemul de recuperare a energiei la frânare, servodirecţia electromecanică sau sistemul Automatic Start/Stop (standard pe toate motorizările), mai avem:
indicator pentru schimbarea treptei (la versiunile având cutie de viteze manuală)
control automat al supapei de aer
diferenţial spate de mare eficienţă
pompă de ulei şi pompă de combustisbil controlate electronic
compresor de aer condiţionat cu decuplare automată
pneuri cu rezistenţă redusă la rulare
Noul BMW Seria 1 a fost revizuit şi la capitolul suspensie şi sistem de frânare. Pe faţă, s-a adoptat o soluţie McPherson îmbunătăţită, iar în spate maşina beneficiază de o nouă arhitectură cu 5 braţe. Având ecartamentul mai lat cu 51 mm în faţă, respectiv 72 mm în spate, noul
Seria 1 promite o manevrabilitate superioară, graţie şi distribuţiei maselor faţă/spate în proporţie de 50:50.
Opţional, BMW Seria 1 poate primi funcţia Servotronic pentru direcţie, iar pe versiunile superioare este disponibilă chiar şi Variable Sport Steering, care reduce numărul de rotaţii necesare la virarea volanului şi asigură un feedback foarte bun al direcţiei.
INTERIOR ŞI ECHIPAMENTE
Interiorul noului BMW Seria 1 reprezintă, la fel ca exteriorul, o evoluţie a designului precedentei generaţii, punând mai mult accent pe sobrietate şi pe feelingul că eşti într-o clasă superioară. Cele două indicatoare de bord concentrice au dimensiuni apreciabile, iar consola centrală este mai masivă.
Faţă de precedenta generaţie, proiectanţii noului BMW Seria 1 s-au asigurat că nivelul calităţii materialelor şi asamblării va fi pe gustul celor mai pretenţioşi clienţi. Ca o premieră, Seria 1 oferă două linii de personalizare distincte a habitaclului: BMW Sport Line şi BMW Urban Line.
În cazul Sport Line, scaunele primesc o tapiţerie specială, volanul este îmbrăcat în piele având cusătură roşie vizibilă, iar ornamentele interioare sunt negre high-gloss. Indicatoarele de bord au un design special, iar iluminarea interioară poate varia de la orange la alb. La exterior, această linie de echipare poate fi recunoscută prin jantele de 16 inch Star Spoke sau prin cele de 17 inch, în două tonuri, în timp ce ornamentele cromate sunt înlocuite cu unele negre high-gloss.
Linia de echipare Urban Line se diferenţiază printr-o combinaţie de tapiţerie din stofă şi piele pentru scaune, precum şi o nuanţă acrylic glass a tapiţeriei interioare, cu accente de alb sau negru. Iluminarea interioară variază între orange şi albastru-royal, cu un efect special datorat spoturilor de pe montantul central. Exteriorul poate fi recunoscut prin jantele speciale de 16 sau 17 inch, precum şi prin detaliile cromate şi carcasele albe ale oglinzilor.
Pentru noul BMW Seria 1 este propus avansatul sistem BMW ConnectedDrive, care îmbină mai multe caracteristici legate de infotainment şi comunicarea la bordul maşinii - de exemplu, integrarea Apple Apps face utilizarea iPhone sau a altor smartphone-uri mult mai facilă şi intuitivă, BMW oferind şi conectivitate Internet nelimitată.
Sistemul iDrive optimizat are displayul poziţionat ergonomic pe consola centrală. În funcţie de echipamentele de pe lista de opţiuni, ecranul este propus în mai multe variante, între 6,5 şi 8,8 inch, având un afişaj de mare rezoluţie. Pe el pot fi afişate atât informaţiile sistemului de navigaţie sau imagini de la camera pentru mersul înapoi, cât şi mesaje de pe facebook sau twitter.
Noul BMW Seria 1 vine cu dotări inedite, unele în premieră pentru segmentul compact. Sistemul Adaptive Headlight, oferit împreună cu farurile Xenon, adaptează intensitatea luminii în funcţie de viteza maşinii şi raza de virare, în timp ce proiectoarele de ceaţă au integrate luminile pentru iluminarea laterală, la rotirea volanului.
Sistemul de control automat al parcării beneficiază atât de o cameră de filmat în spate, cât şi de o funcţie de detectare a spaţiului pentru parcarea laterală. Pe lângă sistemul cruise control, BMW Seria 1 mai poate fi dotat cu Lane Departure Warning, care, în combinaţie cu Collision Warning, asigură protecţia împotriva accidentelor cauzate de unghiul mort.
Prin Driving Experience Switch, buton plasat pe consola centrală, se pot modifica parametrii de funcţionare a diverselor sisteme ale maşinii, de la motor şi direcţie până la sistemul de control al stabilităţii DSC. Standard există trei programe (COMFORT, SPORT şi ECO PRO). Un al patrulea program, SPORT+, este oferit dacă maşina este echipată cu direcţia Variable Sport Steering sau cutia de viteze automată cu 8 trepte ori este în echiparea specială BMW Sport Line.
În modul ECO PRO, este ajustată funcţionarea motorului, a aerului condiţionat şi a sistemului electric, pentru obţinerea unui consum cât mai scăzut. De altfel, încă de la început va fi disponibilă o versiune ultra-economică: BMW 116d EfficientDynamics Edition, care promite un consum mediu de numai 3,8 litri/100 km şi emisii CO2 de 99 g/km.
Noul BMW Seria 1 urmează să fie inaugurat oficial cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011, în toamna acestui an, când vom afla şi gama de preţuri pentru BMW Seria 1.
Deocamdată, ştim că în România versiunea de bază BMW 116i va porni de la 20.700 euro fără TVA, prin urmare noul Seria 1 va fi un jucător foarte serios în domeniul premium al clasei compacte, unde va trebui să facă faţă noilor generaţii Audi A3 şi Mercedes Benz A-Class.
sursa:
http://www.promotor.ro/masini-noi/p...oate-informatiile-cu-noul-bmw-seria-1-8302308