• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Automobile

Dacia a început 2012 în forţă! Lodgy, primul monovolum din istoria mărcii româneşti

dacia-lodgy1.jpg


Dacia a început 2012 în forţă după ce ieri a publicat primele imagini oficiale cu noul model de familie, Lodgy, care va fi lansat anul acesta, la Salonul Auto de la Geneva, din luna martie. Preţul de pornire se pare că va fi de 10.000 de euro!


De la Duster, în 2010, Dacia nu a mai lansat niciun model nou pe piaţă. Anul 2012 va fi însă plin din acest punct de vedere, constructorul de la Mioveni urmând să scoată pe piaţă două noi modele: Lodgy (în martie, la Salonul Auto de la Geneva) şi noul Logan (în septembrie, la Salonul Auto de la Paris). Modelul Dacia Lodgy are o lungime de 4,5 metri, cu circa 30 de centimetri mai lung decât un Logan, şi este dotată cu cinci sau şapte locuri.

Prost conduce Lodgy în Trofeul Andros

Dacia Lodgy este primul mono­volum din istoria mărcii româneşti. La fel ca şi la modelul precedent, Dacia Duster, Grupul Renault a aplicat şi pentru noul brand aceeaşi strategie, prezentând designul şi numele modelului printr-un concept care participă la cursele pe gheaţă din Trofeul Andros, una dintre cele mai cunoscute şi mai spectaculoase competiţii auto din Franţa. Dacia Lodgy este condusă la Trofeul Andros de fostul mare campion de F1, Alain Prost, care e pe primul loc la jumătatea sezonului.

Asamblat în Maroc, cu piese din România

Dacia Lodgy se va produce în exclusivitate la fabrica din Tanger, Maroc. Totuşi, 70% din piesele componente ale acestui nou model vor proveni din România. Liniile de producţie din Mioveni nu suportă fabricarea simultană a mai mult de şase modele diferite, iar Lodgy este deja maşina cu numărul şapte din gamă.

În 2012 se vor produce aproximativ 90.000 de unităţi din noul Lodgy, pentru ca ulterior să se ajungă la un volum de 170.000 de unităţi. Maşina este destinată în special Europei de Vest, acolo unde acest gen de maşină este extrem de apreciată.

Dotări Dacia Lodgy va avea acelaşi motor folosit pentru modelul Dacia Duster SUV. Versiunea diesel va avea un motor de 1,5 litri şi 90 sau 110 de cai putere. Versiunea pe benzină va avea un motor de 1,6 litri cu 110 cai putere

Concurenţii Daciei Lodgy
Renault Grand Scenic 15.700 £
Seat Altea XL 17.028 £
Mazda 5 19.190 £
Ford Grand C-Max 19.200 £
Citroen Grand C4 Picasso 19.279 £
Peugeot 5008 19.315 £
Chevrolet Orlando 20.130 £
Volkswagen Touran 20.223 £
Fiat Freemont 27.250 £
Opel Zafira Tourer *
ª Modelul va fi lansat abia în acest an şi preţul său nu este cunoscut. Modelul vechi, aflat încă pe piaţă, costă 16.790 euro.
Ce a lansat Dacia în Grupul Renault

2004 » Dacia Logan
Preţ de pornire: 6.500 de euro
Dacia Logan este primul model produs la Mioveni de Grupul Renault. Logan a fost lansat pe 2 iunie 2004, la Paris, şi a suferit mai multe modificări până în prezent. În 2005 a fost lansată versiunea diesel, în 2007 a apărut modelul GPL, iar în 2008 a fost lansată versiunea face-lift.

2006 » Logan MCV
Preţ de pornire: 9.600 de euro
Logan MCV este modelul ce dă greutate gamei Dacia la propriu: consumă 664 kilograme de tablă în procesul de fabricaţie, cea mai mare cantitate de tablă folosită pentru un model produs la Mioveni. Pe 24 iunie 2009 a fost lansată versiune de top a modelului MCV, Prestige.

2007 » Logan Van
Preţ de pornire: 8.600 de euro
Modelul Logan Van nu a avut succesul scontat. Dacia va scoate din producţie Logan Van în acest an, maşina urmând să fie înlocuită de un model pe care constructorul francez îl va produce la fabrica din Tanger, Maroc.

2007 » Logan Pick-Up
Preţ de pornire: 8.500 de euro
Dacia Logan Pick-Up este urmaşul celebrei Dacia 1307, model fabricat începând cu 1992. Pentru asamblarea caroseriei unui Logan Pick-Up sunt necesare 5.500 de puncte de sudură. Durata medie în care se dă un punct de sudură pe acest model este de 0.2 secunde.

2008 » Dacia Sandero
Preţ de pornire: 7.300 de euro
Dacia Sandero este primul model de la Mioveni dedicat în exclusivitate publicului tânăr. Sandero a intrat în producţie în România în 2008, la un an după prima industrializare a modelului, la uzina Renault din Brazilia. În 17 iunie 2009, Dacia a lansat Stepway, un model îmbunătăţit al lui Sandero.

2010 » Dacia Duster
Preţ de pornire: 11.150 de euro
Cel dintâi 4x4 a impresionat încă de la început. Duster s-a impus ca lider de categorie în chiar anul lansării sale, fiind recompensat cu Premiul "AutoBest 2011", cu titlul de "Maşina Anului 2011" în România şi în Croaţia şi cu premiul "Trofeul Argus" (Franţa), pentru vehicule de familie.

Dacia 1100, primul model produs la Mioveni

Construcţia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966. După semnarea unui contract de licenţă între Renault şi statul român în 1968, începe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenţă R8, urmat în 1969 de Dacia 1300, sub licenţă R12. Între anii 1970-1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Automobile Dacia continuă autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12 şi după anul 1978. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii români, Dacia Nova.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...onovolum-din-istoria-marcii-romanesti-9129347
 
Unele masini au gpl din fabrica, asa nu mai trebuie sa cheltui pt modificari. La ce preturi au ajuns benzina si motorina e o chestie pe care multi o cer. Ca sa nu mai zic de masinile elecrtice sai hibride.
 
Prima imagine oficiala cu noul Kia Cee'd

Kia a prezentat marti prima imagine oficiala cu noul model Cee'd, care va fi lansat la Salonul de la Geneva din luna martie.

ced.jpg


Noul Cee'd are o grila frontala asemanatoare cu cea de la modelul Kia Optima, iar ca design exterior se aseamana cu Opel Astra.

Modelul va fi disponibil in trei versiuni: trei usi, cinci usi si o varianta break care va fi lansata in toamna.

In Romania se estimeaza ca modelul va fi pus la vanzare in luna iunie a acestui an.

Constructorul sud-coreean va lansa si un nou model Pro Cee'd la inceputul anului 2013. Acesta va avea doar o varianta cu trei usi, insa cei de la Kia iau in calcul si una hibrid.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/auto/82653/prima-imagine-oficiala-cu-noul-kia-ceed.htm
 
Dacia, aleasa cea mai fiabila marca de masini

Dacia a fost desemnata cea mai fiabila marca de automobile de catre organizatia consumatorilor Test-Achats, ca urmare a unei anchete la care au participat 30.000 de persoane din cinci tari ale batranului continent.

sandero.jpg


Spre deosebire de sondajul din urma cu doi ani, cand Dacia s-a clasat pe locul trei, constructorul de la Mioveni a facut un salt important, depasind Honda si Kia.

Consumatorii participanti la acest sondaj au luat in calcul durata de functionare, frecventa problemelor tehnice si costurile de intretinere.

La polul opus al clasamentului se regasesc Jeep si Smart.

In clasamentul pe modele, Dacia a iesit pe locul trei, cu Sandero 1500 D. Primele doua locuri au fost ocupate de Toyota Prius 1800 si Renault Scenic 1500D.

Honda si Skoda sunt marcile a caror intretinere este cea mai ieftina, 261 de euro anual, in timp ce consumatorii care detin BMW 500 sau Mercedes platesc in medie 515 euro pe an.

La sondaj au participat 30.000 de consumatori din Belgia, Franta, Spania, Italia si Portugalia.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/auto/82712/dacia-aleasa-cea-mai-fiabila-marca-de-masini.htm
 
Cum va arata Dacia City

Dacia va intra in curand si pe segmentul citadinelor, cu un model City, prezentat de publicatia franceza Auto Plus, care a oferit si detalii despre pret si motorizare.

daci1.jpg


Dacia City va fi lansata in productia de serie incepand din 2014 si va avea un pret de pornire estimat de Auto Plus la 5.900 de euro.

Ea va beneficia de doua motorizari practice: propulsorul de benzina de 1.2 litri 16 valve, care dezvolta 75 de cai putere, si dieselul 1.5 dCi, tot de 75 de cai.

De asemenea, bancheta din spate a viitorului model City va fi rabatabila, spre deosebire de Renault Twingo.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/auto/82901/foto-cum-va-arata-dacia-city.htm
 
Volkswagen CC, un coupe elegant, rafinat si bine echipat

In urma cu patru ani, Volkswagen a lansat pe piata Passat CC, o versiune de coupe a berlinei germane. CC-ul a pastrat din confortul, spatiul interior si echipamentul care facusera din Passat un succes, insa a adus o nota in plus la design, aducand o silueta de coupe rafinat cu cinci usi. In 2012, VW actualizeaza Passat CC, atat la exterior, cat si la interior si echipament.

1.jpg


CC-ul s-a vandut, in cei patru ani trecuti de la lansare, in peste 300.000 de unitati la nivel mondial, demonstrand ca a fost mai mult decat o masina de nisa, asa cum este considerat in general un coupe. Astfel, Volkswagen a decis sa ii continue traseul si l-a actualizat la exterior, interior si la partea de echipamente.

Vine cu doua dimensiuni de jante noi, de 17 si 18 inchi, si cu trei noi nuante la paleta de vopsele metalizate. Bara din fata, gratarul si designul partii de optica sunt noi. Farurile bi-xenon intra acum in echiparea de serie, optionala fiind iluminarea dinamica din viraje. Lumina de zi este formata din 15 LED-uri aflate pe fiecare far. LED-uri se regasesc si pe stopuri.

Noul Volkswagen CC masoara in lungime 4.798 de milimetri, are o latime de 1.821 si o inaltime de 1.471. CC-ul se lauda cu o mai buna insonorizare a habitaclului, ceea ce ofera un confort superior pentru cel aflat la volan.

CC-ul isi mentine gama de motoare, avand doua variante pe benzina, un TSI de 1.8 si unul de 2.0, de 160cp si respectiv 210cp, precum si doua propulsoare turbodiesel, de 2.0 cu tehnologia BlueMotion, unul de 140 si altul de 170cp. Toate cele patru motorizari pot beneficia de cutie manuala cu sase trepte sau automata, DSG, cu 7 trepte.

Ca echipament nou, Passatul CC beneficiaza de noul sistem ‘Side Assist Plus' care se combina pentru prima oara cu ‘Lane Assist', ceea ce permite soferului sa fie avertizat de vehiculele din unghiul mort si sa evite accidente. Tot ca noutate, CC are un detector de oboseala si un sistem de recunoastere a semnelor de circulatie aparute in trafic.

Optional, se poate comanda o bancheta spate cu trei locuri. Ca si pana acum, scaunele cu design si piele 'Individual' sunt de serie,

Noul Passat CC va intra pe piata la finalul lunii februarie 2012. Cel mai ieftin model, (TSI de 160cp, manual), va costa cu tot cu taxe in jur de 33.000 de euro, iar cel mai scump in jur de 40.000 (fie ca e vorba de TSI-ul de 210cp sau de TDI-ul de 170cp, ambele cu DSG).

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/mot...-un-coupe-elegant-rafinat-si-bine-echipat.htm
 
Află câte maşini de lux sunt în România

Gândul.info a făcut recensământul maşinilor de lux din România. Află la cât ajunge valoarea acestora şi câte maşini sunt înmatriculate în România

4685890-mediafax-foto-mediafax-foto.jpg


Conform celor de la gândul.info în România sunt înscrise peste 500 maşini de lux, cu valoare totală ce depăşeşte 100 milioane euro , luând în calcul modelele Rolls Royce, Bentley, Bugatti, Aston Martin, Maybach şi Ferrari.

La Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor sunt înscrise 140 de Ferrari, iar cele mai numeroase sunt modelul F 430, cu 26 de unităţi.Cele mai multe automobile din acest segment sunt marca Bentley, cu o prezenţă de 209 unităţi, dintre care 62 modelul Continental Flying Spur.

sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/afla-cate-masini-de-lux-sunt-in-romania-9188708
 
Jeep Wrangler, o maşină care nu ştie să spună NU terenurilor accidentate

wrangler-11.jpg


Trecut recent sub aripa AutoItalia, Jeep a adus la finele anului trecut în România noul Wrangler, o maşină de teren la volanul căreia poţi escalada aproape orice munte!

Dominaţia în cadrul gamei de autovehicule cu tracţiune integrală a fost întotdeauna elementul caracteristic al mărcii Jeep. Pentru a te ajuta atunci când vrei să faci o drumeţie off‑road, Wrangler dispune de două sisteme de tracţiune integrală: Rock Trac şi Command-Trac. De asemenea, protecţiile de praguri de mare rezistenţă sunt fixate în şuruburi direct de cadru, pentru a conferi robusteţe suplimentară caroseriei şi a rezista la îndoire, la trecerea autovehiculului peste pietre şi fragmente de stânci.

De ajutor pe stânci sunt şi amortizoarele monotubulare reglabile. Ele dispun de tehnologia brevetată pentru supape reglabile la viteză mică, ce le asigură fermitate la viteze mici, pentru confort îmbunătăţit la trecerea peste pietre şi senzaţie relaxată la viteze mari, pentru conducere optimă pe autostradă.

Motor turbo de 2,8 litri
La urcare, Wrangler îţi oferă un sprijin de nădejde: motorul turbo diesel de 2,8 l cu patru cilindri, care asigură performanţe robuste şi durabilitate. Calibrarea specială pentru teren accidentat a sistemului de control electronic al acceleraţiei de pe Wrangler este menită să ajute şoferul să reducă trepidaţiile pedalei de acceleraţie pe terenuri denivelate, la trecerea peste buşteni şi pietre. Apoi, după ce admiri priveliştile superbe, la coborâre te ajută Sistemul Hill Start Assist. Acest sistem are capacitate de detectare a înclinării terenului şi permite coborârea lină şi controlată a pantelor pe terenuri denivelate sau alunecoase, fără ca şoferul să trebuiască să atingă pedala de frână.

31.500 de euro costă Un Jeep Wrangler 2.8 CRD 200 CP, cu nivel de echipare "Sport". Cel mai scump Wrangler, cu nivel de echipare "Rubicon" şi cutie automată, costă 36.200 de euro

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...e-sa-spuna-nu-terenurilor-accidentate-9200090
 
Mercedes va folosi pe Clasa E un motor Renault

Presa britanica scrie luni ca Mercedes pregateste pentru lansare, in ianuarie 2013, un facelift pentru modelul Clasa E. Acesta vine cu o surpriza sub capota si nu numai.

merc-3-2013.jpg


Publicatia Car Magazine anunta ca Mercedes va lansa peste nici zece luni o versiune revizuita a Clasei E, insa nu va fi un facelift obisnuit, ci unul mai special.

Masina a fost spionata in acest an si va avea o parte frontala noua, cu lumini, grila si bara redesenate. Sunt voci care spun, insa, ca schimbari radicale de design sunt asteptate abia in 2015, la urmatoarea generatie a Clasei E.

Un lucru nou cert pentru faceliftul din ianuarie 2013 se va afla sub capota. Este vorba de motorul cel mai slab al masinii, de pe E200. Acesta va fi la baza un propulsor de Renault cu un mic tuning de la Mercedes, 1,6 litri, patru cilindri si 156cp.

E350 se asteapta sa aiba un motor de 3,5 litri Mercedes de 330cp, iar E500 un 4,6 turbo cu 435cp.Nu va lipsi nici AMG-ul de 5,5 litri, V8 de 537cp.

Mercedes se va folosi de acest facelift al Clasei E pentru a introduce si noile sale sistem de siguranta si asistare a soferului, asa cum ar fi asistenta pe timp de noapte, lumini dinamice care inlocuiesc bi-xenonul cu tenologia LED, asistenta benzii de circulatie, asistenta pentru anbuteiaje sau un sistem numit 'Magic Ride' care adapteaza suspensiile in cazul in care se detecteaza un carosabil cu denivelari - un sistem care ar putea fi folositor in Romania, acolo unde limuzinele sufera de pe urma drumurilor proaste.

sursa: http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/auto/84282/mercedes-va-folosi-pe-clasa-e-un-motor-renault.htm
 
Dacia lansează prima serie limitată pentru gama Duster

dacia-duster-prestige.jpg


Duster „Prestige” este seria limitată pe care Dacia o lansează pentru modelul cu cea mai accentuată creştere a vânzărilor. Noua ediţie specială Duster mizează pe design şi poate fi comandată începând cu această lună.

Seria limitată „Prestige” accentuează trăsăturile dinamice şi sportive ale modelului prin pachetul Look vizibil la exterior, în timp ce pachetul „Cuir” (Piele) aduce un plus de eleganţă la interior. Vehiculul este echipat cu noul radio CD MP3 cu satelit de comandă pe volan, funcţie Bluetooth, priză jack şi USB. La nivelul siguranţei, în afara echipamentelor ABS, EBV şi asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU) în serie, Duster „Prestige” este dotat şi cu airbag-uri pentru şofer şi pasager şi două airbag-uri laterale faţă. Nu lipsesc din această configuraţie aerul condiţionat şi computerul de bord.

Noua serie limitată este disponibilă atât în varianta pe benzină, cât şi diesel, la preţuri foarte avantajoase. Acestea sunt cuprinse între 13.900 euro (TVA inclus) pentru varianta pe benzină 1,6 16 V 105 CP 4x2 şi 17.600 euro (TVA inclus) pentru varianta 1.5 dCi 110 CP 4x4. Clienţii pot opta şi pentru alte echipamente în plus, cum ar fi ESP-ASR, geamuri electrice spate sau pentru Dacia Extenso (garanţie extinsă 12 luni / 100.000 km sau 24 luni / 100.000 km). Toate culorile prezente în gama Duster sunt disponibile şi pe seria limitată „Prestige”.

Dacia Duster este modelul cu cel mai puternic avans din gama Dacia la ora actuală. De la momentul lansării sale în aprilie 2010, vânzările Duster au crescut în mod constant, în special pe pieţele externe, ajungând la peste 160.000 de unităţi în cursul anului 2011.

sursa: http://www.prosport.ro/alte-sportur...ima-serie-limitata-pentru-gama-duster-9395133
 
Chestia cu preturile la Dacia e foarte... asa. Adica la pretul afisat o iei aproape fara roti, multe chestii sunt obtionale pe care daca le vrei platesti si ajungi cam in linie cu alte marci.
 
Back
Top