• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Picturi,sculpturi..(.intr-un cuvant....ARTA )

In muzeul Luvru este expusa pictura Sfânta Ana, Fecioara și Pruncul cu mielul
pictura_refacuta_94035700.jpg
a lui Leonardo da Vinci dupa ce a fost restaurata .O restaurare care s-a lasat cu controvese.


Motivele controverselor AICI


 
Asta da noroc. Nu se imbogateste, vorba lui, dar profitul e unul substantial.


A cumparat un Picasso original cu 14 dolari


Un somer din statul american Ohio a cumparat cu 14,14 dolari un poster desenat si semnat de Pablo Picasso.

Bineinteles ca nu si-a dat seama ce noroc a dat peste el pana cand nu a ajuns acasa si a studiat mai bine desenul ce i-a atras atentia intr-un magazin de vechituri, scrie New York Daily News.

Semnatura rosie a lui Picasso, precum si alte detalii aparent nesemnificative, i-au dat de banuit si s-a dus cu afisul la un specialist. A aflat ca desenul este original si ca valoreaza peste 6.000 de dolari.

"Am inceput sa tremur de emotie cand am aflat. Mi-am dat seama ca n-o sa ma imbogatesc din asta, dar de cate ori in viata poti tine in maini un Picasso original?", spune Zach Bodish, in varsta de 46 de ani.

http://www.ziare.com/pablo-picasso/tablouri/a-cumparat-un-picasso-original-cu-14-dolari-1159855
 
Nu mi-as fi imaginat ca talentul se poate manifesta si la modul asta,dar rezultatul este spectaculos.
reciclare-8.jpg


O metaforă simbolizând “reciclarea identității noastre”: sculpturi din saci de gunoi…
reciclare-1.jpg



Artistul pakistanez Khalil Chishtee creează, din saci menajeri, pungi pentru alimente și folii din plastic, sculpturi umane în mărime naturală. Sunt, după cum declară artistul, metafore ce simbolizează “reciclarea identității noastre”.
reciclare-2.jpg



“Folosesc drept mediu de lucru pungi de gunoi sau plastic reciclat pentru că, indiferent de câte ori l-am recicla, plasticul va rămâne tot plastic. Este o realitate care nu se va schimba. Prin urmare, de ce ne schimbăm noi? Ne schimbăm numele, religia, limba şi chiar și emoţiile. De ce nu putem rămâne doar “fiinţe umane”, doar ceea ce suntem în esență?”
reciclare-4.jpg


O metaforă caree cuprinde în sine o alta. Ca într-un lanț atârnând spre nicăieri…
reciclare-3.jpg



reciclare-7.jpg



reciclare-6.jpg



reciclare-5.jpg
 
Munch, "Ţipătul", vândută cu 119,9 milioane de dolari

Autor: Ana Zidărescu

Una dintre versiunile picturii "Ţipătul", ce aparţine norvegianului Edvard Munch, rivalizează în notorietate şi valoare cu "Mona Lisa". Aseară, la New York, pictura s-a vândut cu 119,9 milioane de dolari. Este cea mai mare sumă plătită pentru o operă de artă la o licitaţie.

4-2.jpg


Edvard Munch (1863 - 1944), pictor pe care criticii îl consideră ca fiind unul dintre cei mai intenşi şi serioşi artişti, nu s-a aşteptat ca "Ţipătul" (The Scream) să obţină o valoare comercială atât de mare. La aproape 117 ani de la terminarea picturii, aceasta s-a vândut cu o sumă record.


Munch a pictat mai multe versiuni ale tabloului, dintre care şi una pastel, în 1895. Tablorul realizat acum 117 de ani a fost cel scos la licitaţie, de casa Sothersby's, iar aseară s-a vândut cu 119.922.500 de dolari.

Fascinaţie în jurul "Strigătului"

Pictura a fost interpretată în diverse forme de artişti precum Andy Warhol, chiar şi realizatorului "The Simsons", Matt Groning, ori a mogulului de filme horror Wes Craven. După toate aceste interpretări multiple, Mark Hudson, de la ziarul "The Telegraph", susţine că "pare imposibil să mai iei tabloul în serios. Însă, «Ţipătul» are acum o rezonanţă chiar mai mare decât atunci când a fost pictat".

Munch a pictat mare parte din versiunile "Ţipătului" între 1893 şi 1910 şi aparţin unei perioade în care s-au creat unele dintre cele mai apreciat piese de artă din prezent. Munch este considerat unul dintre pionerii artei moderne, un precursor al expresionismului, şi, chiar dacă a fost, prin natura sa, un solitar, paradoxal, a fost fascinat de relațiile interumane. Tabloul pătrunde în lumea fricii și a singurătății. Cea mai cunoscută dintre versiuni a fost furată din Galeria Națională din Oslo, dar, în anul 2006, originalul a fost găsit.

Acu..... eu,o neavenita care sunt in ale artei :D: nu numai ca n-as da asa o suma,nu ca as avea-o =)) pe acest tabou,dar nu mi-ar placea sa o am pe perete ,sincer.Daca pe cei care cumpara carti rare ii inteleg,pe asta care cumpara tablouri (urate) doar pt ca-s pictate de pictori celebri sau sunt in voga,nu-i inteleg neam
 
Mare noroc cu Google :P care-i destept si caruia nu-i scapa nimic =)) gratie lui acumulez noi cunostinte,iote de ex astazi, am aflat despre KEITH HARING ,de care habar nu aveam(sa-mi fie rusine) si a carui lucrari mi-au placut pt mesajul pe care il transimite si pt optimism .

Despre scurta lui viata puteti citi aici: http://www.evz.ro/detalii/stiri/kei...tatii-de-metrou-omagiat-de-google-979777.html si tot aici puteti vedea un video clip superb.


!


Bonus :P

Keith-Haring-graffiti-art-img-8-540x405.jpg



236215-c-haring-com.jpg



236216-d-bp-blogspot-com.jpg



236217-e-councilthrift-com.jpg


 
Ştiinţa investiţiei în artă

Nicu Ilie Duminică

Cu un randament financiar de 30% pe an, investiţia în artă a fost în România - de la instalarea crizei economice - cel mai rentabil plasament. Totuşi, ca în orice domeniu unde este vorba despre profit mare şi creştere rapidă, piaţa de artă are numeroase capcane.

Ariadna Zeck este expertul casei de licitaţii AraArt. Ea vorbeşte despre colecţii, despre investiţii făcute cu discernământ, dar şi despre pericolele financiare care ameninţă aceste investiţii. Un expert al unei case de licitaţii are rolul de a verifica autenticitatea, de a estima valoarea lucrărilor, de a propune soluţiile pentru conservarea acestora şi, totodată, de a oferi servicii de consultanţă de specialitate pentru cumpărătorii de artă.

Falsurile, cea mai mare capcană

Dacă în tot secolul XIX european s-au făcut copii ale unui tablou celebru, iar un secol mai târziu copia a fost vândută drept original, în România falsificatorii acţionează mult mai difuz, încercând să picteze în maniera unui pictor important şi să îi atribuie acestuia contrafacerile. „Vorbim despre o cantitate de opere semnate Grigorescu care, dacă maestrul de la Câmpina mai trăia, tot nu putea să picteze atât de mult“, glumeşte Ariadna Zeck.

Ea menţionează că atribuirile false şi/sau falsificarea unor semnături au început încă din perioada marilor maeştri care lăsau la moarte mii de opere neterminate, acestea fiind finalizate de discipoli sau de alți artişti talentaţi, dar de mult mai mică valoare. Toate aceste lucruri sunt posibile pentru că nu există cataloage care să inventarieze clar şi univoc opera artiştilor români.

Chiar dacă s-au atins recorduri de aproape 300.000 de euro pentru un tablou şi preţul mediu al pictorilor importanţi este de câteva zeci de mii de euro, lipsa unor baze de date exhaustive face ca singura metodă de autentificare să fie analiza lucrării, a semnăturii şi documentarea personală făcută de experţi. „Suntem singurii, spune Ariadna Zeck despre AraArt, care oferim, pe lângă certificatul de autentificare, şi o fişă detaliată a lucrărilor, inspirată după modelul fişelor muzeale, care se constituie într-un soi de radiografie a lucrării.

Adriana Zeck menţionează tot ceea ce poate identifica opera de artă şi tot ce are legătură cu lucrarea: autorul, titlul lucrării, proprietarul, dimensiunile, tehnica, datarea, şcoala/atelierul, valoarea, funcţia sau dacă a fost restaurată, dacă a participat la expoziţii, dacă a fost menţionată în presă, dacă a fost împrumutată temporar, dacă a fost reînrămată“. Ea adaugă că, şi atunci când nu există menţiuni istorice ale operei, autentificarea se face pe criterii obiective. „Compoziţia şi desenul au reguli de o precizie matematică şi ele certifică o lucrare mai mult chiar decât paleta cromatică“.

Riscurile financiare

„În cazul achiziţiei unui tablou se aplică aceleaşi principii ca şi la orice altă tranzacţie. Dacă cumperi un apartament, dar dai pe el foarte mulţi bani, te întrebi dacă în străinătate nu poţi lua cu aceiaşi bani un palat sau dacă ar fi dat şi altcineva aceiaşi bani“, spune expertul casei AraArt, argumentând că preţurile din România au ajuns adesea suficient de mari pentru a permite achiziţia în străinătate a unor nume cu o notorietate şi o lichiditate superioară artiştilor români.

Lipsa de lichiditate a pieţei din România este un risc financiar pentru cumpărătorii de artă. Astfel, deşi volumul vânzărilor de artă s-a cvintruplat în ultimii ani (a crescut de la 2,8 milioane de euro la 14,5), revânzările sunt destul de rare, iar colecţionarii nu au certitudinea că pot vinde oricând, cu marcarea profitului. „Adesea, este mai important să cumperi capodopere ale unor artişti mai puţin celebri decât lucrări de valoare artistică redusă ale marilor autori care sunt scumpe şi nu mai pot creşte“, spune Ariadna Zeck un pont pentru colecţionari.

Consilierea investitorilor în artă de către experţi autorizaţi este o cale prin care cumpărătorii se pot feri de riscurile specifice pieţei de artă. Autentificarea cu ajutorul mai multor experţi conferă certitudinile necesare. Costurile evaluării variază de la 500-1.000 de euro la zero euro. „Noi oferim întotdeauna consultanţă gratuită la prima expertiză, încercând să creăm un mod de lucru prietenos cu clienţii noştri“.

Aceiaşi experţi avertizează clienţii asupra riscurilor financiare, dacă lucrările pe care vor să le cumpere sunt supraevaluate şi pot fi revândute cu greu sau dacă pot exista iteraţii juridice asupra proprietăţii operei de artă respective. Conlucrarea cu un consilier de specialitate este utilă atât în ceea ce priveşte expunerea operelor de artă, cât şi pentru buna conservare a acestora. „Microclimatul încăperii în care se expune un tablou este foarte important, adică asigurarea temperaturii optime şi a gradului de umiditate.

Primul lucru pe care trebuie să-l ştie un colecţionar este că rehidratarea tablourilor este cea mai importantă modalitate de a oferi o viaţă lungă unei picturi. Înrămarea este iarăşi foarte importantă. Am văzut lucrări distruse pentru că pictura fusese ermetic închisă cu capacul sigilat cu spumă poliuretanică; aceasta se topise şi migrase până către masa picturală“.

De la Tonitza la cei doi Picasso

Casa de licitaţii AraArt Collection s-a înfiinţat în 2010. Cele mai importante eve­nimente realizate au fost vânzarea desenelor Tonitza din colecţia moştenitorilor pictorului şi licitaţia caritabilă iniţiată de Fundaţia Nadia Comăneci, în care s-au vândut mici lucrări semnate de Pablo Picasso şi tablouri ale Alexandrei Nechita, supranumită „micuţa Picasso“.

Despre Ariadna Zeck

Dr. Ariadna Zeck este istoric de artă, profesor universitar. Timp de jumătate de an a funcţionat temporar ca expert consultant al casei de licitaţii Monavissa, până în vara lui 2010, an în care şi-a lansat propria casă de licitaţii, AraArt Collection. Este expert autorizat de Ministerul Culturii prin atestatul cu numărul 699 şi a răspuns de patrimoniul cultural-naţional în Ministerul Culturii sub ministeriatul lui Andrei Pleşu. A lucrat apoi ca cercetător la Muzeul Ţăranului Român şi director adjunct al Muzeului Municipiului Bucureşti, deţinând cea mai înaltă calificare ca muzeograf. A publicat în numeroase reviste culturale şi de specialitate şi a participat la proiecte de ambientare a unor reşedinţe private, sedii de bănci sau societăţi comerciale.

http://www.capital.ro
 
Remarcati ceva ciudat?


223404-stallone.jpg

Tablou pictat de Rafael in 1511-Suita papei Grigore al IX-lea.
 
ce parere aveti de ultima statuie aparuta in Bucuresti cu leoaica?:P...eu zic ca de prost gust...
 
cristi_1993 said:
ce parere aveti de ultima statuie aparuta in Bucuresti cu leoaica?:P...eu zic ca de prost gust...

Pt noi ,cei din provincie,vrei sa pui poza cu statuia in cauza? Eu una nu stiu despre ce vorbesti.Sa fie vorba despre statuia asta a sculptorului Vasile Gorduz ?

Bucuresti_StatuiaTraiansiLupoaica_ici-coloro_DSC_0021.jpg
 
Da despre asta e vorba. Nu e chiar de prost gust...e de-a dreptu' ridicola :D. Are o copie in Spania, facuta tot de nenea. Pe mine ma amuza lupoaica, pare mai degraba un caine impaiat. Si ma tot chinui sa inteleg chestia aia de la gat. e clar ca se vrea un simbol. Naiba stie ce-a fost in capul autorului. Ma rog, daca spaniolii au acceptat nebuneala asta si au expus-o , de ce sa nu avem si noi nebuneala asta? Nimic rau , daca ar fi pe bani putini, insa cred ca toata tarasenia asta e cam scumpa. Primarele stie....:P
 
bodo said:
Pe mine ma amuza lupoaica, pare mai degraba un caine impaiat. Si ma tot chinui sa inteleg chestia aia de la gat. e clar ca se vrea un simbol. Naiba stie ce-a fost in capul autorului.

In viziunea lui Vasile Gorduz, cainele ala reprezinta lupul dacic.
Si cateva opinii!!

In viziunea lui Razvan Theodorescu,
"monumentului împăratului Traian, care realizează "întâlnirea între latinitate şi creştinism, cei doi piloni ai poporului român". "Vom avea, de-acum, pe treptele Muzeului Naţional de Istorie, un simbol al naţiunii noastre. Metafora aceasta îl reprezintă pe cel mai longeviv împărat roman, pe cel mai iubit împărat roman, pe Optimus Princeps, care înseamnă «fruntaşul cel mai bun»".

Iar unele comentarii piparate:

"Ha, ha, ha! Poza-i de toata jena, dar daca scormoniti putin pe “goagal” puteti vedea “opera” in toata splendoarea ei: Bietul Traian (Imperator) pare un hingher beat prins de sotul amantei si aruncat in strada in popoul gol. Asa ca, ce sa faca, a insfacat si el un caine cam obez (dar din care iese un fel de matz suplimentar, ca sa-si ascunda instalatia. Dar mutra lui scarbita si rictusul gurii de mahmur pe care-l ard matele fac toti banii. Bravo, tovarasu’ academician! Faine vorbe! Ar trebui sa se gaseasca cineva si sa va lege cu zgarzi de fier si lese din lant greu atat pe matale cvat si pe “hartistu” idiot de opera cretina.."

"O porcarie ! Daca am vrut sa ne batem joc de noi si de istoria noastra am reusit perfect !

Deci cineva isi bate joc de noi constant,temeinic si vizibil.
Infiorator sub ce guvern traim!
Nu pot sa zic decat ca sper sa fure bastinasii brunetzi imposibilitatea asta. Fiind din bronz sigur este interesanta pentru ei".

"1. Amplasamentul acela pe scari cu acel soclu este ridicol ales. 2.Nu conteaza cine este autorul, acest concept creational “modern” ne duce mai mult cu gandul la un hingher cu o potaie in brate. 3. E stupida oricum ideea in sine, de “simbol al natiunii noastre”. Cred ca s-ar fi putut face alte lucruri mult mai importante in cultura cu banii dati pe acest monument care se vrea ceva de valoare dar e o gluma proasta. Oricum, cred ca sculptorii adevarati au disparut demult din tara. Dovada o vedem in monumentele realizate in ultima vreme. Niste porcarii cu pretentii de lucrari de arta. Ex. vezi stupizenia exprimata de monumentul eroilor revolutiei sau cel al infanteristului roman. Pe cand un monument ca cel al eroilor sanitari, sau al eroilor din Dealul Spirii?
Apropo, academicianul Razvan Theodorescu mai bine ar tacea. Sa-i fie rusine! Pe cand a fost ministrul culturii a promis sa reabiliteze cetatea dacica Piatra Rosie pe care a vizitat-o cu alai mare, in surle si trambite. A venit, a vazut, a promis en-gros (mintit) si a plecat. E doar unul care face pe desteptul vorbind. Cand a avut sansa sa faca ceva pentru cultura noastra si s-a vazut de ceea ce a fost in stare".

www.gandul.info/.../statuia-imparatului-traian-din-centrul-capitalei-p...
www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?p=4064
 
Nu sunt om de arta asa ca ,in contrapartida ,parerea specialistilor din lumea artei care susţin că avem de a face cu o lucrare valoroasă.

Criticul Pavel Şuşară este dezamăgit de receptarea negativă pe care a avut-o monumentul: „Avem de a face cu un viciu de lectură greu de imaginat, dar cumva explicabil ţinând cont de starea societăţii în care trăim. Este o lucrare cu referinţe către latinitatea poporului român, o alegorie care reprezintă elementele fondatoare ale naţiei noastre: venirea romanilor prin Traian, latinitatea prin lupoaică şi trimiterea la daco-geţi prin stindardul cu coadă de balaur", este de părere specialistul.

Şuşară susţine că opera lui Vasile Gorduz, pe care îl consideră unul dintre cei mai mari sculptori români, este valoroasă. „Toată această receptare negativă porneşte de la o infirmitate a noastră, suntem incapabili să spunem «nu ştiu» şi să întrebăm pe cineva care se pricepe. Suntem de o ipocrizie fără limite. Vedem toată ziua funduri goale la televizor, dar facem crize de pudibonderie în faţa unei statui nud care nu are nimic vulgar".

Şi Rodin l-a făcut pe Balzac tot nud!

Înainte de a fi amplasată, statuia a primit inclusiv avizul Comisiei Monumentelor de For Public din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor. „Este o operă interesantă, un monument important şi o luare de atitudine. Am condus o comisie formată din profesori universitari şi rectori şi cu toţii am semnat pentru aprobarea acestui monument. Nu am ce să comentez mai mult şi nici nu avem de gând să dăm înapoi. Vasile Gorduz este un mare artist. În ritmul acesta o să ajungem să ne batem joc şi de Brâncuşi", ne-a declarat Mihai Oroveanu, preşedintele comisiei.

Ruxandra Demetrescu, rectorul Universităţii Naţionale de Arte, oferă, în loc de argument, un exemplu interesant din istoria artei franceze: „Lucrarea lui Gorduz e foarte bună, iar autorul este între cei mai mari sculptori pe care i-a avut România. Este o controversă pe care nu o înţeleg. Şi Rodin a primit comandă să-l facă pe Balzac şi l-a făcut tot nud".

Realismul-socialist a tâmpit poporul"

Nu doar oamenii de artă susţin că avem de a face cu o operă de valoare. Istoricul Zoe Petre nu vede nimic deplasat în felul în care Vasile Gorduz a ales să-l reprezinte pe împăratul Traian. „Este normal să existe o abordare mai modernă a unui personaj antic. Dacă îl reprezenta pe Traian cu lance, atunci era un kitsch, nudul e ceva absolut normal. Arta din toată lumea e plină de nuduri, nu e nimic scandalos. Realismul-socialist a tâmpit acest popor. Plus că nu se mai predă istoria artei la liceu şi iată unde am ajuns".

Zoe Petre adaugă însă că publicul nu este poate pregătit pentru o astfel de operă. „Până nu se face o educaţie a populaţiei, ar trebui renunţat la arta figurativă, la portretistică, pentru că apar astfel de controverse. Normal că omul de rând vine şi zice «cum să-l faci pe împăratul Traian dezbrăcat şi cu pisica în braţe?», dar nu are dreptate. Nu poţi să-i obligi pe artiştii români să rămână cu 100 de ani în urma artei contemporane doar pentru a face pe plac publicului", observă Zoe Petre.



http://www.adevarul.ro

Am citit ca operele lui Gorduz se menţin la o cotă de piaţă destul de ridicată pentru un artist român contemporan. În 2008, lucrarea „Înger de grădină"
22_65.jpg
a fost adjudecată de un colecţionar cu preţul de 1.900 de euro, în urma unei licitaţii organizate de Artmark. Un an mai târziu, lucrarea „Himera"
29_1_11.jpg
s-a vândut cu 1.200 de euro.

Eu n-as da banii astia dar cine-s eu sa-i judec pe cai care pricep arta :D: Io-s o iubitoare de frumos s-atat ,fara studii de specialitate.

bodo said:
Da despre asta e vorba. Nu e chiar de prost gust...e de-a dreptu' ridicola :D. Are o copie in Spania, facuta tot de nenea. Pe mine ma amuza lupoaica, pare mai degraba un caine impaiat. Si ma tot chinui sa inteleg chestia aia de la gat. e clar ca se vrea un simbol. Naiba stie ce-a fost in capul autorului.

Clar ca se vrea un simbol , un balaurul cu cap de lup - stindardul dacic :P

 
Copilaria in pictura artistilor romani consacrati.


Cântec de leagăn
3_84.jpg

Rudolf Schweitzer-Cumpăna



La pândă
1_108.jpg

Aurel Jiquidi



Sub ochii bunicii
7_82.jpg

George Catargi



Surioarele
14_78.jpg

Aurel Naray



Studiu pentru maternitate
17_74.jpg

Nicolae Tonitza



Maternitatew
118-1.jpg

Camil Ressu


Borcanul cu smântână (Smaranda)
32_66.jpg

Camil Ressu





Scolarul
Pictorul-Octav-Bancila-pictura-scoala.jpg

Octavian Bancila





 
Ar fi pacat sa treaca Sanzienele fara sa postam ceva , nu Dragaice ci fete frumoase cu ghirlande de flori pictate de diversi pictori mai mult sau mai putin cunoscuti.



thomas-dewing-the-garland1.jpg

Thomas Dewing – The Garland


jules-breton-young-women-going-to-a-procession.jpg

Procession
Jules Breton - Young Women Going to a Procession


copy-of-vladimir-makovsky-girls-in-the-sunlight-1901.jpg

Vladimir Makovsky – Girls in the Sunligh



konstantin-makovsky-russian-beauty-in-summer-garland.jpg

Konstantin Makovsky – Russian beauty in summer garland
 
vernisaj_1_4c07217c2d_thumb_630_380.jpg


Tablou pictat de actrita Mirela Chelaru care a avut vernisaj ieri ,a expus 20 de tablori dar eu nu le-am gasit .

marinela_chelaru_01_fe6987c0e7.jpg
 
Vara, in alta abordare decat cea ''clasica'',peisagistica.


charles-robinson-vara-1912.jpg

Charles Robinson



joos-de-momper-vara.jpg

Joos de Momper




giuseppe_arcimboldo-vara-1573.jpg

Giuseppe Arcimboldo



 
Ratacind eu asa, pe cararile batatorite ale internetului am gasit o pictura a lui Michelangelo, considerata a fi cea dintii lucrare a sa şi una dintre cele mai valoroase din lume pictata la varsta de 12 sau 13 ani.

SaintAnthony.jpg


Tabloul intitulat "The Torment of Saint Anthony" reprezinta mai multi demoni care incearca sa îi atragă pe Sfantul Antoniu din Ceruri.

Iata si detalii ale tabloului

michelangelo_torment_detail.jpg


Michelangelo-Michelangelo-008.jpg


Michelangelo-Michelangelo-004.jpg


Michelangelo-Michelangelo-006.jpg


Michelangelo-Michelangelo-009.jpg


Michelangelo-Michelangelo-007.jpg


Imaginile luate de aici:
http://www.guardian.co.uk
 
Pe 14 iulie 2012 se împlinesc 150 de ani de la naşterea lui Gustav Klimt (1862-1918). Legat întreaga viaţă de Viena, Klimt a influenţat în mod decisiv pictura modernă şi a făcut ca Jugendstilul să devină renumit în întreaga lume.

Mai întâi i-a speriat pe vienezi, apoi i-a fermecat: acesta este Gustav Klimt. Fiul unui gravor în aur talentat, dar sărac, a revoluţionat nu doar tehnica artistică, ci a aruncat în aer cu un avânt pasionat tabuurile privitoare la instincte şi erotism. În calitate de contemporan al lui Sigmund Freud şi Gustav Mahler, Gustav Klimt a trăit în perioada de avânt a capitalei austriece. Ca fascinant rebel al libertăţii artei şi sexualităţii, Gustav Klimt a dăruit Vienei un număr impresionant de opere de artă valoroase.

Talentul său a ieşit în evidenţă de timpuriu, astfel încât Gustav Klimt a primit o bursă graţie căreia a urmat încă de la vârsta de 14 ani Şcoala de Arte din Viena. Cu un puternic răsunet, Gustav Klimt inaugura în noul secol, epoca modernităţii: în anul 1894, când datorită reputaţiei sale de artist respectat, primea comanda de a picta plafonul Universităţii din Viena, schiţele sale libertine reuşiseră să fie sursa unui scandal cu mari reverberaţii.

Marşul triumfal al lui Klimt în lumea artistică mondială a pornit din Viena. Tablourile sale au fost expuse şi vândute în întreaga Europă, iar la New York au atins preţuri record. În special „perioada sa de aur", izvorul creaţiei unor tablouri somptuoase de o valoare materială enormă, a rămas în memoria artistică a umanităţii. Probabil cel mai renumit tablou al lui Klimt „Sărutul" (1907/08) este considerat a fi simbolul iubirii moderne: curajoasă şi risipitoare în acelaşi timp.
aaagk-gustav-klimt-the-kiss1.gif



În ultimii ani ai vieţii sale, Gustav Klimt s-a ocupat tot mai mult de o temă tipică Vienei din acea epocă: legătura strânsă dintre sexualitate şi moarte. În climatul capitalei, în care Sigmund Freud s-a aplecat asupra studiului acestei tematici din punct de vedere psihanalitic, a luat naştere tabloul „Moarte şi viaţă", care în 1911 a primit premiul întâi la Expoziţia internaţională de Artă din Roma. Gustav Klimt se stingea din viaţă în anul 1918 din cauza unui accident vascular, chiar în momentul în care dispărea o epocă. În acelaşi an au murit Otto Wagner, Kolo Moser şi Egon Schiele. Monarhia dunăreană era în ruine. Vienezii l-au îngropat pe Klimt într-un mormânt onorific din cimitirul Hitzing - şi în 2012 îşi sărbătoresc geniul pe care nu l-au uitat.


http://www.wien.info/ro/sightseeing/museums-exhibitions/klimt2012/

Clip video cu tema Klimt 2012 http://www.wien.info/ro/sightseeing/museums-exhibitions/klimt2012/video-on-klimt

O retrospectivă filmografică prin Viena anilor 1900: de la tablourile lui Gustav Klimt la magnificele clădiri Jugendstil şi până la arhitectura modernă.

Iata si cateva tablouri

z.jpg

Mireasa



Gustav_Klimt_Judith_and_HEad.jpg

Judith


Expozitia-Klimt-Bucuresti-2-copyright-PID_Sorin.jpg

Moarte si viata


Superb ,Cele trei varste ale femeii

the-three-ages-of-woman-1905-1.jpg



 
Da Vinci ramane cel mai controversat pictor,in picturile lui se cauta simboluri si''mesaje'' .Se aduc diverse argumente pro si contra dar adevarul.....cine stie care este :P
De data asta este vorba despre "Cina cea de Taina",
leonardo-da-cinci_05908400.jpg
despre faptul doi apostoli ai lui Iisus, Toma şi Iacob, sunt de fapt autoportrete ale lui Da Vinci .


Leonardo Da Vinci este artistul din spatele celor mai importante si celebre tablouri ce infatiseaza autoportrete din istorie, potrivit Daily Mail.

Un istoric de arta, Ross King, autorul best-seller-ului "Domul Brunelleschi", crede ca a descoperit noi dovezi privind faptul ca autoportretul lui Da Vinci apare de doua ori in faimoasa sa pictura murala, Cina cea de Taina.

King face referire la un poem scris in anul 1490 de catre prietenul lui Da Vinci, Gasparo Visconti, in timp ce Leonardo a pictat Cina cea de Taina. In acesta, Visconti se arata amuzat de faptul ca un artist anonim si-a pictat chipul in lucrarile sale.


lepnardo-1_02835500.jpg



leonardo-da-vinci-1_45719300.jpg


Istoricul citeaza si faimosul portret al unui om schitat in jurul anului 1515, care il arata pe Leonardo, mai in varsta. El apare cu un nas grecesc, cu parul mare si cu o barba lunga, la fel cum sunt pictati apostolii Toma si Iacob in Cina cea de Taina.

De asemenea, degetul ridicat al lui Toma este considerat de catre contemporanii artistului un gest al lui Leonardo. "Cina cea de Taina este singura lucrare in care nimeni nu a incercat sa identifice portretul lui Leonardo", a spus King.

Pictura Cina cea mai Taina a fost realizata pe un perete al manastirii Santa Maria delle Grazie din Milano, Italia, de catre Leonardo Da Vinci, pentru ducele Ludovico Sforza si ducesa Beatrice d'Este.

 
Back
Top