• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Picturi,sculpturi..(.intr-un cuvant....ARTA )

:D:
De cand am citit articolul am tot cautat materiele dar n-am gasit mare lucru ,m-am uitat cu atentie la detaliu in care este doar norul dar...cu toata bunavointa si imaginatia n-am vazut "diavolul".

Asta-i norul, vezi ceva?

141106863-1da60fb0-a503-4044-85cb-1f79368af2ba.jpg



Am gasit totusi ceva:P
Aici e inconjurat locul din nori din tabloul care înfăţişează moartea sfântului Francisc ,se vede profilul unei figuri cu nas coroiat, zâmbet viclean şi coarne întunecate la culoare ,sustine istoricul de artă Chiara Frugone.

76472180.jpg


Am gasit alta pictura a lui Gioto in care chipul diavolului este pictat mai"explicit " ca sa zic asa :D:

562px-Iuda_primind_plata_pentru_trdarea_lui_Iisus.jpg



Giotto di Bondone, sec 13-14, Cappella Scrovegni a Padova, Viaţa lui Iisus, Iuda primind plata pentru trădarea sa
 
Cum nu-l vezi uai, e in spatiul ala negru, de mijloc. Uite-l , e mic si negru si rade la noi. >:)
 
Unul dintre cei mai importanti pictori rusi ai secolului XIX a fost Karl Bruloff (1799-1852), cel care a reusit prin talentul sau apreciat în toata Europa sa faca tranzitia de la neoclasicism la romantism – în arta rusa. El provenea dintr-o familie selecta a arsitocratiei ruse din Sankt Petersburg, tatal sau fiind diplomat de cariera si ocupându-se cu gravura ca artist amator. Aceasta ascendenta i-a permis lui Karl sa calatoreasca în Europa si sa se familiarizeze cu stilurile si conceptiile artistice occidentale. De remarcat faptul ca el a avut un frate, Alexander, care a fost un mare arhitect scolit în Occident si cu realizari istorice la Sankt Peterburg (refacerea Palatului de Iarna, un teatru, o biserica luterana etc.). El a fost un talentat pictor, el imortalizând-o, printre altele, pe Natalia Puskin, sotia marelui poet.
Karl Bruloff (uneori transliterat din ruseste „Briulov”) a urmat cursurile Academiei Imperiale de Arte, dar convingerile sale artistice l-au facut sa refuze stilul clasic, academic al profesorilor sai si sa se îndrepte spre neoclasicismul (de tip Louis David) si mai ales spre romantismul de tip Velàzquez sau Delacroix.

brulloff_karl_diana_endymion_satyr.jpg


Diana, Endymion şi Satyr. 1849



18.jpg


Dimineaţa italiene. 1823 (Imi place f tare


De altfel, cea mai importanta lucrare a carierei sale a realizat-o în Italia, între anii 1830 si 1833, si care este intitulata „Ultima zi din Pompeii”. Este o capodopera monumentala, cu dimensiunile de 4,65 metri pe 6,51 metri si care reprezinta într-o conceptie dramatica impresionanta, reactia locuitorilor din Pompeii în timpul eruptiei vulcanului Vezuviu din anul 79 d.Ch.

800px-Briu1.jpg


Pânza i-a fost comandata de printul Anatoli Demidov, donata tarului Nicolae I si expusa la Academia Imperiala de Arte. Exceptionala lucrare a fost apreciata în întrega Europa, fiind expusa în mod special la Louvre.

Artistul s-a inspirat din cronicile despre acel dezastru si respecta informatiile gasite din acea epoca. Astfel, se stia ca eruptia masiva (relatata prima oara de Pliniu cel Tânar) a ucis locuitorii orasului prin norul de cenusa (practic a plouat sase ore cu cenusa si roci) si fum. Dar a existat si ipoteza conform careia cea mai mare parte a victimelor s-a datorat temperaturii uriase de la sol, estimata la 250 grade Celsius! Din cauza acestui flagel termic, oamenii au fost ucisi în situatii domestice diferite si apoi acoperiti cu un strat de douazeci si cinci de metri de material vulcanic. Karl Bruloff ne ilustreaza disperarea oamenilor care încearca sa se acopere, sa-si protejeze copiii sau sa fuga din calea urgiei cu diverse obiecte de valoare. În zona centrala a pânzei sunt doua grupuri magistral înfatisate: o familie de patru persoane (sot, sotie si doi copii), acoperiti, care privesc îngroziti spre vârful vulcanului, si o mama deja rapusa, implorata parca de copilul ei sa revina la viata.


Detalii :

briullov67.jpg


briullov67.jpg


briullov69.jpg


Emotionanta lucrare sugereaza ca au existat supravietuitori. Nici astazi nu se stie câte victime au fost, probabil peste o mie de persoane. Cert este ca 332 de trupuri au fost descoperite intacte în cenusa... Mai remarcam faptul ca dupa îmbracaminte, Karl Bruloff a tinut seama ca istoricii vorbesc de luna august din anul 79 d.Ch., dar cercetari recente spun ca ar fi vorba de luna noiembrie, dupa fructele gasite în cenusa. Artistul foloseste în context portretul contesei Iulia Samoilova, o amica de-a sa. El însusi apare într-un colt al tabloului... Aceasta capodopera a artei ruse poate fi admirata la Muzeul de stat din Sankt Petersburg.


surse:
http://iskusstvu.ru/brjullov_karl/photo/19?str=50&page=1

http://www.revistamagazin.ro

Aici puteti vedea mai bine detaliile, data fiind marimea tabloului http://iskusstvu.ru/photos.php?id=19&type=man
 
Si tot Karl Bruloff

brulloff_karl_scene_at_the_entrance_of_a_cathedral.jpg

Intrarea un catedrala


brulloff_karl_confession_of_an_italian_woman.jpg

Confesorul
 
"Cina cea de taina" amenintata cu poluarea

A supravietuit secolelor, schimbărilor politice, războaielor, bombardamentelor. Acum se confruntă cu un inamic modern: poluarea. Este vorba despre pictura ”Cina cea de taină” a lui Leonardo Da Vinci, aflată într-unul dintre cele mai poluate orașe din Europa de vest.



În 2009, administrația bisericii Santa Maria Delle Grazie, unde se află pictura în original, a instalat sisteme sofisticate de încălzire, ventilație și aer condiționat, pentru a proteja opera de poluarea din Milano. Pentru a testa eficiența acestor sisteme, oficialii italieni au chemat specialiști în ingineria mediului care au testat și monitorizat aerul din interiorul bisericii și au comparat în permanență rezultatele cu starea aerului de afară. Un raport asupra rezultatelor va fi prezentat de către o echipă de monitorizare chiar în luna decembrie, la Milano. Concluziile specialiștilor sunt că, într-adevăr, poluarea din interior a fost redusă considerabil datorită sistemelor instalate de către biserică, în ciuda faptului că până și vizitatorii, ba chiar și pictura însăși, sunt o sursă continuă de poluare.

Echipa care a monitorizat valorile aerului a lucrat timp de un an, măsurând în permanență interiorul și exteriorul, pentru comparație. Deocamdată, în ceea ce privește lupta cu poluarea din exterior, se pare că autoritățile italiene câștigă bătălia: în zona unde este expusă pictura, s-a reușit reducerea concentrațiilor poluatoare și cu 94%, față de concentrațiile din exterior. Pericolul, însă, rămâne: sursele interioare de poluare amenință integritatea picturii. Grăsimi de pe pielea vizitatorilor pot veni în contact cu mici particule de praf și se pot depune pe pictură, spre exemplu. Până și pictura însăși este o sursă de poluare, din cauza micilor particule provenite de la ceara folosită în procesele de conservare de până acum. Studiul care va fi prezentat în decembrie oferă, dincolo de concluziile privind amenințarea poluării la adresa picturii lui Da Vinci, și posibile soluții pentru conservarea altor opere de artă aflate într-un pericol similar.

http://totb.ro/”cina-cea-de-taina”-a-lui-da-vinci-amenintata-de-poluare
 
În 1946, K. Zambaccian a donat statului casa și colecția sa de artă, în total 310 lucrări. O parte dintre ele au fost accesibile publicului încă din 1947, când a fost inaugurat muzeul. Colecția se distinge în special prin calitatea deosebită a lucrărilor de artă românească. Acestea oferă o imagine sintetică a evoluției artei românești, din a doua jumătate a secolului al XIX-lea până la mijlocul secolului următor. În patrimoniul muzeului se află picturi semnate de Nicolae Grigorescu, Ioan Andreescu, Ștefan Luchian, Jean Al. Steriadi, Gheorghe Petrașcu, Nicolae Tonitza, Nicolae Dărăscu, Theodor Pallady, Iosif Iser, Corneliu Baba, Alexandru Ciucurencu, Horia Damian, Alexandru Padina, Ion Țuculescu, precum și lucrări de sculptură ale unor mari maeștri: Dimitrie Paciurea, Oscar Han, Corneliu Medrea, Ion Jalea, Constantin Brâncuși.

Aceasta este "versiunea oficiala",iata adevarul despre aceasta colectie de la ultimul descendent al familiei.


Numele Zambaccian - celebru în perioada interbelică - a revenit în spaţiul public, după anul 2000, într-o formă improprie, care nu avea legătură cu colecţiile de artă, ci cu termopanele lui Adrian Năstase: scandalul Zambaccian. Nimeni nu şi-a pus problema că există şi un descendent al acestei familii cu nume de stradă.



Proces în derulare
„Adevăratul scandal Zambac­cian abia începe” - titra „Săptă­mâ­na Financiară” prin aprilie 2008. Era vorba despre declanşarea unui proces neaşteptat, intentat de ul­ti­mul descendent al familiei, Marcel Zambaccian, statului român, pentru încălcarea clauzelor donaţiei făcute de unchiul său Krikor şi tatăl său Onik. La momentul deschiderii proce­su­lui lipseau, din cele 295 de lucrări ale celebrei colecţii, 86 de tablouri şi 29 de sculpturi. Acum, numărul pieselor lipsă s-a redus la patru (două de Tonitza şi două de Petraşcu), rămânând în dispută şi problema expertizei. Procesul se află în derulare, la Curtea de Apel.

„Nu mi-a mai rămas decåt o singură misiune”
Marcel Zambaccian are 85 de ani şi o vitali­tate de invidiat. În fie­ca­re zi se duce la „ser­vi­ciu”, adică la Galeria care poartă numele fami­liei, mutată nu de mult pe Şos. Mi­hai Bravu nr. 136, administrată de prietenul şi pro­tectorul său Adrian Boeriu. Uneori se duce să ia masa în centrul istoric, la un res­tau­rant cu nume muzical (Ceaikovski), de pe o stradă cu nume de pictor (Ni­co­lae Tonitza) unde, de altfel, am şi stat de vorbă. Are o bu­cu­rie de a po­vesti pe care numai pasiunea pentru artă o depăşeşte.
„Sunt puţin amărât pentru că eu, ca ul­tim descendent al Zambac­cienilor, nu am pu­tut să duc mai departe tradiţia de colecţionari a familiei. Acest lucru nu s-a datorat însă voinţei mele, ci conjuncturii istorice. Când aş fi putut s-o fac, a venit comunismul, când s-a terminat comunismul era prea târziu. Nu mi-a mai rămas decât o singură misiune: să salvez de la dispariţie colecţia realizată de un­chiul meu, Krikor, şi de tatăl meu, Onik, şi do­nată statului român. Nu are rost să mai amintesc în ce condiţii s-au făcut acele do­na­ţii, acest lucru se ştie”. Se ştie, într-adevăr: au fost, ca toate celelalte (Dona, Weinberg, Cioflec, Ion Dumitrescu Popovici), donaţii cu pistolul la tâmplă.

Primul Zambaccian venit în Romånia: Agop Zambaciev
Dar, dincolo de conjunctura ne­plă­cută prin care am ajuns să ne cu­noaştem (procesul de care am a­mintit), Marcel Zambaccian este o is­torie vie a Bucureştiului interbe­lic şi post­belic, dar şi a restului de se­col, prin amintirile părinţilor şi bu­nicilor. „Primul Zambaccian ve­nit în România, străbunicul meu, se nu­mea Agop Zambaciev - poves­teş­te Marcel Zam­baccian. Avea mul­te proprietăţi în Bulgaria, de-a lungul Dunării, şi s-a stabilit în Con­­s­tan­ţa, unde se putea câştiga mai uşor din comerţ. Se întâmpla mult înaintea masa­crului armenesc de la Musa Dag din 1915, ba chiar înaintea Răz­boiului de Inde­pen­denţă din 1877. După război, Do­­brogea a devenit ofi­cial pământ românesc, iar locui­torii, indi­ferent de etnie, au căpătat, prin decret re­gal, ce­­tăţenia română. La Constan­ţa s-au născut şi bunicul meu, Şte­fan, şi tatăl meu, Onik, şi unchiul Krikor”.

De pe Strada Regală pe Căpitan Demetrescu
În timpul Primului Război Mon­dial, Krikor Zambaccian era sublocotenent în ar­ma­ta română, fi­ind camarad de arme cu sculp­to­rul Ion Jalea. „Unchiul meu atunci a luat contactul cu artiştii - poves­teş­te în con­ti­nuare Marcel Zam­bac­cian. Era pe frontul din Moldova, în 1917, şi a intrat în anturajul gru­pului de pictori şi sculptori de la Iaşi: Corneliu Medrea, Iosif Iser, Ştefan Dumi­trescu, Camil Ressu, Theodorescu Sion, unii dintre ei înrolaţi, ca şi el. După război, gru­pul s-a mutat în Bucureşti, iar un­chiul meu l-a cooptat şi pe tata în comerţul cu tablouri. Di­fe­renţa din­tre ei era că tata a fost mai pon­de­rat şi mai responsabil, ocu­pân­du-se în pri­mul rând de afacerile familiei, pe când Krikor era aproa­pe obsedat de colecţie. De aceea pro­babil, nici nu a avut copii, deşi era însurat cu Alşaluis Zambaccian, pentru că nu era în stare să iu­beas­că altceva sau pe altcineva mai mult decât tablourile sau sculpturi­le achiziţionate.
Krikor Zambaccian era un ma­niac. Iubea tablourile mai mult de­cât propria familie. Dacă ar fi fost să aleagă între a da un tablou la ca­re ţinea foarte mult sau a i se tăia de­getele de la mână, opta pentru tăierea degetelor. Tata era altfel, era cel care dirija banii familiei. Exas­pe­­­rat de excesele lui Krikor, care de­z­e­chi­li­bra bugetul afacerilor, tata a vrut, la un mo­ment dat, să-şi re­tra­gă cota-parte şi să-l lase pe frate-său singur. Nu l-a lăsat însă bunica”.
După război, în 1920, familia Zam­baccian s-a mutat în Bucureşti, pe Strada Regală (azi, Câmpineanu) nr. 9. „La parter stă­teau bunicii, la etajul unu Krikor cu nevastă-sa, Alşaluis, la etajul doi părinţii mei cu cei doi copii, eu şi frate-meu, Jac­ques. După doi ani noi ne-am mu­tat pe strada Sofia, iar Krikor pe Va­sile Lascăr. După alţi patru ani, Kri­kor a vândut acolo şi s-a mutat în Matei Millo, iar în decembrie 1943 pe strada Căpitan Demetrescu. Toţi prietenii, toată protipendada l-au considerat pe Krikor nebun, căci momentul era cåt se poate de nepo­trivit pentru o asemenea investiţie: nem­ţii pierdeau teren pe toate liniile, iar Uniunea Sovietică se pre­gă­tea să atace România”.

Casa văduvei şi månia mareşalului
Casa care adăposteşte Muzeul Zambaccian fusese construită de prim-ministrul Mihai Antonescu pentru Elena Kerciu, văduva unui pilot (Ion Kerciu), mort într-un accident de avion. Mihai Antonescu avea o relaţie cu văduva pilotului (el burlac, ea văduvă...) şi îi făcea tot fe­lul de favoruri neprincipiale. Sim­ţind că războiul se va termina rău pentru Germania, Mihai (Ică) An­tonescu şi-a trimis iubita în El­veţia şi a încercat să-i trimită ilegal o cantitate de napoleoni de aur pes­te gra­ni­ţă. Tentativa a fost desco­pe­rită, iar transportul a fost stopat la va­mă. Fapta prim-ministrului a ajuns, cum era de aşteptat, la urechile mareşalului, care a vrut să-l destituie. A scăpat ca prin urechile acului de mânia acestuia, la intervenţia soţiei sale şi a Veturiei Goga. Acestea au fost circumstanţele în care Krikor a cum­pă­rat casa, oficial de la Elena Kerciu, dar, în fapt, de la Mihai Antonescu, în decembrie 1943.
În 1947, când, prevenit de Mi­hail Sado­veanu despre ce-l aşteaptă dacă nu va dona statului colecţia, Krikor a făcut prima tranşă a dona­ţiei, primarul de atunci al capitalei, generalul Victor Dombrovski, a schimbat numele străzii în Muzeul Zambaccian, nume pe care-l are şi astăzi.

Consilierul de artă al protipendadei
În „Bietul Ioanide” şi „Scrinul Negru”, Călinescu vorbeşte de un co­lecţionar de artă pe nume Ma­nin­gomian, un fel de consilier al protipendadei bucureştene care cumpăra obiecte de artă. Ei bine, pro­totipul acelui personaj, cu nu­me­le şi cu datele foarte puţin schimbate, era Krikor. Acesta era prieten cu George Călinescu, care a simţit nevoia să-l evoce, transformåndu-l în personaj de roman.

http://www.sfin.ro
 
Cel mai valoros nud semnat de Nicolae Tonitza, scos la licitatie


Cel mai valoros nud realizat de pictorul Nicolae Tonitza, evaluat la o suma cuprinsa intre 150.000 si 250.000 de euro, va fi scos la vanzare la Licitatia de Iarna organizata pe 14 decembrie, la Ateneul Roman din Capitala, de casa Artmark, intr-un eveniment care va marca trei ani de la infiintarea Artmark.

Pe langa Licitatia de Iarna 2011, Artmark organizeaza si expozitia "100 de capodopere", la Iasi, informeaza Mediafax.

La ambele evenimente vor putea fi admirate capodopere semnate de Ioan Andreescu, Nicolae Grigorescu, Camil Ressu, Nicolae Tonitza, Theodor Pallady, Octav Bancila, Nicolae Darascu, J. A Steriadi si Gheorghe Petrascu.

La Licitatia de Iarna 2011 sunt scoase in vanzare doua lucrari semnate de Nicolae Grigorescu, "Tarancuta cu turma de oi, pe Valea Muscelului", cu un pret estimativ situat intre 50.000 si 100.000 de euro, si "Care cu boi la Oratii", evaluata la 120.000 - 220.000 de euro.

Cea mai importanta piesa a licitatiei este cel mai valoros nud realizat de Nicolae Tonitza si scos vreodata la vanzare, "In iatac". Lucrarea este clasata in categoria "Tezaur" a Patrimoniului National Cultural Mobil si provine din renumita colectie a doctorului Iosif Dona.

Licitatia de Iarna 2011 va avea loc la Ateneul Roman din Bucuresti, pe 14 decembrie, de la ora 19.30.

http://www.ziare.com/cultura/pictor...icolae-tonitza-este-scos-la-licitatie-1137951
 
In fiecare iarna ,acelasi subiect "Craciunul a devenit ceva comercial",ei bine, nu-i chiar asa,si tablou lui Genrich Manizer o demonstraza.

81148578_large_004770002.jpg


Cumparaturi de Craciun-Genrich Manizer (1847 – 1925
 
Lucrarea „Pe faleză sub umbrelă”, semnată Gheorghe Petraşcu, va fi scoasă la vânzare, pe 17 ianuarie, de Casa de Licitaţii Alis. Tabloul (ulei pe pânză, 50,5x64,5 cm), estimat la valoarea de 400.000 de lei, face parte din colecţiile Dr.I. Siligeanu şi Dr.I. Baba.

O altă pictură valoroasă pusă în vânzare de Alis este „Portretul Berthei Bovy” de Theodor Pallady, evaluată la 170.000 de lei, şi care provine din colecţia Radu Don. Sesiunea de licitaţie va mai scoate la rampă tablourile „Gura Satului” (Ion Theodorescu Sion), estimat la 30.000 de lei, „Flori mov” (Constantin Piliuţă), la 22.000 de lei, „Peisaj de toamnă” (Arthur Verona), apreciat la 16.000 de lei, sau „Portret de ţărancă” (Ion Ţuculescu), a cărui valoare se ridică la 15.000 de lei.


http://www.jurnalul.ro
 
Poșetă creată de Leonardo da Vinci, prezentată în premieră la Florenţa .



După mai multe luni de cercetări minuţioase, oamenii de ştiinţă au reuşit să reconstituie desenele unei genţi unicat, concepută de celebrul Leonardo da Vinci în anul 1497, potrivit news.discovery.com. Geanta a fost prezentată în premieră, joi, la Florenţa, Italia.
Poșeta desenată de Leonardo da Vinci a fost creată de casa de modă Gherardini și prezentată oficial la Florența

Schiţa a fost publicată pentru prima oara in 1978, de către Carlo Pedretti, unul dintre oamenii de ştiinţă pasionaţi de activitatea lui Da Vinci, desenul fiind descoperit printre miile de schiţe cuprinse în Atlantic Code.
da_vinci_geanta.jpg



Dat uitării pentru mai mult de trei decenii, desenul a fost reconstituit de către Agnese Sabato şi Alessandro Vezzosi, directorul muzeului din oraşul natal al lui Da Vinci.

"Leonardo da Vinci a creat o serie de accesorii de modă, dar această geantă are ceva unic. Combină armnios frumuseţea cu utilitatea", a declarat Vezzosi într-un interviu acordat Discovery News.

Mai mult decât atât, casa de modă Gherardini a transpus în realitate ideea lui Da Vinci, geanta din piele fină, denumită "Pretiosa", fiind piesa de rezistenţă a unei prezentări de modă ce a avut loc joi la Florenţa.

"Este o poşetă foarte şic, care îmbină modernismul cu conceptul vintage, fiind de asemenea foarte funcţională. Cred că este exponentul perfect al tradiţiei florentine privind prelucrarea pielii. Da Vinci dezaproba total conformismul şi excesul de ornamentaţii", consideră Lorenzo Braccialini, directorul de marketing al companiei Braccialini, cea care deţine casa de modă Gherardini.


geanta_da_vinci_01_c49175ac99.jpg



http://www.evz.ro
 
Doua lucrari realizate de Brancusi sunt scoase la Licitatia de Avangarda si Expresionism, organizata de Artmark saptamana viitoare.

Prezenta lui Constantin Brancusi pe piata romaneasca de licitatii publice reprezinta un eveniment unic. Cea mai scumpa opera a sculptorului roman, „Madame L.R.", a fost vanduta, in 2009, cu 37,1 milioane de dolari, in cadrul unei licitatii la Paris.

Constantin Brancusi, celebru pentru sculpturile sale geniale, a avut de-a lungul vietii o pasiune pentru documentul fotografiat, lasand de asemenea nenumarate desene valoroase. Casa de Licitatii Artmark scoate la vanzare, pentru prima data in Romania, doua lucrari semnate de artist. Una dintre acestea, desenul „Pupaza cu mot” (penita pe hartie, 27,4 x 38 cm, est. 5.000 – 10.000 €), este scoasa la vanzare de catre un colectionar privat din Bucuresti, care l-a achizitionat in trecut de la o licitatie Christie’s. Desenul reprezinta un proiect de ilustratie pentru volumul de poeme „Plante si animale”, publicat de Ilarie Voronca la Paris, in 1929. Scriitorul facea parte din cercul de prieteni ai artistului.

Pupaza_cu_mot_Constantin_Brancusi_5bd38ca5c1.jpg


Cea de-a doua lucrare semnata de Brancusi este fotografia-obiect artistic „Peile rosi”, datata in 1906, care are o valoare estimativa cuprinsa intre 2.000 - 4.000 €. Textul de pe verso, datat si localizat la 28 septembrie 1906, in Paris, ne spune: „Baeatul Tati! Fa zvon in tara ca steagul Oltului a inceput sa sa urzasca la buricul pamantului. Sunt primit la Salon cu trei opere. Te serut Costachie. Monsieu Ion Georgiean, Doctorand, str. Izvorului, nr. 18, Bucarest, Roumanie”.

Interesanta este insa si imaginea de pe fata cartii postale. „Peile rosi” este una dintre sculpturile distruse de artist in 1907, intr-un acces de razvratire fata de ceea ce crease in perioada impresionismului la care Brancuși aderase ca și elev al lui Rodin. Astfel, cartea postala trimisa prietenului Gheorghian-Popescu este unicul document ramas, care prezinta una dintre operele disparute. Fotografia a fost reprodusa cu ocazia Centenarului Brancusi din 1976 in „Romania Literara” si provine din colectia privata bucuresteana Calin Eftimie.

thumb_422_x_552_36925-peile-rosi-constantin-brancusi.jpg


In afara de cele doua lucrari semnate de Brancusi, Licitatia de Avangarda si Expresionism propune iubitorilor de creatii artistice integrate celor doua miscari moderniste, o selectie remarcabila de 140 de picturi și sculpturi.

Lotul principal este „Portret pentru mai tarziu (Poetul Ion Minulescu)” de Victor Brauner (ulei pe panza, 73,5 x 60 cm, est. 100.000 – 200.000 €), pictura care a facut parte, de-a lungul timpului, din mai multe colectii importante din Romania si Germania. Opera, prezentata in expozitia din 1929, de la Bucuresti, a grupului Arta Noua, il infatiseaza pe poetul reprezentant al Simbolismului romanesc si apropiat al cercurilor avangardiste, intr-o maniera ce anunta suprarealismul cu care creatia lui Brauner avea sa aiba, mai tarziu, raporturi stranse.

O capodopera a expresionismului romanesc este pictura „Indurerata” semnata de Nicolae Tonitza (ulei pe carton, 42 x 27 cm, est. 30.000 – 50.000 €), provenind din celebra colectie dr. Iosif Dona. Portretul a fost confiscat in anii ’50 si inclus in patrimoniul Muzeului Colectiilor de Arta. Clasata in categoria Tezaur a Patrimoniului National, opera a fost prezentata in expozitii si reprodusa in literatura de specialitate cu mai multe ocazii si se afla, din 2007, intr-o importanta colectie bucuresteana.

Licitatia de Avangarda si Expresionism propune opere realizate de avangardiști romani de circulatie internationala, precum Jacques Herold, Marcel Iancu, Herman Maxy, Jules Perahim, Arthur Segal sau de expresioniștii romani cei mai importanti precum Iosif Iser, Ion Tuculescu, Corneliu Baba, Hans Eder etc.

Cele doua licitatii, Licitatia „Epocii de Aur” si Licitatia de Avangarda si Expresionism, vor avea loc la Athénée Palace Hilton, joi, 26 ianuarie 2012. Operele pot fi admirate la sediul Artmark, Palatul Cesianu - Racovita, incepand de astazi, pana pe data de 25 ianuarie, intre orele 11.00 – 21.00 si la Athénée Palace Hilton, in ziua licitatiei, intre orele 11.00 – 19.3

http://www.casamea.ro/
 
4.jpg



250 de milioane de dolari! Atât a plătit familia regală din Qatar pentru un celebru tablou al lui Paul Cézanne. Astfel, "Jucătorii de cărți" a devenit cea mai scumpă operă de artă, în urma unei tranzacții realizate anul trecut, dar care a fost dezvăluită abia joi de revista Vanity Fair.

"Jucătorii de cărți" este unul dintre cele cinci tablouri semnate de Cézanne pe această temă. Celelalte patru se află atârnate în muzee prestigioase precum Musée d'Orsay din Paris şi Metropolitan Museum of Art din New York, potrivit cotidianului New York Post, citat de Mediafax.

Familia regală din Qatar n-a făcut încă niciun comentariu cu privire la această tranzacție, însă se pare că tabloul va fi expus la Muzeul Național al Qatarului, care este deocamdată în renovare și urmează să fie deschis în 2014.

Pictura lui Cezanne s-a vândut cu peste 100 de milioane de dolari mai mult decât lucrarea care deţinea anterior recordul pentru cea mai mare sumă plătită - "No. 5, 1948", de Jackson Pollock, care s-a vândut cu 140 de milioane de dolari la o licitaţie privată în 2006, potrivit informaţiilor apărute în presă.


http://www.adevarul.ro
 
5f99f17ca6e464dc9ddde7c5a21d7ffc_9ff91700e0.jpg


Marea Britanie a reușit să păstreze tabloul lui Tițian „Diana și Callisto”, pe care Ducele de Sutherland îl scosese la licitație.
În pictura lui Tiţian, cerbul nu fuge de vânător, de Diana sau de Hades, ci caută un izvor

National Gallery din Londra a făcut o chetă și a reușit să adune suma cerută de Duce, 45 de milioane de lire.
 
Femeia in arta si in viata

Femeia nu are varsta. Femeia are un trup, un status, o culoare a pielii, o etnie, o religie, o cultura si un suflet. Dar nu are varsta. Femeia se defineste prin epoca in care traieste si prin cei care o iubesc. Femeia arareori se iubeste pe sine si arareori se intelege. De ce? Poate pentru ca are atatea functii si atatea lucruri de dus la capat incat multidimensionalitatea ei e greu de cuprins in cuvinte.

WilliamClarkeWontner-AnElegantBeauty.jpg

"O frumusete eleganta" de William Clarke Wontner (1857 - 1930)

Iubita, sotie, mama, bunica, prietena, artista, om de stiinta, femeie... si ar mai fi multe. Picasso a vazut femeia fatala si multifatetica, Dali a vazut-o atat de complexa incat a renuntat a mai intelege fiecare particica in parte si a iubit intregul. Femeia danseaza in istorie sub semnul transformarii si al devenirii, caci fiecare celula de viata cere de la ea sa fie altcineva. Barbatul nu e atemporal: razboinicul si vanatorul s-au transformat de-alungul timpului in barbatul care petrece multe ore la birou, are salar bun si ne face sa radem. Femeia insa ramane sotie si mama inainte de toate.

Picasso-Femeieinfotoliu1913.jpg

Femeie in fotoliu" -Pablo Picasso



SalvadorDali-RaphaelesqueHeadExploding.jpg


"Cap rafaelesc explodand"-Salvador Dali

Femeia e supusa vicisitudinilor modei. In trecut, femeia durdulie era cea mai cautata pentru ca simboliza longetivitate, sanatate si o masinarie de facut copii cu garantii. In prezent femeia-schelet are cea mai mare trecere pentru ca medicina a avansat suficient pentru ca un corp firav sa ajunga la batranete. Ceea ce nu intelege femeia moderna e artificialul intregii situatii prezente. Ceea ce vrea sa faca femeia moderna e sa stearga cu buretele milioane de ani de evolutie. Ceea ce spera femeia moderna e ca intr-o zi sa se descopere o dieta-minune si chirurgiei estetice sa-i scada pretul. Ceea ce nu stie femeia moderna e ca fiecare corp e individual, fiecare corp e prins in radacini genetice si ca oricat l-ai cioparti si pedepsi, el ramane acelasi. Ceea ce ar trebui sa faca femeia moderna e sa invete sa se iubeasca pentru ceea ce este si nu pentru ceea ce moda vrea sa faca din ea, sa isi imbratiseze radacinile, sa inteleaga ca fiecare femeie are un corp cu o constitutie diferita, ca genetica nu poate fi invinsa, ca singurul remediu natural e de a ne accepta propriul corp, de a-l iubi si ingriji, pentru ca nu avem decat unul.

AlexeiVasilievichTyranov-YoungHousewife.jpg

"Tanara sotie" (1840) de Alexei Vasilievich Tyranov (1801- 1859)

Nu cred ca exista pe lumea asta femeie care sa fie in totalitate multumita de corpul ei, dar statistic vorbimd, numarul femeilor care raman singure pentru ca nimanui nu-i place de ele, e foarte mic. Fiecare sac are petecul lui. Ceea ce tie nu-ti place altuia poate sa-i placa mult. Uimitor e ca daca ne uitam la femeile din aceste tablouri, fiecare in parte e frumoasa, nu pentru ca e perfecta, ci pentru ca in fiecare pictorul a descoperit ceva frumos. Nu toti suntem pictori, dar toti stim sa citim printre randuri.

lisabethVige-Lebrun-MarieAntoinette.jpg

"Marie Antoinette à la Rose" - Élisabeth Vigée-Lebrun (1755 - 1842)

Ceea ce e si mai surprinzator e ca invatam sa traim cu o anumita inaltime, cu o anumita boala, dar ne este foarte greu sa invatam sa traim cu cateva kilograme in plus. Mai rau de atat e faptul ca incercam in moduri atat de stupide sa scapam de ele incat ajungem sa ne debilitam corpul pana la suferinta. La ce bun toate astea? Pentru a fi in pas cu o moda careia nu-i pasa de noi si de sanatatea noastra?



http://psihologia-artei.blogspot.com
 
Fresca a lui Leonardo Da Vinci, ascunsa de 400 de ani intr-un perete?


O fresca a lui Leonardo da Vinci ar putea fi ascunsa sub suprafata originala unui perete din Palazzo Vecchio, Florenta, care nu a mai fost vazuta de 400 de ani.

Dovezile adunate de experti arata ca in acest caz s-a folosit aceeasi culoare neagra folosita de Leonardo Da Vinci si pentru a picta "Mona Lisa", relateaza France 24.

Descoperirea ii apartine profesorul de arta Maurizio Seracini, de la Universitatea din San Diego. Acesta a explicat ca vopseaua gasita a fost folosita exclusiv de Da Vinci in lucrarile sale, iar "Mona Lisa" a fost pictat in aceeasi perioada.

Totusi, mai exista urme de indoieli. "Suntem in stagiile preliminare ale cercetarilor si mai avem mult de munca pentru a rezolva misterul, dar dovezile sugereaza ca suntem in locul potrivit", a spus Seracini.

Da Vinci ar fi inceput sa picteze fresca reprezentand luptele dintre milanezi si florentini din 1440, dar nu a reusit sa o termine. Contemporanii sai i-au laudat munca, iar pictorul Peter Paul Rubens a desenat o copie a sa. In aceasta copie, se pot observa scene sangeroase de lupta intre calareti cu sabii si infanteristi.

Unii istorici sunt de parere ca fresca ar fi fost acoperita acum 400 de ani, pentru a conserva opera lui Da Vinci.

http://www.ziare.com/magazin/descop...-ascunsa-de-400-de-ani-intr-un-perete-1155715
 
Acesta este fresca "Bătălia de la Anghiari", f frumoasa.

leonardo-da-vinci-the-battle-of-anghiari-detail-1505.jpg
 
Toata lumea a auzit de Leonardo da Vinci si de pictura "Cina cea de taina "dar putin sunt aceia care stiu ca s-a strecurat o greseala in momentul in care a fost facuta restaurarea acestui tablou.
Este vorba despre mâneca stângă a Mântuitorului, care n-ar fi trebuit să stea pe masă, ci ar fi trebuit să curgă pe lângă marginea ei.

cina_cea_de_taina_38928500.png



original-restaurat.jpg

Original


copie.jpg

Copie



 
Pictorul spaniol Juan Gris este celebrat asrtazi de Google, la 125 de ani de naştere. Alături de Pablo Picasso şi Georges Braque, el este unul din principalii reprezentanţi ai cubismului. Google marchează această zi printr-un doodle special, pictat în stil cubist.
Juan Gris s-a născut la 23 martie 1887 în Madrid, cu numele José Victoriano González Pérez, fiu al unui negustor înstărit. A început să picteze de tânăr, iar în anul 1902 intră la şcoala de arte "Escuela de Artes y Manufacturas" din Madrid. Însă a părăsit repede şcoala şi a plecat să studieze în atelierul lui José Moreno Carbonero, sub îndrumarea căruia, mai târziu, va studia şi Salvador Dalí.


Criticii de artă l-au considerat pe Juan Gris un pictor mult mai coerent şi mai estetic decât Pablo Picasso. Cei doi s-au cunoscut la Paris şi au devenit prieteni. Juan Gris începe cu adevărat să picteze spre sfârşitul anului 1910, şi este cucerit de maniera cubistă, concentrându-se pe stilul analitic.

Cu ajutorul galeristului Daniel-Henry Kahnweiler, Gris începe să expună la diverse expoziţii, mai întâi la Salonul Artiştilor Independenţi, împreună cu cercul artiştilor de orientare cubistă, apoi la expoziţia "Section d'Or". Unul din primele sale tablouri îl reprezintă pe Picasso.
În afară de pictură, Gris se ocupă în egală măsură de gravură şi ilustraţii, execută totodată şi sculpturi din tablă tăiată, influenţat de sculptorul Jacques Lipchitz. În plus realizează decoruri şi costume pentru unul din spectacolele de balet ale lui Serghei Djaghilev cu "Les Ballets Russes" şi pentru opera "La Colombe" a lui Charles Gounod.
A murit de leucemie la doar 40 de ani.

Recordul pentru o lucrare de Juan Gris vândută în cadrul unei licitaţii a fost stabilit în noiembrie 2010, când pictura sa "Violon et guitare" a fost adjudecată pentru o sumă de 28,6 milioane de dolari, potrivit presei internaţionale.

398px-Juan_Gris_-_Glass_of_Beer_and_Playing_Cards.jpg

Pahar de bere şi joc de cărţi



430px-Gris2.jpg

Bărbat în cafenea



477px-The_Painters_Window_Juan_Gris.jpg

Fereastra pictorului


761px-Fantmas_-_Juan_Gris.jpg

Fantomas


http://ro.wikipedia.org/wiki/Juan_Gris


 
In afara de culori, nu prea ma dau in vant dupa cubism. E prea abstract pentru mine. :P
 
Stii cum ma amuz si-mi " verific "intuitia? Nu citesc titlul picturii si incerc sa-l intuiesc sau macar sa ghicesc ce anume reprezinta liniile frumos colorate :P
 
Back
Top