Cum sa nu distrugi prematur ambreiajul
De fapt, discul de ambreiaj. Multi soferi fac niste greseli elementare cand conduc, din nestiinta sau ignoranta. Problema este ca aceste greseli se transforma repede in costuri mari cu reparatia, costuri care ar putea fi evitate foarte usor.
Una din greselile astea tine de manevrarea gresita a ambreiajului. Am auzit mai demult de un caz in care proprietarul s-a prezentat la service (avea un Ford Focus) cu ambreiajul uzat la mai putin de 10.000 km. Pentru ca omul nu ridica niciodata complet piciorul de pe ambreiaj. Si l-a frecat pana l-a distrus.
Discuri ambreiaj Ideea este ca NU se merge niciodata cu ambreiajul apasat. Nici macar putin. Pedala se elibereaza complet intre schimburile de trapte. Am vazut soferi care nu dau drumul complet la ambreiaj cel putin in treapta I. Pentru ca stiti cum e.. prima treapta e scurta si schimbi repede a doua. Iar unii nu mai elibereaza complet pentru ca oricum, zic ei, schimba a doua repede. Greseala. Unii stau cu piciorul pe ambreiaj si in treptele intermediare, pana ajung la ultima, pentru ca vor sa schimbe mai repede. Ei bine, in felul asta, discul de ambreiaj se uzeaza repede. Si e mai bine sa nu afli cat costa.
O alta greseala. Unii stau cu piciorul pe ambreiaj la semafor. In felul asta se distruge rulmentul de presiune, care va incepe sa “fluiere” si apoi ai sansa sa schimbi nu doar discul, ci intreg kitul de ambreiaj.
Concluzia: ambreiajul nu trebuie sa patineze decat putin, cand pleci de pe loc si (si mai putin) cand schimbi treptele. Atat. In rest, daca nu-i dai drumul complet, daca mergi cu el patinat (viteza o dozezi din acceleratie, nu din ambreiaj), daca ajunge sa miroasa, nu e bine. Se lasa cu milioane platite in service.
http://www.motorstory.ro/2011/04/cum-sa-nu-distrugi-prematur-ambreiajul/
Iata noul Mercedes A-Klasse concept
Ei bine, da, Mercedes a aratat cu putin timp in urma conceptul A-Klasse, cel care prefigureaza a treia generatie a celui mai mic model Mercedes. Totodata, noua generatie lasa sa se intrevada o schimbare de conceptie, pe care s-ar putea s-o vedem si la modelul de serie.
Asa cum va imaginati, viitorul model de serie va fi diferit destul de mult de acest concept, la nivelul detaliilor. Linia generala se va pastra insa, iar masina se anunta destul de spectaculoasa. Mai avem de asteptat pana s-o vedem in versiune de serie, dar acest nou design Mercedes s-ar putea sa ofere suprize placute.
Ideea este insa ca s-a produs o schimbare la nivel de conceptie. Primele doua generatii au fost concepute pe ideea de monovolum. Inalte, spatioase pentru segmentul lor, ambele generatii au fost destinate in special familistilor. Observati insa conceptul A-Klasse? In 3 usi, plafon jos, mult mai dinamic in aparenta.
Asadar, sa ne asteptam la un nou A-Klasse desenat ca un veritabil concurent pentru Audi A3 si BMW Seria 1? Pana acum nu prea s-a pus problema, pentru ca, asa cum am spus, A-Klasse a fost mai mult monovolum. Sa vedem, nu se va intampla neaparat asa. Este posibil ca Mercedes sa ne arate doar designul general, iar modelul de serie sa pastreze ideea primelor doua generatii. Ramane de vazut, asa cum observati conceptul A-Klasse nu este foarte aproape de serie.
Mercedes A-Klasse concept are sub capota un motor pe benzina, de 2 litri, turbo, care produce 210 CP.
Normal, interiorul conceptului nu are legatura cu cel de serie, care nu va oferi probabil surprize, Mercedes fiind destul de conservator la acest capitol, chiar si la baza gamei.
http://www.motorstory.ro/2011/04/iata-noul-mercedes-a-klasse-concept/