• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Automobile

http://www.ruteauto.ro/ cel mai nou calculator online de rute auto europene.
Puteti calcula orice ruta auto din si spre oricare localitate. Rutele sunt calculate cu directii de mers complete si precise.
Deasemeni aveti si optiunea de a cauta o adresa pe harta interactiva si de a folosi modul street view care va permite sa vizualizati o imagine panoramica a strazii
 
Bugatti va produce încă o maşină de un milion de euro FOTO

Producătorul francez Bugatti, deţinut de concernul german Volkswagen, a primit acceptul companiei-mamă pentru demararea producţiei unui nou supercar bazat pe conceptul 16C prezentat în primăvara lui 2010.

bugatti_90761000.jpg


După succesul repurtat cu modelul Veyron, care dezvoltă 1.001 CP şi al cărui preţ depăşeşte un milion de euro, Bugatti pare gata de a construi încă un bolid al cărui preţ se va situa în jurul aceleiaşi valori, potrivit capital.ro.

Denumit Galibier, după numele unei trecători extrem de periculoase din munţii Alpi, viitorul Bugatti, va avea patru uşi şi un aspect asemănător modelului Porsche Panamera. Conform analiştilor auto, segmentul vehiculelor sportive de lux destinate familiilor, are un mare potenţial.

http://www.realitatea.net/bugatti-va-produce-inca-o-masina-de-un-milion-de-euro_820680.html
 
Super Kia. Coreenii pregătesc un rival pentru Golf GTI

Sud-coreenii pregătesc un hatchback sport care va fi comercializat în Europa.

kia_3131111105442521600x1060_41910100.jpg


Oficialii Kia au confirmat pentru Autocar că pregătesc un model cu performanţe dinamice deosebite care va concura direct cu Volkswen Golf GTI.

"Modelul va avea motoare turbo, lucrăm şi la suspensii şi trenul de rulare. Va fi un concurent pentru Golf GTI", a declarat Soon Nam Lee, director de marketing la KIA.

Kia GTI se va baza, cel mai probabil, pe platforma tehnică a viitoarei generaţii Cee’d, varianta în două uşi. Designul va prelua elemente de la conceptul Koup prezentat la Salonul Auto de la New York din 2008.

Motorizare

Hatchbackul sport ar putea primi o variantă "revizuită" motorul turbo Theta II de 274 cai putere care echipează şi modelul Optima comercializat în Statele Unite. Puterea motorului Kia hatchback GTI ar putea ajunge la 230 cai putere, dar oficialii nu au confirmat acest lucru.

Kia vede în anul 2012, momentul în care se va detaşa de cei de la Hyundai prin modele cu performanţe dinamice mai bune, dar şi un design original.

De, asemenea, directorul de marketing de la Kia a confirmat că sud-coreenii vor realiza o variantă decapotabilă a modelului Soul care va fi gata în 2014.

http://www.money.ro/super-kia--coreenii-pregatesc-un-rival-pentru-golf-gti_915061.html
 
Topul celor mai poluante masini

Mercedes, Volvo si Audi au fost anul trecut cele mai poluante marci auto de volum, Dacia se afla pe locul 5 intre cele mai poluante branduri.

Skoda - 139,9 grame CO2


Media emisiilor de CO2 impusa de UE pentru 2015 este de 130 de grame pe kilometru.

Anul trecut, constructorul ceh de masini Skoda a inregistrat emisii in scadere cu 9,2 grame, pana la 139,9 grame CO2.

In 2009, Skoda a avut o medie de 149,1 grame CO2.
slide_210241_5780.jpg


Kia - 140,1 grame CO2


Kia a raportat anul trecut emisii mai mici cu 6,7 grame, la 140,1 grame CO2.

Media emisiilor in 2009 a fost de 146,8 grame CO2.
slide_210241_5781.jpg


Volkswagen - 141 grame CO2


Producatorul german de masini VW a inregistrat anul trecut o medie a emisiilor de 141 grame CO2, in scadere cu 9,4 grame.

In 2009, emisiile au fost de 150,4 grame CO2.
slide_210241_5782.jpg


Honda - 147,11 grame CO2


Japonezii de la Honda au avut in 2010 emisii de 147,11 grame CO2, nivel similar cu cel inregistrat in 2009.
slide_210241_5783.jpg


Nissan - 147,2 grame CO2


Nivelul emisiilor Nissan raportate la volumul vanzarilor a fost de 147,2 grame CO2, in scadere cu 7,4 grame.

In 2009, media emisiilor a fost de 154,6 grame CO2.
slide_210241_5784.jpg


continuare aici
 
Prima maşină electrică britanică va fi asamblată în Bulgaria în 2011

Zero Carbon 2020, o firmă specializată în construcţia de maşini electrice, va lansa o linie de asamblare de maşini eletrice în oraşul bulgar Stara Zagora, în a doua jumătate a lui 2011. Fabrica va avea o capacitatea de 100 de maşini şi, potrivit planurilor companiei, se doreşte extinderea la 5.000 de unităţi în 2015.

photo_verybig_126890_82422800.jpg


Investiţia iniţială este estimată la 6.5 milioane de leva şi dacă piaţa va reacţiona bine, aceasta va ajunge până la 10-12 milioane de euro, potrivit Novinite.com.
"Suntem o companie care oferă produse de nisă şi care nu avem în plan producţia în masă", a explicat Jamie Roberts, CEO la Zero Carbon 2020, care a adăugat că planul său pentru Bulgaria prevede asambalarea unul model urban, dezvoltat împreună cu producătorul elveţia de maşini electrice Rinspeed, şi un model sport.

Zero Carbon 2020, fondată în 2006, a lansat până în prezent două modele de autoturisme cu o producţie anuală de 20 de unităţi.

http://www.realitatea.net/prima-mas...-fi-asamblata-in-bulgaria-in-2011_821349.html
 
Sandero şi Stepway 2012. Primele imagini spion

Primele imagini cu Sandero şi Sandero Stepway facelift 2012 ne vin din Brazilia. Schimbările vizează în special partea frontală.

exclusivo_sandero_2012_por_inteiro_noticias_automotivas_1_35194600.jpg


Jurnaliştii de la noticias automotivas au surprins cele două Sandero (clasic şi Stepway) într-o localitate din Brazilia. Cele două modele sunt comercializate sub marca Renault în America de Sud

Cea mai mare schimbare la Sandero Stepway facelift 2012 va fi la partea frontală, faruri, spoiler şi scut. Noul Stepway va arăta mult mai agresiv, cu un spoiler nou din plastic, plus un scut nou de culoare argintie, iar grila radiatorului are dimensiuni mai mici. Stepway facelift are proiectoare noi şi stopuri fumurii cu un design nou. Sandero clasic va avea aceleaşi faruri ca şi Stepway

În Europa, modelele vor fi comercializate sub marca Dacia. Noul Sandero va fi lansat în luna iunie.

http://www.money.ro/sandero-si-stepway-facelift-2012--primele-imagini-spion_919096.html
 
Cum sa nu distrugi prematur ambreiajul

De fapt, discul de ambreiaj. Multi soferi fac niste greseli elementare cand conduc, din nestiinta sau ignoranta. Problema este ca aceste greseli se transforma repede in costuri mari cu reparatia, costuri care ar putea fi evitate foarte usor.

Una din greselile astea tine de manevrarea gresita a ambreiajului. Am auzit mai demult de un caz in care proprietarul s-a prezentat la service (avea un Ford Focus) cu ambreiajul uzat la mai putin de 10.000 km. Pentru ca omul nu ridica niciodata complet piciorul de pe ambreiaj. Si l-a frecat pana l-a distrus.

Discuri ambreiaj Ideea este ca NU se merge niciodata cu ambreiajul apasat. Nici macar putin. Pedala se elibereaza complet intre schimburile de trapte. Am vazut soferi care nu dau drumul complet la ambreiaj cel putin in treapta I. Pentru ca stiti cum e.. prima treapta e scurta si schimbi repede a doua. Iar unii nu mai elibereaza complet pentru ca oricum, zic ei, schimba a doua repede. Greseala. Unii stau cu piciorul pe ambreiaj si in treptele intermediare, pana ajung la ultima, pentru ca vor sa schimbe mai repede. Ei bine, in felul asta, discul de ambreiaj se uzeaza repede. Si e mai bine sa nu afli cat costa.

O alta greseala. Unii stau cu piciorul pe ambreiaj la semafor. In felul asta se distruge rulmentul de presiune, care va incepe sa “fluiere” si apoi ai sansa sa schimbi nu doar discul, ci intreg kitul de ambreiaj.

Concluzia: ambreiajul nu trebuie sa patineze decat putin, cand pleci de pe loc si (si mai putin) cand schimbi treptele. Atat. In rest, daca nu-i dai drumul complet, daca mergi cu el patinat (viteza o dozezi din acceleratie, nu din ambreiaj), daca ajunge sa miroasa, nu e bine. Se lasa cu milioane platite in service.

Discuri-ambreiaj.jpg


http://www.motorstory.ro/2011/04/cum-sa-nu-distrugi-prematur-ambreiajul/

Iata noul Mercedes A-Klasse concept

Ei bine, da, Mercedes a aratat cu putin timp in urma conceptul A-Klasse, cel care prefigureaza a treia generatie a celui mai mic model Mercedes. Totodata, noua generatie lasa sa se intrevada o schimbare de conceptie, pe care s-ar putea s-o vedem si la modelul de serie.

Asa cum va imaginati, viitorul model de serie va fi diferit destul de mult de acest concept, la nivelul detaliilor. Linia generala se va pastra insa, iar masina se anunta destul de spectaculoasa. Mai avem de asteptat pana s-o vedem in versiune de serie, dar acest nou design Mercedes s-ar putea sa ofere suprize placute.
Mercedes-A-Klasse-Concept-art.jpg

Ideea este insa ca s-a produs o schimbare la nivel de conceptie. Primele doua generatii au fost concepute pe ideea de monovolum. Inalte, spatioase pentru segmentul lor, ambele generatii au fost destinate in special familistilor. Observati insa conceptul A-Klasse? In 3 usi, plafon jos, mult mai dinamic in aparenta.

Asadar, sa ne asteptam la un nou A-Klasse desenat ca un veritabil concurent pentru Audi A3 si BMW Seria 1? Pana acum nu prea s-a pus problema, pentru ca, asa cum am spus, A-Klasse a fost mai mult monovolum. Sa vedem, nu se va intampla neaparat asa. Este posibil ca Mercedes sa ne arate doar designul general, iar modelul de serie sa pastreze ideea primelor doua generatii. Ramane de vazut, asa cum observati conceptul A-Klasse nu este foarte aproape de serie.
Mercedes-A-Klasse-Concept-art2.jpg

Mercedes A-Klasse concept are sub capota un motor pe benzina, de 2 litri, turbo, care produce 210 CP.

Normal, interiorul conceptului nu are legatura cu cel de serie, care nu va oferi probabil surprize, Mercedes fiind destul de conservator la acest capitol, chiar si la baza gamei.

Mercedes-A-Klasse-Concept-4-150x112.jpg
Mercedes-A-Klasse-Concept-6-150x112.jpg


http://www.motorstory.ro/2011/04/iata-noul-mercedes-a-klasse-concept/
 
Incepe productia primului nou MG din ultimii 16 ani

Producatorul auto britanic MG, detinut de SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), va incepe pe 13 aprilie productia primului nou model al marcii din ultimii 16 ani, denumit MG6, a anuntat compania.

MG6-sursa-MG-655x442.jpg


Modelul MG6 are o caroserie cu haion (de tip fastback) si este echipat cu un motor turbo pe benzina de 1,8 litri ce dezvolta 160 Cai Putere. Propulsorul este cuplat la o transmisie manuala cu cinci viteze. MG6 are suspensie de tip McPherson pe fata si Multi-link pe spate.

Exista trei versiuni de echipare pentru MG6, prima avand un pret de 17.650 euro, a doua de 19.350 euro, iar cea de top de 21.650 euro.

Masina va fi comercializata in Marea Britanie si nu se stie inca daca si cand MG va iesi si pe alte piete cu masinile sale. Firesc ar fi sa o faca, repede, insa orice supozitie e prematura data fiind situatia delicata in care s-a aflat compania in ultimii 5-6 ani. Lansarea unui nou model pare un prim bun pas spre relansare, dar ramane de vazut daca MG6 va fi suficient de competitiv intr-o industrie auto care a facut progrese mari in ultimii ani, timp in care MG a fost spectator la acest spectacol.

Constructorul auto chinez SAIC a preluat uzina MG Rover din Longbridge (Birmingham), in 2007, dupa fuziunea cu producatorul auto Nanjing Automobile Group. La randul sau, Nanjing achizitionase MG Rover in 2005, dupa ce constructorul britanic instrase in procedura de faliment din cauza problemelor financiare.

SAIC, care este partener General Motors (GM) si Volkswagen (VW) in China, a deschis un centru de design la Longbridge, langa uzina MG Rover pe care o detine deja in Marea Britanie.

http://www.0-100.ro/2011/04/08/incepe-productia-primului-nou-mg-din-ultimii-16-ani/
 
Porneşte revoluţia silenţioasă! Vezi noul Lexus CT 200h

lex1.jpg


Responsabilitatea faţă de mediu a reprezentat un deziderat inclusiv în alegerea materialelor folosite la construcţia maşinii: de la sistemul de aer condiţionat cu funcţionare economică şi scaune încălzite pro-active, la iluminare preponderent pe baza de LED, sistem audio cu amplificator eficient energetic, boxe din cărbune de bambus, utilizare extensivă a unor materiale de provenienţă bio.

Costul total al deţinerii (Total Cost of Ownership) este unul extrem de avantajos: de la taxa de primă înmatriculare zero, la consumul extrem de mic de combustibil şi până la costurile foarte reduse de întreţinere. Fără a avea demaror,alternator, ambreiaj sau curele de antrenare, trenul de rulare integral hibrid a fost creat special pentru o durabilitate ieşită din comun. Acoperită de o garanţie de 5 ani/100.000km, bateria lui CT 200h este concepută pentru o durată de viaţă egală cu cea a maşinii. Datorită faptului că sistemul de frânare regenerativă controlată electronic generează primii 50% din întreagă forţă de frânare, sistemul de frânare al lui CT 200h demonstrează o remarcabilă longevitate a componentelor.
Astfel, durata de viaţă a plăcuţelor şi discurilor de frână la CT 200h este de două sau chiar de trei ori mai mare decat cea a unui automobil similar cu propulsie convenţională. În plus, Lexus oferă 5 ani garanţie, cu mult peste orice altă perioadă de garanţie oferită în segmentul premium din România la ora actuală.

"Lexus CT 200h este mai mult decat un lider autentic al categoriei de maşini eco în clasa compactă premium. Este o maşină revoluţionară, care defineşte noi standarde ale acestei categorii; este o ilustrare magistrală a principiului "puterii fără compromisuri" care stă la baza fiecarui automobil hibrid al mărcii Lexus. Iar perspectiva din care trebuie privită această maşină este una cu totul nouă, diferită de ceea ce suntem noi obisnuiti pana acum sa consideram in segmentul premium compact" , a declarat Anca Dumitrescu, Senior Brand Manager Lexus.

Creat pentru clienţii cu respect pentru mediu, dar care nu doresc să renunţe la propriile standarde, CT 200h este o nouă cale de acces către marca Lexus, şi va aduce un nou grup de clienţi tineri acesteia. Maşina este oferită în 4 variante de echipare, de la versiunea Eco - ce se concentrează pe un minim de dotări şi performanţe ecologice de vârf - pană la varianta de echipare Luxury, dotată cu tapiţerie din piele, sistem de navigaţie cu senzori de parcare şi cameră, sistem audio Mark Levinson şi tot ceea ce şi-ar mai putea dori un client premium.

lex2.jpg


http://www.prosport.ro/alte-sportur...a-silentioasa-vezi-noul-lexus-ct-200h-8147044
 
Maşinile fără şofer de la Google ar putea salva un milion de vieţi pe an

Şeful departamentului de dezvoltare a vehiculelor fără şofer de la Google estimează că aceste automobile automatizate ar putea salva un milion de vieţi în fiecare an prin eliminarea accidentelor rutiere.

googles_car_09797800.jpg


Automobilele care se conduc singure ar putea salva circa un milion de vieţi anual, estimează Sebastian Thrun, şeful echipei de dezvoltare a proiectului de automobile autonome de la Google, informează automarket.ro. Afirmaţia de mai sus ar fi valabilă doar dacă vehiculele autonome ar înlocui cu totul şofatul uman şi toate vehiculele de pe şosea ar fi conduse de computere.

Până în prezent, automobilele autonome de la Google au parcurs 225.300 kilometri în toate condiţiile de drum posibile fără nicio problemă.

Sebastian Thrun şi-a dedicat viaţa dezvoltării unui asemenea vehicul după ce un prieten apropiat a decedat în urma unui accident auto când el avea doar 18 ani. Proiectul său mai promite şi eliminarea blocajelor din trafic, alături de o deplasare mult mai eficientă graţie sincronizării benzilor de circulaţie.


http://www.realitatea.net/masinile-...ea-salva-un-milion-de-vieti-pe-an_823863.html
 
Vezi cum arată Dacia Duster de lux pentru instructorii de schi din Franţa

Dacia va lansa o ediţie limitată de lux a modelului de teren Duster, destinată exclusiv intructorilor de schi din Franţa, însă maşina nu va fi vândută oricui.

dacia_duster_pentru_instructori_64688200.jpg


Cei care vor să achiziţioneze acest model, la doar 18.990 de euro, trebuie să prezinte certificatul de instructor de schi autorizat, informează luxist.com.

Modelul va fi dotat cu echipamente speciale cum ar fi un suport pentru schiuri pe plafon, scut din aluminiu pentru protecţia motorului şi un set de cauciucuri de iarnă.

http://www.realitatea.net/vezi-cum-...u-instructorii-de-schi-din-franta_824212.html
 
Programul Rabla special pentru masini electrice incepe saptamana viitoare

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, sustine ca, incepand de saptamana viitoare (18-24 aprilie), cei care vor sa-si cumpere masini electrice prin “Programul Rabla” (Remat) vor primi sase vounchere in schimbul unei masini vechi casate, ajutorul de la stat fiind astfel de peste 5.000 euro, relateaza MEDIAFAX.

Mitsubishi-i-MiEV-sursa-mitsubishi-motors.ro_-655x352.jpg


In prezent, cine caseaza o masina (neaparat mai veche de 10 ani) primeste un voucher de 3.800 lei pe care-l poate folosi la achizitionarea unei masini noi. In total pot fi folosite pana la trei astfel de vouchere pentru cumpararea unui automobil nou.

Prima companie auto importanta care a pus in circulatie o masina electrica in Romania, M Car Trading, importatorul Mitsubishi, a inceput sa vanda deja automobilul electric Mitsubishi i-MiEV prin Programul Rabla, dar dealerii marcii accepta maximum trei vouchere, ca pentru oricare alta masina.

“De saptamana viitoare, cei care vor dori sa cumpere autovehicule electrice si caseaza masini vechi vor primi sase vouchere, si nu unul ca pentru programul obisnuit, ceea ce inseamna peste 5.000 de euro. De fapt, asta inseamna diferenta de pret intre o masina cu combustibil si una electrica. In plus, celor care nu vor participa la «Programul Rabla» o sa le acordam o facilitate de 25% din pretul autovehicului electric, dar nu mai mult de 5.000 de euro”, a spus ministrul Laszlo Borbely, citat de MEDIAFAX.

Aceasta ultima “varianta” anuntata de Borbely este usor diferita de cea initiala comunicata intr-o conferinta de presa organizata saptamana trecuta.

Pe langa Mitsubishi, si Citroen a inceput sa preia comenzi pentru masina electrica Citroen C-Zero (de fapt un Mitsubishi i-MiEV cu mici modificari – n.r.), Citroen Romania fiind chiar primul mare importator auto care a anuntat la ce preturi va comercializa primul sau automobil electric disponibil pe plan local.

Este de asteptat ca in urmatoarea perioada si Renault sa anunte preturile pentru primele doua masini electrice pe care le va comercializa in Romania: Kangoo Z.E. si Fluence Z.E.

http://www.0-100.ro/2011/04/14/prog...u-masini-electrice-incepe-saptamana-viitoare/
 
Noul BMW Seria 6 cabrio se poate vedea in Baneasa la Zilele Designului

Masina cu care Adrian Mutu se dadea balena prin Bucuresti prin anul 2004, un BMW Seria 6 cabriolet, are de acum un alt urmas, mai aratos, mai scrupulos si mai la punga gros. Acesta poate fi vazut vineri, sambata si duminica la sediul BMW din Baneasa, in cadrul Zilelor Designului BMW.

bmw-seria6.jpg


BMW are expus de vineri in showroomul din Baneasa noul Seria 6 cabrio, un 640i (a doua motorizare a gamei la acest moment 650i). Masina este un pas inainte fata de predecesor, are un design mai modern, atat al caroseriei, cat si la interior. Botul este mai putin schimbat, insa spatele vine cu un stil nou, mai fluent. La interior ia ochii ecranul lat aflat pe centrul consolei de bord, full-color cu display cu tehnologie flat screen. Ceasurile de bord sunt digitale, iar gradatiile de pe vitezometr si turometru iau viata abia dupa punerea in contact a cheii.

Pretul masinii expuse este de 72.000 de euro fara TVA si vine standard cu sistemul BMW Efficient Dynamics. Noul model vine cu o serie de premiere tehnologice pentru segment, printre care doua motorizari TwinPower Turbo de ultima generație, cutie de viteze automata cu 8 trepte, (disponibila standard pe ambele versiuni) si directie integrala (Integral Active Steering).

Seria 6 va primi in 2011 si un model coupe.

Pe langa vedeta evenimentului, noul Seria 6 Cabriolet, se mai afla expuse un Seria 1 Cabriolet (LCI), un BMW Seria 1 cu pachet Sport Plus, precum si un Seria 3 M Sport, ce reprezinta alte noutați din gama BMW.

Vizitatorii ZIlelor Designului BMW pot vedea masina in perioada 15-17 aprilie in patru locații din țara ( Cluj, Timișoara, Brașov, Mureș), dupa care in Constanța și Galați.

http://www.onlinesport.ro/stiri/mot...ate-vedea-in-baneasa-la-zilele-designului.htm
 
Skoda îşi schimbă designul

După ce la Salonul auto de la Geneva cehii au prezentat noua siglă şi conceptul Vision D, Skoda se pregăteşte pentru un look mai "emoţional" al modelelor sale.

car_photo_427024_25_38328000.jpg


Şeful departamentului de design spune că până în acest moment modelel Skoda sunt cunoscute pentru funcţionalitate, cehii caută acum o direcţie în designul mărcii pentru a face modelel Skoda mult mai atractive din punct de vedere "emoţional", scrie Autocar.

"Vrea ca maşinile noastre să stârnească mai multe emoţii. Skoda s-a remarcat prin funţionalitate. Acum vrem să creem şi emoţii", a spus Jozef Kaban, şeful departamentului de design al cosntructorului ceh.

"Revoluţia emoţională" se va face simţită pe noul model hatchback dezvoltat împreună cu Volkswagen UP. Designul viitoarelor modele a fost "anticipat" de conceptulo Vision D prezentat la Geneva: grilă a radiatorului de dimensiuni mari, faruri mai mici, simplificarea formelor şi a suprafeţelor şi folosirea proporţiilor mari pentru a face mai atractivă o maşină, atât la interior, cât şi la interior.

car_photo_427021_25_68260700.jpg


Tot la Salonul Auto de la Geneva, Skoda a prezentat şi noul logo ce va fi utilizat pentru toate modelele mărcii începând de anul viitor.

skoda-logo_67341900.jpeg


Skoda pregăteşte şi un coupe care se va numi Joyster şi va fi construit pe platforma Volkswagen-ului Golf împrumutând motorizările de la modelul Scirocco.

Joyster va fi o alternativă mai ieftină la coupe-ul Scirocco şi ar putea fi lansat la sărşitul acestui an. Multe elemente de design sunt luate de la prototipul prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2006.

car_photo_420907_25_94174000.jpg


După o creştere dinamică, în ultimii 20 de ani, şi cele mai bune rezultate de vânzări înregistrate în 2010, producătorul auto din Cehia şi-a impus noi obiective, printre care şi ambiţia de a ajunge la un volum de vânzări de cel puţin două ori mai mare, până în 2018.

http://www.money.ro/skoda-isi-schimba-designul_932326.html
 
În viitor, automobilele electrice se vor încărca wireless

Siemens și BMW s-au aliat pentru a crea un sistem de încărcare a automobilelor electrice prin inducție electromagnetică. Cu alte cuvinte, îți vei putea reîncărca bateria mașinii prin simpla parcare a acesteia într-un spațiu înzestrat cu noua tehnologie, fără să ai grija vreunui cablu.

Tehnologia nu este atât de complicată pe cât pare la prima vedere. Stațiile de alimentare cu electricitate vor fi încorporate în pavajul străzii sau parcării, astfel că acestea vor fi practic invizibile. Acestea vor fi conectate la rețeaua de electricitate publică și vor fi, practic, niște bobine.

O altă bobină trebuie încorporată în șasiul automobilului, astfel ca distanța dintre cele două bobine să fi între opt și 15 centimetri. Atunci când șoferul pornește încărcarea, prima bobină începe să fie alimentată cu electricitate, producând un câmp magnetic în bobina din automobil, reîncărcând bateria mașinii. Siemens spune că eficiența sistemului este de aproximativ 90%.

Testele noului sistem vor începe luna viitoare, cu un prototip de stație de încărcare de 3,6 kW, urmând ca în iunie, tehnologia să fie implementată în Berlin, în condiții reale de funcționare, cu câteva automobile de serie, înzestrate cu tehnologie compatibilă.

http://www.stiintasitehnica.com/
 
Dacia cere bani de la UE să fabrice ieftinul Logan 2

Automobile Dacia a depus o cerere de finantare UE pentru noua generatie Logan, model care va fi mai ieftin decât actualul, 42,42 milioane lei (putin peste 10 milioane euro), suma mai mica cu 35% decat cea ceruta si primita pentru Duster, a anuntat compania.

logan.jpg


Anul trecut Dacia a primit finantare nerambursabila in suma de 20 milioane lei (circa 4,6 mil. euro) pentru a produce doua noi tipuri de motoare, turbo pe benzina, care vor fi utilizate, printre altele, si pe noul Logan, scrie 0-100.ro.

Compania Automobile Dacia a semnat cu Ministerul Economiei un contract de finanţare nerambursabilă în valoare de 20 milioane lei, pentru un proiect destinat diversificării producţiei de la Mioveni.

Finanţarea a fost luată prin Programul Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice" (POS CCE), cofinanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională.

Masina este asteptata pe piata in 2012, termen confirmat pana acum doar de un singur oficial Renault, in cadrul unui interviu mai amplu. Inca nu se cunosc prea multe detalii despre noul Logan, dar inaltii oficialii Renault au dat cateva indicii pentru a avea un tablou cat mai complet.
Noua generaţie de Logan va fi mai ieftină decât actualul model, a declarat pentru 0-100.ro, directorul programului Logan Gerard Detourbet.

Şeful departamentului de design Renault, Laurens van den Acker, a declarat în luna martie că noul Logan va fi mai german, mai nordic şi mai calitativ, urmând să transmită un mesaj de maşina onestă aşa cum o face şi Volkswagen.

"Actualul Logan are un design prea utilitarist şi oamenii îl cumpără pentru că e ieftin. Vrem ca Renault sa fie mai latin, Dacia mai nordica, mai germanica. Renault senzual, Dacia robusta, Renault mai emotional, Dacia mai rationala. Astfel putem obtine o complementaritate placuta, cu doua marci care nu se canibalizeaza, ci atrag noi clienti. Noul Logan are deja designul finalizat, iar primele cercetari Renault arata ca oamenii nu mai privesc masina ca pe una low cost", a declarat oficialul Renault.

http://www.money.ro/logan-2--dacia-a-cerut-finantare-de-10-mil--euro-pentru-noul-model_935551.html
 
Lamborgini Aventador face ravagii in China

Lamborgini-Aventador-face-ravagii-in-China.jpg



In cadrul Salonului Auto de la Shanghai (China), Aventador, super-sportiva V12 de 700 CP de la Lamborghini, s-a bucurat de un succes fara precedent.

Aventador LP 700-4, cu un design spectaculos si solutii tehnologice de avangarda, a starnit admiratia si aprecierile tuturor participantilor la eveniment, relateaza La Stampa.

Potrivit sursei, standul italian a fost luat cu asalt de pasionatii locali de automobile, interesul acestora anuntandu-se la fel de viu si in zilele imediat urmatoare, pana la data inchiderii oficiale a salonului, in 28 aprilie.

Casa producatoare tinteste fara indoiala piata asiatica, inregistrand deja o crestere a vanzarilor pe aceste meleaguri cu 150% in cursul anului 2010 si proiectand aici o dezvoltare continua a retelei de dealeri, subliniaza sursa.

"Vom organiza cu regularitate evenimente in China, astfel incat clientii nostri sa aibe posibilitatea de a veni in contact cu lumea Lamborgini", a declarat cu entuziasm presedintele companiei, Stephan Winkelmann.

sursa
 
Cel mai rapid Jeep din istorie. GALERIE FOTO

Cel mai puternic Jeep construit vreodată are un motor V8 de 6,4 litri şi 465 cai putere. Se numeşte Grand Cherokee SRT 8 şi a fost prezentat la Salonul Auto de la New York.

car_photo_436981_25_60607200.jpg


Cea mai puternică maşină cosntruită de americanii de la Jeep accelerează de la 0 la 100km/h în doar 4,8 secunde şi este limitat la o viteză maximă de 250 km/h.

La un asemenea gabarit şi asemenea performanţe, Grand Cherokee SRT 8 are nevoie şi de nişte frâne speciale. SUV-ul ajunge de la 0 la 100km/h şi înapoi la 0 km/h în doar 16 secunde. Cei de la Jeep spun că Grand Cherokee SRT 8 este cu 13% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. Preţurile versiunii de top Grand Cherokee nu au fost comunicate, dar modelul va fi disponibil în Statele Unite în această vară.

http://www.money.ro/cel-mai-rapid-jeep-din-istorie--galerie-foto_939031.html
 
Logan se va numi Verito in India

La un an dupa ce compania mixta care a produs timp de cinci ani Logan in Inida s-a desfiintat, producatorul local Mahidra a anuntat ca succesorul berlinei Logan se va numi Verito, noteaza presa locala din India. India a fost printre putinele tari unde vanzarile masinii low-cost au fost mult sub asteptari, insa dupa ce Renault a iesit din alianta cu Mahindra, lucrurile si-au mai revenit. Presa scrie ca Verito va fi un sedan cu mult mai mic decat Logan si va avea un motor de cilindree mica, pentru ca taxele de inmatriculare sa fie scazute.

image-2011-04-26-8547120-46-renault-logan.jpg


Mahindra si Renault au produs Logan in India intre 2005 si 2010, dar desi exista capacitatea de a face peste 4.000 de masini lunar, spre final de 2009 se vindeau abia 300. Din cauza rezultatelor slabe s-a decis ca alianta dintre Renault si Mahindra sa inceteze, iar viitorul Logan-ului sa ramana in "mainile" indienilor, chiar daca Renault va mai furniza piese si tehnologie. In ultimele luni, vanzarile Logan au fost ceva mai bune pe fondul reducerii pretului, depasind constant 1.000 de unitati lunar.

Mahindra a anuntat ca modelul care va succede Logan in India se va numi Verito iar presa scrie ca va fi un sedan cu cel putin 20 cm mai scurt decat Logan si ca se va renunta la motorul de 1,5 litri dCi pentru unul la care taxele vor fi mai mici.

Logan sedan costa in India intre 7.200 euro si 10.000 euro, iar pretul e o explicatie pentru esecul in vanzari din cauza ca Logan nu a fost vazuta ca masina low-cost in India unde exista zeci de masini noi mai ieftine decat el, unele chiar de sub 4.000 de euro.

In plus, taxele de inmatriculare sunt mari pentru masini de astfel de dimensiuni, iar zvonurile indica faptul ca Verito va fi o masina de sub 4 metri lungime pentru care taxele vor fi mult mai mici.

Verito va completa gama Mahindra in care exista o predilectie pentru masini ale caror nume se termina in O (Xylo, Bolero, Scorpio, Maxximo, Gio, Genio, Stallio, Mojo, Rodeo, Duro).

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-8547117-logan-numi-verito-india.htm
 
Back
Top