• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

CRUCEA si RUGACIUNEA

manu,ma asteptam la genul asta de explicatii,dar le-am evitat specificand:copiii care nu apuca sa creasca si sa greseasca

cat despre Iov...tu chiar poti crede ca Dumnezeu ar chinui atat de mult un om doar pentru a castiga un pariu cu satana?!
 
dumnezeu nu l-a chinuit a lasat sa se intample ce voia atana ca a vada credinta lui iov si sa demonstreze inca odata ca cine crede in el suferinta va lua sfarsit si dupa cum stii iov a a vut mult mai mult de castigat decat ce a pierdut.Bineinteles ca , cred de ce m-as indoi de ce se scrie in bibilie ?ma indoiesc de ce se spune de ceilalti care se cred dumnezei si ne obliga aproape a credem in ce vor ei ,ca de pilda unele biserici si preoti....de care stim multe....

Care e vina copiilor din Somalia sau din alte tari unde se moare de inanitie sau de ce i-ar iubi mai putin Dumnezeu pe ei decat pe americani sau pe europeni?! Psalmii cap 51 vers 5,,Iata ca in nelegiuire am fost adus pe lume in durerile nasterii si in pacat m-a conceput mama mea apoi Rom cap 3 vers 23 ,, Toti au pacatuit si nu ajung la gloria lui Dumnezeu....plata pacatului este moartea" Dumnezeu nu ii ia pe copii de langa parinti asa cum spun unii..Cu toate ca pamantul produce hrana din belsug,multi mor de foame fiindca unele elemente politice si comerciale egoiste impiedica adesea distribuirea acesteia la cei aflati in nevoie.Copii si adulti si adulti deopotriva isi pierd viata in accidente.De fapt toti am mostenit pacatul toti suntem imperfecti si ne-am nascut intr-o lume unde si cei buni si cei rai mor in cele din urma.Ecl cap 9 vers 5
 
Atunci cu ce au pacatuit mai mult copiii defavorizati decat ceilalti?!Sau Dumnezeu nu este drept?!
 
Crucea, simbol religios


Crucea este un simbol stravechi, atestat inca din actichitate, alaturi de alte trei simboluri fundamentale: centrul (punctul), cercul si patratul. Ea este prezenta la multe popoare din antichitate, in Egipt, in China sau in Grecia, unde, la Cnossos, arheologii au scos la iveala o cruce de marmura datand din secolul al XV-lea i.Chr. Crucea simbolizeaza pamintul si este, totodata, un semn de orientare, cele patru brate ale sale indicind cele patru puncte cardinale. in cadrul orientarii spatiale, crucea indica directia est-vest, adica rasaritul si apusul soarelui, iar impreuna cu axa de rotatie a lumii indica nordul si sudul si, in acelasi timp, directiile jos si sus.

Crucea la chinezi

La vechii chinezi, pe linga cele patru laturi ale patratului care contin bratele crucii, mai era luat in considerare si punctul de intersectie al acestor brate, care reprezinta centrul patratului si al cercului circumscris in el, punct ce reprezinta marea rascruce a imaginarului. Dupa parerea chinezilor, in interiorul crucii se intalnesc cerul si pamantul, timpul si spatiul, crucea reprezentand cordonul ombilical, niciodata taiat, care leaga cosmosul de centrul originar. Intretaierea bratelor crucii marcheaza raspintiile, ele simbolizind, in acelasi timp, atit imbratisarea si emanarea, cit si adunarea sau recapitularea.

Crucea in crestinism

In traditia crestina, crucea concentreaza in ea imaginea, mintuirea si patimile Mintuitorului, identificindu-se cu persoana Lui. Crestinii au dedicat crucii numeroase imnuri si i-au rezervat in calendar mai multe zile de sarbatoare, cum ar fi: duminica Sfintei Cruci, inaltarea Sfintei Cruci, aratarea Sfintei Cruci, scoaterea Sfintei Cruci etc.

Istoria crucii incepe cu Adam

Istoria crucii crestine incepe din timpul lui Adam, care, alungat din Rai pe pamant, ajunsese la batranete si isi astepta sfirsitul. Fiul sau, Set. s-a hotarat sa plece in lume pentru a gasi un leac cu ajutorul caruia sa-si salveze tatal de la moarte. Dupa multe zile de mers, a ajuns la poarta Raiului, care era pazita de un arhanghel cu o sabie de foc. Set i-a povestit ce l-a adus acolo, iar arhanghelul, care stia ca Adam murise deja, i-a dat lui Set un sambure din arborele vietii, pe care i-a spus sa i-l puna lui Adam in gura, iar din acest sambure va creste un arbore care, intr-o zi, va mantui lumea. Set a facut cum i s-a spus si peste ani, pe mormantul lui Adam, a crescut un cedru deosebit de mare.

Crucea si Arca lui Noe

Atunci cand oamenii au devenit rai si Dumnezeu s-a hotarat sa-i pedepseasca, l-a anuntat pe Noe sa-si faca o corabie pentru a se salva de potop. Noe si-a amintit de arborele falnic de pe mormantul lui Adam, l-a taiat cu ajutorul fiilor sai si si-a construit o mare corabie pe care a luat cate o pereche din toate vietuitoarele pamantului. Dupa Potop, familia lui Noe s-a inmultit, formand triburi si popoare, care s-au raspandit pe intregul pamintul. Corabia lui Noe, ajunsa la Ararat, a fost stricata si jefuita, furandu-i-se scandurile si fieraria. Din scandurile care au mai ramas, stranepotii lui Noe au construit o punte peste raul Iordan, care s-a numit Puntea Sfanta, cei care o treceau fiind datori sa spuna o rugaciune.

Crucea si Iosif

In timpul unei batalii, pentru a scapa de urmaritori, oamenii au taiat puntea, care a fost luata de ape, si, astfel, scanduri din pomul vietii au ajuns la un lemnar din Nazaret, pe nume Iosif, logodnicul Sfintei Fecioare Maria, care stia din spuse batranilor istoria pomului lui Adam. Iosif a luat scandurile si le-a dus acasa unde a facut din ele o masa mare.

Cand a fost amenintat de Irod, regele Iudeii (37 i.Chr. - 4 d. Chr.), Iosif a fugit in Egipt impreuna cu Maria si pruncul Iisus, iar casa si lucrurile lor au fost jefuite, masa fiind luata de un mestesugar din Ierusalim, ruda cu cizmarul Isac Lachedem. Timp de 20 de ani ramasitele mesei au ramas sub un hambar, pentru ca nimeni nu le putea prelucra, din cauza tariei si a greutatii lor. In ziua in care norodul a cerut iertarea lui Baraba si moartea Mantuitorului Isus, Lachedem a mers la ruda sa cu un fierar, a taiat masa si i-a facut gauri cu fierul inrosit in foc, injgheband crucea pe care a fost rastignit Christos.

Descoperirea crucii lui Christos

Datorita greutatii crucii, in timp ce urca dealul Golgotei, Christos a cazut de trei ori, pana a ajuns la locul unde a fost rastignit si si-a dat duhul. Aceasta cruce, pe care a fost rastignit Iisus Christos a fost descoperita, potrivit legendei, de Elena, mama imparatului roman Constantin cel Mare (306-337), prin anul 324 sau 326. Versiunea oficiala este data de Theodoret, care povesteste ca Elena, ajungand la Ierusalim, a ramas profund mahnita cand a vazut ca pe locul unde a patimit Mantuitorul fusese inaltat un templu inchinat zeitei Venus, si a poruncit sa fie daramat. Cu acest prilej a fost scos la iveala mormantul lui Isus, care fusese ascuns pana atunci, langa care s-au gasit trei cruci, cele pe care fusesera rastigniti Isus si cei doi tilhari.

Pentru a afla care dintre ele este crucea pe care a fost rastignit Mintuitorul, episcopul Macarie a propus sa fie testate si duse la casa unei femei grav bolnave. Primele doua cruci nu au avut nici un efect, dar cand a fost adusa cea de-a treia, femeia s-a insanatosit pe loc si s-a dat jos din pat. Unii autori mai spun ca tocmai atunci trecea pe strada o procesiune funerara, iar cei din casa au iesit repede cu crucea afara si au atins cu ea trupul celui decedat, care a inviat imediat, declansand o adevarata explozie de bucurie in randul rudelor celui decedat.

Dupa acest eveniment, imparatul Constantin cel Mare a poruncit ca pe locul unde a fost descoperit mormantul Mantuitorului sa se ridice o frumoasa biserica, stiuta astazi sub numele de Biserica Sfantului Mormant. O parte din Sfinta Cruce a fost dusa de Elena fiului ei, Constantin, iar partea ramasa a fost imbracata in argint si incredintata episcopului pentru pastrare, fiind venerata public cu prilejul unor sarbatori, cind era scoasa din caseta de argint, oamenii ingenunchind in fata ei si sarutand-o.

Pentru ca un credincios a muscat din cruce pentru a lua cu el o bucata din lemn, de la acest incident li s-a interzis oamenilor sa mai atinga crucea. Relicva crucii era pastrata de patriarhul latin si purtata, in timp de razboi, in fruntea armatei. In batalia de la Hattin, din 4 iulie 1187, regele Egiptului Saldin (Salh ad-Din) (1163-1193) i-a infrant pe cruciati, cucerind Ierusalimul si luandu-l prizonier pe regele Guy de Lusignan, prilej cu care a pus mana si pe pretioasa cruce, a carei urma se va pierde de la aceasta data.

Inainte de acest eveniment, dar si dupa, in intreaga Europa au aparut imitatii ale Crucii Sfinte, unele realizate de preotii din Ierusalim si trimise unor conducatori sau nobili din Europa Apuseana, altele realizate de tot felul de persoane dubioase si escroci dornici de imbogatire, astfel ca astazi, dintre aceste numeroase cruci, este greu de spus care este cea adevarata, descoperita de Sfinta Elena.

Convertirea lui Constantin cel Mare l-a crestinism s-a produs datorita unei cruci

Izvoarele scrise bisericesti vorbesc despre convertirea lui Constantin cel Mare la crestinism, care s-ar fi facut in chip miraculos, in timpul bataliei de la Pons Milvius (Podul Milvius) din apropierea Romei. Traditia crestina pretinde ca, in somn, Constantin ar fi vazut pe cer, in amiaza mare, o cruce luminoasa deasupra soarelui, pe care scria: “In hoc signo vinces” (Prin acest semn vei invinge). In noaptea de 28 spre 29 octombrie 312, in somn i s-a aratat Christos cu semnul pe care il vazuse pe cer si i-a cerut sa puna monograma crestina pe steagurile de lupta si pe scuturile soldatilor, pentru a fi ocrotiti atat el, cat si armata sa de furia dusmanului.

Dovedindu-se victorios in lupta de a doua zi, Constantin a atribuit victoria sa lui Dumnezeu, motiv pentru care, un an mai tarziu, a promulgat faimosul Edict de la Milano din luna februarie 313, prin care ingaduia crestinilor libertatea de manifestare a credintei si le inapoia averile confiscate.

Istoricii sustin ca si in dimineata zilei de 7 mai 351, in timpul domniei imparatului Constantin al II-lea (337-361), fiul lui Constantin cel Mare, deasupra Ierusalimului s-a aratat o cruce imensa, lunga de 9 km, intinzandu-se de la Golgota pina la Muntele Maslinilor. Istoricul Sazomen a notat ca aceasta stralucea ca soarele si ca “aparitia ei i-a facut pe multi pagani si iudei sa treaca la crestinism”. Sfintul Chiril, patriarhul Ierusalimului, i-a trimis atunci o scrisoare lui Constantiu, in care i-a descris fenomenul, care a durat sapte zile, si l-a sfatuit sa se alature dreptei credinte. In acest fel crucea a devenit simbolul crestinismului si emblema sau semnul sau de recunoastere.

Simbolul crucii in crestinism

Daca, pana la invierea lui Isus Christos, crucea a fost obiect de tortura, pe ea fiind rastigniti cei mai mari raufacatori, de la mantuirea lui Christos aceasta a devenit obiect sfant pentru ca ea a fost sfintita de sangele Lui, varsat de El pentru impacarea omului pacatos cu Dumnezeu. O importanta deosebita a capatat crucea dupa ce imparateasa Elena, mama lui Constantin cel Mare, a descoperit lemnul crucii pe care a fost rastignit Mantuitorul si dupa ce imparatul insusi a luat crucea drept emblema pentru steagurile si monedele care circulau atunci in imperiu.

Normele privind modul de cinstire a crucii crestine au fost hotarate de sinodul ecumenic de la Niceea, din anul 787, cand s-a precizat ca ea se cinsteste ca si icoanele, ducandu-ne cu gandul la Cel care a fost rastignit pe ea, si nu inchipuindu-ne-o ca pe un idol. Crucea este cinstita de toti crestinii, fiind altarul de jertfa al Domnului, dar si cumpana dintre vechi si nou, balanta dintre adevarata cinste si falsa evlavie. Unele secte religioase sustin ca crucea este semnul blestemului si al pedepsei prin spanzurare sau rastignire, dar aceste practici s-au folosit cu mult timp inainte de Christos. Cel care a interzis pedeapsa prin crucificare a fost imparatul roman Constantin cel Mare, care a considerat ca prin acest gen de pedeapsa este profanata jertfa Domnului. Asa cum am aratat, Constantin cel Mare este cel care prin Edictul de la Milano a acordat crestinismului drepturi egale cu celelalte culte de stat, iar prin primul conciliu ecumenic al bisericii crestine de la Niceea a pus bazele dogmatice si canonice ale religiei crestine.

Crucea este un obiect de cinstire, dupa evlavie si dupa incercari ale vietii si, fie ca se poarta la gat, pe piept sau se aseaza la mormint, ea este un obiect al iubirii si identitatii crestine, ea inseamna iertare si iubire si, totodata, o atentionare permanenta pentru sfarsitul vietii noastre si pentru Judecata de Apoi, care ne asteapta la plecarea in cealalta lume.

Inca din Vechiul Testament gasim amintita crucea, care ferea de moarte pe oamenii muscati de serpii veninosi. Cinstirea Sfintei Cruci este adanc inradacinata in constiinta credinciosilor si, orice rugaciune, orice lucrare religioasa, orice fapta buna se incepe si se incheie cu semnul crucii si cu rugaciunea de preamarire a Sfintei Treimi. Crucea mai reprezinta si arma impotriva diavolului, deoarece indeparteaza ispitele si ne intareste viata in credinta si iubire fata de Dumnezeu si fata de semenii nostri.

Formele crucii

Crucea cunoaste mai multe variante de reprezentare. Exista crucea fara varf in forma de teu sau de litera “T”, care simbolizeaza sarpele tintuit de un par sau moartea invinsa prin jertfa. Se spune ca aceasta cruce are un sens misterios inca din Vechiul Testament, unde se afirma ca datorita faptului ca lemnul pentru jertfa pe care il cara Isaac in spinare avea aceasta forma, el a fost crutat, atunci cand tatal sau Avraam a incercat sa-l sacrifice, de un inger, care a impiedicat savarsirea crimei.

Crucea cu varf si cu o singura bara orizontala, numita si crucea Evangheliei, piciorul ei infipt in pamant, reprezentand credinta asezata pe temeiuri adanci, iar bratul superior, nadejdea ce urca spre cer.

Crucea cu varf si cu doua bare orizontale, pe bara superioara aflandu-se inscriptia batjocoritoare a lui Pilat din Pont: “Isus Nazariteanul, regele iudeilor” (INRI), bara orizontala inferioara fiind cea pe care si-a intins Christos bratele. Aceasta cruce se mai numeste si “de Lorena”, desi in realitate ea provine din Grecia, unde este folosita in mod curent.

Crucea cu varf si trei brate orizontale a devenit, incepand din secolul al XV-lea, un simbol al ierarhiei ecleziastice, corespunzind tiarei papale, palariei de cardinal si mitrei episcopale; crucea cu doua brate orizontale revenind cardinalilor si arhiepiscopilor, iar crucea simpla, cu un singur brat orizontal, episcopilor.

Mai exista o cruce in forma literei “X”, numita si “Crucea Sfintului Andrei”, pentru ca pe ea a fost rastignit apostolul Andrei. Exista apoi o cruce care se poate inscrie in patrat, avind toate bratele egale, cunoscuta si sub numele de “cruce greaca”, si crucea care are bratul vertical mai lung decit cel orizontal, care se aseamana cu un om in picioare si cu bratele intinse, cunoscuta in practica bisericii noastre si sub numele de “crucea latina”. Interesant este faptul ca planul bisericilor ortodoxe si catolice este in general proiectat ca sa formeze pe pamant o cruce, greceasca, in Orient, si latina, in Occident.

Crucile mai pot fi impartite in crucea patimilor, care reaminteste de suferintele si moartea lui Christos, si crucea invierii, care semnifica biruinta asupra mortii, fiind ilustrata, de obicei, cu o panglica sau cu o facla, asemanandu-se cu un steag pe care il inalta Iisus cind se ridica din mormant.

Crucea celtica a aparut la inceput inscrisa intr-un cerc, iar mai tarziu bratele ei au iesit putin in afara cercului. Crucea celtica a dat nastere crucii irlandeze, care a devenit un simbol crestin, la care bratele simbolizeaza cele patru elemente: aerul, pamintul, focul si apa, iar atributele lor fundamentale: cald, uscat, umed si rece. Cele doua axe ale crucii simbolizeaza scurgerea timpului si punctele cardinale ale spatiului, iar cercul reprezinta un punct de ruptura al timpului si al spatiului, constituind locul de trecere sau de comunicare intre lumea noastra si lumea cealalta.

In Egiptul antic a aparut crucea cu toarta, reprezentata printr-o bucla rotunda sau ovala de care atarna un fel de “T”. Aceasta cruce este unul din atributele zeitei Isis, dar se intilneste si la alte divinitati egiptene, simbolizand viata divina si vesnica. Ea apare aplicata pe fruntea faraonilor pentru a le da puterea sa treaca din viata pamanteana in viata vesnica.

La popoarele din Africa, motivele in forma de cruce reprezentau, ca si la popoarele din Orient si Europa, cele patru puncte cardinale, fiind un simbol cosmic. La unele triburi crucea reprezinta pe conducatorul tribului sau drumul vietii si mortii, fiind o imagine materiala a soartei omului. La tribul bantu din Kasal, axa verticala a crucii semnifica legatura dintre pamant, salasul oamenilor si al sufletelor mortilor, si Cerul Superior, considerat salasul Zeului suprem, iar axa orizontala leaga intre ele lumea geniilor bune - aflate la Rasarit - cu cea a geniilor rele - de la Apus. In centrul crucii se considera ca se afla centrul Caii Lactee, de unde sufletele mortilor, dupa ce sunt judecate, sint indrumate, spre rasarit
sau apus.

http://www.almeea.com/crucea-simbol-religios/
 
emerem este scris in ce am spus mai devreme
eu nu te inteleg daca tu pui asemenea intrebari inseamna ca nu crezi nici in moartea lui isus Cristos oare Dumnezeu nu-si iubea fiul?si totusi a lasat a fie omorat ca un criminal si totrutrat in cel mai crunt mod...oare asta demonstreaza ca Dumnezeu nu voia bine fiului sau?....
 
eee,asta este o intrebare foarte interesanta. abia astept sa citesc raspunsul.
 
si eu sincer magda

emerem repet nu vreau sa supar pe nimeni mai aless pe tine nu lua in nume de rau ce criu dar in totae e o logica cred
 
manuela,asta vine sa-mi confirme teoria.Suntem suflete care ne reincarnam in viata si locul meritate .Exista Karma (suma gadurilor,vorbelor si faptelor negative si pozitive din vietile trecute)proprie,karma de neam,si chiar cea de umanitate.Tot ceea ce transmitem in univers gandurile,vorbele,faptele noastre sunt energii care mai devreme sau mai tarziu se intorc asupra noastra aducand pozitivul sau negativul cu ele,dupa cum au fost creeate fiecare.Duhul Sfant este de fapt aceasta lege-legea platilor si a echilibrului.Greselile ni se iarta,pacatele trebuie sa le platim,nici macar Dumnezeu nu ne poate salva de plata asta.Daca ar fi putut nu crezi ca ar fi fost suficient sa ne spuna:v-am iertat pacatele?!Dar nu,a trebuit sa ni-l dea pe Iisus care sa plateasca pentru noi.Povara pacatelor era atat de mare incat omenirea nu le mai putea plati si ar fi trebuit sa fie distrusa
Dar Dumnezeu,in dragostea lui nemasurata pentru noi,l-a trmis pe Iisus-Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat pentru a ne lua- prin jertfa lui imensa- asupra lui plata pacatelor noastre .

Intr-adevar nu mai exista o alta cale in acel moment.
 
De ce a trebuit sa moara Iisus Hristos pentru noi tocmai rastignit pe cruce?


Pentru mai multe pricini. insemnam cateva:
a) ca sa moara inaltat spre cer, dar cu privirea si cu bratele deschise spre lume, aratand ca Se aduce jertfa Tatalui, dar cu iubire fata de lume;
b) ca sa moara cu incetul si deci ca patima Lui, rabdata fara cartire, sa fie mai indelungata si ca sangele Lui sa se scurga staruitor peste pacatele lumii, spre a le spala;
c) dar mai ales pentru ca moartea prin rastignirea pe cruce era moartea cea mai rusinoasa (Deut, 21, 23; Gal. 3, 13), si la ea erau osanditi cei mai mari talhari. Prin aceasta s-a aratat pana unde coborase ticalosia noastra, incat am fost in stare sa socotim pe Cel ce era bunatatea intrupata ca pe cel mai rau, incat am fost in stare sa ne smintim de Cel mai bun ca de cel mai nevrednic.

Daca pacatul e neascultare de Dumnezeu si lucrare impotriva Lui, rastignirea lui Iisus Hristos de catre oameni, fiind cea mai dusmanoasa fapta impotriva lui Dumnezeu, e cea mai grozava fapta a pacatului din om.

Chiar in aceasta decadere s-a aratat, in acelasi timp, si pedeapsa lui Dumnezeu asupra noastra; d) dar in acelasi timp, in suferirea mortii celei mai rusinoase din partea Fiului lui Dumnezeu, s-a aratat dt de totala a fost smerenia si iubirea Lui pentru noi.

Asadar, de cate ori ne gandim la moartea pe cruce a Domnului, trebuie sa ne aducem aminte de grozavia pacatelor noastre, aratate chiar in aceasta fapta rusinoasa a noastra, dar, in acelasi timp, de iubirea nemarginita a Domnului, Care a spalat pacatele noastre tocmai in clipa cand noi ni le aratam in fapta cea mai ticaloasa.

Pe crucea Domnului de pe Golgota s-au intalnit cea mai urata fapta a pacatului omenesc cu cea mai mare fapta a iubirii Domnului si pe ea iubirea dumnezeiasca a ars pacatul.
Sf. Maxim Marturisitorul zice: “Acesta a fost, asadar, scopul Domnului, ca pe de o parte sa asculte de Tatal pana la moarte, ca un om, pentru noi pazind porunca iubirii, iar pe de alta sa biruiasca pe diavol, patimind de la el prin carturarii si fariseii pusi la lucru de el. Astfel, prin faptul ca S-a lasat de bunavoie invins, a invins pe cel ce nadajduia sa-L invinga si a scapat lumea de stapanirea lui”187 (Cuvant ascetic, cap. XIX, Filoc. II, p. 9).


http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=321
 
emerem imi pare rau sa te contrazic si aici despre reincarnare nu se vb in biblie

citeste num cap 6 vers 6 ,,Cand un om moare, ,,spiritul lui iese ,el se intoarce in pamant si in aceeasi zi ii pier gandurile Ps 146 vers 4 ,,Asadar ,cand cineva moare intreaga persoana moare.Nimic nu ramane in viata ca sa poata tranmigra in alt corp.
 
daca asta il vezi tu argumnet pentru a ma contrazice nu mai am ce comenta
 
nu eu te contrazic eme e biblia ce spune asta eu habar nu am de astea

eu redau doar versete din biblie eme nu te supara pe mine
 
Şi ucenicii L-au întrebat, zicând: Pentru ce dar zic cărturarii că trebuie să vină mai întâi Ilie?
11. Iar El, răspunzând, a zis: Ilie într-adevăr va veni şi va aşeza la loc toate.
12. Eu însă vă spun vouă că Ilie a şi venit, dar ei nu l-au cunoscut, ci au făcut cu el câte au voit; aşa şi Fiul Omului va pătimi de la ei.
13. Atunci au înţeles ucenicii că Iisus le-a vorbit despre Ioan Botezătorul.(Matei-17)
 
Si ce lagatura are cu reincarnarea,Eme?(ca despre asta am inteles ca se vorbea ultima oara)
 
A vrut Isus sa spuna ca Ioan Botezatorul era Ilie reancarnat?Cand preotii evrei l-au intrebat pe Ioan:,, esti ilie?el a raspuns,, Nu sunt"Ioan cap1 vers 21 C e a vrut deci I-sus a puna?Asa cum a prezis ingerul lui Dumnezeu,Ioan a mers inaintea lui Mesia,sau a Unsului ,lui Dumnezeu cu spiritul si puterea lui Ilie, ca sa intoarcainimile tatilor spre copii si pe cei neascultatori la intelepciunea practica a celor drepti ca sa-i pregateasca lui dumnezeu un popor luca cap1 vers 17 Asadar Ioan botezatorul a implini profetia infaptuind o lucrare ca a profetului Ilie Mal cap 4 vers 5,6
 
Reincarnarea a fost scoasa din biblie de preoti,asa cum au fost falsificate sau modificate si multe altele.
Echilibrul şi legea contrariilor
de Romulus Popescu
24/11/2009
1356 vizite
Mulţi dintre noi se întreabă, citind astfel de subiecte, dacă există Dumnezeu, de ce admite atâtea nedreptăţi, atâta suferinţă, atâta minciună? De ce unii se îmbolnăvesc şi mor din fragedă pruncie? Spiritele evoluate au afirmat şi afirmă că revenirea noastră la viaţa pământeană prin reîncarnare repetată se face pentru purificare spirituală. Suferinţele unor semeni de-ai noştri sunt rezultatul păcatelor din vieţile anterioare. Creşterea spirituală se face arzând acele păcate prin suferinţă.

Aşadar, este foarte important să înţelegem acest lucru, şi atunci când ne paşte un necaz să-l depăşim, privindu-l ca pe un examen ce are ca scop creşterea calităţii spiritului.

Pe de altă parte, în Univers echilibrul este menţinut prin legea contrariilor, legea acţiunii şi reacţiunii. Dacă lupta dintre bine şi rău s-ar putea încheia de partea binelui definitiv, nu ar mai fi posibilă existenţa Universului şi spunea un savant că acesta ar putea exploda.

Când vine pe lume un copil el nu se naşte întâmplător. Deciziile locului naşterii şi alegerea părinţilor sunt luate de către spiritele superioare în aşa fel încât spiritul care se reîncarnează să aibă posibilitatea evoluţiei sale de unde a rămas după încarnarea precedentă. Astfel, acestuia, în noua familie îi sunt create condiţiile necesare. Sexul nu este obligatoriu să se menţină de la o încarnare la alta. În general, după 6-7 reîncarnări se trece în corpuri fizice de sex opus.

De obicei, după conflagraţii în care sunt ucişi mulţi bărbaţi, naşterile aduc pe lume mai mulţi copii de sex bărbătesc, pentru echilibrarea populaţiei.
Unii îşi pun problema, în mod logic, ce spirite se încarnează în populaţia din ce în ce mai numeroasă de pe planetă?

Evoluţia este un proces universal, începând de la minerale, plante, animale şi apoi la om. Spiritele, la un moment dat, ajungând la un anumit grad de evoluţie, saltă pe treapta imediat superioară de existenţă fizică. Astfel, animalele cele mai evoluate, de obicei cele care trăiesc în preajma omului, revin pe Pământ în corpuri omeneşti, bineînţeles ca oameni neevoluaţi, sălbatici. Şi, chiar dacă acest lucru nu ar fi adevărat, de unde ştim noi câte spirite există în ceruri?

În afara corpului, spiritele umane nu au sex, sunt nişte sfere luminoase cu nucleu de spirit divin şi cu înveliş eteric, astral, solar, universal şi cosmic. Ele au o încărcătură electrică, cu un fluid electric negativ şi un altul pozitiv, care nu sunt constante. Spiritele înconjurate de mai mult fluid pozitiv se vor reîncarna în corpuri de bărbat, iar celelalte se vor reîncarna în corpuri de femeie. De aici şi legea atracţiei între sexe, care prin uniune dau întregul.

Spermatozoidul şi ovulul, când se unesc formând oul, fiecare dintre ele este înconjurat de o aureolă fluidică în care sunt fixate particularităţile fizice ale tatălui şi ale mamei. Când doi îndrăgostiţi se unesc, din corpul lor spiritual, din perispiritul lor - sufletul lor se produce o descărcare electrică pozitivă şi, respectiv, negativă. Atunci senzaţia de fericire nu este carnală, cum se crede de obicei, ci spirituală. În cazul când fluidele celor doi soţi se neutralizează, celulele sexuale nu conţin fluidele respective şi neunindu-se nu are loc fecundarea.

Aflat în pântecele mamei, copilul preia în timpul nopţii din fluidul mamei şi în timpul zilei din fluidul tatălui. Dacă absorbţia se face mai mult de la tată, acesta va semăna cu tatăl, dacă transferul se face mai mult de la mamă, el va semăna cu mama, dacă absorbţia este echilibrată, copilul va semăna cu ambii părinţi, iar când copilul nu seamănă cu nici unul dintre părinţi spiritul a absorbit fluidul de la altă persoană, rudă cu părinţii şi cu care este legat dintr-o viaţă anterioară.

URSITOARELE
În credinţa populară se vorbeşte de existenţa a trei ursitoare la naşterea unui copil. Acestea sunt de fapt trei raze fluidice provenite de la spiritul divin, solar şi planetar. Până la vârsta de 7 ani, spiritul copilului este cu precădere extensiv, la această vârstă stabilizându-se în corp. Influenţa care se exercită asupra corpului lui, încă de la naştere, este cea a fluidului planetelor. Prioritatea o are planeta care se află la meridianul locului de naştere sau vecin lui. De exemplu: Marte imprimă caracter războinic, Venus imprimă sensibilitate nervoasă, dar şi înclinaţii către artă.

Biserica afirmă că, după moarte, sufletul merge în lumea astrală pentru Judecata de Apoi. Nu se spune însă nimic despre unde este, ce face acolo sau sub ce stare se găseşte şi dacă păstrează memoria din viaţa de pe pământ. Religia susţine că spiritele rele ajung în Iad, iar cele bune în Rai. Dar spiritul unor copii care mor sau se nasc morţi unde se poate duce? Oamenii nu se nasc egali, căci la naştere au o anumită treaptă spirituală la care au ajuns din încarnarea precedentă.

Programarea vieţii lor scurte sau a unui handicap este făcută înainte de naştere, în funcţie de informaţiile acumulate în karmă. Aceasta înseamnă că la naştere copilul nu moşteneşte spiritul părinţilor decât în anumite cazuri, ca de exemplu spiritul unui părinte să fie reîncarnarea spiritului propriului fiu din vieţi anterioare.

Manuscrisele de la Marea Moartă confirmă că esenienii credeau în reîncarnare. Vorbesc despre evoluţia esenienilor, pentru că Hristos avea părinţii pământeni membrii ai acestei religii, deci cu toţii credeau în existenţa acestui fenomen.
Reîncarnarea se supune la trei legi cosmice: legea atracţiei afinităţii, legea cauzei şi efectului şi legea suferinţei.

Din punctul de vedere al primei legi, spiritul se reîncarnează în familia, societatea, locul şi epoca în care se regăsesc acele condiţii necesare evoluţiei sale spirituale. După ce părăseşte corpul fizic, prin deces, spiritul este atras către locul de pe treapta spirituală la care a ajuns în ierarhia cerească.

Legea cauzei şi a efectului influenţează noua reîncarnare prin asigurarea unor condiţii mai bune sau mai rele, în funcţie de faptele făcute în încarnarea trecută. Deci felul în care s-a desfăşurat viaţa terestră are efect în următoarea reîncarnare.




Legea supremă care conduce evoluţia spiritului este legea suferinţei. Suferinţa este singura cale de purificare spirituală. Din această cauză nu există ereditate spirituală, ci numai fizică.

Timpul dintre două reîncarnări este foarte variabil şi depinde de trei factori:
1) Lungimea vieţii pământeşti precedente. După o viaţă materială îndelungată, de obicei urmează o perioadă mai lungă petrecută de spirit în lumea nevăzută.
2) Intensitatea vieţii pământeşti precedente. Cu cât viaţa este mai intensă, mai încărcată de evenimente, trecută prin mai multe experienţe, cu atât intervalul dintre reîncarnări este mai mare.
3) Nivelul atins în evoluţie. Evoluţia mai intensă a spiritului în lumea materială îi conferă mai mult timp petrecut apoi în lumea cerească.

O REÎNCARNARE LA 500 DE ANI
Conform unor cercetări făcute în ceea ce priveşte timpul pământean scurs între două reîncărnari, s-a descoperit că acesta variază, neluând în consideraţie excepţiile, între 5 ani pentru tipul uman inferior şi 2.300 de ani pentru fiinţe cu spirit superior. Deci media este undeva la aproximativ 500 ani.

AMINTIRI CIUDATE LA PASSAU
Am adus argumente logice, din mai multe puncte de vedere, în favoarea reîncarnării, dar cel mai important lucru probat este existenţa memoriei vieţilor trecute. Înainte de a examina anumite forme pe care le poate lua această memorie din altă viaţă, expun un caz interesant relatat în ziarul Az Est din Budapesta în luna octombrie a anului 1925. Un tânăr avocat şi proaspăta lui soţie din Budapesta se aflau în călătorie de nuntă, pe Dunăre. La Passau, în Bavaria, tânăra familie trebuia să schimbe vaporul. Mireasa, încântată de frumuseţea locurilor, exclamă: "Ce cunoscut îmi este peisajul asta!...

Sunt sigură că am trăit mulţi ani în această ţara. O cunosc, pe malul celălalt, după înălţimile ce se văd, este o pajişte. Mai departe se află un râuleţ pe marginea căruia sunt tei mari şi bătrâni". Curioşi, ambii tineri au trecut Dunărea. Acolo se afla totul întocmai descrierii fetei. Dintr-o dată, aceasta a început să se simtă rău şi parcă speriată, a afirmat că vrea să plece cât mai repede din acel loc, dar în acelaşi timp simţea că dacă ar lua vaporul ar muri imediat. Atunci, cei doi s-au decis să mai rămână câteva zile pe acele meleaguri. Şi apoi, amintiri ciudate au început să-i apară, rând pe rând, în memorie.

Era convinsă că acolo păţise o mare nenorocire. Văzând un ţăran, l-a întrebat: "Nu-i aşa că sus pe muntele din faţă se afla un castel vechi?". Locuitorul acelui ţinut a aprobat şi s-a oferit să-i conducă până acolo. "Nu-i nevoie, găsesc singură drumul!", a răspuns tânara. Şi, ajungând la un castel, trei sferturi în ruină, a cerut voie singurei persoane existente acolo, un gardian, să le permită să-l viziteze. Aripa respectivă, i-a informat omul locului, a fost construită de ultimul propietar al castelului, dar de vreo 60 de ani nu mai locuia nimeni acolo.

"Ştiu, ştiu, ceea ce mă interesează este camera de gardă", a spus femeia. "Mi-e greu să cred că n-aţi fost niciodată aici din moment ce vorbiţi de cameră de gardă", a răspuns gardianul. Ajungând acolo, femeia s-a oprit şi a zis: "Alături este o cameră închisă, vreau să o vizitez!". Răspunsul omului stupefiat de întâmplare a fost că nu mai există cheia de la acea uşă, dar femeia continua: "Caută sub scara cea veche şi vei găsi o legătură de chei, printre care se afla şi cheia căutată!". Aducându-i-se cheile, luă cu exactitate una şi i-o întinse omului pentru a deschide uşa cu pricina, spunând: "Această uşă a fost încuiată după ce în spatele ei au fost lăsate să zacă două cadavre!".

În cameră se afla un pat pe care se zărea un schelet, iar pe pardoseală se află altul alături de un pumnal ruginit. În acel moment, tânăra scoase un ţipăt sfâşietor: "Aici am fost asasinată eu!", şi imediat îşi pierdu cunoştinţa. Cercetările au scos la iveală că cei doi locatari ai castelului au dispărut în acea perioadă, într-un mod enigmatic. Tânăra femeie, la început, s-a confruntat cu impresia că a sosit într-un loc cunoscut şi apoi şi-a amintit detalii dintr-o viaţă anterioară petrecută acolo.

GENIALI LA VÂRSTE FRAGEDE
Un alt aspect care justifică existenţa reîncarnării este faptul că mulţi copii sunt geniali încă de la vârste fragede. Wolfgang Amadeus Mozart compunea şi interpreta sonate la pian de la vârsta de 5 ani. Paganini a susţinut concertul de debut la 9 ani. Pianistul Rubinstein a concertat încă de la 11 ani. Rembrandt picta dumnezeieşte de la câţiva ani. Pe Michelangelo Buonarotti, de la vârsta de 8 ani, nu mai avea ce să-l înveţe Girlandaio, profesorul său. Young, care a emis teoria ondulaţiei luminii, citea curent la 2 ani, iar la vârsta de 8 ani vorbea deja şase limbi străine.

Matematicianul Gauss la vârsta de 3 ani rezolva probleme complicate. Şi încă mai sunt o sumedenie de exemple edificatoare.
Multe dintre prieteniile spontane se leagă între persoanele care par că se cunosc de când lumea, fiecare simţind că-l cunoaşte bine pe celălalt. Se reîncarnează pentru a se reîntâlni foşti prieteni, rude, duşmani care nu şi-au plătit poliţe.

Reîncarnarea se poate face şi în grupuri care au trăit în aceeaşi perioada istorică şi au pierit împreună în evenimente ca războaie, cataclisme, accidente cu multe victime, epidemii, etc.

Se pot lua în consideraţie ca dovezi ale reîncarnării instinctul matern şi facultăţile înnăscute ale oricărui copil, nu neapărat cele geniale. Capacitatea de a înţelege un adevăr, posibilitatea de a generaliza după o singură experienţă, aspiraţiile unora mai mari decât posibilităţile, înclinaţiile spre vicii şi virtute, conştiinţa copiilor care pot face recapitulări din trecut, înclinaţiile masculine la femei şi feminine la bărbaţi, anumite temeri nelămurite în alte vieţi. De la un timp, se folosesc şi ca metode în rezolvarea unor probleme de sănătate şedinţele de hipnoză, prin care anumiţi psihologi, care au calităţi de hipnotizatori, aplică regresia. În numărul următor va fi prezentată mai pe larg această metodă.

nu e biblia,dar merita citit si analizat

Si trecand Iisus, a vazut un om orb din nastere. Atunci ucenicii Lui L-au intrebat, zicand: "Invatatorule, cine a pacatuit: acesta sau parintii lui, de s-a nascut orb?"

Iisus a raspuns: "Nici el n-a pacatuit, nici parintii lui, ci ca sa se arate in el lucrarile lui Dumnezeu. Trebuie sa fac, pana este ziua, lucrarile Celui ce M-a trimis pe Mine; ca vine noaptea, cand nimeni nu poate sa lucreze. Atat cat sunt in lume, Eu sunt Lumina lumii".

Acestea zicand, a scuipat jos, a facut tina din scuipat, si a uns cu tina ochii orbului, si i-a zis: "Mergi de te spala in scaldatoarea Siloamului" (care se talcuieste: trimis). Iar el s-a dus si s-a spalat si a venit vazand.
 
Posibil sa se fi scos ,posibil nu .De unde stii ca intial au fost? (referitor la reincarnare ) Ce a scris Romulus Vulpescu nu are legatura cu biblia .
 
Cititi intrebarea apostolilor si raspunsul lui Iisus de mai jos(Noul Testament).Cum putea sa pacatuiasca un nou nascut pentru a se naste orb?!
 
Daca pui tu textul.... ar fi minunat .
 
Si trecand Iisus, a vazut un om orb din nastere. Atunci ucenicii Lui L-au intrebat, zicand: "Invatatorule, cine a pacatuit: acesta sau parintii lui, de s-a nascut orb?"

Iisus a raspuns: "Nici el n-a pacatuit, nici parintii lui, ci ca sa se arate in el lucrarile lui Dumnezeu. Trebuie sa fac, pana este ziua, lucrarile Celui ce M-a trimis pe Mine; ca vine noaptea, cand nimeni nu poate sa lucreze. Atat cat sunt in lume, Eu sunt Lumina lumii".

Acestea zicand, a scuipat jos, a facut tina din scuipat, si a uns cu tina ochii orbului, si i-a zis: "Mergi de te spala in scaldatoarea Siloamului" (care se talcuieste: trimis). Iar el s-a dus si s-a spalat si a venit vazand.

era pus sub textul din Jurnalul
 
Back
Top