• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

Picturi,sculpturi..(.intr-un cuvant....ARTA )

Pentru cei care-l cunosteau mai mult ca poet si prozator, poate si ca vizionar mistic, iata cate ceva si despre pictorul si gravorul William Blake (1757-1827). Se spune despre el, pe drept cuvant ca " a proclamat supremaţia imaginaţiei asupra raţionalismul şi materialismul a 18-lea". Daca vreti sa-i admirati picturile, intrati aici : http://www.google.ro/search?hl=ro&c...489672817l0l0l0l0l0l0l0l0l0l&biw=1024&bih=575 Merita!

Copacul cu ingeri

Complexa si controversata, opera poetului si pictorului englez William Blake este si astazi teren de cercetare pentru cei care vor sa-i inteleaga simbolurile si ideile deseori socante pentru un iluminat al secolului XIX. Blake, un romantic convins, a vrut sa revolutioneze de unul singur atat statutul omului in societate si pe Pamant, cat si rolul lui Dumnezeu si al lui Iisus Christos in relatia umanitate – paradis. Rebel din fire si neasociat vreunei religii anume, e de ajuns sa amintim ca Blake a fost redescoperit de generatia „beat” de la mijlocul veacului XX si ca a inspirat chiar si textele unor idoli precum Bob Dylan, la fel ca si pe promotorii curentului „free love for everyone”.
Nascut la Londra intr-o familie modesta dar cu convingeri religioase speciale (dizidenti ai anglicanismului, dar care nu respingeau crestinismul), William Blake (1757-1827) s-a remarcat ca un copil „special” care a inceput sa-si vizualizeze visele prin desene bizare inca de la patru ani, atunci cand „chipul lui Dumnezeu i-a aparut la fereastra”. Mama sa credea ca are de-a face cu un nou profet si i-a cultivat aceasta tendinta. L-a retras de la scoala si Blake a invatat acasa notiunile de baza, in paralel cu arta de a desena si a realiza gravuri.

Emblematica pentru toata cariera sa de ganditor mistic a fost viziunea unui copac cu ingeri, ale caror aripi erau acoperite cu stele. Avea opt ani pe atunci si baiatul familiei Blake promitea sa devina un vizionar care va incerca sa schimbe lumea.

Tineretea lui Blake a fost coplesita de ideile sale privind relatiile dintre umanitate si dumnezeire, oglindite intr-o serie formidabila de poeme simbolistice. Doctrina sa, expusa in „Casatoria paradisului cu infernul”, arata ca toate divinitatile sunt rezultatul spiritualitatii omului, ca fiecare dintre noi poate fi Iisus si ca Dumnezeu este doar mediatorul intre Paradis si Pamant. Pentru a-l intelege mai bine ar fi suficient sa amintim ca Blake a fost un admirator al lui Emmanuel Swedenborg (cel care a vrut sa revolutioneze crestinismul si care „vazuse” spirite pe alte planete) si ca si-a creat propria sa mitologie, un amestec eterogen intre mitologia greaca si crestinism, cu personaje divine inventate ad-hoc.

A scris, printre altele, si „Proverbele Infernului”, replica la proverbele sacre ale Bibliei. El credea ca acel „Copac cu ingeri” il apropie de viziunile lui Dante (pe care l-a ilustrat cu mult succes) si ca toate personajele sale fantomatice, fabuloase – reprezentand un amestec de romantism fanatizat si suprarealism avant la lettre – sunt rezultatul unor mesaje divine. Grotesti (precum „Fantoma unui purice”) sau paradisiace (ingeri la maturitate cautand dragostea pamanteasca), eroii lui Blake sunt mai degraba rodul unor halucinatii ale unui artist care traia intr-o lume paralela. Eliberarea vietii sexuale de orice constrangeri (el considera mariajul o „prostitutie unilaterala”) era o conditie a libertatii omului si, concret, chiar a vrut sa-si aduca langa nevasta o concubina...

William Blake, studiat si rastudiat, a fost considerat fie un iluminat, fie un nebun, fie ambele. Contemporanii spuneau ca prin viziunile sale poetice i-a intrecut pe Lord Byron si Walter Scott. Tezele si imageria lui Blake demonstreaza ca fantezia mistica efervescenta care l-a caracterizat toata viata l-a transformat intr-un neinteles care vrea sa rastoarne toate dogmele ca pe niste obstacole in calea libertatii.

http://www.revistamagazin.ro/content/view/8655/7/
 
Nu se deschide link-ul recomandat pt vizionare poze.

Paradisul pierdut


paradise-lost_1202477c.jpg




Raul vietii

512153497844634.jpg




N-am gasit "Copacul cu ingeri " pe net.





O serie de picturi si gravuri pot fi vazute tot in acest topic la postarea #92
 
Cea mai scumpă operă de artă românească - tabloul "Fata cu mărgele roşii", de Nicolae Grigorescu -, vândută în luna aprilie, la licitaţie, pentru 270.000 de euro, va fi expusă public, începând de marţea viitoare, la Muzeul Naţional Brukenthal din Sibiu, prin bunăvoinţa proprietarului, care a cedat pictura în custodia muzeului, conform unui comunicat remis de instituţia sibiană.


"Pictura 'Fata cu mărgele roşii' intră în circuitul public şi datorită susţinerii acordate de Muzeul Naţional Brukenthal acestei iniţiative private, prin acordul de a expune temporar opera. Prin această colaborare, muzeul din Sibiu participă la crearea unui mediu firesc al relaţiilor dintre artist, galerie şi casa de licitaţie, colecţionar sau investitorul în artă şi instituţia muzeului, între care pot avea loc colaborări cu beneficii reciproce şi mai ales publice", se arată în comunicat.

Deocamdată, proprietarul tabloului doreşte să rămână anonim. Decizia sa de a da posibilitatea iubitorilor de artă să admire opera grigoresciană serveşte şi intereselor investiţionale ale acestuia. Nu reprezintă un secret faptul că valoarea de piaţă a unei opere de artă creşte direct proporţional cu prezentarea sa publică, în expoziţii sau în publicaţii, suplimentar faţă de randamentul anual mediu al unui artist, calculat la aproximativ 20 - 30% pe an.

În septembrie 2010, omul de afaceri Mircea Vescan achiziţiona opera "Car cu boi" de Nicolae Grigorescu, lucrare emblematică pentru istoria artei româneşti şi hotăra să o ofere vizitelor publicului în cadrul Muzeului Naţional Brukenthal. Acum, o altă pictură semnată de Grigorescu este plasată în custodia muzeului din Sibiu.

Iniţiativa urmează exemplul numeroşilor colecţionari din străinătate, care întreţin relaţii de lungă durată cu muzee şi instituţii de artă, fiind interesaţi să expună sau să împrumute opere din colecţiile lor de artă în beneficiul publicului. AGERPRES
 
Stii care din ele ? Ca ambele sunt intitulate "Fata cu margele rosii "



Mihai_POTCOAVA_1041_Fata_cu_margele_rosii_33x41_up_2008_0f1f74f9b1.jpg



8-tablou.jpg
 
Imi vine greu sa cred ca la 4 ani constientizeaza actul de creatie dar daca specialsti sustin ca asa e.....faca-se voia lor.

O fetiță din Australia șochează lumea: la 4 ani, pictează ca Picasso

60426242.jpg


Nemo21x21cm.jpg


HorseLoshadsRussianTranslation47x47cm.jpg


Aelita Andre, micuța australiancă, va deschide mâine la New York prima expoziție personală. Până acum, a vândut tablouri și cu 24.000 de dolari

1 /2.

A început să picteze înainte să înveţe să meargă, la doar 11 luni. Părinţii ei, Michael şi Nikka, i-au pus în braţe acuarelele, iar de atunci a continuat să picteze. Primul tablou al Aelitei l-au vândut când fetiţa avea doi ani. Criticii de artă australieni spun că Aelita este urmașa lui Pablo Picasso.

"Ea alege culorile. Este atât de determinată, de puternică şi de hotărâtă, încât se supără dacă vrei să-i sugerezi ce culoare să folosească", a spus tatăl micuţei într-un interviu acordat publicaţiei australiene news.com.au.

Majoritatea lucrărilor ei se vând acum cu preţuri cuprinse între 5.000 şi 10.000 de dolari, recordul fiind stabilit de un tablou pentru care a primit 24.000 de dolari.

Începând de mâine şi până pe 25 iunie, Aelita va avea propria expoziţie la New York, la galeria Agora. Părinţii speră ca micuţa să se bucure de succesul pe care aceasta l-a avut în Australia.



http://www.evz.ro
 
Si io cred ca pentru ea e o simpla joaca. Si se vede ca-i place . Insa , sa dai 24000 de dolari pe asa ceva, trebuie sa ai o problema ...sau sa n-ai ce face cu banii... Sincer, mie imi par picturile ei un simplu joc de culori si nimic mai mult. Da na, te pui cu gusturili ?
 
De aia am pus Video ,se vede ca ea se joaca ,ce-i drept ii place ,dar tot joaca ramane.Pictura e la mana hazadrului,nimic gandit cum pretind unii .
 
Super! Acuma na, daca unu are in buget banii aia pt o pictura moderna, mai bine ii da ei ,decat unui artist cu patalama, ca oricum ai nevoie de explicatii ,cica, sa intelegi opera.


Citez: arta supravalutata, din ce in ce mai des introdusa in cataloage luxoase pentru originalitatea ei,si pt singurul motiv ca este inuzuala sau transgresiva, si nu conteaza daca e vulgara, puerila sau un improvizat experiment de prost gust.

Astfel, in muzee publice si private din toata lumea, au ajuns wc-uri (celebrul urinator de Duchamp), au ajuns oua tari si cutii continand 'rahat de artist'... ca cele de Manzoni (aici nu se refera, cre, la celebrul romancier italian), sau celebrele panze taiate de Fontana, au ajuns pompoasele pungi mucegaite si ferfenitate de Burri.

... multi critici si docenti dau bun venit kitsch-ului in arta si il considera genialitate indisciplinata.''

sau ''fara misticism erosul se deterioreaza in sexualitate morbida si iata ca impudice exhibitii sexuale si ale corpului sunt contrabandate ca forma de artaì''

http://www.delorenzomeo.it/arte-sostanziale

Eu cred ca o opera trebuie sa emotioneze, in momentul in care a devenit un mod searbad de a arata pozitia sociala, devine marfa sau asa zisa investitie pt persoane care ,desi nu inteleg nimic si ar prefera o cu totul alta panza, cumpara ceea ce e imbracat in explicatii pompoase, de catre critici moderni .
cu ce e mai frumoasa aceasta opera fata de cele ale fetitei?
http://www.google.it/imgres?imgurl=...ge=9&ndsp=23&ved=1t:429,r:7,s:159&tx=68&ty=55

E vb de
http://www.google.it/search?q=Arman...&source=og&sa=N&hl=ro&tab=wi&biw=1020&bih=568
 
Angela74 said:
Eu cred ca o opera trebuie sa emotioneze, in momentul in care a devenit un mod searbad de a arata pozitia sociala, devine marfa sau asa zisa investitie pt persoane care ,desi nu inteleg nimic si ar prefera o cu totul alta panza, cumpara ceea ce e imbracat in explicatii pompoase, de catre critici moderni .
cu ce e mai frumoasa aceasta opera fata de cele ale fetitei?
http://www.google.it/imgres?imgurl=...ge=9&ndsp=23&ved=1t:429,r:7,s:159&tx=68&ty=55

E vb de
http://www.google.it/search?q=Arman...&source=og&sa=N&hl=ro&tab=wi&biw=1020&bih=568

Cu nimic mai frumoasa,doar ca acest artist fiind om in toata firea poate sustine cum ca transmite un mesaj, ca a vrut sa......bla ,bla .



La Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia unde am platit un pumn de bani pe bilet ,m-am umplut de nervi , intr-o aripa erau exponate super moderne:D: ceva oribil, de prost gust ,pueril care mi-au lasat un gust amar.Cu atat mai mult cu cat abia vazusem Rafael, Rubens, Botticelli, Bosch.
 
Jocul fetitei cu acele culori este emotionant, pt mine.

O chestie interesanta , (nu se poate copia)
http://www.galeriadearta.com/articole/pictura-ca-terapie-247.htm

de aici si ideea ca si pt unii dintre noi, fara talent(e), poate functiona picturoterapia, sa ne jucam colorand, numai sa avem la indemana materialele necesare.
ps: mi-am adus aminte de una care 'picta' cu tzatzele si fundu', a ajuns la telejurnal, pt 'valoarea operelor'.
 
Placerea jocului o deosebeste de pictoriii maturi, se vede ca ii place si pune culorile in functie de starea pe care o are fara a cauta semnificatii,de aici tot sarmul.
 
Teoria lui Darwin in pictura

In 1859, Darwin publica cartea sa de capatai, "Originea speciilor". Curand dupa aceasta, lumea astistica a reactionat atat la teoria lui Darwin cat si la criticile aduse acesteia.

In America, Martin Johnson Heade a tradus pe panza viziunea lui Darwin asupra naturii, scotand in evidenta frumusetile ei care distrag privitorul de la lupta pentru supravietuire care se da in realitate


MartinJohnsonHeade.jpg


MartinJohnsonHeade-1.jpg


In Germania, Arnold Böcklin a pictat creaturi marine cu chipuri si gesturi umane.

ArnoldBcklin.jpg


In Franta, Odilon Redon a pictat lumea nascandu-se din adancurile apelor, dar in culori mult mai sumbre. Iar Alfred Kubin a creat himere bizare, intr-o viziune amenintatoare a evolutiei.

In lumea stiintifica circula o anecdota care povesteste despre reactia unei doamne din inalta societate a acelor vremuri la aflarea teoriei lui Darwin: "Sper ca Domnul Darwin sa se fi inselat, dar daca teoria lui e adevarata, sa speram macar ca nu va afla de ea prea multa lume"



http://suntemingeri.blogspot

Odilon Redon


1302798901NastereaVenerei.jpg

Nasterea Venerei -



ofelia_sau_fluturi_eterni.jpg

Ofelia sau Fluturi eterni



principele_somnului_explozie_de_culori.jpg

Principele somnului



carul_lui_apollo.jpg

Carul lui Apollo
 
De ceva timp vreau sa-l aduc in atentia voastra pe Gustave Courbet.


Gustave Courbet, (n. Jean Désiré Gustave Courbet, 10 iunie

SelfPortraitGustaveCourbet.jpg

Autoportret

Viaţa lui coincide cu o perioadă deosebit de furtunoasă din istoria Franţei: întoarcerea pe tron a Bourbonilor după căderea lui Napoleon, Revoluţia din iulie 1830, Revoluţia din 1848, a II-a Republică, al II-lea Imperiu, Comuna din Paris şi, în fine cea de-a III-a Republică. În ciuda convingerilor sale republicane, Courbet nu este legat de niciun regim politic al Franţei secolului al XIX-lea, rămânând fidel, cum avea să spună el însuşi, "regimului libertăţii".
Jean Désiré Gustave Courbet s-a născut la 10 iunie 1819 la Ornans, un sat din regiunea Franche-Comté, la poalele masivului Jura, nu departe de granţa cu Elveţia. Familia Courbet făcea parte din mica burghezie, tatăl artistului, Régis Courbet, era propietar de pământ. Gustave a fost foarte legat de bunicul său, Jean-Antoine Oudot, care i-a insuflat idealurile republicane.
La vârsta de doisprezece ani urmează micul seminar din Ornans, unde învaţă tehnica desenului de la un fost elev al lui Jean Antoine Gros (1771-1835). Şase ani mai târziu, învaţă pictura la cursurile Colegiului Regal din Besançon. La sosirea lui în Paris pentru a studia Dreptul, în anul 1839, ia contact cu pictori ca Eugène Delacroix şi Jean Auguste Ingres, se interesează însă mai mult de creaţia lui Théodore Géricault. Se decide repede şi irevocabil să devină pictor şi, începând din anul 1840, se dedică tot]mai mult studiilor sale de pictură. Se înscrie la cursul pictorului academic Charles Steuben, frecventează şi câteva academii aşa zise independente, pentru a putea lucra după model, studiază la Muzeul Louvre maeştrii picturii spaniole, veneţiene şi olandeze. Îi admiră în special pe olandezi - pe Rembrandt van Rijn şi pe Frans Hals - iar în 1847 face chiar o călătorie în Olanda pentru a cunoaşte mai bine pictura olandeză.
În anul 1844, reuşeşte să expună pentru prima dată un tablou la Salonul din Paris. În 1845 şi 1846 expune din nou câte un tablou, în schimb, în 1847 toate picturile pe care le-a trimis au fost refuzate. În acest timp întreţine legături strânse cu teoreticianul socialist Pierre-Joseph Proudhon, cu poetul Charles Beaudelaire - căruia îi face şi un portret -, şi cu scriitorul Jules Champfleury, teoretician al realismului în literatură şi artă.

ornans.jpg

O dupa amiaza la Ornans

Courbet este adept al revoluţiei din februarie 1848 , dar nu ia parte activ la ea. Se foloseşte însă de prilejul oferit de desfiinţarea comisiei de acceptare a Salonului şi expune peste zece tablouri. În anul următor, Courbet repurtează primul său succes adevărat la Salon, când juriul, reînfiinţat, îi acceptă şapte lucrări prezentate. Statul francez achiziţionează tabloul său intitulat O după-amiază la Ornans, şi Courbet este distins cu o medalie. Aceasta îi asigură de aici încolo dreptul de a expune la Salon fără a prezenta lucrările comisiei de selecţie.
Anii 1849 şi 1850 îi petrece la Ornans. Lucrează la compoziţia O înmormântare la Ornans, dedicată amintirii bunicului său, decedat cu un an în urmă. Tabloul expus la Salon provoacă scandal. Courbet este declarat pictor socialist căruia îi place urâţenia. După trei ani, ţinta atacurilor criticii este un alt tablou, Baigneuses. Apare însă un tânăr colecţionar, Alfred Bruyas, care descoperă cu entuziasm picturile lui Courbet şi decide să le cumpere în mare cantitate. Pictorul petrece în casa acestuia din Montpellier câteva luni din vara anului 1854, timp în care pictează tabloul Întâlnirea - Bonjour, Monsieur Courbet. Pleacă apoi la Palavas, pe malul Mării Mediterane, unde pictează câteva tablouri cu tematică marină.
În 1855, la Expoziţia Universală, Courbet prezintă unsprezece tablouri în grupul pictorilor reprezentând Franţa. Juriul nu i-a acceptat însă unele din tablourile prezentate; atunci Courbet, cu sprjinul material al lui Bruyas, ridică în apropierea expoziţiei propriul său pavilion, denumit "Le Réalisme", unde expune circa patruzeci de tablouri. Acest act de independenţă nu a avut totuşi un ecou tocmai favorabil în lumea artistică.

Courbet pictează în tot cursul vieţii sale multe autoportrete, caracterizate printr-o extraordinară diversitate. Artistul apare în ipostaze diferitew: tânăr dandy cu privire provocatoare (Courbet cu câine negru, 1844), tânăr artist visător (Bărbat cu centură de piele, 1846), fumător de pipă, rănit în duel, muzicant etc. Prin autoportretele sale, el dă de înţeles că el nu este ceea ce consideră alţii că ar fi, că el nu poate fi simplificat ca o persoană sau alta, fiindcă în el se regăsesc personaje diferite.
În 1857, tabloul Domnişoarele de pe malul Senei expus la Salon declanşează din nou critici aspre. În schimb, pictorul se bucură de mult succes în Germania, participă la numeroase expoziţii în Belgia şi Olanda.
În 1863, Courbet pleacă pentru un timp la Saintes, unde se întâlneşte cu Jean-Baptiste Corot, care dorea să picteze în aceeaşi regiune. Courbet pictează teme foarte variate: portrete, peisaje, etc.
La 18 martie 1871, după înfrângerea Franţei în războiul cu Prusia şi sfârşitul celui de-al II-lea Imperiu, începe să funcţioneze guvernul revoluţionar al Comunei din Paris, care durează până la 27 mai 1871. În septembrie 1870, Courbet este ales preşedinte al Uniunii Artiştilor. În competenţa sa intră şi muzeele din Paris şi protecţia monumentelor. În timpul Comunei este ales deputat al poporului. După înăbuşirea Comunei, Courbet este arestat şi acuzat că ar fi iniţiat dărâmarea Coloanei Vêndome. Este condamnat la sase luni închisoare. După eliberare, emigrează în Elveţia, stabilindu-se în localitatea La Tour-de-Peilz de pe malul lacului Geneva.
Courbet nu se mai întoarce în Franţa niciodată. Încearcă, fără succes, să-şi salveze bunurile şi tablourile, care sunt risipite treptat, fiind vândute pe preţuri derizorii. În tot cursul anului 1877 starea sănătăţii lui Courbet se deteriorează continuu. Moare la 31 decembrie, răpus de o boală de inimă şi de ficat, boală de care suferea încă din 1873.

800px-Courbet_LAtelier_du_peintre.jpg

Atelierul artistului


Gustave_Courbet_036_OBNP2009-Y01923.jpg

lupta dreapta



courbet_stone_breakers-thumb.jpg

Cioplitorii in piatra

GustaveCourbet-768864.jpg



800px-Courbet_Sleep.jpg

Somnul

Într-unele din operele sale exprimă un naturalism violent, ca în tabloul intitulat Originea lumii,1866.pe care il puteti vedea aici:
http://www.realitatea.net/foto_1134774_originea-lumii-de-gustave-courbet_804618.html
si o sa intelegeti de ce nu am pus si poza :D:
 
Desi nu nu ma omor cu stilul , e de apreciat talentul si munca acestei tinere , care a ajuns sa vanda mai bine decat insusi Picasso. Si-mi place si modestenia ei, si faptul ca recunoaste ca unele sume care i se ofera sunt absurde. Si mai e un aspect important, e romanca si e un ambasador , pana la urma. Si unul bun, zic io.

"Micuţa Picasso", mai dorită ca maestrul spaniol


Nouă lucrări ale Alexandrei Nechita şi patru ale lui Pablo Picasso au fost licitate miercuri în scop caritabil.
Tablourile „micuței Picasso” s-au vândut cu prețuri între 1.000 și 4.200 de euro

Iubitorii de artă s-au adunat, miercuri seara, la Muzeul Literaturii Române, pentru a participa la licitaţia caritabilă organizată de Fundaţia "Nadia Comăneci" şi de casa Ara Art Collection, în cadrul căreia au fost scoase la vânzare lucrări ale artistei române Alexandra Nechita, supranumită "Micuţa Picasso", şi ale maestrului spaniol cu care a fost comparată.

Prezentă la eveniment, Nadia Comăneci a ţinut un scurt discurs înainte de licitaţie, în care i-a mulţumit "micuţei Picasso". "Ne-am gândit să facem această licitaţie pentru fundaţia «Nadia Comaneci» şi pentru proiectele din această fundaţie. În special pentru proiectul destinat copiilor «MiniMe», care ne este foarte drag. Îi mulţumim Alexandrei Nechita, care ne-a donat aceste lucrări. Să ne gândim că există o altă româncă în străinătate care se gândeşte la România", a spus fosta gimnastă.


Licitaţia a fost prezentată de Bogdan Biţă de la Ara Art Collection. "Întâlnirea noastră este specială din două motive: pe de o parte, toate lucrările de faţă stau sub semnul calităţii lui Picasso, iar pe de altă parte, vorbim de o licitaţie caritabilă, în care fodurile obţinute vor fi donate către proiectele fundaţiei «Nadia Comăneci». Aveţi ocazia de a licita pentru una dintre cele nouă lucrări semnate de "micuţa Picasso" şi pentru una dintre cele patru gravuri ale marelui pictor", le-a explicat Biţă participanţilor, adăugând că a fost pentru prima oară când tânăra pictoriţă şi-a donat operele unei licitaţii din România.

De la Oprah la Kelvin Klein

A comparat apoi stilul Alexandrei Nechita cu cel al lui Pablo Picasso, datorită vitalităţii paletei coloristice şi dinamismului imprimat în fiecare operă: "Ea a început acolo unde Picasso a terminat", a punctat reprezentantul Ara Art collection, adăugând că lucrările Alexandrei Nechita pot fi găsite în muzee celebre, dar şi în colecţiile particulare ale unor personalităţi precum Oprah, Calvin Klein sau Whoopi Goldberg.

"Aveţi ocazia să vă alăturaţi acestor nume", a încercat Biţă să stimuleze largheţea participanţilor la licitaţia caritabilă.

Licitaţia celor 13 lucrări, nouă ale Alexandrei Nichita şi patru ale lui Picasso, nu a durat mai mult de 20 de minute. "Angels în the dark" a fost primul tablou al Alexandrei Nechita vândut numărului 1, de la preţul de pornire de 2.500 euro, la 3.000 de euro. Numărul 28 a achiziţionat litografia "Voiceless Forest", de la 4.000, la 4.200 de euro, iar numărul 3, un bărbat de aproximativ 40 de ani, a cumpărat "Earth is a planet with one peace missing", la preţul de start de 1.000 de euro.

Două tinere au luat împreună tabloul "Boxed Sunshine", la 4.000 de euro. "Ne-a plăcut foarte mult mesajul şi am vrut să avem tabloul în familie, căci suntem rude", a spus una dintre ele pentru EVZ.

SURPRIZĂ

Deşi au avut preţuri apropiate, lucrările pictoriţei române s-au vândut mai bine decât cele ale genialului artist

Cele cinci tablouri ale "micuţei Picasso" care nu s-au vândut la licitaţie au fost achiziţionate de compania BRD, care se oferise, în primă fază, să cumpere toate cele nouă tablouri donate de Alexandra Nechita, după cum a precizat Virgil Munteanu, managerul Fundaţiei "Nadia Comăneci".

"Având în vedere că BRD-ul s-a oferit să achiziţioneze dinainte tablourile Alexandrei, noi am organizat evenimentul mai mult pentru a-i mulţumi tinerei pentru ceea ce a făcut", a declarat Munteanu.

Încasări de 30.000 de euro

Numai una dintre cele patru gravuri ale maestrului Picasso, "Modele în atelier", a atras interesul iubitorilor de artă, restul rămânând la ARA Art Collection. Asta deşi gravurile donate de persoane care au dorit să-şi păstreze anonimatul au avut preţuri de pornire cuprinse între 2.500 şi 5.000 de euro, foarte apropiate de cele ale lucrărilor "micuţei Picasso". Explicaţia este că participanţii la eveniment au fost atraşi de gestul Alexandrei Nechita de a dona cele nouă tablouri.

"Fiind un eveniment caritabil, oamenii s-au axat mai mult pe ideea de a da banii în acest scop, nu neapărat pe cea de a cumpăra o lucrare de artă", a precizat Munteanu.

Întrebat de EVZ dacă evenimentul a decurs conform planului, managerul Fundaţiei "Nadia Comăneci" s-a declarat mulţumit: "Cred că am reuşit să strângem suficiente fonduri pentru a termina renovările, ca la toamnă să-i dăm drumul proiectului".

Fundaţia "Nadia Comăneci" a strâns în final în jur de 30.000 de euro din tablourile Alexandrei Nechita şi din gravura lui Picasso.

"MiniMe Gymnastics" este un program non-competiţional educativ-sportiv, adresat copiilor de până la 12 ani. Programele sportive care se vor derula în acest spaţiu sunt gândite şi dezvoltate de Nadia Comăneci în cadrul Academiei de Gimnastică "Bart Conner“ din Oklahoma City.

"Participanţii s-au axat mai mult pe ideea de a da banii în scop caritabil, nu neapărat pe cea de a cumpăra o lucrare de artă.“
VIRGIL MUNTEANU, managerul Fundaţiei "Nadia Comăneci"

SUCCES PRECOCE

Cea mai scumpă pictură, 400.000 de dolari

La numai 26 de ani, tablourile Alexandrei Nechita se regasesc în sute de muzee din lume, de la colectia de artă a Vaticanului, până la colecţii particulare deţinute de celebrităţi precum Oprah Winfrey, Calvin Klein, Whoopi Goldberg sau David Letterman.

Născută pe 27 august 1985, la Vaslui, Alexandra Nechita s-a stabilit împreună cu părinţii în Statele Unite. A devenit celebră încă de la vârsta de 8 ani, fiind supranumită "Micuţa Picasso".

Cea mai scumpă pictură a Alexandrei Nechita s-a vândut cu 400.000 de dolari, fiind achiziţionată de un colecţionar privat. "Întotdeauna l-am admirat pe Picasso şi am fost onorată ca lucrările mele să fie asociate cu numele lui. Cred că este o imensă dovadă de apreciere", a mărturisit Nechita pentru EVZ.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/micuta-picasso-mai-dorita-ca-maestrul-spaniol-935139.html
 
Poate putini am auzit de el, dar Dorin Coltofeanu este unul dintre cel mai bine cotati pictori romani contemporani. Nu ma dau pe spate lucrarile lui, dar poate unora le place stilul.

Pictorul care se situează unde începe culoarea


Dorin Coltofeanu este unul din artiştii modelaţi în anii ’70 de Corneliu Baba, însă a reuşit să devină ucenicul care s-a detaşat de stilul maestrului.
Modest, Dorin Coltofeanu declară că ia lecții de pictură în fiecare zi

Dorin Coltofeanu este unul dintre cei mai bine cotaţi pictori români contemporani. Numeroasele expoziţii şi licitaţii la care participă cu tablourile sale nu fac decât să îl încurajeze să lucreze. Maestrul pictează câteva ore pe zi. Asta îi rămâne cea mai pregnantă formă de expresie, fiind zgârcit cu vorbele.

Micul atelier, recuzita picturilor şi un radio

Viaţa lui Dorin Coltofeanu se leagă de pictură dintotdeauna, îşi aminteşte el. Desenează şi colorează de când era mic, până când s-a decis că pictura avea să-i devină "meserie de bază", cum o numeşte acum. Imaginaţia în materie de pictură i se trage probabil de la bunicul din partea mamei, despre care îşi aminteşte că era "un bun portretist".


Dorin Coltofeanu pictează într-un atelier de pe strada Biserica Amzei, pe care l-a transformat într-un univers al tablourilor. Acolo păstrează toate obiectele pe care le-a pictat, de la scoici, o carapace de broască ţestoasă, felinare, râşniţe de cafea până la o blană de vulpe care stă atârnată pe caloriferul de lângă fereastră.

Pe aceeaşi fereastră intră duminica, când o deschide de cum ajunge, slujba şi corurile de la Biserica Amzei. De altfel, acesta este singurul fundal sonor pe care îl acceptă, atunci când nu are pornit radioul din atelier. Duminica nu pictează, însă în restul zilelor petrece cam patru sau cinci ore pe zi în atelier.

Un discipol bun învaţă, nu imită

Primul pas este desenul trasat cu pensula, după care urmează culoarea, care este mai intensă la început. Culorile capătă aspectul diafan datorită straturilor succesive semi-transparente, care necesită destulă vreme pentru uscare.

Pictorul foloseşte ulei şi terebentină, o substanţă toxică. Nu foloseşte negrul decât în obţinerea nuanţelor de gri. Artistul îşi începe lucrările pornind de la un obiect, de la care extrapolează întreaga compoziţie, şi în jurul căruia apar apoi personajele.

Aşa a procedat şi în cazul tabloului la care tocmai a terminat de lucrat. Acesta se numeşte "Procesiunea" şi are în centru o carapace de ţestoasă gigantică, purtată ceremonios de câteva personaje cunoscute în lumea artei: graficianul Iuri Isar, sculptorul Alexandru Siminic, şi pictorii Viorel Grimalschi şi Horea Pastina. Alături de ei, nu lipseşte pictorul însuşi.

Nu a împrumutat stilul nici de la dascălul Corneliu Baba, nici de la Alexandru Ciucurencu, "adversarul" acestuia în epocă. Ruxandra Garofeanu, critic de artă, i-a descris opera drept "un univers cu un aer rarefiat, fără umbre, fără accente care să împiedice dorinţa de ordine".

Coltofeanu a privit cu un ochi spre clarobscurul lui Baba şi cu celălalt spre culorile vii ale lui Ciucurencu. Despre profesorul său spune că "nu dădea lecţii de pictură la şevalet, te lăsa să mergi pe drumul tău". Întrebat dacă a dat la rândul său lecţii de pictură, maestrul răspunde răspicat: "Nu, eu iau lecţii în fiecare zi".

Preţul lucrărilor

Mulţi iubitori de artă îi cumpără tablourile. Artistul a vândut în ultimul an peste 100 de tablouri şi a participat la numeroase licitaţii şi expoziţii, atât în ţară cât şi în străinătate.

Casa de licitaţie Goldart a vândut tabloul "Cântec pentru gramofon şi trompetă" în schimbul sumei de 10.000 RON, în luna februarie a acestui an. Ultimul tablou vândut la o licitaţie, numit "Corida", a fost dat prin intermediul Casei de licitaţii Alis, în luna iunie, cu preţul de vânzare de 8.000 RON.

Alţi pictori consacraţi ale căror lucrări au fost expuse în cadrul licitaţiei sunt Ştefan Câlţia şi Sorin Ilfoveanu. Din partea autorităţilor culturale nu primeşte cine ştie ce sprijin, recunoaşte pictorul.

El a fost însă invitat prin Institutul Cultural Român la o expoziţie personală care a avut loc în Israel, la Tel Aviv. Mai recent, Ministerul de Externe l-a solicitat pentru a participa la o expoziţie internaţională care s-a ţinut în capitala Turciei.

De asemenea, grupul BRD a achiziţionat în 2007 cinci lucrări semnate de Dorin Coltofeanu, din vânzarea cărora a obţinut aproape 10.000 de euro. Următoarea expoziţie personală semnată Dorin Coltofeanu va avea loc la sfârşitul anului, la Galeriile Cornel Florea.

Sub egida Academiei

Nici omagiile din mediul academic nu l-au ocolit. Cu ocazia împlinirii vârstei de 60 de ani, revista "Caiete critice", editată sub egida Academiei Române, i-a dedicat două pagini. Şi Romfilatelia şi Poşta română au ţinut să marcheze succesul pictorului prin lansarea unui plic şi timbru pe care sunt ilustrate un tablou, respectiv imaginea artistului.

Pictorul recunoaşte că este o persoană închisă şi că se fereşte de publicitate. Nu comunică decât prin ceea ce face. "Mi-am creat un fel de barieră, care între timp a ruginit. E greu să ridic această barieră acum, la vârsta mea", îşi explică maestrul detaşarea.

"Primul meu critic e soţia... (râde)". Soţia, ea însăşi profesoară de pictură la Liceul de Arte Plastice "Nicolae Tonitza" din Bucureşti, îl vizitează adesea la atelier, pentru a vedea stadiile în care se află tablourile sale.

"Nu m-am născut să schimb omenirea, ci eventual, să-i cultiv puţin gustul.“
DORIN COLTOFEANU, pictor

BIOGRAFIE

Tablourile lui au văzut lumea

Dorin Coltofeanu s-a născut pe 20 august în Întorsura Buzăului, judeţul Covasna. În 1979 a absolvit Institutul de Arte Plastice "Nicolae Grigorescu" din Bucureşti, în clasa profesorului Corneliu Baba.

Este membru titular al Uniunii Artiştilor Plastici şi a participat, între 1979 şi 2007, la majoritatea expoziţiilor organizate în cadrul ei. Începand din 1986 a participat la numeroase expoziţii personale, printre care în 2006 la Tel Aviv. Între 1994 si 2009 a participat şi la expoziţii de grup în străinătate: Marea Britanie, Spania, Suedia, Belgia, Austria, Serbia, Ucraina, Rusia, Kazahstan, Kîrgîzstan, Franţa şi Turcia.

Dorin Coltofeanu a fost comparat de-a lungul timpului cu mulţi alţi pictori. El afirmă că îi plac impresioniştii şi post-impresioniştii. Se situează "acolo unde începe, de fapt, culoarea".

http://www.evz.ro/detalii/stiri/dor...-se-situeaza-unde-incepe-culoarea-936746.html

Aveti si aici cate ceva despre el, inclusiv niste picturi http://www.certitudinea.ro/articole...ltofeanu-un-hieronymus-bosch-diafan-si-tandru
 
Scuze,conform unui "bun obicei" nu ma pot abtine sa nu atasez unele lucrari care mi-au atras atentia :P


128-19.jpg

NATURĂ STATICĂ CU VIOLETE DE PARMA



IMGP0246.jpg

Barca



IMGP2230.jpg

Biserica la Balcic



p1010287_20110411_1626856893.jpg

Blana


GVBolta.jpg

Bolta de vita



CAIN.jpg

Cain si Abel I
 
Cine se duce pe litoral si vrea sa vada doua tablouri frumoase, o poate face de azi. Acestea sunt expuse la Muzeul de Arta din Constanta

Tablouri de Grigorescu si Andreescu, expuse la Muzeul de Arta din Constanta

Lucrarile de patrimoniu "Trandafiri salbatici" de Nicolae Grigorescu si "Garofita in pahar" de Ioan Andreescu vor fi expuse la Muzeul de Arta din Constanta dupa ce proprietarii lor au decis sa le cedeze in custodia acestei institutii.

Cele doua tablouri vor ajunge marti la Muzeul de Arta din Constanta, unde vor fi expuse timp de un an.

Opera "Garofita in pahar", semnata de Ioan Andreescu, a fost achizitionata la o licitatie care a avut loc la inceputul lunii iulie la suma de 51.000 de euro. Lucrarea a figurat in expozitia inaugurala a Fundatiei Ioan I. Dalles din Bucuresti mai - iunie 1932 si este mentionata in monografia "Andreescu" de Radu Bogdan.

Autenticitatea i-a fost confirmata de istoricul de arta Radu Bogdan. Tabloul a apartinut colectiei Mariei Yarka si ulterior celei detinute de Horea Zaharia.

Lucrarea "Trandafiri salbatici", de Nicolae Grigorescu, a fost adjudecata la Licitatia de Toamna din 2010 a Artmark pentru suma de 52.500 de euro.

Lucrarea provine din celebra colectie clujeana Dr. Leon Daniello, fondatorul pneumoftiziologiei romanesti. Dr. Leon Daniello a infiintat primul dispensar din Romania si unul dintre primele din Europa (1926), organizand si primul dispensar TBC (1928).

Clinica clujeana de ftiziologie ii poarta numele. Opera este reprodusa in Catalogul Colectiei Daniello, Cluj-Napoca, 2010, si este clasata in categoria "Fond" a Patrimoniului national cultural mobil, din ianuarie 2011.

Potrivit Artmark, din septembrie 2010 trei investitori au cedat unele dintre cele mai valoroase opere vandute pe piata de arta din Romania pentru expunere publica in Muzeul Brukenthal din Sibiu si Muzeul de Arta din Ploiesti.

Astfel, in septembrie 2010, omul de afaceri Mircea Vescan achizitiona, pentru 155.000 de euro, opera "Car cu boi" de Nicolae Grigorescu, o lucrare emblematica pentru istoria artei romanesti si hotara sa o expuna la Muzeul National Brukenthal.

De asemenea, in decembrie 2010, Muzeul Judetean de Arta Prahova "Ion Ionescu-Quintus" primea in custodie picturile "Golgota" (125.000 de euro) semnata de Nicolae Tonitza, si "Brutaria" (44.000 de euro) de Gheorghe Petrascu, achizitionate la Licitatia 12+1 Capodopere Impresioniste din Colectii Particulare organizata de casa Artmark.

De asemenea, anul acesta, la inceputul lunii iunie, pictura "Fata cu margele rosii" de Nicolae Grigorescu, cea mai scumpa opera de arta romaneasca, vanduta in aprilie la o licitatie Artmark pentru suma record de 270.000 de euro, a fost expusa public la Muzeul National Brukenthal din Sibiu.

http://www.ziare.com/cultura/pictor...xpuse-la-muzeul-de-arta-din-constanta-1106690
 
Back
Top