• Forumul vechi a fost pierdut. Nu mai putem recupera continutul vechi. Va invitam sa va inregistrati pentru a reface comunitatea noastra!

CRUCEA si RUGACIUNEA

ef cap 6 ver 18,19 ,, V egheati la aceasta cu toata staruinta si cu rugaciunile pentru toti sfintii si pt mineca oricand imi deschid gura a mi se dea cuvant ca sa fac cunoscut cu indrazneala taina evangheliei(aici suntem indemnati sa ne rugam pentru sfinti nu sa ne rugam la ei sau prin ei)....in noul testament orice rugaciune atat individuala cat si liturgica ii este adresata lui Dumnezeu tatal prin Cristos...Rom cap 15 vers 30,,Va indemn fratilor, pt Domnul nostru ISUS Hristos si pt dragostea duhului sa va luptati impreuna cu mine in rugaciunile voastre catre Dumnezeu pt mine"(Apostolul Pavel el insusi un sfant, ii indemna pe colaboratorii crestini care erau si ei sfinti, sa se roage pt el.Este de remarcat insa ca Pavelnu si-a adresat rugaciunea acelor sfinti si nici rugaciunile lor in favoarea lui nu inlocuiau relatiile personale stranse pe care Pavel le avea cu Tatal prin intermediul rugaciunii.cititi efeseni cap 3 vers 11 12 14

emerem scuze...dar in biblie nu am intalnit ca botezul trebuie sa fie decis de altii din cate stiu isus s-a botezat 33 de ani si a tot botezat oameni maturi nu copii pana in 3 luni sau un an oare asta nu ne da de gandit?de ce trebuie sa decidem noi in locul copiilor nostri?sa nu te superi pe mine dar intreb si eu....

Aici se vb de biblie nu de ce vrem noi sa facem fiecare e liober sa faca ce vrea dar bisericile astea unde tot pupam mucii unor nespalati si mainile preotilor care au pretentia sa-i chemi ,,parinte" dar ma intreb parinte de ce anume?oare tot ce facem noi de mii de ani e ceea ce in biblie dumnezeu ne cere cu adevarat?
 
Poi, Manu...... cum spuneam explica tu.eu recunosc ca nu stiu sa umblu la versete. Invata-ma.
 
manu,anuk,de vreme ce voi priviti botezul nu ca pe un dar ci ca pe o obligatie nu suntem pe aceeasi lungime de unda.Faptul ca te boteaza atunci cand esti prunc,inseamna ca te pune in legatura cu Iisus.Daca tu nu vrei sa pastrezi legatura atunci cand devii matur...nu esti obligat.Nimeni nu te obliga sa ramai crestin.Dar a lasa un prunc din parinti crestini neboteazat,inseamna a-i refuza legatura cu Iisus,iar daca acest prunc moare inainte de a deveni matur si de a alege in ce isi doreste sa creada...tu,ca parinte,iti asumi o vina enorma.care din voi si-ar permite sa traiasca cu acest risc?!
 
def botez ...verbul a boteza deriva de la grecescul baptizein care inseamna a afunda a cufunda.Crestinul care se boteaza in apa demonstreaza public ca s-a dedicat complet neconditionat si fara rezerve prin Isus Cristos pt a infaptui vointa lui Dumnezeu....scripturturile vb de printre altele de botezul lui Ioan despre botezul cu spirit sfant si despre botezul cu foc.....mat cap 28 vers 19 ,, duceti-va deci si faceti discipoli....boteazandu-i"fapte cap 8 vers 12 ,,cand l-au crezut pe filip...s-au botezat atat barbbati cat si femei"credeti ca botezul crestin in apa aduce iertarea pacatelor?
 
Eu nu vad botezul ca o obligatie si nici ca pe un dar. E "o crestinare"
 
"Faptul ca te boteaza atunci cand esti prunc,inseamna ca te pune in legatura cu Iisus.Daca tu nu vrei sa pastrezi legatura atunci cand devii matur...nu esti obligat.Nimeni nu te obliga sa ramai crestin."

Eu zic ca e corect ce spui . Si atunci se impune intrebarea de ce in Orientul Mijlociu, locul unde s- a nascut crestinismul, dupa numai sapte – opt sute de ani, aproape toti locuitorii si- au parasit credinta trecand la islamism?
 
Raspuns la intrebarea ta ,Manu.

(daca gresesc ,nu dati cu pietre in mine, si eu vreau sa-mi lamursc cateva lucruri,de aia sunt pt continuarea postarilor in topic, cu calm si fara patima)



Numirile lui Dumnezeu în Vechiul Testament

Cunoasterea pe care oamenii au primit-o despre Dumnezeu este exprimata
prin " numele " cu care L-au identificat. În mod absolut, Dumnezeu nu
poate avea un nume deoarece orice cuvînt reprezinta o realitate
statica, iar Dumnezeu este infinit în dimensiunile fiintei Sale si în
posibilitatile Lui de manifestare.

La evrei numele unei persoanei nu era un simplu apelativ, ci un mesaj
care puarta în sine informatii despre persoana caruia i se atribuia.
Numele sub care Dumnezeu se descopera ne ajuta sa ne formam o imagine
despre El

Cartea Facerii ne pune la dispozitie primele trei numiri cu care L-au
identificat oamenii pe Dumnezeu: Elohim, Iehova si Adonai, date
oamenilor într-o ordine prestabilita si desavîrsita care nu poate fi
schimbata fara a altera caracterul revelatiei lui Dumnezeu catre
oameni ( Ies. 6, 3 ), precum si cele cinci numiri compuse ale numelui
lui Dumnezeu: El-Elion: Dumnezeul Cel Prea înalt ( Fac. 14, 18 ),
Iehova Elohim: Domnul Dumnezeu ( Fac. 15, 2 ), El-Roi: Dumnezeul care
ma vede (Fac. 16, 13), Iehova-Iire: Domnul va purta de grija ( Fac.
22, 14 ), El-Elohe-Israel: Domnul este Dumnezeul lui Israel ( Fac. 33,
20 ).

În restul cartilor Vechiului Testament, Dumnezeu este identificat prin
alte câteva nume diferite, dintre care amintim aici: El, Eloah, El
Sadai, Ehieh. Semnificatia exacta a acestor nume nu poate fi precizata
astazi cu certitudine.

Numirea de Eloah, este cea mai rar folosit, aparând numai de 57 de ori
în întreg Vechiul Testament.

" El " este folosit de aproximativ 217 ori si reprezinta probabil
notiunea de putere, forta. Eloah este un termen oarecum mai poetic.

Elohim apare de peste 2.570 de ori în Vechiul Testament si este
inteles de cei mai multi comentatori biblici ca un plural de majestate
al dumnezeirii. Altii vad în aceasta forma de plural o indicatie a
trinitatii lui Dumnezeu, caci desi este un plural masculin, acest nume
apare întotdeauna în Scriptura însotit de un verb la singular.

Elohim este o forma de plural care denumeste un aspect caracteristic
al fiintei divine: Dumnezeu întreit în fiinta ( Fac. 1, 26 ), dar unic
în natura si persoana ( Deut. 6, 4 ).

Adonai, sau mai scurt " Adon " este numirea veche pentru " Stapîn "
sau " Domn " si este aplicata în textul Vechiului Testament si omului
si divinitatii ( Fac. 15, 2 ). Atunci când este aplicat oamenilor "
adonai " se scrie cu litera mica. El apare de 400 de ori în Vechiul
Testament.

Pe lânga aceste nume mai exista în Biblie si un alt numar de termeni
descriptivi care-L identifica pe Dumnezeu. El este caracterizat ca:
Domnul ostirilor, macar ca astazi nu se mai stie precis daca aceste
ostiri erau o referire la multimea îngerilor, la multimea evreilor sau
la multimea stelelor de pe cer.

Un alt termen folosit în mod curent ca nume al lui Dumnezeu este "
Elion ", care apare de aproximativ 30 de ori în textul Vechiului
Testament, fiind tradus de cele mai multe ori prin: " Cel Preaânalt ".

Numirea " El Sadai " este folosita cam de 49 de ori în Vechiul
Testament, si este tradusa de obicei prin: " Cel Atotputernic ". Este
posibil însa ca sensul primordial al acestui nume sa fi fost: "
Stapânul milos ". Cu alte cuvinte, El nu este numai puternic ( stapân
), ci Îi si place sa-Si foloseasca puterea pentru protectia si binele
nostru.

Iehova nu este un nume propriu zis, ci un grup de cuvinte care
desfasoara ceva din caracterul infinit al prezentei si posibilitatilor
divine: " Eu sînt Cel ce sînt " ( Iesire 3, 11-15). Ocazia în care a
aparut acest nume i-a facut pe multi sa se opreasca asupra lui ca
asupra singurului nume veritabil al dumnezeirii. Este bine de stiut
însa ca evreii au pierdut ei însisi pronuntarea corecta a acestei
perifraze notate în textul vechi doar prin consoanele HH si
semivocalele Y, W ( lingvistii de astazi înclina totusi spre forma
Yahweh ). În timpul Evului Mediu, rabinii au înlocuit vocalele
originale cu vocalele din cel de al treilea nume pentru divinitate:
Adonai si astfel s-a ajuns la numirea de " Iehova ". Astazi nimeni nu
poate spune ca stie cum a sunat vocea din ceruri prin care S-a
identificat Dumnezeu înaintea lui Moise, iar faptul ca în textul
Bibliei au aparut apoi alte numiri pentru Dumnezeu ne arata clar ca nu
este bine sa ne legam prea mult de aceasta singura numire.

Acest nume - Iehova - descopera faptul ca Dumnezeu exista vesnic. Asa
se prezinta El lui Moise spunând: " ...Eu sunt cel ce sunt " ( Iesire
3, 14 ). Evreii când întâlneau acest nume în scrierile sulurilor
sfinte nu-l pronuntau pentru ca ei credeau ca atunci când este rostit
Dumnezeu care este vesnic este prezent si în momentul când este rostit
numele. Ei au înlocuit acest nume cu Adonai - ce îl identifica pe
Dumnezeu ca Domn si Stapan.

În Sfânta Scriptura gasim o combinatie a acestui nume cu alti termeni
care descopera insusirile si lucrarea pe care o împlineste Dumnezeu.

Astfel:

* Iehova Iire - Domnul poarta de grija - ( Fac. 22, 14 ),
* Iehova Nisi - Domnul Steagul meu - ( Ies. 17, 15 ),
* Iehova Salom - Domnul pacii - ( Jud. 6, 24 ),
* Iehova Sabaot - Domnul ostirilor - ( I Sam. 1, 3 ),
* Iehova Tidchenu - Domnul neprihanirea mea - ( Ier 23, 6 ) etc.

Cel mai des Dumnezeu se descopera lui Israel sub numirea:

* Iahweh Yelohim Israel - Domnul Dumnezeul lui Israel - ( Jud. 5, 3
).

De departe, cel mai des întilnit nume al lui Dumnezeu în Vechiul
Testament este numele sub care s-a descoperit El israelitilor. Forma
poetica a acestui nume, " Iah ", apare de 50 de ori în Scriptura. Ea
este acea care se folosea în expresiile compuse consacrate laudei: "
Haleluiah " ( slavit sa fie Domnul! ) sau numelor: Ieremi-ia, Isa-ia,
Mica-iah, etc.. Cea mai cunoscuta formulare a lui " Iah " este
celebrul tetragrammaton " IHWH ", care apare tradus în unele parti
prin " Domnul ", iar in altele prin Iehova. Cea de a doua forma,
Iehova, a aparut din cauza reticentei evreilor de a pronunta Numele
Sfânt. Ei i-au inlocuit vocalele cu acelea din numirea " Adonai ".
Astazi, pronuntarea originala a tetragrammatonului s-a pierdut cu
desavârsire. Unii comentatori spun ca cea mai probabila ar fi: Iahweh.
Acest nume al lui Dumnezeu apare de 6.823 de ori în Vechiul Testament.

O alta numire folosita pentru Dumnezeu a fost: " Ehieh ", asemanatoare
cu numele " Iahweh ". In Iesire 3, 14 acest termen este tradus prin: "
Eu sunt Cel ce sunt ". Unii biblisti sugereaza ca intelesul acestui
nume ar fi " pecetea legamântului prin care Dumnezeu se angajeaza sa
fie cu Israelul în toate veacurile care vor veni ".

Dumnezeu este identificat si prin alte nume descriptive ca: Împaratul,
Datatorul Legii, Judecatorul, Stânca, Cetatuia, Turnul de scapare,
Pastorul, Rasplata cea foarte mare, Scutul, etc. Una dintre cele mai
frumoase este: Sfântul lui Israel, care apare de 30 de ori in Sfânta
Scriptura. Dumnezeu mai este descris si ca: Locul de scapare al celui
credincios.

Toate aceste numiri ale lui Dumnezeu: " El Elyon " ( Cel prea înalt ),
" El Sadai " ( Atotputernicul ), " El Roi " ( Dumnezeu atotvazator ),
" Elohim " ( care, de altfel, este pluralul lui El - prefigurând se
pare, Sfânta Treime ), " Adonai " ( iarasi un plural, tradus prin "
Domnul meu " ), conduc la ideea ca " În ziua aceea, Domnul va fi
singurul Domn si Numele Lui va fi singurul Nume " ( Zaharia 14, 9 )

http://www.referat.ro/referate/Numirile_lui_Dumnezeu_in_Vechiul_Testament_5461.html



Dumnezeu n-a fost nicicand o fiinta cu trup uman

Pe linia necesitatii reactualizarii realiste a diferitelor cunoasteri care au suferit in timp inerente deformari, datorita imaginarii anumitor reprezentari care sa fie mai accesibile intelegerii oamenilor neinstruiti, survine necesitatea unei afirmatii categorice: Dumnezeu, Creatorul Universului, Unicul, Atotputernicul nu a fost nicicand o fiinta cu trup uman.

In vechiul text ebraic al Bibliei s-a imaginat alegoric - pentru multimile de oameni simpli - un mod intru totul simbolic al crearii omului („Facerea”, cap.1, v.27):

„Si a facut Dumnezeu pe om dupa chipul sau; dupa chipul lui Dumnezeu l-a facut; a facut barbat si femeie.”

In schimb, vechiul text ebraic „Zohar”, la fel de sacru, dar destinat numai castei celor instruiti, a detaliat in mod cu totul realist felul in care trebuie inteleasa aceasta „asemanare la chip” - transcendentala si nu carnala - ce a stat la baza creatiei omului:

„Cand Adam, primul nostru tata, locuia in gradina Edenului, era imbracat, cum este in cer, cu un vesmant facut din lumina superioara (partea 1, folio 52) … pielea, carnea, oasele, venele, nu sunt pentru noi decat un vesmant, un voal, caci in interior este misterul omului ceresc. Astfel ca in omul pamantean, Adamul ceresc este interior… Acesta este sensul in care s-a spus ca Dumnezeu a creat omul dupa chipul sau. (partea 2, col.76 a). Dar trebuie sa deosebim pe omul de sus (din cer) de omul de jos.”

Asadar, in zilele noastre, este cu totul evidenta necesitatea inlocuirii atat a notiunii, cat si a reprezentarii antropomorfice a Divinitatii Creatoare, cu o notiune si o reprezentare superioara, cat mai apropiata de realitatea cosmica a „Atotputernicului divin”: o sfera uriasa, infinita, din cea mai pura esenta spirituala, care este „stiinta stiintelor”, Absolutul gandirii, al Iubirii, al vointei, Sursa eterna a creatiei si a tuturor energiilor.
 
anuuk te-ai intrecut pe tine bravaaaaaaaaaaa.Deci dumnezeu are un nume sa nu uitamsi cred eu trebuie nominat
 
Bobo,islamismul a aparut pe pamant ulterior crestinismului.Se pare ca arhanghelul Gabriel i-a aparut lui Mahomed cu o alta serie de legi care astazi sunt cuprinse in Coran.Explicatie clara nu as putea sa-ti dau.Cred-e doar parerea mea-ca ar fi doua variante:cea pozitiva-vazand Dumnezeu ca prin caracterul ,temperamentul si modul de viata acei oameni il refuza pe Iisus le-a dat in dar un crez,o religie prin care sa si-i apropie si sa-i indeparteze de intuneric,iar varianta negativa-nu Gabriel este cel care i-a aparut lui Mohamed ci un "diavolas"indepartandu-i pe toti de Iisus si de "calea ,adevarul si viata"(asta s-a intamplat cu propriul lor arbitru).Sincer,sper ca prima varianta sau o alta,benefica,sa fie reala.
 
Eme, poate fi foarte adevarat ce spui. Dar ma intreb, de ce Dumnezeu, in marinimia sa, le da un crez in nu există alt întemeietor al religiei islamice, decât Dumnezeu, care a restabilit raportul de ascultare, de supunere, existent intre om si Dumnezeu încă de la crearea omului, raport în care Dumnezeu este Stăpânul, iar omul este supus, fara intermediari ?
Eu am alta teorie (posibil gresita, dar mult mai logica, parerea mea) conform careia religiile au aparut din necesitatea de a preintampina razboaie si a scapa de dominatii strine (exemplele cele mai bune sunt chiar cele discutate aici, Constantin si Mohamed). Si eu inclin sa cred in elementul uman , inaintea celui religios ,al revelatiei, cand vorbesc despre o religie sau alta.

Si mai e un aspect, interesant, zic eu. De ce oare toate religiile se contrazic una pe alta?

Preotii musulmani.oamenii de stiinta musulmani , afirma ca doar Alah este adevarul , coranul este adevaratul cuvant al creatorului iar Dumnezeul crestinilor nu exista iar biblia este o minciuna ,o inventie .

Crestinii sustin ca Alah eeste o nebunie.

Ateii se pare ca sunt foarte realisti,singurii care dau o explicatatie logica:

"Toate religiile sunt inventate de catre oameni"

"Omul a avut dintotdeauna nevoie de o explicatie pentru toate lucrurile din lume pe care nu le întelegea. Daca nu exista o explicatie,a inventat una." - Jim Crawford

"Cuvantul «dumnezeu» nu este nimic altceva pentru mine decat expresia si produsul slabiciunii umane, Biblia este o colectie de legende onorabile, dar primitive, care sunt, in orice caz, destul de copilaresti". "Niciun fel de interpretare, indiferent cat de subtila, nu-mi poate schimba opinia", Albert Einstein (intr-o scrisoare scrisa de Einstein catre filozofului Eric Gutkind,, 3 ianuarie 1954)

"Toate religiile sunt întemeiate pe teama celor multi si pe istetimea câtorva."
 
Bodo,daca stai sa analizezi vei obesrva ca pentru religii si din cauza lor au fost mai multe razboaie si mai multa varsare de sange decat din toate celelalte motive la un loc.Dupa logica ta,ar insemna ca Iisus nu este fiul lui Dumnezeu,ca acesta nu a venit pe Pamant trimis de Tatal Ceresc sau,ca Dumnezeu a devenit gelos pe Iisussi a preferat sa i se inchine din nou lui popoarele?!Atunci de ce au ramas/devenit crestini atatea milioane de oameni?!Eu am o parere mai personala despre ceea ce se intampla pe pamant,despre religiile existente.Cred in Dumnezeu,dar cred si in reincarnare.Cred ca un suflet revine pe pamant intr-o anumita religie,intr-un anumit neam si intr-o anumita zona de civilizatie conform meritelor proprii.Si mai cred-desi probabil voi fi contrazisa vehement- ca crestinii sunt suflete care si-au castigat Calea Hristos.
 
Exact eme. religiile au generat cele mai multe razboaie. Si asta e un lucru bun? Dar, faptul ca se contrazic intre ele, ca au aparut cum au aparut, ca au atatea elemente controversate, ma fac sa am mari semne de intrebare. Si sa ma consider doar un credincios, si nimic mai mult. Eu raman la convingerea ca adevarata credinta e doar in suflet si ca nu avem nevioe de intermediari , de ajutoare. Insa, discutiile pe aceasta teme nu pot fi decat constuctive.
 
eme daca crezi in reincarnare si pomeni pt morti etc inseamna ca nu crezi in biblie asa este saub gresesc eu?

si bodo daca nu am avea nevoie de intermediari nu cred ca dumnezeu s-ar obosi sa ne spuna ca unicul intermediar pt ajunge la el o rugaciune ar fi isus nu crezi?
 
manuela,cred in biblie,dar nu in toata biblia.Cred ca a fost falsificata de Sinoadele Preotilor.Sufletul meu refuza sa creada in Dumnezeul razboinic,gelos si razbunator din vechiul testament.Eu pe Dumnezeu il simt bun si iubitor.Vreau sa te intreb ceva:cum iti explici faptul ca exista diferente atat de mari intre oameni?!De ce unul se naste intr-o familie fericita,intr-o tara civilizata,dotat cu toate atributele fizice si intelectuale necesare,traieste in dragoste si impliniri...iar altul se naste schilod sau handicapat sau se imbolnaveaste si moare dupa chinuri groaznice copilas fiind,ori moare de foame sau de frig?!Care e vina copiilor din Somalia sau din alte tari unde se moare de inanitie sau de ce i-ar iubi mai putin Dumnezeu pe ei decat pe americani sau pe europeni?!
 
am sa-ti raspund eme si sper sa fie sattisfacator macar raspunsul meu .Cei ce incalca normele divine privitoare la modul de viata suporta consecintele dureroase gal cap 6 vers 7.Uneori ei culeg imediat roadele amare ale actiunilor lor , alteori se pare ca le merge bine mult timp.Isus Cristos, care n-a facut niciodata care nu a facut niciodata ceva rau, a fost totusi maltratat si omrat.Astfel prosperitatea in acest sistem n-ar trebui considerata o dovada a binecuvantarii lui Dumnezeu nici necazurile o dezaprobare a sa
IOV si-a pierdut toate bunurile si a fost lovit de o boala respingatoare, dar stim ca IOV era un mare crestin si cu toate acestea....s-a intamplat dar nu fiindca a fost dezaprobat de Dumnezeu.Biblia arata clar ca Satan a fost raspunzator de toate acestea citeste iov cap 2 vers 3,7,8
Dar tovarasii lui IOV, care venisera sa-l viziteze, au sustinut ca starea deplorabila a lui Iov dovedea ca el facuse ceva rau(iov cap 4 vers7-9 si cap 15 vers 6-20-24)Dumnezeu i-a i-a mustrat zicand,, m-am aprins de manie impotriva voastra....pentru ca n-ati spus adevarul despre mine, asa cum a facut slujitorul meu Iov...iov 42;vers 7
citeste psalmii 73 cu 3,5,8,12 si vei intelege mai bine.e mult de scris nu-mi ajunge o zi sper ca din cate am scris sa fie pe inteles cat de cat

gogu iti raspun in 2 cuvinte la ce ma intrebai acum cateva zile versetele respective care apar in unele traduceri lipsesc din cele mai vechi manuscrise biblice disponibile.Compararea cu alte traduceri moderne ata catolice cat i protestante, demonstreaza ca si alti tradcatori recunosc ca versestele in discutie nu fac parte din biblie.In unele cazuri ca si in cazul nostru cred ele au fost luate dintr-un alt loc din biblie si au fost adaugate de copist la fragmentul copiat.
 
Back
Top